Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Temperaturile sub zero reprezintă o verificare serioasă a stării multor sisteme dintr-o mașină legate de pornirea motorului. Problemele legate de pornirea unei mașini într-o dimineață geroasă de iarnă pot da:

  • Rezervoare de gaz pe jumătate goale
  • Ulei îngroșat
  • Baterie slabă
  • Probleme cu demarorul
  • Plăcuţe de frână îngheţate
  • Benzină de calitate scăzută
  • Bujii folosite
  • și așa mai departe.

În acest articol, vom lua în considerare ce ar trebui să faceți pentru a reduce riscul de a rămâne dimineața cu o mașină care nu se pornește într-o zi cu zăpadă.

„Trezește” bateria ușor

Pe vreme rece, la prima pornire, nu trebuie să da-ți sarcina maximă. După ce ați rotit cheia în contact, lăsați vehiculul să fie descărcat pentru câteva secunde. Lăsați pompa de combustibil să funcționeze în liniște, iar electronica de bord să efectueze autodiagnosticarea. Apoi porniți radioul sau faza scurtă. Și numai după aceea vă puteți porni.

Șoferii diesel trebuie să fie deosebit de atenți. Nu puteți începe până când pictograma bujii incandescente de pe tabloul de bord nu se stinge.

Dacă vorbim de o mașină cu transmisie manuală, atunci nu vă grăbiți să eliberați ambreiajul. Lăsați sistemul să treacă la o turație de ralanți constantă, fără a fi necesar să rulați ulei rece în același timp.

După pornirea motorului, lăsați vehiculul la ralanți câteva minute înainte de începerea mișcării.

Cu cât mai mult combustibil în rezervor, cu atât mai bine

Unul dintre cele mai simple și mai eficiente sfaturi: iarna, nu ar trebui să lași mașina peste noapte cu rezervoarele aproape goale. Cert este că, la o amplitudine mare a temperaturii zilnice, pe pereții rezervorului de gaz se formează condens de apă (în cazul sistemelor diesel - și parafină). Condensul intră inevitabil în benzină și își reduce numărul octanic. În consecință, benzina începe să ardă mai rău și, în cazuri radicale, nu are loc deloc aprinderea.

Alimentați cu combustibil la benzinăriile dovedite

Benzina de calitate scăzută este deosebit de complicată iarna. Vara, s-ar putea să nu simțiți combustibilul rău (deși daunele de la utilizarea acestuia se vor acumula în continuare), iarna, „răzbunarea” poate veni rapid - sub formă de defecțiune a sistemelor și incapacitatea de a porni motorul. La minus douăzeci combustibilul cu o cantitate mare de apă sub motorul rece nu va porni. Prin urmare, în timpul iernii, ar trebui să fiți deosebit de atenți la locul în care realimentați.

Verificați uleiul de motor și antigelul

Iarna, uleiul ar trebui să fie mai subțire. La frig sever, uleiurile minerale clasice pot pur și simplu îngheța. Prin urmare, iarna este mai bine să folosești un ulei sintetic mai puțin vâscos decât vara, sau poți opta pentru uleiuri de motor universale moderne care își păstrează proprietățile fizice chiar și la temperaturi ultra-scăzute.

În ceea ce privește sistemul de răcire, iarna necesită o atenție deosebită. Din cauza schimbărilor de temperatură, conducta de ramificație poate curge și nivelul de antigel va scădea rapid.

Nu ignorați niciodată pictograma iluminată pentru nivelul lichidului de răcire.

În ceea ce privește lichidul în sine, acesta ar trebui să fie nu numai la nivelul, în cantitatea necesară, ci și în stare bună, de la un producător bun. Antigelurile de înaltă calitate vor prelungi durata de viață a mașinii și vor elimina unele dintre problemele din zilele grele de iarnă.

Utilizați chimia automată pentru a facilita pornirea motorului

Au fost dezvoltate multe soluții care vor facilita pornirea motorului la temperaturi sub zero. De exemplu, există fluide speciale care sunt turnate în combustibil - aditivi de aerosoli cu o proporție mare de eter și propan. Vă vor permite să porniți motorul chiar și la minus patruzeci.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Cum să faci față pierderii bateriei?

