Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Un proprietar zelos își va face întotdeauna mașina să arate și să se simtă mișto. Funcționarea mașinii în sezonul rece necesită o pregătire specială a mașinii. Iarna în Moldova este asociată cu timp de moină, umiditate, drumuri lunecoase şi produse chimice agresive. Când pregătim maşina pentru iarnă, trebuie să luăm în consideraţie aceste particularităţi climatice din ţara noastră.

Caroseria

Cel mai mult în timpul iernii, din cauza umidității ridicate, sunt supuse deteriorării caroseria automobilului, în special arcurile roților precum și locurile în care lacul și vopseaua nu protejează metalul: zonele ştirbite și zgâriate. Pe lângă apă, care în sine duce la rugină, coroziunea, este cauzată de substanțele chimice presărate din abundență pe străzi. Sunt mult mai agresivi decât apa. Acoperirea părţii inferioare a automobilului cu un compus anti-coroziune minimizează riscurile. Unii experți recomandă să se aplice un strat de ceară după spălatul maşinii. În ceea ce priveşte spălatul, iarna trebuie exclus contactul cu apa fierbinte-în caz contrar, vopseaua se poate desprinde. Boxa trebuie părăsită doar când maşina va fi uscată.

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă

Garnituri de cauciuc

La temperaturi sub zero, garniturile de gumă ale ușii riscă să se crape și să se usuce. Pentru a le proteja, puteți folosi spray-uri speciale de silicon care vor păstra elasticitatea și alte proprietăți fizice ale tuturor elementelor de cauciuc ale mașinii.

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă

Anvelopele

Anvelope de iarna reprezintă elementul fundamental ce asigură securitatea pe drumuri în timpul iernii. Evident, este categoric inadmisibil să conduci pe timp de iarnă, echipat cu anvelope de vară (opusul este posibil, dar nu are niciun sens și poartă mai multe dezavantaje decât avantaje). Este la fel de dăunător și periculos să combini anvelope fără crampoane, montate pe osia din faţă, şi anvelope cu crampoane - pe osia din spate a maşinii. De adăugat că spinii în principiu sunt interzise în Moldova.

Anvelopele de iarnă sunt selectate după destinaţie (oraș - magistrale – drumuri impracticabile). De asemenea, sunt specializați după tipuri de ierni: anvelopele nordice sunt mai eficiente în ierni grele și zăpadă abundentă, există anvelope speciale pentru iernile blânde din Europa - mai degrabă versiunea noastră, moldovenească. De obicei, cu cât anvelopele sunt mai scumpe, cu atât mai multe calităţi utile posedă acestea. Anvelopele de iarnă bune nu se fac tari la frig, au caracteristici de tracțiune ridicate, distanțe reduse de frânare, stabilitate de curs chiar şi la viteze mari, rezistență la acvaplanare, manevrabilitate ridicată și controlabilitate la schimbarea direcţiei de mişcare, aderenţă sporită pe gheață, îndepărtare eficientă a apei și lapoviţei. Putem spune că, pentru iernile predominant moi, prioritate i se acordă anvelopei cu caracteristici excelente de rezistență la acvaplanare, decât celei care navighează uşor prin zăpadă și gheață. Managerii Master LUX vă vor oferi consultaţii profesioniste și vă vor propune anvelope pentru orice destinaţie la un coraport optim dintre preț şi calitate.

Vă sfătuim să nu amânaţi reîncălţarea jantelor în anvelope de iarnă. Cei care așteaptă fără griji prima zăpadă se confruntă, de obicei, cu momente neplăcute pe drumuri și cu cozi lungi la centrele service auto. În plus, la apogeul sezonului în serviciile de anvelope, cele mai populare dimensiuni standard de la producători populari devin rare.

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă

Uleiuri și lichide tehnice

În preajma perioadei de iarnă este necesar să verificați nivelul uleiului din motor și, dacă este necesar, să îl înlocuiți. Nu lăsaţi să vină iarna, ca să vă impună să-l înlocuiţi, e mai bine s-o faceţi din timp. Înainte de a alege un ulei de motor, trebuie să stabiliți regimul de temperatură în care va funcționa motorul. Această temperatură este determinată în conformitate cu legea "35": Din acest număr este necesar să se scadă indicele de vâscozitate de iarnă. De exemplu, dacă uleiul are un indice de vâscozitate de 10W, înseamnă că acesta nu va îngheța până la temperatura de -25°. Uleiurile de motor sunt selectate în funcție de recomandările preocupărilor auto pentru fiecare model, ajustate pentru starea motorului fiecărei mașini. Majoritatea proprietarilor de mașini aleg să-și încredințeze alegerea uleiului de motor unui specialist de la service auto.

