Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Temperaturile sub zero reprezintă o verificare serioasă a stării multor sisteme dintr-o mașină legate de pornirea motorului. Problemele legate de pornirea unei mașini într-o dimineață geroasă de iarnă pot da:

  • Rezervoare de gaz pe jumătate goale
  • Ulei îngroșat
  • Baterie slabă
  • Probleme cu demarorul
  • Plăcuţe de frână îngheţate
  • Benzină de calitate scăzută
  • Bujii folosite
  • și așa mai departe.

În acest articol, vom lua în considerare ce ar trebui să faceți pentru a reduce riscul de a rămâne dimineața cu o mașină care nu se pornește într-o zi cu zăpadă.

„Trezește” bateria ușor

Pe vreme rece, la prima pornire, nu trebuie să da-ți sarcina maximă. După ce ați rotit cheia în contact, lăsați vehiculul să fie descărcat pentru câteva secunde. Lăsați pompa de combustibil să funcționeze în liniște, iar electronica de bord să efectueze autodiagnosticarea. Apoi porniți radioul sau faza scurtă. Și numai după aceea vă puteți porni.

Șoferii diesel trebuie să fie deosebit de atenți. Nu puteți începe până când pictograma bujii incandescente de pe tabloul de bord nu se stinge.

Dacă vorbim de o mașină cu transmisie manuală, atunci nu vă grăbiți să eliberați ambreiajul. Lăsați sistemul să treacă la o turație de ralanți constantă, fără a fi necesar să rulați ulei rece în același timp.

După pornirea motorului, lăsați vehiculul la ralanți câteva minute înainte de începerea mișcării.

Cu cât mai mult combustibil în rezervor, cu atât mai bine

Unul dintre cele mai simple și mai eficiente sfaturi: iarna, nu ar trebui să lași mașina peste noapte cu rezervoarele aproape goale. Cert este că, la o amplitudine mare a temperaturii zilnice, pe pereții rezervorului de gaz se formează condens de apă (în cazul sistemelor diesel - și parafină). Condensul intră inevitabil în benzină și își reduce numărul octanic. În consecință, benzina începe să ardă mai rău și, în cazuri radicale, nu are loc deloc aprinderea.

Alimentați cu combustibil la benzinăriile dovedite

Benzina de calitate scăzută este deosebit de complicată iarna. Vara, s-ar putea să nu simțiți combustibilul rău (deși daunele de la utilizarea acestuia se vor acumula în continuare), iarna, „răzbunarea” poate veni rapid - sub formă de defecțiune a sistemelor și incapacitatea de a porni motorul. La minus douăzeci combustibilul cu o cantitate mare de apă sub motorul rece nu va porni. Prin urmare, în timpul iernii, ar trebui să fiți deosebit de atenți la locul în care realimentați.

Verificați uleiul de motor și antigelul

Iarna, uleiul ar trebui să fie mai subțire. La frig sever, uleiurile minerale clasice pot pur și simplu îngheța. Prin urmare, iarna este mai bine să folosești un ulei sintetic mai puțin vâscos decât vara, sau poți opta pentru uleiuri de motor universale moderne care își păstrează proprietățile fizice chiar și la temperaturi ultra-scăzute.

În ceea ce privește sistemul de răcire, iarna necesită o atenție deosebită. Din cauza schimbărilor de temperatură, conducta de ramificație poate curge și nivelul de antigel va scădea rapid.

Nu ignorați niciodată pictograma iluminată pentru nivelul lichidului de răcire.

În ceea ce privește lichidul în sine, acesta ar trebui să fie nu numai la nivelul, în cantitatea necesară, ci și în stare bună, de la un producător bun. Antigelurile de înaltă calitate vor prelungi durata de viață a mașinii și vor elimina unele dintre problemele din zilele grele de iarnă.

