Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Iarna în Moldova este asociată cu timp de moină, umiditate, drumuri lunecoase şi produse chimice agresive. Când pregătim maşina pentru iarnă, trebuie să luăm în consideraţie aceste particularităţi climatice din ţara noastră.

Caroseria

Cel mai mult în timpul iernii, din cauza umidității ridicate, sunt supuse deteriorării caroseria automobilului, în special arcurile roților și zonele ştirbite și zgâriate. Coroziunea, pe lângă toate celelalte, este cauzată de substanțele chimice presărate din abundență pe străzi. Acoperirea părţii inferioare a automobilului cu un compus anti-coroziune minimizează riscurile. Unii experți recomandă să se aplice un strat de ceară după spălatul maşinii. În ceea ce priveşte spălatul, iarna trebuie exclus contactul cu apa fierbinte, iar boxa trebuie părăsită doar când maşina va fi uscată.

Anvelopele

Anvelope de iarna reprezintă elementul fundamental ce asigură securitatea pe drumuri în timpul iernii. Evident, este categoric inadmisibil să conduci pe timp de iarnă, echipat cu anvelope de vară. Este la fel de dăunător și periculos să combini anvelope fără crampoane, montate pe osia din faţă, şi anvelope cu crampoane - pe osia din spate a maşinii.

Anvelopele de iarnă sunt selectate după destinaţie (oraș - magistrale – drumuri impracticabile). De obicei, cu cât anvelopele sunt mai scumpe, cu atât mai multe calităţi utile posedă acestea. Anvelopele de iarnă bune nu se fac tari la frig, au caracteristici de tracțiune ridicate, distanțe reduse de frânare, stabilitate de curs chiar şi la viteze mari, rezistență la acvaplanare, manevrabilitate ridicată și controlabilitate la schimbarea direcţiei de mişcare, aderenţă sporită pe gheață, îndepărtare eficientă a apei și lapoviţei. Putem spune că, pentru iernile predominant moi, prioritate i se acordă anvelopei cu caracteristici excelente de rezistență la acvaplanare, decât celei care navighează uşor prin zăpadă și gheață. Managerii Master LUX vă vor oferi consultaţii profesioniste și vă vor propune anvelope pentru orice destinaţie la un coraport optim dintre preț şi calitate.

Vă sfătuim să nu amânaţi reîncălţarea jantelor în anvelope de iarnă. Cei care așteaptă fără griji prima zăpadă se confruntă, de obicei, cu momente neplăcute pe drumuri și cu cozi lungi la centrele service auto.

Uleiuri și lichide tehnice

În preajma perioadei de iarnă este necesar să verificați nivelul uleiului din motor și, dacă este necesar, să îl înlocuiți. Nu lăsaţi să vină iarna, ca să vă impună să-l înlocuiţi, e mai bine s-o faceţi din timp. Înainte de a alege un ulei de motor, trebuie să stabiliți regimul de temperatură în care va funcționa motorul. Această temperatură este determinată în conformitate cu legea "35": Din acest număr este necesar să se scadă indicele de vâscozitate de iarnă. De exemplu, dacă uleiul are un indice de vâscozitate de 10W, înseamnă că acesta nu va îngheța până la temperatura de -25°.

Nu e cazul să economisiți pe tosol. După cum se știe, antigelul protejează motorul nu numai de supraîncălzire, dar și de răcire și coroziune. În plus, e timpul să treceți de la apă la lichide speciale de curățare a sticlei (anti-îngheț). Nici în acest caz nu vă sfătuim să faceţi economie: vaporii lui nimeresc în salon, iar produsele analog ieftine conțin compuși chimici extrem de nocivi (metanol). Cumpărând un produs de calitate, vă veţi exclude inhalarea acestei substanţe toxice.

Dacă motorul e diesel, ar fi raţional să procuraţi aditivi speciali, care nu doar vor reduce consumul de țiței, ci și vor permite să fie pornit mai ușor motorul dimineața.

Vom mai adăuga că pe timp de iarnă, când alimentaţi vehiculul, e mai bine să faceţi plinul (pentru a evita evaporările care se cristalizează la frig și înfundă rezervorul), să verificați neapărat și, dacă este necesar, să înlocuiți saboţii de frânare, acumulatorii și filtrele.


