Expert auto – Pagina 9

Știți oare totul despre pregătirea unui automobil pentru vreme umedă şi ploioasă? Master LUX recomandă cinci reguli pentru anotimpul toamna

18.10.2016

Știți oare totul despre pregătirea unui automobil pentru vreme umedă şi ploioasă? Master LUX recomandă cinci reguli pentru anotimpul toamna

Umezeala si ploile au intrat în drepturile lor autumnale. Aceasta este o provocare serioasă pentru autovehicule. Ce recomandă Master LUX să întreprindeţi? În primul rând, trebuie să ne pregătim pentru a conduce automobilul în condiţii de vizibilitate redusă. Perioada luminoasă a zilei este în scădere rapidă, norii, ceaţa, roua şi ploile contribuie şi mai mult la reducerea vizibilităţii. Deci, mai întâi, e necesar să verificaţi starea ştergătoarelor şi, în caz de necesitate, să le înlocuiţi. Apoi - e necesar să verificaţi starea tuturor farurilor. Posibil, anterior nu aţi avut timp pentru a soluţiona această problemă şi lumina farurilor este palidă şi de culoare galbenă, iar farurile anticeață nu funcționează de mai multă vreme. Master LUX vă recomandă să instalaţi faruri cu xenon sau colagen. Un alt mod de a spori vizibilitatea este lustruirea farurilor, după care ele vor lumina mai expresiv şi, totodată, vor arata ca noi. Un alt element util este soluția „antiploaie”. Picăturile, pur şi simplu, alunecă de pe parbriz şi faruri. În funcţie de preţ şi c

Cum să eviţi o escrocherie în trafic?

17.08.2016

Cum să eviţi o escrocherie în trafic?

Escrocheriile în trafic au devenit un fenomen destul de frecvent, fiind o afacere destul de profitabilă. Câteva cazuri de acest gen au fost înregistrate la Chişinău. Ce-ar trebui să facem pentru a nu ajunge victima escrocilor în trafic? Ce înseamnă excrocherie în trafic? Este o situaţie în care escrocii înscenează un accident pentru a învinui potenţiala victimă şi a obţine o compensaţie financiară pentru un prejudiciu fictiv. Escrocii recurg la diverse scheme. De pildă, un automobil îi taie calea conducătorului şi el tamponează în altul. Sau escrocii se aruncă peste automobil ori sub el, învinuind conducătorul că a izbit un pieton. Mai există o modalitate – imitarea începerii deplasării. Maşina escrocilor, la semafor sau la intrare pe drumul principal, o ia din loc, ca mai apoi să frâneze brusc, maşina din spate tamponându-se astfel în automobilul escrocilor. Alegerea „victimei” Escrocii aleg minuţios victima, aceasta fiind, de regulă, un conducător solitar. El trebuie să aibă o ţinută bună şi îngrijită (semn că e o persoana cu bani). Escrocii de cele mai multe ori acţionează în grup. Automobilul victimei tre

Cum să îndepărtăm petele de bitum de pe caroseria automobilului

18.07.2016

Cum să îndepărtăm petele de bitum de pe caroseria automobilului

Astăzi vă vom povesti cum se curăţă acoperirea de lac şi vopsele a caroseriei vehiculului de eventuale pete de bitum şi depunerile de ulei. Vom avea nevoie de White Spirit, un flacon pulverizator şi un şerveţel din microfibră. De ce microfibră? Pentru că e unul din puţinele materiale, ce nu lasă zgârieturi pe caroserie, când îndepărtăm petele. Acoperirea de protecţie, lac şi vopsea a caroseriei constă din câteva straturi: Strat de fosfat Grund Email de bază (culoare de bază) Strat de lac incolor Dacă vom deteriora stratul de lac, vom fi nevoiţi să recolorăm totul. White Spirit este unul din preparatele accesibile, ce poate fi procurat în orice magazin de uz casnic. Aşadar, la treabă! Mai întâi vom turna White Spirit în pulverizator şi vom stropi punctele mici negre de pe caroseria automobilului, care, de fapt, sunt depunerile bituminoase. Când pata se va muia suficient, luăm şerveţelul din microfibră şi ştergem suprafaţa. Petele bituminoase, uscate de-a binelea, nu se vor lua cu una-cu două. Aşa că vom stropi White Spirit iar şi iar până le vom îndepărta cu totul. În principiu, sunt suficiente 30-40 secun

Cum să pregătim corect climatizorul pentru perioada de vară?

09.06.2016

Cum să pregătim corect climatizorul pentru perioada de vară?

A venit vara şi multe climatizoare, sisteme climate control au început "să miroase" şi nici nu asigură răcoarea aşteptată. Prin urmare, posesorii acestora vor trebui să meargă la staţia service auto. Dar nu numai ei. La ce bun să amânăm ca mai apoi să ne confruntăm cu această problemă? Specialiştii recomandă tuturor automobiliştilor să facă diagnosticul complet al sistemului de răcire al vehiculului o dată pe an. Iar un motiv în plus sunt temperaturile înalte de vară. Aşadar, ce presupune diagnosticul integral şi corect al climatizorului auto sau al sistemului de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat? Alimentarea climatizorului Practica arată că deservirea şi reparaţia climatizoarelor auto, în cele mai dese cazuri, se face din cauza scurgerii freonului. Agentul de răcire are proprietatea de a se strecura prin crăpăturile şi microfisurile din radiator, ţevi şi garniturile de etanşare. De aceea presiunea în sistem trebuie supusă controlului, cel puţin, o dată pe an. Atrageţi atenţie la faptul că freonul poate avea o calitate diferită, de aceea climatizorul trebuie alimentat do

Pe cât de periculoasă poate fi instalarea unui echipament de gaz?

