Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Schimb de ulei și schimbarea filtrului de ulei însoțitor este o procedură obișnuită care este imperativă pentru a menține mașina în stare maximă. Funcția uleiului de motor este de a răci motorul și de a oferi protecție maximă împotriva efectelor dăunătoare fizice și chimice. Uleiul de motor nu numai că lubrifiază piesele motorului, ci și, cu ajutorul aditivilor pe care îi conține, se asigură că este curățat de micro-praf, produse de ardere, microparticule de la zgârieturi - tot ce este spălat de uleiul de pe pereți a motorului și rămâne în el, făcând uleiul mai închis în timp și mai vâscos. Dacă uleiul de motor este selectat corect, înlocuit la timp, atunci inima mașinii dumneavoastră va dura mult mai mult și mai fiabil.

Cum să înțelegi că este timpul să schimbi uleiul? Intervalele de înlocuire sunt măsurate prin kilometrajul vehiculului. De obicei, este de 10-15 mii de kilometri, sau înlocuire cel puțin o dată pe an. Intervalul dintre schimbări este indicat în cartea de service și într-o oarecare măsură depinde de uleiul în sine. Uleiurile bune permit mai mult kilometraj.

Când a sosit momentul înlocuirii, poți contacta un service auto, sau dacă îți place să te chinui cu mașina, iar garajul este o distracție plăcută pentru tine, atunci schimbă singur uleiul. Vom descrie mai jos acest proces.

Pentru schimb ulei de motor și filtrul, veți avea nevoie de:

  • Uleiul de motor propriu-zis. Alegerea celui potrivit este, de asemenea, o sarcină importantă. Pe scurt, caracteristicile recomandate ale uleiului - specificații, clasa de vâscozitate, volume - sunt indicate în cartea de service, starea motorului, care, de exemplu, poate avea nevoie de un ulei mai vâscos, are o importanță suplimentară. Selecția uleiului necesită un text separat, nu există loc pentru el aici.
  • Filtre de ulei. La schimbarea uleiului de motor, filtre ulei auto, se schimbă la fel.
  • Dispozitiv de îndepărtare a filtrului de ulei, șaibă de etanșare (inel) pentru filtru.
  • Cheie de dimensiune corectă, cheie atât pentru scurgerea uleiului, cât și pentru filtrele de ulei.
  • Pâlnie de umplere cu ulei
  • Recipient pentru uleiuri uzate vechi (butoaie, canistra, palet etc.).
  • Mănuși și ochelari de protecție.

Как заменить моторное масло своими руками

I. Încălziți mașina înainte de a schimba uleiul

Pentru a scurge eficient uleiul, acesta trebuie să fie cald. Prin urmare, prima procedură este încălzirea motorului. Va fi suficient ca motorul să funcționeze câteva minute. Pentru a scurge uleiul, cel mai convenabil este să folosiți un lift, o groapă sau un pasaj suprateran. În principiu, puteți schimba uleiul unei mașini folosind un cric din garaj. Însă cu un cric, trebuie să fiți întotdeauna mai atent - niciodată să nu vă culcați sub o mașină care este pusă pe un cric.

Как заменить моторное масло своими руками

II. Goliți direct uleiul de motor uzat

În procesul de scurgere, capacul de umplere a uleiului este îndepărtat - în acest fel se va îndepărta mai repede. Apoi, trebuie să găsiți dopul de scurgere - acesta este întotdeauna pe partea de jos a mașinii - în zona băii motorului. Dacă pe mașină este instalat un carter suplimentar, cel mai probabil va trebui să fie îndepărtat. Excepția este protecția avand trapa de acces la dopul de scurgere.

Apoi, sub scurgere trebuie să puneți un recipient pentru ulei și numai după aceea puteți începe să deșurubați încet dopul cu o cheie. Uleiul va începe să curgă. Nu uitați să vă puneți mănuși înainte de asta. Și da, uleiul poate fi fierbinte, așa că nu vă grăbiți. La fel, nu vă grăbiți să strângeți rapid dopul, lăsați uleiul uzat să se scurgă cât mai mult posibil, adică să nu mai picure defel. Este saturat cu produse ale reacțiilor chimice care nu sunt necesare unui motor de mașină. Când uleiul este complet scurs (această procedură poate dura destul de mult timp), întoarceți proba cu o cheie în poziția opusă.

