Caracteristici ale reparației șasiului auto

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea și repararea șasiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. Însuși principiul de funcționare al mașinii presupune că șasiul este cel mai vulnerabil element și necesită o intervenție mai frecventă. Elementele șasiului - grinda, suspensia, roțile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul mișcării: șocuri, vibrații, frecare, schimbări bruște ale forțelor versatile de influență. Anume șasiul preia consecințele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp.

Cu cât mai des verificați starea tuturor elementelor șasiului, cu atât va fi mai ușor și mai ieftin să reparați, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcționează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meșterii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de mașini să nu ignore zgomotele și sunetele străine apărute și schimbarea comportamentului mașinii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta la determinarea stării fiecărei părți ale șasiului, identificarea atât a problemelor evidente, cât și a celor ascunse, ceea ce vă va permite să evaluați resursele reziduale și să stabiliți timpul de înlocuire a mecanismelor.

Algoritmul procedurii este următorul. Meșterul ridică mașina pe un stand („lift”), inspectează șasiul, identifică piesele care trebuie înlocuite sau a căror resursă se apropie de uzare completă (depanare) și oferă proprietarului mașinii cea mai bună cale.

Diagnosticarea trenului de rulare trebuie efectuată la fiecare 10 - 15 mii de kilometri. De regulă, șasiul este inspectat de cel puțin două ori pe an - în timpul înlocuirii sezoniere a anvelopelor. Verificările neprogramate apar atunci când este detectată o problemă (zgomot străin, o modificare a comportamentului mașinii pe drum). De asemenea, șasiul, printre altele, este verificat la cumpărarea/vânzarea unei mașini.

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea trenului de rulare include verificarea stării următoarelor elemente:

  • suporturi de vîrf, candelabre, arcuri cremaliere
  • amortizarea lonjeroanelor, lipsa petelor
  • cremalieră de direcție, tije, vârfuri
  • articulația sferică inferioară
  • stabilizatorul și tijele acestuia
  • braţe de susţinere şi bucşe stabilizatoare
  • rulmenți pentru roți
  • suporturi inferioare ale motorului
  • amortizoare
  • blocuri silentioase
  • discuri de frână, etriere, plăcuțe

    De regulă, diagnosticarea de la un meșter experimentat durează 30-40 de minute. Durata reparațiilor ulterioare depinde de complexitatea lucrărilor necesare.

    Selectarea și comandarea pieselor de schimb se poate face prin intermediul meșterului sau se poate rezolva această problemă din cont propriu. Toate piesele de schimb sunt disponibile într-o gamă largă de prețuri - de la mărci de buget până la piese de echipamente originale scumpe. Acestea din urmă sunt rezonabile atunci când sunt înlocuite cu mașini noi și scumpe. Cele mai ieftine piese sunt potrivite pentru mașini mai vechi, mai ieftine. Majoritatea proprietarilor de mașini preferă să caute piese de schimb de calitate de la un brand bine consacrat în segmentul mainstream.

    Reparațiile „garaj” sunt mai ieftine, dar au consecințe, mai ales când se înlocuiesc mașini scumpe, moderne. Așadar, o înlocuire de înaltă calitate a unui șasiu la Chișinău, ca orice altă înlocuire a unui element de șasiu, este prerogativa unor servicii auto moderne, bine echipate, cu meșteri cu o vastă experiență și o garanție solidă.

    Caracteristici ale reparației șasiului auto


Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din șasiu, care este un articol consumabil. Sfârșitul periodic al vieții următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puțin frecventă a discurilor de frână din cauza subțierii lor (în funcție de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu și calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc și când este complet lipsită de sens și inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meșter după o inspecție vizuală a șasiului, fie de mașina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârțâituri și alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creșterea distanței de frânare. Dacă întâmpinați unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbește despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul crește fiabilitatea și siguranța traficului, îmbunătățește proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menținerea presiunii și se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii și contracției azotului de multe ori mai puțin decât asupra oxigenului. Se mai menționează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, așa că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar și pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poți conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt înc

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oțel este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când lovește o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar și micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare și la un efect distructiv asupra elementelor șasiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, așa că este important să nu ignorați bătăile de direcție care apar, mergeți la un service auto și faceți verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină și mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu șasiul și cremaliera de direcție cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteți cumpăra roți noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparația practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului mașinii. De regulă, în timpul inspecției, meșterelor stabilește dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

Toți proprietarii de mașini trec printr-o procedură de echilibrare a roților. Care este cauza și de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acțiuni care duc la stabilirea unui echilibru în șasiul mașinii - între roți, suspensie, discuri și butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă și a întregii roți în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactați un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puțin, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea mașinii crește, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanțe mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meșterelor, unii proprietari de mașini, economisind bani, refuză să echilibreze roțile atunci când îi &bdq

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46