Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În Moldova, vremea foarte rece nu a venit încă, dar timpul trece repede și, deși nu se poate spune nimic cu certitudine despre vreme, temperaturile foarte scăzute pot fi în prag relativ curând. Deci, temperaturi precum minus douăzeci de grade Celsius pot duce la probleme chiar și pentru acei șoferi care au instalat baterii noi. Într-adevăr, pe o vreme atât de rece, chiar și o baterie nouă, în stare bună, își poate pierde întreaga încărcare și chiar jumătate din electroliți peste noapte! Faptul este că electrolitul, în cursul reacțiilor chimice, se poate îngroșa, iar bateria nu va putea produce nivelul de tensiune necesar pentru pornirea motorului. Însă, astfel de proces al evenimentelor este destul de puțin probabil (deși este posibil), atunci pentru absolut toate bateriile la temperaturi scăzute, acestea au o sarcină mult crescută - datorită climatului care funcționează constant, scaunelor încălzite, iluminării suplimentare funcționale, umidității ridicate și așa mai departe. O astfel de greșeală iertabilă în vară, ca dimensiunile ne stinse, nu trec fără urmă în timpul iernii. Dacă există cele mai mici probleme la reîncărcarea bateriei, aceasta amenință să vă lese mașina fără curent de dimineața, cu toate consecințele extrem de neplăcute care vă pot schimba mult planurile pentru ziua respectivă.Cum să faceți față unei baterii auto descărcate? De obicei, o baterie descărcată se face simțită de un „ordonat” ușor pâlpâitor care a pierdut uniformitatea și strălucirea luminii. Când rotiți cheia în contact, dispozitivul de pornire nu va funcționa, iar tabloul de bord poate chiar să se stingă complet. O baterie descărcată se poate simți chiar mai devreme - reacționând prost și instabil la deblocarea mașinii de la cheie. Dacă bateria dvs. nu mai dă semne de viață, nu trebuie să intrați în panică. Înainte de a apela un camion de remorcare, merită să încercați mai multe proceduri standard, care în majoritatea cazurilor vă vor ajuta să porniți mașina și să mergeți la service auto pentru a reîncărca sau a cumpăra o baterie nouă. Mai jos sunt patru moduri de a readuce la viață bateria.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

I. Găsiți o a doua mașină care să vă aprindă

Procedura pentru această operațiune este clară și familiară pentru majoritatea șoferilor. Firele de la o baterie funcțională și bine încărcată sunt aruncate pe vehiculul oprit. Mașina donatoare revine ușor în acest proces. Desigur, pentru această procedură, trebuie să fie disponibile fire suplimentare pentru clema pentru terminale - așa-numitul „crocodil”. Mulți șoferi preferă să îl aibă mereu printre scule, împreună cu un cablu, o pompă electrică și alte gadget-uri utile pe drum. Dacă „crocodilul” nu era la îndemână, atunci trebuie avut în vedere faptul că iarna se vând de obicei la toate benzinăriile. Mai întâi trebuie conectat plusul, apoi minusurile. Principalul lucru aici nu este să confundați plusul și minusul! La urma urmei, un scurtcircuit amenință să aprindă instantaneu cablajul și să deterioreze circuitul electric al mașinii oriunde. Acest lucru se întâmplă cu șoferii fără experiență. Când aprindeți o țigară, mașinile ar trebui să fie cât mai aproape unele de altele. După ce mașina a pornit, trebuie să o lăsați la ralanti câteva minute. După îndepărtarea firelor în ordine inversă.

 Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?Dacă procedura nu a ajutat după două sau trei încercări, atunci nu ar trebui să continuați să încercați să porniți mașina. Recent, „brichetele” mobile au devenit destul de răspândite - dispozitive care furnizează tensiune la bornele bateriei fără prezența unei a doua mașini. De regulă, acestea pot fi găsite în parcări mari și servicii auto. „Iluminatul” este potrivit pentru mașinile cu orice sistem de motoare: benzină, motorină, injecție, cu orice cutie de viteze - nu există restricții. Limitarea va fi mica deplasare a motorului mașinii donatoare. Dacă are mai puțin de doi litri și este diesel, atunci nu va fi potrivit pentru mașini mai puternice. Trebuie să căutați un alt donator - cu o baterie egală cu puterea sau mai puternică decât a dvs. În acest caz, bateriile trebuie să fie de tensiune egală. Nu puteți aprinde o baterie de 24 de volți cu o baterie de 12 volți, dar este adevărat și opusul: unul de 24 de volți nu este potrivit pentru unul de 12 volți!

