Toți proprietarii de mașini trec printr-o procedură de echilibrare a roților. Care este cauza și de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acțiuni care duc la stabilirea unui echilibru în șasiul mașinii - între roți, suspensie, discuri și butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă și a întregii roți în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactați un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat.
O roată echilibrată vibrează mai puțin, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea mașinii crește, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanțe mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium.
În pofida unor sfaturi ale meșterelor, unii proprietari de mașini, economisind bani, refuză să echilibreze roțile atunci când îi „schimbă”. Însă pe urmă întîmpină o grămadă de probleme de mai sus. Având în vedere că această procedură nu este atât de costisitoare, evident nu merită să economisiți pe ea. La fel ca orice altă problemă lăsată din mașină: fie că este o defecțiune a șasiului sau altceva, duce de-a lungul lanțului la apariția altora noi, dacă nu este reparată la timp. În cazul refuzului de a echilibra, roata care „bate”, pe lângă problemele descrise mai sus, poate provoca defectarea prematură a rulmentului și uzura crescută a amortizoarelor, plecarea articulației sferice din cauza desfacerii șuruburilor. Statisticile arată că sarcinile cu o roată dezechilibrată sunt echivalente cu a fi lovite de un obiect greu cu o viteză de 800 de bătăi pe minut la o viteză de 60 km/h. La viteze mari, forțele distructive cresc doar.
În același timp, consecințe grave pentru sistemele și componentele mașinii apar atunci când cel puțin o roată este dezechilibrată. Numai aceasta duce la un dezechilibru general al mașinii - astfel încât, chiar și la o viteză de 40 km/h, controlabilitatea și controlul pe șosea vor scădea vizibil și toate problemele de mai sus vor începe să se acumuleze în șasiu.
În serviciile auto, înainte de echilibrare, anvelopa este curățată temeinic într-o cameră de spălare (murdăria nu trebuie să afecteze centrarea). În continuare, se verifică presiunea în anvelope și se setează cea necesară. După ce meșterul instalează roata pe o mașină specială de echilibrat și echilibrează roata cu greutăți atașate discului - astfel încât centrul de greutate să fie exact pe axă. Serviciile auto utilizează echipamente de diferite grade de fiabilitate, precizie și viteză. Serviciile auto Master LUX folosesc echipamente moderne de fabricație italiană care funcționează cu discuri de orice dimensiune. De asemenea, în Master LUX, este posibil să se efectueze echilibrarea într-un loc cu montarea anvelopelor nu numai pentru mașini, ci și pentru camioane, ceea ce necesită echipamente și mai sofisticate și profesionale.