Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Un proprietar zelos își va face întotdeauna mașina să arate și să se simtă mișto. Funcționarea mașinii în sezonul rece necesită o pregătire specială a mașinii. Iarna în Moldova este asociată cu timp de moină, umiditate, drumuri lunecoase şi produse chimice agresive. Când pregătim maşina pentru iarnă, trebuie să luăm în consideraţie aceste particularităţi climatice din ţara noastră.

Caroseria

Cel mai mult în timpul iernii, din cauza umidității ridicate, sunt supuse deteriorării caroseria automobilului, în special arcurile roților precum și locurile în care lacul și vopseaua nu protejează metalul: zonele ştirbite și zgâriate. Pe lângă apă, care în sine duce la rugină, coroziunea, este cauzată de substanțele chimice presărate din abundență pe străzi. Sunt mult mai agresivi decât apa. Acoperirea părţii inferioare a automobilului cu un compus anti-coroziune minimizează riscurile. Unii experți recomandă să se aplice un strat de ceară după spălatul maşinii. În ceea ce priveşte spălatul, iarna trebuie exclus contactul cu apa fierbinte-în caz contrar, vopseaua se poate desprinde. Boxa trebuie părăsită doar când maşina va fi uscată.

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă

Garnituri de cauciuc

La temperaturi sub zero, garniturile de gumă ale ușii riscă să se crape și să se usuce. Pentru a le proteja, puteți folosi spray-uri speciale de silicon care vor păstra elasticitatea și alte proprietăți fizice ale tuturor elementelor de cauciuc ale mașinii.

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă

Anvelopele

Anvelope de iarna reprezintă elementul fundamental ce asigură securitatea pe drumuri în timpul iernii. Evident, este categoric inadmisibil să conduci pe timp de iarnă, echipat cu anvelope de vară (opusul este posibil, dar nu are niciun sens și poartă mai multe dezavantaje decât avantaje). Este la fel de dăunător și periculos să combini anvelope fără crampoane, montate pe osia din faţă, şi anvelope cu crampoane - pe osia din spate a maşinii. De adăugat că spinii în principiu sunt interzise în Moldova.

Anvelopele de iarnă sunt selectate după destinaţie (oraș - magistrale – drumuri impracticabile). De asemenea, sunt specializați după tipuri de ierni: anvelopele nordice sunt mai eficiente în ierni grele și zăpadă abundentă, există anvelope speciale pentru iernile blânde din Europa - mai degrabă versiunea noastră, moldovenească. De obicei, cu cât anvelopele sunt mai scumpe, cu atât mai multe calităţi utile posedă acestea. Anvelopele de iarnă bune nu se fac tari la frig, au caracteristici de tracțiune ridicate, distanțe reduse de frânare, stabilitate de curs chiar şi la viteze mari, rezistență la acvaplanare, manevrabilitate ridicată și controlabilitate la schimbarea direcţiei de mişcare, aderenţă sporită pe gheață, îndepărtare eficientă a apei și lapoviţei. Putem spune că, pentru iernile predominant moi, prioritate i se acordă anvelopei cu caracteristici excelente de rezistență la acvaplanare, decât celei care navighează uşor prin zăpadă și gheață. Managerii Master LUX vă vor oferi consultaţii profesioniste și vă vor propune anvelope pentru orice destinaţie la un coraport optim dintre preț şi calitate.

Vă sfătuim să nu amânaţi reîncălţarea jantelor în anvelope de iarnă. Cei care așteaptă fără griji prima zăpadă se confruntă, de obicei, cu momente neplăcute pe drumuri și cu cozi lungi la centrele service auto. În plus, la apogeul sezonului în serviciile de anvelope, cele mai populare dimensiuni standard de la producători populari devin rare.

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă

Uleiuri și lichide tehnice

În preajma perioadei de iarnă este necesar să verificați nivelul uleiului din motor și, dacă este necesar, să îl înlocuiți. Nu lăsaţi să vină iarna, ca să vă impună să-l înlocuiţi, e mai bine s-o faceţi din timp. Înainte de a alege un ulei de motor, trebuie să stabiliți regimul de temperatură în care va funcționa motorul. Această temperatură este determinată în conformitate cu legea "35": Din acest număr este necesar să se scadă indicele de vâscozitate de iarnă. De exemplu, dacă uleiul are un indice de vâscozitate de 10W, înseamnă că acesta nu va îngheța până la temperatura de -25°. Uleiurile de motor sunt selectate în funcție de recomandările preocupărilor auto pentru fiecare model, ajustate pentru starea motorului fiecărei mașini. Majoritatea proprietarilor de mașini aleg să-și încredințeze alegerea uleiului de motor unui specialist de la service auto.

