Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Schimb de ulei și schimbarea filtrului de ulei însoțitor este o procedură obișnuită care este imperativă pentru a menține mașina în stare maximă. Funcția uleiului de motor este de a răci motorul și de a oferi protecție maximă împotriva efectelor dăunătoare fizice și chimice. Uleiul de motor nu numai că lubrifiază piesele motorului, ci și, cu ajutorul aditivilor pe care îi conține, se asigură că este curățat de micro-praf, produse de ardere, microparticule de la zgârieturi - tot ce este spălat de uleiul de pe pereți a motorului și rămâne în el, făcând uleiul mai închis în timp și mai vâscos. Dacă uleiul de motor este selectat corect, înlocuit la timp, atunci inima mașinii dumneavoastră va dura mult mai mult și mai fiabil.

Cum să înțelegi că este timpul să schimbi uleiul? Intervalele de înlocuire sunt măsurate prin kilometrajul vehiculului. De obicei, este de 10-15 mii de kilometri, sau înlocuire cel puțin o dată pe an. Intervalul dintre schimbări este indicat în cartea de service și într-o oarecare măsură depinde de uleiul în sine. Uleiurile bune permit mai mult kilometraj.

Când a sosit momentul înlocuirii, poți contacta un service auto, sau dacă îți place să te chinui cu mașina, iar garajul este o distracție plăcută pentru tine, atunci schimbă singur uleiul. Vom descrie mai jos acest proces.

Pentru schimb ulei de motor și filtrul, veți avea nevoie de:

  • Uleiul de motor propriu-zis. Alegerea celui potrivit este, de asemenea, o sarcină importantă. Pe scurt, caracteristicile recomandate ale uleiului - specificații, clasa de vâscozitate, volume - sunt indicate în cartea de service, starea motorului, care, de exemplu, poate avea nevoie de un ulei mai vâscos, are o importanță suplimentară. Selecția uleiului necesită un text separat, nu există loc pentru el aici.
  • Filtre de ulei. La schimbarea uleiului de motor, filtre ulei auto, se schimbă la fel.
  • Dispozitiv de îndepărtare a filtrului de ulei, șaibă de etanșare (inel) pentru filtru.
  • Cheie de dimensiune corectă, cheie atât pentru scurgerea uleiului, cât și pentru filtrele de ulei.
  • Pâlnie de umplere cu ulei
  • Recipient pentru uleiuri uzate vechi (butoaie, canistra, palet etc.).
  • Mănuși și ochelari de protecție.

Как заменить моторное масло своими руками

I. Încălziți mașina înainte de a schimba uleiul

Pentru a scurge eficient uleiul, acesta trebuie să fie cald. Prin urmare, prima procedură este încălzirea motorului. Va fi suficient ca motorul să funcționeze câteva minute. Pentru a scurge uleiul, cel mai convenabil este să folosiți un lift, o groapă sau un pasaj suprateran. În principiu, puteți schimba uleiul unei mașini folosind un cric din garaj. Însă cu un cric, trebuie să fiți întotdeauna mai atent - niciodată să nu vă culcați sub o mașină care este pusă pe un cric.

Как заменить моторное масло своими руками

II. Goliți direct uleiul de motor uzat

În procesul de scurgere, capacul de umplere a uleiului este îndepărtat - în acest fel se va îndepărta mai repede. Apoi, trebuie să găsiți dopul de scurgere - acesta este întotdeauna pe partea de jos a mașinii - în zona băii motorului. Dacă pe mașină este instalat un carter suplimentar, cel mai probabil va trebui să fie îndepărtat. Excepția este protecția avand trapa de acces la dopul de scurgere.

Apoi, sub scurgere trebuie să puneți un recipient pentru ulei și numai după aceea puteți începe să deșurubați încet dopul cu o cheie. Uleiul va începe să curgă. Nu uitați să vă puneți mănuși înainte de asta. Și da, uleiul poate fi fierbinte, așa că nu vă grăbiți. La fel, nu vă grăbiți să strângeți rapid dopul, lăsați uleiul uzat să se scurgă cât mai mult posibil, adică să nu mai picure defel. Este saturat cu produse ale reacțiilor chimice care nu sunt necesare unui motor de mașină. Când uleiul este complet scurs (această procedură poate dura destul de mult timp), întoarceți proba cu o cheie în poziția opusă.

