De ce pneurile sunt negre şi alte date interesante despre anvelope

De ce pneurile sunt negre şi alte date interesante despre anvelope

Principiul de funcţionare al oricărei anvelope constă în faptul că presiunea înăuntrul ei depăşeşte presiunea atmosferică a aerului din mediul înconjurător. Prin urmare, anvelopa rămâne pompată chiar şi sub greutatea automobilului, pasagerilor şi încărcăturii transportate.

Reţineţi, deci: cauciucul calitativ este o condiţie a siguranţei în trafic. Este extrem de important să avem grijă de starea pneurilor atât de vară, cât şi de iarnă. Experţii ne atenţionează asupra faptului că pe anvelopă sunt indicatoare speciale, după care poate fi determinat cu uşurinţă gradul ei de uzură sau deteriorare. Dacă muchiile transversale dintre banda de rulare se rod până la nivelul indicatorului de uzură, atunci durata de viaţă a anvelopelor e posibil să expire în cel mai apropiat timp.

Uzura rapidă poate fi cauzată şi de deteriorările mecanice. Printre aceste deteriorări se numără tăieturile, deformarea din cauza frânării de urgenţă sau apariţia unor umflături după o lovitură de bordură sau de alte obstacole. Toţi aceşti factori negativi reduc simţitor durata de valabilitate a anvelopelor, chiar şi a celor mai calitative.

De ce este importantă presiunea anvelopelor?

* Micşorarea presiunii aerului în anvelope cu doar 10% măreşte consumul de combustibil cu 1%.

* Deplasarea pe cauciucuri, pompate doar în proporţie de 80 la sută din valoarea nominală, reduce durata de viaţă a benzii de rulare cu 30%.

* Anvelopele pierd în urma proceselor naturale până la 10% din presiunea iniţială a aerului în fiecare lună.

* 0,8% din accidentele de circulaţie şi jertfele omeneşti sunt legate nemijlocit de anvelope pompate insuficient.

De ce anvelopele sunt de culoare neagră?

Culoarea neagră a anvelopelor are o mare importanţă pentru proprietăţile lor. Explicaţia constă în faptul că la producerea anvelopelor se utilizează funingine pentru a o proteja de ozon şi razele ultraviolete. Adaosul de funingine măreşte brusc durata de exploatare a anvelopelor. O măreşte atât de mult, încât toţi producătorii utilizează funinginea. Iată de ce anvelopele sunt de culoare neagră.


Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

13.05.2019

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

Siguranța rutieră depinde în mare măsură de starea roților autovehiculului. Este suficient să nimeriţi cu roata într-o groapă sau într-un hop mare, mai ales, la viteză mare, ca starea tehnică a șasiului să fie afectată, implicând riscul unui accident. Să soluţioneze această problemă de sine stătător e cam dificil pentru conducătorul auto. Prin urmare, vă recomandăm în acest caz să apelaţi la serviciile rețelei de centre de anvelope Master LUX. Aici, pentru îndreptarea jantelor din aliaj, sunt utilizate mașini speciale de îndreptare a discurilor, care sunt echipate cu un mecanism hidraulic pentru a le îndrepta. Procesul decurge în felul următor. Tehnicianul aşează discul turnat pe axul maşinii de îndreptat discuri. O riglă de măsurare specială măsoară gradul de curbură a discului. Pe baza acestor date, jantele din aliaj sunt reparate cu o camă hidraulică. Este interesant faptul că dispozitivul de îndreptare a discurilor permite ca discul să fie îndreptat fără a fi îndoit. Unii experți de trei parale susțin discurile curbate pot fi îndreptate şi f

