Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În Moldova, vremea foarte rece nu a venit încă, dar timpul trece repede și, deși nu se poate spune nimic cu certitudine despre vreme, temperaturile foarte scăzute pot fi în prag relativ curând. Deci, temperaturi precum minus douăzeci de grade Celsius pot duce la probleme chiar și pentru acei șoferi care au instalat baterii noi. Într-adevăr, pe o vreme atât de rece, chiar și o baterie nouă, în stare bună, își poate pierde întreaga încărcare și chiar jumătate din electroliți peste noapte! Faptul este că electrolitul, în cursul reacțiilor chimice, se poate îngroșa, iar bateria nu va putea produce nivelul de tensiune necesar pentru pornirea motorului. Însă, astfel de proces al evenimentelor este destul de puțin probabil (deși este posibil), atunci pentru absolut toate bateriile la temperaturi scăzute, acestea au o sarcină mult crescută - datorită climatului care funcționează constant, scaunelor încălzite, iluminării suplimentare funcționale, umidității ridicate și așa mai departe. O astfel de greșeală iertabilă în vară, ca dimensiunile ne stinse, nu trec fără urmă în timpul iernii. Dacă există cele mai mici probleme la reîncărcarea bateriei, aceasta amenință să vă lese mașina fără curent de dimineața, cu toate consecințele extrem de neplăcute care vă pot schimba mult planurile pentru ziua respectivă.Cum să faceți față unei baterii auto descărcate? De obicei, o baterie descărcată se face simțită de un „ordonat” ușor pâlpâitor care a pierdut uniformitatea și strălucirea luminii. Când rotiți cheia în contact, dispozitivul de pornire nu va funcționa, iar tabloul de bord poate chiar să se stingă complet. O baterie descărcată se poate simți chiar mai devreme - reacționând prost și instabil la deblocarea mașinii de la cheie. Dacă bateria dvs. nu mai dă semne de viață, nu trebuie să intrați în panică. Înainte de a apela un camion de remorcare, merită să încercați mai multe proceduri standard, care în majoritatea cazurilor vă vor ajuta să porniți mașina și să mergeți la service auto pentru a reîncărca sau a cumpăra o baterie nouă. Mai jos sunt patru moduri de a readuce la viață bateria.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

I. Găsiți o a doua mașină care să vă aprindă

Procedura pentru această operațiune este clară și familiară pentru majoritatea șoferilor. Firele de la o baterie funcțională și bine încărcată sunt aruncate pe vehiculul oprit. Mașina donatoare revine ușor în acest proces. Desigur, pentru această procedură, trebuie să fie disponibile fire suplimentare pentru clema pentru terminale - așa-numitul „crocodil”. Mulți șoferi preferă să îl aibă mereu printre scule, împreună cu un cablu, o pompă electrică și alte gadget-uri utile pe drum. Dacă „crocodilul” nu era la îndemână, atunci trebuie avut în vedere faptul că iarna se vând de obicei la toate benzinăriile. Mai întâi trebuie conectat plusul, apoi minusurile. Principalul lucru aici nu este să confundați plusul și minusul! La urma urmei, un scurtcircuit amenință să aprindă instantaneu cablajul și să deterioreze circuitul electric al mașinii oriunde. Acest lucru se întâmplă cu șoferii fără experiență. Când aprindeți o țigară, mașinile ar trebui să fie cât mai aproape unele de altele. După ce mașina a pornit, trebuie să o lăsați la ralanti câteva minute. După îndepărtarea firelor în ordine inversă.

 Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?Dacă procedura nu a ajutat după două sau trei încercări, atunci nu ar trebui să continuați să încercați să porniți mașina. Recent, „brichetele” mobile au devenit destul de răspândite - dispozitive care furnizează tensiune la bornele bateriei fără prezența unei a doua mașini. De regulă, acestea pot fi găsite în parcări mari și servicii auto. „Iluminatul” este potrivit pentru mașinile cu orice sistem de motoare: benzină, motorină, injecție, cu orice cutie de viteze - nu există restricții. Limitarea va fi mica deplasare a motorului mașinii donatoare. Dacă are mai puțin de doi litri și este diesel, atunci nu va fi potrivit pentru mașini mai puternice. Trebuie să căutați un alt donator - cu o baterie egală cu puterea sau mai puternică decât a dvs. În acest caz, bateriile trebuie să fie de tensiune egală. Nu puteți aprinde o baterie de 24 de volți cu o baterie de 12 volți, dar este adevărat și opusul: unul de 24 de volți nu este potrivit pentru unul de 12 volți!

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

II. Porniți mașina „de la împingere”

Aceasta este o tehnică clasică, la fel de populară ca prima - motorul poate fi pornit accelerând rapid mașina și cutia de viteze. Motoarele cu injecție pot fi pornite numai prin accelerarea manuală a mașinii sau prin tractare dacă bateria nu este complet descărcată. Ea trebuie să aibă suficientă „putere” pentru ca pompa să pompeze combustibil în rezervor. Da, este important să ne amintim că puteți porni mașina în acest mod numai dacă are o transmisie manuală.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În timp ce mașina accelerează, șoferul trebuie să rotească cheia de contact, să „prindă” ritmul general prin apăsare (dacă sunt persoane) și să-și scoată calm piciorul din ambreiaj și să încerce să pornească mașina de la a doua viteză în momentul când mașina atinge o viteză de 10 - 20 km / h. Pentru această metodă, este necesar să aveți un cablu de remorcare și, în consecință, o mașină care să ia mașina în tractiune pentru accelerare sau forța umană - două sau mai multe persoane, în funcție de situație (unghiul de înclinare a mișcării, starea suprafeței drumului, datele fizice a persoanelor). Deci, este bine să aveți la dispoziție un cablu de remorcare, precum și o roată de rezervă, cric, crocodil, compresor și alte dispozitive utile pentru diferite ocazii. Cu cablul de remorcare, mașina pornește când cealaltă opțiune nu funcționează. Dacă nu există un cablu special, atunci puteți încerca să faceți montajul din mijloace improvizate - frânghii, lanțuri, hamuri, cu o lungime totală de doi până la trei metri.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Efectuați o inspecție vizuală a bateriei auto!

