Fiecare mașină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le unește într-o singură sarcină globală: protecția împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje și sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului.
Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru mașinile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteți înțelege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neștiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct.
Filtru de combustibil
Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea și gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale și la o scădere a performanței pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reține murdăria, apa și alte fracțiuni care nu au ce căuta în sistem. Filtrele de combustibil bune își îndeplinesc datoria în mod constant și eficient.
Cum să știi când este timpul să schimbi filtrul de combustibil? Se recomandă înlocuirea acestuia la fiecare douăzeci până la treizeci de mii de kilometri (mai precis, este indicat în specificațiile din fabrică ale fiecărei mașini). În același timp, durata de viață a filtrului depinde direct de calitatea combustibilului. Cu cât este mai rău, cu atât filtrul se înfundă mai repede la globii oculari și trebuie înlocuit. Faptul că filtrul nu mai poate face față poate fi înțeles prin semne indirecte precum smucituri în timpul mișcării, probleme la pornire și pierderea puterii. Dacă vă confrunta-ți cu așa ceva, nu ignorați în niciun caz.
Filtru de ulei
Sarcina filtrului de ulei este de a preveni intrarea diferiților contaminanți în motor. Filtrul împiedică așchiile de metal, praful, produsele de ardere și alte fracții care împiedică uleiul să lubrifieze eficient părțile mobile ale motorului, să zgârie și să formeze funingine.
Dacă filtrul de ulei este înfundat și nu a fost înlocuit la timp, atunci contaminanții încep să pătrundă liber în motorul cu ardere internă, reducând semnificativ resursele inimii automobilului.
Filtrele de ulei bune își servesc scopul mai mult timp și mai eficient. Acestea vă permit să maximizați durata de viață a tuturor elementelor motorului, să economisiți energie și să evitați reparațiile majore. Poate că acesta este filtrul principal al mașinii.
Cât de des trebuie schimbat filtrul? Sfatul principal este să faceți acest lucru de două ori mai des decât schimbați uleiul. Adică dacă schimbi uleiul la fiecare 10 - 15.000 km, atunci filtrul de ulei ar trebui schimbat la fiecare 5.000 - 8.000 km. Desigur, aceasta este o estimare foarte inexactă, deoarece durata de viață a filtrului depinde nu numai de kilometraj, ci și de calitatea uleiului, stilul de condus, ralanți și așa mai departe. Un alt ghid comun pentru înlocuire este de două ori pe an, înainte de începerea sezonului de iarnă și vară.
Filtru de aer
Filtrul de aer curăță aerul care intră în motor și este folosit pentru arderea combustibilului. Se confundă adesea cu filtrul de salon, însă nu există nici o legătură între ele, cu excepția, poate, că ambele purifică aerul. Ca și în cazul uleiului, aerul care intră în motorul cu ardere internă poate fi, de asemenea, o sursă de praf și murdărie. Pentru a preveni acest lucru, este instalat un filtru de-a lungul căii de aer, care preia toate aceste particule pe sine. Ca și în cazul tuturor celorlalte filtre, dacă filtrul de aer se înfundă și accesul aerului devine dificil, aceasta duce la arderea incompletă a amestecului de combustibil, ceea ce influințează la scăderea puterii, la creșterea consumului de combustibil, la creștere de temperatură a motorului și așa mai departe.
Pentru a preveni acest lucru, filtrul de aer este schimbat la fiecare 10 - 15 mii de kilometri. Dar, în acest caz, mult depinde de condițiile de funcționare ale mașinii, de starea mediului. Adesea, filtrul de aer este schimbat în același timp cu filtrul de ulei.
Șoferii experimentați știu că starea filtrului de aer este ușor de evaluat vizual. Este ușor să-l obțineți și să verificați cât de murdar este.
Filtru de salon
Filtrul de habitaclu, sau filtrul de salon, este responsabil pentru calitatea aerului care intră în habitaclu prin aparatul de aer condiționat. Purificarea aerului este esențială în special dacă în familia dvs, are cineva alergii, precum și pentru cei care petrec mult timp la volan. Filtrele de salon captează praful, gazele și alergenii.
În cazul în care filtrul de salon este defectat sau și-a îndeplinit scopul, acest lucru se poate simți prin faptul că geamurile au început să se aburize mai repede, puterea de suflare a scăzut și a apărut un miros neplăcut.
Se recomandă schimbarea filtrului de salon la fiecare an sau doi. Și de multe ori se uită de schimbarea acestuia, deoarece nu este nici o conexiune cu alte cicluri de înlocuire din mașină.
Filtru de particule
În cele din urmă - despre filtrul special pentru motoarele diesel cu ardere internă. Sarcina lui este de a reduce presiunea ecologică asupra mediului înconjurător. La motoarele pe benzină, convertorul catalitic este responsabil pentru curățarea gazelor de eșapament. Motorul de tip diesel produce produse de combustie puțin diferite, în special funingine, care are proprietăți cancerigene. Filtrul de particule vine în ajutor.
Filtrul de particule are capacitatea de a se autocurăța, astfel încât durează mult mai mult decât altele - până la două sute de mii de kilometri. Calitatea scăzută a motorinei reduce această perioadă cu aproximativ jumătate.
Unii oameni preferă să nu instaleze filtre de particule. Pentru a crește ușor puterea și reduce consumul de combustibil. Însă, acest lucru va provoca mai multe daune mediului. O legislație constant mai strictă în viitor nu va permite scăparea de filtrele de particule.
Master Lux oferă o gamă completă de filtre pentru toate tipurile de mașini, iar meșterii noștri le vor înlocui prompt.