Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

Așa-numita hernie la roată este o umflătură pe suprafața laterală, care apare din cauza deteriorării structurii interne a acesteia. Ea poate apărea în urma unui impact, suprasarcini, defecte de fabricație sau utilizare necorespunzătoare. Această umflătură reprezintă o problemă serioasă pentru siguranța rutieră și necesită atenție imediată. În acest articol vom examina ce să faci dacă apare o astfel de umflătură pe roată.

Cauzele apariției

Lovirea bordurilor (în special la viteză), a unei gropi adânci sau a unui alt obiect ascuțit poate deteriora carcasa sau partea laterală a anvelopei, ducând la apariția unei umflături.
Transportul încărcăturilor grele, care depășesc sarcina admisă pentru anvelopă, crește riscul apariției herniei.
Presiunea insuficientă sau excesivă poate deteriora structura anvelopei.
Uneori, herniile pot apărea din cauza unui defect de fabricație.
În timp, cauciucul își pierde proprietățile, făcând anvelopele mai vulnerabile la deteriorări.

Tipuri de hernii

Umflătura laterală. Aceasta este o umflătură pe suprafața laterală. Principalele cauze sunt loviturile de borduri, impacturile cu gropi, defectele de fabricație, suprasarcina. În cazul unei astfel de deteriorări, riscul de explozie a anvelopei este ridicat, în special la viteză mare. Necesită înlocuire imediată.
Hernie de protecție - umflătura pe suprafața benzii de rulare a anvelopei. Cauze: obiecte ascuțite, lovituri puternice în obstacole rutiere, supraîncălzire. În acest caz, riscul de explozie este mai mic comparativ cu hernia laterală, dar necesită totuși înlocuire.
Hernie în zona cordului - este o umflătură în zona unde carcasa (cordul) se unește cu banda de rulare. Cauze: deteriorarea carcasei interne, lovituri puternice, presiune necorespunzătoare. În acest caz, riscul de extindere rapidă a deteriorării, care poate duce la explozia anvelopei, este ridicat.
Hernie în zona centurii - o umflătură situată de-a lungul circumferinței anvelopei la locul de îmbinare a diferitelor straturi de material. Principalele cauze sunt defectele de fabricație, loviturile puternice, instalarea necorespunzătoare. Această deteriorare poate duce la uzură inegală și explozia anvelopei. Necesită înlocuire.
Hernie ascunsă - deteriorare internă, nu întotdeauna vizibilă pe suprafața anvelopei, dar resimțită în timpul conducerii prin vibrații. Apare din cauza loviturilor puternice, supraîncălzirii, utilizării îndelungate a anvelopei. Astfel de defecte pot duce brusc la explozie. În acest caz, este necesară o inspecție profesională.

Ce să faci?

Opriți mașina. Dacă observați o hernie pe partea laterală a roții, încercați să opriți cât mai curând posibil într-un loc sigur. Continuarea conducerii cu o anvelopă deteriorată poate duce la explozia acesteia și la un accident.
Evaluați dimensiunea. Dacă umflătura de pe roată este mică, puteți conduce cu atenție până la cel mai apropiat service de anvelope sau atelier auto. Viteza de deplasare trebuie să fie mică. Cu toate acestea, dacă umflătura este mare, este mai bine să apelați la un serviciu de tractare.
Nu încercați să reparați anvelopa pe cont propriu! O umflătură pe roată este o deteriorare gravă care nu poate fi remediată printr-o simplă reparație. Încercările de reparație pe cont propriu pot duce la consecințe și mai grave. Serviciul de reparație a anvelopelor este disponibil în unele ateliere auto. Un specialist experimentat poate determina calificat dacă anvelopa poate fi reparată sau nu (de cele mai multe ori, nu).
Cea mai sigură metodă de remediere a problemei este înlocuirea anvelopei.
Verificarea celorlalte roți. Asigurați-vă că verificați toate anvelopele pentru a detecta eventualele deteriorări și pentru a verifica corectitudinea presiunii. Poate fi necesar să efectuați și o balansare și o verificare a alinierii roților.

Prevenirea apariției herniilor la roți

Conducere atentă. Evitați lovirea bordurilor, gropilor și a altor obstacole.
Verificarea regulată a presiunii. Mențineți presiunea corectă, conform recomandărilor producătorului mașinii dvs.
Controlul încărcăturii. Nu suprasolicitați mașina, urmați recomandările privind sarcina maximă pe anvelope.
Inspecție regulată. Verificați periodic starea anvelopelor pentru a detecta eventualele deteriorări și uzura.

