ToÈ›i proprietarii de maÈ™ini trec printr-o procedură de echilibrare a roÈ›ilor. Care este cauza È™i de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acÈ›iuni care duc la stabilirea unui echilibru în È™asiul maÈ™inii - între roÈ›i, suspensie, discuri È™i butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă È™i a întregii roÈ›i în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactaÈ›i un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat.
O roată echilibrată vibrează mai puÈ›in, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea maÈ™inii creÈ™te, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanÈ›e mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium.

În pofida unor sfaturi ale meÈ™terelor, unii proprietari de maÈ™ini, economisind bani, refuză să echilibreze roÈ›ile atunci când îi „schimbă”. Însă pe urmă întîmpină o grămadă de probleme de mai sus. Având în vedere că această procedură nu este atât de costisitoare, evident nu merită să economisiÈ›i pe ea. La fel ca orice altă problemă lăsată din maÈ™ină: fie că este o defecÈ›iune a È™asiului sau altceva, duce de-a lungul lanÈ›ului la apariÈ›ia altora noi, dacă nu este reparată la timp. În cazul refuzului de a echilibra, roata care „bate”, pe lângă problemele descrise mai sus, poate provoca defectarea prematură a rulmentului È™i uzura crescută a amortizoarelor, plecarea articulaÈ›iei sferice din cauza desfacerii È™uruburilor. Statisticile arată că sarcinile cu o roată dezechilibrată sunt echivalente cu a fi lovite de un obiect greu cu o viteză de 800 de bătăi pe minut la o viteză de 60 km/h. La viteze mari, forÈ›ele distructive cresc doar.

În acelaÈ™i timp, consecinÈ›e grave pentru sistemele È™i componentele maÈ™inii apar atunci când cel puÈ›in o roată este dezechilibrată. Numai aceasta duce la un dezechilibru general al maÈ™inii - astfel încât, chiar È™i la o viteză de 40 km/h, controlabilitatea È™i controlul pe È™osea vor scădea vizibil È™i toate problemele de mai sus vor începe să se acumuleze în È™asiu.

În serviciile auto, înainte de echilibrare, anvelopa este curățată temeinic într-o cameră de spălare (murdăria nu trebuie să afecteze centrarea). În continuare, se verifică presiunea în anvelope È™i se setează cea necesară. După ce meÈ™terul instalează roata pe o maÈ™ină specială de echilibrat È™i echilibrează roata cu greutăți ataÈ™ate discului - astfel încât centrul de greutate să fie exact pe axă. Serviciile auto utilizează echipamente de diferite grade de fiabilitate, precizie È™i viteză. Serviciile auto Master LUX folosesc echipamente moderne de fabricaÈ›ie italiană care funcÈ›ionează cu discuri de orice dimensiune. De asemenea, în Master LUX, este posibil să se efectueze echilibrarea într-un loc cu montarea anvelopelor nu numai pentru maÈ™ini, ci È™i pentru camioane, ceea ce necesită echipamente È™i mai sofisticate È™i profesionale.