Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Schimb de ulei și schimbarea filtrului de ulei însoțitor este o procedură obișnuită care este imperativă pentru a menține mașina în stare maximă. Funcția uleiului de motor este de a răci motorul și de a oferi protecție maximă împotriva efectelor dăunătoare fizice și chimice. Uleiul de motor nu numai că lubrifiază piesele motorului, ci și, cu ajutorul aditivilor pe care îi conține, se asigură că este curățat de micro-praf, produse de ardere, microparticule de la zgârieturi - tot ce este spălat de uleiul de pe pereți a motorului și rămâne în el, făcând uleiul mai închis în timp și mai vâscos. Dacă uleiul de motor este selectat corect, înlocuit la timp, atunci inima mașinii dumneavoastră va dura mult mai mult și mai fiabil.

Cum să înțelegi că este timpul să schimbi uleiul? Intervalele de înlocuire sunt măsurate prin kilometrajul vehiculului. De obicei, este de 10-15 mii de kilometri, sau înlocuire cel puțin o dată pe an. Intervalul dintre schimbări este indicat în cartea de service și într-o oarecare măsură depinde de uleiul în sine. Uleiurile bune permit mai mult kilometraj.

Când a sosit momentul înlocuirii, poți contacta un service auto, sau dacă îți place să te chinui cu mașina, iar garajul este o distracție plăcută pentru tine, atunci schimbă singur uleiul. Vom descrie mai jos acest proces.

Pentru schimb ulei de motor și filtrul, veți avea nevoie de:

  • Uleiul de motor propriu-zis. Alegerea celui potrivit este, de asemenea, o sarcină importantă. Pe scurt, caracteristicile recomandate ale uleiului - specificații, clasa de vâscozitate, volume - sunt indicate în cartea de service, starea motorului, care, de exemplu, poate avea nevoie de un ulei mai vâscos, are o importanță suplimentară. Selecția uleiului necesită un text separat, nu există loc pentru el aici.
  • Filtre de ulei. La schimbarea uleiului de motor, filtre ulei auto, se schimbă la fel.
  • Dispozitiv de îndepărtare a filtrului de ulei, șaibă de etanșare (inel) pentru filtru.
  • Cheie de dimensiune corectă, cheie atât pentru scurgerea uleiului, cât și pentru filtrele de ulei.
  • Pâlnie de umplere cu ulei
  • Recipient pentru uleiuri uzate vechi (butoaie, canistra, palet etc.).
  • Mănuși și ochelari de protecție.

Как заменить моторное масло своими руками

I. Încălziți mașina înainte de a schimba uleiul

Pentru a scurge eficient uleiul, acesta trebuie să fie cald. Prin urmare, prima procedură este încălzirea motorului. Va fi suficient ca motorul să funcționeze câteva minute. Pentru a scurge uleiul, cel mai convenabil este să folosiți un lift, o groapă sau un pasaj suprateran. În principiu, puteți schimba uleiul unei mașini folosind un cric din garaj. Însă cu un cric, trebuie să fiți întotdeauna mai atent - niciodată să nu vă culcați sub o mașină care este pusă pe un cric.

Как заменить моторное масло своими руками

II. Goliți direct uleiul de motor uzat

În procesul de scurgere, capacul de umplere a uleiului este îndepărtat - în acest fel se va îndepărta mai repede. Apoi, trebuie să găsiți dopul de scurgere - acesta este întotdeauna pe partea de jos a mașinii - în zona băii motorului. Dacă pe mașină este instalat un carter suplimentar, cel mai probabil va trebui să fie îndepărtat. Excepția este protecția avand trapa de acces la dopul de scurgere.

Apoi, sub scurgere trebuie să puneți un recipient pentru ulei și numai după aceea puteți începe să deșurubați încet dopul cu o cheie. Uleiul va începe să curgă. Nu uitați să vă puneți mănuși înainte de asta. Și da, uleiul poate fi fierbinte, așa că nu vă grăbiți. La fel, nu vă grăbiți să strângeți rapid dopul, lăsați uleiul uzat să se scurgă cât mai mult posibil, adică să nu mai picure defel. Este saturat cu produse ale reacțiilor chimice care nu sunt necesare unui motor de mașină. Când uleiul este complet scurs (această procedură poate dura destul de mult timp), întoarceți proba cu o cheie în poziția opusă.