Pentru a nu intra în situații neplăcute sau cel puțin a minimiza riscurile, ar trebui să acordați o atenție deosebită bateriei. Curățați terminalele, verificați stabilitatea accesoriului din stoc, nu ignorați indicatoarele de bord, înlocuiți bateria la timp. Dacă bateria este de tip reparabil, nu uitați să o verificați. Acordați bateriei timp pentru a se „trezi” - nu porniți cheia de la pornire imediat. Acordați bateriei cel puțin câteva secunde. Întotdeauna merită să verificați bateria înainte de o călătorie lungă, mai ales iarna. În condiții de frig extrem, unii șoferi scot bateria pe noaptea pentru a o menține caldă - în garaj sau acasă - și o instalează în vehicul chiar înainte de a conduce. Și, desigur, nu uitați să stingeți luminile la parcare! Bateria corectă este primordială. De asemenea, diferă prin dispunerea sistemelor de fixare și a bornelor. În nici un caz, bateriile nu trebuie să atârne, să vibreze și să se „târască” în locul lor. În timp, acest lucru poate duce la deformarea carcasei și la firele sfâșiate. Terminalele nu trebuie acidificate. Proprietarii de mașini economice efectuează periodic o inspecție vizuală, curăță și ung terminalele. Acest lucru este deosebit de important în sezonul de iarnă.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Înlocuiți bateria la timp

Dacă a sosit momentul să cumpărați o baterie nouă, atunci acordați atenție faptului că astăzi sunt disponibile spre vânzare noi tipuri de baterii moderne, de înaltă tehnologie. Bateriile de depozitare bune, durabile și stabile de tip clasic plumb-acid, cu plăci, bănci și electrolit, au un strat de calciu pe plăci, unele au presiunea argintului și o serie de alte metale care încetinesc procesele inevitabile de coroziune chimică . Astfel de baterii pot dura mai multe sezoane, sunt mai rezistente la temperaturi scăzute și alte condiții dificile (de exemplu, umiditate ridicată). Dezvoltările recente sunt bateriile cu gel și fibră. Acestea sunt baterii AGM și EFP. Acestea sunt instalate în principal pe autovehicule cu sistem start-stop, adică atunci când ciclurile de oprire și aprindere sunt cu un ordin mai mare. Nu sunt mai puțin bune la mașinile cu sistem de aprindere clasic. Sunt mai scumpe, dar se merită. Dacă urmați toate aceste reguli, puteți evita marea majoritate a problemelor. Iar în rest- conta pe noroc la drum!


Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

25.04.2023

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

Bateriile auto sunt o componentă a unui sistem din automobil care oferă puterea necesară pentru a porni motorul, a aprinde farurile și alte elemente electrice. Durata de viață a unei baterii fără întreținere este de obicei de 3 până la 5 ani, în funcție de diferiți factori, cum ar fi condițiile de funcționare, condițiile meteorologice și întreținerea. Înlocuirea bateriei unei mașini ca urmare a unei defecțiuni bruște poate fi costisitoare și incomodă, dar există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a prelungi durata de viață a bateriei mașinii și a aștepta cu nerăbdare o viață lungă. În acest articol, vom analiza opt sfaturi despre cum să prelungești durata de viață a bateriei mașinii dvs. Limitați călătoriile scurte Călătoriile scurte, în special cele care nu depășesc 10 minute, pot stresa bateria mașinii. În timpul călătoriilor scurte, este posibil ca alternatorul responsabil cu reîncărcarea bateriei să nu aibă suficient timp pentru a încărca complet bateria, ceea ce face ca aceasta să se epuizeze treptat în timp. Dacă este posibil, &ici

Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea și repararea șasiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. Însuși principiul de funcționare al mașinii presupune că șasiul este cel mai vulnerabil element și necesită o intervenție mai frecventă. Elementele șasiului - grinda, suspensia, roțile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul mișcării: șocuri, vibrații, frecare, schimbări bruște ale forțelor versatile de influență. Anume șasiul preia consecințele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificați starea tuturor elementelor șasiului, cu atât va fi mai ușor și mai ieftin să reparați, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcționează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meșterii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de mașini să nu ignore zgomotele și sunetele străine apărute și schimbarea comportamentului mașinii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din șasiu, care este un articol consumabil. Sfârșitul periodic al vieții următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puțin frecventă a discurilor de frână din cauza subțierii lor (în funcție de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu și calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc și când este complet lipsită de sens și inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meșter după o inspecție vizuală a șasiului, fie de mașina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârțâituri și alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creșterea distanței de frânare. Dacă întâmpinați unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbește despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul crește fiabilitatea și siguranța traficului, îmbunătățește proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menținerea presiunii și se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii și contracției azotului de multe ori mai puțin decât asupra oxigenului. Se mai menționează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, așa că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar și pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poți conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt înc

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oțel este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când lovește o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar și micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare și la un efect distructiv asupra elementelor șasiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, așa că este important să nu ignorați bătăile de direcție care apar, mergeți la un service auto și faceți verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină și mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu șasiul și cremaliera de direcție cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteți cumpăra roți noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparația practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului mașinii. De regulă, în timpul inspecției, meșterelor stabilește dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46