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

15.04.2019

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

Deși mai ieri porneam aparat de condiţionare a aerului pentru a încălzi cabina, în curând ne vom dorim mult prospețime și răcoare. După perioada de iarnă, sistemele de răcire ale multor mașini pot să nu funcţioneze corect. Deci, e timpul să verificăm dacă este necesar să eliminăm mirosurile neplăcute sau să înlocuim freonul. Rețeaua centrelor service auto Master LUX oferă un serviciu de înlocuire a freonului în aparatul de condiţionare a aerului și de diagnosticare a întregului sistem responsabil de funcționarea aparatului de condiţionare. Pentru umplerea aparatului noi folosim doar freon de înaltă calitate, produs în Italia (marcaj - А134). O condiție prealabilă pentru pregătirea aparatului de condiţionare a aerului din automobil este înlocuirea uleiului din instalaţie. Odată cu diagnosticarea sistemului de condiționare a aerului, specialiștii Master LUX mai testează şi starea tehnică a filtrului salonului. Serviciul de la Master Lux include dezinfectarea completă a sistemului de răcire al mașinii, lucru, care permite să fie evitată în viitor apariția mirosurilor

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

03.12.2018

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

Unul dintre cele mai importante și, în același timp, cele mai sensibile la uzura elemente ale mașinii, propulsorul acesteia, care asigură mișcarea progresivă pe autostradă, manevrarea și cuplarea pe șosea, sunt anvelopele. Anvelopa pneumatică clasică sau pneul, așa cum i se spune uneori, asigură o călătorie fără probleme și confort pentru pasageri. Anvelopele moderne de automobile pot fi utilizate aproximativ 5 ani - cel puțin, majoritatea producătorilor spun acest lucru. Totuși, aceasta este o cifră medie, influențată de mulți factori. Nu este de dorit să se depășească durata de viață a anvelopelor - de fiabilitatea acestora poate depinde siguranța - a ta și a altor participanţi la trafic. Cum să determinăm că durata de viață a cauciucului se apropie de sfârșit Termenul standard de funcționare este stabilit inițial în anvelope, dar mai des automobiliştii se orientează la semnele externe că termenul de utilizare a anvelopelor auto se apropie de final. Acestea includ: uzura si abraziunea desenului benzii de rulare; apariția microfisurilor în pereții laterali; umflarea laturilor datorită decalajel

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

30.10.2018

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

Lubrifierea componentelor și a agregatelor poate contribui la creșterea semnificativă a duratei de exploatare a automobilului. În deosebi, în timpul iernii este important să se acorde atenție lubrifierii pieselor. Temperaturile scăzute sunt o sarcină suplimentară asupra multor module ale mașinii. Se întâmplă că lubrifianții sau uleiurile de motor standard nu sunt potrivite. În acest caz, este mai bine să utilizați geluri și soluţii pe bază de silicon - spray-uri de silicon. Aceste compoziţii nu afectează elementele cauciucului și sunt foarte convenabil de utilizat. Detaliile care sunt tratate cu spray de silicon pot fi folosite în orice condiții meteorologice: acoperirea de silicon este utilizată în diapazonul de temperaturi de la minus 40 până la 250 de grade Celsius. De cele mai multe ori, spray-ul de silicon se aplică pe piesele caroseriei, echipamentelor electrice și pe toate produsele din cauciuc. Siliconul este de asemenea utilizat pentru a reduce frecarea (respectiv, a elimina scârţâitul neplăcut al) pieselor din plastic. Spray-urile mai sunt folosite şi pentru a preveni în

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

18.07.2018

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

Beneficiile răcitorului de aer, mai ales, acum, vara, ar fi greu de supraestimat. Aparatul de aer condiționat nu numai că vă permite să răciți aerul din interiorul mașinii, ci și să-l curățați de mirosurile străine, inclusiv să curățați aerul din cabină de umiditate excesivă. Dar, ca orice alt ansamblu auto, climatizorul are nevoie de întreținere în timp util, care include examinarea, repararea și înlocuirea consumabilelor. Printre problemele principale clasice ce apar în funcționarea unei instalaţii auto de aer condiționat, experții remarcă următoarele: Ventilaţia dificilă a aerului răcit; Mirosuri neplăcute în cabină; Scădere insuficient de rapidă a temperaturii aerului în interiorul mașinii. Dacă nu acordați atenție acestor probleme la timp și nu le rezolvați, atunci mai târziu soluţionarea lor vă va costa mult mai mulți bani. Cel mai adesea, cauza majorităţii deranjamentelor aparatului de aer condiționat auto este filtrul salonului, înfundat cu praf. De aceea, experții recomandă schimbarea filtrului salonului la fiecare 15 mii de kilometri și nu așteptați p&acir