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

II. Porniți mașina „de la împingere”

Aceasta este o tehnică clasică, la fel de populară ca prima - motorul poate fi pornit accelerând rapid mașina și cutia de viteze. Motoarele cu injecție pot fi pornite numai prin accelerarea manuală a mașinii sau prin tractare dacă bateria nu este complet descărcată. Ea trebuie să aibă suficientă „putere” pentru ca pompa să pompeze combustibil în rezervor. Da, este important să ne amintim că puteți porni mașina în acest mod numai dacă are o transmisie manuală.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În timp ce mașina accelerează, șoferul trebuie să rotească cheia de contact, să „prindă” ritmul general prin apăsare (dacă sunt persoane) și să-și scoată calm piciorul din ambreiaj și să încerce să pornească mașina de la a doua viteză în momentul când mașina atinge o viteză de 10 - 20 km / h. Pentru această metodă, este necesar să aveți un cablu de remorcare și, în consecință, o mașină care să ia mașina în tractiune pentru accelerare sau forța umană - două sau mai multe persoane, în funcție de situație (unghiul de înclinare a mișcării, starea suprafeței drumului, datele fizice a persoanelor). Deci, este bine să aveți la dispoziție un cablu de remorcare, precum și o roată de rezervă, cric, crocodil, compresor și alte dispozitive utile pentru diferite ocazii. Cu cablul de remorcare, mașina pornește când cealaltă opțiune nu funcționează. Dacă nu există un cablu special, atunci puteți încerca să faceți montajul din mijloace improvizate - frânghii, lanțuri, hamuri, cu o lungime totală de doi până la trei metri.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Efectuați o inspecție vizuală a bateriei auto!

Pentru a nu intra în situații neplăcute sau cel puțin a minimiza riscurile, ar trebui să acordați o atenție deosebită bateriei. Curățați terminalele, verificați stabilitatea accesoriului din stoc, nu ignorați indicatoarele de bord, înlocuiți bateria la timp. Dacă bateria este de tip reparabil, nu uitați să o verificați. Acordați bateriei timp pentru a se „trezi” - nu porniți cheia de la pornire imediat. Acordați bateriei cel puțin câteva secunde. Întotdeauna merită să verificați bateria înainte de o călătorie lungă, mai ales iarna. În condiții de frig extrem, unii șoferi scot bateria pe noaptea pentru a o menține caldă - în garaj sau acasă - și o instalează în vehicul chiar înainte de a conduce. Și, desigur, nu uitați să stingeți luminile la parcare! Bateria corectă este primordială. De asemenea, diferă prin dispunerea sistemelor de fixare și a bornelor. În nici un caz, bateriile nu trebuie să atârne, să vibreze și să se „târască” în locul lor. În timp, acest lucru poate duce la deformarea carcasei și la firele sfâșiate. Terminalele nu trebuie acidificate. Proprietarii de mașini economice efectuează periodic o inspecție vizuală, curăță și ung terminalele. Acest lucru este deosebit de important în sezonul de iarnă.

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

Înlocuiți bateria la timp

Dacă a sosit momentul să cumpărați o baterie nouă, atunci acordați atenție faptului că astăzi sunt disponibile spre vânzare noi tipuri de baterii moderne, de înaltă tehnologie. Bateriile de depozitare bune, durabile și stabile de tip clasic plumb-acid, cu plăci, bănci și electrolit, au un strat de calciu pe plăci, unele au presiunea argintului și o serie de alte metale care încetinesc procesele inevitabile de coroziune chimică . Astfel de baterii pot dura mai multe sezoane, sunt mai rezistente la temperaturi scăzute și alte condiții dificile (de exemplu, umiditate ridicată). Dezvoltările recente sunt bateriile cu gel și fibră. Acestea sunt baterii AGM și EFP. Acestea sunt instalate în principal pe autovehicule cu sistem start-stop, adică atunci când ciclurile de oprire și aprindere sunt cu un ordin mai mare. Nu sunt mai puțin bune la mașinile cu sistem de aprindere clasic. Sunt mai scumpe, dar se merită. Dacă urmați toate aceste reguli, puteți evita marea majoritate a problemelor. Iar în rest- conta pe noroc la drum!


Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

01.11.2021

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Schimb de ulei și schimbarea filtrului de ulei însoțitor este o procedură obișnuită care este imperativă pentru a menține mașina în stare maximă. Funcția uleiului de motor este de a răci motorul și de a oferi protecție maximă împotriva efectelor dăunătoare fizice și chimice. Uleiul de motor nu numai că lubrifiază piesele motorului, ci și, cu ajutorul aditivilor pe care îi conține, se asigură că este curățat de micro-praf, produse de ardere, microparticule de la zgârieturi - tot ce este spălat de uleiul de pe pereți a motorului și rămâne în el, făcând uleiul mai închis în timp și mai vâscos. Dacă uleiul de motor este selectat corect, înlocuit la timp, atunci inima mașinii dumneavoastră va dura mult mai mult și mai fiabil. Cum să înțelegi că este timpul să schimbi uleiul? Intervalele de înlocuire sunt măsurate prin kilometrajul vehiculului. De obicei, este de 10-15 mii de kilometri, sau înlocuire cel puțin o dată pe an. Intervalul dintre schimbări este indicat în cartea de service și într-o oarecare măsură depinde de uleiul în sine

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

18.03.2021

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

Pe platformele online, pe piață, mulți dintre noi am întâlnit în mod repetat publicitate în privința vânzării unui set „aproape nou” de anvelope premium, la jumătate sau chiar la o treime din prețul magazinului. Plus, există întotdeauna un prieten care a cumpărat anvelope uzate de brand bun din Europa, și a fost foarte mulțumit. Acum, când criza generală ne obligă să ne gândim mai mult la raționalitatea costurilor, ideea de a cumpăra anvelope uzate vine pe gând a unui număr tot mai mare de populație. Să ne gândim la consecințele unei astfel de decizii. Cu ce ne ademenesc? Argumentul principal care se evendițiază în favoarea cumpărării anvelopelor uzate – este prețul destul de jos în comparație cu un set nou, iar banda de rulare reziduală - dacă cauți bine - trebuie să mai țină câteva sezoane. Pentru bani foarte modești, puteți găsi anvelope din segmentul premium de la cei mai mari producători mondiali - deseori modelele care nu sunt în vânzare în Moldova. Mai ales așa modele ca Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear și alte

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

26.01.2021

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

Mulți dintre noi se confruntă cu o problemă care nu este pe deplin clară: aparatul de aer condiționat funcționează în modul „sobă”, ștergătoarele funcționează corect, iar parbrizul de dimineață totuși nu are aspectul transparent dorit. Care sunt cauzele aburirii și, prin urmare, cum să le neutralizăm?  Din punct de vedere al fizicii, sticla „aburită” este rezultatul unei diferențe de temperatură între exteriorul și interiorul mașinii, care provoacă condens. Sticla aburită este foarte bine cunoscută de purtătorii de ochelari. Dar dacă ochelarii au nevoie de mai puțin de un minut pentru ca aburii să dispară într-o încăperi caldă, parbrizul și oglinzile retrovizoare nu sunt atât de simple. Principalele surse de umezeală în salonul automobilului - sunt covoarele umede, respirația oamenilor (mai ales dacă există mai multe persoane în salon), scaunele umede - motivele pentru care aburirea nu trece ușor chiar și cu un aparat de aer condiționat care funcționează normal. Un alt motiv este filtru învechit din salon. Faptul este că un filtru uzat murdar acumulează exces d

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

15.12.2020

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

Guvernul a revizuit mărimea unităţii convenționale utilizate pentru calcularea amenzilor. Este o unitate universală pentru calcularea sancţiunilor pentru orice încălcări, ce presupun penalități financiare. În viața de zi cu zi, desigur, ni se impune această unitate convențională, în primul rând, atunci când încălcăm regulile de circulație. De ce este important să știm cât constituie? Sancțiunile sunt întotdeauna indicate sub formă de unități convenționale și nu în moneda națională. Prin urmare, chiar dacă în textul Regulamentului mărimea penalității (exprimată în u.c.) a rămas aceeaşi, modificarea mărimii unității convenționale a implicat o modificare a cuantumului real al amenzii. De data aceasta, mărimea unității convenţionale a crescut instantaneu de aproape trei ori - de la 18 la 50 de lei. Aceasta înseamnă că încălcările ne vor „costa” proporțional mai mult. În Moldova printr-o hotărâre a Ministerului Finanţelor a fost mărit cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor cu peste două ori - de la 20 până

