E rezonabil să mergi pe cauciucuri de iarnă anul împrejur?

E rezonabil să mergi pe cauciucuri de iarnă anul împrejur?

În aceşti ani de criză tot mai mulţi automobilişti, făcând nişte calcule aproximative, decid să meargă tot anul pe cauciucuri de iarnă, considerând că e mult mai avantajos decât să ai la îndemână două seturi de anvelope. Să fie oare adevărat?

Creşte consumul

Am testat personal circularea pe cauciucuri de iarnă anul împrejur cu Toyota Prius (hibrid electric). Dacă în cazul echipării cu anvelope de vară consumul mediu de combustibil pentru 6 luni în condiţii urbane constituie 5,3 litri benzină de 95 la 100 kilometri, atunci în acelaşi răstimp, de 6 luni, la un set de iarnă consumul mediu a constituit 5,8 litri la 100 km. Prin urmare, circulând cu Toyota Prius economicoasă, echipată cu anvelope de iarnă, pe drum uscat vom avea un supraconsum de jumătate de litru la 100 kilometri. La vehiculele mai puternice, nehibride, supraconsumul, fireşte, este simţitor mai înalt.

Anvelopa se roade mai repede

Şi mai mult bate la buzunar neadaptarea anvelopelor de iarnă pentru circulare în perioada caldă a anului: cauciucul degradează de câteva ori mai repede! Utilizarea anvelopelor de iarnă în timpul verii, când îmbrăcămintea rutieră este supraîncinsă, poate favoriza uzura necontrolată şi neuniformă a oricărui pneu. Indiferent de calitatea lui sau uzina producătoare. Managerii Master LUX pentru anvelope ironizează: „Cei mai buni clienţi ai noştri sunt cei care nu schimbă anvelopele!”, deoarece ştiu că două seturi de anvelope sunt suficiente pentru a circula trei-patru sezoane, pe când cauciucurile de iarnă pot servi cel mult un an şi jumătate-doi ani, având şi un consum mai mare de combustibil.

Nu încercaţi să faceţi economie din contul siguranţei!

Şi cel mai important lucru. Încercarea de a economisi afectează la modul direct siguranţa! Lamelele anvelopelor de iarnă “plutesc” pe asfaltul fierbinte, iar calea de frânare se măreşte până la limite periculoase. Amestecul de cauciuc, mai moale, al anvelopelor de iarnă afectează proprietăţile de aderenţă ale autovehiculului în perioada de vară, mai ales pe drum ud.

Astfel, dacă anvelopa de vară pe magistrala udă intră într-un regim neplăcut de acvaplanare la o viteză de peste 84 km/oră, atunci maşina echipată cu anvelope de iarnă devine incontrolabilă şi acvaplanează la o viteză de 70 km/h. Testele au mai arătat că anvelopa de iarnă în perioada de vară frânează de 1,5-2 ori mai dificil decât cea de vară (lungimea căii de frânare).

Pe lângă toate, ar mai trebui să reţinem că reacţiile la comanda direcţiei în acest caz încetinesc, iar stabilitatea vehiculului scade considerabil.

Aşadar, faceţi concluzii şi nu neglijaţi la exploatarea automobilului dvs. acele sfaturi simple, pe care vi le oferă profesioniştii.

Serghei Solomonov, comentator auto, Master LUX


Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

26.01.2021

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

Mulți dintre noi se confruntă cu o problemă care nu este pe deplin clară: aparatul de aer condiționat funcționează în modul „sobă”, ștergătoarele funcționează corect, iar parbrizul de dimineață totuși nu are aspectul transparent dorit. Care sunt cauzele aburirii și, prin urmare, cum să le neutralizăm?  Din punct de vedere al fizicii, sticla „aburită” este rezultatul unei diferențe de temperatură între exteriorul și interiorul mașinii, care provoacă condens. Sticla aburită este foarte bine cunoscută de purtătorii de ochelari. Dar dacă ochelarii au nevoie de mai puțin de un minut pentru ca aburii să dispară într-o încăperi caldă, parbrizul și oglinzile retrovizoare nu sunt atât de simple. Principalele surse de umezeală în salonul automobilului - sunt covoarele umede, respirația oamenilor (mai ales dacă există mai multe persoane în salon), scaunele umede - motivele pentru care aburirea nu trece ușor chiar și cu un aparat de aer condiționat care funcționează normal. Un alt motiv este filtru învechit din salon. Faptul este că un filtru uzat murdar acumulează exces d

