10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

Rotind cheia de contact a automobilului sau apăsând butonul „start/stop”, trebuie să ştiţi să ascultaţi automobilul, pentru a depista la timp zgomotele improprii, ce pot semnaliza eventuale deranjamente ale maşinii.

Desigur, reparația auto a devenit o activitate în exclusivitate pentru profesionişti. Au trecut vremurile când un automobilist amator cu experiență putea rezolva singur cele mai multe probleme. Mașinile au devenit extrem de sofisticate, or, identificarea defecțiunilor și, cu atât mai mult, reparația sunt în măsură să le execute specialiștii, adesea cu o specializare îngustă. Mecanicii auto experimentați vor determina sursa sunetului și natura defalcării în funcție de sunet. Cu cât maistrul este mai experimentat, cu atât este mai mare procentul de depistare a defecţiunilor. Cu toate acestea, va fi util ca orice proprietar de mașină să poată „citi” sunetele apărute brusc. Într-adevăr, în unele cazuri, poţi continua calea, iar în altele – trebuie să te opreşti urgent și să chemi un camion de remorcare. În unele cazuri, sunetul care apare indică o defecțiune, iar în altele, că resursa unui sau altui ansamblu se apropie de epuizare, dar mai poate fi exploatat un timp în siguranță (deși orice maistru, la fel ca un dentist, va recomanda înlocuirea la primele semne de apariţie a unei probleme: cu cât reparația este efectuată mai devreme, cu atât ne va costa mai ieftin).

Dacă automobilul dvs. a început să producă nişte sunete netipice, e posibil maşina să fie defectată. Iată 10 cele mai frecvente cauze ale producerii unor sunete străine în automobil.

Dacă aţi auzit un bâzâit sub capotă, când motorul funcţionează, atunci cauza posibilă poate fi scurgerea lichidului sau dezetanşarea sistemelor cu vid ale maşinii.

Dacă asemenea sunet se aude pe drum plan sau cu mici moviliţe, e cazul să faceţi un mic diagnostic al părţii mobile a maşinii. E posibil ca zgomotele improprii să apară la drum din cauza defecţiunii silentblocurilor, rulmenţilor, stabilizatoarelor şi capetelor de bară.

Dacă motorul automobilului dvs. emite un sunet chiţăit, atunci cauza poate fi rola de întindere a curelei de distribuţie. De obicei, dacă rola de întindere se uzează, slăbeşte capacitatea de solicitare a curelei şi aceasta poate să sară de pe poziţia sa, implicând, în ultimă instanţă, ruperea ei.

Dacă în timpul frânării aţi auzit un scârţâit metalic, e posibil ca saboţii de frână să se fi uzat de-a binelea. Mulţi saboţi moderni de frână sunt creaţi astfel încât după roaderea materialului de fricţiune până la un anumit strat, aceştia încep să scârţâie puternic la frânare, semnalându-vă că e timpul să-i schimbaţi.

Dacă maşina dvs. este cu tracţiune pe roţile faţă şi la viteze mici auziţi un pârâit sau trosnet (mai ales atunci, când rotiţi volanul până la capăt la cotitură), cauza posibilă a deranjamentului poate fi articulaţia homocinetică (cu viteze unghiulare egale). Dacă nu va fi înlocuită la timp, atunci acţionarea poate sparge locaşurile cutiei de viteze. De aceea, dacă veţi auzi un pârâit sau trosnet în suspensia faţă, adresaţi-vă imediat la atelierul auto pentru diagnosticare şi eliminarea deranjamentului.

Dacă, în timpul cotirii, automobilul începe să hârâie, e semn că pompa amplificatorului hidraulic iese din funcţiune. Reţineţi, deranjamentele amplificatorului hidraulic nu pot fi ignorate! Altfel poate fi pusă în pericol siguranţa la volan (astăzi multe autoturisme şi camioane sunt echipate cu amplificator electric de direcţie. De aceea, dacă maşina dvs. este prevăzută cu amplificator electric de direcţie, atunci, în caz de deranjament, poate să nu apară un hârâit).

Dacă auziţi o ciocănit sub capotă, fiţi precauţi: cauza bătăii poate fi vreo defecţiune a motorului. Aceste sunete pot semnala una cele trei deranjamente ale arderii combustibilului în camera de ardere a motorului. Prima cauza poate fi legată de probleme cu instalaţia de aprindere (defectarea bobinei de aprindere, firelor de aprindere de înaltă tensiune). O altă cauză ar putea fi îmbâcsirea injectorului.

