Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare mașină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le unește într-o singură sarcină globală: protecția împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje și sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului.

Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru mașinile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteți înțelege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neștiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct.

Filtru de combustibil

Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea și gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale și la o scădere a performanței pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reține murdăria, apa și alte fracțiuni care nu au ce căuta în sistem. Filtrele de combustibil bune își îndeplinesc datoria în mod constant și eficient.

Cum să știi când este timpul să schimbi filtrul de combustibil? Se recomandă înlocuirea acestuia la fiecare douăzeci până la treizeci de mii de kilometri (mai precis, este indicat în specificațiile din fabrică ale fiecărei mașini). În același timp, durata de viață a filtrului depinde direct de calitatea combustibilului. Cu cât este mai rău, cu atât filtrul se înfundă mai repede la globii oculari și trebuie înlocuit. Faptul că filtrul nu mai poate face față poate fi înțeles prin semne indirecte precum smucituri în timpul mișcării, probleme la pornire și pierderea puterii. Dacă vă confrunta-ți cu așa ceva, nu ignorați în niciun caz.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de ulei

Sarcina filtrului de ulei este de a preveni intrarea diferiților contaminanți în motor. Filtrul împiedică așchiile de metal, praful, produsele de ardere și alte fracții care împiedică uleiul să lubrifieze eficient părțile mobile ale motorului, să zgârie și să formeze funingine.

Dacă filtrul de ulei este înfundat și nu a fost înlocuit la timp, atunci contaminanții încep să pătrundă liber în motorul cu ardere internă, reducând semnificativ resursele inimii automobilului.

Filtrele de ulei bune își servesc scopul mai mult timp și mai eficient. Acestea vă permit să maximizați durata de viață a tuturor elementelor motorului, să economisiți energie și să evitați reparațiile majore. Poate că acesta este filtrul principal al mașinii.

Cât de des trebuie schimbat filtrul? Sfatul principal este să faceți acest lucru de două ori mai des decât schimbați uleiul. Adică dacă schimbi uleiul la fiecare 10 - 15.000 km, atunci filtrul de ulei ar trebui schimbat la fiecare 5.000 - 8.000 km. Desigur, aceasta este o estimare foarte inexactă, deoarece durata de viață a filtrului depinde nu numai de kilometraj, ci și de calitatea uleiului, stilul de condus, ralanți și așa mai departe. Un alt ghid comun pentru înlocuire este de două ori pe an, înainte de începerea sezonului de iarnă și vară.

Filtru de aer

Filtrul de aer curăță aerul care intră în motor și este folosit pentru arderea combustibilului. Se confundă adesea cu filtrul de salon, însă nu există nici o legătură între ele, cu excepția, poate, că ambele purifică aerul. Ca și în cazul uleiului, aerul care intră în motorul cu ardere internă poate fi, de asemenea, o sursă de praf și murdărie. Pentru a preveni acest lucru, este instalat un filtru de-a lungul căii de aer, care preia toate aceste particule pe sine. Ca și în cazul tuturor celorlalte filtre, dacă filtrul de aer se înfundă și accesul aerului devine dificil, aceasta duce la arderea incompletă a amestecului de combustibil, ceea ce influințează la scăderea puterii, la creșterea consumului de combustibil, la creștere de temperatură a motorului și așa mai departe.

Pentru a preveni acest lucru, filtrul de aer este schimbat la fiecare 10 - 15 mii de kilometri. Dar, în acest caz, mult depinde de condițiile de funcționare ale mașinii, de starea mediului. Adesea, filtrul de aer este schimbat în același timp cu filtrul de ulei.

Șoferii experimentați știu că starea filtrului de aer este ușor de evaluat vizual. Este ușor să-l obțineți și să verificați cât de murdar este.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de salon

Filtrul de habitaclu, sau filtrul de salon, este responsabil pentru calitatea aerului care intră în habitaclu prin aparatul de aer condiționat. Purificarea aerului este esențială în special dacă în familia dvs, are cineva alergii, precum și pentru cei care petrec mult timp la volan. Filtrele de salon captează praful, gazele și alergenii.

În cazul în care filtrul de salon este defectat sau și-a îndeplinit scopul, acest lucru se poate simți prin faptul că geamurile au început să se aburize mai repede, puterea de suflare a scăzut și a apărut un miros neplăcut.

Se recomandă schimbarea filtrului de salon la fiecare an sau doi. Și de multe ori se uită de schimbarea acestuia, deoarece nu este nici o conexiune cu alte cicluri de înlocuire din mașină.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil

Filtru de particule

În cele din urmă - despre filtrul special pentru motoarele diesel cu ardere internă. Sarcina lui este de a reduce presiunea ecologică asupra mediului înconjurător. La motoarele pe benzină, convertorul catalitic este responsabil pentru curățarea gazelor de eșapament. Motorul de tip diesel produce produse de combustie puțin diferite, în special funingine, care are proprietăți cancerigene. Filtrul de particule vine în ajutor.

Filtrul de particule are capacitatea de a se autocurăța, astfel încât durează mult mai mult decât altele - până la două sute de mii de kilometri. Calitatea scăzută a motorinei reduce această perioadă cu aproximativ jumătate.

Unii oameni preferă să nu instaleze filtre de particule. Pentru a crește ușor puterea și reduce consumul de combustibil. Însă, acest lucru va provoca mai multe daune mediului. O legislație constant mai strictă în viitor nu va permite scăparea de filtrele de particule.

Master Lux oferă o gamă completă de filtre pentru toate tipurile de mașini, iar meșterii noștri le vor înlocui prompt.

