Pe cât de periculoasă poate fi instalarea unui echipament de gaz?

Pe cât de periculoasă poate fi instalarea unui echipament de gaz?

Astăzi, din considerente de economie, mulţi înclină spre ideea instalării unui sistem de gaz. Şi, într-adevăr, instalaţiile de gaz moderne vor reduce consumul de combustibil în medie cu 35-40% la sută. Totuşi, mulţi consideră că sistemul de gaz prezintă anumite pericole. E adevărat oare?

Echipamentele moderne de gaz, pe bună dreptate, au mai multe avantaje. Astfel, echipamentul GPL de generaţia a patra, datorită unei elaborări ca injecţia de gaz dozează volumul de gaz consumat şi nu are miros, chiar dacă butelia este amplasată în portbagaj, care, asemeni hatchback-urilor, nu este separat totalmente de salon. Instalaţiile de generaţie nouă înregistrează o pierdere nerelevantă de putere – aproximativ 10%, determinată de reglarea corectă a echipamentului. În conştiinţa multora, însă, mai persistă stereotipul precum că gazul este mai periculos decât benzina. Dar să examinăm fiecare obiecţie în parte.

Prima: Principalul element al echipamentului de butelii cu gaz, care, după părerea majorităţii nespecialiştilor, prezintă cea mai mare ameninţare siguranţei este însăşi butelia de gaz. În realitate: rezistenţa la şocuri a buteliilor moderne de oţel este cu mult mai înaltă decât cea a rezervoarelor de benzină – până la 20 tone (rezervorul de benzină – 5 tone). Butelia de gaz mai trezeşte şi o altă temere: spre deosebire de diesel şi benzină, gazul este înmagazinat în butelii sub o presiune, ce poate atinge 16-20 atmosfere. Practica arată că la staţiile de alimentare cu gaz presiunea foarte rar depăşeşte 10 atmosfere. În schimb butelia este calculată pentru o presiune maximă de 30 de atmosfere.

A doua. Renumita organizaţie germană ADAC a efectuat un studiu independent global al calităţilor aparatajului modern de gaz. Automobilul dotat cu o astfel de instalaţie a fost supus, mai întâi, testelor krash, iar mai apoi, în general, a fost incendiat. După toate experimentările, cercetătorii germani de la ADAC au confirmat întru totul inofensivitatea utilizării gazului pentru consumatorul de masă.

A treia, instalaţiile moderne de gaz se bucură şi de încrederea uzinelor producătoare de automobile. Astfel, echipamentul de gaz pentru Landi Renzo la uzine europene, cum ar fi Fiat, Renault, VW şi Skoda, este instalat direct pe banda rulantă de automobile. E adevărat că preţul unui astfel de automobil pentru consumator se ridică la peste 1500 de euro – lista de preţuri standard din ţările vest-europene la echipamentele de gaz. Vă sfătuim să nu vă grăbiţi, „gazul” poate fi instalat la orice maşină deja aici, în Moldova. În acest caz, costul întregii instalaţii va constitui 350 de euro, iar termenul de răscumpărare va fi mult mai mic.

E clar că pentru a instala corect echipamentul de gaz, e necesar să se apeleze la specialişti de înaltă calificare, certificaţi cu dreptul de instalare şi întreţinere a unui astfel de echipament.


Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

18.07.2018

Ce trebuie să cunoaştem despre funcționarea corectă a aparatului de aer condiționat al automobilului?

Beneficiile răcitorului de aer, mai ales, acum, vara, ar fi greu de supraestimat. Aparatul de aer condiționat nu numai că vă permite să răciți aerul din interiorul mașinii, ci și să-l curățați de mirosurile străine, inclusiv să curățați aerul din cabină de umiditate excesivă. Dar, ca orice alt ansamblu auto, climatizorul are nevoie de întreținere în timp util, care include examinarea, repararea și înlocuirea consumabilelor. Printre problemele principale clasice ce apar în funcționarea unei instalaţii auto de aer condiționat, experții remarcă următoarele: Ventilaţia dificilă a aerului răcit; Mirosuri neplăcute în cabină; Scădere insuficient de rapidă a temperaturii aerului în interiorul mașinii. Dacă nu acordați atenție acestor probleme la timp și nu le rezolvați, atunci mai târziu soluţionarea lor vă va costa mult mai mulți bani. Cel mai adesea, cauza majorităţii deranjamentelor aparatului de aer condiționat auto este filtrul salonului, înfundat cu praf. De aceea, experții recomandă schimbarea filtrului salonului la fiecare 15 mii de kilometri și nu așteptați p&acir

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

12.02.2018

Profilul direcțional al benzii de rulare: de ce este necesar și cum funcționează?