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă

Nu e cazul să economisiți pe tosol. Vă sfătuim să acordați atenție lichidelor de răcire bune ale generației moderne, care nu au o durată de viață și sunt universale, adică sunt potrivite pentru orice marcă de mașină. Dar puteți ridica mai multe antigeluri clasice, care sunt produse pentru un anumit tip de motor. După cum se știe, antigelul protejează motorul nu numai de supraîncălzire, dar și de răcire și coroziune. În plus, e timpul să treceți de la apă la lichide speciale de curățare a sticlei (anti-îngheț). Ele vă vor ajuta să dezghețați mai rapid geamul de vizionare. Nici în acest caz nu vă sfătuim să faceţi economie: vaporii lui nimeresc în salon, iar produsele analog ieftine conțin compuși chimici extrem de nocivi (metanol). Cumpărând un produs de calitate, vă veţi exclude inhalarea acestei substanţe toxice.

Dacă motorul e diesel, ar fi raţional să procuraţi aditivi speciali, care nu doar vor reduce consumul de țiței, ci și vor permite să fie pornit mai ușor motorul dimineața.

Vom mai adăuga că pe timp de iarnă, când alimentaţi vehiculul, e mai bine să faceţi plinul (pentru a evita evaporările care se cristalizează la frig și înfundă rezervorul), să verificați neapărat și, dacă este necesar, să înlocuiți saboţii de frânare, acumulatorii și filtrele.


Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

28.04.2022

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare mașină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le unește într-o singură sarcină globală: protecția împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje și sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului. Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru mașinile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteți înțelege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neștiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct. Filtru de combustibil Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea și gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale și la o scădere a performanței pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reține murdăria, apa și alte fracțiuni care nu au ce căuta în si

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

03.02.2022

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților (alte ortografii uzuale: „camber și convergență”, „aliniere-roți”) este o operațiune care vă permite să setați poziția corectă a roților în spațiu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul și, bineînțeles, cu drumul ). Alinierea roților se face de către meșteri în service auto, folosind utilaje specializate. Tipuri incorecte de aleniere a roților Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotație ale roților între ele sau cu axa longitudinală a mașinii. Reglajul geometrie roților este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roțile nu sunt în același plan, dar sunt direcționate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziție se numește „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracțiune spate. Convergența negativă (sau divergența) este atunci când roțile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a mașinii. Este mai probabil ca meșterii să întâmpine această situație la automobile cu tracțiune față. În toate cazurile, îndreptarea inco

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

06.01.2022

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Temperaturile sub zero reprezintă o verificare serioasă a stării multor sisteme dintr-o mașină legate de pornirea motorului. Problemele legate de pornirea unei mașini într-o dimineață geroasă de iarnă pot da: Rezervoare de gaz pe jumătate goale Ulei îngroșat Baterie slabă Probleme cu demarorul Plăcuţe de frână îngheţate Benzină de calitate scăzută Bujii folosite și așa mai departe. În acest articol, vom lua în considerare ce ar trebui să faceți pentru a reduce riscul de a rămâne dimineața cu o mașină care nu se pornește într-o zi cu zăpadă. „Trezește” bateria ușor Pe vreme rece, la prima pornire, nu trebuie să da-ți sarcina maximă. După ce ați rotit cheia în contact, lăsați vehiculul să fie descărcat pentru câteva secunde. Lăsați pompa de combustibil să funcționeze în liniște, iar electronica de bord să efectueze autodiagnosticarea. Apoi porniți radioul sau faza scurtă. Și numai după aceea vă puteți porni. Șoferii diesel trebuie să fie deosebit de atenți. Nu puteți începe până când pictograma buj

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

01.11.2021

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Schimb de ulei și schimbarea filtrului de ulei însoțitor este o procedură obișnuită care este imperativă pentru a menține mașina în stare maximă. Funcția uleiului de motor este de a răci motorul și de a oferi protecție maximă împotriva efectelor dăunătoare fizice și chimice. Uleiul de motor nu numai că lubrifiază piesele motorului, ci și, cu ajutorul aditivilor pe care îi conține, se asigură că este curățat de micro-praf, produse de ardere, microparticule de la zgârieturi - tot ce este spălat de uleiul de pe pereți a motorului și rămâne în el, făcând uleiul mai închis în timp și mai vâscos. Dacă uleiul de motor este selectat corect, înlocuit la timp, atunci inima mașinii dumneavoastră va dura mult mai mult și mai fiabil. Cum să înțelegi că este timpul să schimbi uleiul? Intervalele de înlocuire sunt măsurate prin kilometrajul vehiculului. De obicei, este de 10-15 mii de kilometri, sau înlocuire cel puțin o dată pe an. Intervalul dintre schimbări este indicat în cartea de service și într-o oarecare măsură depinde de uleiul în sine

