10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

Rotind cheia de contact a automobilului sau apăsând butonul „start/stop”, trebuie să ştiţi să ascultaţi automobilul, pentru a depista la timp zgomotele improprii, ce pot semnaliza eventuale deranjamente ale maşinii.

Dacă automobilul dvs. a început să producă nişte sunete netipice, e posibil maşina să fie defectată. Iată 10 cele mai frecvente cauze ale producerii unor sunete străine în automobil.

Dacă aţi auzit un bâzâit sub capotă, când motorul funcţionează, atunci cauza posibilă poate fi scurgerea lichidului sau dezetanşarea sistemelor cu vid ale maşinii.

Dacă asemenea sunet se aude pe drum plan sau cu mici moviliţe, e cazul să faceţi un mic diagnostic al părţii mobile a maşinii. E posibil ca zgomotele improprii să apară la drum din cauza defecţiunii silentblocurilor, rulmenţilor, stabilizatoarelor şi capetelor de bară.

Dacă motorul automobilului dvs. emite un sunet chiţăit, atunci cauza poate fi rola de întindere a curelei de distribuţie. De obicei, dacă rola de întindere se uzează, slăbeşte capacitatea de solicitare a curelei şi aceasta poate să sară de pe poziţia sa, implicând, în ultimă instanţă, ruperea ei.

Dacă în timpul frânării aţi auzit un scârţâit metalic, e posibil ca saboţii de frână să se fi uzat de-a binelea. Mulţi saboţi moderni de frână sunt creaţi astfel încât după roaderea materialului de fricţiune până la un anumit strat, aceştia încep să scârţâie puternic la frânare, semnalându-vă că e timpul să-i schimbaţi.

Dacă maşina dvs. este cu tracţiune pe roţile faţă şi la viteze mici auziţi un pârâit sau trosnet (mai ales atunci, când rotiţi volanul până la capăt la cotitură), cauza posibilă a deranjamentului poate fi articulaţia homocinetică (cu viteze unghiulare egale). Dacă nu va fi înlocuită la timp, atunci acţionarea poate sparge locaşurile cutiei de viteze. De aceea, dacă veţi auzi un pârâit sau trosnet în suspensia faţă, adresaţi-vă imediat la atelierul auto pentru diagnosticare şi eliminarea deranjamentului.

Dacă, în timpul cotirii, automobilul începe să hârâie, e semn că pompa amplificatorului hidraulic iese din funcţiune. Reţineţi, deranjamentele amplificatorului hidraulic nu pot fi ignorate! Altfel poate fi pusă în pericol siguranţa la volan (astăzi multe autoturisme şi camioane sunt echipate cu amplificator electric de direcţie. De aceea, dacă maşina dvs. este prevăzută cu amplificator electric de direcţie, atunci, în caz de deranjament, poate să nu apară un hârâit).

Dacă auziţi o ciocănit sub capotă, fiţi precauţi: cauza bătăii poate fi vreo defecţiune a motorului. Aceste sunete pot semnala una cele trei deranjamente ale arderii combustibilului în camera de ardere a motorului. Prima cauza poate fi legată de probleme cu instalaţia de aprindere (defectarea bobinei de aprindere, firelor de aprindere de înaltă tensiune). O altă cauză ar putea fi îmbâcsirea injectorului.

Dacă la maşina dvs. au apărut probleme cu aprinderea din cauza combustibilului de calitate joasă sau din alte motive, puteţi soluţiona această problemă, alimentând maşina cu benzină cu cifră octanică mai înaltă.

Dacă din motorul maşinii dvs. se aud pocnete sau zgomot asemănătoare cu lovituri, care la mărirea rotaţiilor devin mai puternice, acestea pot semnala deranjamente grave la agregatul de forţă al automobilului. Bătăile în motor, fireşte, nu întotdeauna sunt legate de vreo problemă gravă, dar orice sunet impropriu al motorului necesită diagnosticare calificată de către un specialist. Cu cât mai rapid veţi face acest lucru, cu atât mai bine.

Nu amânaţi diagnosticarea şi reparaţia, deoarece rulmenţii uzaţi ai bielelor pot afecta motorul, implicând astfel o reparaţie costisitoare.

Dacă maşina dvs. este prevăzută cu cutie de viteze mecanică şi, în timpul deplasării, la comutare auziţi un pârâit, atunci, de regulă, cauza este kilometrajul mare şi uzura naturală a pieselor cutiei de viteze. Pentru început, pârâitul din cutia de viteze la comutarea vitezei poate semnala uzura sincronizatoarelor şi a altor componente ale cutiei de viteze. Pârâitul mai poate însemna că s-a uzat ambreiajul.

Dacă maşina dvs. este dotată cu acţionare spate şi în timpul deplasării auziţi în spate un urlet specific, e posibil să existe vreo problemă la diferenţial. Dacă diferenţialul este uzat, pot să apară diferite zgomote în diverse situaţii de drum (atât accelerare, cât şi încetinire). Aceste zgomote mai pot fi provocate de rulmenţii uzaţi.

