Cum să pregătim corect climatizorul pentru perioada de vară?

Cum să pregătim corect climatizorul pentru perioada de vară?

A venit vara şi multe climatizoare, sisteme climate control au început "să miroase" şi nici nu asigură răcoarea aşteptată. Prin urmare, posesorii acestora vor trebui să meargă la staţia service auto. Dar nu numai ei. La ce bun să amânăm ca mai apoi să ne confruntăm cu această problemă? Specialiştii recomandă tuturor automobiliştilor să facă diagnosticul complet al sistemului de răcire al vehiculului o dată pe an. Iar un motiv în plus sunt temperaturile înalte de vară. Aşadar, ce presupune diagnosticul integral şi corect al climatizorului auto sau al sistemului de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat?

Alimentarea climatizorului

Practica arată că deservirea şi reparaţia climatizoarelor auto, în cele mai dese cazuri, se face din cauza scurgerii freonului. Agentul de răcire are proprietatea de a se strecura prin crăpăturile şi microfisurile din radiator, ţevi şi garniturile de etanşare. De aceea presiunea în sistem trebuie supusă controlului, cel puţin, o dată pe an. Atrageţi atenţie la faptul că freonul poate avea o calitate diferită, de aceea climatizorul trebuie alimentat doar la centrele service auto, în care aveţi încredere.

Înlocuirea filtrului de salon

Cea mai răspândită problemă a climatizorului este ventilaţia proastă a aerului, mirosurile neplăcute şi scăderea înceată a temperaturii. Iar cauza posibilă, de ce le mai multe ori, poate fi filtrul de salon, care se recomandă a fi înlocuit la fiecare zece-cincisprezece mii de kilometri parcurşi.

Dezinfecţie

Mirosul neplăcut din salon este cauzat de aerul stătut din sistem. E un adevărat focar de răspândire a bacteriilor, fungilor şi microorganismelor. Pentru a elimina această problemă urât mirositoare, se aplică preparate antibacteriene speciale.

Nivelul lichidului de răcire şi întinderea curelei de antrenare

Defecţiunile climatizorului auto sau ale sistemului climate control pot implica un consum mai mare de combustibil. De aceea, când faceţi diagnosticul sistemului de răcire, încredinţaţi-vă că maistrul intenţionează să verifice suplimentar nivelul lichidului de răcire în motor şi radiator şi întinderea curelei de antrenare în sistemul de acţionare a motorului.

Reţineţi pentru totdeauna regula de aur a posesorului de automobil: pe cât de complet şi corect este diagnosticul, pe atât de puţine probleme şi cheltuieli veţi avea.


Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

18.07.2018

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

Beneficiile răcitorului de aer, mai ales, acum, vara, ar fi greu de supraestimat. Aparatul de aer condiționat nu numai că vă permite să răciți aerul din interiorul mașinii, ci și să-l curățați de mirosurile străine, inclusiv să curățați aerul din cabină de umiditate excesivă. Dar, ca orice alt ansamblu auto, climatizorul are nevoie de întreținere în timp util, care include examinarea, repararea și înlocuirea consumabilelor. Printre problemele principale clasice ce apar în funcționarea unei instalaţii auto de aer condiționat, experții remarcă următoarele: Ventilaţia dificilă a aerului răcit; Mirosuri neplăcute în cabină; Scădere insuficient de rapidă a temperaturii aerului în interiorul mașinii. Dacă nu acordați atenție acestor probleme la timp și nu le rezolvați, atunci mai târziu soluţionarea lor vă va costa mult mai mulți bani. Cel mai adesea, cauza majorităţii deranjamentelor aparatului de aer condiționat auto este filtrul salonului, înfundat cu praf. De aceea, experții recomandă schimbarea filtrului salonului la fiecare 15 mii de kilometri și nu așteptați p&acir

