Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare maÈ™ină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le uneÈ™te într-o singură sarcină globală: protecÈ›ia împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje È™i sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului.

Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru maÈ™inile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteÈ›i înÈ›elege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neÈ™tiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct.

Filtru de combustibil

Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea È™i gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale È™i la o scădere a performanÈ›ei pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reÈ›ine murdăria, apa È™i alte fracÈ›iuni care nu au ce căuta în sistem. Filtrele de combustibil bune îÈ™i îndeplinesc datoria în mod constant È™i eficient.

Cum să È™tii când este timpul să schimbi filtrul de combustibil? Se recomandă înlocuirea acestuia la fiecare douăzeci până la treizeci de mii de kilometri (mai precis, este indicat în specificaÈ›iile din fabrică ale fiecărei maÈ™ini). În acelaÈ™i timp, durata de viață a filtrului depinde direct de calitatea combustibilului. Cu cât este mai rău, cu atât filtrul se înfundă mai repede la globii oculari È™i trebuie înlocuit. Faptul că filtrul nu mai poate face față poate fi înÈ›eles prin semne indirecte precum smucituri în timpul miÈ™cării, probleme la pornire È™i pierderea puterii. Dacă vă confrunta-È›i cu aÈ™a ceva, nu ignoraÈ›i în niciun caz.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de ulei

Sarcina filtrului de ulei este de a preveni intrarea diferiÈ›ilor contaminanÈ›i în motor. Filtrul împiedică aÈ™chiile de metal, praful, produsele de ardere È™i alte fracÈ›ii care împiedică uleiul să lubrifieze eficient părÈ›ile mobile ale motorului, să zgârie È™i să formeze funingine.

Dacă filtrul de ulei este înfundat È™i nu a fost înlocuit la timp, atunci contaminanÈ›ii încep să pătrundă liber în motorul cu ardere internă, reducând semnificativ resursele inimii automobilului.

Filtrele de ulei bune îÈ™i servesc scopul mai mult timp È™i mai eficient. Acestea vă permit să maximizaÈ›i durata de viață a tuturor elementelor motorului, să economisiÈ›i energie È™i să evitaÈ›i reparaÈ›iile majore. Poate că acesta este filtrul principal al maÈ™inii.

Cât de des trebuie schimbat filtrul? Sfatul principal este să faceÈ›i acest lucru de două ori mai des decât schimbaÈ›i uleiul. Adică dacă schimbi uleiul la fiecare 10 - 15.000 km, atunci filtrul de ulei ar trebui schimbat la fiecare 5.000 - 8.000 km. Desigur, aceasta este o estimare foarte inexactă, deoarece durata de viață a filtrului depinde nu numai de kilometraj, ci È™i de calitatea uleiului, stilul de condus, ralanÈ›i È™i aÈ™a mai departe. Un alt ghid comun pentru înlocuire este de două ori pe an, înainte de începerea sezonului de iarnă È™i vară.

Filtru de aer

Filtrul de aer curăță aerul care intră în motor È™i este folosit pentru arderea combustibilului. Se confundă adesea cu filtrul de salon, însă nu există nici o legătură între ele, cu excepÈ›ia, poate, că ambele purifică aerul. Ca È™i în cazul uleiului, aerul care intră în motorul cu ardere internă poate fi, de asemenea, o sursă de praf È™i murdărie. Pentru a preveni acest lucru, este instalat un filtru de-a lungul căii de aer, care preia toate aceste particule pe sine. Ca È™i în cazul tuturor celorlalte filtre, dacă filtrul de aer se înfundă È™i accesul aerului devine dificil, aceasta duce la arderea incompletă a amestecului de combustibil, ceea ce influinÈ›ează la scăderea puterii, la creÈ™terea consumului de combustibil, la creÈ™tere de temperatură a motorului È™i aÈ™a mai departe.

Pentru a preveni acest lucru, filtrul de aer este schimbat la fiecare 10 - 15 mii de kilometri. Dar, în acest caz, mult depinde de condiÈ›iile de funcÈ›ionare ale maÈ™inii, de starea mediului. Adesea, filtrul de aer este schimbat în acelaÈ™i timp cu filtrul de ulei.

Șoferii experimentaÈ›i È™tiu că starea filtrului de aer este uÈ™or de evaluat vizual. Este uÈ™or să-l obÈ›ineÈ›i È™i să verificaÈ›i cât de murdar este.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de salon

Filtrul de habitaclu, sau filtrul de salon, este responsabil pentru calitatea aerului care intră în habitaclu prin aparatul de aer condiÈ›ionat. Purificarea aerului este esenÈ›ială în special dacă în familia dvs, are cineva alergii, precum È™i pentru cei care petrec mult timp la volan. Filtrele de salon captează praful, gazele È™i alergenii.

