Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparaÈ›ie cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În acelaÈ™i timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranÈ›ei, È™i anume, capacitatea maÈ™inii de a se opri.
Tipuri de lichide de frână
În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găseÈ™te, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero È™i îÈ™i pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 È™i 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol È™i poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru maÈ™ini cu putere medie.
DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcÈ›ionare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeaÈ™i compoziÈ›ie pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a maÈ™inilor. În cele din urmă, DOT 5 este un lichid de frână care conÈ›ine silicon. Acest lichid de frână este pentru vehicule puternice. MaÈ™ini sport, care asigură o funcÈ›ionare fără probleme la temperaturi în sistemul de frânare de până la 260 ° C. O subspecie a DOT5 este un lichid de frână pentru maÈ™inile cu sistem ABS.
Aceste proprietăți minunate duc la nevoia de a schimba DOT5 o dată pe an.
În timp ce DOT3 È™i 4 sunt amestecabile, DOT5 nu este.

De ce trebuie schimbat lichidul de frână?
TJ are proprietatea de higroscopicitate - absorbÈ›ia umidității din mediul extern. Dacă TJ devine mai mult de 3%, atunci îÈ™i pierde proprietățile - rezistenÈ›a la fierbere È™i constanÈ›a volumului. Și fierberea lichidului de frână este un drum direct către un accident de circulaÈ›ie. Mecanica procesului este aceasta. La fierbere, o parte din lichid intră în rezervor, iar în circuitul principal nu mai este suficient pentru a transfera forÈ›a către cilindri È™i apare efectul defectării pedalei de frână.
Lichidul de frână uzat devine tulbure.
Durata de viață a lichidului de frână
Pentru majoritatea maÈ™inilor, înlocuirea obiÈ™nuită a lichidului de frână este de 40.000 km, dacă temperatura nu creÈ™te peste 150 de grade.
Pentru majoritatea maÈ™inilor, intervalul de service pentru înlocuirea lichidului de frână este de 40 de mii de km, dacă temperatura din sistem nu creÈ™te constant peste 150 de grade. Lichidul de frână din maÈ™inile sport È™i maÈ™inile de performanță este recomandat să fie schimbat de două ori mai des.
Dacă se detectează o pierdere de etanșare a sistemului, lichidul trebuie schimbat imediat.
