Revista Tire Business a clasat corporaÈ›iile cu cel mai mare succes financiar pentru 2019. În acest rating, aproape toÈ›i producătorii de anvelope au avut o dinamică negativă la vânzările de produse. PiaÈ›a totală a anvelopelor în 2019 a depășit cota de 166 miliarde de dolari, în scădere cu 1,3% față de 2018. În acelaÈ™i timp, 24 de companii de anvelope, cotate la bursa mondială au arătat o creÈ™tere a profitabilității operaÈ›ionale - 10,6% (9,9% în 2018) după câÈ›iva ani de declin.
Brandurile primilor zece lideri ai industriei de anvelope reprezintă peste 60% din vânzările globale. Cu cele mai bune rezultate a încheiat anul 2019 Compania Michelin. Cifra ei de afaceri a crescut cu până la 10%. Acest lucru i-a permis Michelin să reocupe în lista celor mai buni primul loc, revendicat de mai mulÈ›i ani în competiÅ£ia dintre Michelin È™i Bridgestone. Francezii au reuÈ™it să intre din nou pe podium după 11 ani de continuă dominare japoneză.
Cum a obÈ›inut Michelin un succes atât de impresionant? Posibil, rolul principal l-a avut faptul că managementul companiei a achiziÅ£ionat activ branduri, incluzându-le în familia Michelin. Preluarea câtorva mari producători asiatici a propulsat compania spre poziÈ›ia de lider pe pieÈ›ele estice, menÈ›inându-È™i în acelaÈ™i timp poziÈ›ia N1 în Europa. CreÈ™terea vânzărilor a fost determinată, în primul rând, de achiziÈ›ia companiei de anvelope Camso, specializată în producÈ›ia de anvelope pentru vehicule speciale. Camso a fost achiziÈ›ionată acum doi ani la un preÅ£ de 1,45 miliarde de dolari. Astfel, cu vânzări anuale de 25 de miliarde de dolari, Michelin a reuÈ™it să-l depășească pe Bridgestone cu 0,7 miliarde de dolari.
Domeniul Bridgestone cuprinde pieÈ›ele din Asia Centrală È™i America de Nord. Anul trecut, compania în multe regiuni nu a reuÈ™it să-ÅŸi menÈ›ină cota volumelor de anvelope vândute. Cel mai semnificativ au scăzut vânzările de anvelope pentru autoturisme È™i camioane. Vă amintim că Bridgestone Corporation deÈ›ine 43,6% din acÈ›iunile concernului Brisa, care produce anvelope sub marca Lassa. Însăşi Brisa se află pe locul 40 în clasamentul mondial cu venituri de 626 milioane de dolari.
A treilea în clasamentul giganÈ›ilor lumii producătoare de anvelope este compania internaÈ›ională americană Goodyear. Cea mai bună cifră financiară a companiei din 2019 este de 13,7 miliarde de dolari în vânzări.