10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

Rotind cheia de contact a automobilului sau apăsând butonul „start/stop”, trebuie să ÅŸtiÅ£i să ascultaÅ£i automobilul, pentru a depista la timp zgomotele improprii, ce pot semnaliza eventuale deranjamente ale maÅŸinii.

Desigur, reparaÈ›ia auto a devenit o activitate în exclusivitate pentru profesioniÅŸti. Au trecut vremurile când un automobilist amator cu experiență putea rezolva singur cele mai multe probleme. MaÈ™inile au devenit extrem de sofisticate, or, identificarea defecÈ›iunilor È™i, cu atât mai mult, reparaÈ›ia sunt în măsură să le execute specialiÈ™tii, adesea cu o specializare îngustă. Mecanicii auto experimentaÈ›i vor determina sursa sunetului È™i natura defalcării în funcÈ›ie de sunet. Cu cât maistrul este mai experimentat, cu atât este mai mare procentul de depistare a defecÅ£iunilor. Cu toate acestea, va fi util ca orice proprietar de maÈ™ină să poată „citi” sunetele apărute brusc. Într-adevăr, în unele cazuri, poÅ£i continua calea, iar în altele – trebuie să te opreÅŸti urgent È™i să chemi un camion de remorcare. În unele cazuri, sunetul care apare indică o defecÈ›iune, iar în altele, că resursa unui sau altui ansamblu se apropie de epuizare, dar mai poate fi exploatat un timp în siguranță (deÈ™i orice maistru, la fel ca un dentist, va recomanda înlocuirea la primele semne de apariÅ£ie a unei probleme: cu cât reparaÈ›ia este efectuată mai devreme, cu atât ne va costa mai ieftin).

Dacă automobilul dvs. a început să producă niÅŸte sunete netipice, e posibil maÅŸina să fie defectată. Iată 10 cele mai frecvente cauze ale producerii unor sunete străine în automobil.

Dacă aÅ£i auzit un bâzâit sub capotă, când motorul funcÅ£ionează, atunci cauza posibilă poate fi scurgerea lichidului sau dezetanÅŸarea sistemelor cu vid ale maÅŸinii.

Dacă asemenea sunet se aude pe drum plan sau cu mici moviliţe, e cazul să faceţi un mic diagnostic al părţii mobile a maşinii. E posibil ca zgomotele improprii să apară la drum din cauza defecţiunii silentblocurilor, rulmenţilor, stabilizatoarelor şi capetelor de bară.

Dacă motorul automobilului dvs. emite un sunet chiţăit, atunci cauza poate fi rola de întindere a curelei de distribuÅ£ie. De obicei, dacă rola de întindere se uzează, slăbeÅŸte capacitatea de solicitare a curelei ÅŸi aceasta poate să sară de pe poziÅ£ia sa, implicând, în ultimă instanţă, ruperea ei.

Dacă în timpul frânării aÅ£i auzit un scârÅ£âit metalic, e posibil ca saboÅ£ii de frână să se fi uzat de-a binelea. MulÅ£i saboÅ£i moderni de frână sunt creaÅ£i astfel încât după roaderea materialului de fricÅ£iune până la un anumit strat, aceÅŸtia încep să scârÅ£âie puternic la frânare, semnalându-vă că e timpul să-i schimbaÅ£i.

Dacă maÅŸina dvs. este cu tracÅ£iune pe roÅ£ile faţă ÅŸi la viteze mici auziÅ£i un pârâit sau trosnet (mai ales atunci, când rotiÅ£i volanul până la capăt la cotitură), cauza posibilă a deranjamentului poate fi articulaÅ£ia homocinetică (cu viteze unghiulare egale). Dacă nu va fi înlocuită la timp, atunci acÅ£ionarea poate sparge locaÅŸurile cutiei de viteze. De aceea, dacă veÅ£i auzi un pârâit sau trosnet în suspensia faţă, adresaÅ£i-vă imediat la atelierul auto pentru diagnosticare ÅŸi eliminarea deranjamentului.

