Principalii producători de anvelope recomandă insistent înlocuirea anvelopelor atunci când temperatura mediului ambiant scade sub +7 ° C. Însă această cifră este stabilită cu rezervă, astfel încât dumneavoastră să fiÈ›i sigur că nu veÈ›i nimeri într-o situaÈ›ie periculoasă, cu anvelopele de vară pe un drum îngheÈ›at.
Una dintre principalele calități ale unei anvelope auto este capacitatea de aderență. Și aceste calități depind în mare măsură de temperatura aerului ambiant. Această dependență este determinată de compoziÈ›ia chimică a benzii de rulare a anvelopei. La anvelopele de vară, în cazul căderii temperaturii proprietățile de aderență se înrăutățesc. Cauciucul, cum se spune, „înlemneÈ™te“. Dar ce se întâmplă atunci când temperatura creÈ™te? Odată cu creÈ™terea temperaturii aerului È™i a pavajului, distanÈ›a de frânare a autovehiculului se majorează semnificativ! Singurele excepÈ›ii sunt anvelopele de curse, cu indicele de viteză înalt, care odată cu încălzirea capătă o aderență mai puternică cu drumul.
Anvelopelor de vară demonstrează cea mai bună aderență doar la o temperatură de plus 10-12 ° C. Dacă temperatura suprafeÈ›ei carosabile este mai joasă de +7 ° C sau mai înaltă de +20 ° C, distanÈ›a de frânare creÈ™te corespunzător.
Dar care sunt caracteristicile anvelopelor de iarnă? Cauciucul din care sunt fabricate este mult mai moale. Ele în nici un caz nu se întăresc la temperaturi scăzute È™i, de asemenea, păstrează o bună aderență.
Proprietățile anvelopelor de vară nu se înrăutățesc atât de mult la scăderea temperaturii, cu cât se înrăutățesc ale celor de iarnă odată cu creÈ™terea aceleiaÈ™i temperaturi. Astfel, în cazul unui asfalt uscat È™i curat este acceptabil de a utiliza vehiculul cu anvelopele de vară - chiar dacă temperatura aerului este aproape de zero. Dar odată cu căderea temperaturilor mai jos de zero, cu siguranÈ›a va fi nevoie de a pune anvelopele de iarnă. Chiar dacă zăpada sau gheaÈ›a de pe drumuri nu se face observată.
Concluzie: primăvară nici într-un caz nu întârziaÈ›i să treceÈ›i la anvelopele de vară! La temperaturi ale aerului de peste +4°C, distanÈ›a de frânare pe pneurile de iarnă creÈ™te mai mult de 50 de centimetri. Iar dacă aerul se încălzeÈ™te mai mult de +11°C, diferență distanÈ›ei de frânare, comparativ cu anvelopele de vară, este de câÈ›iva metri!