Pe platformele online, pe piață, mulÈ›i dintre noi am întâlnit în mod repetat publicitate în privinÈ›a vânzării unui set „aproape nou” de anvelope premium, la jumătate sau chiar la o treime din preÈ›ul magazinului. Plus, există întotdeauna un prieten care a cumpărat anvelope uzate de brand bun din Europa, È™i a fost foarte mulÈ›umit. Acum, când criza generală ne obligă să ne gândim mai mult la raÈ›ionalitatea costurilor, ideea de a cumpăra anvelope uzate vine pe gând a unui număr tot mai mare de populaÈ›ie. Să ne gândim la consecinÈ›ele unei astfel de decizii.
Cu ce ne ademenesc?
Argumentul principal care se evendiÈ›iază în favoarea cumpărării anvelopelor uzate – este preÈ›ul destul de jos în comparaÈ›ie cu un set nou, iar banda de rulare reziduală - dacă cauÈ›i bine - trebuie să mai È›ină câteva sezoane. Pentru bani foarte modeÈ™ti, puteÈ›i găsi anvelope din segmentul premium de la cei mai mari producători mondiali - deseori modelele care nu sunt în vânzare în Moldova. Mai ales aÈ™a modele ca Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear È™i alte mărci de nivel superior se luptă pentru a asigura că după 20.000 km de rulare anvelopa are aceleaÈ™i sau aproape aceleaÈ™i performanÈ›e ca È™i cea nouă. În acelaÈ™i timp, vânzătorii nu vă oferă o discrepanță, însă anvelope de un singur model, an de producÈ›ie È™i dimensiune standard. Minunat aÈ™a-i?
MenÈ›ionăm - aceste argumente sunt valabile ... însă ele „funcÈ›ionează” exclusiv È™i numai dacă anvelopa a fost depozitată È™i păstrată în conformitate cu toate regulile, plus, nu a fost supusă unor suprasarcini È™i impacturi puternice!
Și aici, în cazul anvelopelor uzate, intrăm în zona de risc, deoarece nimeni nu vă poate oferi nici o garanÈ›ie că acest set special de „anvelope aproape noi” a fost instalat pe maÈ™ina unui pensionar german care conducea cu viteză de 50 de kilometri pe oră, o dată pe lună când pleca după pensie (desigur, despre asta vă va spune orice vânzător, dar vreau să cred că nu sunteÈ›i aÈ™a de naivi).

Basme despre care ni se vor spune
Povestea care È›i se poate spune este despre È™mecheria europenilor bogaÈ›i care schimbă cauciucurile în fiecare sezon din purul capriciu. De fapt, o anvelopă uzată ajunge în regiunea noastră pentru că eliminarea acesteia este costisitoare È™i pentru mulÈ›i europeni occidentali care pot număra bani nu mai rău ca noi, a se încorda È™i găsi un revânzător care îi va lua setul uzat È™i îl va duce în Moldova sau Ucraina - este mai profitabil decât să „utilizeze” anvelopa aproape de cordon, ca apoi să plătească pentru utilizarea acesteia după toate standardele europene ecologice.
O altă poveste minunată pe care o pot spune vânzătorii de cauciuc este cum un client a cumpărat o maÈ™ină nouă din salon, È™i „aproape imediat” a decis să schimbe anvelopele configuraÈ›iei de bază cu ceva mai serios. Să spunem că se întâmplă asta. Dar, în acest caz, se pune întrebarea, dacă este posibil ca un astfel de cauciuc să fi vândut cu o treime sau jumătate din preÈ›?
Deseori practic o nouă bandă de rulare a acestor patru roÈ›i poate ascunde un defect grav sau este deteriorată una dintre anvelope, acesta fiind adevăratul motiv pentru care proprietarul ar fi vândut întregul set. Însă dvs. nu aveÈ›i nevoie de trei anvelope aproape noi È™i una deteriorată aÈ™a-i?

Aici nu este un hotel cu anvelope
Dacă felul în care a fost exploatată anvelopa este o loterie pură, atunci în ceea ce priveÈ™te depozitarea, puteÈ›i fi aproape siguri că anvelopele uzate au stat în condiÈ›ii departe de ideale. Conform regulilor, în depozitele dealerilor sau în hotelurile cu anvelope, acestea sunt depozitate sub o anumită iluminare, umiditate È™i poziÈ›ie (care diferă în funcÈ›ie de faptul dacă anvelopa e pe jantă sau nu). Anvelopele uzate care vi se oferă au fost păstrate în tot felul, numai nu în acela necesar. Compusul celui mai „super -puper” Michelin, care a fost È›inut la soare È™i vânt, în ploaie, în praf, în dărâmăturile de sub gunoi, poate pierde proprietățile pe care inginerii le-au pus, chiar dacă anvelopa nu pare deteriorată vizual. Cauciucul îÈ™i va pierde elasticitatea, cordonul metalic poate rugini, iar microfisurile se vor simÈ›ite în cel mai nepotrivit moment, la primul viraj.
***
Primele surprize la „anvelopa aproape nouă” pot apărea deja în stadiul montării. Nu vă miraÈ›i dacă maestrul nu reuÈ™eÈ™te să balanseze acestea «anvelope profitabile» nici măcar din a treia oară È™i asta ar însemna prezenÈ›a unor daune mecanice în zona inelului de aterizare.
Cu ce ajungem? Dacă setul nu s-a justificat din punct de vedere economic È™i după două săptămâni de funcÈ›ionare, va trebui totuÈ™i să cumpăraÈ›i un nou set de cauciuc, aceasta este încă jumătate din problemă.
Întrebarea constă, dacă anvelopele uzate merită riscurile pe care le pot prezenta pentru dvs. È™i familia dvs. pe drum?