Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

În Moldova printr-o hotărâre a Ministerului Finanţelor a fost mărit cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor cu peste două ori - de la 20 până la 50 de lei. Aşa prevăd modificările operate în legislaţia RM, pe care Parlamentul le-a adoptat în a doua lectură.

De acum încolo amenda pentru încălcarea regulilor de utilizare a centurilor de siguranţă sau pentru convorbirile la volan prin telefon mobil constituie 750-1000 lei şi prevede 3 puncte de penalizare.

Amenda minimă pentru depăşirea vitezei cu 10-20 de kilometri pe oră va constitui 1000 lei, depăşirea vitezei cu 20-40 kilometri pe oră va fi sancţionată cu 1500 lei.

Trecerea conducătorilor de vehicule la semnalul de interdicţie a semaforului sau la gestul de interdicţie al agentului de circulaţie este penalizată cu o amendă de cel puţin 1250 lei.

Conducerea vehiculului de către o persoană aflată în stare de ebrietate, provocată de alcool, care depăşeşte limita maximal admisibilă, stabilită prin lege, se va solda cu o amendă în valoare de 7500 lei şi cu lipsirea de dreptul de a conduce pe un termen de la 2 până la 3 ani.

Reţeaua de centre de anvelope Master Lux le recomandă conducătorilor să nu încalce regulile de circulaţie rutieră, să nu se grăbească, aflându-se la volan, şi ÎN NICI UN CAZ să nu urce la volanul automobilului său în stare de ebrietate alcoolică.

Avem cu toţii slăbiciunea de a iuţi uneori viteza la drum, mai ales, când ne grăbim. După asemenea modificări în legislaţie, însă, a încălca regulile de circulaţie va fi nu doar riscant, ci şi nejustificat de costisitor.


Cum ar trebui să utilizăm corect anvelopele?

03.06.2019

Cum ar trebui să utilizăm corect anvelopele?

Numărul automobilelor în Moldova creşte pe an ce trece. Din această cauză devine tot mai actuală întrebarea: unde stocăm anvelopele folosite? Dacă automobilului i se schimbă încălţările la un centru service, atunci, de obicei, anvelopele uzate rămân acolo şi administraţia centrelor auto hotărăşte ea însăşi ce va face cu ele. Din păcate, decizia nu e întotdeauna cea mai potrivită. Cum, dar, fiecare din noi să procedeze cu anvelopele ieşite din uz astfel încât mediul să sufere mai puţin şi să nu riscăm a plăti vreo amendă? Astăzi utilizarea anvelopelor de automobile a ajuns să fie o problemă, care ne-a adus în pragul unei catastrofe ecologice. Pe marginea traseelor, multor străzi din Chişinău, mai ales, de la marginea oraşului pot fi văzute mormane spontane de anvelope vechi. Unii agenţi economici, fără să le pasă, pur şi simplu, aruncă,anvelopele folosite în râul Bâc. Cauza e că autorităţile oraşului nu oferă o alternativă constructivă. Mărimea amenzii pentru utilizarea improprie a anvelopelor auto ieşite din uz constituie 9000 de lei. La începutu

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

13.05.2019

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

Siguranța rutieră depinde în mare măsură de starea roților autovehiculului. Este suficient să nimeriţi cu roata într-o groapă sau într-un hop mare, mai ales, la viteză mare, ca starea tehnică a șasiului să fie afectată, implicând riscul unui accident. Să soluţioneze această problemă de sine stătător e cam dificil pentru conducătorul auto. Prin urmare, vă recomandăm în acest caz să apelaţi la serviciile rețelei de centre de anvelope Master LUX. Aici, pentru îndreptarea jantelor din aliaj, sunt utilizate mașini speciale de îndreptare a discurilor, care sunt echipate cu un mecanism hidraulic pentru a le îndrepta. Procesul decurge în felul următor. Tehnicianul aşează discul turnat pe axul maşinii de îndreptat discuri. O riglă de măsurare specială măsoară gradul de curbură a discului. Pe baza acestor date, jantele din aliaj sunt reparate cu o camă hidraulică. Este interesant faptul că dispozitivul de îndreptare a discurilor permite ca discul să fie îndreptat fără a fi îndoit. Unii experți de trei parale susțin discurile curbate pot fi îndreptate şi f

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

15.04.2019

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

Deși mai ieri porneam aparat de condiţionare a aerului pentru a încălzi cabina, în curând ne vom dorim mult prospețime și răcoare. După perioada de iarnă, sistemele de răcire ale multor mașini pot să nu funcţioneze corect. Deci, e timpul să verificăm dacă este necesar să eliminăm mirosurile neplăcute sau să înlocuim freonul. Rețeaua centrelor service auto Master LUX oferă un serviciu de înlocuire a freonului în aparatul de condiţionare a aerului și de diagnosticare a întregului sistem responsabil de funcționarea aparatului de condiţionare. Pentru umplerea aparatului noi folosim doar freon de înaltă calitate, produs în Italia (marcaj - А134). O condiție prealabilă pentru pregătirea aparatului de condiţionare a aerului din automobil este înlocuirea uleiului din instalaţie. Odată cu diagnosticarea sistemului de condiționare a aerului, specialiștii Master LUX mai testează şi starea tehnică a filtrului salonului. Serviciul de la Master Lux include dezinfectarea completă a sistemului de răcire al mașinii, lucru, care permite să fie evitată în viitor apariția mirosurilor