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

12.02.2018

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

În general, profilul benzii de rulare a anvelopei este împărțit în două tipuri principale: direcțional și nedirecțional. Profesioniștii preferă, fără îndoială, primul tip, care îl înlocuiește treptat pe cel de-al doilea. O victorie decisivă asupra acvaplanării Profilul direcțional al benzii de rulare promovează dezvoltarea vitezei maxime și a îndepărtării mai calitative şi mai rapidă a apei de sub plasturele de contact. Cu cât adâncimea canalelor benzii de rulare este mai mare, cu atât mai multă apă va fi eliminată de banda de rulare și cu atât mai rapid va avea loc acest proces. În cadrul testării anvelopei există un exercițiu numit "Rezistența la acvaplanare". De obicei, în condiții de drum umed și, în special, în bălți adânci, anvelopele cu un desen direcțional înregistrează cele mai bune rezultate. Testul este efectuat astfel. Se accelerează până la o viteză de 80 de kilometri pe oră, ca mai apoi să se intre într-o băltoacă adâncă. Intrarea trebuie să se efectueze la cea de-a treia treaptă de viteză și pedala d

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

17.10.2017

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Iarna în Moldova este asociată cu timp de moină, umiditate, drumuri lunecoase şi produse chimice agresive. Când pregătim maşina pentru iarnă, trebuie să luăm în consideraţie aceste particularităţi climatice din ţara noastră. Caroseria Cel mai mult în timpul iernii, din cauza umidității ridicate, sunt supuse deteriorării caroseria automobilului, în special arcurile roților și zonele ştirbite și zgâriate. Coroziunea, pe lângă toate celelalte, este cauzată de substanțele chimice presărate din abundență pe străzi. Acoperirea părţii inferioare a automobilului cu un compus anti-coroziune minimizează riscurile. Unii experți recomandă să se aplice un strat de ceară după spălatul maşinii. În ceea ce priveşte spălatul, iarna trebuie exclus contactul cu apa fierbinte, iar boxa trebuie părăsită doar când maşina va fi uscată. Anvelopele Anvelope de iarna reprezintă elementul fundamental ce asigură securitatea pe drumuri în timpul iernii. Evident, este categoric inadmisibil să conduci pe timp de iarnă, echipat cu anvelope de vară. Este la fel de dăunător și periculos să combini an

Atenție! Toate vehiculele alimentate cu gaze trebuie să fie marcate cu semn distinctiv

05.10.2017

Atenție! Toate vehiculele alimentate cu gaze trebuie să fie marcate cu semn distinctiv

Recent au intrat în vigoare modificările la Regulamentul circulaţiei rutiere referitoare la circulaţia pe drumurile din ţară a vehiculelor alimentate cu gaze lichefiate. În plus la alte prescripţii, acum toate autovehiculele cu instalații de gaze ar trebui să aibă pe caroserie un autocolant distinctiv "GAZ" de culoare galbenă. Dacă nu există un astfel de autocolant, șoferului i se aplică o amendă de până la 1000 de lei. Clienţii Master LUX n-ar trebui să-şi facă griji, gândindu-se, unde ar putea găsi acest autocolant. Master LUX vă va oferi cu plăcere acest serviciu mic. La prima vizită la stațiile service, operatorii noștri vor aplica pe fiecare automobil alimentat cu gaze semnul distinctiv corespunzător. Pentru a face acest lucru, este suficient să exprimaţi această doleanţă angajaţilor de la centrele service auto.

Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

24.08.2017

Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

Acum o sută de ani, cei mai importanți producători doar începeau să experimenteze cu construcția anvelopelor pentru autoturisme. Evoluția a condus la faptul că, din toată mulțimea de tipuri anvelope pentru autoturisme, absolut dominante astăzi sunt anvelopele tip fără cameră. Mai exact, aproape toate anvelopele moderne sunt pneumatice, fără cameră și radiale. În cadrul acestui tip pot fi evidențiate o serie de caracteristici importante ale anvelopelor, prin care acestea se deosebesc una de alta. În primul rând, după sezonul de utilizare anvelopele se împart în anvelope tipuri de vară, de iarnă și pentru toate anotimpurile. Anvelopele de vara sunt "adaptate" la un indice viteză mare și o bună rezistență la uzură, dar numai la temperaturi mai mari de zero grade. La frig aceste anvelope se întăresc, nu sunt în stare să "se agațe" de zăpadă și de gheață, pierd brusc aderența cu traseul. Anvelopele de iarnă , datorită compoziției lor, sunt elastice chiar și la temperaturi scăzute. Banda de rulare de iarnă la fel diferă mult de banda anvelopelor de vară. În primul rând, prin prezen

Anvelope pentru camioane în Moldova: cum aleg profesioniștii?

