Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților (alte ortografii uzuale: „camber și convergență”, „aliniere-roți”) este o operațiune care vă permite să setați poziția corectă a roților în spațiu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul și, bineînțeles, cu drumul ). Alinierea roților se face de către meșteri în service auto, folosind utilaje specializate.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Tipuri incorecte de aleniere a roților

Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotație ale roților între ele sau cu axa longitudinală a mașinii. Reglajul geometrie roților este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roțile nu sunt în același plan, dar sunt direcționate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziție se numește „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracțiune spate. Convergența negativă (sau divergența) este atunci când roțile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a mașinii. Este mai probabil ca meșterii să întâmpine această situație la automobile cu tracțiune față.

În toate cazurile, îndreptarea incorectă duce la uzura neuniformă a benzii de rulare, crește consumul de combustibil, reduce eficiența direcției, duce la pierderea capacității mașinii de a merge drept fără viraj (mașina va trage în lateral tot timpul, se va „demonta” de pe pistă). ) și distorsionează distanța de frânare. Intensitatea acestor efecte negative depinde de cât de departe s-au abătut anvelopele de la poziția lor optimă unele față de altele și de axa longitudinală a vehiculului.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglaj geometrie roți

Camberul este unghiul care măsoară poziția roții în planul de rotație față de axa verticală. Dacă roțile par să „cadă” cu partea superioară, atunci această poziție se numește camber pozitiv. Camberul negativ sau blocarea este o poziție în care partea superioară a roții este înclinată spre interiorul vehiculului.

Dacă unghiurile de camber sunt incorecte, atunci forța de tracțiune cu suprafața drumului scade, deoarece zona de contact este distorsionată și banda de rulare a anvelopei primește o sarcină neuniformă. Se formează uzura neuniformă a benzii de rulare, controlabilitatea mașinii poate cădea.

Nu întotdeauna astfel de abateri sunt dăunătoare și pot fi corectate. Aceste valori sunt indicate în hărțile tehnologice ale acelor modele de mașini pentru care sunt realizate în mod regulat, pentru implementarea unui anumit camber în centrele de service. Un număr de mașini sport au o blocare deliberată, ceea ce crește stabilitatea mașinii pe pistă în viraje. Există și alte cazuri în care este utilizat un unghi de camber specific. Puteți găsi adesea stand ca element de reglare a mașinii - pentru drifting, conducere extremă.

Înainte de a decide asupra unghiurilor de camber pentru evenimente sportive și drifting controlat, ar trebui să discutați cu experți care vă vor spune ce valori sunt acceptabile pentru o anumită mașină - și chiar tipul de piste pe care va fi condusă mașina.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

De ce gradele roții treptat se dereglează?

După cum a devenit deja clar din cele de mai sus, alinierea corectă este cel mai important element al siguranței mașinii. În procesul de conducere, apare treptat o încălcare naturală a unghiurilor roților. Acest lucru se datorează faptului că piesele implicate în ținerea roții se uzează. Acestea sunt silent block, garnituri de cauciuc. Din această cauză, golurile și unghiurile se schimbă.

Dacă mașina este folosită pe drumuri proaste sau este condusă agresiv, atunci uzura și schimbarea colțurilor vor avea loc mult mai rapid. Înțelegând aceste circumstanțe, șoferii experimentați scurtează intervalele (timp și kilometraj) dintre verificarea camber și convergență.

Poziția roților se deteriorează, de asemenea, treptat din cauza supraponderală constantă. Acest lucru este valabil mai ales pentru vehiculele comerciale. În consecință, vehiculele din flotele comerciale ar trebui verificate mai des pentru acești parametri.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Cum să înțelegi că este timpul de făcut o aliniere a roților?

Un semn sigur de aliniere greșită a roților va fi mișcarea mașinii, care nu corespunde pe deplin cu poziția volanului. Unul dintre semnele importante va fi uzura neuniformă a benzilor de rulare a anvelopelor (cu toate acestea, uzura neuniformă poate fi cauzată de alte motive). Dar cel mai bine este să nu așteptați încălcări tangibile și să verificați poziția roților de fiecare dată când schimbați anvelopele.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Tipuri de aliniere a roților

Alinierea roților, desigur, se face cel mai bine în serviciile auto moderne, cu o bună reputație, echipamente și meșteri experimentați.

Astăzi, serviciile auto bune oferă tipuri precum alinierea roților 3D, alinierea roților computerizată și alinierea roților cu laser (optic). Alinierea roților computerezată - acesta este un stand care include o platformă și un computer care calculează și afișează date despre unghiurile de înclinare. Dacă standurile tradiționale (optice) au dat abateri de 1-3 mm de normă, atunci standurile computerezate exclud practic abaterile. Acest lucru se datorează faptului că un astfel de stand are opt senzori infraroșii care trimit simultan un semnal. Calculatoarele de aliniere sunt dotate cu o bază de date care include reglementări pentru toate modelele de mașini, ceea ce elimină posibilitatea unei erori din cauza factorului uman.

Alinierea roților 3D este cel mai recent cuvânt în acest domeniu. Tehnologia este următoarea: marcatoarele sunt atașate de roți, cărora le este transmis un semnal de calculator. Pe baza datelor de la acești markeri, computerul generează un model 3D al locației roților. Această procedură este cea mai precisă din punct de vedere al calibrării și, de asemenea, nu necesită ca vehiculul să fie pe o ridicare joasă, așa cum este cazul celorlalte două tipuri de service. Un avantaj suplimentar al tehnologiei 3-D este eficiența. Economisește mult timp.