O baterie slabă este statistic principala cauză a problemelor de pornire în diminețile reci de iarnă. Iarna, bateriile sunt supuse unui stres crescut - farurile sunt aprinse, aerul condiționat este pornit, scaunele încălzite, geamurile și oglinzile încălzite. Pentru o zi de lucru pe vreme rece, încărcarea bateriei scade de câteva ori mai repede. Acest lucru poate duce la faptul că într-o dimineață geroasă, când este nevoie de mai mult efort pentru a porni motorul decât vara, puterea acestuia pur și simplu nu este suficientă.

Pentru a evita această problemă cea mai frecventă, ar trebui să verificați bateria înainte de sezonul de iarnă și, dacă proprietățile acesteia se deteriorează, să o înlocuiți cu una nouă. De regulă, bateriile de înaltă calitate de la mărci binecunoscute pot funcționa efectiv mai mult de cinci ani, dar există întotdeauna posibilitatea ca acestea să defecteze mai devreme. Prin urmare, merită să treceți la un service auto și să îl testați. Mai ales când este vorba de bateriile de tip service.

Dacă bateria demonstrează performanțe destul de medii, atunci seara nu ar strica să conduci o jumătate de oră într-un mod blând - fără încălzire, radio, etc. - pentru a o reîncărca noaptea.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Ar trebui să scoateți bateria pe vreme rece?

În cele mai aspre ierni, unii șoferi scot bateria peste noapte și o duc într-o cameră încălzită. Cu toate acestea, pentru latitudinile noastre, o astfel de vreme rece este un eveniment rar.

Nu există o singură recomandare din partea producătorilor pentru scoaterea bateriei pe noaptea de iarnă. Mulți experți sfătuiesc să scoateți bateria dacă aceasta are o densitate insuficientă a electroliților și dacă mașina a fost anterior în frig de mult timp fără să se miște. Dacă bateria este în stare bună, atunci nu este recomandat să o scoateți în toate celelalte cazuri.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Nu puneți mașina pe frâna de mână și alarma în mod inutil

În sezonul rece, există pericolul ca plăcuțele de frână să se prindă atât de tare încât să nu funcționeze chiar dacă motorul este pornit cu succes. Prin urmare, dacă mașina este parcată în garaj, este posibil să nu strângeți frâna de mână, ci să lăsați treapta în viteză. În ceea ce privește alarma, consumă și puterea bateriei în fundal și, în mod inutil, dacă mașina se află într-o zonă protejată, într-un frig deosebit de puternic, poți să faci fără alarmă.

Bujii - curățați sau înlocuiți

Nu este neobișnuit ca o mașină să nu pornească din cauza bujiilor slabe sau murdare. Înainte de sezonul de iarnă, acestea trebuie curățate de depozitele de carbon și, dacă este necesar, înlocuite cu altele noi. Starea bujiilor poate fi verificată în același timp cu starea bateriei și starea uleiului de motor.

Cum să încălziți încuietori înghețate?

Uneori, motivul incapacității de a folosi transportul personal sunt castelele înghețate. Puteți încerca să încălziți încuietorile ușilor mașinii cu respirația, o brichetă sau un mijloc special - un agent de dezghețare, care este turnat în avans și previne formarea gheții în larvele de blocare.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Ce se întâmplă dacă mașina tot nu pornește?

Chiar și în ciuda respectării tuturor recomandărilor, mai devreme sau mai târziu aproape fiecare șofer se află într-o situație în care într-o dimineață rece de iarnă mașina încă nu pornește. Ce să faci în acest caz?

După fiecare încercare de pornire eșuată, lăsați bateria să se recupereze timp de zece până la cincisprezece secunde. Dacă după trei încercări de a porni mașina nu „prinde viață”, ar trebui să opriți violarea demarorului și să încercați una dintre opțiunile descrise mai jos.

