Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În Moldova, vremea foarte rece nu a venit încă, dar timpul trece repede și, deși nu se poate spune nimic cu certitudine despre vreme, temperaturile foarte scăzute pot fi în prag relativ curând. Deci, temperaturi precum minus douăzeci de grade Celsius pot duce la probleme chiar și pentru acei șoferi care au instalat baterii noi. Într-adevăr, pe o vreme atât de rece, chiar și o baterie nouă, în stare bună, își poate pierde întreaga încărcare și chiar jumătate din electroliți peste noapte! Faptul este că electrolitul, în cursul reacțiilor chimice, se poate îngroșa, iar bateria nu va putea produce nivelul de tensiune necesar pentru pornirea motorului. Însă, astfel de proces al evenimentelor este destul de puțin probabil (deși este posibil), atunci pentru absolut toate bateriile la temperaturi scăzute, acestea au o sarcină mult crescută - datorită climatului care funcționează constant, scaunelor încălzite, iluminării suplimentare funcționale, umidității ridicate și așa mai departe. O astfel de greșeală iertabilă în vară, ca dimensiunile ne stinse, nu trec fără urmă în timpul iernii. Dacă există cele mai mici probleme la reîncărcarea bateriei, aceasta amenință să vă lese mașina fără curent de dimineața, cu toate consecințele extrem de neplăcute care vă pot schimba mult planurile pentru ziua respectivă.Cum să faceți față unei baterii auto descărcate? De obicei, o baterie descărcată se face simțită de un „ordonat” ușor pâlpâitor care a pierdut uniformitatea și strălucirea luminii. Când rotiți cheia în contact, dispozitivul de pornire nu va funcționa, iar tabloul de bord poate chiar să se stingă complet. O baterie descărcată se poate simți chiar mai devreme - reacționând prost și instabil la deblocarea mașinii de la cheie. Dacă bateria dvs. nu mai dă semne de viață, nu trebuie să intrați în panică. Înainte de a apela un camion de remorcare, merită să încercați mai multe proceduri standard, care în majoritatea cazurilor vă vor ajuta să porniți mașina și să mergeți la service auto pentru a reîncărca sau a cumpăra o baterie nouă. Mai jos sunt patru moduri de a readuce la viață bateria.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

I. Găsiți o a doua mașină care să vă aprindă

Procedura pentru această operațiune este clară și familiară pentru majoritatea șoferilor. Firele de la o baterie funcțională și bine încărcată sunt aruncate pe vehiculul oprit. Mașina donatoare revine ușor în acest proces. Desigur, pentru această procedură, trebuie să fie disponibile fire suplimentare pentru clema pentru terminale - așa-numitul „crocodil”. Mulți șoferi preferă să îl aibă mereu printre scule, împreună cu un cablu, o pompă electrică și alte gadget-uri utile pe drum. Dacă „crocodilul” nu era la îndemână, atunci trebuie avut în vedere faptul că iarna se vând de obicei la toate benzinăriile. Mai întâi trebuie conectat plusul, apoi minusurile. Principalul lucru aici nu este să confundați plusul și minusul! La urma urmei, un scurtcircuit amenință să aprindă instantaneu cablajul și să deterioreze circuitul electric al mașinii oriunde. Acest lucru se întâmplă cu șoferii fără experiență. Când aprindeți o țigară, mașinile ar trebui să fie cât mai aproape unele de altele. După ce mașina a pornit, trebuie să o lăsați la ralanti câteva minute. După îndepărtarea firelor în ordine inversă.

 Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?Dacă procedura nu a ajutat după două sau trei încercări, atunci nu ar trebui să continuați să încercați să porniți mașina. Recent, „brichetele” mobile au devenit destul de răspândite - dispozitive care furnizează tensiune la bornele bateriei fără prezența unei a doua mașini. De regulă, acestea pot fi găsite în parcări mari și servicii auto. „Iluminatul” este potrivit pentru mașinile cu orice sistem de motoare: benzină, motorină, injecție, cu orice cutie de viteze - nu există restricții. Limitarea va fi mica deplasare a motorului mașinii donatoare. Dacă are mai puțin de doi litri și este diesel, atunci nu va fi potrivit pentru mașini mai puternice. Trebuie să căutați un alt donator - cu o baterie egală cu puterea sau mai puternică decât a dvs. În acest caz, bateriile trebuie să fie de tensiune egală. Nu puteți aprinde o baterie de 24 de volți cu o baterie de 12 volți, dar este adevărat și opusul: unul de 24 de volți nu este potrivit pentru unul de 12 volți!