***

Cele mai recente standuri de aliniere a roților 3-D ale mărcii italiene Ravaglioli sunt instalate în serviciile auto Master LUX. Meșterii cu vastă experiență efectuează această procedură pentru absolut toate tipurile de mașini și camioane ușoare. Și înainte de a începe procedura de aliniere a roților, meșterii inspectează fără greșeală șasiul, verifică presiunea din anvelope și evaluează starea acestora.


Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

12.01.2023

Când ar trebui să-ți schimbi lichidul de frână?

Schimbarea lichidului de frână este o procedură mult mai rară în comparație cu înlocuirea altor lichide ale vehiculului. În același timp, este mult mai responsabilă, deoarece are legătură directă cu domeniul siguranței, și anume, capacitatea mașinii de a se opri. Tipuri de lichide de frână În industria auto modernă, sunt utilizate mai multe tipuri diferite de TJ. Cea mai învechită versiune - un amestec de alcool butilic cu ulei de ricin - se mai găsește, dar nu satisface prea mult sarcinile moderne, deoarece se îngroașă la temperaturi sub zero și își pierde treptat proprietățile. Apoi au venit DOT3, 4 și 5. DOT 3 este un lichid de frână pe bază de glicol și poliester. Acest tip de TJ este potrivit pentru mașini cu putere medie. DOT3 are o limită superioară a temperaturii de funcționare de cel mult 150 °C. DOT 4 este un lichid de frână mai avansat. Datorită aditivilor suplimentari în aceeași compoziție pe care o are DOT3, face față încărcăturilor de temperatură deja de până la 200-230 ° C, ceea ce acoperă nevoile marii majorități a mașinil

Caracteristici ale reparației șasiului auto

13.12.2022

Caracteristici ale reparației șasiului auto

Diagnosticarea și repararea șasiului auto este un serviciu frecvent, de bază, în serviciile auto. Însuși principiul de funcționare al mașinii presupune că șasiul este cel mai vulnerabil element și necesită o intervenție mai frecventă. Elementele șasiului - grinda, suspensia, roțile - sunt primele care preiau sarcina care este constantă în timpul mișcării: șocuri, vibrații, frecare, schimbări bruște ale forțelor versatile de influență. Anume șasiul preia consecințele efectelor unui mediu extern agresiv. Prin urmare, nu este nimic surprinzător în faptul că înlocuirea uneia sau alteia unități de rulare este o chestiune de timp. Cu cât mai des verificați starea tuturor elementelor șasiului, cu atât va fi mai ușor și mai ieftin să reparați, iar călătoria va fi mai sigură. O piesă uzată, care funcționează defectuos implică deteriorarea componentelor asociate cu aceasta. Prin urmare, meșterii auto îndeamnă întotdeauna proprietarii de mașini să nu ignore zgomotele și sunetele străine apărute și schimbarea comportamentului mașinii pe drum. Diagnosticarea în timp util va ajuta

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

06.12.2022

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din șasiu, care este un articol consumabil. Sfârșitul periodic al vieții următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puțin frecventă a discurilor de frână din cauza subțierii lor (în funcție de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu și calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc și când este complet lipsită de sens și inutilă. Când apare întrebarea degajării discurilor de frână? Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meșter după o inspecție vizuală a șasiului, fie de mașina în sine, cu semne caracteristice: bataie a volanului; scârțâituri și alte zgomote la apăsarea pedalei de frână; creșterea distanței de frânare. Dacă întâmpinați unul s

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

16.11.2022

Umflarea anvelopelor cu azot - argumente pro și contra

Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbește despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul crește fiabilitatea și siguranța traficului, îmbunătățește proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menținerea presiunii și se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii și contracției azotului de multe ori mai puțin decât asupra oxigenului. Se mai menționează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, așa că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar și pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poți conduce mai departe. Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt înc

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

03.11.2022

Caracteristici ale îndreptării discurilor de oțel

Îndreptarea jantelor din oțel este o procedură la care se recurge după deteriorarea mecanică a jantei, de cele mai multe ori după un impact când lovește o groapă (mai ales la viteză mare), sau din cauza frecării de bordură. Chiar și micile încălcări ale geometriei discului duc la bătaia volanului, la uzura neuniformă a benzii de rulare și la un efect distructiv asupra elementelor șasiului. Adesea, loviturile de pe disc nu sunt detectate vizual, așa că este important să nu ignorați bătăile de direcție care apar, mergeți la un service auto și faceți verificarea. Restaurarea la timp a discurilor este mult mai ieftină și mai rapidă decât mai târziu pentru a rezolva problemele cu șasiul și cremaliera de direcție cauzate de deteriorarea discului. Desigur, puteți cumpăra roți noi, dar procedura de restaurare este mult mai ieftină, iar reparația practic nu este vizibilă nici la ochi, nici prin repararea unei modificări a comportamentului mașinii. De regulă, în timpul inspecției, meșterelor stabilește dacă discul poate fi îndreptat (diagnosticarea defectelor). Există daune majore, după care disc

Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

Toți proprietarii de mașini trec printr-o procedură de echilibrare a roților. Care este cauza și de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acțiuni care duc la stabilirea unui echilibru în șasiul mașinii - între roți, suspensie, discuri și butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă și a întregii roți în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactați un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puțin, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea mașinii crește, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanțe mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meșterelor, unii proprietari de mașini, economisind bani, refuză să echilibreze roțile atunci când îi &bdq

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

28.04.2022

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare mașină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le unește într-o singură sarcină globală: protecția împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje și sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului. Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru mașinile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteți înțelege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neștiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct. Filtru de combustibil Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea și gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale și la o scădere a performanței pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reține murdăria, apa și alte fracțiuni care nu au ce căuta în si

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749