Как заменить моторное масло своими руками

III. Înlocuiți filtrul de ulei

Cel mai adesea, filtrul de ulei este situat lângă apărătoarea carterului, în partea de jos a motorului. La vehiculele cu tracțiune față, filtrul este accesibil și de sus - sub farul din stânga sub capotă. Veți avea nevoie și de o cheie pentru a înlocui filtrul. Împreună cu filtrul, așa cum sa menționat mai sus, se schimbă și garnitura filtrului. Înainte de instalare, nu va fi de prisos să-l lubrifiați cu ulei de motor. Deci noul filtru va înceta să curgă mai repede și nu se va lipi de stocul său. Fixarea noului filtru de ulei trebuie strâns destul de tare pentru ca uleiul să nu se scurgă ulterior.

IV. Umpleți cu ulei de motor nou

Vine momentul celui mai evident proces, binecunoscut de toți cei care, chiar dacă înainte nu au schimbat singuri uleiul, dar, măcar, au completat uleiul. După umplere (mai bine - cu ajutorul unei pâlnii, va fi mai curat astfel), cu capacul deja înșurubat, lăsați motorul să funcționeze puțin pentru ca uleiul să facă primul cerc în sistemul mașinii. Completați cu ulei cât este indicat în cartea de service.

Как заменить моторное масло своими руками

V. Verificați nivelul uleiului proaspăt umplut

După ce motorul a funcționat un minut sau două, opriți-l și verificați nivelul uleiului din sistem folosind o joja. Scoateți-l, ștergeți-l și puneți-l din nou jos, faceți o inspecție vizuală. Este posibil să nu fie suficient ulei în sistem. Apoi adăugați-l la nivelul necesar indicat de riscurile de pe joja. Pictograma presiunii uleiului de pe tabloul de bord se va stinge când nivelul uleiului este suficient.

VI. Curățare și eliminare

Timpurile când uleiul se arunca în curte a trecut de mult. Pentru petele de la o scurgere, și cu atât mai mult pentru minerit turnat în canalizare, există amenzi grave. Prin urmare, trebuie să înțelegeți dinainte ce să faceți cu uleiul scurs și filtrul de ulei uzat. Cel mai bun mod de a elimina uleiul este să-l duceți la un punct de colectare. Adesea, la testare este luată de serviciile auto, deoarece este folosită în sistemele de încălzire a spațiilor.

VII. Stabilirea datei de înlocuire și a kilometrajului

Deoarece uleiul de motor este schimbat în funcție de kilometrii parcurși, citirea contorului de parcurs trebuie înregistrat. Cel mai adesea, o schimbare a uleiului este necesară la fiecare zece mii de kilometri, uneori la cincisprezece sau cel puțin o dată pe an. Uneori, șoferii folosesc ulei sezonier - iarnă și vară. Apoi înlocuirea se face de două ori pe an.

Poate e mai bine să mergiți la un service auto?

În ciuda faptului că procedura descrisă mai sus este descrisă destul de corect, pot exista nuanțe care vor complica foarte serios schimbarea independentă a uleiului. De exemplu, este posibil să nu aveți cheile pe care le doriți. Uneori vorbim despre tipuri foarte rare, de exemplu, asteriscuri-torx. Este posibil să nu fie în garaj un recipient cu un perete lateral tăiat, ceea ce înseamnă că trebuie să cumpărați un palet separat de plastic. Noua garnitură, din nou, ar trebui să fie exact aceeași ca cea anterioară, în mod ideal, dispozitivul de îndepărtare a filtrului de ulei va veni și el la îndemână dacă mașina dvs. nu are opțiunea de a deșuruba filtrul manual.

Dacă procedura de mai sus vi s-a părut, deși nu prea complicată, dar totuți bătaie de cap, puteți oricând să contactați un service auto, unde uleiul și filtrul vor fi schimbate operativ și rapid, folosind echipamente profesionale și, în același timp, vor alege ulei cu filtrul.

În plus, într-un service auto, se poate defăcut înlocuirea pompei de ulei la motorul unui automobil.

