A venit vara şi multe climatizoare, sisteme climate control au început "să miroase" şi nici nu asigură răcoarea aşteptată. Prin urmare, posesorii acestora vor trebui să meargă la staţia service auto. Dar nu numai ei. La ce bun să amânăm ca mai apoi să ne confruntăm cu această problemă? Specialiştii recomandă tuturor automobiliştilor să facă diagnosticul complet al sistemului de răcire al vehiculului o dată pe an. Iar un motiv în plus sunt temperaturile înalte de vară. Aşadar, ce presupune diagnosticul integral şi corect al climatizorului auto sau al sistemului de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat?
Alimentarea climatizorului
Practica arată că deservirea şi reparaţia climatizoarelor auto, în cele mai dese cazuri, se face din cauza scurgerii freonului. Agentul de răcire are proprietatea de a se strecura prin crăpăturile şi microfisurile din radiator, ţevi şi garniturile de etanşare. De aceea presiunea în sistem trebuie supusă controlului, cel puţin, o dată pe an. Atrageţi atenţie la faptul că freonul poate avea o calitate diferită, de aceea climatizorul trebuie alimentat doar la centrele service auto, în care aveţi încredere.
Înlocuirea filtrului de salon
Cea mai răspândită problemă a climatizorului este ventilaţia proastă a aerului, mirosurile neplăcute şi scăderea înceată a temperaturii. Iar cauza posibilă, de ce le mai multe ori, poate fi filtrul de salon, care se recomandă a fi înlocuit la fiecare zece-cincisprezece mii de kilometri parcurşi.
Dezinfecţie
Mirosul neplăcut din salon este cauzat de aerul stătut din sistem. E un adevărat focar de răspândire a bacteriilor, fungilor şi microorganismelor. Pentru a elimina această problemă urât mirositoare, se aplică preparate antibacteriene speciale.
Nivelul lichidului de răcire şi întinderea curelei de antrenare
Defecţiunile climatizorului auto sau ale sistemului climate control pot implica un consum mai mare de combustibil. De aceea, când faceţi diagnosticul sistemului de răcire, încredinţaţi-vă că maistrul intenţionează să verifice suplimentar nivelul lichidului de răcire în motor şi radiator şi întinderea curelei de antrenare în sistemul de acţionare a motorului.
Reţineţi pentru totdeauna regula de aur a posesorului de automobil: pe cât de complet şi corect este diagnosticul, pe atât de puţine probleme şi cheltuieli veţi avea.