Expert auto – Pagina 8

Anvelopele şi temperatura. Ce trebuie să cunoaştem despre acestea?

12.07.2017

Anvelopele şi temperatura. Ce trebuie să cunoaştem despre acestea?

Încă din liceu, este cunoscut faptul că orice deformare a corpului este provocată de încălzirea acestuia. Anvelope în proces de utilizare se deformează mai ales atunci cînd accelerează, frîneaza și virează, în consecință, se încălzesc. Prin urmare, temperatura pneurilor, spre exemplu, la o oră după începerea călătoriei este diferită de temperatura de la începutul călătorie, şi chiar mai semnificativă, dacă automobilul intens a frînat, a accelerat sau brusc a virat. Coeficientul de aderență a anvelopelor depinde în mare parte de temperatura acestora. Astfel, valoarea coeficientului anvelopelor reci este diferită decît atunci cînd se încălzește - crește, iar în procesul de supraîncălzire acesta din nou se micșorează. Temperatura optimă pentru diverse tipuri de anvelope este diferită. Pentru pneurile de vară temperatura ideala este 60-90 de grade Celsius. Iar pentru cele de curse – aceasta este mai mare și poate depăşi 100 de Grade. În condiții de exploatare obișnuite este foarte important să evităm supraîncălzirea anvelopelor. Di

Când și cum trebuiesc schimbate anvelopele automobilului?

03.04.2017

Când și cum trebuiesc schimbate anvelopele automobilului?

Principalii producători de anvelope recomandă insistent înlocuirea anvelopelor atunci când temperatura mediului ambiant scade sub +7 ° C. Însă această cifră este stabilită cu rezervă, astfel încât dumneavoastră să fiți sigur că nu veți nimeri într-o situație periculoasă, cu anvelopele de vară pe un drum înghețat. Una dintre principalele calități ale unei anvelope auto este capacitatea de aderență. Și aceste calități depind în mare măsură de temperatura aerului ambiant. Această dependență este determinată de compoziția chimică a benzii de rulare a anvelopei. La anvelopele de vară, în cazul căderii temperaturii proprietățile de aderență se înrăutățesc. Cauciucul, cum se spune, „înlemnește“. Dar ce se întâmplă atunci când temperatura crește? Odată cu creșterea temperaturii aerului și a pavajului, distanța de frânare a autovehiculului se majorează semnificativ! Singurele excepții sunt anvelopele de curse, cu indicele de viteză înalt, care odată cu încălzirea capătă o aderență mai puternică cu drumul. Anvelop

Care sunt cele mai populare automobile la începutul anului 2017?

17.03.2017

Care sunt cele mai populare automobile la începutul anului 2017?

Potrivit datelor Întreprinderii de Stat ”Registru”, în primele două luni ale anului 2017 în Moldova s-au importat 598 automobile noi produse în perioada 2016-2017. Cota importului automobilelor noi constituie 15% din volumul total de import. Cea mai vândută clasă de automobile în Moldova o constituie, deja de câțiva ani, crossoverele și SUV-urile. În lunile ianuarie și februarie ale acestui an au fost comercializate în jur de 200 crossovere noi – 198 unități. Din clasa crossover cele mai solicitate în Moldova sunt Hyundai Tucson (47 automobile în lunile ianuarie și februarie), Suzuki Vitara (27 automobile) și Dacia Duster (17 automobile) Dimensiunile standard ale anvelopelor prevăzute pentru astfel de clasă de automobile sunt 215/65 R16, cu care se echipează Duster și Tucson și 235/55 R17, care sunt prevăzute pentru crossoverele coreene. Cât despre ”japonezul” Suzuki Vitara, acesta are nevoie de anvelope cu dimensiunile 215/70 R16 și 225/65 R17. Rețeaua centrelor de anvelope Master Lux oferă cel mai largă gamă de anvelope pentru orice SUV-uri. Cele

Atenţie la ce soluţie de curăţat parbrizul iarna folosiţi!

13.02.2017

Atenţie la ce soluţie de curăţat parbrizul iarna folosiţi!

Sondajele arată că multă lume nu ştie să aleagă corect lichidul de spălat parbrizul, utilizat la temperaturi sub zero. Astfel, doar fiecare al patrulea respondent pune pe primul loc „inofensivitatea pentru sănătate”. Majoritatea , însă, fac alegerea în funcţie de preţ sau temperatura îngheţării. Dar inofensivitatea în acest caz e o chestiune de principiu. E pentru că cele mai ieftine soluţii de spălat parbrizul iarna se produc din otravă – metanol. 5-10 grame de metanol poate cauza pierderea totală şi ireversibilă a vederii, iar doza de 30 grame, de regulă, este mortală. A te intoxica cu metanol e posibil nu doar prin ingurgitare, dar şi prin inhalarea vaporilor, când aceştia vor pătrunde în salonul automobilului prin sistemul de ventilare. Ca rezultat veţi avea dureri de cap, ameţeli, slăbiciune. Soluţiile pe bază de metanol pot fi recunoscute după preţul mic şi lipsa mirosului. Iar dacă soluţia are un miros pătrunzător e o dovadă că a fost fabricată din alcool izopropilic, cu o toxicitate mult mai redusă. Această substanţă la fel poate irita ochii şi căile respiratorii. Alcoolul izopropilic are un miros asemănător

Cum să evitaţi descărcarea acumulatorului auto pe timp de iarnă?