  1. Bâzâit
  2. Ţăcănit
  3. Chiţăit sub capotă
  4. Scârţâit metalic
  5. Trosnet sau pârâit
  6. Hârâit sau vibraţie la rotirea volanului
  7. Ciocănituri sub capotă, şuierat
  8. Pocnete sau bătăi ale motorului
  9. Pârâit în cutia de viteze
  10. Urlet

În oricare din cazurile descrise vă recomandăm să vă adresaţi la unul centrele service auto specializate Master Lux. Aici veţi primi o gamă completă de servicii, legate de reparaţia automobilului dvs., precum şi un sortiment larg pe piese de schimb şi consumabile.


Cum să prelungiți viața automobilului?

14.08.2019

Cum să prelungiți viața automobilului?

Trăim într-o societate al consumului global. Intuind această motivaţie a societăţii, producătorii de autovehicule încearcă în orice mod să vă determine să schimbaţi cât mai curând mașina veche pe una nouă. În Europa de Vest, se consideră normal să-ţi cumperi o mașină nouă la trei ani după achiziționarea celei vechi. Din acest punct de vedere, producătorul nu va avea în continuare profituri, dacă vinde autovehicule trainice "peste măsură", oricât de cinice n-ar fi aceste considerente. De aceea, materialul nostru este dedicat modului în care putem combate acest fenomen. Expertul auto Master Lux vă oferă sfaturi simple pentru a vă ajuta să prelungiți viața mașinii. 1. Nu conduceți la viteză mare pe drumurile cu gropi Unii automobiliști cu experiență susțin că dacă treceţi gropile sau hopurile la viteză mare, suspensia nu are timp să reacţioneze prompt la denivelări. Aceasta este una dintre cele mai nocive și periculoase greșeli comise la drum. Da, se pare că, dacă mașina a sărit peste prima denivelare, atunci suspensia nu are timp să "să se adapteze" la

Cum ar trebui să utilizăm corect anvelopele?

03.06.2019

Cum ar trebui să utilizăm corect anvelopele?

Numărul automobilelor în Moldova creşte pe an ce trece. Din această cauză devine tot mai actuală întrebarea: unde stocăm anvelopele folosite? Dacă automobilului i se schimbă încălţările la un centru service, atunci, de obicei, anvelopele uzate rămân acolo şi administraţia centrelor auto hotărăşte ea însăşi ce va face cu ele. Din păcate, decizia nu e întotdeauna cea mai potrivită. Cum, dar, fiecare din noi să procedeze cu anvelopele ieşite din uz astfel încât mediul să sufere mai puţin şi să nu riscăm a plăti vreo amendă? Astăzi utilizarea anvelopelor de automobile a ajuns să fie o problemă, care ne-a adus în pragul unei catastrofe ecologice. Pe marginea traseelor, multor străzi din Chişinău, mai ales, de la marginea oraşului pot fi văzute mormane spontane de anvelope vechi. Unii agenţi economici, fără să le pasă, pur şi simplu, aruncă,anvelopele folosite în râul Bâc. Cauza e că autorităţile oraşului nu oferă o alternativă constructivă. Mărimea amenzii pentru utilizarea improprie a anvelopelor auto ieşite din uz constituie 9000 de lei. La începutu

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

13.05.2019

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

Siguranța rutieră depinde în mare măsură de starea roților autovehiculului. Este suficient să nimeriţi cu roata într-o groapă sau într-un hop mare, mai ales, la viteză mare, ca starea tehnică a șasiului să fie afectată, implicând riscul unui accident. Să soluţioneze această problemă de sine stătător e cam dificil pentru conducătorul auto. Prin urmare, vă recomandăm în acest caz să apelaţi la serviciile rețelei de centre de anvelope Master LUX. Aici, pentru îndreptarea jantelor din aliaj, sunt utilizate mașini speciale de îndreptare a discurilor, care sunt echipate cu un mecanism hidraulic pentru a le îndrepta. Procesul decurge în felul următor. Tehnicianul aşează discul turnat pe axul maşinii de îndreptat discuri. O riglă de măsurare specială măsoară gradul de curbură a discului. Pe baza acestor date, jantele din aliaj sunt reparate cu o camă hidraulică. Este interesant faptul că dispozitivul de îndreptare a discurilor permite ca discul să fie îndreptat fără a fi îndoit. Unii experți de trei parale susțin discurile curbate pot fi îndreptate şi f

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

15.04.2019

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

Deși mai ieri porneam aparat de condiţionare a aerului pentru a încălzi cabina, în curând ne vom dorim mult prospețime și răcoare. După perioada de iarnă, sistemele de răcire ale multor mașini pot să nu funcţioneze corect. Deci, e timpul să verificăm dacă este necesar să eliminăm mirosurile neplăcute sau să înlocuim freonul. Rețeaua centrelor service auto Master LUX oferă un serviciu de înlocuire a freonului în aparatul de condiţionare a aerului și de diagnosticare a întregului sistem responsabil de funcționarea aparatului de condiţionare. Pentru umplerea aparatului noi folosim doar freon de înaltă calitate, produs în Italia (marcaj - А134). O condiție prealabilă pentru pregătirea aparatului de condiţionare a aerului din automobil este înlocuirea uleiului din instalaţie. Odată cu diagnosticarea sistemului de condiționare a aerului, specialiștii Master LUX mai testează şi starea tehnică a filtrului salonului. Serviciul de la Master Lux include dezinfectarea completă a sistemului de răcire al mașinii, lucru, care permite să fie evitată în viitor apariția mirosurilor