Ar trebui să spălați periodic sistemul?

Un argument suplimentar în favoarea serviciilor auto va fi capacitatea de a spăla sistemul. Cert este că până la 20 la sută din uleiul vechi rămâne încă în sistem, în cavități, de unde este greu să se scurgă. Prin urmare, cu fiecare schimbare, procentul de ulei murdar crește treptat, ceea ce, desigur, deteriorează proprietățile uleiului de motor, chiar dacă folosiți uleiuri de la cei mai buni producători. Cu toate acestea, dacă se respectă intervalele și momentul schimbărilor de ulei, această circumstanță nu va conta prea mult.

Dar există o serie de circumstanțe în care spălarea este strict recomandată. În primul rând, merită cu siguranță spălarea sistemului atunci când cumpărați o mașină care nu este nouă. Nu puteți fi sută la sută sigur că proprietarul anterior a folosit uleiul corect și a rezistat tuturor reglementărilor și condițiilor înlocuirii acestuia. În al doilea rând, sistemul trebuie spălat atunci când treceți de la o clasă de vâscozitate a uleiului la alta. Aditivii pentru diferite uleiuri sunt strict individuali și nu trebuie amestecați.

În al treilea rând, o serie de experți recomandă să faceți spălarea periodică a motorului cu un stil de condus agresiv. Cert este că, cu o operație atât de „dură”, uleiul se contamina mult mai repede și mai puternic.

În plus, ar trebui să vă gândiți la spălarea periodică a sistemului motorului dacă mașina dvs. are un motor turbo. Turbinele sunt o unitate destul de „delicată”, a cărei resursă este întotdeauna mai mică decât cea a motorului. Cu ulei pur, cu siguranță vor rezista mai mult.


Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

28.04.2022

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare mașină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le unește într-o singură sarcină globală: protecția împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje și sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului. Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru mașinile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteți înțelege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neștiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct. Filtru de combustibil Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea și gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale și la o scădere a performanței pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reține murdăria, apa și alte fracțiuni care nu au ce căuta în si

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

03.02.2022

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților (alte ortografii uzuale: „camber și convergență”, „aliniere-roți”) este o operațiune care vă permite să setați poziția corectă a roților în spațiu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul și, bineînțeles, cu drumul ). Alinierea roților se face de către meșteri în service auto, folosind utilaje specializate. Tipuri incorecte de aleniere a roților Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotație ale roților între ele sau cu axa longitudinală a mașinii. Reglajul geometrie roților este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roțile nu sunt în același plan, dar sunt direcționate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziție se numește „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracțiune spate. Convergența negativă (sau divergența) este atunci când roțile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a mașinii. Este mai probabil ca meșterii să întâmpine această situație la automobile cu tracțiune față. În toate cazurile, îndreptarea inco

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

06.01.2022

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Temperaturile sub zero reprezintă o verificare serioasă a stării multor sisteme dintr-o mașină legate de pornirea motorului. Problemele legate de pornirea unei mașini într-o dimineață geroasă de iarnă pot da: Rezervoare de gaz pe jumătate goale Ulei îngroșat Baterie slabă Probleme cu demarorul Plăcuţe de frână îngheţate Benzină de calitate scăzută Bujii folosite și așa mai departe. În acest articol, vom lua în considerare ce ar trebui să faceți pentru a reduce riscul de a rămâne dimineața cu o mașină care nu se pornește într-o zi cu zăpadă. „Trezește” bateria ușor Pe vreme rece, la prima pornire, nu trebuie să da-ți sarcina maximă. După ce ați rotit cheia în contact, lăsați vehiculul să fie descărcat pentru câteva secunde. Lăsați pompa de combustibil să funcționeze în liniște, iar electronica de bord să efectueze autodiagnosticarea. Apoi porniți radioul sau faza scurtă. Și numai după aceea vă puteți porni. Șoferii diesel trebuie să fie deosebit de atenți. Nu puteți începe până când pictograma buj