În general, profilul benzii de rulare a anvelopei este împărțit în două tipuri principale: direcțional și nedirecțional. Profesioniștii preferă, fără îndoială, primul tip, care îl înlocuiește treptat pe cel de-al doilea. O victorie decisivă asupra acvaplanării Profilul direcțional al benzii de rulare promovează dezvoltarea vitezei maxime și a îndepărtării mai calitative şi mai rapidă a apei de sub plasturele de contact. Cu cât adâncimea canalelor benzii de rulare este mai mare, cu atât mai multă apă va fi eliminată de banda de rulare și cu atât mai rapid va avea loc acest proces. În cadrul testării anvelopei există un exercițiu numit "Rezistența la acvaplanare". De obicei, în condiții de drum umed și, în special, în bălți adânci, anvelopele cu un desen direcțional înregistrează cele mai bune rezultate. Testul este efectuat astfel. Se accelerează până la o viteză de 80 de kilometri pe oră, ca mai apoi să se intre într-o băltoacă adâncă. Intrarea trebuie să se efectueze la cea de-a treia treaptă de viteză și pedala d

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

17.10.2017

Cum să pregătești automobilul pentru perioada de iarnă?

Iarna în Moldova este asociată cu timp de moină, umiditate, drumuri lunecoase şi produse chimice agresive. Când pregătim maşina pentru iarnă, trebuie să luăm în consideraţie aceste particularităţi climatice din ţara noastră. Caroseria Cel mai mult în timpul iernii, din cauza umidității ridicate, sunt supuse deteriorării caroseria automobilului, în special arcurile roților și zonele ştirbite și zgâriate. Coroziunea, pe lângă toate celelalte, este cauzată de substanțele chimice presărate din abundență pe străzi. Acoperirea părţii inferioare a automobilului cu un compus anti-coroziune minimizează riscurile. Unii experți recomandă să se aplice un strat de ceară după spălatul maşinii. În ceea ce priveşte spălatul, iarna trebuie exclus contactul cu apa fierbinte, iar boxa trebuie părăsită doar când maşina va fi uscată. Anvelopele Anvelope de iarna reprezintă elementul fundamental ce asigură securitatea pe drumuri în timpul iernii. Evident, este categoric inadmisibil să conduci pe timp de iarnă, echipat cu anvelope de vară. Este la fel de dăunător și periculos să combini an

Atenție! Toate vehiculele alimentate cu gaze trebuie să fie marcate cu semn distinctiv

05.10.2017

Atenție! Toate vehiculele alimentate cu gaze trebuie să fie marcate cu semn distinctiv

Recent au intrat în vigoare modificările la Regulamentul circulaţiei rutiere referitoare la circulaţia pe drumurile din ţară a vehiculelor alimentate cu gaze lichefiate. În plus la alte prescripţii, acum toate autovehiculele cu instalații de gaze ar trebui să aibă pe caroserie un autocolant distinctiv "GAZ" de culoare galbenă. Dacă nu există un astfel de autocolant, șoferului i se aplică o amendă de până la 1000 de lei. Clienţii Master LUX n-ar trebui să-şi facă griji, gândindu-se, unde ar putea găsi acest autocolant. Master LUX vă va oferi cu plăcere acest serviciu mic. La prima vizită la stațiile service, operatorii noștri vor aplica pe fiecare automobil alimentat cu gaze semnul distinctiv corespunzător. Pentru a face acest lucru, este suficient să exprimaţi această doleanţă angajaţilor de la centrele service auto.

Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

24.08.2017

Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

Acum o sută de ani, cei mai importanți producători doar începeau să experimenteze cu construcția anvelopelor pentru autoturisme. Evoluția a condus la faptul că, din toată mulțimea de tipuri anvelope pentru autoturisme, absolut dominante astăzi sunt anvelopele tip fără cameră. Mai exact, aproape toate anvelopele moderne sunt pneumatice, fără cameră și radiale. În cadrul acestui tip pot fi evidențiate o serie de caracteristici importante ale anvelopelor, prin care acestea se deosebesc una de alta. În primul rând, după sezonul de utilizare anvelopele se împart în anvelope tipuri de vară, de iarnă și pentru toate anotimpurile. Anvelopele de vara sunt "adaptate" la un indice viteză mare și o bună rezistență la uzură, dar numai la temperaturi mai mari de zero grade. La frig aceste anvelope se întăresc, nu sunt în stare să "se agațe" de zăpadă și de gheață, pierd brusc aderența cu traseul. Anvelopele de iarnă , datorită compoziției lor, sunt elastice chiar și la temperaturi scăzute. Banda de rulare de iarnă la fel diferă mult de banda anvelopelor de vară. În primul rând, prin prezen

Anvelope pentru camioane în Moldova: cum aleg profesioniștii?

14.08.2017

Anvelope pentru camioane în Moldova: cum aleg profesioniștii?

Argumentele la alegerea anvelopelor comerciale pentru camioane diferă într-o oarecare măsură de modul de a lua decizii la achiziționarea de anvelope pentru autoturisme. Mărcile, publicitatea, aspectul estetic și alți factori emoționali, au o prezență mult mai mică și cedează locul pentru așa parametri cum ar fi durabilitatea, rezistența la tăieturi și alte deteriorări, eficiența energetică, indicele de sarcină. În final, se formează principalul parametru - kilometrajul: cât de mulți kilometri poate parcurge una sau cealaltă anvelopă? Nu este cazul să uităm și despre alte calități: stabilitatea direcțională, frânarea și controlul calității în orice condiții meteorologice. Selectarea anvelopelor pentru camioane este direct legată de condițiile de exploatare. Dacă transportul auto funcționează în condiții complicate de drum, este recomandabil să se acorde atenție anvelopelor cu presiune reglabilă. Iar dacă drumul promite să fie lipsit de aventuri, anvelopele pneumatice sunt o alegere rațională. O importanță deosebită pentru vehiculele comerciale o are sarcina limită. Fiecare anvelopă are indice

Anvelopele şi temperatura. Ce trebuie să cunoaştem despre acestea?

12.07.2017

Anvelopele şi temperatura. Ce trebuie să cunoaştem despre acestea?

Încă din liceu, este cunoscut faptul că orice deformare a corpului este provocată de încălzirea acestuia. Anvelope în proces de utilizare se deformează mai ales atunci cînd accelerează, frîneaza și virează, în consecință, se încălzesc. Prin urmare, temperatura pneurilor, spre exemplu, la o oră după începerea călătoriei este diferită de temperatura de la începutul călătorie, şi chiar mai semnificativă, dacă automobilul intens a frînat, a accelerat sau brusc a virat. Coeficientul de aderență a anvelopelor depinde în mare parte de temperatura acestora. Astfel, valoarea coeficientului anvelopelor reci este diferită decît atunci cînd se încălzește - crește, iar în procesul de supraîncălzire acesta din nou se micșorează. Temperatura optimă pentru diverse tipuri de anvelope este diferită. Pentru pneurile de vară temperatura ideala este 60-90 de grade Celsius. Iar pentru cele de curse – aceasta este mai mare și poate depăşi 100 de Grade. În condiții de exploatare obișnuite este foarte important să evităm supraîncălzirea anvelopelor. Di

Când și cum trebuiesc schimbate anvelopele automobilului?

03.04.2017

Când și cum trebuiesc schimbate anvelopele automobilului?

Principalii producători de anvelope recomandă insistent înlocuirea anvelopelor atunci când temperatura mediului ambiant scade sub +7 ° C. Însă această cifră este stabilită cu rezervă, astfel încât dumneavoastră să fiți sigur că nu veți nimeri într-o situație periculoasă, cu anvelopele de vară pe un drum înghețat. Una dintre principalele calități ale unei anvelope auto este capacitatea de aderență. Și aceste calități depind în mare măsură de temperatura aerului ambiant. Această dependență este determinată de compoziția chimică a benzii de rulare a anvelopei. La anvelopele de vară, în cazul căderii temperaturii proprietățile de aderență se înrăutățesc. Cauciucul, cum se spune, „înlemnește“. Dar ce se întâmplă atunci când temperatura crește? Odată cu creșterea temperaturii aerului și a pavajului, distanța de frânare a autovehiculului se majorează semnificativ! Singurele excepții sunt anvelopele de curse, cu indicele de viteză înalt, care odată cu încălzirea capătă o aderență mai puternică cu drumul. Anvelopelor

FAQ
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749