Fiecare maÈ™ină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le uneÈ™te într-o singură sarcină globală: protecÈ›ia împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje È™i sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului.
Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru maÈ™inile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteÈ›i înÈ›elege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neÈ™tiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct.
Filtru de combustibil
Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea È™i gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale È™i la o scădere a performanÈ›ei pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reÈ›ine murdăria, apa È™i alte fracÈ›iuni care nu au ce căuta în sistem. Filtrele de combustibil bune îÈ™i îndeplinesc datoria în mod constant È™i eficient.
Cum să È™tii când este timpul să schimbi filtrul de combustibil? Se recomandă înlocuirea acestuia la fiecare douăzeci până la treizeci de mii de kilometri (mai precis, este indicat în specificaÈ›iile din fabrică ale fiecărei maÈ™ini). În acelaÈ™i timp, durata de viață a filtrului depinde direct de calitatea combustibilului. Cu cât este mai rău, cu atât filtrul se înfundă mai repede la globii oculari È™i trebuie înlocuit. Faptul că filtrul nu mai poate face față poate fi înÈ›eles prin semne indirecte precum smucituri în timpul miÈ™cării, probleme la pornire È™i pierderea puterii. Dacă vă confrunta-È›i cu aÈ™a ceva, nu ignoraÈ›i în niciun caz.

Filtru de ulei
Sarcina filtrului de ulei este de a preveni intrarea diferiÈ›ilor contaminanÈ›i în motor. Filtrul împiedică aÈ™chiile de metal, praful, produsele de ardere È™i alte fracÈ›ii care împiedică uleiul să lubrifieze eficient părÈ›ile mobile ale motorului, să zgârie È™i să formeze funingine.
Dacă filtrul de ulei este înfundat È™i nu a fost înlocuit la timp, atunci contaminanÈ›ii încep să pătrundă liber în motorul cu ardere internă, reducând semnificativ resursele inimii automobilului.
Filtrele de ulei bune îÈ™i servesc scopul mai mult timp È™i mai eficient. Acestea vă permit să maximizaÈ›i durata de viață a tuturor elementelor motorului, să economisiÈ›i energie È™i să evitaÈ›i reparaÈ›iile majore. Poate că acesta este filtrul principal al maÈ™inii.
Cât de des trebuie schimbat filtrul? Sfatul principal este să faceÈ›i acest lucru de două ori mai des decât schimbaÈ›i uleiul. Adică dacă schimbi uleiul la fiecare 10 - 15.000 km, atunci filtrul de ulei ar trebui schimbat la fiecare 5.000 - 8.000 km. Desigur, aceasta este o estimare foarte inexactă, deoarece durata de viață a filtrului depinde nu numai de kilometraj, ci È™i de calitatea uleiului, stilul de condus, ralanÈ›i È™i aÈ™a mai departe. Un alt ghid comun pentru înlocuire este de două ori pe an, înainte de începerea sezonului de iarnă È™i vară.
Filtru de aer
Filtrul de aer curăță aerul care intră în motor È™i este folosit pentru arderea combustibilului. Se confundă adesea cu filtrul de salon, însă nu există nici o legătură între ele, cu excepÈ›ia, poate, că ambele purifică aerul. Ca È™i în cazul uleiului, aerul care intră în motorul cu ardere internă poate fi, de asemenea, o sursă de praf È™i murdărie. Pentru a preveni acest lucru, este instalat un filtru de-a lungul căii de aer, care preia toate aceste particule pe sine. Ca È™i în cazul tuturor celorlalte filtre, dacă filtrul de aer se înfundă È™i accesul aerului devine dificil, aceasta duce la arderea incompletă a amestecului de combustibil, ceea ce influinÈ›ează la scăderea puterii, la creÈ™terea consumului de combustibil, la creÈ™tere de temperatură a motorului È™i aÈ™a mai departe.
Pentru a preveni acest lucru, filtrul de aer este schimbat la fiecare 10 - 15 mii de kilometri. Dar, în acest caz, mult depinde de condiÈ›iile de funcÈ›ionare ale maÈ™inii, de starea mediului. Adesea, filtrul de aer este schimbat în acelaÈ™i timp cu filtrul de ulei.
Șoferii experimentaÈ›i È™tiu că starea filtrului de aer este uÈ™or de evaluat vizual. Este uÈ™or să-l obÈ›ineÈ›i È™i să verificaÈ›i cât de murdar este.

Filtru de salon
Filtrul de habitaclu, sau filtrul de salon, este responsabil pentru calitatea aerului care intră în habitaclu prin aparatul de aer condiÈ›ionat. Purificarea aerului este esenÈ›ială în special dacă în familia dvs, are cineva alergii, precum È™i pentru cei care petrec mult timp la volan. Filtrele de salon captează praful, gazele È™i alergenii.
În cazul în care filtrul de salon este defectat sau È™i-a îndeplinit scopul, acest lucru se poate simÈ›i prin faptul că geamurile au început să se aburize mai repede, puterea de suflare a scăzut È™i a apărut un miros neplăcut.
Se recomandă schimbarea filtrului de salon la fiecare an sau doi. Și de multe ori se uită de schimbarea acestuia, deoarece nu este nici o conexiune cu alte cicluri de înlocuire din maÈ™ină.

Filtru de particule
În cele din urmă - despre filtrul special pentru motoarele diesel cu ardere internă. Sarcina lui este de a reduce presiunea ecologică asupra mediului înconjurător. La motoarele pe benzină, convertorul catalitic este responsabil pentru curățarea gazelor de eÈ™apament. Motorul de tip diesel produce produse de combustie puÈ›in diferite, în special funingine, care are proprietăți cancerigene. Filtrul de particule vine în ajutor.
Filtrul de particule are capacitatea de a se autocurăța, astfel încât durează mult mai mult decât altele - până la două sute de mii de kilometri. Calitatea scăzută a motorinei reduce această perioadă cu aproximativ jumătate.
Unii oameni preferă să nu instaleze filtre de particule. Pentru a creÈ™te uÈ™or puterea È™i reduce consumul de combustibil. Însă, acest lucru va provoca mai multe daune mediului. O legislaÈ›ie constant mai strictă în viitor nu va permite scăparea de filtrele de particule.
Master Lux oferă o gamă completă de filtre pentru toate tipurile de maÈ™ini, iar meÈ™terii noÈ™tri le vor înlocui prompt.