02.06.2016

Pe cât de periculoasă poate fi instalarea unui echipament de gaz?

Astăzi, din considerente de economie, mulţi înclină spre ideea instalării unui sistem de gaz. Şi, într-adevăr, instalaţiile de gaz moderne vor reduce consumul de combustibil în medie cu 35-40% la sută. Totuşi, mulţi consideră că sistemul de gaz prezintă anumite pericole. E adevărat oare? Echipamentele moderne de gaz, pe bună dreptate, au mai multe avantaje. Astfel, echipamentul GPL de generaţia a patra, datorită unei elaborări ca injecţia de gaz dozează volumul de gaz consumat şi nu are miros, chiar dacă butelia este amplasată în portbagaj, care, asemeni hatchback-urilor, nu este separat totalmente de salon. Instalaţiile de generaţie nouă înregistrează o pierdere nerelevantă de putere – aproximativ 10%, determinată de reglarea corectă a echipamentului. În conştiinţa multora, însă, mai persistă stereotipul precum că gazul este mai periculos decât benzina. Dar să examinăm fiecare obiecţie în parte. Prima: Principalul element al echipamentului de butelii cu gaz, care, după părerea majorităţii nespecialiştilor, prezintă cea mai mare ameninţare siguranţei este însăşi butelia de gaz. În realitate: rezistenţa la şocuri a

De ce pneurile sunt negre şi alte date interesante despre anvelope

31.05.2016

De ce pneurile sunt negre şi alte date interesante despre anvelope

Principiul de funcţionare al oricărei anvelope constă în faptul că presiunea înăuntrul ei depăşeşte presiunea atmosferică a aerului din mediul înconjurător. Prin urmare, anvelopa rămâne pompată chiar şi sub greutatea automobilului, pasagerilor şi încărcăturii transportate. Reţineţi, deci: cauciucul calitativ este o condiţie a siguranţei în trafic. Este extrem de important să avem grijă de starea pneurilor atât de vară, cât şi de iarnă. Experţii ne atenţionează asupra faptului că pe anvelopă sunt indicatoare speciale, după care poate fi determinat cu uşurinţă gradul ei de uzură sau deteriorare. Dacă muchiile transversale dintre banda de rulare se rod până la nivelul indicatorului de uzură, atunci durata de viaţă a anvelopelor e posibil să expire în cel mai apropiat timp. Uzura rapidă poate fi cauzată şi de deteriorările mecanice. Printre aceste deteriorări se numără tăieturile, deformarea din cauza frânării de urgenţă sau apariţia unor umflături după o lovitură de bordură sau de alte obstacole. Toţi aceşti factori negativi reduc simţitor durata de valabilitate a anvelopelor, chiar şi a celor mai calitativ

Indicele de viteză al anvelopelor: sporiţi confortul şi siguranţa în timpul mersului!

30.05.2016

Indicele de viteză al anvelopelor: sporiţi confortul şi siguranţa în timpul mersului!

Adesea oamenii fie nu cunosc despre indicele de viteză ale anvelopelor achiziţionate sau nu acordă nici o atenţie acestui fapt. Totodată, indicii de viteză diferă foarte mult, şi atunci când alegem anvelopele trebuie să ţinem cont de stilul individual de conducere: astfel vom putea spori nivelul de confort şi siguranţă în timpul conducerii, şi vom economisi datorită utilizării corespunzătoare a cauciucului. Indicele de viteză se indică întotdeauna pe peretele lateral – acolo unde, de obicei, se marchează dimensiunea anvelopei. Este un marcaj special, acelaşi pentru toţi producătorii. Tabelul de mai jos indică viteza maximă în km/oră. Viteza maximă admisibilă de deplasare a autovehiculului pentru diferiţi indici de viteză: Simbol J K L M N P Q R S T U H V VR W Y ZR km/oră 100 110 120 130

E rezonabil să mergi pe cauciucuri de iarnă anul împrejur?

29.05.2016

E rezonabil să mergi pe cauciucuri de iarnă anul împrejur?

În aceşti ani de criză tot mai mulţi automobilişti, făcând nişte calcule aproximative, decid să meargă tot anul pe cauciucuri de iarnă, considerând că e mult mai avantajos decât să ai la îndemână două seturi de anvelope. Să fie oare adevărat? Creşte consumul Am testat personal circularea pe cauciucuri de iarnă anul împrejur cu Toyota Prius (hibrid electric). Dacă în cazul echipării cu anvelope de vară consumul mediu de combustibil pentru 6 luni în condiţii urbane constituie 5,3 litri benzină de 95 la 100 kilometri, atunci în acelaşi răstimp, de 6 luni, la un set de iarnă consumul mediu a constituit 5,8 litri la 100 km. Prin urmare, circulând cu Toyota Prius economicoasă, echipată cu anvelope de iarnă, pe drum uscat vom avea un supraconsum de jumătate de litru la 100 kilometri. La vehiculele mai puternice, nehibride, supraconsumul, fireşte, este simţitor mai înalt. Anvelopa se roade mai repede Şi mai mult bate la buzunar neadaptarea anvelopelor de iarnă pentru circulare în perioada caldă a anului: cauciucul degradează de câteva ori mai repede! Utilizarea anvelop

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46