Principalii producători de anvelope recomandă insistent înlocuirea anvelopelor atunci când temperatura mediului ambiant scade sub +7 ° C. Însă această cifră este stabilită cu rezervă, astfel încât dumneavoastră să fiți sigur că nu veți nimeri într-o situație periculoasă, cu anvelopele de vară pe un drum înghețat.
Una dintre principalele calități ale unei anvelope auto este capacitatea de aderență. Și aceste calități depind în mare măsură de temperatura aerului ambiant. Această dependență este determinată de compoziția chimică a benzii de rulare a anvelopei. La anvelopele de vară, în cazul căderii temperaturii proprietățile de aderență se înrăutățesc. Cauciucul, cum se spune, „înlemnește“. Dar ce se întâmplă atunci când temperatura crește? Odată cu creșterea temperaturii aerului și a pavajului, distanța de frânare a autovehiculului se majorează semnificativ! Singurele excepții sunt anvelopele de curse, cu indicele de viteză înalt, care odată cu încălzirea capătă o aderență mai puternică cu drumul.
Anvelopelor de vară demonstrează cea mai bună aderență doar la o temperatură de plus 10-12 ° C. Dacă temperatura suprafeței carosabile este mai joasă de +7 ° C sau mai înaltă de +20 ° C, distanța de frânare crește corespunzător.
Dar care sunt caracteristicile anvelopelor de iarnă? Cauciucul din care sunt fabricate este mult mai moale. Ele în nici un caz nu se întăresc la temperaturi scăzute și, de asemenea, păstrează o bună aderență.
Proprietățile anvelopelor de vară nu se înrăutățesc atât de mult la scăderea temperaturii, cu cât se înrăutățesc ale celor de iarnă odată cu creșterea aceleiași temperaturi. Astfel, în cazul unui asfalt uscat și curat este acceptabil de a utiliza vehiculul cu anvelopele de vară - chiar dacă temperatura aerului este aproape de zero. Dar odată cu căderea temperaturilor mai jos de zero, cu siguranța va fi nevoie de a pune anvelopele de iarnă. Chiar dacă zăpada sau gheața de pe drumuri nu se face observată.
Concluzie: primăvară nici într-un caz nu întârziați să treceți la anvelopele de vară! La temperaturi ale aerului de peste +4°C, distanța de frânare pe pneurile de iarnă crește mai mult de 50 de centimetri. Iar dacă aerul se încălzește mai mult de +11°C, diferență distanței de frânare, comparativ cu anvelopele de vară, este de câțiva metri!