E rezonabil să mergi pe cauciucuri de iarnă anul împrejur?

E rezonabil să mergi pe cauciucuri de iarnă anul împrejur?

În aceşti ani de criză tot mai mulţi automobilişti, făcând nişte calcule aproximative, decid să meargă tot anul pe cauciucuri de iarnă, considerând că e mult mai avantajos decât să ai la îndemână două seturi de anvelope. Să fie oare adevărat?

Creşte consumul

Am testat personal circularea pe cauciucuri de iarnă anul împrejur cu Toyota Prius (hibrid electric). Dacă în cazul echipării cu anvelope de vară consumul mediu de combustibil pentru 6 luni în condiţii urbane constituie 5,3 litri benzină de 95 la 100 kilometri, atunci în acelaşi răstimp, de 6 luni, la un set de iarnă consumul mediu a constituit 5,8 litri la 100 km. Prin urmare, circulând cu Toyota Prius economicoasă, echipată cu anvelope de iarnă, pe drum uscat vom avea un supraconsum de jumătate de litru la 100 kilometri. La vehiculele mai puternice, nehibride, supraconsumul, fireşte, este simţitor mai înalt.

Anvelopa se roade mai repede

Şi mai mult bate la buzunar neadaptarea anvelopelor de iarnă pentru circulare în perioada caldă a anului: cauciucul degradează de câteva ori mai repede! Utilizarea anvelopelor de iarnă în timpul verii, când îmbrăcămintea rutieră este supraîncinsă, poate favoriza uzura necontrolată şi neuniformă a oricărui pneu. Indiferent de calitatea lui sau uzina producătoare. Managerii Master LUX pentru anvelope ironizează: „Cei mai buni clienţi ai noştri sunt cei care nu schimbă anvelopele!”, deoarece ştiu că două seturi de anvelope sunt suficiente pentru a circula trei-patru sezoane, pe când cauciucurile de iarnă pot servi cel mult un an şi jumătate-doi ani, având şi un consum mai mare de combustibil.

Nu încercaţi să faceţi economie din contul siguranţei!

Şi cel mai important lucru. Încercarea de a economisi afectează la modul direct siguranţa! Lamelele anvelopelor de iarnă “plutesc” pe asfaltul fierbinte, iar calea de frânare se măreşte până la limite periculoase. Amestecul de cauciuc, mai moale, al anvelopelor de iarnă afectează proprietăţile de aderenţă ale autovehiculului în perioada de vară, mai ales pe drum ud.

Astfel, dacă anvelopa de vară pe magistrala udă intră într-un regim neplăcut de acvaplanare la o viteză de peste 84 km/oră, atunci maşina echipată cu anvelope de iarnă devine incontrolabilă şi acvaplanează la o viteză de 70 km/h. Testele au mai arătat că anvelopa de iarnă în perioada de vară frânează de 1,5-2 ori mai dificil decât cea de vară (lungimea căii de frânare).

Pe lângă toate, ar mai trebui să reţinem că reacţiile la comanda direcţiei în acest caz încetinesc, iar stabilitatea vehiculului scade considerabil.

Aşadar, faceţi concluzii şi nu neglijaţi la exploatarea automobilului dvs. acele sfaturi simple, pe care vi le oferă profesioniştii.

Serghei Solomonov, comentator auto, Master LUX


Grăbiți-vă să schimbați anvelopele pentru a nu sta la coadă!

29.10.2019

Grăbiți-vă să schimbați anvelopele pentru a nu sta la coadă!

Există mai multe motive importante de a schimba „încălţările” maşinii cât mai curând. În primul rând, o gamă largă de modele sunt acum expuse pentru vânzare în diferite dimensiuni – şi pentru orice categorie de clienţi. În toiul sezonului de înlocuire a anvelopelor, mulți șoferi, în deosebi, posesorii cauciucurilor cu dimensiuni rare, se pot confrunta cu şanse foarte limitate în alegere. În al doilea rând, în caz de scădere bruscă a temperaturii, la centrele service auto se vor forma cozi interminabile. Mii de oameni vor pierde inevitabil mult timp și nervi. Acum, cu siguranţă, puteţi evita acest lucru, urmând procedura de înlocuire a anvelopelor maximal operativ și la oră care vă convine. În al treilea rând şi acesta e principalul argument, înlocuind anvelopele în timp util, vă veţi asigura securitatea personală şi a celor dragi. E pentru că îndată ce temperatura medie zilnică va scădea la 8 grade, anvelopele de vară vor începe imediat să-şi piardă mobilitatea și caracteristicile de rulare,

Cum să prelungiți viața automobilului?