Как заменить моторное масло своими руками

III. Înlocuiți filtrul de ulei

Cel mai adesea, filtrul de ulei este situat lângă apărătoarea carterului, în partea de jos a motorului. La vehiculele cu tracțiune față, filtrul este accesibil și de sus - sub farul din stânga sub capotă. Veți avea nevoie și de o cheie pentru a înlocui filtrul. Împreună cu filtrul, așa cum sa menționat mai sus, se schimbă și garnitura filtrului. Înainte de instalare, nu va fi de prisos să-l lubrifiați cu ulei de motor. Deci noul filtru va înceta să curgă mai repede și nu se va lipi de stocul său. Fixarea noului filtru de ulei trebuie strâns destul de tare pentru ca uleiul să nu se scurgă ulterior.

IV. Umpleți cu ulei de motor nou

Vine momentul celui mai evident proces, binecunoscut de toți cei care, chiar dacă înainte nu au schimbat singuri uleiul, dar, măcar, au completat uleiul. După umplere (mai bine - cu ajutorul unei pâlnii, va fi mai curat astfel), cu capacul deja înșurubat, lăsați motorul să funcționeze puțin pentru ca uleiul să facă primul cerc în sistemul mașinii. Completați cu ulei cât este indicat în cartea de service.

Как заменить моторное масло своими руками

V. Verificați nivelul uleiului proaspăt umplut

După ce motorul a funcționat un minut sau două, opriți-l și verificați nivelul uleiului din sistem folosind o joja. Scoateți-l, ștergeți-l și puneți-l din nou jos, faceți o inspecție vizuală. Este posibil să nu fie suficient ulei în sistem. Apoi adăugați-l la nivelul necesar indicat de riscurile de pe joja. Pictograma presiunii uleiului de pe tabloul de bord se va stinge când nivelul uleiului este suficient.

VI. Curățare și eliminare

Timpurile când uleiul se arunca în curte a trecut de mult. Pentru petele de la o scurgere, și cu atât mai mult pentru minerit turnat în canalizare, există amenzi grave. Prin urmare, trebuie să înțelegeți dinainte ce să faceți cu uleiul scurs și filtrul de ulei uzat. Cel mai bun mod de a elimina uleiul este să-l duceți la un punct de colectare. Adesea, la testare este luată de serviciile auto, deoarece este folosită în sistemele de încălzire a spațiilor.

VII. Stabilirea datei de înlocuire și a kilometrajului

Deoarece uleiul de motor este schimbat în funcție de kilometrii parcurși, citirea contorului de parcurs trebuie înregistrat. Cel mai adesea, o schimbare a uleiului este necesară la fiecare zece mii de kilometri, uneori la cincisprezece sau cel puțin o dată pe an. Uneori, șoferii folosesc ulei sezonier - iarnă și vară. Apoi înlocuirea se face de două ori pe an.

Poate e mai bine să mergiți la un service auto?

În ciuda faptului că procedura descrisă mai sus este descrisă destul de corect, pot exista nuanțe care vor complica foarte serios schimbarea independentă a uleiului. De exemplu, este posibil să nu aveți cheile pe care le doriți. Uneori vorbim despre tipuri foarte rare, de exemplu, asteriscuri-torx. Este posibil să nu fie în garaj un recipient cu un perete lateral tăiat, ceea ce înseamnă că trebuie să cumpărați un palet separat de plastic. Noua garnitură, din nou, ar trebui să fie exact aceeași ca cea anterioară, în mod ideal, dispozitivul de îndepărtare a filtrului de ulei va veni și el la îndemână dacă mașina dvs. nu are opțiunea de a deșuruba filtrul manual.

Dacă procedura de mai sus vi s-a părut, deși nu prea complicată, dar totuți bătaie de cap, puteți oricând să contactați un service auto, unde uleiul și filtrul vor fi schimbate operativ și rapid, folosind echipamente profesionale și, în același timp, vor alege ulei cu filtrul.

În plus, într-un service auto, se poate defăcut înlocuirea pompei de ulei la motorul unui automobil.

Ar trebui să spălați periodic sistemul?