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

12.02.2018

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

În general, profilul benzii de rulare a anvelopei este împărțit în două tipuri principale: direcțional și nedirecțional. Profesioniștii preferă, fără îndoială, primul tip, care îl înlocuiește treptat pe cel de-al doilea. O victorie decisivă asupra acvaplanării Profilul direcțional al benzii de rulare promovează dezvoltarea vitezei maxime și a îndepărtării mai calitative şi mai rapidă a apei de sub plasturele de contact. Cu cât adâncimea canalelor benzii de rulare este mai mare, cu atât mai multă apă va fi eliminată de banda de rulare și cu atât mai rapid va avea loc acest proces. În cadrul testării anvelopei există un exercițiu numit "Rezistența la acvaplanare". De obicei, în condiții de drum umed și, în special, în bălți adânci, anvelopele cu un desen direcțional înregistrează cele mai bune rezultate. Testul este efectuat astfel. Se accelerează până la o viteză de 80 de kilometri pe oră, ca mai apoi să se intre într-o băltoacă adâncă. Intrarea trebuie să se efectueze la cea de-a treia treaptă de viteză ș

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

17.10.2017

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Iarna în Moldova este asociată cu timp de moină, umiditate, drumuri lunecoase şi produse chimice agresive. Când pregătim maşina pentru iarnă, trebuie să luăm în consideraţie aceste particularităţi climatice din ţara noastră. Caroseria Cel mai mult în timpul iernii, din cauza umidității ridicate, sunt supuse deteriorării caroseria automobilului, în special arcurile roților și zonele ştirbite și zgâriate. Coroziunea, pe lângă toate celelalte, este cauzată de substanțele chimice presărate din abundență pe străzi. Acoperirea părţii inferioare a automobilului cu un compus anti-coroziune minimizează riscurile. Unii experți recomandă să se aplice un strat de ceară după spălatul maşinii. În ceea ce priveşte spălatul, iarna trebuie exclus contactul cu apa fierbinte, iar boxa trebuie părăsită doar când maşina va fi uscată. Anvelopele Anvelope de iarna reprezintă elementul fundamental ce asigură securitatea pe drumuri în timpul iernii. Evident, este categoric inadmisibil să conduci pe timp de iarnă, echipat cu anvelope de vară. Este la fel de dăunător și periculos să combini an

Atenție! Toate vehiculele alimentate cu gaze trebuie să fie marcate cu semn distinctiv

05.10.2017

Atenție! Toate vehiculele alimentate cu gaze trebuie să fie marcate cu semn distinctiv

Recent au intrat în vigoare modificările la Regulamentul circulaţiei rutiere referitoare la circulaţia pe drumurile din ţară a vehiculelor alimentate cu gaze lichefiate. În plus la alte prescripţii, acum toate autovehiculele cu instalații de gaze ar trebui să aibă pe caroserie un autocolant distinctiv "GAZ" de culoare galbenă. Dacă nu există un astfel de autocolant, șoferului i se aplică o amendă de până la 1000 de lei. Clienţii Master LUX n-ar trebui să-şi facă griji, gândindu-se, unde ar putea găsi acest autocolant. Master LUX vă va oferi cu plăcere acest serviciu mic. La prima vizită la stațiile service, operatorii noștri vor aplica pe fiecare automobil alimentat cu gaze semnul distinctiv corespunzător. Pentru a face acest lucru, este suficient să exprimaţi această doleanţă angajaţilor de la centrele service auto.

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749