Cel mai bine este să încerci să găsești un vecin în parcare care să-ți „lumineze” mașina din a lui. Pentru a face acest lucru, șoferul trebuie să aibă abilități minime pentru a nu-și arde mașina proprie și a altcuiva și „crocodili” sau „brichetă” - un set de fire cu elemente de fixare pentru baterie „plus” și „minus”. Firele sunt aruncate peste bateria donatoare (principalul este să nu încurcați polaritatea), mașina donatoare funcționează câteva minute la ralanți, bateria descărcată treptat începe să „prindă viață” și dacă este în ordine, atunci energia de la a doua mașină va fi suficientă pentru a o porni pe a ta.

Această metodă este de bază, dar are limitări. Trebuie să aveți o „brichetă” - fire pentru pornire, precum și o distanță suficient de apropiată între mașini pentru lungimea firelor și o baterie funcțională a mașinii donatoare cu un amperaj nu mai mic decât bateria dvs.

Deci, mai întâi, pornește motorul unei mașini care funcționează, apoi se deschide capota, mai întâi se aruncă firul roșu (plus), apoi cel negru sau verde (minus).Al doilea capăt al firului este conectat la pământul mașinii, care necesită reîncărcare.

O mașină cu o baterie donatoare ar trebui să funcționeze la viteză medie timp de cinci până la zece minute - timpul necesar pentru o reîncărcare minimă. Dacă ați reușit să porniți mașina, ar trebui să funcționeze în același mod pentru încă cinci până la zece minute. Și numai după aceea firele sunt îndepărtate.

Este de remarcat faptul că scoaterea clemelor bateriei este, într-un fel, stresantă pentru sistemul electronic al mașinii. Multe setări pot ieși din funcție, unitatea electronică poate să se „blocheze”.

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece

Sau poate mai bine să alegeți transportul public?

Pornirea motorului la temperaturi scăzute este, în orice caz, un eveniment „traumatic” pentru o mașină. Unii experți consideră că fiecare astfel de lansare provoacă daune destul de semnificative. Condițiile meteorologice pot include, de asemenea, riscuri crescute dacă cade multă zăpadă peste noapte sau dacă apa a înghețat și a format o crustă de gheață. Prin urmare, ultimul sfat este următorul: verificați seara prognoza meteo, acordați atenție poliției rutiere și serviciilor municipale și abțineți-vă de călătorii inutile în astfel de zile sau treceți la transportul public. Acest lucru nu este adesea atât de înfricoșător pe cât le-ar părea șoferilor pasionați.


Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

Toți proprietarii de mașini trec printr-o procedură de echilibrare a roților. Care este cauza și de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acțiuni care duc la stabilirea unui echilibru în șasiul mașinii - între roți, suspensie, discuri și butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă și a întregii roți în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactați un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puțin, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea mașinii crește, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanțe mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meșterelor, unii proprietari de mașini, economisind bani, refuză să echilibreze roțile atunci când îi &bdq

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

28.04.2022

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare mașină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le unește într-o singură sarcină globală: protecția împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje și sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului. Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru mașinile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteți înțelege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neștiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct. Filtru de combustibil Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea și gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale și la o scădere a performanței pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reține murdăria, apa și alte fracțiuni care nu au ce căuta în si

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

03.02.2022

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților (alte ortografii uzuale: „camber și convergență”, „aliniere-roți”) este o operațiune care vă permite să setați poziția corectă a roților în spațiu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul și, bineînțeles, cu drumul ). Alinierea roților se face de către meșteri în service auto, folosind utilaje specializate. Tipuri incorecte de aleniere a roților Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotație ale roților între ele sau cu axa longitudinală a mașinii. Reglajul geometrie roților este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roțile nu sunt în același plan, dar sunt direcționate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziție se numește „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracțiune spate. Convergența negativă (sau divergența) este atunci când roțile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a mașinii. Este mai probabil ca meșterii să întâmpine această situație la automobile cu tracțiune față. În toate cazurile, îndreptarea inco

