E rezonabil să mergi pe cauciucuri de iarnă anul împrejur?

E rezonabil să mergi pe cauciucuri de iarnă anul împrejur?

În aceşti ani de criză tot mai mulţi automobilişti, făcând nişte calcule aproximative, decid să meargă tot anul pe cauciucuri de iarnă, considerând că e mult mai avantajos decât să ai la îndemână două seturi de anvelope. Să fie oare adevărat?

Creşte consumul

Am testat personal circularea pe cauciucuri de iarnă anul împrejur cu Toyota Prius (hibrid electric). Dacă în cazul echipării cu anvelope de vară consumul mediu de combustibil pentru 6 luni în condiţii urbane constituie 5,3 litri benzină de 95 la 100 kilometri, atunci în acelaşi răstimp, de 6 luni, la un set de iarnă consumul mediu a constituit 5,8 litri la 100 km. Prin urmare, circulând cu Toyota Prius economicoasă, echipată cu anvelope de iarnă, pe drum uscat vom avea un supraconsum de jumătate de litru la 100 kilometri. La vehiculele mai puternice, nehibride, supraconsumul, fireşte, este simţitor mai înalt.

Anvelopa se roade mai repede

Şi mai mult bate la buzunar neadaptarea anvelopelor de iarnă pentru circulare în perioada caldă a anului: cauciucul degradează de câteva ori mai repede! Utilizarea anvelopelor de iarnă în timpul verii, când îmbrăcămintea rutieră este supraîncinsă, poate favoriza uzura necontrolată şi neuniformă a oricărui pneu. Indiferent de calitatea lui sau uzina producătoare. Managerii Master LUX pentru anvelope ironizează: „Cei mai buni clienţi ai noştri sunt cei care nu schimbă anvelopele!”, deoarece ştiu că două seturi de anvelope sunt suficiente pentru a circula trei-patru sezoane, pe când cauciucurile de iarnă pot servi cel mult un an şi jumătate-doi ani, având şi un consum mai mare de combustibil.

Nu încercaţi să faceţi economie din contul siguranţei!

Şi cel mai important lucru. Încercarea de a economisi afectează la modul direct siguranţa! Lamelele anvelopelor de iarnă “plutesc” pe asfaltul fierbinte, iar calea de frânare se măreşte până la limite periculoase. Amestecul de cauciuc, mai moale, al anvelopelor de iarnă afectează proprietăţile de aderenţă ale autovehiculului în perioada de vară, mai ales pe drum ud.

Astfel, dacă anvelopa de vară pe magistrala udă intră într-un regim neplăcut de acvaplanare la o viteză de peste 84 km/oră, atunci maşina echipată cu anvelope de iarnă devine incontrolabilă şi acvaplanează la o viteză de 70 km/h. Testele au mai arătat că anvelopa de iarnă în perioada de vară frânează de 1,5-2 ori mai dificil decât cea de vară (lungimea căii de frânare).

Pe lângă toate, ar mai trebui să reţinem că reacţiile la comanda direcţiei în acest caz încetinesc, iar stabilitatea vehiculului scade considerabil.

Aşadar, faceţi concluzii şi nu neglijaţi la exploatarea automobilului dvs. acele sfaturi simple, pe care vi le oferă profesioniştii.

Serghei Solomonov, comentator auto, Master LUX


Antigel și Tosol: de ce sunt necesare și când trebuie înlocuite?

18.02.2025

Antigel și Tosol: de ce sunt necesare și când trebuie înlocuite?

Automobilul este un mecanism complex, în care fiecare piesă și lichid joacă un rol important. Printre acestea, un loc special îl ocupă antigelul și tosolul, care protejează motorul de temperaturi extreme. Să analizăm de ce sunt necesare, care sunt diferențele dintre ele și cât de des trebuie schimbate. De asemenea, vom oferi sfaturi pentru șoferii din Chișinău și Moldova, unde clima necesită o atenție deosebită asupra sistemului de răcire. ________________________________________ Ce sunt antigelul și tosolul? Antigelul (din engleză antifreeze – „anti-îngheț”) este un lichid de răcire... »

