Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

Pe platformele online, pe piață, mulÈ›i dintre noi am întâlnit în mod repetat publicitate în privinÈ›a vânzării unui set „aproape nou” de anvelope premium, la jumătate sau chiar la o treime din preÈ›ul magazinului. Plus, există întotdeauna un prieten care a cumpărat anvelope uzate de brand bun din Europa, È™i a fost foarte mulÈ›umit. Acum, când criza generală ne obligă să ne gândim mai mult la raÈ›ionalitatea costurilor, ideea de a cumpăra anvelope uzate vine pe gând a unui număr tot mai mare de populaÈ›ie. Să ne gândim la consecinÈ›ele unei astfel de decizii.

Cu ce ne ademenesc?

Argumentul principal care se evendiÈ›iază în favoarea cumpărării anvelopelor uzate – este preÈ›ul destul de jos în comparaÈ›ie cu un set nou, iar banda de rulare reziduală - dacă cauÈ›i bine - trebuie să mai È›ină câteva sezoane. Pentru bani foarte modeÈ™ti, puteÈ›i găsi anvelope din segmentul premium de la cei mai mari producători mondiali - deseori modelele care nu sunt în vânzare în Moldova. Mai ales aÈ™a modele ca Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear È™i alte mărci de nivel superior se luptă pentru a asigura că după 20.000 km de rulare anvelopa are aceleaÈ™i sau aproape aceleaÈ™i performanÈ›e ca È™i cea nouă. În acelaÈ™i timp, vânzătorii nu vă oferă o discrepanță, însă anvelope de un singur model, an de producÈ›ie È™i dimensiune standard. Minunat aÈ™a-i? 

MenÈ›ionăm - aceste argumente sunt valabile ... însă ele „funcÈ›ionează” exclusiv È™i numai dacă anvelopa a fost depozitată È™i păstrată în conformitate cu toate regulile, plus, nu a fost supusă unor suprasarcini È™i impacturi puternice!

Și aici, în cazul anvelopelor uzate, intrăm în zona de risc, deoarece nimeni nu vă poate oferi nici o garanÈ›ie că acest set special de „anvelope aproape noi” a fost instalat pe maÈ™ina unui pensionar german care conducea cu viteză de 50 de kilometri pe oră, o dată pe lună când pleca după pensie (desigur, despre asta vă va spune orice vânzător, dar vreau să cred că nu sunteÈ›i aÈ™a de naivi). 

cauciucului uzat

Basme despre care ni se vor spune

Povestea care È›i se poate spune este despre È™mecheria europenilor bogaÈ›i care schimbă cauciucurile în fiecare sezon din purul capriciu. De fapt, o anvelopă uzată ajunge în regiunea noastră pentru că eliminarea acesteia este costisitoare È™i pentru mulÈ›i europeni occidentali care pot număra bani nu mai rău ca noi, a se încorda È™i găsi un revânzător care îi va lua setul uzat È™i îl va duce în Moldova sau Ucraina - este mai profitabil decât să „utilizeze” anvelopa aproape de cordon, ca apoi să plătească pentru utilizarea acesteia după toate standardele europene ecologice. 

O altă poveste minunată pe care o pot spune vânzătorii de cauciuc este cum un client a cumpărat o maÈ™ină nouă din salon, È™i „aproape imediat” a decis să schimbe anvelopele configuraÈ›iei de bază cu ceva mai serios. Să spunem că se întâmplă asta. Dar, în acest caz, se pune întrebarea, dacă este posibil ca un astfel de cauciuc să fi vândut cu o treime sau jumătate din preÈ›?

Deseori practic o nouă bandă de rulare a acestor patru roÈ›i poate ascunde un defect grav sau este deteriorată una dintre anvelope, acesta fiind adevăratul motiv pentru care proprietarul ar fi vândut întregul set. Însă dvs. nu aveÈ›i nevoie de trei anvelope aproape noi È™i una deteriorată aÈ™a-i?

cauciucului uzat

Aici nu este un hotel cu anvelope

Dacă felul în care a fost exploatată anvelopa este o loterie pură, atunci în ceea ce priveÈ™te depozitarea, puteÈ›i fi aproape siguri că anvelopele uzate au stat în condiÈ›ii departe de ideale. Conform regulilor, în depozitele dealerilor sau în hotelurile cu anvelope, acestea sunt depozitate sub o anumită iluminare, umiditate È™i poziÈ›ie (care diferă în funcÈ›ie de faptul dacă anvelopa e pe jantă sau nu). Anvelopele uzate care vi se oferă au fost păstrate în tot felul, numai nu în acela necesar. Compusul celui mai „super -puper” Michelin, care a fost È›inut la soare È™i vânt, în ploaie, în praf, în dărâmăturile de sub gunoi, poate pierde proprietățile pe care inginerii le-au pus, chiar dacă anvelopa nu pare deteriorată vizual. Cauciucul îÈ™i va pierde elasticitatea, cordonul metalic poate rugini, iar microfisurile se vor simÈ›ite în cel mai nepotrivit moment, la primul viraj. 

***


Primele surprize la „anvelopa aproape nouă” pot apărea deja în stadiul montării. Nu vă miraÈ›i dacă maestrul nu reuÈ™eÈ™te să balanseze acestea «anvelope profitabile» nici măcar din a treia oară È™i asta ar însemna prezenÈ›a unor daune mecanice în zona inelului de aterizare.

