Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare maÈ™ină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le uneÈ™te într-o singură sarcină globală: protecÈ›ia împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje È™i sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului.

Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru maÈ™inile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteÈ›i înÈ›elege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neÈ™tiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct.

Filtru de combustibil

Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea È™i gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale È™i la o scădere a performanÈ›ei pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reÈ›ine murdăria, apa È™i alte fracÈ›iuni care nu au ce căuta în sistem. Filtrele de combustibil bune îÈ™i îndeplinesc datoria în mod constant È™i eficient.

Cum să È™tii când este timpul să schimbi filtrul de combustibil? Se recomandă înlocuirea acestuia la fiecare douăzeci până la treizeci de mii de kilometri (mai precis, este indicat în specificaÈ›iile din fabrică ale fiecărei maÈ™ini). În acelaÈ™i timp, durata de viață a filtrului depinde direct de calitatea combustibilului. Cu cât este mai rău, cu atât filtrul se înfundă mai repede la globii oculari È™i trebuie înlocuit. Faptul că filtrul nu mai poate face față poate fi înÈ›eles prin semne indirecte precum smucituri în timpul miÈ™cării, probleme la pornire È™i pierderea puterii. Dacă vă confrunta-È›i cu aÈ™a ceva, nu ignoraÈ›i în niciun caz.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de ulei

Sarcina filtrului de ulei este de a preveni intrarea diferiÈ›ilor contaminanÈ›i în motor. Filtrul împiedică aÈ™chiile de metal, praful, produsele de ardere È™i alte fracÈ›ii care împiedică uleiul să lubrifieze eficient părÈ›ile mobile ale motorului, să zgârie È™i să formeze funingine.

Dacă filtrul de ulei este înfundat È™i nu a fost înlocuit la timp, atunci contaminanÈ›ii încep să pătrundă liber în motorul cu ardere internă, reducând semnificativ resursele inimii automobilului.

Filtrele de ulei bune îÈ™i servesc scopul mai mult timp È™i mai eficient. Acestea vă permit să maximizaÈ›i durata de viață a tuturor elementelor motorului, să economisiÈ›i energie È™i să evitaÈ›i reparaÈ›iile majore. Poate că acesta este filtrul principal al maÈ™inii.

Cât de des trebuie schimbat filtrul? Sfatul principal este să faceÈ›i acest lucru de două ori mai des decât schimbaÈ›i uleiul. Adică dacă schimbi uleiul la fiecare 10 - 15.000 km, atunci filtrul de ulei ar trebui schimbat la fiecare 5.000 - 8.000 km. Desigur, aceasta este o estimare foarte inexactă, deoarece durata de viață a filtrului depinde nu numai de kilometraj, ci È™i de calitatea uleiului, stilul de condus, ralanÈ›i È™i aÈ™a mai departe. Un alt ghid comun pentru înlocuire este de două ori pe an, înainte de începerea sezonului de iarnă È™i vară.

Filtru de aer

Filtrul de aer curăță aerul care intră în motor È™i este folosit pentru arderea combustibilului. Se confundă adesea cu filtrul de salon, însă nu există nici o legătură între ele, cu excepÈ›ia, poate, că ambele purifică aerul. Ca È™i în cazul uleiului, aerul care intră în motorul cu ardere internă poate fi, de asemenea, o sursă de praf È™i murdărie. Pentru a preveni acest lucru, este instalat un filtru de-a lungul căii de aer, care preia toate aceste particule pe sine. Ca È™i în cazul tuturor celorlalte filtre, dacă filtrul de aer se înfundă È™i accesul aerului devine dificil, aceasta duce la arderea incompletă a amestecului de combustibil, ceea ce influinÈ›ează la scăderea puterii, la creÈ™terea consumului de combustibil, la creÈ™tere de temperatură a motorului È™i aÈ™a mai departe.

Pentru a preveni acest lucru, filtrul de aer este schimbat la fiecare 10 - 15 mii de kilometri. Dar, în acest caz, mult depinde de condiÈ›iile de funcÈ›ionare ale maÈ™inii, de starea mediului. Adesea, filtrul de aer este schimbat în acelaÈ™i timp cu filtrul de ulei.

Șoferii experimentaÈ›i È™tiu că starea filtrului de aer este uÈ™or de evaluat vizual. Este uÈ™or să-l obÈ›ineÈ›i È™i să verificaÈ›i cât de murdar este.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de salon

Filtrul de habitaclu, sau filtrul de salon, este responsabil pentru calitatea aerului care intră în habitaclu prin aparatul de aer condiÈ›ionat. Purificarea aerului este esenÈ›ială în special dacă în familia dvs, are cineva alergii, precum È™i pentru cei care petrec mult timp la volan. Filtrele de salon captează praful, gazele È™i alergenii.

În cazul în care filtrul de salon este defectat sau È™i-a îndeplinit scopul, acest lucru se poate simÈ›i prin faptul că geamurile au început să se aburize mai repede, puterea de suflare a scăzut È™i a apărut un miros neplăcut.

