Cum să eviţi o escrocherie în trafic?

Cum să eviţi o escrocherie în trafic?

Escrocheriile în trafic au devenit un fenomen destul de frecvent, fiind o afacere destul de profitabilă. Câteva cazuri de acest gen au fost înregistrate la Chişinău. Ce-ar trebui să facem pentru a nu ajunge victima escrocilor în trafic?

Ce înseamnă excrocherie în trafic?

Este o situaţie în care escrocii înscenează un accident pentru a învinui potenţiala victimă şi a obţine o compensaţie financiară pentru un prejudiciu fictiv. Escrocii recurg la diverse scheme. De pildă, un automobil îi taie calea conducătorului şi el tamponează în altul. Sau escrocii se aruncă peste automobil ori sub el, învinuind conducătorul că a izbit un pieton. Mai există o modalitate – imitarea începerii deplasării. Maşina escrocilor, la semafor sau la intrare pe drumul principal, o ia din loc, ca mai apoi să frâneze brusc, maşina din spate tamponându-se astfel în automobilul escrocilor.

Alegerea „victimei”

Escrocii aleg minuţios victima, aceasta fiind, de regulă, un conducător solitar. El trebuie să aibă o ţinută bună şi îngrijită (semn că e o persoana cu bani). Escrocii de cele mai multe ori acţionează în grup. Automobilul victimei trebuie să fie solid şi nou, din categoria medie de preţ. Posesorii de automobile foarte ieftine, sau, dimpotrivă, foarte scumpe, nu intră în vizorul escrocilor, deoarece în primul caz, aceştia nu dispun de bani, iar în al doilea caz, ar putea fi din cei care nu se prea lasă intimidaţi.

Semnele escrocheriilor în trafic

Dacă careva vă şicanează cu insistenţă în trafic ori vă taie calea, ar putea fi o escrocherie. Automobile escrocilor adesea sunt murdare, pentru a tăinui numerele de înmatriculare şi culoarea caroseriei. Dacă vi se cere bani imediat, este un semn vădit al escrocheriei în trafic. Dacă vi se propune să soluţionaţi cazul fără a chema organele Poliţiei Rutiere sau ei înşişi telefonează cuiva, puteţi fi sigur că escrocii l-au sunat pe un poliţist cunoscut.

Cum vom proceda în cazul unei escrocherii în trafic

  • Dacă la trafic în preajmă se produc o serie de şicanări, reduceţi din viteză sau, în general, opriţi maşina şi conectaţi semnalizatorul de avarie.
  • Dacă v-aţi oprit, staţi în maşină, fără a ieşi afară, încuiaţi toate uşile la lacăt.
  • Conversaţi doar prin geamul lateral întredeschis.
  • Telefonaţi personal la Poliţia Rutieră.
  • Sunaţi la compania de asigurări.
  • Vă sfătuim de asemenea să telefonaţi rudele sau cunoştinţele. Descrieţi toată situaţia şi automobilele participante la escrocheria în trafic.
  • Nu intraţi în panică şi în nici un caz nu părăsiţi locul incidentului, căci se consideră încălcare de reguli, iar, în consecinţă, veţi fi lipsit de indemnizaţia de asigurare.
  • Dacă aţi ieşit din maşină, instalaţi în faţa ei indicatorul de oprire urgentă.
  • Dacă telefonul dvs. este dotat cu cameră foto/video, începeţi a filma totul din jur şi toţi participanţii la escrocheria în trafic.

Metode moderne de diagnosticare auto

29.09.2023

Metode moderne de diagnosticare auto

Cu dezvoltarea tehnologiei, mașinile devin din ce în ce mai complexe și mai performante. Odată cu aceasta, se dezvoltă și metodele de diagnosticare, altfel nu va fi posibil să se identifice defecțiunile și să se prevină posibilele avarii ale autovehiculului. Diagnosticarea computerizata a automobilului Diagnosticarea computerizată a autovehiculului este una dintre principalele metode moderne. Aceasta permite rezolvarea multor probleme, asigurând o evaluare precisă și operativă a stării tuturor componentelor și sistemelor cheie. De exemplu, specialiștii de la Master LUX pot verifica starea motorului, grupului pistoane, sistemului de distribuție a gazelor, sistemului de injecție, sistemului de evacuare a gazelor arse, catalizatorului, sistemului de răcire și alte componente și sub-sisteme. Fac diagnoza masina. Acest lucru se realizează cu ajutorul complexelor specializate "TEXA IDC 4" și "Magneti Marelli" produse în Italia. Astfel, diagnosticarea computerizata a automobilului joacă un rol critic, permițând reacții rapide la orice defecte și prevenirea potențialelor avarii. Cu toate acestea, dezvoltar