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

09.12.2020

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

Rotind cheia de contact a automobilului sau apăsând butonul „start/stop”, trebuie să ştiţi să ascultaţi automobilul, pentru a depista la timp zgomotele improprii, ce pot semnaliza eventuale deranjamente ale maşinii. Desigur, reparația auto a devenit o activitate în exclusivitate pentru profesionişti. Au trecut vremurile când un automobilist amator cu experiență putea rezolva singur cele mai multe probleme. Mașinile au devenit extrem de sofisticate, or, identificarea defecțiunilor și, cu atât mai mult, reparația sunt în măsură să le execute specialiștii, adesea cu o specializare îngustă. Mecanicii auto experimentați vor determina sursa sunetului și natura defalcării în funcție de sunet. Cu cât maistrul este mai experimentat, cu atât este mai mare procentul de depistare a defecţiunilor. Cu toate acestea, va fi util ca orice proprietar de mașină să poată „citi” sunetele apărute brusc. Într-adevăr, în unele cazuri, poţi continua calea, iar în altele – trebuie să te opreşti urgent și să chemi un camion de remorcare. În unele cazuri, sunetul car

Cum să aveți grijă de baterie în ajunul perioadei reci?

01.12.2020

Cum să aveți grijă de baterie în ajunul perioadei reci?

E pentru că o defecțiune completă a bateriei în timpul iernii va fi mult mai neplăcută și pentru că iarna riscurile de a se defecta sunt mai multe. Iarna, bateria este mai „exploatată” prin pornirea repetată a demarorului din cauza dificultății de pornire a unui motor rece, deplasări de scurtă durată nu permit încărcarea bateriei și o creștere a consumului de energie pentru încălzirea habitaclului. Deci, este clar că n-ar fi rău să ștergeți întreaga carcasă a bateriei cu alcool și să îndepărtați toată murdăria veche. În plus, merită să tratați clemele cu soluţie de îndepărtare a ruginii "WD-40" și să le curățați suplimentar cu șmirghel cu granulație fină. Și iată un mic hack de viață pentru dvs.: înainte de a porni motorul, trebuie să activați farurile pentru o vreme, astfel încât bateria să se încălzească. Este posibil ca datorită acestor acțiuni, veţi porni maşina în momentul când ceilalţi abia vor pleca după brichetă. Ei bine, principalul lucru: poate că este timpul să înlocuiți bateria veche cu una nouă. &Icir

Experții Michelin: Anvelopele care nu sunt folosite nu se deteriorează!

03.11.2020

Experții Michelin: Anvelopele care nu sunt folosite nu se deteriorează!

Astfel, Michelin respinge mitul răspândit conform căruia numai anvelopele fabricate în acest an pot fi de bună calitate. În Germania, Coreea de Sud și Arabia Saudită au fost efectuate teste ample, care au dovedit că anvelopele neutilizate pe parcursul a trei ani sunt la fel de bune ca cele noi. Ar fi mai corect să spunem că şi într-un caz, şi în altul anvelopele ar trebui numite noi. Potrivit declaraţiilor celor de la Michelin, testele au dovedit că anvelopele pe care s-a călătorit un an sunt identice cu cele care au stat la depozit de 10 (!!!) ani. Mai mult, dacă depozitați o anvelopă nouă la o temperatură critică de 40 de grade timp de 20 de ani, atunci va fi totuși posibil să faceţi un parcurs de cel puțin 40 de mii de kilometri pe ea. În cadrul testelor din Germania au fost verificate anvelopele noi și cele aflate un timp la depozit din punct de vedere al rezistenței la rulare. Și aici rezultatul este același, fără diferențe de performanță la anvelopă nouă și la cea cu termenul de păstrare de trei ani. Graţie desfăşurării promoției ANVELOPELE NU SUNT BANANE, Michelin ne amintește că, spre deoseb

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749