Dacă, în timpul cotirii, automobilul începe să hârâie, e semn că pompa amplificatorului hidraulic iese din funcÅ£iune. ReÅ£ineÅ£i, deranjamentele amplificatorului hidraulic nu pot fi ignorate! Altfel poate fi pusă în pericol siguranÅ£a la volan (astăzi multe autoturisme ÅŸi camioane sunt echipate cu amplificator electric de direcÅ£ie. De aceea, dacă maÅŸina dvs. este prevăzută cu amplificator electric de direcÅ£ie, atunci, în caz de deranjament, poate să nu apară un hârâit).

Dacă auziÅ£i o ciocănit sub capotă, fiÅ£i precauÅ£i: cauza bătăii poate fi vreo defecÅ£iune a motorului. Aceste sunete pot semnala una cele trei deranjamente ale arderii combustibilului în camera de ardere a motorului. Prima cauza poate fi legată de probleme cu instalaÅ£ia de aprindere (defectarea bobinei de aprindere, firelor de aprindere de înaltă tensiune). O altă cauză ar putea fi îmbâcsirea injectorului.

Dacă la maÅŸina dvs. au apărut probleme cu aprinderea din cauza combustibilului de calitate joasă sau din alte motive, puteÅ£i soluÅ£iona această problemă, alimentând maÅŸina cu benzină cu cifră octanică mai înaltă.

Dacă din motorul maÅŸinii dvs. se aud pocnete sau zgomot asemănătoare cu lovituri, care la mărirea rotaÅ£iilor devin mai puternice, acestea pot semnala deranjamente grave la agregatul de forţă al automobilului. Bătăile în motor, fireÅŸte, nu întotdeauna sunt legate de vreo problemă gravă, dar orice sunet impropriu al motorului necesită diagnosticare calificată de către un specialist. Cu cât mai rapid veÅ£i face acest lucru, cu atât mai bine.

Nu amânaÅ£i diagnosticarea ÅŸi reparaÅ£ia, deoarece rulmenÅ£ii uzaÅ£i ai bielelor pot afecta motorul, implicând astfel o reparaÅ£ie costisitoare.

Dacă maÅŸina dvs. este prevăzută cu cutie de viteze mecanică ÅŸi, în timpul deplasării, la comutare auziÅ£i un pârâit, atunci, de regulă, cauza este kilometrajul mare ÅŸi uzura naturală a pieselor cutiei de viteze. Pentru început, pârâitul din cutia de viteze la comutarea vitezei poate semnala uzura sincronizatoarelor ÅŸi a altor componente ale cutiei de viteze. Pârâitul mai poate însemna că s-a uzat ambreiajul.

Dacă maÅŸina dvs. este dotată cu acÅ£ionare spate ÅŸi în timpul deplasării auziÅ£i în spate un urlet specific, e posibil să existe vreo problemă la diferenÅ£ial. Dacă diferenÅ£ialul este uzat, pot să apară diferite zgomote în diverse situaÅ£ii de drum (atât accelerare, cât ÅŸi încetinire). Aceste zgomote mai pot fi provocate de rulmenÅ£ii uzaÅ£i.

  1. Bâzâit
  2. Ţăcănit
  3. Chiţăit sub capotă
  4. ScârÅ£âit metalic
  5. Trosnet sau pârâit
  6. Hârâit sau vibraÅ£ie la rotirea volanului
  7. Ciocănituri sub capotă, şuierat
  8. Pocnete sau bătăi ale motorului
  9. Pârâit în cutia de viteze
  10. Urlet

În oricare din cazurile descrise vă recomandăm să vă adresaÅ£i la unul centrele service auto specializate Master Lux. Aici veÅ£i primi o gamă completă de servicii, legate de reparaÅ£ia automobilului dvs., precum ÅŸi un sortiment larg pe piese de schimb ÅŸi consumabile.


Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecÈ›ia, repararea È™i reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcÈ›ionarea eficientă È™i fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcÈ›iune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă È™i destul de costisitoare, care necesită multă experiență È™i cunoÈ™tinÈ›e profunde despre motoare È™i componentele acestora. LuaÈ›i în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit È™i rulmenÈ›ii. Procesul de dezasamblare necesită o atenÈ›ie meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanÈ›a motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. DeÈ™i uzura anvelopelor este un proces normal È™i de aÈ™teptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiÈ›ii factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor È™i cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereÈ›ii laterali È™i creează mai multă frecare între anvelopă È™i drum. Această frecare generează căldură È™i are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată È™i de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforaÈ›ii È™i rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparaÈ›ie cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În acelaÈ™i timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranÈ›ei, È™i anume, capacitatea maÈ™inii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găseÈ™te, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero È™i îÈ™i pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 È™i 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol È™i poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru maÈ™ini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcÈ›ionare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeaÈ™i compoziÈ›ie pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a maÈ™inil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea È™i repararea È™asiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. ÎnsuÈ™i principiul de funcÈ›ionare al maÈ™inii presupune că È™asiul este cel mai vulnerabil element È™i necesită o intervenÈ›ie mai frecventă. Elementele È™asiului - grinda, suspensia, roÈ›ile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul miÈ™cării: È™ocuri, vibraÈ›ii, frecare, schimbări bruÈ™te ale forÈ›elor versatile de influență. Anume È™asiul preia consecinÈ›ele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificaÈ›i starea tuturor elementelor È™asiului, cu atât va fi mai uÈ™or È™i mai ieftin să reparaÈ›i, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcÈ›ionează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meÈ™terii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de maÈ™ini să nu ignore zgomotele È™i sunetele străine apărute È™i schimbarea comportamentului maÈ™inii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din È™asiu, care este un articol consumabil. SfârÈ™itul periodic al vieÈ›ii următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puÈ›in frecventă a discurilor de frână din cauza subÈ›ierii lor (în funcÈ›ie de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu È™i calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc È™i când este complet lipsită de sens È™i inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meÈ™ter după o inspecÈ›ie vizuală a È™asiului, fie de maÈ™ina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârÈ›âituri È™i alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creÈ™terea distanÈ›ei de frânare. Dacă întâmpinaÈ›i unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbeÈ™te despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul creÈ™te fiabilitatea È™i siguranÈ›a traficului, îmbunătățeÈ™te proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menÈ›inerea presiunii È™i se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii È™i contracÈ›iei azotului de multe ori mai puÈ›in decât asupra oxigenului. Se mai menÈ›ionează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, aÈ™a că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar È™i pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poÈ›i conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt încÄ

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oÈ›el este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când loveÈ™te o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar È™i micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare È™i la un efect distructiv asupra elementelor È™asiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, aÈ™a că este important să nu ignoraÈ›i bătăile de direcÈ›ie care apar, mergeÈ›i la un service auto È™i faceÈ›i verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină È™i mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu È™asiul È™i cremaliera de direcÈ›ie cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteÈ›i cumpăra roÈ›i noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparaÈ›ia practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului maÈ™inii. De regulă, în timpul inspecÈ›iei, meÈ™terelor stabileÈ™te dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

ToÈ›i proprietarii de maÈ™ini trec printr-o procedură de echilibrare a roÈ›ilor. Care este cauza È™i de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acÈ›iuni care duc la stabilirea unui echilibru în È™asiul maÈ™inii - între roÈ›i, suspensie, discuri È™i butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă È™i a întregii roÈ›i în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactaÈ›i un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puÈ›in, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea maÈ™inii creÈ™te, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanÈ›e mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meÈ™terelor, unii proprietari de maÈ™ini, economisind bani, refuză să echilibreze roÈ›ile atunci când îi &bdq

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46