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

22.10.2021

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În Moldova, vremea foarte rece nu a venit încă, dar timpul trece repede și, deși nu se poate spune nimic cu certitudine despre vreme, temperaturile foarte scăzute pot fi în prag relativ curând. Deci, temperaturi precum minus douăzeci de grade Celsius pot duce la probleme chiar și pentru acei șoferi care au instalat baterii noi. Într-adevăr, pe o vreme atât de rece, chiar și o baterie nouă, în stare bună, își poate pierde întreaga încărcare și chiar jumătate din electroliți peste noapte! Faptul este că electrolitul, în cursul reacțiilor chimice, se poate îngroșa, iar bateria nu va putea produce nivelul de tensiune necesar pentru pornirea motorului. Însă, astfel de proces al evenimentelor este destul de puțin probabil (deși este posibil), atunci pentru absolut toate bateriile la temperaturi scăzute, acestea au o sarcină mult crescută - datorită climatului care funcționează constant, scaunelor încălzite, iluminării suplimentare funcționale, umidității ridicate și așa mai departe. O astfel de greșeală iertabilă în vară, ca dimensiunile ne stinse, nu trec făr

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

18.03.2021

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

Pe platformele online, pe piață, mulți dintre noi am întâlnit în mod repetat publicitate în privința vânzării unui set „aproape nou” de anvelope premium, la jumătate sau chiar la o treime din prețul magazinului. Plus, există întotdeauna un prieten care a cumpărat anvelope uzate de brand bun din Europa, și a fost foarte mulțumit. Acum, când criza generală ne obligă să ne gândim mai mult la raționalitatea costurilor, ideea de a cumpăra anvelope uzate vine pe gând a unui număr tot mai mare de populație. Să ne gândim la consecințele unei astfel de decizii. Cu ce ne ademenesc? Argumentul principal care se evendițiază în favoarea cumpărării anvelopelor uzate – este prețul destul de jos în comparație cu un set nou, iar banda de rulare reziduală - dacă cauți bine - trebuie să mai țină câteva sezoane. Pentru bani foarte modești, puteți găsi anvelope din segmentul premium de la cei mai mari producători mondiali - deseori modelele care nu sunt în vânzare în Moldova. Mai ales așa modele ca Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear și alte

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

26.01.2021

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

Mulți dintre noi se confruntă cu o problemă care nu este pe deplin clară: aparatul de aer condiționat funcționează în modul „sobă”, ștergătoarele funcționează corect, iar parbrizul de dimineață totuși nu are aspectul transparent dorit. Care sunt cauzele aburirii și, prin urmare, cum să le neutralizăm?  Din punct de vedere al fizicii, sticla „aburită” este rezultatul unei diferențe de temperatură între exteriorul și interiorul mașinii, care provoacă condens. Sticla aburită este foarte bine cunoscută de purtătorii de ochelari. Dar dacă ochelarii au nevoie de mai puțin de un minut pentru ca aburii să dispară într-o încăperi caldă, parbrizul și oglinzile retrovizoare nu sunt atât de simple. Principalele surse de umezeală în salonul automobilului - sunt covoarele umede, respirația oamenilor (mai ales dacă există mai multe persoane în salon), scaunele umede - motivele pentru care aburirea nu trece ușor chiar și cu un aparat de aer condiționat care funcționează normal. Un alt motiv este filtru învechit din salon. Faptul este că un filtru uzat murdar acumulează exces d

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

15.12.2020

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

Guvernul a revizuit mărimea unităţii convenționale utilizate pentru calcularea amenzilor. Este o unitate universală pentru calcularea sancţiunilor pentru orice încălcări, ce presupun penalități financiare. În viața de zi cu zi, desigur, ni se impune această unitate convențională, în primul rând, atunci când încălcăm regulile de circulație. De ce este important să știm cât constituie? Sancțiunile sunt întotdeauna indicate sub formă de unități convenționale și nu în moneda națională. Prin urmare, chiar dacă în textul Regulamentului mărimea penalității (exprimată în u.c.) a rămas aceeaşi, modificarea mărimii unității convenționale a implicat o modificare a cuantumului real al amenzii. De data aceasta, mărimea unității convenţionale a crescut instantaneu de aproape trei ori - de la 18 la 50 de lei. Aceasta înseamnă că încălcările ne vor „costa” proporțional mai mult. În Moldova printr-o hotărâre a Ministerului Finanţelor a fost mărit cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor cu peste două ori - de la 20 până

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749