Как заменить моторное масло своими руками

III. Înlocuiți filtrul de ulei

Cel mai adesea, filtrul de ulei este situat lângă apărătoarea carterului, în partea de jos a motorului. La vehiculele cu tracțiune față, filtrul este accesibil și de sus - sub farul din stânga sub capotă. Veți avea nevoie și de o cheie pentru a înlocui filtrul. Împreună cu filtrul, așa cum sa menționat mai sus, se schimbă și garnitura filtrului. Înainte de instalare, nu va fi de prisos să-l lubrifiați cu ulei de motor. Deci noul filtru va înceta să curgă mai repede și nu se va lipi de stocul său. Fixarea noului filtru de ulei trebuie strâns destul de tare pentru ca uleiul să nu se scurgă ulterior.

IV. Umpleți cu ulei de motor nou

Vine momentul celui mai evident proces, binecunoscut de toți cei care, chiar dacă înainte nu au schimbat singuri uleiul, dar, măcar, au completat uleiul. După umplere (mai bine - cu ajutorul unei pâlnii, va fi mai curat astfel), cu capacul deja înșurubat, lăsați motorul să funcționeze puțin pentru ca uleiul să facă primul cerc în sistemul mașinii. Completați cu ulei cât este indicat în cartea de service.

Как заменить моторное масло своими руками

V. Verificați nivelul uleiului proaspăt umplut

După ce motorul a funcționat un minut sau două, opriți-l și verificați nivelul uleiului din sistem folosind o joja. Scoateți-l, ștergeți-l și puneți-l din nou jos, faceți o inspecție vizuală. Este posibil să nu fie suficient ulei în sistem. Apoi adăugați-l la nivelul necesar indicat de riscurile de pe joja. Pictograma presiunii uleiului de pe tabloul de bord se va stinge când nivelul uleiului este suficient.

VI. Curățare și eliminare

Timpurile când uleiul se arunca în curte a trecut de mult. Pentru petele de la o scurgere, și cu atât mai mult pentru minerit turnat în canalizare, există amenzi grave. Prin urmare, trebuie să înțelegeți dinainte ce să faceți cu uleiul scurs și filtrul de ulei uzat. Cel mai bun mod de a elimina uleiul este să-l duceți la un punct de colectare. Adesea, la testare este luată de serviciile auto, deoarece este folosită în sistemele de încălzire a spațiilor.

VII. Stabilirea datei de înlocuire și a kilometrajului

Deoarece uleiul de motor este schimbat în funcție de kilometrii parcurși, citirea contorului de parcurs trebuie înregistrat. Cel mai adesea, o schimbare a uleiului este necesară la fiecare zece mii de kilometri, uneori la cincisprezece sau cel puțin o dată pe an. Uneori, șoferii folosesc ulei sezonier - iarnă și vară. Apoi înlocuirea se face de două ori pe an.

Poate e mai bine să mergiți la un service auto?

În ciuda faptului că procedura descrisă mai sus este descrisă destul de corect, pot exista nuanțe care vor complica foarte serios schimbarea independentă a uleiului. De exemplu, este posibil să nu aveți cheile pe care le doriți. Uneori vorbim despre tipuri foarte rare, de exemplu, asteriscuri-torx. Este posibil să nu fie în garaj un recipient cu un perete lateral tăiat, ceea ce înseamnă că trebuie să cumpărați un palet separat de plastic. Noua garnitură, din nou, ar trebui să fie exact aceeași ca cea anterioară, în mod ideal, dispozitivul de îndepărtare a filtrului de ulei va veni și el la îndemână dacă mașina dvs. nu are opțiunea de a deșuruba filtrul manual.

Dacă procedura de mai sus vi s-a părut, deși nu prea complicată, dar totuți bătaie de cap, puteți oricând să contactați un service auto, unde uleiul și filtrul vor fi schimbate operativ și rapid, folosind echipamente profesionale și, în același timp, vor alege ulei cu filtrul.

În plus, într-un service auto, se poate defăcut înlocuirea pompei de ulei la motorul unui automobil.