Utilizați chimia automată pentru a facilita pornirea motorului

Au fost dezvoltate multe soluții care vor facilita pornirea motorului la temperaturi sub zero. De exemplu, există fluide speciale care sunt turnate în combustibil - aditivi de aerosoli cu o proporție mare de eter și propan. Vă vor permite să porniți motorul chiar și la minus patruzeci.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Cum să faci față pierderii bateriei?

O baterie slabă este statistic principala cauză a problemelor de pornire în diminețile reci de iarnă. Iarna, bateriile sunt supuse unui stres crescut - farurile sunt aprinse, aerul condiționat este pornit, scaunele încălzite, geamurile și oglinzile încălzite. Pentru o zi de lucru pe vreme rece, încărcarea bateriei scade de câteva ori mai repede. Acest lucru poate duce la faptul că într-o dimineață geroasă, când este nevoie de mai mult efort pentru a porni motorul decât vara, puterea acestuia pur și simplu nu este suficientă.

Pentru a evita această problemă cea mai frecventă, ar trebui să verificați bateria înainte de sezonul de iarnă și, dacă proprietățile acesteia se deteriorează, să o înlocuiți cu una nouă. De regulă, bateriile de înaltă calitate de la mărci binecunoscute pot funcționa efectiv mai mult de cinci ani, dar există întotdeauna posibilitatea ca acestea să defecteze mai devreme. Prin urmare, merită să treceți la un service auto și să îl testați. Mai ales când este vorba de bateriile de tip service.

Dacă bateria demonstrează performanțe destul de medii, atunci seara nu ar strica să conduci o jumătate de oră într-un mod blând - fără încălzire, radio, etc. - pentru a o reîncărca noaptea.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Ar trebui să scoateți bateria pe vreme rece?

În cele mai aspre ierni, unii șoferi scot bateria peste noapte și o duc într-o cameră încălzită. Cu toate acestea, pentru latitudinile noastre, o astfel de vreme rece este un eveniment rar.

Nu există o singură recomandare din partea producătorilor pentru scoaterea bateriei pe noaptea de iarnă. Mulți experți sfătuiesc să scoateți bateria dacă aceasta are o densitate insuficientă a electroliților și dacă mașina a fost anterior în frig de mult timp fără să se miște. Dacă bateria este în stare bună, atunci nu este recomandat să o scoateți în toate celelalte cazuri.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Nu puneți mașina pe frâna de mână și alarma în mod inutil

În sezonul rece, există pericolul ca plăcuțele de frână să se prindă atât de tare încât să nu funcționeze chiar dacă motorul este pornit cu succes. Prin urmare, dacă mașina este parcată în garaj, este posibil să nu strângeți frâna de mână, ci să lăsați treapta în viteză. În ceea ce privește alarma, consumă și puterea bateriei în fundal și, în mod inutil, dacă mașina se află într-o zonă protejată, într-un frig deosebit de puternic, poți să faci fără alarmă.

Bujii - curățați sau înlocuiți

Nu este neobișnuit ca o mașină să nu pornească din cauza bujiilor slabe sau murdare. Înainte de sezonul de iarnă, acestea trebuie curățate de depozitele de carbon și, dacă este necesar, înlocuite cu altele noi. Starea bujiilor poate fi verificată în același timp cu starea bateriei și starea uleiului de motor.

Cum să încălziți încuietori înghețate?

Uneori, motivul incapacității de a folosi transportul personal sunt castelele înghețate. Puteți încerca să încălziți încuietorile ușilor mașinii cu respirația, o brichetă sau un mijloc special - un agent de dezghețare, care este turnat în avans și previne formarea gheții în larvele de blocare.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Ce se întâmplă dacă mașina tot nu pornește?

Chiar și în ciuda respectării tuturor recomandărilor, mai devreme sau mai târziu aproape fiecare șofer se află într-o situație în care într-o dimineață rece de iarnă mașina încă nu pornește. Ce să faci în acest caz?

După fiecare încercare de pornire eșuată, lăsați bateria să se recupereze timp de zece până la cincisprezece secunde. Dacă după trei încercări de a porni mașina nu „prinde viață”, ar trebui să opriți violarea demarorului și să încercați una dintre opțiunile descrise mai jos.

Cel mai bine este să încerci să găsești un vecin în parcare care să-ți „lumineze” mașina din a lui. Pentru a face acest lucru, șoferul trebuie să aibă abilități minime pentru a nu-și arde mașina proprie și a altcuiva și „crocodili” sau „brichetă” - un set de fire cu elemente de fixare pentru baterie „plus” și „minus”. Firele sunt aruncate peste bateria donatoare (principalul este să nu încurcați polaritatea), mașina donatoare funcționează câteva minute la ralanți, bateria descărcată treptat începe să „prindă viață” și dacă este în ordine, atunci energia de la a doua mașină va fi suficientă pentru a o porni pe a ta.

Această metodă este de bază, dar are limitări. Trebuie să aveți o „brichetă” - fire pentru pornire, precum și o distanță suficient de apropiată între mașini pentru lungimea firelor și o baterie funcțională a mașinii donatoare cu un amperaj nu mai mic decât bateria dvs.

Deci, mai întâi, pornește motorul unei mașini care funcționează, apoi se deschide capota, mai întâi se aruncă firul roșu (plus), apoi cel negru sau verde (minus).Al doilea capăt al firului este conectat la pământul mașinii, care necesită reîncărcare.

O mașină cu o baterie donatoare ar trebui să funcționeze la viteză medie timp de cinci până la zece minute - timpul necesar pentru o reîncărcare minimă. Dacă ați reușit să porniți mașina, ar trebui să funcționeze în același mod pentru încă cinci până la zece minute. Și numai după aceea firele sunt îndepărtate.

Este de remarcat faptul că scoaterea clemelor bateriei este, într-un fel, stresantă pentru sistemul electronic al mașinii. Multe setări pot ieși din funcție, unitatea electronică poate să se „blocheze”.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Sau poate mai bine să alegeți transportul public?

Pornirea motorului la temperaturi scăzute este, în orice caz, un eveniment „traumatic” pentru o mașină. Unii experți consideră că fiecare astfel de lansare provoacă daune destul de semnificative. Condițiile meteorologice pot include, de asemenea, riscuri crescute dacă cade multă zăpadă peste noapte sau dacă apa a înghețat și a format o crustă de gheață. Prin urmare, ultimul sfat este următorul: verificați seara prognoza meteo, acordați atenție poliției rutiere și serviciilor municipale și abțineți-vă de călătorii inutile în astfel de zile sau treceți la transportul public. Acest lucru nu este adesea atât de înfricoșător pe cât le-ar părea șoferilor pasionați.


Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

23.08.2023

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

Schimbarea regulată a uleiului de motor este una dintre cele mai importante proceduri pentru a vă menține vehiculul sănătos și de lungă durată. Cu toate acestea, există multe mituri și neînțelegeri în jurul acestei operațiuni simple și necesare. Să dezvăluim cele mai comune concepții greșite și să aflăm despre cele mai bune practici pentru schimbarea uleiului. Se efectueaza si schimbare ulei cutie automat.   Mitul №1: Uleiul trebuie schimbat la fiecare 5000 km Acest mit era relevant cu mulți ani în urmă, când mașinile și uleiurile erau mai puțin avansate. Uleiurile de motor moderne și tehnologia motorului permit intervale semnificativ extinse de schimbare a uleiului. Producătorii de mașini recomandă în general o schimbare a uleiului la fiecare 8.000 până la 16.000 km, în funcție de condițiile de funcționare. Unele tipuri de uleiuri moderne, de înaltă tehnologie, sunt gata să funcționeze mult mai mult.   Mitul №2: Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi este o practică normală Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi nu rezolvă problema uzurii și contaminării uleiulu