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

03.12.2018

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

Unul dintre cele mai importante și, în același timp, cele mai sensibile la uzura elemente ale mașinii, propulsorul acesteia, care asigură mișcarea progresivă pe autostradă, manevrarea și cuplarea pe șosea, sunt anvelopele. Anvelopa pneumatică clasică sau pneul, așa cum i se spune uneori, asigură o călătorie fără probleme și confort pentru pasageri. Anvelopele moderne de automobile pot fi utilizate aproximativ 5 ani - cel puțin, majoritatea producătorilor spun acest lucru. Totuși, aceasta este o cifră medie, influențată de mulți factori. Nu este de dorit să se depășească durata de viață a anvelopelor - de fiabilitatea acestora poate depinde siguranța - a ta și a altor participanţi la trafic. Cum să determinăm că durata de viață a cauciucului se apropie de sfârșit Termenul standard de funcționare este stabilit inițial în anvelope, dar mai des automobiliştii se orientează la semnele externe că termenul de utilizare a anvelopelor auto se apropie de final. Acestea includ: uzura si abraziunea desenului benzii de rulare; apariția microfisurilor în pereții laterali; umflarea laturilor datorită decalajel

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

30.10.2018

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

Lubrifierea componentelor și a agregatelor poate contribui la creșterea semnificativă a duratei de exploatare a automobilului. În deosebi, în timpul iernii este important să se acorde atenție lubrifierii pieselor. Temperaturile scăzute sunt o sarcină suplimentară asupra multor module ale mașinii. Se întâmplă că lubrifianții sau uleiurile de motor standard nu sunt potrivite. În acest caz, este mai bine să utilizați geluri și soluţii pe bază de silicon - spray-uri de silicon. Aceste compoziţii nu afectează elementele cauciucului și sunt foarte convenabil de utilizat. Detaliile care sunt tratate cu spray de silicon pot fi folosite în orice condiții meteorologice: acoperirea de silicon este utilizată în diapazonul de temperaturi de la minus 40 până la 250 de grade Celsius. De cele mai multe ori, spray-ul de silicon se aplică pe piesele caroseriei, echipamentelor electrice și pe toate produsele din cauciuc. Siliconul este de asemenea utilizat pentru a reduce frecarea (respectiv, a elimina scârţâitul neplăcut al) pieselor din plastic. Spray-urile mai sunt folosite şi pentru a preveni în

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

18.07.2018

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

Beneficiile răcitorului de aer, mai ales, acum, vara, ar fi greu de supraestimat. Aparatul de aer condiționat nu numai că vă permite să răciți aerul din interiorul mașinii, ci și să-l curățați de mirosurile străine, inclusiv să curățați aerul din cabină de umiditate excesivă. Dar, ca orice alt ansamblu auto, climatizorul are nevoie de întreținere în timp util, care include examinarea, repararea și înlocuirea consumabilelor. Printre problemele principale clasice ce apar în funcționarea unei instalaţii auto de aer condiționat, experții remarcă următoarele: Ventilaţia dificilă a aerului răcit; Mirosuri neplăcute în cabină; Scădere insuficient de rapidă a temperaturii aerului în interiorul mașinii. Dacă nu acordați atenție acestor probleme la timp și nu le rezolvați, atunci mai târziu soluţionarea lor vă va costa mult mai mulți bani. Cel mai adesea, cauza majorităţii deranjamentelor aparatului de aer condiționat auto este filtrul salonului, înfundat cu praf. De aceea, experții recomandă schimbarea filtrului salonului la fiecare 15 mii de kilometri și nu așteptați p&acir

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

12.02.2018

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

În general, profilul benzii de rulare a anvelopei este împărțit în două tipuri principale: direcțional și nedirecțional. Profesioniștii preferă, fără îndoială, primul tip, care îl înlocuiește treptat pe cel de-al doilea. O victorie decisivă asupra acvaplanării Profilul direcțional al benzii de rulare promovează dezvoltarea vitezei maxime și a îndepărtării mai calitative şi mai rapidă a apei de sub plasturele de contact. Cu cât adâncimea canalelor benzii de rulare este mai mare, cu atât mai multă apă va fi eliminată de banda de rulare și cu atât mai rapid va avea loc acest proces. În cadrul testării anvelopei există un exercițiu numit "Rezistența la acvaplanare". De obicei, în condiții de drum umed și, în special, în bălți adânci, anvelopele cu un desen direcțional înregistrează cele mai bune rezultate. Testul este efectuat astfel. Se accelerează până la o viteză de 80 de kilometri pe oră, ca mai apoi să se intre într-o băltoacă adâncă. Intrarea trebuie să se efectueze la cea de-a treia treaptă de viteză ș

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749