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

01.11.2021

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Schimb de ulei și schimbarea filtrului de ulei însoțitor este o procedură obișnuită care este imperativă pentru a menține mașina în stare maximă. Funcția uleiului de motor este de a răci motorul și de a oferi protecție maximă împotriva efectelor dăunătoare fizice și chimice. Uleiul de motor nu numai că lubrifiază piesele motorului, ci și, cu ajutorul aditivilor pe care îi conține, se asigură că este curățat de micro-praf, produse de ardere, microparticule de la zgârieturi - tot ce este spălat de uleiul de pe pereți a motorului și rămâne în el, făcând uleiul mai închis în timp și mai vâscos. Dacă uleiul de motor este selectat corect, înlocuit la timp, atunci inima mașinii dumneavoastră va dura mult mai mult și mai fiabil. Cum să înțelegi că este timpul să schimbi uleiul? Intervalele de înlocuire sunt măsurate prin kilometrajul vehiculului. De obicei, este de 10-15 mii de kilometri, sau înlocuire cel puțin o dată pe an. Intervalul dintre schimbări este indicat în cartea de service și într-o oarecare măsură depinde de uleiul în sine

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

22.10.2021

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În Moldova, vremea foarte rece nu a venit încă, dar timpul trece repede și, deși nu se poate spune nimic cu certitudine despre vreme, temperaturile foarte scăzute pot fi în prag relativ curând. Deci, temperaturi precum minus douăzeci de grade Celsius pot duce la probleme chiar și pentru acei șoferi care au instalat baterii noi. Într-adevăr, pe o vreme atât de rece, chiar și o baterie nouă, în stare bună, își poate pierde întreaga încărcare și chiar jumătate din electroliți peste noapte! Faptul este că electrolitul, în cursul reacțiilor chimice, se poate îngroșa, iar bateria nu va putea produce nivelul de tensiune necesar pentru pornirea motorului. Însă, astfel de proces al evenimentelor este destul de puțin probabil (deși este posibil), atunci pentru absolut toate bateriile la temperaturi scăzute, acestea au o sarcină mult crescută - datorită climatului care funcționează constant, scaunelor încălzite, iluminării suplimentare funcționale, umidității ridicate și așa mai departe. O astfel de greșeală iertabilă în vară, ca dimensiunile ne stinse, nu trec făr

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

18.03.2021

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

Pe platformele online, pe piață, mulți dintre noi am întâlnit în mod repetat publicitate în privința vânzării unui set „aproape nou” de anvelope premium, la jumătate sau chiar la o treime din prețul magazinului. Plus, există întotdeauna un prieten care a cumpărat anvelope uzate de brand bun din Europa, și a fost foarte mulțumit. Acum, când criza generală ne obligă să ne gândim mai mult la raționalitatea costurilor, ideea de a cumpăra anvelope uzate vine pe gând a unui număr tot mai mare de populație. Să ne gândim la consecințele unei astfel de decizii. Cu ce ne ademenesc? Argumentul principal care se evendițiază în favoarea cumpărării anvelopelor uzate – este prețul destul de jos în comparație cu un set nou, iar banda de rulare reziduală - dacă cauți bine - trebuie să mai țină câteva sezoane. Pentru bani foarte modești, puteți găsi anvelope din segmentul premium de la cei mai mari producători mondiali - deseori modelele care nu sunt în vânzare în Moldova. Mai ales așa modele ca Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear și alte

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

26.01.2021

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

Mulți dintre noi se confruntă cu o problemă care nu este pe deplin clară: aparatul de aer condiționat funcționează în modul „sobă”, ștergătoarele funcționează corect, iar parbrizul de dimineață totuși nu are aspectul transparent dorit. Care sunt cauzele aburirii și, prin urmare, cum să le neutralizăm?  Din punct de vedere al fizicii, sticla „aburită” este rezultatul unei diferențe de temperatură între exteriorul și interiorul mașinii, care provoacă condens. Sticla aburită este foarte bine cunoscută de purtătorii de ochelari. Dar dacă ochelarii au nevoie de mai puțin de un minut pentru ca aburii să dispară într-o încăperi caldă, parbrizul și oglinzile retrovizoare nu sunt atât de simple. Principalele surse de umezeală în salonul automobilului - sunt covoarele umede, respirația oamenilor (mai ales dacă există mai multe persoane în salon), scaunele umede - motivele pentru care aburirea nu trece ușor chiar și cu un aparat de aer condiționat care funcționează normal. Un alt motiv este filtru învechit din salon. Faptul este că un filtru uzat murdar acumulează exces d

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749