19.01.2017

Cum să evitaţi descărcarea acumulatorului auto pe timp de iarnă?

Sfaturi utile de la Master LUX Temperaturile sub zero înregistrate pe timp de iarnă reprezintă un factor de risc pentru acumulatorul autovehiculului. Mai ales că iarna acumulatorul este suprasolicitat de sistemul de climatizare şi demararea dificilă a motorului. Călătoriile scurte până la magazin şi înapoi, ceea ce este caracteristic pentru oraşul nostru, nu sunt suficiente pentru încărcarea deplină a acumulatorului. Un alt motiv care poate cauza descărcarea acumulatorului este funcţionarea incorectă a sistemului de alarmă. Densitatea redusă a electrolitului din acumulator este critică pe timp de iarnă. Chiar şi cel mai mic ger poate cauza îngheţarea acumulatorului, iar gheaţa formată pe suprafaţa acestuia poate deteriora vasele. În acest caz nimic nu vă mai poate ajuta, nici pornirea forţată de la un alt acumulator, nici folosirea dispozitivului de încărcare. Prin urmare, vă recomandăm să nu lăsaţi autovehiculul dvs. pe timp de iarnă fără treabă. Iar dacă nu intenţionaţi să-l exploataţi pentru o perioadă mai îndelungată, scoateţi periodic acumulatorul şi încărcaţi-l de la reţea, folosind un încărcător.

Cum curățim repede și eficient gheața de pe parbrizul mașinii?

08.12.2016

Cum curățim repede și eficient gheața de pe parbrizul mașinii?

Tuturor ne este bine cunoscută situația în care în diminețile de iarnă înlăturarea stratului de gheață de pe parbrizul mașinii ne fură o grămadă de timp. În special atunci când nici nu dispunem de prea mult timp. Master Lux cunoaște o metodă eficientă, care va ajuta la prevenirea depunerii de gheață pe parbrizul mașinii. Curățarea mecanică Cea mai grea metodă – este curățarea mecanică cu ajutorul racletei. Înainte de a începe să radeți gheața, mai întâi de toate ar fi mai bine să înlăturați zăpada cu o perie, în acest caz geamurile se vor încălzi mai repede, iar de curățat va fi mult mai ușor. Important: folosiți doar perii speciale și raclete pentru curățarea gheții – ele sunt mai moi și nu vă vor deteriora geamurile. Raclați geamul doar într-o singură direcție. Evitați mișcările haotice ”înainte-înapoi”: cristalele de gheață, particulele de nisip și murdărie vă vor îngreuna situația. Începeţi să curăţaţi geamurile laterale, în timp ce parbrizul mașinii se va încălzi. Reacția

Prin ce se deosebește tehnica conducerii pe timp de iarnă? Patru manevre simple

30.11.2016

Prin ce se deosebește tehnica conducerii pe timp de iarnă? Patru manevre simple

Condusul pe timp de iarnă necesită aplicarea unor deprinderi, care în mod considerabil vă vor ușura participarea la traficul rutier. Iată unele dintre ele. Măriți distanța Nu trebuie să uităm că pe carosabilul înzăpezit și înghețat pentru a opri mașina complet este necesar de timp mai mult și distanță mai mare. Unica soluție corectă și exactă în această situație ar fi să păstrăm distanța de siguranță de la bun început. Adică să mărim distanța față de vehiculul din față de 2-3 ori mai mult în comparație cu distanța pe timp de vară. Frânați intermitent Cea mai periculoasă este situația după o ninsoare abundentă urmată de polei. Calitatea proastă a drumurilor nu permite aderența cauciucurilor de iarnă pe asfalt, chiar dacă acestea au crampoane. Pe un astfel de drum nici într-un caz nu trebuie să apăsăm puternic pe accelerator, iar frânarea trebuie să fie impulsivă (apăsați-slăbiți frâna-iar apăsați). În caz contrar, mașina dumneavoastră va fi asemeni unui schior. Țineți piciorul deasupra frânei, dar frânați cu atenție Dacă conduceți o mașină cu transmisie automată cea mai bună solu

Argumente pro sau contra circulaţiei cu faruri aprinse permanent

11.11.2016

Argumente pro sau contra circulaţiei cu faruri aprinse permanent

Începând cu 1 noiembrie curent şi până la 1 martie, în Moldova funcţionează regulamentul care stipulează că vehiculele trebuie să se deplaseze cu lanternele de gabarit puse în funcţiune. Care sunt argumentele pro sau contra ale acestui regulament? Includerea fazei scurte a luminilor de întâmpinare în perioada rece a anului este necesară pentru ca automobilul dumneavoastră să fie mai vizibil pentru alţi participanţi la trafic. O astfel de acţiune, de regulă, ar trebui să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere. Cei care sunt împotriva regulii de a conduce automobilul cu farurile în permanenţă aprinse invocă, în primul rând, consumul sporit de carburanţi. E adevărat, automobilul cu farurile aprinse consumă o cantitate mai mare de benzină sau motorină. Dar cât costă creşterea consumului de combustibil cu două la sută atunci când e vorba de reducerea numărului de accidente? În majoritatea ţarilor membre ale Uniunii Europene circulaţia cu farurile permanent aprinse este o condiţie obligatorie deja de mai mulţi. Statisticile accidentelor rutiere în aceste ţări arată următoarele: numărul de accidente poate fi r

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46