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

15.12.2020

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

Guvernul a revizuit mărimea unităţii convenționale utilizate pentru calcularea amenzilor. Este o unitate universală pentru calcularea sancţiunilor pentru orice încălcări, ce presupun penalități financiare. În viața de zi cu zi, desigur, ni se impune această unitate convențională, în primul rând, atunci când încălcăm regulile de circulație. De ce este important să știm cât constituie? Sancțiunile sunt întotdeauna indicate sub formă de unități convenționale și nu în moneda națională. Prin urmare, chiar dacă în textul Regulamentului mărimea penalității (exprimată în u.c.) a rămas aceeaşi, modificarea mărimii unității convenționale a implicat o modificare a cuantumului real al amenzii. De data aceasta, mărimea unității convenţionale a crescut instantaneu de aproape trei ori - de la 18 la 50 de lei. Aceasta înseamnă că încălcările ne vor „costa” proporțional mai mult. În Moldova printr-o hotărâre a Ministerului Finanţelor a fost mărit cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor cu peste două ori - de la 20 până

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

09.12.2020

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

Rotind cheia de contact a automobilului sau apăsând butonul „start/stop”, trebuie să ştiţi să ascultaţi automobilul, pentru a depista la timp zgomotele improprii, ce pot semnaliza eventuale deranjamente ale maşinii. Desigur, reparația auto a devenit o activitate în exclusivitate pentru profesionişti. Au trecut vremurile când un automobilist amator cu experiență putea rezolva singur cele mai multe probleme. Mașinile au devenit extrem de sofisticate, or, identificarea defecțiunilor și, cu atât mai mult, reparația sunt în măsură să le execute specialiștii, adesea cu o specializare îngustă. Mecanicii auto experimentați vor determina sursa sunetului și natura defalcării în funcție de sunet. Cu cât maistrul este mai experimentat, cu atât este mai mare procentul de depistare a defecţiunilor. Cu toate acestea, va fi util ca orice proprietar de mașină să poată „citi” sunetele apărute brusc. Într-adevăr, în unele cazuri, poţi continua calea, iar în altele – trebuie să te opreşti urgent și să chemi un camion de remorcare. În unele cazuri, sunetul car

Cum să aveți grijă de baterie în ajunul perioadei reci?

01.12.2020

Cum să aveți grijă de baterie în ajunul perioadei reci?

E pentru că o defecțiune completă a bateriei în timpul iernii va fi mult mai neplăcută și pentru că iarna riscurile de a se defecta sunt mai multe. Iarna, bateria este mai „exploatată” prin pornirea repetată a demarorului din cauza dificultății de pornire a unui motor rece, deplasări de scurtă durată nu permit încărcarea bateriei și o creștere a consumului de energie pentru încălzirea habitaclului. Deci, este clar că n-ar fi rău să ștergeți întreaga carcasă a bateriei cu alcool și să îndepărtați toată murdăria veche. În plus, merită să tratați clemele cu soluţie de îndepărtare a ruginii "WD-40" și să le curățați suplimentar cu șmirghel cu granulație fină. Și iată un mic hack de viață pentru dvs.: înainte de a porni motorul, trebuie să activați farurile pentru o vreme, astfel încât bateria să se încălzească. Este posibil ca datorită acestor acțiuni, veţi porni maşina în momentul când ceilalţi abia vor pleca după brichetă. Ei bine, principalul lucru: poate că este timpul să înlocuiți bateria veche cu una nouă. &Icir

Experții Michelin: Anvelopele care nu sunt folosite nu se deteriorează!

03.11.2020

Experții Michelin: Anvelopele care nu sunt folosite nu se deteriorează!

Astfel, Michelin respinge mitul răspândit conform căruia numai anvelopele fabricate în acest an pot fi de bună calitate. În Germania, Coreea de Sud și Arabia Saudită au fost efectuate teste ample, care au dovedit că anvelopele neutilizate pe parcursul a trei ani sunt la fel de bune ca cele noi. Ar fi mai corect să spunem că şi într-un caz, şi în altul anvelopele ar trebui numite noi. Potrivit declaraţiilor celor de la Michelin, testele au dovedit că anvelopele pe care s-a călătorit un an sunt identice cu cele care au stat la depozit de 10 (!!!) ani. Mai mult, dacă depozitați o anvelopă nouă la o temperatură critică de 40 de grade timp de 20 de ani, atunci va fi totuși posibil să faceţi un parcurs de cel puțin 40 de mii de kilometri pe ea. În cadrul testelor din Germania au fost verificate anvelopele noi și cele aflate un timp la depozit din punct de vedere al rezistenței la rulare. Și aici rezultatul este același, fără diferențe de performanță la anvelopă nouă și la cea cu termenul de păstrare de trei ani. Graţie desfăşurării promoției ANVELOPELE NU SUNT BANANE, Michelin ne amintește că, spre deoseb