Repararea anvelopelor în Moldova

Un preț atractiv pentru serviciul de reparare a anvelopei după formarea unei hernii poate motiva pe cineva să aleagă această opțiune. Totuși, este important să înțelegeți clar că nu este posibil să se refacă firele rupte ale cordului, integritatea lor fiind pierdută pentru totdeauna. În unele ateliere auto din Moldova, se aplică un plasture pe zona deteriorată de pe interior și apoi se vulcanizează. Ideal, acest plasture este întărit cu fibre puternice, dar în practică acest lucru nu se întâmplă întotdeauna. Chiar și cu plasture armate, rezistența zonei este semnificativ mai mică decât cea originală.
Astfel, se alterează greutatea și forma roții, ceea ce duce la dezechilibru și neuniformitatea rigidității anvelopei. În consecință, veți avea o anvelopă nesigură. Există un risc mare ca o astfel de anvelopă să „bată”, ceea ce deteriorează rulmenții butucului, bucșele brațelor suspensiei, amortizoarele, articulațiile sferice și alte componente. În special, suferă componentele sistemului de direcție dacă este afectată roata din față: bieletele de direcție și caseta de direcție. Repararea suspensiei și a mecanismelor de direcție, în special la mașinile străine, poate fi foarte costisitoare.
Cel mai important aspect este siguranța. Nimeni nu poate garanta că anvelopa reparată nu va exploda în timpul conducerii. Plasturul se poate dezlipi. Există și o metodă în care zona deteriorată a anvelopei este cusută cu fire groase de nylon și apoi vulcanizată cu cauciuc brut. Totuși, această metodă nu restabilește corect anvelopa. Firele vechi nu pot fi refăcute, iar noua structură nu are aceeași rezistență mare ca și anvelopa nedeteriorată. În plus, echilibrul și densitatea anvelopei vor fi iremediabil afectate.
Astfel, repararea calitativă a unei hernii pe o roată nu este posibilă, lucru pe care vi-l vor spune în orice atelier auto respectabil din Chișinău. Costul pentru încercarea de a economisi poate fi prea mare.
Așadar, o umflătură mare este o problemă serioasă care nu poate fi ignorată. La detectarea acesteia, trebuie să luați măsuri imediat pentru a asigura siguranța. Înlocuirea anvelopei deteriorate cu una nouă este cea mai bună metodă de a evita situațiile de accident.
Amintiți-vă de importanța prevenirii: conducerea atentă, verificarea regulată a presiunii și stării anvelopelor vă vor ajuta să evitați apariția herniilor și să prelungiți durata de viață a roților dvs.


Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

05.04.2024

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

Achiziționarea unei mașini în Moldova este un pas care necesită o abordare atentă. Este deosebit de important să fii precaut atunci când este vorba de mașinile (second-hand). Vânzătorul va lăuda întotdeauna marfa sa. Nu vă puteți baza doar pe aspectul exterior al mașinii. Verificarea mașinii înainte de cumpărare vă poate economisi multe probleme și bani în viitor. În acest articol, vom examina pașii și aspectele de bază ale testării unui automobil, care vă vor ajuta să faceți o alegere corectă Istoria și documentația Înainte de a începe chiar și inspecția mașinii, asigurați-vă că aveți acces la toată documentația relevantă. Aceasta include certificat de înmatriculare a mașinii, cartea de service, istoricul de service și rapoartele de accidente (dacă există). Verificați ca numărul VIN (numărul șasiului) de pe documente să coincidă cu cel de pe mașină. Verificarea istoricului și a numărului VIN Nu uitați să consultați istoricul mașinii folosind serviciile specializate. Acest lucru vă va ajuta să identificați orice probleme grave, precum și să aflați dacă

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

28.02.2024

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată este o procedură importantă în întreținerea oricărui autovehicul. Acest proces nu doar prelungește durata de viață a mașinii, ci și asigură funcționarea sa fără probleme și schimbarea lină a treptelor de viteză. Procedura poate varia în funcție de modelul și marca mașinii, de aceea este important să urmați recomandările din manualul de utilizare sau să consultați specialiști cu experiență în lucrul cu tipul specific a cutiei de viteze. Procedura include mai multe etape cheie. Golirea uleiului uzat În primul rând, este necesar să ridicați mașina pe un elevator sau să folosiți dispozitive de susținere pentru a crea acces la unitatea de transmisie. Apoi, se face golirea uleiului vechi, care este contaminat cu particule metalice, oxidare și alte impurități care afectează negativ funcționarea cutiei de viteze. Schimbarea filtrului de ulei După golire, urmează să schimbați filtrul de ulei, dacă există unul. Acest lucru este important pentru menținerea curățeniei uleiului nou și prevenirea re-contaminării cutiei de vite

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

21.02.2024

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

Întreținerea tehnică planificată (ÎT) este o parte integrantă a îngrijirii automobilului dvs., ajutând la menținerea acestuia într-o stare de funcționare optimă și prelungind durata sa de viață. O îndeplinire eficientă a ÎT-ului ajută la evitarea defecțiunilor neprevăzute și reduce probabilitatea apariției problemelor grave în viitor. În acest articol, vom examina diferitele tipuri de întreținere planificată a vehiculului și periodicitatea recomandată pentru efectuarea acestora. ÎT-ul planificat conform regulamentului producătorului Producătorii de automobile furnizează regulamente privind întreținerea tehnică, în care se indică frecvența efectuării ÎT-ului în funcție de kilometrajul vehiculului sau de timpul de exploatare. De obicei, acestea sunt împărțite în ÎT-1, ÎT-2, ÎT-3 și așa mai departe. De exemplu, ÎT-1 poate fi planificat la o distanță parcursă de 10.000 de kilometri sau după 6 luni de exploatare, ÎT-2 la 20.000 de kilometri sau după 12 luni, și așa mai departe. În cadrul acestor ÎT-u