Ar trebui să spălați periodic sistemul?

Un argument suplimentar în favoarea serviciilor auto va fi capacitatea de a spăla sistemul. Cert este că până la 20 la sută din uleiul vechi rămâne încă în sistem, în cavități, de unde este greu să se scurgă. Prin urmare, cu fiecare schimbare, procentul de ulei murdar crește treptat, ceea ce, desigur, deteriorează proprietățile uleiului de motor, chiar dacă folosiți uleiuri de la cei mai buni producători. Cu toate acestea, dacă se respectă intervalele și momentul schimbărilor de ulei, această circumstanță nu va conta prea mult.

Dar există o serie de circumstanțe în care spălarea este strict recomandată. În primul rând, merită cu siguranță spălarea sistemului atunci când cumpărați o mașină care nu este nouă. Nu puteți fi sută la sută sigur că proprietarul anterior a folosit uleiul corect și a rezistat tuturor reglementărilor și condițiilor înlocuirii acestuia. În al doilea rând, sistemul trebuie spălat atunci când treceți de la o clasă de vâscozitate a uleiului la alta. Aditivii pentru diferite uleiuri sunt strict individuali și nu trebuie amestecați.

În al treilea rând, o serie de experți recomandă să faceți spălarea periodică a motorului cu un stil de condus agresiv. Cert este că, cu o operație atât de „dură”, uleiul se contamina mult mai repede și mai puternic.

În plus, ar trebui să vă gândiți la spălarea periodică a sistemului motorului dacă mașina dvs. are un motor turbo. Turbinele sunt o unitate destul de „delicată”, a cărei resursă este întotdeauna mai mică decât cea a motorului. Cu ulei pur, cu siguranță vor rezista mai mult.


Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

23.08.2023

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

Schimbarea regulată a uleiului de motor este una dintre cele mai importante proceduri pentru a vă menține vehiculul sănătos și de lungă durată. Cu toate acestea, există multe mituri și neînțelegeri în jurul acestei operațiuni simple și necesare. Să dezvăluim cele mai comune concepții greșite și să aflăm despre cele mai bune practici pentru schimbarea uleiului. Se efectueaza si schimbare ulei cutie automat.   Mitul №1: Uleiul trebuie schimbat la fiecare 5000 km Acest mit era relevant cu mulți ani în urmă, când mașinile și uleiurile erau mai puțin avansate. Uleiurile de motor moderne și tehnologia motorului permit intervale semnificativ extinse de schimbare a uleiului. Producătorii de mașini recomandă în general o schimbare a uleiului la fiecare 8.000 până la 16.000 km, în funcție de condițiile de funcționare. Unele tipuri de uleiuri moderne, de înaltă tehnologie, sunt gata să funcționeze mult mai mult.   Mitul №2: Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi este o practică normală Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi nu rezolvă problema uzurii și contaminării uleiulu

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

24.07.2023

Autoexpert povestește: cum se schimbă uleiul din motor

Schimbarea regulată a uleiului din mașină este una dintre cele mai importante proceduri de întreținere a mașinii. Schimbarea uleiului nu numai că prelungește durata de viață a motorului, dar asigură și funcționarea optimă a acestuia, ceea ce ajută la economisirea combustibilului și la reducerea riscului de avarii grave. Pentru a efectua această procedură corect și în siguranță, trebuie urmate anumite recomandări. În acest articol vă vom spune cum să schimbați corect uleiul din motor. Alegerea uleiului și a filtrului Unul dintre punctele cheie la schimbarea uleiului este alegerea uleiului și a filtrului de ulei potrivit. Consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră pentru recomandările producătorului privind vâscozitatea și tipul de ulei. Selectați un ulei cu un grad de calitate adecvat care îndeplinește standardele API sau ACEA. Alegeți, de asemenea, un filtru de ulei de calitate, potrivit pentru vehiculul dvs. Pregătirea Înainte de a începe o schimbare a uleiului, există o serie de pași pregătitori care trebuie finalizați. Motorul trebuie să fie rece. Cel mai bine est

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

20.06.2023

Impactul condițiilor meteorologice asupra performanței bateriei auto: provocări și soluții