Sfaturi de la Master LUX: cum să eviţi blocarea maşinii în prima dimineață rece

23.09.2020

Sfaturi de la Master LUX: cum să eviţi blocarea maşinii în prima dimineață rece

De îndată ce temperatura de afară coboară la nivelul zero sau sub zero noaptea, dimineața riscați să nu porniți mașina dacă bateria de acumulatori necesită înlocuire. Frigul este o zonă de risc pentru baterie. Se știe că iarna sarcina asupra bateriei este mult mai mare decât în ​​alte anotimpuri. O măresc încălzitorul, care funcționează aproape constant, și pornirea dificilă a motorului.   În cazul când călătoriile dvs. sunt  de scurtă durată, până  la magazin și înapoi, e posibil ca bateriei să nu-i ajungă timp pentru a se reîncărca complet. De asemenea, se poate descărca din cauza alarmei mașinii care funcționează incorect.   Densitatea redusă a electrolitului din baterie are o importanță critică în timpul iernii. Chiar și un mic „minus” este suficient pentru ca gheața de pe suprafața bateriei să distrugă celulele. Din păcate, nu puteți face nimic, chiar dacă dispuneţi de un încărcător.   Nu trebuie să vă lăsați mașina iarna mult timp fără mișcare, ar trebui să o porniți periodic. Dacă nu sunt planificate

Michelin, Bridgestone и Goodyear rămân lideri mondiali pe piaţa de anvelope

09.09.2020

Michelin, Bridgestone и Goodyear rămân lideri mondiali pe piaţa de anvelope

Revista Tire Business a clasat corporațiile cu cel mai mare succes financiar pentru 2019. În acest rating, aproape toți producătorii de anvelope au avut o dinamică negativă la vânzările de produse. Piața totală a anvelopelor în 2019 a depășit cota de 166 miliarde de dolari, în scădere cu 1,3% față de 2018. În același timp, 24 de companii de anvelope, cotate la bursa mondială au arătat o creștere a profitabilității operaționale - 10,6% (9,9% în 2018) după câțiva ani de declin. Brandurile primilor zece lideri ai industriei de anvelope reprezintă peste 60% din vânzările globale. Cu cele mai bune rezultate a încheiat anul 2019 Compania Michelin. Cifra ei de afaceri a crescut cu până la 10%. Acest lucru i-a permis Michelin să reocupe în lista celor mai buni primul loc, revendicat de mai mulți ani în competiţia dintre Michelin și Bridgestone. Francezii au reușit să intre din nou pe podium după 11 ani de continuă dominare japoneză. Cum a obținut Michelin un succes atât de impresionant? Posibil, rolul principal l-a avut faptul că managementul companiei a achiziţionat activ b

Produsele chimice auto Rheinol la Master LUX

21.08.2020

Produsele chimice auto Rheinol la Master LUX

Astăzi vă vom povesti cum să eliminaţi uşor şi simplu, micile  neplăceri, care apar în procesul exploatării automobilului. Cele mai răspândite cauze în măsură să provoace o nervozitate persistentă la volan sunt tot felul de scârţâituri de plastic și diversele pete care apar ca din senin. Marea majoritate a acestor probleme pot fi eliminate prin aplicarea substanțelor chimice moderne pentru mașini, iar dacă sunt de la producătorul german SWD Rheinol, situat în Duisburg, e o alegere ideală sută la sută! Deci, produsul numărul 1. spray de silicon Rheinol Sprayul de silicon Rheinol va elimina scârțâielile de la frecarea suprafețelor din plastic și cauciuc. El formează un strat continuu de polimeri cu molecule de silicon, conferind suprafeței proprietăți hidrofuge sută la sută. Lubrifiantul din silicon este ideal pentru protecția pe termen lung împotriva umidității și coroziunii. Elimină scârțâitul, păstrează elasticitatea materialelor plastice și a cauciucului. Pătrunde adânc și protejează împotriva influențelor externe agresive. Prelungește cu mu

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749