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

16.01.2024

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

O parte importantă a siguranței generale în trafic este reprezentată de farurile corect reglate ale automobilului. O iluminare corectă nu doar contribuie la o conducere confortabilă în timpul nopții și la crepuscul, dar și previne lumina puternică neplăcută în ochii șoferilor care vin din sens opus, ceea ce îmbunătățește vizibilitatea și reduce riscul de accidente rutiere. Să analizăm de ce este atât de importantă reglarea corectă a farurilor, cum să o efectuăm și cu ce periodicitate. De ce sunt importante farurile corect reglate? Reglarea este necesară pentru ca direcția luminii să nu deranjeze ceilalți participanți la trafic și să permită șoferului să vadă drumul și împrejurimile. Scopul principal al reglării corecte este siguranța pe drum. Șoferii orbiti de luminile setate prea sus pot pierde controlul asupra vehiculului lor, ceea ce poate duce la consecințe grave. În cazul opus, cu faruri calibrate prea jos, vizibilitatea este redusă, ceea ce reprezintă, de asemenea, un pericol pentru toți participanții la trafic. În final, reglarea incorectă pe înălțime, inclusiv a lu

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

14.12.2023

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

Mașina este nu doar un mijloc de transport, ci și o investiție care necesită îngrijire regulată. Întreținerea zilnică (în special în timpul iernii) este o parte indispensabilă a grijei pentru vehiculul dvs. În acest articol vom explora de ce este atât de important să acordați atenție întreținerii zilnice a mașinii și ce măsuri specifice ar trebui luate. Uleiul și filtrele: inima motorului Unul dintre aspectele cheie ale întreținerii zilnice este verificarea regulată a nivelului de ulei și înlocuirea filtrului de ulei. Uleiul este "sângele" motorului, asigurându-i lubrifierea și răcirea. Schimbările regulate de ulei și filtre mențin funcționarea eficientă a motorului, extind durata sa de viață și reduc riscul de defecțiuni. Schimbare filtre si ulei Sistemul de frânare: siguranța pe primul loc Frânele sunt unul dintre cele mai importante sisteme dintr-o mașină. Verificarea periodică a placuțelor de frână, a discelor și a lichidului de frână asigură siguranța șoferului și a pasagerilor. Acest proces ajută, de asemenea, la pre

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

14.11.2023

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

În debutul sezonului rece, atenția acordată pregătirii mașinii pentru condițiile de iarnă este esențială. Proprietarii de mașini diesel trebuie să acorde o atenție specială acestui proces, deoarece motoarele diesel sunt mai sensibile la temperaturile scăzute și necesită o pregătire adecvată. Asigurarea unei pregătiri corecte a unui motor diesel pentru temperaturile de îngheț garantează funcționarea fără probleme a mașinii în orice condiții meteorologice și, de asemenea, poate prelungi durata de viață a tuturor sistemelor vehiculului. Haideți să vedem câțiva pași esențiali pentru pregătirea motorului diesel pentru vremea rece. Schimbarea uleiului de motor și a filtrului de ulei Unul dintre primii pași în pregătirea motorului diesel pentru iarnă este schimbarea uleiului și a filtrului de ulei. Uleiul de motor destinat motoarelor diesel este formulat cu caracteristici speciale care țin cont de cerințele specifice de funcționare ale acestui tip de motor. Acesta conține adesea aditivi specializați pentru a îmbunătăți rezistența la temperaturi ridicate și pentru a combate oxidarea, aspecte deosebit

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

13.10.2023

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

Alegerea incorectă a uleiurilor și filtrelor de motor pentru automobil poate duce la probleme grave cu motorul și alte sisteme ale vehiculului. Să vedem cum să alegem uleiul și filtrele potrivite.   1. Verificați manualul de utilizare: Începeți prin a citi manualul de utilizare al vehiculului. Acesta oferă recomandările producătorului pentru tipul și vâscozitatea uleiului, precum și tipul și dimensiunea filtrelor care sunt cele mai potrivite pentru mașina dvs.   2. Aflați cerințele de ulei: este important să luați în considerare cerințele de ulei ale producătorului vehiculului. Aceasta poate include parametri precum vâscozitatea, clasificările API (Institutul American de Petrol) și ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) și aprobarea producătorului de vehicule, dacă există.   3. Selectați vâscozitatea corectă: Vâscozitatea uleiului depinde de condițiile climatice și de funcționare. În climatele reci se recomandă un ulei mai subțire, iar în climatele calde se recomandă un ulei mai gros. Manualul proprietarului vă oferă de obicei recoma

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46