În cazul în care filtrul de salon este defectat sau È™i-a îndeplinit scopul, acest lucru se poate simÈ›i prin faptul că geamurile au început să se aburize mai repede, puterea de suflare a scăzut È™i a apărut un miros neplăcut.

Se recomandă schimbarea filtrului de salon la fiecare an sau doi. Și de multe ori se uită de schimbarea acestuia, deoarece nu este nici o conexiune cu alte cicluri de înlocuire din maÈ™ină.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de particule

În cele din urmă - despre filtrul special pentru motoarele diesel cu ardere internă. Sarcina lui este de a reduce presiunea ecologică asupra mediului înconjurător. La motoarele pe benzină, convertorul catalitic este responsabil pentru curățarea gazelor de eÈ™apament. Motorul de tip diesel produce produse de combustie puÈ›in diferite, în special funingine, care are proprietăți cancerigene. Filtrul de particule vine în ajutor.

Filtrul de particule are capacitatea de a se autocurăța, astfel încât durează mult mai mult decât altele - până la două sute de mii de kilometri. Calitatea scăzută a motorinei reduce această perioadă cu aproximativ jumătate.

Unii oameni preferă să nu instaleze filtre de particule. Pentru a creÈ™te uÈ™or puterea È™i reduce consumul de combustibil. Însă, acest lucru va provoca mai multe daune mediului. O legislaÈ›ie constant mai strictă în viitor nu va permite scăparea de filtrele de particule.

Master Lux oferă o gamă completă de filtre pentru toate tipurile de maÈ™ini, iar meÈ™terii noÈ™tri le vor înlocui prompt.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil


Metode moderne de diagnosticare auto

29.09.2023

Metode moderne de diagnosticare auto

Cu dezvoltarea tehnologiei, maÈ™inile devin din ce în ce mai complexe È™i mai performante. Odată cu aceasta, se dezvoltă È™i metodele de diagnosticare, altfel nu va fi posibil să se identifice defecÈ›iunile È™i să se prevină posibilele avarii ale autovehiculului. Diagnosticarea computerizata a automobilului Diagnosticarea computerizată a autovehiculului este una dintre principalele metode moderne. Aceasta permite rezolvarea multor probleme, asigurând o evaluare precisă È™i operativă a stării tuturor componentelor È™i sistemelor cheie. De exemplu, specialiÈ™tii de la Master LUX pot verifica starea motorului, grupului pistoane, sistemului de distribuÈ›ie a gazelor, sistemului de injecÈ›ie, sistemului de evacuare a gazelor arse, catalizatorului, sistemului de răcire È™i alte componente È™i sub-sisteme. Fac diagnoza masina. Acest lucru se realizează cu ajutorul complexelor specializate "TEXA IDC 4" È™i "Magneti Marelli" produse în Italia. Astfel, diagnosticarea computerizata a automobilului joacă un rol critic, permiÈ›ând reacÈ›ii rapide la orice defecte È™i prevenirea potenÈ›ialelor avarii. Cu toate acestea, dezvoltar

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

23.08.2023

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

Schimbarea regulată a uleiului de motor este una dintre cele mai importante proceduri pentru a vă menÈ›ine vehiculul sănătos È™i de lungă durată. Cu toate acestea, există multe mituri È™i neînÈ›elegeri în jurul acestei operaÈ›iuni simple È™i necesare. Să dezvăluim cele mai comune concepÈ›ii greÈ™ite È™i să aflăm despre cele mai bune practici pentru schimbarea uleiului. Se efectueaza si schimbare ulei cutie automat.   Mitul â„–1: Uleiul trebuie schimbat la fiecare 5000 km Acest mit era relevant cu mulÈ›i ani în urmă, când maÈ™inile È™i uleiurile erau mai puÈ›in avansate. Uleiurile de motor moderne È™i tehnologia motorului permit intervale semnificativ extinse de schimbare a uleiului. Producătorii de maÈ™ini recomandă în general o schimbare a uleiului la fiecare 8.000 până la 16.000 km, în funcÈ›ie de condiÈ›iile de funcÈ›ionare. Unele tipuri de uleiuri moderne, de înaltă tehnologie, sunt gata să funcÈ›ioneze mult mai mult.   Mitul â„–2: Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi este o practică normală Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi nu rezolvă problema uzurii È™i contaminării uleiulu

