Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri.
În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie.
DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinilor. În cele din urmă, DOT 5 este un lichid de frână care conține silicon. Acest lichid de frână este pentru vehicule puternice. Mașini sport, care asigură o funcționare fără probleme la temperaturi în sistemul de frânare de până la 260 ° C. O subspecie a DOT5 este un lichid de frână pentru mașinile cu sistem ABS.
Aceste proprietăți minunate duc la nevoia de a schimba DOT5 o dată pe an.
În timp ce DOT3 și 4 sunt amestecabile, DOT5 nu este.
TJ are proprietatea de higroscopicitate - absorbția umidității din mediul extern. Dacă TJ devine mai mult de 3%, atunci își pierde proprietățile - rezistența la fierbere și constanța volumului. Și fierberea lichidului de frână este un drum direct către un accident de circulație. Mecanica procesului este aceasta. La fierbere, o parte din lichid intră în rezervor, iar în circuitul principal nu mai este suficient pentru a transfera forța către cilindri și apare efectul defectării pedalei de frână.
Lichidul de frână uzat devine tulbure.
Pentru majoritatea mașinilor, înlocuirea obișnuită a lichidului de frână este de 40.000 km, dacă temperatura nu crește peste 150 de grade.
Pentru majoritatea mașinilor, intervalul de service pentru înlocuirea lichidului de frână este de 40 de mii de km, dacă temperatura din sistem nu crește constant peste 150 de grade. Lichidul de frână din mașinile sport și mașinile de performanță este recomandat să fie schimbat de două ori mai des.
Dacă se detectează o pierdere de etanșare a sistemului, lichidul trebuie schimbat imediat.
18.02.2025
Antigel și Tosol: de ce sunt necesare și când trebuie înlocuite?
01.12.2024
Cum să pregătești mașina pentru iarnă: sfaturi de la Master Lux
02.10.2024
Cum să conduci corect pe ploaie: sfaturi de la MasterLUX
17.07.2024
Când trebuie să curățați injectoarele: aspecte importante și recomandări
21.05.2024
Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert
04.04.2024
Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele
27.02.2024
Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată
20.02.2024
Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate