Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Temperaturile sub zero reprezintă o verificare serioasă a stării multor sisteme dintr-o mașină legate de pornirea motorului. Problemele legate de pornirea unei mașini într-o dimineață geroasă de iarnă pot da:

  • Rezervoare de gaz pe jumătate goale
  • Ulei îngroșat
  • Baterie slabă
  • Probleme cu demarorul
  • Plăcuţe de frână îngheţate
  • Benzină de calitate scăzută
  • Bujii folosite
  • și așa mai departe.

În acest articol, vom lua în considerare ce ar trebui să faceți pentru a reduce riscul de a rămâne dimineața cu o mașină care nu se pornește într-o zi cu zăpadă.

„Trezește” bateria ușor

Pe vreme rece, la prima pornire, nu trebuie să da-ți sarcina maximă. După ce ați rotit cheia în contact, lăsați vehiculul să fie descărcat pentru câteva secunde. Lăsați pompa de combustibil să funcționeze în liniște, iar electronica de bord să efectueze autodiagnosticarea. Apoi porniți radioul sau faza scurtă. Și numai după aceea vă puteți porni.

Șoferii diesel trebuie să fie deosebit de atenți. Nu puteți începe până când pictograma bujii incandescente de pe tabloul de bord nu se stinge.

Dacă vorbim de o mașină cu transmisie manuală, atunci nu vă grăbiți să eliberați ambreiajul. Lăsați sistemul să treacă la o turație de ralanți constantă, fără a fi necesar să rulați ulei rece în același timp.

După pornirea motorului, lăsați vehiculul la ralanți câteva minute înainte de începerea mișcării.

Cu cât mai mult combustibil în rezervor, cu atât mai bine

Unul dintre cele mai simple și mai eficiente sfaturi: iarna, nu ar trebui să lași mașina peste noapte cu rezervoarele aproape goale. Cert este că, la o amplitudine mare a temperaturii zilnice, pe pereții rezervorului de gaz se formează condens de apă (în cazul sistemelor diesel - și parafină). Condensul intră inevitabil în benzină și își reduce numărul octanic. În consecință, benzina începe să ardă mai rău și, în cazuri radicale, nu are loc deloc aprinderea.

Alimentați cu combustibil la benzinăriile dovedite

Benzina de calitate scăzută este deosebit de complicată iarna. Vara, s-ar putea să nu simțiți combustibilul rău (deși daunele de la utilizarea acestuia se vor acumula în continuare), iarna, „răzbunarea” poate veni rapid - sub formă de defecțiune a sistemelor și incapacitatea de a porni motorul. La minus douăzeci combustibilul cu o cantitate mare de apă sub motorul rece nu va porni. Prin urmare, în timpul iernii, ar trebui să fiți deosebit de atenți la locul în care realimentați.

Verificați uleiul de motor și antigelul

Iarna, uleiul ar trebui să fie mai subțire. La frig sever, uleiurile minerale clasice pot pur și simplu îngheța. Prin urmare, iarna este mai bine să folosești un ulei sintetic mai puțin vâscos decât vara, sau poți opta pentru uleiuri de motor universale moderne care își păstrează proprietățile fizice chiar și la temperaturi ultra-scăzute.

În ceea ce privește sistemul de răcire, iarna necesită o atenție deosebită. Din cauza schimbărilor de temperatură, conducta de ramificație poate curge și nivelul de antigel va scădea rapid.

Nu ignorați niciodată pictograma iluminată pentru nivelul lichidului de răcire.

În ceea ce privește lichidul în sine, acesta ar trebui să fie nu numai la nivelul, în cantitatea necesară, ci și în stare bună, de la un producător bun. Antigelurile de înaltă calitate vor prelungi durata de viață a mașinii și vor elimina unele dintre problemele din zilele grele de iarnă.

Utilizați chimia automată pentru a facilita pornirea motorului

Au fost dezvoltate multe soluții care vor facilita pornirea motorului la temperaturi sub zero. De exemplu, există fluide speciale care sunt turnate în combustibil - aditivi de aerosoli cu o proporție mare de eter și propan. Vă vor permite să porniți motorul chiar și la minus patruzeci.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Cum să faci față pierderii bateriei?

O baterie slabă este statistic principala cauză a problemelor de pornire în diminețile reci de iarnă. Iarna, bateriile sunt supuse unui stres crescut - farurile sunt aprinse, aerul condiționat este pornit, scaunele încălzite, geamurile și oglinzile încălzite. Pentru o zi de lucru pe vreme rece, încărcarea bateriei scade de câteva ori mai repede. Acest lucru poate duce la faptul că într-o dimineață geroasă, când este nevoie de mai mult efort pentru a porni motorul decât vara, puterea acestuia pur și simplu nu este suficientă.

Pentru a evita această problemă cea mai frecventă, ar trebui să verificați bateria înainte de sezonul de iarnă și, dacă proprietățile acesteia se deteriorează, să o înlocuiți cu una nouă. De regulă, bateriile de înaltă calitate de la mărci binecunoscute pot funcționa efectiv mai mult de cinci ani, dar există întotdeauna posibilitatea ca acestea să defecteze mai devreme. Prin urmare, merită să treceți la un service auto și să îl testați. Mai ales când este vorba de bateriile de tip service.

Dacă bateria demonstrează performanțe destul de medii, atunci seara nu ar strica să conduci o jumătate de oră într-un mod blând - fără încălzire, radio, etc. - pentru a o reîncărca noaptea.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Ar trebui să scoateți bateria pe vreme rece?

În cele mai aspre ierni, unii șoferi scot bateria peste noapte și o duc într-o cameră încălzită. Cu toate acestea, pentru latitudinile noastre, o astfel de vreme rece este un eveniment rar.

Nu există o singură recomandare din partea producătorilor pentru scoaterea bateriei pe noaptea de iarnă. Mulți experți sfătuiesc să scoateți bateria dacă aceasta are o densitate insuficientă a electroliților și dacă mașina a fost anterior în frig de mult timp fără să se miște. Dacă bateria este în stare bună, atunci nu este recomandat să o scoateți în toate celelalte cazuri.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Nu puneți mașina pe frâna de mână și alarma în mod inutil

În sezonul rece, există pericolul ca plăcuțele de frână să se prindă atât de tare încât să nu funcționeze chiar dacă motorul este pornit cu succes. Prin urmare, dacă mașina este parcată în garaj, este posibil să nu strângeți frâna de mână, ci să lăsați treapta în viteză. În ceea ce privește alarma, consumă și puterea bateriei în fundal și, în mod inutil, dacă mașina se află într-o zonă protejată, într-un frig deosebit de puternic, poți să faci fără alarmă.

Bujii - curățați sau înlocuiți

Nu este neobișnuit ca o mașină să nu pornească din cauza bujiilor slabe sau murdare. Înainte de sezonul de iarnă, acestea trebuie curățate de depozitele de carbon și, dacă este necesar, înlocuite cu altele noi. Starea bujiilor poate fi verificată în același timp cu starea bateriei și starea uleiului de motor.

Cum să încălziți încuietori înghețate?

Uneori, motivul incapacității de a folosi transportul personal sunt castelele înghețate. Puteți încerca să încălziți încuietorile ușilor mașinii cu respirația, o brichetă sau un mijloc special - un agent de dezghețare, care este turnat în avans și previne formarea gheții în larvele de blocare.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Ce se întâmplă dacă mașina tot nu pornește?

Chiar și în ciuda respectării tuturor recomandărilor, mai devreme sau mai târziu aproape fiecare șofer se află într-o situație în care într-o dimineață rece de iarnă mașina încă nu pornește. Ce să faci în acest caz?

După fiecare încercare de pornire eșuată, lăsați bateria să se recupereze timp de zece până la cincisprezece secunde. Dacă după trei încercări de a porni mașina nu „prinde viață”, ar trebui să opriți violarea demarorului și să încercați una dintre opțiunile descrise mai jos.

Cel mai bine este să încerci să găsești un vecin în parcare care să-ți „lumineze” mașina din a lui. Pentru a face acest lucru, șoferul trebuie să aibă abilități minime pentru a nu-și arde mașina proprie și a altcuiva și „crocodili” sau „brichetă” - un set de fire cu elemente de fixare pentru baterie „plus” și „minus”. Firele sunt aruncate peste bateria donatoare (principalul este să nu încurcați polaritatea), mașina donatoare funcționează câteva minute la ralanți, bateria descărcată treptat începe să „prindă viață” și dacă este în ordine, atunci energia de la a doua mașină va fi suficientă pentru a o porni pe a ta.

Această metodă este de bază, dar are limitări. Trebuie să aveți o „brichetă” - fire pentru pornire, precum și o distanță suficient de apropiată între mașini pentru lungimea firelor și o baterie funcțională a mașinii donatoare cu un amperaj nu mai mic decât bateria dvs.

Deci, mai întâi, pornește motorul unei mașini care funcționează, apoi se deschide capota, mai întâi se aruncă firul roșu (plus), apoi cel negru sau verde (minus).Al doilea capăt al firului este conectat la pământul mașinii, care necesită reîncărcare.

O mașină cu o baterie donatoare ar trebui să funcționeze la viteză medie timp de cinci până la zece minute - timpul necesar pentru o reîncărcare minimă. Dacă ați reușit să porniți mașina, ar trebui să funcționeze în același mod pentru încă cinci până la zece minute. Și numai după aceea firele sunt îndepărtate.

Este de remarcat faptul că scoaterea clemelor bateriei este, într-un fel, stresantă pentru sistemul electronic al mașinii. Multe setări pot ieși din funcție, unitatea electronică poate să se „blocheze”.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Sau poate mai bine să alegeți transportul public?

Pornirea motorului la temperaturi scăzute este, în orice caz, un eveniment „traumatic” pentru o mașină. Unii experți consideră că fiecare astfel de lansare provoacă daune destul de semnificative. Condițiile meteorologice pot include, de asemenea, riscuri crescute dacă cade multă zăpadă peste noapte sau dacă apa a înghețat și a format o crustă de gheață. Prin urmare, ultimul sfat este următorul: verificați seara prognoza meteo, acordați atenție poliției rutiere și serviciilor municipale și abțineți-vă de călătorii inutile în astfel de zile sau treceți la transportul public. Acest lucru nu este adesea atât de înfricoșător pe cât le-ar părea șoferilor pasionați.


Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

21.02.2024

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

Întreținerea tehnică planificată (ÎT) este o parte integrantă a îngrijirii automobilului dvs., ajutând la menținerea acestuia într-o stare de funcționare optimă și prelungind durata sa de viață. O îndeplinire eficientă a ÎT-ului ajută la evitarea defecțiunilor neprevăzute și reduce probabilitatea apariției problemelor grave în viitor. În acest articol, vom examina diferitele tipuri de întreținere planificată a vehiculului și periodicitatea recomandată pentru efectuarea acestora. ÎT-ul planificat conform regulamentului producătorului Producătorii de automobile furnizează regulamente privind întreținerea tehnică, în care se indică frecvența efectuării ÎT-ului în funcție de kilometrajul vehiculului sau de timpul de exploatare. De obicei, acestea sunt împărțite în ÎT-1, ÎT-2, ÎT-3 și așa mai departe. De exemplu, ÎT-1 poate fi planificat la o distanță parcursă de 10.000 de kilometri sau după 6 luni de exploatare, ÎT-2 la 20.000 de kilometri sau după 12 luni, și așa mai departe. În cadrul acestor ÎT-u

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

16.01.2024

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

O parte importantă a siguranței generale în trafic este reprezentată de farurile corect reglate ale automobilului. O iluminare corectă nu doar contribuie la o conducere confortabilă în timpul nopții și la crepuscul, dar și previne lumina puternică neplăcută în ochii șoferilor care vin din sens opus, ceea ce îmbunătățește vizibilitatea și reduce riscul de accidente rutiere. Să analizăm de ce este atât de importantă reglarea corectă a farurilor, cum să o efectuăm și cu ce periodicitate. De ce sunt importante farurile corect reglate? Reglarea este necesară pentru ca direcția luminii să nu deranjeze ceilalți participanți la trafic și să permită șoferului să vadă drumul și împrejurimile. Scopul principal al reglării corecte este siguranța pe drum. Șoferii orbiti de luminile setate prea sus pot pierde controlul asupra vehiculului lor, ceea ce poate duce la consecințe grave. În cazul opus, cu faruri calibrate prea jos, vizibilitatea este redusă, ceea ce reprezintă, de asemenea, un pericol pentru toți participanții la trafic. În final, reglarea incorectă pe înălțime, inclusiv a lu

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

14.12.2023

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

Mașina este nu doar un mijloc de transport, ci și o investiție care necesită îngrijire regulată. Întreținerea zilnică (în special în timpul iernii) este o parte indispensabilă a grijei pentru vehiculul dvs. În acest articol vom explora de ce este atât de important să acordați atenție întreținerii zilnice a mașinii și ce măsuri specifice ar trebui luate. Uleiul și filtrele: inima motorului Unul dintre aspectele cheie ale întreținerii zilnice este verificarea regulată a nivelului de ulei și înlocuirea filtrului de ulei. Uleiul este "sângele" motorului, asigurându-i lubrifierea și răcirea. Schimbările regulate de ulei și filtre mențin funcționarea eficientă a motorului, extind durata sa de viață și reduc riscul de defecțiuni. Sistemul de frânare: siguranța pe primul loc Frânele sunt unul dintre cele mai importante sisteme dintr-o mașină. Verificarea periodică a placuțelor de frână, a discelor și a lichidului de frână asigură siguranța șoferului și a pasagerilor. Acest proces ajută, de asemenea, la prevenirea uzurii și la îmbu

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

14.11.2023

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

În debutul sezonului rece, atenția acordată pregătirii mașinii pentru condițiile de iarnă este esențială. Proprietarii de mașini diesel trebuie să acorde o atenție specială acestui proces, deoarece motoarele diesel sunt mai sensibile la temperaturile scăzute și necesită o pregătire adecvată. Asigurarea unei pregătiri corecte a unui motor diesel pentru temperaturile de îngheț garantează funcționarea fără probleme a mașinii în orice condiții meteorologice și, de asemenea, poate prelungi durata de viață a tuturor sistemelor vehiculului. Haideți să vedem câțiva pași esențiali pentru pregătirea motorului diesel pentru vremea rece. Schimbarea uleiului de motor și a filtrului de ulei Unul dintre primii pași în pregătirea motorului diesel pentru iarnă este schimbarea uleiului și a filtrului de ulei. Uleiul de motor destinat motoarelor diesel este formulat cu caracteristici speciale care țin cont de cerințele specifice de funcționare ale acestui tip de motor. Acesta conține adesea aditivi specializați pentru a îmbunătăți rezistența la temperaturi ridicate și pentru a combate oxidarea, aspecte deosebit

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

13.10.2023

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

Alegerea incorectă a uleiurilor și filtrelor de motor pentru automobil poate duce la probleme grave cu motorul și alte sisteme ale vehiculului. Să vedem cum să alegem uleiul și filtrele potrivite.   1. Verificați manualul de utilizare: Începeți prin a citi manualul de utilizare al vehiculului. Acesta oferă recomandările producătorului pentru tipul și vâscozitatea uleiului, precum și tipul și dimensiunea filtrelor care sunt cele mai potrivite pentru mașina dvs.   2. Aflați cerințele de ulei: este important să luați în considerare cerințele de ulei ale producătorului vehiculului. Aceasta poate include parametri precum vâscozitatea, clasificările API (Institutul American de Petrol) și ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) și aprobarea producătorului de vehicule, dacă există.   3. Selectați vâscozitatea corectă: Vâscozitatea uleiului depinde de condițiile climatice și de funcționare. În climatele reci se recomandă un ulei mai subțire, iar în climatele calde se recomandă un ulei mai gros. Manualul proprietarului vă oferă de obicei recoma

Metode moderne de diagnosticare auto

29.09.2023

Metode moderne de diagnosticare auto

Cu dezvoltarea tehnologiei, mașinile devin din ce în ce mai complexe și mai performante. Odată cu aceasta, se dezvoltă și metodele de diagnosticare, altfel nu va fi posibil să se identifice defecțiunile și să se prevină posibilele avarii ale autovehiculului. Diagnosticarea computerizata a automobilului Diagnosticarea computerizată a autovehiculului este una dintre principalele metode moderne. Aceasta permite rezolvarea multor probleme, asigurând o evaluare precisă și operativă a stării tuturor componentelor și sistemelor cheie. De exemplu, specialiștii de la Master LUX pot verifica starea motorului, grupului pistoane, sistemului de distribuție a gazelor, sistemului de injecție, sistemului de evacuare a gazelor arse, catalizatorului, sistemului de răcire și alte componente și sub-sisteme. Fac diagnoza masina. Acest lucru se realizează cu ajutorul complexelor specializate "TEXA IDC 4" și "Magneti Marelli" produse în Italia. Astfel, diagnosticarea computerizata a automobilului joacă un rol critic, permițând reacții rapide la orice defecte și prevenirea potențialelor avarii. Cu toate acestea, dezvoltar

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

23.08.2023

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

Schimbarea regulată a uleiului de motor este una dintre cele mai importante proceduri pentru a vă menține vehiculul sănătos și de lungă durată. Cu toate acestea, există multe mituri și neînțelegeri în jurul acestei operațiuni simple și necesare. Să dezvăluim cele mai comune concepții greșite și să aflăm despre cele mai bune practici pentru schimbarea uleiului. Se efectueaza si schimbare ulei cutie automat.   Mitul №1: Uleiul trebuie schimbat la fiecare 5000 km Acest mit era relevant cu mulți ani în urmă, când mașinile și uleiurile erau mai puțin avansate. Uleiurile de motor moderne și tehnologia motorului permit intervale semnificativ extinse de schimbare a uleiului. Producătorii de mașini recomandă în general o schimbare a uleiului la fiecare 8.000 până la 16.000 km, în funcție de condițiile de funcționare. Unele tipuri de uleiuri moderne, de înaltă tehnologie, sunt gata să funcționeze mult mai mult.   Mitul №2: Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi este o practică normală Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi nu rezolvă problema uzurii și contaminării uleiulu

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

24.07.2023

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

Schimbarea regulată a uleiului din mașină este una dintre cele mai importante proceduri de întreținere a mașinii. Schimbarea uleiului nu numai că prelungește durata de viață a motorului, dar asigură și funcționarea optimă a acestuia, ceea ce ajută la economisirea combustibilului și la reducerea riscului de avarii grave. Pentru a efectua această procedură corect și în siguranță, trebuie urmate anumite recomandări. În acest articol vă vom spune cum să schimbați corect uleiul din motor. Alegerea uleiului și a filtrului Unul dintre punctele cheie la schimbarea uleiului este alegerea uleiului și a filtrului de ulei potrivit. Consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră pentru recomandările producătorului privind vâscozitatea și tipul de ulei. Selectați un ulei cu un grad de calitate adecvat care îndeplinește standardele API sau ACEA. Alegeți, de asemenea, un filtru de ulei de calitate, potrivit pentru vehiculul dvs. Pregătirea Înainte de a începe o schimbare a uleiului, există o serie de pași pregătitori care trebuie finalizați. Motorul trebuie să fie rece. Cel mai bine est

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46