Astăzi, din considerente de economie, mulţi înclină spre ideea instalării unui sistem de gaz. Şi, într-adevăr, instalaţiile de gaz moderne vor reduce consumul de combustibil în medie cu 35-40% la sută. Totuşi, mulţi consideră că sistemul de gaz prezintă anumite pericole. E adevărat oare?
Echipamentele moderne de gaz, pe bună dreptate, au mai multe avantaje. Astfel, echipamentul GPL de generaţia a patra, datorită unei elaborări ca injecţia de gaz dozează volumul de gaz consumat şi nu are miros, chiar dacă butelia este amplasată în portbagaj, care, asemeni hatchback-urilor, nu este separat totalmente de salon. Instalaţiile de generaţie nouă înregistrează o pierdere nerelevantă de putere – aproximativ 10%, determinată de reglarea corectă a echipamentului. În conştiinţa multora, însă, mai persistă stereotipul precum că gazul este mai periculos decât benzina. Dar să examinăm fiecare obiecţie în parte.
Prima: Principalul element al echipamentului de butelii cu gaz, care, după părerea majorităţii nespecialiştilor, prezintă cea mai mare ameninţare siguranţei este însăşi butelia de gaz. În realitate: rezistenţa la şocuri a buteliilor moderne de oţel este cu mult mai înaltă decât cea a rezervoarelor de benzină – până la 20 tone (rezervorul de benzină – 5 tone). Butelia de gaz mai trezeşte şi o altă temere: spre deosebire de diesel şi benzină, gazul este înmagazinat în butelii sub o presiune, ce poate atinge 16-20 atmosfere. Practica arată că la staţiile de alimentare cu gaz presiunea foarte rar depăşeşte 10 atmosfere. În schimb butelia este calculată pentru o presiune maximă de 30 de atmosfere.
A doua. Renumita organizaţie germană ADAC a efectuat un studiu independent global al calităţilor aparatajului modern de gaz. Automobilul dotat cu o astfel de instalaţie a fost supus, mai întâi, testelor krash, iar mai apoi, în general, a fost incendiat. După toate experimentările, cercetătorii germani de la ADAC au confirmat întru totul inofensivitatea utilizării gazului pentru consumatorul de masă.
A treia, instalaţiile moderne de gaz se bucură şi de încrederea uzinelor producătoare de automobile. Astfel, echipamentul de gaz pentru Landi Renzo la uzine europene, cum ar fi Fiat, Renault, VW şi Skoda, este instalat direct pe banda rulantă de automobile. E adevărat că preţul unui astfel de automobil pentru consumator se ridică la peste 1500 de euro – lista de preţuri standard din ţările vest-europene la echipamentele de gaz. Vă sfătuim să nu vă grăbiţi, „gazul” poate fi instalat la orice maşină deja aici, în Moldova. În acest caz, costul întregii instalaţii va constitui 350 de euro, iar termenul de răscumpărare va fi mult mai mic.
E clar că pentru a instala corect echipamentul de gaz, e necesar să se apeleze la specialişti de înaltă calificare, certificaţi cu dreptul de instalare şi întreţinere a unui astfel de echipament.