Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri.

Tipuri de lichide de frână

În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie.

DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinilor. În cele din urmă, DOT 5 este un lichid de frână care conține silicon. Acest lichid de frână este pentru vehicule puternice. Mașini sport, care asigură o funcționare fără probleme la temperaturi în sistemul de frânare de până la 260 ° C. O subspecie a DOT5 este un lichid de frână pentru mașinile cu sistem ABS.

Aceste proprietăți minunate duc la nevoia de a schimba DOT5 o dată pe an.

În timp ce DOT3 și 4 sunt amestecabile, DOT5 nu este.

lichidul de frână

De ce trebuie schimbat lichidul de frână?

TJ are proprietatea de higroscopicitate - absorbția umidității din mediul extern. Dacă TJ devine mai mult de 3%, atunci își pierde proprietățile - rezistența la fierbere și constanța volumului. Și fierberea lichidului de frână este un drum direct către un accident de circulație. Mecanica procesului este aceasta. La fierbere, o parte din lichid intră în rezervor, iar în circuitul principal nu mai este suficient pentru a transfera forța către cilindri și apare efectul defectării pedalei de frână.

Lichidul de frână uzat devine tulbure.

Durata de viață a lichidului de frână

Pentru majoritatea mașinilor, înlocuirea obișnuită a lichidului de frână este de 40.000 km, dacă temperatura nu crește peste 150 de grade.

Pentru majoritatea mașinilor, intervalul de service pentru înlocuirea lichidului de frână este de 40 de mii de km, dacă temperatura din sistem nu crește constant peste 150 de grade. Lichidul de frână din mașinile sport și mașinile de performanță este recomandat să fie schimbat de două ori mai des.

Dacă se detectează o pierdere de etanșare a sistemului, lichidul trebuie schimbat imediat.

lichidul de frână


Antigel și Tosol: de ce sunt necesare și când trebuie înlocuite?

18.02.2025

Antigel și Tosol: de ce sunt necesare și când trebuie înlocuite?

Automobilul este un mecanism complex, în care fiecare piesă și lichid joacă un rol important. Printre acestea, un loc special îl ocupă antigelul și tosolul, care protejează motorul de temperaturi extreme. Să analizăm de ce sunt necesare, care sunt diferențele dintre ele și cât de des trebuie schimbate. De asemenea, vom oferi sfaturi pentru șoferii din Chișinău și Moldova, unde clima necesită o atenție deosebită asupra sistemului de răcire. ________________________________________ Ce sunt antigelul și tosolul? Antigelul (din engleză antifreeze – „anti-îngheț”) este un lichid de răcire... »

Cum să pregătești mașina pentru iarnă: sfaturi de la Master Lux

01.12.2024

Cum să pregătești mașina pentru iarnă: sfaturi de la Master Lux

Iarna este o perioadă dificilă pentru mașină. Temperaturile scăzute, gheața, ninsoarea și schimbările de umiditate necesită o pregătire specială pentru a evita neplăcerile pe drum. Compania Master Lux oferă sfaturi despre cum să pregătești mașina pentru iarnă și să o faci cât mai sigură și confortabilă. De ce este important să îți pregătești mașina pentru iarnă Odată cu venirea frigului, caracteristicile de performanță ale mașinii se schimbă. Dacă nu te ocupi din timp de starea tehnică și de înlocuirea materialelor de consum, poți întâmpina probleme serioase: de la dificultăți la... »

Cum să conduci corect pe ploaie: sfaturi de la MasterLUX

02.10.2024

Cum să conduci corect pe ploaie: sfaturi de la MasterLUX

Conducerea unei mașini într-o zi ploioasă necesită o concentrare sporită și respectarea unor reguli de siguranță. Vremea ploioasă nu doar reduce vizibilitatea, ci reprezintă și un test al abilității de a controla mașina pe un drum ud. În acest articol, vă vom explica cum să conduceți în siguranță pe ploaie, menținând controlul și reducând riscurile. Reducerea vitezei și creșterea distanței Primul lucru care vă va ajuta să conduceți în siguranță pe ploaie este reducerea vitezei. Pe drumurile ude, aderența scade, iar chiar și o mică depășire a vitezei crește riscul de accident. Cu cât viteza este... »

Când trebuie să curățați injectoarele: aspecte importante și recomandări

17.07.2024

Când trebuie să curățați injectoarele: aspecte importante și recomandări

Injectoarele joacă un rol important în funcționarea motorului oricărei mașini, fie că este pe benzină sau diesel. Ele sunt responsabile pentru furnizarea combustibilului în camerele de ardere, asigurând distribuția uniformă și precisă a acestuia. Cu timpul, ele se pot murdări, ceea ce afectează negativ funcționarea motorului și starea generală a mașinii. În acest articol, vom analiza când și de ce trebuie curățate aceste componente, precum și ce influențează frecvența acestei proceduri. Semnele necesității curățării injectoarelor Curățarea injectoarelor este una dintre măsurile preventive p... »

Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

21.05.2024

Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

Așa-numita hernie la roată este o umflătură pe suprafața laterală, care apare din cauza deteriorării structurii interne a acesteia. Ea poate apărea în urma unui impact, suprasarcini, defecte de fabricație sau utilizare necorespunzătoare. Această umflătură reprezintă o problemă serioasă pentru siguranța rutieră și necesită atenție imediată. În acest articol vom examina ce să faci dacă apare o astfel de umflătură pe roată. Cauzele apariției Lovirea bordurilor (în special la viteză), a unei gropi adânci sau a unui alt obiect ascuțit poate deteriora carcasa sau partea laterală a anvelopei, du... »

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

04.04.2024

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

Achiziționarea unei mașini în Moldova este un pas care necesită o abordare atentă. Este deosebit de important să fii precaut atunci când este vorba de mașinile (second-hand). Vânzătorul va lăuda întotdeauna marfa sa. Nu vă puteți baza doar pe aspectul exterior al mașinii. Verificarea mașinii înainte de cumpărare vă poate economisi multe probleme și bani în viitor. În acest articol, vom examina pașii și aspectele de bază ale testării unui automobil, care vă vor ajuta să faceți o alegere corectă Istoria și documentația Înainte de a începe chiar și inspecția mașinii, asigurați-vă că aveți... »

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

27.02.2024

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată este o procedură importantă în întreținerea oricărui autovehicul. Acest proces nu doar prelungește durata de viață a mașinii, ci și asigură funcționarea sa fără probleme și schimbarea lină a treptelor de viteză. Procedura poate varia în funcție de modelul și marca mașinii, de aceea este important să urmați recomandările din manualul de utilizare sau să consultați specialiști cu experiență în lucrul cu tipul specific a cutiei de viteze. Procedura include mai multe etape cheie. Golirea uleiului uzat În primul rând, este necesar s... »

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

20.02.2024

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

Întreținerea tehnică planificată (ÎT) este o parte integrantă a îngrijirii automobilului dvs., ajutând la menținerea acestuia într-o stare de funcționare optimă și prelungind durata sa de viață. O îndeplinire eficientă a ÎT-ului ajută la evitarea defecțiunilor neprevăzute și reduce probabilitatea apariției problemelor grave în viitor. În acest articol, vom examina diferitele tipuri de întreținere planificată a vehiculului și periodicitatea recomandată pentru efectuarea acestora. ÎT-ul planificat conform regulamentului producătorului Producătorii de automobile furnizează regulamente privind întreținere... »

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46