A venit vara ÅŸi multe climatizoare, sisteme climate control au început "să miroase" ÅŸi nici nu asigură răcoarea aÅŸteptată. Prin urmare, posesorii acestora vor trebui să meargă la staÅ£ia service auto. Dar nu numai ei. La ce bun să amânăm ca mai apoi să ne confruntăm cu această problemă? SpecialiÅŸtii recomandă tuturor automobiliÅŸtilor să facă diagnosticul complet al sistemului de răcire al vehiculului o dată pe an. Iar un motiv în plus sunt temperaturile înalte de vară. AÅŸadar, ce presupune diagnosticul integral ÅŸi corect al climatizorului auto sau al sistemului de încălzire, ventilaÅ£ie ÅŸi aer condiÅ£ionat?
Alimentarea climatizorului
Practica arată că deservirea ÅŸi reparaÅ£ia climatizoarelor auto, în cele mai dese cazuri, se face din cauza scurgerii freonului. Agentul de răcire are proprietatea de a se strecura prin crăpăturile ÅŸi microfisurile din radiator, Å£evi ÅŸi garniturile de etanÅŸare. De aceea presiunea în sistem trebuie supusă controlului, cel puÅ£in, o dată pe an. AtrageÅ£i atenÅ£ie la faptul că freonul poate avea o calitate diferită, de aceea climatizorul trebuie alimentat doar la centrele service auto, în care aveÅ£i încredere.
Înlocuirea filtrului de salon
Cea mai răspândită problemă a climatizorului este ventilaÅ£ia proastă a aerului, mirosurile neplăcute ÅŸi scăderea înceată a temperaturii. Iar cauza posibilă, de ce le mai multe ori, poate fi filtrul de salon, care se recomandă a fi înlocuit la fiecare zece-cincisprezece mii de kilometri parcurÅŸi.
Dezinfecţie
Mirosul neplăcut din salon este cauzat de aerul stătut din sistem. E un adevărat focar de răspândire a bacteriilor, fungilor ÅŸi microorganismelor. Pentru a elimina această problemă urât mirositoare, se aplică preparate antibacteriene speciale.
Nivelul lichidului de răcire ÅŸi întinderea curelei de antrenare
DefecÅ£iunile climatizorului auto sau ale sistemului climate control pot implica un consum mai mare de combustibil. De aceea, când faceÅ£i diagnosticul sistemului de răcire, încredinÅ£aÅ£i-vă că maistrul intenÅ£ionează să verifice suplimentar nivelul lichidului de răcire în motor ÅŸi radiator ÅŸi întinderea curelei de antrenare în sistemul de acÅ£ionare a motorului.
ReÅ£ineÅ£i pentru totdeauna regula de aur a posesorului de automobil: pe cât de complet ÅŸi corect este diagnosticul, pe atât de puÅ£ine probleme ÅŸi cheltuieli veÅ£i avea.