Dacă la maşina dvs. au apărut probleme cu aprinderea din cauza combustibilului de calitate joasă sau din alte motive, puteţi soluţiona această problemă, alimentând maşina cu benzină cu cifră octanică mai înaltă.

Dacă din motorul maşinii dvs. se aud pocnete sau zgomot asemănătoare cu lovituri, care la mărirea rotaţiilor devin mai puternice, acestea pot semnala deranjamente grave la agregatul de forţă al automobilului. Bătăile în motor, fireşte, nu întotdeauna sunt legate de vreo problemă gravă, dar orice sunet impropriu al motorului necesită diagnosticare calificată de către un specialist. Cu cât mai rapid veţi face acest lucru, cu atât mai bine.

Nu amânaţi diagnosticarea şi reparaţia, deoarece rulmenţii uzaţi ai bielelor pot afecta motorul, implicând astfel o reparaţie costisitoare.

Dacă maşina dvs. este prevăzută cu cutie de viteze mecanică şi, în timpul deplasării, la comutare auziţi un pârâit, atunci, de regulă, cauza este kilometrajul mare şi uzura naturală a pieselor cutiei de viteze. Pentru început, pârâitul din cutia de viteze la comutarea vitezei poate semnala uzura sincronizatoarelor şi a altor componente ale cutiei de viteze. Pârâitul mai poate însemna că s-a uzat ambreiajul.

Dacă maşina dvs. este dotată cu acţionare spate şi în timpul deplasării auziţi în spate un urlet specific, e posibil să existe vreo problemă la diferenţial. Dacă diferenţialul este uzat, pot să apară diferite zgomote în diverse situaţii de drum (atât accelerare, cât şi încetinire). Aceste zgomote mai pot fi provocate de rulmenţii uzaţi.

  1. Bâzâit
  2. Ţăcănit
  3. Chiţăit sub capotă
  4. Scârţâit metalic
  5. Trosnet sau pârâit
  6. Hârâit sau vibraţie la rotirea volanului
  7. Ciocănituri sub capotă, şuierat
  8. Pocnete sau bătăi ale motorului
  9. Pârâit în cutia de viteze
  10. Urlet

În oricare din cazurile descrise vă recomandăm să vă adresaţi la unul centrele service auto specializate Master Lux. Aici veţi primi o gamă completă de servicii, legate de reparaţia automobilului dvs., precum şi un sortiment larg pe piese de schimb şi consumabile.


Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea și repararea șasiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. Însuși principiul de funcționare al mașinii presupune că șasiul este cel mai vulnerabil element și necesită o intervenție mai frecventă. Elementele șasiului - grinda, suspensia, roțile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul mișcării: șocuri, vibrații, frecare, schimbări bruște ale forțelor versatile de influență. Anume șasiul preia consecințele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificați starea tuturor elementelor șasiului, cu atât va fi mai ușor și mai ieftin să reparați, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcționează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meșterii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de mașini să nu ignore zgomotele și sunetele străine apărute și schimbarea comportamentului mașinii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din șasiu, care este un articol consumabil. Sfârșitul periodic al vieții următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puțin frecventă a discurilor de frână din cauza subțierii lor (în funcție de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu și calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc și când este complet lipsită de sens și inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meșter după o inspecție vizuală a șasiului, fie de mașina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârțâituri și alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creșterea distanței de frânare. Dacă întâmpinați unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbește despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul crește fiabilitatea și siguranța traficului, îmbunătățește proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menținerea presiunii și se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii și contracției azotului de multe ori mai puțin decât asupra oxigenului. Se mai menționează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, așa că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar și pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poți conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt înc

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oțel este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când lovește o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar și micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare și la un efect distructiv asupra elementelor șasiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, așa că este important să nu ignorați bătăile de direcție care apar, mergeți la un service auto și faceți verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină și mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu șasiul și cremaliera de direcție cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteți cumpăra roți noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparația practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului mașinii. De regulă, în timpul inspecției, meșterelor stabilește dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

Toți proprietarii de mașini trec printr-o procedură de echilibrare a roților. Care este cauza și de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acțiuni care duc la stabilirea unui echilibru în șasiul mașinii - între roți, suspensie, discuri și butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă și a întregii roți în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactați un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puțin, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea mașinii crește, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanțe mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meșterelor, unii proprietari de mașini, economisind bani, refuză să echilibreze roțile atunci când îi &bdq

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46