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

24.07.2023

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

Schimbarea regulată a uleiului din mașină este una dintre cele mai importante proceduri de întreținere a mașinii. Schimbarea uleiului nu numai că prelungește durata de viață a motorului, dar asigură și funcționarea optimă a acestuia, ceea ce ajută la economisirea combustibilului și la reducerea riscului de avarii grave. Pentru a efectua această procedură corect și în siguranță, trebuie urmate anumite recomandări. În acest articol vă vom spune cum să schimbați corect uleiul din motor. Alegerea uleiului și a filtrului Unul dintre punctele cheie la schimbarea uleiului este alegerea uleiului și a filtrului de ulei potrivit. Consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră pentru recomandările producătorului privind vâscozitatea și tipul de ulei. Selectați un ulei cu un grad de calitate adecvat care îndeplinește standardele API sau ACEA. Alegeți, de asemenea, un filtru de ulei de calitate, potrivit pentru vehiculul dvs. Pregătirea Înainte de a începe o schimbare a uleiului, există o serie de pași pregătitori care trebuie finalizați. Motorul trebuie să fie rece. Cel mai bine est

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

20.06.2023

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

Condițiile meteorologice pot avea un impact semnificativ asupra performanței și longevității bateriilor auto. Iată câteva dintre provocările cu care vă puteți confrunta și soluțiile posibile. Temperaturi scăzute În regiunile cu temperaturi extrem de scăzute, bateriile își pot pierde capacitatea, ceea ce duce la pornirea proastă sau la inoperarea completă a motorului. În acest caz, ar trebui să acordați atenție bateriilor cu rezistență ridicată la frig sau sistemelor de încălzire a bateriilor care ajută la menținerea temperaturii optime. Funcționarea bateriei la temperaturi scăzute va fi fără probleme dacă parcați mașina într-un loc cald sau utilizați un încălzitor de motor înainte de a porni. Temperaturi mari Bateriile se pot supraîncălzi la temperaturi ridicate, ceea ce le reduce, de asemenea, capacitatea și durata de viață. În astfel de cazuri, instalarea unui sistem de răcire pentru baterie va ajuta la menținerea temperaturii optime de funcționare. De asemenea, ar trebui să evitați parcarea mașinii în lumina directă a soarelui și să utilizați ecrane s

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

25.04.2023

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

Bateriile auto sunt o componentă a unui sistem din automobil care oferă puterea necesară pentru a porni motorul, a aprinde farurile și alte elemente electrice. Durata de viață a unei baterii fără întreținere este de obicei de 3 până la 5 ani, în funcție de diferiți factori, cum ar fi condițiile de funcționare, condițiile meteorologice și întreținerea. Înlocuirea bateriei unei mașini ca urmare a unei defecțiuni bruște poate fi costisitoare și incomodă, dar există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a prelungi durata de viață a bateriei mașinii și a aștepta cu nerăbdare o viață lungă. În acest articol, vom analiza opt sfaturi despre cum să prelungești durata de viață a bateriei mașinii dvs. Limitați călătoriile scurte Călătoriile scurte, în special cele care nu depășesc 10 minute, pot stresa bateria mașinii. În timpul călătoriilor scurte, este posibil ca alternatorul responsabil cu reîncărcarea bateriei să nu aibă suficient timp pentru a încărca complet bateria, ceea ce face ca aceasta să se epuizeze treptat în timp. Dacă este posibil, &ici

Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea și repararea șasiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. Însuși principiul de funcționare al mașinii presupune că șasiul este cel mai vulnerabil element și necesită o intervenție mai frecventă. Elementele șasiului - grinda, suspensia, roțile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul mișcării: șocuri, vibrații, frecare, schimbări bruște ale forțelor versatile de influență. Anume șasiul preia consecințele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificați starea tuturor elementelor șasiului, cu atât va fi mai ușor și mai ieftin să reparați, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcționează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meșterii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de mașini să nu ignore zgomotele și sunetele străine apărute și schimbarea comportamentului mașinii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46