Cu ce ajungem? Dacă setul nu s-a justificat din punct de vedere economic È™i după două săptămâni de funcÈ›ionare, va trebui totuÈ™i să cumpăraÈ›i un nou set de cauciuc, aceasta este încă jumătate din problemă.

Întrebarea constă, dacă anvelopele uzate merită riscurile pe care le pot prezenta pentru dvs. È™i familia dvs. pe drum? 


Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparaÈ›ie cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În acelaÈ™i timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranÈ›ei, È™i anume, capacitatea maÈ™inii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găseÈ™te, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero È™i îÈ™i pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 È™i 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol È™i poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru maÈ™ini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcÈ›ionare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeaÈ™i compoziÈ›ie pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a maÈ™inil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea È™i repararea È™asiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. ÎnsuÈ™i principiul de funcÈ›ionare al maÈ™inii presupune că È™asiul este cel mai vulnerabil element È™i necesită o intervenÈ›ie mai frecventă. Elementele È™asiului - grinda, suspensia, roÈ›ile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul miÈ™cării: È™ocuri, vibraÈ›ii, frecare, schimbări bruÈ™te ale forÈ›elor versatile de influență. Anume È™asiul preia consecinÈ›ele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificaÈ›i starea tuturor elementelor È™asiului, cu atât va fi mai uÈ™or È™i mai ieftin să reparaÈ›i, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcÈ›ionează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meÈ™terii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de maÈ™ini să nu ignore zgomotele È™i sunetele străine apărute È™i schimbarea comportamentului maÈ™inii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din È™asiu, care este un articol consumabil. SfârÈ™itul periodic al vieÈ›ii următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puÈ›in frecventă a discurilor de frână din cauza subÈ›ierii lor (în funcÈ›ie de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu È™i calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc È™i când este complet lipsită de sens È™i inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meÈ™ter după o inspecÈ›ie vizuală a È™asiului, fie de maÈ™ina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârÈ›âituri È™i alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creÈ™terea distanÈ›ei de frânare. Dacă întâmpinaÈ›i unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbeÈ™te despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul creÈ™te fiabilitatea È™i siguranÈ›a traficului, îmbunătățeÈ™te proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menÈ›inerea presiunii È™i se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii È™i contracÈ›iei azotului de multe ori mai puÈ›in decât asupra oxigenului. Se mai menÈ›ionează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, aÈ™a că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar È™i pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poÈ›i conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt încÄ

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oÈ›el este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când loveÈ™te o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar È™i micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare È™i la un efect distructiv asupra elementelor È™asiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, aÈ™a că este important să nu ignoraÈ›i bătăile de direcÈ›ie care apar, mergeÈ›i la un service auto È™i faceÈ›i verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină È™i mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu È™asiul È™i cremaliera de direcÈ›ie cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteÈ›i cumpăra roÈ›i noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparaÈ›ia practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului maÈ™inii. De regulă, în timpul inspecÈ›iei, meÈ™terelor stabileÈ™te dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

ToÈ›i proprietarii de maÈ™ini trec printr-o procedură de echilibrare a roÈ›ilor. Care este cauza È™i de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acÈ›iuni care duc la stabilirea unui echilibru în È™asiul maÈ™inii - între roÈ›i, suspensie, discuri È™i butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă È™i a întregii roÈ›i în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactaÈ›i un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puÈ›in, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea maÈ™inii creÈ™te, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanÈ›e mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meÈ™terelor, unii proprietari de maÈ™ini, economisind bani, refuză să echilibreze roÈ›ile atunci când îi &bdq

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

28.04.2022

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare maÈ™ină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le uneÈ™te într-o singură sarcină globală: protecÈ›ia împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje È™i sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului. Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru maÈ™inile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteÈ›i înÈ›elege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neÈ™tiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct. Filtru de combustibil Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea È™i gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale È™i la o scădere a performanÈ›ei pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reÈ›ine murdăria, apa È™i alte fracÈ›iuni care nu au ce căuta în si

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

03.02.2022

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roÈ›ilor (alte ortografii uzuale: „camber È™i convergență”, „aliniere-roÈ›i”) este o operaÈ›iune care vă permite să setaÈ›i poziÈ›ia corectă a roÈ›ilor în spaÈ›iu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul È™i, bineînÈ›eles, cu drumul ). Alinierea roÈ›ilor se face de către meÈ™teri în service auto, folosind utilaje specializate. Tipuri incorecte de aleniere a roÈ›ilor Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotaÈ›ie ale roÈ›ilor între ele sau cu axa longitudinală a maÈ™inii. Reglajul geometrie roÈ›ilor este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roÈ›ile nu sunt în acelaÈ™i plan, dar sunt direcÈ›ionate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziÈ›ie se numeÈ™te „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracÈ›iune spate. ConvergenÈ›a negativă (sau divergenÈ›a) este atunci când roÈ›ile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a maÈ™inii. Este mai probabil ca meÈ™terii să întâmpine această situaÈ›ie la automobile cu tracÈ›iune față. În toate cazurile, îndreptarea inco

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749