Trăim într-o societate al consumului global. Intuind această motivaţie a societăţii, producătorii de autovehicule încearcă în orice mod să vă determine să schimbaţi cât mai curând mașina veche pe una nouă. În Europa de Vest, se consideră normal să-ţi cumperi o mașină nouă la trei ani după achiziționarea celei vechi. Din acest punct de vedere, producătorul nu va avea în continuare profituri, dacă vinde autovehicule trainice "peste măsură", oricât de cinice n-ar fi aceste considerente. De aceea, materialul nostru este dedicat modului în care putem combate acest fenomen. Expertul auto Master Lux vă oferă sfaturi simple pentru a vă ajuta să prelungiți viața mașinii.
1. Nu conduceți la viteză mare pe drumurile cu gropi
Unii automobiliști cu experiență susțin că dacă treceţi gropile sau hopurile la viteză mare, suspensia nu are timp să reacţioneze prompt la denivelări. Aceasta este una dintre cele mai nocive și periculoase greșeli comise la drum. Da, se pare că, dacă mașina a sărit peste prima denivelare, atunci suspensia nu are timp să "să se adapteze" la a doua sau a treia rugozitate. Dar, în realitate, conducerea pe un teren cu gropi creează o sarcină imensă pe amortizoare, jante, anvelope și multe altele. Toate gropile și hopurile trebuie să fie evitate. Și dacă nu există o astfel de posibilitate sau o astfel de manevră este nesigură, atunci este necesar să se reducă viteza ÎNAINTE de obstacol. Dacă nu ați avut timp să faceți acest lucru, atunci nu are rost să încetiniți mersul chiar în groapă.
2. Înlocuiți uleiul și filtrele în timp util
Uleiul de motor este un fluid vital pentru mașinile cu motor cu combustie internă. Fiecare tip de mașină are propriul său interval de kilometri, după care este necesar să schimbați uleiul de motor și filtrele. Cu toate acestea, trebuie să reţinem: cu cât mașina e mai veche și kilometrajul e mai mare, cu atât mai des e cazul să schimbăm uleiul. De exemplu, dacă la mașina ToyotaPrius intervalul de 10-12 mii de kilometri este considerat normal, atunci după 10 ani sau un kilometraj total de peste 150 de mii de kilometri, trebuie să schimbați uleiul mai frecvent - o dată la 5-6 mii de kilometri. Același lucru este valabil și pentru înlocuirea filtrului. Dacă doriți ca sistemul de aer condiționat din mașină să funcționeze fără probleme, schimbați mai des filtrul cabinei.
3. Încălziți motorul după staţionare noaptea
Mașinile moderne sunt suficient de inteligente pentru a corecta unele greșeli făcute de un șofer fără experiență. Da, încălzirea clasică a motorului timp de câteva minute, care a fost vitală pentru mașini acum 15-20 de ani, nu este obligatorie astăzi. În orice caz, însă, dacă mașina dvs. a stat nemișcată toată noaptea, atunci în primele secunde turaţia motorului e mare. Experții Master Lux vă recomandă să așteptaţi până se reduc turațiile motorului înainte de a începe mişcarea. Dacă nu aveți o astfel de posibilitate, vă recomandăm ca primii kilometri să conduceți în regim liniștit, fără să apăsați puternic pedala de gaz. Acest lucru este valabil mai ales în sezonul de iarnă.
4. Spălați în timp util mașina
Autoexpert Master Lux recomandă să vă amintiți că spălarea mașinii nu este doar o procedură estetică pentru cei din jur. Ci o operaţie de rutină necesară pentru prevenirea coroziunii, mai ales iarna, când drumurile sunt curățate cu reactivi. Substanţele chimice care ajung pe caroseria mașinii afectează vopseaua și porţiunile neprotejate din partea de jos. Dacă mașina dvs. are deja zgârieturi sau ştirbituri, lăsând-o murdară, provocaţi apariţia coroziunii și cojirea vopselei. Vă recomandăm, de asemenea, să clătiți bine punctele de montare ale decorului cu balamale pe mașină, unde la fel rămân urme de murdărie.