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

II. Porniți mașina „de la împingere”

Aceasta este o tehnică clasică, la fel de populară ca prima - motorul poate fi pornit accelerând rapid mașina și cutia de viteze. Motoarele cu injecție pot fi pornite numai prin accelerarea manuală a mașinii sau prin tractare dacă bateria nu este complet descărcată. Ea trebuie să aibă suficientă „putere” pentru ca pompa să pompeze combustibil în rezervor. Da, este important să ne amintim că puteți porni mașina în acest mod numai dacă are o transmisie manuală.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În timp ce mașina accelerează, șoferul trebuie să rotească cheia de contact, să „prindă” ritmul general prin apăsare (dacă sunt persoane) și să-și scoată calm piciorul din ambreiaj și să încerce să pornească mașina de la a doua viteză în momentul când mașina atinge o viteză de 10 - 20 km / h. Pentru această metodă, este necesar să aveți un cablu de remorcare și, în consecință, o mașină care să ia mașina în tractiune pentru accelerare sau forța umană - două sau mai multe persoane, în funcție de situație (unghiul de înclinare a mișcării, starea suprafeței drumului, datele fizice a persoanelor). Deci, este bine să aveți la dispoziție un cablu de remorcare, precum și o roată de rezervă, cric, crocodil, compresor și alte dispozitive utile pentru diferite ocazii. Cu cablul de remorcare, mașina pornește când cealaltă opțiune nu funcționează. Dacă nu există un cablu special, atunci puteți încerca să faceți montajul din mijloace improvizate - frânghii, lanțuri, hamuri, cu o lungime totală de doi până la trei metri.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Efectuați o inspecție vizuală a bateriei auto!

Pentru a nu intra în situații neplăcute sau cel puțin a minimiza riscurile, ar trebui să acordați o atenție deosebită bateriei. Curățați terminalele, verificați stabilitatea accesoriului din stoc, nu ignorați indicatoarele de bord, înlocuiți bateria la timp. Dacă bateria este de tip reparabil, nu uitați să o verificați. Acordați bateriei timp pentru a se „trezi” - nu porniți cheia de la pornire imediat. Acordați bateriei cel puțin câteva secunde. Întotdeauna merită să verificați bateria înainte de o călătorie lungă, mai ales iarna. În condiții de frig extrem, unii șoferi scot bateria pe noaptea pentru a o menține caldă - în garaj sau acasă - și o instalează în vehicul chiar înainte de a conduce. Și, desigur, nu uitați să stingeți luminile la parcare! Bateria corectă este primordială. De asemenea, diferă prin dispunerea sistemelor de fixare și a bornelor. În nici un caz, bateriile nu trebuie să atârne, să vibreze și să se „târască” în locul lor. În timp, acest lucru poate duce la deformarea carcasei și la firele sfâșiate. Terminalele nu trebuie acidificate. Proprietarii de mașini economice efectuează periodic o inspecție vizuală, curăță și ung terminalele. Acest lucru este deosebit de important în sezonul de iarnă.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Înlocuiți bateria la timp

Dacă a sosit momentul să cumpărați o baterie nouă, atunci acordați atenție faptului că astăzi sunt disponibile spre vânzare noi tipuri de baterii moderne, de înaltă tehnologie. Bateriile de depozitare bune, durabile și stabile de tip clasic plumb-acid, cu plăci, bănci și electrolit, au un strat de calciu pe plăci, unele au presiunea argintului și o serie de alte metale care încetinesc procesele inevitabile de coroziune chimică . Astfel de baterii pot dura mai multe sezoane, sunt mai rezistente la temperaturi scăzute și alte condiții dificile (de exemplu, umiditate ridicată). Dezvoltările recente sunt bateriile cu gel și fibră. Acestea sunt baterii AGM și EFP. Acestea sunt instalate în principal pe autovehicule cu sistem start-stop, adică atunci când ciclurile de oprire și aprindere sunt cu un ordin mai mare. Nu sunt mai puțin bune la mașinile cu sistem de aprindere clasic. Sunt mai scumpe, dar se merită. Dacă urmați toate aceste reguli, puteți evita marea majoritate a problemelor. Iar în rest- conta pe noroc la drum!


Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbește despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul crește fiabilitatea și siguranța traficului, îmbunătățește proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menținerea presiunii și se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii și contracției azotului de multe ori mai puțin decât asupra oxigenului. Se mai menționează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, așa că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar și pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poți conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt înc

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oțel este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când lovește o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar și micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare și la un efect distructiv asupra elementelor șasiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, așa că este important să nu ignorați bătăile de direcție care apar, mergeți la un service auto și faceți verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină și mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu șasiul și cremaliera de direcție cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteți cumpăra roți noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparația practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului mașinii. De regulă, în timpul inspecției, meșterelor stabilește dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

Toți proprietarii de mașini trec printr-o procedură de echilibrare a roților. Care este cauza și de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acțiuni care duc la stabilirea unui echilibru în șasiul mașinii - între roți, suspensie, discuri și butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă și a întregii roți în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactați un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puțin, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea mașinii crește, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanțe mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meșterelor, unii proprietari de mașini, economisind bani, refuză să echilibreze roțile atunci când îi &bdq

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

28.04.2022

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare mașină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le unește într-o singură sarcină globală: protecția împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje și sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului. Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru mașinile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteți înțelege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neștiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct. Filtru de combustibil Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea și gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale și la o scădere a performanței pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reține murdăria, apa și alte fracțiuni care nu au ce căuta în si

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

03.02.2022

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților (alte ortografii uzuale: „camber și convergență”, „aliniere-roți”) este o operațiune care vă permite să setați poziția corectă a roților în spațiu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul și, bineînțeles, cu drumul ). Alinierea roților se face de către meșteri în service auto, folosind utilaje specializate. Tipuri incorecte de aleniere a roților Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotație ale roților între ele sau cu axa longitudinală a mașinii. Reglajul geometrie roților este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roțile nu sunt în același plan, dar sunt direcționate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziție se numește „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracțiune spate. Convergența negativă (sau divergența) este atunci când roțile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a mașinii. Este mai probabil ca meșterii să întâmpine această situație la automobile cu tracțiune față. În toate cazurile, îndreptarea inco

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

06.01.2022

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Temperaturile sub zero reprezintă o verificare serioasă a stării multor sisteme dintr-o mașină legate de pornirea motorului. Problemele legate de pornirea unei mașini într-o dimineață geroasă de iarnă pot da: Rezervoare de gaz pe jumătate goale Ulei îngroșat Baterie slabă Probleme cu demarorul Plăcuţe de frână îngheţate Benzină de calitate scăzută Bujii folosite și așa mai departe. În acest articol, vom lua în considerare ce ar trebui să faceți pentru a reduce riscul de a rămâne dimineața cu o mașină care nu se pornește într-o zi cu zăpadă. „Trezește” bateria ușor Pe vreme rece, la prima pornire, nu trebuie să da-ți sarcina maximă. După ce ați rotit cheia în contact, lăsați vehiculul să fie descărcat pentru câteva secunde. Lăsați pompa de combustibil să funcționeze în liniște, iar electronica de bord să efectueze autodiagnosticarea. Apoi porniți radioul sau faza scurtă. Și numai după aceea vă puteți porni. Șoferii diesel trebuie să fie deosebit de atenți. Nu puteți începe până când pictograma buj

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

01.11.2021

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Schimb de ulei și schimbarea filtrului de ulei însoțitor este o procedură obișnuită care este imperativă pentru a menține mașina în stare maximă. Funcția uleiului de motor este de a răci motorul și de a oferi protecție maximă împotriva efectelor dăunătoare fizice și chimice. Uleiul de motor nu numai că lubrifiază piesele motorului, ci și, cu ajutorul aditivilor pe care îi conține, se asigură că este curățat de micro-praf, produse de ardere, microparticule de la zgârieturi - tot ce este spălat de uleiul de pe pereți a motorului și rămâne în el, făcând uleiul mai închis în timp și mai vâscos. Dacă uleiul de motor este selectat corect, înlocuit la timp, atunci inima mașinii dumneavoastră va dura mult mai mult și mai fiabil. Cum să înțelegi că este timpul să schimbi uleiul? Intervalele de înlocuire sunt măsurate prin kilometrajul vehiculului. De obicei, este de 10-15 mii de kilometri, sau înlocuire cel puțin o dată pe an. Intervalul dintre schimbări este indicat în cartea de service și într-o oarecare măsură depinde de uleiul în sine

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749