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

22.10.2021

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În Moldova, vremea foarte rece nu a venit încă, dar timpul trece repede și, deși nu se poate spune nimic cu certitudine despre vreme, temperaturile foarte scăzute pot fi în prag relativ curând. Deci, temperaturi precum minus douăzeci de grade Celsius pot duce la probleme chiar și pentru acei șoferi care au instalat baterii noi. Într-adevăr, pe o vreme atât de rece, chiar și o baterie nouă, în stare bună, își poate pierde întreaga încărcare și chiar jumătate din electroliți peste noapte! Faptul este că electrolitul, în cursul reacțiilor chimice, se poate îngroșa, iar bateria nu va putea produce nivelul de tensiune necesar pentru pornirea motorului. Însă, astfel de proces al evenimentelor este destul de puțin probabil (deși este posibil), atunci pentru absolut toate bateriile la temperaturi scăzute, acestea au o sarcină mult crescută - datorită climatului care funcționează constant, scaunelor încălzite, iluminării suplimentare funcționale, umidității ridicate și așa mai departe. O astfel de greșeală iertabilă în vară, ca dimensiunile ne stinse, nu trec făr

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

18.03.2021

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

Pe platformele online, pe piață, mulți dintre noi am întâlnit în mod repetat publicitate în privința vânzării unui set „aproape nou” de anvelope premium, la jumătate sau chiar la o treime din prețul magazinului. Plus, există întotdeauna un prieten care a cumpărat anvelope uzate de brand bun din Europa, și a fost foarte mulțumit. Acum, când criza generală ne obligă să ne gândim mai mult la raționalitatea costurilor, ideea de a cumpăra anvelope uzate vine pe gând a unui număr tot mai mare de populație. Să ne gândim la consecințele unei astfel de decizii. Cu ce ne ademenesc? Argumentul principal care se evendițiază în favoarea cumpărării anvelopelor uzate – este prețul destul de jos în comparație cu un set nou, iar banda de rulare reziduală - dacă cauți bine - trebuie să mai țină câteva sezoane. Pentru bani foarte modești, puteți găsi anvelope din segmentul premium de la cei mai mari producători mondiali - deseori modelele care nu sunt în vânzare în Moldova. Mai ales așa modele ca Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear și alte

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

26.01.2021

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

Mulți dintre noi se confruntă cu o problemă care nu este pe deplin clară: aparatul de aer condiționat funcționează în modul „sobă”, ștergătoarele funcționează corect, iar parbrizul de dimineață totuși nu are aspectul transparent dorit. Care sunt cauzele aburirii și, prin urmare, cum să le neutralizăm?  Din punct de vedere al fizicii, sticla „aburită” este rezultatul unei diferențe de temperatură între exteriorul și interiorul mașinii, care provoacă condens. Sticla aburită este foarte bine cunoscută de purtătorii de ochelari. Dar dacă ochelarii au nevoie de mai puțin de un minut pentru ca aburii să dispară într-o încăperi caldă, parbrizul și oglinzile retrovizoare nu sunt atât de simple. Principalele surse de umezeală în salonul automobilului - sunt covoarele umede, respirația oamenilor (mai ales dacă există mai multe persoane în salon), scaunele umede - motivele pentru care aburirea nu trece ușor chiar și cu un aparat de aer condiționat care funcționează normal. Un alt motiv este filtru învechit din salon. Faptul este că un filtru uzat murdar acumulează exces d

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

15.12.2020

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

Guvernul a revizuit mărimea unităţii convenționale utilizate pentru calcularea amenzilor. Este o unitate universală pentru calcularea sancţiunilor pentru orice încălcări, ce presupun penalități financiare. În viața de zi cu zi, desigur, ni se impune această unitate convențională, în primul rând, atunci când încălcăm regulile de circulație. De ce este important să știm cât constituie? Sancțiunile sunt întotdeauna indicate sub formă de unități convenționale și nu în moneda națională. Prin urmare, chiar dacă în textul Regulamentului mărimea penalității (exprimată în u.c.) a rămas aceeaşi, modificarea mărimii unității convenționale a implicat o modificare a cuantumului real al amenzii. De data aceasta, mărimea unității convenţionale a crescut instantaneu de aproape trei ori - de la 18 la 50 de lei. Aceasta înseamnă că încălcările ne vor „costa” proporțional mai mult. În Moldova printr-o hotărâre a Ministerului Finanţelor a fost mărit cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor cu peste două ori - de la 20 până

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749