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

03.12.2018

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

Unul dintre cele mai importante și, în același timp, cele mai sensibile la uzura elemente ale mașinii, propulsorul acesteia, care asigură mișcarea progresivă pe autostradă, manevrarea și cuplarea pe șosea, sunt anvelopele. Anvelopa pneumatică clasică sau pneul, așa cum i se spune uneori, asigură o călătorie fără probleme și confort pentru pasageri. Anvelopele moderne de automobile pot fi utilizate aproximativ 5 ani - cel puțin, majoritatea producătorilor spun acest lucru. Totuși, aceasta este o cifră medie, influențată de mulți factori. Nu este de dorit să se depășească durata de viață a anvelopelor - de fiabilitatea acestora poate depinde siguranța - a ta și a altor participanţi la trafic. Cum să determinăm că durata de viață a cauciucului se apropie de sfârșit Termenul standard de funcționare este stabilit inițial în anvelope, dar mai des automobiliştii se orientează la semnele externe că termenul de utilizare a anvelopelor auto se apropie de final. Acestea includ: uzura si abraziunea desenului benzii de rulare; apariția microfisurilor în pereții laterali; umflarea laturilor datorită decalajel

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

30.10.2018

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

Lubrifierea componentelor și a agregatelor poate contribui la creșterea semnificativă a duratei de exploatare a automobilului. În deosebi, în timpul iernii este important să se acorde atenție lubrifierii pieselor. Temperaturile scăzute sunt o sarcină suplimentară asupra multor module ale mașinii. Se întâmplă că lubrifianții sau uleiurile de motor standard nu sunt potrivite. În acest caz, este mai bine să utilizați geluri și soluţii pe bază de silicon - spray-uri de silicon. Aceste compoziţii nu afectează elementele cauciucului și sunt foarte convenabil de utilizat. Detaliile care sunt tratate cu spray de silicon pot fi folosite în orice condiții meteorologice: acoperirea de silicon este utilizată în diapazonul de temperaturi de la minus 40 până la 250 de grade Celsius. De cele mai multe ori, spray-ul de silicon se aplică pe piesele caroseriei, echipamentelor electrice și pe toate produsele din cauciuc. Siliconul este de asemenea utilizat pentru a reduce frecarea (respectiv, a elimina scârţâitul neplăcut al) pieselor din plastic. Spray-urile mai sunt folosite şi pentru a preveni în

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

18.07.2018

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

Beneficiile răcitorului de aer, mai ales, acum, vara, ar fi greu de supraestimat. Aparatul de aer condiționat nu numai că vă permite să răciți aerul din interiorul mașinii, ci și să-l curățați de mirosurile străine, inclusiv să curățați aerul din cabină de umiditate excesivă. Dar, ca orice alt ansamblu auto, climatizorul are nevoie de întreținere în timp util, care include examinarea, repararea și înlocuirea consumabilelor. Printre problemele principale clasice ce apar în funcționarea unei instalaţii auto de aer condiționat, experții remarcă următoarele: Ventilaţia dificilă a aerului răcit; Mirosuri neplăcute în cabină; Scădere insuficient de rapidă a temperaturii aerului în interiorul mașinii. Dacă nu acordați atenție acestor probleme la timp și nu le rezolvați, atunci mai târziu soluţionarea lor vă va costa mult mai mulți bani. Cel mai adesea, cauza majorităţii deranjamentelor aparatului de aer condiționat auto este filtrul salonului, înfundat cu praf. De aceea, experții recomandă schimbarea filtrului salonului la fiecare 15 mii de kilometri și nu așteptați p&acir

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

12.02.2018

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

În general, profilul benzii de rulare a anvelopei este împărțit în două tipuri principale: direcțional și nedirecțional. Profesioniștii preferă, fără îndoială, primul tip, care îl înlocuiește treptat pe cel de-al doilea. O victorie decisivă asupra acvaplanării Profilul direcțional al benzii de rulare promovează dezvoltarea vitezei maxime și a îndepărtării mai calitative şi mai rapidă a apei de sub plasturele de contact. Cu cât adâncimea canalelor benzii de rulare este mai mare, cu atât mai multă apă va fi eliminată de banda de rulare și cu atât mai rapid va avea loc acest proces. În cadrul testării anvelopei există un exercițiu numit "Rezistența la acvaplanare". De obicei, în condiții de drum umed și, în special, în bălți adânci, anvelopele cu un desen direcțional înregistrează cele mai bune rezultate. Testul este efectuat astfel. Se accelerează până la o viteză de 80 de kilometri pe oră, ca mai apoi să se intre într-o băltoacă adâncă. Intrarea trebuie să se efectueze la cea de-a treia treaptă de viteză ș

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

17.10.2017

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Iarna în Moldova este asociată cu timp de moină, umiditate, drumuri lunecoase şi produse chimice agresive. Când pregătim maşina pentru iarnă, trebuie să luăm în consideraţie aceste particularităţi climatice din ţara noastră. Caroseria Cel mai mult în timpul iernii, din cauza umidității ridicate, sunt supuse deteriorării caroseria automobilului, în special arcurile roților și zonele ştirbite și zgâriate. Coroziunea, pe lângă toate celelalte, este cauzată de substanțele chimice presărate din abundență pe străzi. Acoperirea părţii inferioare a automobilului cu un compus anti-coroziune minimizează riscurile. Unii experți recomandă să se aplice un strat de ceară după spălatul maşinii. În ceea ce priveşte spălatul, iarna trebuie exclus contactul cu apa fierbinte, iar boxa trebuie părăsită doar când maşina va fi uscată. Anvelopele Anvelope de iarna reprezintă elementul fundamental ce asigură securitatea pe drumuri în timpul iernii. Evident, este categoric inadmisibil să conduci pe timp de iarnă, echipat cu anvelope de vară. Este la fel de dăunător și periculos să combini an

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749