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil


Metode moderne de diagnosticare auto

29.09.2023

Metode moderne de diagnosticare auto

Cu dezvoltarea tehnologiei, mașinile devin din ce în ce mai complexe și mai performante. Odată cu aceasta, se dezvoltă și metodele de diagnosticare, altfel nu va fi posibil să se identifice defecțiunile și să se prevină posibilele avarii ale autovehiculului. Diagnosticarea computerizata a automobilului Diagnosticarea computerizată a autovehiculului este una dintre principalele metode moderne. Aceasta permite rezolvarea multor probleme, asigurând o evaluare precisă și operativă a stării tuturor componentelor și sistemelor cheie. De exemplu, specialiștii de la Master LUX pot verifica starea motorului, grupului pistoane, sistemului de distribuție a gazelor, sistemului de injecție, sistemului de evacuare a gazelor arse, catalizatorului, sistemului de răcire și alte componente și sub-sisteme. Fac diagnoza masina. Acest lucru se realizează cu ajutorul complexelor specializate "TEXA IDC 4" și "Magneti Marelli" produse în Italia. Astfel, diagnosticarea computerizata a automobilului joacă un rol critic, permițând reacții rapide la orice defecte și prevenirea potențialelor avarii. Cu toate acestea, dezvoltar

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

23.08.2023

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

Schimbarea regulată a uleiului de motor este una dintre cele mai importante proceduri pentru a vă menține vehiculul sănătos și de lungă durată. Cu toate acestea, există multe mituri și neînțelegeri în jurul acestei operațiuni simple și necesare. Să dezvăluim cele mai comune concepții greșite și să aflăm despre cele mai bune practici pentru schimbarea uleiului. Se efectueaza si schimbare ulei cutie automat.   Mitul №1: Uleiul trebuie schimbat la fiecare 5000 km Acest mit era relevant cu mulți ani în urmă, când mașinile și uleiurile erau mai puțin avansate. Uleiurile de motor moderne și tehnologia motorului permit intervale semnificativ extinse de schimbare a uleiului. Producătorii de mașini recomandă în general o schimbare a uleiului la fiecare 8.000 până la 16.000 km, în funcție de condițiile de funcționare. Unele tipuri de uleiuri moderne, de înaltă tehnologie, sunt gata să funcționeze mult mai mult.   Mitul №2: Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi este o practică normală Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi nu rezolvă problema uzurii și contaminării uleiulu

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

24.07.2023

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

Schimbarea regulată a uleiului din mașină este una dintre cele mai importante proceduri de întreținere a mașinii. Schimbarea uleiului nu numai că prelungește durata de viață a motorului, dar asigură și funcționarea optimă a acestuia, ceea ce ajută la economisirea combustibilului și la reducerea riscului de avarii grave. Pentru a efectua această procedură corect și în siguranță, trebuie urmate anumite recomandări. În acest articol vă vom spune cum să schimbați corect uleiul din motor. Alegerea uleiului și a filtrului Unul dintre punctele cheie la schimbarea uleiului este alegerea uleiului și a filtrului de ulei potrivit. Consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră pentru recomandările producătorului privind vâscozitatea și tipul de ulei. Selectați un ulei cu un grad de calitate adecvat care îndeplinește standardele API sau ACEA. Alegeți, de asemenea, un filtru de ulei de calitate, potrivit pentru vehiculul dvs. Pregătirea Înainte de a începe o schimbare a uleiului, există o serie de pași pregătitori care trebuie finalizați. Motorul trebuie să fie rece. Cel mai bine est

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

20.06.2023

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

Condițiile meteorologice pot avea un impact semnificativ asupra performanței și longevității bateriilor auto. Iată câteva dintre provocările cu care vă puteți confrunta și soluțiile posibile. Temperaturi scăzute În regiunile cu temperaturi extrem de scăzute, bateriile își pot pierde capacitatea, ceea ce duce la pornirea proastă sau la inoperarea completă a motorului. În acest caz, ar trebui să acordați atenție bateriilor cu rezistență ridicată la frig sau sistemelor de încălzire a bateriilor care ajută la menținerea temperaturii optime. Funcționarea bateriei la temperaturi scăzute va fi fără probleme dacă parcați mașina într-un loc cald sau utilizați un încălzitor de motor înainte de a porni. Temperaturi mari Bateriile se pot supraîncălzi la temperaturi ridicate, ceea ce le reduce, de asemenea, capacitatea și durata de viață. În astfel de cazuri, instalarea unui sistem de răcire pentru baterie va ajuta la menținerea temperaturii optime de funcționare. De asemenea, ar trebui să evitați parcarea mașinii în lumina directă a soarelui și să utilizați ecrane s

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

25.04.2023

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

Bateriile auto sunt o componentă a unui sistem din automobil care oferă puterea necesară pentru a porni motorul, a aprinde farurile și alte elemente electrice. Durata de viață a unei baterii fără întreținere este de obicei de 3 până la 5 ani, în funcție de diferiți factori, cum ar fi condițiile de funcționare, condițiile meteorologice și întreținerea. Înlocuirea bateriei unei mașini ca urmare a unei defecțiuni bruște poate fi costisitoare și incomodă, dar există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a prelungi durata de viață a bateriei mașinii și a aștepta cu nerăbdare o viață lungă. În acest articol, vom analiza opt sfaturi despre cum să prelungești durata de viață a bateriei mașinii dvs. Limitați călătoriile scurte Călătoriile scurte, în special cele care nu depășesc 10 minute, pot stresa bateria mașinii. În timpul călătoriilor scurte, este posibil ca alternatorul responsabil cu reîncărcarea bateriei să nu aibă suficient timp pentru a încărca complet bateria, ceea ce face ca aceasta să se epuizeze treptat în timp. Dacă este posibil, &ici

Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46