Se recomandă schimbarea filtrului de salon la fiecare an sau doi. Și de multe ori se uită de schimbarea acestuia, deoarece nu este nici o conexiune cu alte cicluri de înlocuire din maÈ™ină.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de particule

În cele din urmă - despre filtrul special pentru motoarele diesel cu ardere internă. Sarcina lui este de a reduce presiunea ecologică asupra mediului înconjurător. La motoarele pe benzină, convertorul catalitic este responsabil pentru curățarea gazelor de eÈ™apament. Motorul de tip diesel produce produse de combustie puÈ›in diferite, în special funingine, care are proprietăți cancerigene. Filtrul de particule vine în ajutor.

Filtrul de particule are capacitatea de a se autocurăța, astfel încât durează mult mai mult decât altele - până la două sute de mii de kilometri. Calitatea scăzută a motorinei reduce această perioadă cu aproximativ jumătate.

Unii oameni preferă să nu instaleze filtre de particule. Pentru a creÈ™te uÈ™or puterea È™i reduce consumul de combustibil. Însă, acest lucru va provoca mai multe daune mediului. O legislaÈ›ie constant mai strictă în viitor nu va permite scăparea de filtrele de particule.

Master Lux oferă o gamă completă de filtre pentru toate tipurile de maÈ™ini, iar meÈ™terii noÈ™tri le vor înlocui prompt.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil


Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparaÈ›ie cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În acelaÈ™i timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranÈ›ei, È™i anume, capacitatea maÈ™inii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găseÈ™te, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero È™i îÈ™i pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 È™i 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol È™i poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru maÈ™ini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcÈ›ionare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeaÈ™i compoziÈ›ie pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a maÈ™inil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea È™i repararea È™asiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. ÎnsuÈ™i principiul de funcÈ›ionare al maÈ™inii presupune că È™asiul este cel mai vulnerabil element È™i necesită o intervenÈ›ie mai frecventă. Elementele È™asiului - grinda, suspensia, roÈ›ile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul miÈ™cării: È™ocuri, vibraÈ›ii, frecare, schimbări bruÈ™te ale forÈ›elor versatile de influență. Anume È™asiul preia consecinÈ›ele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificaÈ›i starea tuturor elementelor È™asiului, cu atât va fi mai uÈ™or È™i mai ieftin să reparaÈ›i, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcÈ›ionează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meÈ™terii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de maÈ™ini să nu ignore zgomotele È™i sunetele străine apărute È™i schimbarea comportamentului maÈ™inii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din È™asiu, care este un articol consumabil. SfârÈ™itul periodic al vieÈ›ii următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puÈ›in frecventă a discurilor de frână din cauza subÈ›ierii lor (în funcÈ›ie de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu È™i calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc È™i când este complet lipsită de sens È™i inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meÈ™ter după o inspecÈ›ie vizuală a È™asiului, fie de maÈ™ina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârÈ›âituri È™i alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creÈ™terea distanÈ›ei de frânare. Dacă întâmpinaÈ›i unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbeÈ™te despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul creÈ™te fiabilitatea È™i siguranÈ›a traficului, îmbunătățeÈ™te proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menÈ›inerea presiunii È™i se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii È™i contracÈ›iei azotului de multe ori mai puÈ›in decât asupra oxigenului. Se mai menÈ›ionează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, aÈ™a că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar È™i pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poÈ›i conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt încÄ

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oÈ›el este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când loveÈ™te o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar È™i micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare È™i la un efect distructiv asupra elementelor È™asiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, aÈ™a că este important să nu ignoraÈ›i bătăile de direcÈ›ie care apar, mergeÈ›i la un service auto È™i faceÈ›i verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină È™i mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu È™asiul È™i cremaliera de direcÈ›ie cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteÈ›i cumpăra roÈ›i noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparaÈ›ia practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului maÈ™inii. De regulă, în timpul inspecÈ›iei, meÈ™terelor stabileÈ™te dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

ToÈ›i proprietarii de maÈ™ini trec printr-o procedură de echilibrare a roÈ›ilor. Care este cauza È™i de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acÈ›iuni care duc la stabilirea unui echilibru în È™asiul maÈ™inii - între roÈ›i, suspensie, discuri È™i butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă È™i a întregii roÈ›i în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactaÈ›i un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puÈ›in, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea maÈ™inii creÈ™te, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanÈ›e mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meÈ™terelor, unii proprietari de maÈ™ini, economisind bani, refuză să echilibreze roÈ›ile atunci când îi &bdq

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

03.02.2022

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roÈ›ilor (alte ortografii uzuale: „camber È™i convergență”, „aliniere-roÈ›i”) este o operaÈ›iune care vă permite să setaÈ›i poziÈ›ia corectă a roÈ›ilor în spaÈ›iu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul È™i, bineînÈ›eles, cu drumul ). Alinierea roÈ›ilor se face de către meÈ™teri în service auto, folosind utilaje specializate. Tipuri incorecte de aleniere a roÈ›ilor Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotaÈ›ie ale roÈ›ilor între ele sau cu axa longitudinală a maÈ™inii. Reglajul geometrie roÈ›ilor este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roÈ›ile nu sunt în acelaÈ™i plan, dar sunt direcÈ›ionate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziÈ›ie se numeÈ™te „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracÈ›iune spate. ConvergenÈ›a negativă (sau divergenÈ›a) este atunci când roÈ›ile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a maÈ™inii. Este mai probabil ca meÈ™terii să întâmpine această situaÈ›ie la automobile cu tracÈ›iune față. În toate cazurile, îndreptarea inco

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749