14.08.2019

Cum să prelungiți viața automobilului?

Trăim într-o societate al consumului global. Intuind această motivaţie a societăţii, producătorii de autovehicule încearcă în orice mod să vă determine să schimbaţi cât mai curând mașina veche pe una nouă. În Europa de Vest, se consideră normal să-ţi cumperi o mașină nouă la trei ani după achiziționarea celei vechi. Din acest punct de vedere, producătorul nu va avea în continuare profituri, dacă vinde autovehicule trainice "peste măsură", oricât de cinice n-ar fi aceste considerente. De aceea, materialul nostru este dedicat modului în care putem combate acest fenomen. Expertul auto Master Lux vă oferă sfaturi simple pentru a vă ajuta să prelungiți viața mașinii. 1. Nu conduceți la viteză mare pe drumurile cu gropi Unii automobiliști cu experiență susțin că dacă treceţi gropile sau hopurile la viteză mare, suspensia nu are timp să reacţioneze prompt la denivelări. Aceasta este una dintre cele mai nocive și periculoase greșeli comise la drum. Da, se pare că, dacă mașina a sărit peste prima denivelare, atunci suspensia nu are timp să "să se adapteze" la

Cum ar trebui să utilizăm corect anvelopele?

03.06.2019

Cum ar trebui să utilizăm corect anvelopele?

Numărul automobilelor în Moldova creşte pe an ce trece. Din această cauză devine tot mai actuală întrebarea: unde stocăm anvelopele folosite? Dacă automobilului i se schimbă încălţările la un centru service, atunci, de obicei, anvelopele uzate rămân acolo şi administraţia centrelor auto hotărăşte ea însăşi ce va face cu ele. Din păcate, decizia nu e întotdeauna cea mai potrivită. Cum, dar, fiecare din noi să procedeze cu anvelopele ieşite din uz astfel încât mediul să sufere mai puţin şi să nu riscăm a plăti vreo amendă? Astăzi utilizarea anvelopelor de automobile a ajuns să fie o problemă, care ne-a adus în pragul unei catastrofe ecologice. Pe marginea traseelor, multor străzi din Chişinău, mai ales, de la marginea oraşului pot fi văzute mormane spontane de anvelope vechi. Unii agenţi economici, fără să le pasă, pur şi simplu, aruncă,anvelopele folosite în râul Bâc. Cauza e că autorităţile oraşului nu oferă o alternativă constructivă. Mărimea amenzii pentru utilizarea improprie a anvelopelor auto ieşite din uz constituie 9000 de lei. La începutu

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

13.05.2019

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

Siguranța rutieră depinde în mare măsură de starea roților autovehiculului. Este suficient să nimeriţi cu roata într-o groapă sau într-un hop mare, mai ales, la viteză mare, ca starea tehnică a șasiului să fie afectată, implicând riscul unui accident. Să soluţioneze această problemă de sine stătător e cam dificil pentru conducătorul auto. Prin urmare, vă recomandăm în acest caz să apelaţi la serviciile rețelei de centre de anvelope Master LUX. Aici, pentru îndreptarea jantelor din aliaj, sunt utilizate mașini speciale de îndreptare a discurilor, care sunt echipate cu un mecanism hidraulic pentru a le îndrepta. Procesul decurge în felul următor. Tehnicianul aşează discul turnat pe axul maşinii de îndreptat discuri. O riglă de măsurare specială măsoară gradul de curbură a discului. Pe baza acestor date, jantele din aliaj sunt reparate cu o camă hidraulică. Este interesant faptul că dispozitivul de îndreptare a discurilor permite ca discul să fie îndreptat fără a fi îndoit. Unii experți de trei parale susțin discurile curbate pot fi îndreptate şi f