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă

Nu e cazul să economisiți pe tosol. Vă sfătuim să acordați atenție lichidelor de răcire bune ale generației moderne, care nu au o durată de viață și sunt universale, adică sunt potrivite pentru orice marcă de mașină. Dar puteți ridica mai multe antigeluri clasice, care sunt produse pentru un anumit tip de motor. După cum se știe, antigelul protejează motorul nu numai de supraîncălzire, dar și de răcire și coroziune. În plus, e timpul să treceți de la apă la lichide speciale de curățare a sticlei (anti-îngheț). Ele vă vor ajuta să dezghețați mai rapid geamul de vizionare. Nici în acest caz nu vă sfătuim să faceţi economie: vaporii lui nimeresc în salon, iar produsele analog ieftine conțin compuși chimici extrem de nocivi (metanol). Cumpărând un produs de calitate, vă veţi exclude inhalarea acestei substanţe toxice.

Dacă motorul e diesel, ar fi raţional să procuraţi aditivi speciali, care nu doar vor reduce consumul de țiței, ci și vor permite să fie pornit mai ușor motorul dimineața.

Vom mai adăuga că pe timp de iarnă, când alimentaţi vehiculul, e mai bine să faceţi plinul (pentru a evita evaporările care se cristalizează la frig și înfundă rezervorul), să verificați neapărat și, dacă este necesar, să înlocuiți saboţii de frânare, acumulatorii și filtrele.


Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

25.04.2023

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

Bateriile auto sunt o componentă a unui sistem din automobil care oferă puterea necesară pentru a porni motorul, a aprinde farurile și alte elemente electrice. Durata de viață a unei baterii fără întreținere este de obicei de 3 până la 5 ani, în funcție de diferiți factori, cum ar fi condițiile de funcționare, condițiile meteorologice și întreținerea. Înlocuirea bateriei unei mașini ca urmare a unei defecțiuni bruște poate fi costisitoare și incomodă, dar există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a prelungi durata de viață a bateriei mașinii și a aștepta cu nerăbdare o viață lungă. În acest articol, vom analiza opt sfaturi despre cum să prelungești durata de viață a bateriei mașinii dvs. Limitați călătoriile scurte Călătoriile scurte, în special cele care nu depășesc 10 minute, pot stresa bateria mașinii. În timpul călătoriilor scurte, este posibil ca alternatorul responsabil cu reîncărcarea bateriei să nu aibă suficient timp pentru a încărca complet bateria, ceea ce face ca aceasta să se epuizeze treptat în timp. Dacă este posibil, &ici

Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea și repararea șasiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. Însuși principiul de funcționare al mașinii presupune că șasiul este cel mai vulnerabil element și necesită o intervenție mai frecventă. Elementele șasiului - grinda, suspensia, roțile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul mișcării: șocuri, vibrații, frecare, schimbări bruște ale forțelor versatile de influență. Anume șasiul preia consecințele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificați starea tuturor elementelor șasiului, cu atât va fi mai ușor și mai ieftin să reparați, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcționează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meșterii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de mașini să nu ignore zgomotele și sunetele străine apărute și schimbarea comportamentului mașinii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din șasiu, care este un articol consumabil. Sfârșitul periodic al vieții următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puțin frecventă a discurilor de frână din cauza subțierii lor (în funcție de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu și calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc și când este complet lipsită de sens și inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meșter după o inspecție vizuală a șasiului, fie de mașina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârțâituri și alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creșterea distanței de frânare. Dacă întâmpinați unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbește despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul crește fiabilitatea și siguranța traficului, îmbunătățește proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menținerea presiunii și se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii și contracției azotului de multe ori mai puțin decât asupra oxigenului. Se mai menționează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, așa că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar și pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poți conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt înc

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oțel este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când lovește o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar și micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare și la un efect distructiv asupra elementelor șasiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, așa că este important să nu ignorați bătăile de direcție care apar, mergeți la un service auto și faceți verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină și mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu șasiul și cremaliera de direcție cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteți cumpăra roți noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparația practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului mașinii. De regulă, în timpul inspecției, meșterelor stabilește dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46