În general, profilul benzii de rulare a anvelopei este împărțit în două tipuri principale: direcțional și nedirecțional. Profesioniștii preferă, fără îndoială, primul tip, care îl înlocuiește treptat pe cel de-al doilea.
O victorie decisivă asupra acvaplanării
Profilul direcțional al benzii de rulare promovează dezvoltarea vitezei maxime și a îndepărtării mai calitative şi mai rapidă a apei de sub plasturele de contact. Cu cât adâncimea canalelor benzii de rulare este mai mare, cu atât mai multă apă va fi eliminată de banda de rulare și cu atât mai rapid va avea loc acest proces.
În cadrul testării anvelopei există un exercițiu numit "Rezistența la acvaplanare". De obicei, în condiții de drum umed și, în special, în bălți adânci, anvelopele cu un desen direcțional înregistrează cele mai bune rezultate. Testul este efectuat astfel. Se accelerează până la o viteză de 80 de kilometri pe oră, ca mai apoi să se intre într-o băltoacă adâncă. Intrarea trebuie să se efectueze la cea de-a treia treaptă de viteză și pedala de acceleraţie trebuie să fie apăsată la maxim. În același timp, mașina accelerează exact la o viteză de 70,4 kilometri pe oră. În primul moment, viteza scade brusc datorită rezistenței apei. Și se accelerează în continuare până când se ridică roțile din față. Dar ele ies la suprafaţă la viteza de 70,4 kilometri pe oră.
Rezistența neîntreruptă la acvaplanare este una dintre proprietățile cheie ale anvelopelor cu profilul benzii de rulare direcțional, pentru care conducătorii auto amatori apreciază acest lucru.
Anvelopele direcționale necesită o instalare atentă
Merită de acordat o atenție deosebită instalării corecte a anvelopelor cu profil direcțional. Faptul este că astfel de anvelope trebuie să fie instalate în conformitate cu săgeata indicată pe peretele lateral și care indică direcția necesară a benzii de rulare.
Montarea incorectă a anvelopelor conduce la o uzură mai rapidă a cauciucului și la deteriorarea proprietăților de manipulare și de cuplare ale mașinii. Astfel, testul menţionat cu anvelope incorect instalate oferă o viteză de 66,4 kilometri pe oră la ieșirea din băltoacă. Aceasta înseamnă că, deplasându-vă în condiţii de ploaie, veţi pierde controlul asupra situației la o viteză mai mică. Astfel, de modul de instalare a anvelopelor va depinde dacă acestea pot aduce beneficii așteptate de la acestea sau, invers, vor avea rezultate mediocre și nu vor putea garanta siguranța în condiții dificile de drum.