Cum să pregătești mașina pentru iarnă: sfaturi de la Master Lux

01.12.2024

Cum să pregătești mașina pentru iarnă: sfaturi de la Master Lux

Iarna este o perioadă dificilă pentru mașină. Temperaturile scăzute, gheața, ninsoarea și schimbările de umiditate necesită o pregătire specială pentru a evita neplăcerile pe drum. Compania Master Lux oferă sfaturi despre cum să pregătești mașina pentru iarnă și să o faci cât mai sigură și confortabilă. De ce este important să îți pregătești mașina pentru iarnă Odată cu venirea frigului, caracteristicile de performanță ale mașinii se schimbă. Dacă nu te ocupi din timp de starea tehnică și de înlocuirea materialelor de consum, poți întâmpina probleme serioase: de la dificultăți la... »

Cum să conduci corect pe ploaie: sfaturi de la MasterLUX

02.10.2024

Cum să conduci corect pe ploaie: sfaturi de la MasterLUX

Conducerea unei mașini într-o zi ploioasă necesită o concentrare sporită și respectarea unor reguli de siguranță. Vremea ploioasă nu doar reduce vizibilitatea, ci reprezintă și un test al abilității de a controla mașina pe un drum ud. În acest articol, vă vom explica cum să conduceți în siguranță pe ploaie, menținând controlul și reducând riscurile. Reducerea vitezei și creșterea distanței Primul lucru care vă va ajuta să conduceți în siguranță pe ploaie este reducerea vitezei. Pe drumurile ude, aderența scade, iar chiar și o mică depășire a vitezei crește riscul de accident. Cu cât viteza este... »

Când trebuie să curățați injectoarele: aspecte importante și recomandări

17.07.2024

Când trebuie să curățați injectoarele: aspecte importante și recomandări

Injectoarele joacă un rol important în funcționarea motorului oricărei mașini, fie că este pe benzină sau diesel. Ele sunt responsabile pentru furnizarea combustibilului în camerele de ardere, asigurând distribuția uniformă și precisă a acestuia. Cu timpul, ele se pot murdări, ceea ce afectează negativ funcționarea motorului și starea generală a mașinii. În acest articol, vom analiza când și de ce trebuie curățate aceste componente, precum și ce influențează frecvența acestei proceduri. Semnele necesității curățării injectoarelor Curățarea injectoarelor este una dintre măsurile preventive p... »

Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

21.05.2024

Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

Așa-numita hernie la roată este o umflătură pe suprafața laterală, care apare din cauza deteriorării structurii interne a acesteia. Ea poate apărea în urma unui impact, suprasarcini, defecte de fabricație sau utilizare necorespunzătoare. Această umflătură reprezintă o problemă serioasă pentru siguranța rutieră și necesită atenție imediată. În acest articol vom examina ce să faci dacă apare o astfel de umflătură pe roată. Cauzele apariției Lovirea bordurilor (în special la viteză), a unei gropi adânci sau a unui alt obiect ascuțit poate deteriora carcasa sau partea laterală a anvelopei, du... »

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

04.04.2024

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

Achiziționarea unei mașini în Moldova este un pas care necesită o abordare atentă. Este deosebit de important să fii precaut atunci când este vorba de mașinile (second-hand). Vânzătorul va lăuda întotdeauna marfa sa. Nu vă puteți baza doar pe aspectul exterior al mașinii. Verificarea mașinii înainte de cumpărare vă poate economisi multe probleme și bani în viitor. În acest articol, vom examina pașii și aspectele de bază ale testării unui automobil, care vă vor ajuta să faceți o alegere corectă Istoria și documentația Înainte de a începe chiar și inspecția mașinii, asigurați-vă că aveți... »

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

27.02.2024

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată este o procedură importantă în întreținerea oricărui autovehicul. Acest proces nu doar prelungește durata de viață a mașinii, ci și asigură funcționarea sa fără probleme și schimbarea lină a treptelor de viteză. Procedura poate varia în funcție de modelul și marca mașinii, de aceea este important să urmați recomandările din manualul de utilizare sau să consultați specialiști cu experiență în lucrul cu tipul specific a cutiei de viteze. Procedura include mai multe etape cheie. Golirea uleiului uzat În primul rând, este necesar s... »

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

20.02.2024

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

Întreținerea tehnică planificată (ÎT) este o parte integrantă a îngrijirii automobilului dvs., ajutând la menținerea acestuia într-o stare de funcționare optimă și prelungind durata sa de viață. O îndeplinire eficientă a ÎT-ului ajută la evitarea defecțiunilor neprevăzute și reduce probabilitatea apariției problemelor grave în viitor. În acest articol, vom examina diferitele tipuri de întreținere planificată a vehiculului și periodicitatea recomandată pentru efectuarea acestora. ÎT-ul planificat conform regulamentului producătorului Producătorii de automobile furnizează regulamente privind întreținere... »

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46