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

24.07.2023

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

Schimbarea regulată a uleiului din maÈ™ină este una dintre cele mai importante proceduri de întreÈ›inere a maÈ™inii. Schimbarea uleiului nu numai că prelungeÈ™te durata de viață a motorului, dar asigură È™i funcÈ›ionarea optimă a acestuia, ceea ce ajută la economisirea combustibilului È™i la reducerea riscului de avarii grave. Pentru a efectua această procedură corect È™i în siguranță, trebuie urmate anumite recomandări. În acest articol vă vom spune cum să schimbaÈ›i corect uleiul din motor. Alegerea uleiului È™i a filtrului Unul dintre punctele cheie la schimbarea uleiului este alegerea uleiului È™i a filtrului de ulei potrivit. ConsultaÈ›i manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră pentru recomandările producătorului privind vâscozitatea È™i tipul de ulei. SelectaÈ›i un ulei cu un grad de calitate adecvat care îndeplineÈ™te standardele API sau ACEA. AlegeÈ›i, de asemenea, un filtru de ulei de calitate, potrivit pentru vehiculul dvs. Pregătirea Înainte de a începe o schimbare a uleiului, există o serie de paÈ™i pregătitori care trebuie finalizaÈ›i. Motorul trebuie să fie rece. Cel mai bine est

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

20.06.2023

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

CondiÈ›iile meteorologice pot avea un impact semnificativ asupra performanÈ›ei È™i longevității bateriilor auto. Iată câteva dintre provocările cu care vă puteÈ›i confrunta È™i soluÈ›iile posibile. Temperaturi scăzute În regiunile cu temperaturi extrem de scăzute, bateriile îÈ™i pot pierde capacitatea, ceea ce duce la pornirea proastă sau la inoperarea completă a motorului. În acest caz, ar trebui să acordaÈ›i atenÈ›ie bateriilor cu rezistență ridicată la frig sau sistemelor de încălzire a bateriilor care ajută la menÈ›inerea temperaturii optime. FuncÈ›ionarea bateriei la temperaturi scăzute va fi fără probleme dacă parcaÈ›i maÈ™ina într-un loc cald sau utilizaÈ›i un încălzitor de motor înainte de a porni. Temperaturi mari Bateriile se pot supraîncălzi la temperaturi ridicate, ceea ce le reduce, de asemenea, capacitatea È™i durata de viață. În astfel de cazuri, instalarea unui sistem de răcire pentru baterie va ajuta la menÈ›inerea temperaturii optime de funcÈ›ionare. De asemenea, ar trebui să evitaÈ›i parcarea maÈ™inii în lumina directă a soarelui È™i să utilizaÈ›i ecrane s

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

25.04.2023

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

Bateriile auto sunt o componentă a unui sistem din automobil care oferă puterea necesară pentru a porni motorul, a aprinde farurile È™i alte elemente electrice. Durata de viață a unei baterii fără întreÈ›inere este de obicei de 3 până la 5 ani, în funcÈ›ie de diferiÈ›i factori, cum ar fi condiÈ›iile de funcÈ›ionare, condiÈ›iile meteorologice È™i întreÈ›inerea. Înlocuirea bateriei unei maÈ™ini ca urmare a unei defecÈ›iuni bruÈ™te poate fi costisitoare È™i incomodă, dar există câÈ›iva paÈ™i pe care îi puteÈ›i face pentru a prelungi durata de viață a bateriei maÈ™inii È™i a aÈ™tepta cu nerăbdare o viață lungă. În acest articol, vom analiza opt sfaturi despre cum să prelungeÈ™ti durata de viață a bateriei maÈ™inii dvs. LimitaÈ›i călătoriile scurte Călătoriile scurte, în special cele care nu depășesc 10 minute, pot stresa bateria maÈ™inii. În timpul călătoriilor scurte, este posibil ca alternatorul responsabil cu reîncărcarea bateriei să nu aibă suficient timp pentru a încărca complet bateria, ceea ce face ca aceasta să se epuizeze treptat în timp. Dacă este posibil, &ici

Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecÈ›ia, repararea È™i reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcÈ›ionarea eficientă È™i fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcÈ›iune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă È™i destul de costisitoare, care necesită multă experiență È™i cunoÈ™tinÈ›e profunde despre motoare È™i componentele acestora. LuaÈ›i în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit È™i rulmenÈ›ii. Procesul de dezasamblare necesită o atenÈ›ie meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanÈ›a motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. DeÈ™i uzura anvelopelor este un proces normal È™i de aÈ™teptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiÈ›ii factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor È™i cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereÈ›ii laterali È™i creează mai multă frecare între anvelopă È™i drum. Această frecare generează căldură È™i are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată È™i de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforaÈ›ii È™i rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparaÈ›ie cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În acelaÈ™i timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranÈ›ei, È™i anume, capacitatea maÈ™inii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găseÈ™te, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero È™i îÈ™i pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 È™i 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol È™i poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru maÈ™ini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcÈ›ionare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeaÈ™i compoziÈ›ie pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a maÈ™inil

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46