În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

30.10.2018

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

Lubrifierea componentelor și a agregatelor poate contribui la creșterea semnificativă a duratei de exploatare a automobilului. În deosebi, în timpul iernii este important să se acorde atenție lubrifierii pieselor. Temperaturile scăzute sunt o sarcină suplimentară asupra multor module ale mașinii. Se întâmplă că lubrifianții sau uleiurile de motor standard nu sunt potrivite. În acest caz, este mai bine să utilizați geluri și soluţii pe bază de silicon - spray-uri de silicon. Aceste compoziţii nu afectează elementele cauciucului și sunt foarte convenabil de utilizat. Detaliile care sunt tratate cu spray de silicon pot fi folosite în orice condiții meteorologice: acoperirea de silicon este utilizată în diapazonul de temperaturi de la minus 40 până la 250 de grade Celsius. De cele mai multe ori, spray-ul de silicon se aplică pe piesele caroseriei, echipamentelor electrice și pe toate produsele din cauciuc. Siliconul este de asemenea utilizat pentru a reduce frecarea (respectiv, a elimina scârţâitul neplăcut al) pieselor din plastic. Spray-urile mai sunt folosite şi pentru a preveni în

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

18.07.2018

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

Beneficiile răcitorului de aer, mai ales, acum, vara, ar fi greu de supraestimat. Aparatul de aer condiționat nu numai că vă permite să răciți aerul din interiorul mașinii, ci și să-l curățați de mirosurile străine, inclusiv să curățați aerul din cabină de umiditate excesivă. Dar, ca orice alt ansamblu auto, climatizorul are nevoie de întreținere în timp util, care include examinarea, repararea și înlocuirea consumabilelor. Printre problemele principale clasice ce apar în funcționarea unei instalaţii auto de aer condiționat, experții remarcă următoarele: Ventilaţia dificilă a aerului răcit; Mirosuri neplăcute în cabină; Scădere insuficient de rapidă a temperaturii aerului în interiorul mașinii. Dacă nu acordați atenție acestor probleme la timp și nu le rezolvați, atunci mai târziu soluţionarea lor vă va costa mult mai mulți bani. Cel mai adesea, cauza majorităţii deranjamentelor aparatului de aer condiționat auto este filtrul salonului, înfundat cu praf. De aceea, experții recomandă schimbarea filtrului salonului la fiecare 15 mii de kilometri și nu așteptați p&acir

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

12.02.2018

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

În general, profilul benzii de rulare a anvelopei este împărțit în două tipuri principale: direcțional și nedirecțional. Profesioniștii preferă, fără îndoială, primul tip, care îl înlocuiește treptat pe cel de-al doilea. O victorie decisivă asupra acvaplanării Profilul direcțional al benzii de rulare promovează dezvoltarea vitezei maxime și a îndepărtării mai calitative şi mai rapidă a apei de sub plasturele de contact. Cu cât adâncimea canalelor benzii de rulare este mai mare, cu atât mai multă apă va fi eliminată de banda de rulare și cu atât mai rapid va avea loc acest proces. În cadrul testării anvelopei există un exercițiu numit "Rezistența la acvaplanare". De obicei, în condiții de drum umed și, în special, în bălți adânci, anvelopele cu un desen direcțional înregistrează cele mai bune rezultate. Testul este efectuat astfel. Se accelerează până la o viteză de 80 de kilometri pe oră, ca mai apoi să se intre într-o băltoacă adâncă. Intrarea trebuie să se efectueze la cea de-a treia treaptă de viteză și pedala d

Atenție! Toate vehiculele alimentate cu gaze trebuie să fie marcate cu semn distinctiv

05.10.2017

Atenție! Toate vehiculele alimentate cu gaze trebuie să fie marcate cu semn distinctiv

Recent au intrat în vigoare modificările la Regulamentul circulaţiei rutiere referitoare la circulaţia pe drumurile din ţară a vehiculelor alimentate cu gaze lichefiate. În plus la alte prescripţii, acum toate autovehiculele cu instalații de gaze ar trebui să aibă pe caroserie un autocolant distinctiv "GAZ" de culoare galbenă. Dacă nu există un astfel de autocolant, șoferului i se aplică o amendă de până la 1000 de lei. Clienţii Master LUX n-ar trebui să-şi facă griji, gândindu-se, unde ar putea găsi acest autocolant. Master LUX vă va oferi cu plăcere acest serviciu mic. La prima vizită la stațiile service, operatorii noștri vor aplica pe fiecare automobil alimentat cu gaze semnul distinctiv corespunzător. Pentru a face acest lucru, este suficient să exprimaţi această doleanţă angajaţilor de la centrele service auto.

Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

24.08.2017

Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

Acum o sută de ani, cei mai importanți producători doar începeau să experimenteze cu construcția anvelopelor pentru autoturisme. Evoluția a condus la faptul că, din toată mulțimea de tipuri anvelope pentru autoturisme, absolut dominante astăzi sunt anvelopele tip fără cameră. Mai exact, aproape toate anvelopele moderne sunt pneumatice, fără cameră și radiale. În cadrul acestui tip pot fi evidențiate o serie de caracteristici importante ale anvelopelor, prin care acestea se deosebesc una de alta. În primul rând, după sezonul de utilizare anvelopele se împart în anvelope tipuri de vară, de iarnă și pentru toate anotimpurile. Anvelopele de vara sunt "adaptate" la un indice viteză mare și o bună rezistență la uzură, dar numai la temperaturi mai mari de zero grade. La frig aceste anvelope se întăresc, nu sunt în stare să "se agațe" de zăpadă și de gheață, pierd brusc aderența cu traseul. Anvelopele de iarnă , datorită compoziției lor, sunt elastice chiar și la temperaturi scăzute. Banda de rulare de iarnă la fel diferă mult de banda anvelopelor de vară. În primul rând, prin prezen

Anvelope pentru camioane în Moldova: cum aleg profesioniștii?

14.08.2017

Anvelope pentru camioane în Moldova: cum aleg profesioniștii?

Argumentele la alegerea anvelopelor comerciale pentru camioane diferă într-o oarecare măsură de modul de a lua decizii la achiziționarea de anvelope pentru autoturisme. Mărcile, publicitatea, aspectul estetic și alți factori emoționali, au o prezență mult mai mică și cedează locul pentru așa parametri cum ar fi durabilitatea, rezistența la tăieturi și alte deteriorări, eficiența energetică, indicele de sarcină. În final, se formează principalul parametru - kilometrajul: cât de mulți kilometri poate parcurge una sau cealaltă anvelopă? Nu este cazul să uităm și despre alte calități: stabilitatea direcțională, frânarea și controlul calității în orice condiții meteorologice. Selectarea anvelopelor pentru camioane este direct legată de condițiile de exploatare. Dacă transportul auto funcționează în condiții complicate de drum, este recomandabil să se acorde atenție anvelopelor cu presiune reglabilă. Iar dacă drumul promite să fie lipsit de aventuri, anvelopele pneumatice sunt o alegere rațională. O importanță deosebită pentru vehiculele comerciale o are sarcina limită. Fiecare anvelopă are indice

Anvelopele şi temperatura. Ce trebuie să cunoaştem despre acestea?

12.07.2017

Anvelopele şi temperatura. Ce trebuie să cunoaştem despre acestea?

Încă din liceu, este cunoscut faptul că orice deformare a corpului este provocată de încălzirea acestuia. Anvelope în proces de utilizare se deformează mai ales atunci cînd accelerează, frîneaza și virează, în consecință, se încălzesc. Prin urmare, temperatura pneurilor, spre exemplu, la o oră după începerea călătoriei este diferită de temperatura de la începutul călătorie, şi chiar mai semnificativă, dacă automobilul intens a frînat, a accelerat sau brusc a virat. Coeficientul de aderență a anvelopelor depinde în mare parte de temperatura acestora. Astfel, valoarea coeficientului anvelopelor reci este diferită decît atunci cînd se încălzește - crește, iar în procesul de supraîncălzire acesta din nou se micșorează. Temperatura optimă pentru diverse tipuri de anvelope este diferită. Pentru pneurile de vară temperatura ideala este 60-90 de grade Celsius. Iar pentru cele de curse – aceasta este mai mare și poate depăşi 100 de Grade. În condiții de exploatare obișnuite este foarte important să evităm supraîncălzirea anvelopelor. Di

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749