Diagnosticarea È™i repararea È™asiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. ÎnsuÈ™i principiul de funcÈ›ionare al maÈ™inii presupune că È™asiul este cel mai vulnerabil element È™i necesită o intervenÈ›ie mai frecventă. Elementele È™asiului - grinda, suspensia, roÈ›ile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul miÈ™cării: È™ocuri, vibraÈ›ii, frecare, schimbări bruÈ™te ale forÈ›elor versatile de influență. Anume È™asiul preia consecinÈ›ele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp.
Cu cât mai des verificaÈ›i starea tuturor elementelor È™asiului, cu atât va fi mai uÈ™or È™i mai ieftin să reparaÈ›i, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcÈ›ionează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meÈ™terii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de maÈ™ini să nu ignore zgomotele È™i sunetele străine apărute È™i schimbarea comportamentului maÈ™inii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta la determinarea stării fiecărei părÈ›i ale È™asiului, identificarea atât a problemelor evidente, cât È™i a celor ascunse, ceea ce vă va permite să evaluaÈ›i resursele reziduale È™i să stabiliÈ›i timpul de înlocuire a mecanismelor.
Algoritmul procedurii este următorul. MeÈ™terul ridică maÈ™ina pe un stand („lift”), inspectează È™asiul, identifică piesele care trebuie înlocuite sau a căror resursă se apropie de uzare completă (depanare) È™i oferă proprietarului maÈ™inii cea mai bună cale.
Diagnosticarea trenului de rulare trebuie efectuată la fiecare 10 - 15 mii de kilometri. De regulă, È™asiul este inspectat de cel puÈ›in două ori pe an - în timpul înlocuirii sezoniere a anvelopelor. Verificările neprogramate apar atunci când este detectată o problemă (zgomot străin, o modificare a comportamentului maÈ™inii pe drum). De asemenea, È™asiul, printre altele, este verificat la cumpărarea/vânzarea unei maÈ™ini.

Diagnosticarea trenului de rulare include verificarea stării următoarelor elemente:
- suporturi de vîrf, candelabre, arcuri cremaliere
- amortizarea lonjeroanelor, lipsa petelor
- cremalieră de direcÈ›ie, tije, vârfuri
- articulația sferică inferioară
- stabilizatorul și tijele acestuia
- braţe de susţinere şi bucşe stabilizatoare
- rulmenți pentru roți
- suporturi inferioare ale motorului
- amortizoare
- blocuri silentioase
- discuri de frână, etriere, plăcuÈ›e
De regulă, diagnosticarea de la un meșter experimentat durează 30-40 de minute. Durata reparațiilor ulterioare depinde de complexitatea lucrărilor necesare.
Selectarea È™i comandarea pieselor de schimb se poate face prin intermediul meÈ™terului sau se poate rezolva această problemă din cont propriu. Toate piesele de schimb sunt disponibile într-o gamă largă de preÈ›uri - de la mărci de buget până la piese de echipamente originale scumpe. Acestea din urmă sunt rezonabile atunci când sunt înlocuite cu maÈ™ini noi È™i scumpe. Cele mai ieftine piese sunt potrivite pentru maÈ™ini mai vechi, mai ieftine. Majoritatea proprietarilor de maÈ™ini preferă să caute piese de schimb de calitate de la un brand bine consacrat în segmentul mainstream.
ReparaÈ›iile „garaj” sunt mai ieftine, dar au consecinÈ›e, mai ales când se înlocuiesc maÈ™ini scumpe, moderne. AÈ™adar, o înlocuire de înaltă calitate a unui È™asiu la ChiÈ™inău, ca orice altă înlocuire a unui element de È™asiu, este prerogativa unor servicii auto moderne, bine echipate, cu meÈ™teri cu o vastă experiență È™i o garanÈ›ie solidă.