14.08.2017

Anvelope pentru camioane în Moldova: cum aleg profesioniștii?

Argumentele la alegerea anvelopelor comerciale pentru camioane diferă într-o oarecare măsură de modul de a lua decizii la achiziționarea de anvelope pentru autoturisme. Mărcile, publicitatea, aspectul estetic și alți factori emoționali, au o prezență mult mai mică și cedează locul pentru așa parametri cum ar fi durabilitatea, rezistența la tăieturi și alte deteriorări, eficiența energetică, indicele de sarcină. În final, se formează principalul parametru - kilometrajul: cât de mulți kilometri poate parcurge una sau cealaltă anvelopă? Nu este cazul să uităm și despre alte calități: stabilitatea direcțională, frânarea și controlul calității în orice condiții meteorologice. Selectarea anvelopelor pentru camioane este direct legată de condițiile de exploatare. Dacă transportul auto funcționează în condiții complicate de drum, este recomandabil să se acorde atenție anvelopelor cu presiune reglabilă. Iar dacă drumul promite să fie lipsit de aventuri, anvelopele pneumatice sunt o alegere rațională. O importanță deosebită pentru vehiculele comerciale o are sarcina limită. Fiecare anvelopă are indice

Anvelopele şi temperatura. Ce trebuie să cunoaştem despre acestea?

12.07.2017

Anvelopele şi temperatura. Ce trebuie să cunoaştem despre acestea?

Încă din liceu, este cunoscut faptul că orice deformare a corpului este provocată de încălzirea acestuia. Anvelope în proces de utilizare se deformează mai ales atunci cînd accelerează, frîneaza și virează, în consecință, se încălzesc. Prin urmare, temperatura pneurilor, spre exemplu, la o oră după începerea călătoriei este diferită de temperatura de la începutul călătorie, şi chiar mai semnificativă, dacă automobilul intens a frînat, a accelerat sau brusc a virat. Coeficientul de aderență a anvelopelor depinde în mare parte de temperatura acestora. Astfel, valoarea coeficientului anvelopelor reci este diferită decît atunci cînd se încălzește - crește, iar în procesul de supraîncălzire acesta din nou se micșorează. Temperatura optimă pentru diverse tipuri de anvelope este diferită. Pentru pneurile de vară temperatura ideala este 60-90 de grade Celsius. Iar pentru cele de curse – aceasta este mai mare și poate depăşi 100 de Grade. În condiții de exploatare obișnuite este foarte important să evităm supraîncălzirea anvelopelor. Di

Când și cum trebuiesc schimbate anvelopele automobilului?

03.04.2017

Când și cum trebuiesc schimbate anvelopele automobilului?

Principalii producători de anvelope recomandă insistent înlocuirea anvelopelor atunci când temperatura mediului ambiant scade sub +7 ° C. Însă această cifră este stabilită cu rezervă, astfel încât dumneavoastră să fiți sigur că nu veți nimeri într-o situație periculoasă, cu anvelopele de vară pe un drum înghețat. Una dintre principalele calități ale unei anvelope auto este capacitatea de aderență. Și aceste calități depind în mare măsură de temperatura aerului ambiant. Această dependență este determinată de compoziția chimică a benzii de rulare a anvelopei. La anvelopele de vară, în cazul căderii temperaturii proprietățile de aderență se înrăutățesc. Cauciucul, cum se spune, „înlemnește“. Dar ce se întâmplă atunci când temperatura crește? Odată cu creșterea temperaturii aerului și a pavajului, distanța de frânare a autovehiculului se majorează semnificativ! Singurele excepții sunt anvelopele de curse, cu indicele de viteză înalt, care odată cu încălzirea capătă o aderență mai puternică cu drumul. Anvelopelor

FAQ
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749