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

15.04.2019

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

Deși mai ieri porneam aparat de condiţionare a aerului pentru a încălzi cabina, în curând ne vom dorim mult prospețime și răcoare. După perioada de iarnă, sistemele de răcire ale multor mașini pot să nu funcţioneze corect. Deci, e timpul să verificăm dacă este necesar să eliminăm mirosurile neplăcute sau să înlocuim freonul. Rețeaua centrelor service auto Master LUX oferă un serviciu de înlocuire a freonului în aparatul de condiţionare a aerului și de diagnosticare a întregului sistem responsabil de funcționarea aparatului de condiţionare. Pentru umplerea aparatului noi folosim doar freon de înaltă calitate, produs în Italia (marcaj - А134). O condiție prealabilă pentru pregătirea aparatului de condiţionare a aerului din automobil este înlocuirea uleiului din instalaţie. Odată cu diagnosticarea sistemului de condiționare a aerului, specialiștii Master LUX mai testează şi starea tehnică a filtrului salonului. Serviciul de la Master Lux include dezinfectarea completă a sistemului de răcire al mașinii, lucru, care permite să fie evitată în viitor apariția mirosurilor

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

03.12.2018

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

Unul dintre cele mai importante și, în același timp, cele mai sensibile la uzura elemente ale mașinii, propulsorul acesteia, care asigură mișcarea progresivă pe autostradă, manevrarea și cuplarea pe șosea, sunt anvelopele. Anvelopa pneumatică clasică sau pneul, așa cum i se spune uneori, asigură o călătorie fără probleme și confort pentru pasageri. Anvelopele moderne de automobile pot fi utilizate aproximativ 5 ani - cel puțin, majoritatea producătorilor spun acest lucru. Totuși, aceasta este o cifră medie, influențată de mulți factori. Nu este de dorit să se depășească durata de viață a anvelopelor - de fiabilitatea acestora poate depinde siguranța - a ta și a altor participanţi la trafic. Cum să determinăm că durata de viață a cauciucului se apropie de sfârșit Termenul standard de funcționare este stabilit inițial în anvelope, dar mai des automobiliştii se orientează la semnele externe că termenul de utilizare a anvelopelor auto se apropie de final. Acestea includ: uzura si abraziunea desenului benzii de rulare; apariția microfisurilor în pereții laterali; umflarea laturilor datorită decalajel

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

30.10.2018

În timpul iernii, spray-ul de silicon va proteja piesele automobilului dvs

Lubrifierea componentelor și a agregatelor poate contribui la creșterea semnificativă a duratei de exploatare a automobilului. În deosebi, în timpul iernii este important să se acorde atenție lubrifierii pieselor. Temperaturile scăzute sunt o sarcină suplimentară asupra multor module ale mașinii. Se întâmplă că lubrifianții sau uleiurile de motor standard nu sunt potrivite. În acest caz, este mai bine să utilizați geluri și soluţii pe bază de silicon - spray-uri de silicon. Aceste compoziţii nu afectează elementele cauciucului și sunt foarte convenabil de utilizat. Detaliile care sunt tratate cu spray de silicon pot fi folosite în orice condiții meteorologice: acoperirea de silicon este utilizată în diapazonul de temperaturi de la minus 40 până la 250 de grade Celsius. De cele mai multe ori, spray-ul de silicon se aplică pe piesele caroseriei, echipamentelor electrice și pe toate produsele din cauciuc. Siliconul este de asemenea utilizat pentru a reduce frecarea (respectiv, a elimina scârţâitul neplăcut al) pieselor din plastic. Spray-urile mai sunt folosite şi pentru a preveni în

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

18.07.2018

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

Beneficiile răcitorului de aer, mai ales, acum, vara, ar fi greu de supraestimat. Aparatul de aer condiționat nu numai că vă permite să răciți aerul din interiorul mașinii, ci și să-l curățați de mirosurile străine, inclusiv să curățați aerul din cabină de umiditate excesivă. Dar, ca orice alt ansamblu auto, climatizorul are nevoie de întreținere în timp util, care include examinarea, repararea și înlocuirea consumabilelor. Printre problemele principale clasice ce apar în funcționarea unei instalaţii auto de aer condiționat, experții remarcă următoarele: Ventilaţia dificilă a aerului răcit; Mirosuri neplăcute în cabină; Scădere insuficient de rapidă a temperaturii aerului în interiorul mașinii. Dacă nu acordați atenție acestor probleme la timp și nu le rezolvați, atunci mai târziu soluţionarea lor vă va costa mult mai mulți bani. Cel mai adesea, cauza majorităţii deranjamentelor aparatului de aer condiționat auto este filtrul salonului, înfundat cu praf. De aceea, experții recomandă schimbarea filtrului salonului la fiecare 15 mii de kilometri și nu așteptați p&acir

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749