Condițiile meteorologice pot avea un impact semnificativ asupra performanței și longevității bateriilor auto. Iată câteva dintre provocările cu care vă puteți confrunta și soluțiile posibile. Temperaturi scăzute În regiunile cu temperaturi extrem de scăzute, bateriile își pot pierde capacitatea, ceea ce duce la pornirea proastă sau la inoperarea completă a motorului. În acest caz, ar trebui să acordați atenție bateriilor cu rezistență ridicată la frig sau sistemelor de încălzire a bateriilor care ajută la menținerea temperaturii optime. Funcționarea bateriei la temperaturi scăzute va fi fără probleme dacă parcați mașina într-un loc cald sau utilizați un încălzitor de motor înainte de a porni. Temperaturi mari Bateriile se pot supraîncălzi la temperaturi ridicate, ceea ce le reduce, de asemenea, capacitatea și durata de viață. În astfel de cazuri, instalarea unui sistem de răcire pentru baterie va ajuta la menținerea temperaturii optime de funcționare. De asemenea, ar trebui să evitați parcarea mașinii în lumina directă a soarelui și să utilizați ecrane s

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

25.04.2023

Cum se prelungește durata de viață a bateriei auto?

Bateriile auto sunt o componentă a unui sistem din automobil care oferă puterea necesară pentru a porni motorul, a aprinde farurile și alte elemente electrice. Durata de viață a unei baterii fără întreținere este de obicei de 3 până la 5 ani, în funcție de diferiți factori, cum ar fi condițiile de funcționare, condițiile meteorologice și întreținerea. Înlocuirea bateriei unei mașini ca urmare a unei defecțiuni bruște poate fi costisitoare și incomodă, dar există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a prelungi durata de viață a bateriei mașinii și a aștepta cu nerăbdare o viață lungă. În acest articol, vom analiza opt sfaturi despre cum să prelungești durata de viață a bateriei mașinii dvs. Limitați călătoriile scurte Călătoriile scurte, în special cele care nu depășesc 10 minute, pot stresa bateria mașinii. În timpul călătoriilor scurte, este posibil ca alternatorul responsabil cu reîncărcarea bateriei să nu aibă suficient timp pentru a încărca complet bateria, ceea ce face ca aceasta să se epuizeze treptat în timp. Dacă este posibil, &ici

Revizia motorului: caracteristici principale

27.02.2023

Revizia motorului: caracteristici principale

O revizie a motorului este un proces care include dezasamblarea completă, curățarea, inspecția, repararea și reasamblarea unui motor. Acest proces este necesar pentru a asigura funcționarea eficientă și fiabilă a motorului. Când trebuie efectuată o revizie a motorului? Procesul de revizie se efectuează de obicei pe motoarele care au fost în funcțiune pentru o perioadă lungă de timp, rezultând piese uzate sau alte componente. Ce este necesar pentru o revizie a motorului? Aceasta este o întreprindere complexă și destul de costisitoare, care necesită multă experiență și cunoștințe profunde despre motoare și componentele acestora. Luați în considerare principalele caracteristici ale reviziei motorului în motoare. Dezasamblarea Primul pas în revizia motorului este dezasamblarea acestuia. Aceasta include îndepărtarea tuturor componentelor motorului, inclusiv chiulasa, pistoanele, arborele cotit și rulmenții. Procesul de dezasamblare necesită o atenție meticuloasă la detalii, deoarece orice deteriorare a componentelor în timpul procesului de dezasamblare poate afecta performanța motorului. C

Uzura anvelopelor: cauza?

13.02.2023

Uzura anvelopelor: cauza?

Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm. Presiune joasă sau înaltă Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor. Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verifi

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea și repararea șasiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. Însuși principiul de funcționare al mașinii presupune că șasiul este cel mai vulnerabil element și necesită o intervenție mai frecventă. Elementele șasiului - grinda, suspensia, roțile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul mișcării: șocuri, vibrații, frecare, schimbări bruște ale forțelor versatile de influență. Anume șasiul preia consecințele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificați starea tuturor elementelor șasiului, cu atât va fi mai ușor și mai ieftin să reparați, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcționează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meșterii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de mașini să nu ignore zgomotele și sunetele străine apărute și schimbarea comportamentului mașinii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46