Un argument suplimentar în favoarea serviciilor auto va fi capacitatea de a spăla sistemul. Cert este că până la 20 la sută din uleiul vechi rămâne încă în sistem, în cavități, de unde este greu să se scurgă. Prin urmare, cu fiecare schimbare, procentul de ulei murdar crește treptat, ceea ce, desigur, deteriorează proprietățile uleiului de motor, chiar dacă folosiți uleiuri de la cei mai buni producători. Cu toate acestea, dacă se respectă intervalele și momentul schimbărilor de ulei, această circumstanță nu va conta prea mult.

Dar există o serie de circumstanțe în care spălarea este strict recomandată. În primul rând, merită cu siguranță spălarea sistemului atunci când cumpărați o mașină care nu este nouă. Nu puteți fi sută la sută sigur că proprietarul anterior a folosit uleiul corect și a rezistat tuturor reglementărilor și condițiilor înlocuirii acestuia. În al doilea rând, sistemul trebuie spălat atunci când treceți de la o clasă de vâscozitate a uleiului la alta. Aditivii pentru diferite uleiuri sunt strict individuali și nu trebuie amestecați.

În al treilea rând, o serie de experți recomandă să faceți spălarea periodică a motorului cu un stil de condus agresiv. Cert este că, cu o operație atât de „dură”, uleiul se contamina mult mai repede și mai puternic.

În plus, ar trebui să vă gândiți la spălarea periodică a sistemului motorului dacă mașina dvs. are un motor turbo. Turbinele sunt o unitate destul de „delicată”, a cărei resursă este întotdeauna mai mică decât cea a motorului. Cu ulei pur, cu siguranță vor rezista mai mult.


Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

25.04.2023

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

Bateriile auto sunt o componentă a unui sistem din automobil care oferă puterea necesară pentru a porni motorul, a aprinde farurile și alte elemente electrice. Durata de viață a unei baterii fără întreținere este de obicei de 3 până la 5 ani, în funcție de diferiți factori, cum ar fi condițiile de funcționare, condițiile meteorologice și întreținerea. Înlocuirea bateriei unei mașini ca urmare a unei defecțiuni bruște poate fi costisitoare și incomodă, dar există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a prelungi durata de viață a bateriei mașinii și a aștepta cu nerăbdare o viață lungă. În acest articol, vom analiza opt sfaturi despre cum să prelungești durata de viață a bateriei mașinii dvs. Limitați călătoriile scurte Călătoriile scurte, în special cele care nu depășesc 10 minute, pot stresa bateria mașinii. În timpul călătoriilor scurte, este posibil ca alternatorul responsabil cu reîncărcarea bateriei să nu aibă suficient timp pentru a încărca complet bateria, ceea ce face ca aceasta să se epuizeze treptat în timp. Dacă este posibil, &ici

Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea și repararea șasiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. Însuși principiul de funcționare al mașinii presupune că șasiul este cel mai vulnerabil element și necesită o intervenție mai frecventă. Elementele șasiului - grinda, suspensia, roțile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul mișcării: șocuri, vibrații, frecare, schimbări bruște ale forțelor versatile de influență. Anume șasiul preia consecințele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificați starea tuturor elementelor șasiului, cu atât va fi mai ușor și mai ieftin să reparați, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcționează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meșterii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de mașini să nu ignore zgomotele și sunetele străine apărute și schimbarea comportamentului mașinii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din șasiu, care este un articol consumabil. Sfârșitul periodic al vieții următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puțin frecventă a discurilor de frână din cauza subțierii lor (în funcție de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu și calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc și când este complet lipsită de sens și inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meșter după o inspecție vizuală a șasiului, fie de mașina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârțâituri și alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creșterea distanței de frânare. Dacă întâmpinați unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbește despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul crește fiabilitatea și siguranța traficului, îmbunătățește proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menținerea presiunii și se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii și contracției azotului de multe ori mai puțin decât asupra oxigenului. Se mai menționează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, așa că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar și pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poți conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt înc

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oțel este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când lovește o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar și micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare și la un efect distructiv asupra elementelor șasiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, așa că este important să nu ignorați bătăile de direcție care apar, mergeți la un service auto și faceți verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină și mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu șasiul și cremaliera de direcție cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteți cumpăra roți noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparația practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului mașinii. De regulă, în timpul inspecției, meșterelor stabilește dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46