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

23.08.2023

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

Schimbarea regulată a uleiului de motor este una dintre cele mai importante proceduri pentru a vă menține vehiculul sănătos și de lungă durată. Cu toate acestea, există multe mituri și neînțelegeri în jurul acestei operațiuni simple și necesare. Să dezvăluim cele mai comune concepții greșite și să aflăm despre cele mai bune practici pentru schimbarea uleiului. Se efectueaza si schimbare ulei cutie automat.   Mitul №1: Uleiul trebuie schimbat la fiecare 5000 km Acest mit era relevant cu mulți ani în urmă, când mașinile și uleiurile erau mai puțin avansate. Uleiurile de motor moderne și tehnologia motorului permit intervale semnificativ extinse de schimbare a uleiului. Producătorii de mașini recomandă în general o schimbare a uleiului la fiecare 8.000 până la 16.000 km, în funcție de condițiile de funcționare. Unele tipuri de uleiuri moderne, de înaltă tehnologie, sunt gata să funcționeze mult mai mult.   Mitul №2: Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi este o practică normală Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi nu rezolvă problema uzurii și contaminării uleiulu

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

24.07.2023

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

Schimbarea regulată a uleiului din mașină este una dintre cele mai importante proceduri de întreținere a mașinii. Schimbarea uleiului nu numai că prelungește durata de viață a motorului, dar asigură și funcționarea optimă a acestuia, ceea ce ajută la economisirea combustibilului și la reducerea riscului de avarii grave. Pentru a efectua această procedură corect și în siguranță, trebuie urmate anumite recomandări. În acest articol vă vom spune cum să schimbați corect uleiul din motor. Alegerea uleiului și a filtrului Unul dintre punctele cheie la schimbarea uleiului este alegerea uleiului și a filtrului de ulei potrivit. Consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră pentru recomandările producătorului privind vâscozitatea și tipul de ulei. Selectați un ulei cu un grad de calitate adecvat care îndeplinește standardele API sau ACEA. Alegeți, de asemenea, un filtru de ulei de calitate, potrivit pentru vehiculul dvs. Pregătirea Înainte de a începe o schimbare a uleiului, există o serie de pași pregătitori care trebuie finalizați. Motorul trebuie să fie rece. Cel mai bine est

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

20.06.2023

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

Condițiile meteorologice pot avea un impact semnificativ asupra performanței și longevității bateriilor auto. Iată câteva dintre provocările cu care vă puteți confrunta și soluțiile posibile. Temperaturi scăzute În regiunile cu temperaturi extrem de scăzute, bateriile își pot pierde capacitatea, ceea ce duce la pornirea proastă sau la inoperarea completă a motorului. În acest caz, ar trebui să acordați atenție bateriilor cu rezistență ridicată la frig sau sistemelor de încălzire a bateriilor care ajută la menținerea temperaturii optime. Funcționarea bateriei la temperaturi scăzute va fi fără probleme dacă parcați mașina într-un loc cald sau utilizați un încălzitor de motor înainte de a porni. Temperaturi mari Bateriile se pot supraîncălzi la temperaturi ridicate, ceea ce le reduce, de asemenea, capacitatea și durata de viață. În astfel de cazuri, instalarea unui sistem de răcire pentru baterie va ajuta la menținerea temperaturii optime de funcționare. De asemenea, ar trebui să evitați parcarea mașinii în lumina directă a soarelui și să utilizați ecrane s

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

25.04.2023

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

Bateriile auto sunt o componentă a unui sistem din automobil care oferă puterea necesară pentru a porni motorul, a aprinde farurile și alte elemente electrice. Durata de viață a unei baterii fără întreținere este de obicei de 3 până la 5 ani, în funcție de diferiți factori, cum ar fi condițiile de funcționare, condițiile meteorologice și întreținerea. Înlocuirea bateriei unei mașini ca urmare a unei defecțiuni bruște poate fi costisitoare și incomodă, dar există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a prelungi durata de viață a bateriei mașinii și a aștepta cu nerăbdare o viață lungă. În acest articol, vom analiza opt sfaturi despre cum să prelungești durata de viață a bateriei mașinii dvs. Limitați călătoriile scurte Călătoriile scurte, în special cele care nu depășesc 10 minute, pot stresa bateria mașinii. În timpul călătoriilor scurte, este posibil ca alternatorul responsabil cu reîncărcarea bateriei să nu aibă suficient timp pentru a încărca complet bateria, ceea ce face ca aceasta să se epuizeze treptat în timp. Dacă este posibil, &ici

Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46