Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților (alte ortografii uzuale: „camber și convergență”, „aliniere-roți”) este o operațiune care vă permite să setați poziția corectă a roților în spațiu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul și, bineînțeles, cu drumul ). Alinierea roților se face de către meșteri în service auto, folosind utilaje specializate.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Tipuri incorecte de aleniere a roților

Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotație ale roților între ele sau cu axa longitudinală a mașinii. Reglajul geometrie roților este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roțile nu sunt în același plan, dar sunt direcționate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziție se numește „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracțiune spate. Convergența negativă (sau divergența) este atunci când roțile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a mașinii. Este mai probabil ca meșterii să întâmpine această situație la automobile cu tracțiune față.

În toate cazurile, îndreptarea incorectă duce la uzura neuniformă a benzii de rulare, crește consumul de combustibil, reduce eficiența direcției, duce la pierderea capacității mașinii de a merge drept fără viraj (mașina va trage în lateral tot timpul, se va „demonta” de pe pistă). ) și distorsionează distanța de frânare. Intensitatea acestor efecte negative depinde de cât de departe s-au abătut anvelopele de la poziția lor optimă unele față de altele și de axa longitudinală a vehiculului.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglaj geometrie roți

Camberul este unghiul care măsoară poziția roții în planul de rotație față de axa verticală. Dacă roțile par să „cadă” cu partea superioară, atunci această poziție se numește camber pozitiv. Camberul negativ sau blocarea este o poziție în care partea superioară a roții este înclinată spre interiorul vehiculului.

Dacă unghiurile de camber sunt incorecte, atunci forța de tracțiune cu suprafața drumului scade, deoarece zona de contact este distorsionată și banda de rulare a anvelopei primește o sarcină neuniformă. Se formează uzura neuniformă a benzii de rulare, controlabilitatea mașinii poate cădea.

Nu întotdeauna astfel de abateri sunt dăunătoare și pot fi corectate. Aceste valori sunt indicate în hărțile tehnologice ale acelor modele de mașini pentru care sunt realizate în mod regulat, pentru implementarea unui anumit camber în centrele de service. Un număr de mașini sport au o blocare deliberată, ceea ce crește stabilitatea mașinii pe pistă în viraje. Există și alte cazuri în care este utilizat un unghi de camber specific. Puteți găsi adesea stand ca element de reglare a mașinii - pentru drifting, conducere extremă.

Înainte de a decide asupra unghiurilor de camber pentru evenimente sportive și drifting controlat, ar trebui să discutați cu experți care vă vor spune ce valori sunt acceptabile pentru o anumită mașină - și chiar tipul de piste pe care va fi condusă mașina.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

De ce gradele roții treptat se dereglează?

După cum a devenit deja clar din cele de mai sus, alinierea corectă este cel mai important element al siguranței mașinii. În procesul de conducere, apare treptat o încălcare naturală a unghiurilor roților. Acest lucru se datorează faptului că piesele implicate în ținerea roții se uzează. Acestea sunt silent block, garnituri de cauciuc. Din această cauză, golurile și unghiurile se schimbă.

Dacă mașina este folosită pe drumuri proaste sau este condusă agresiv, atunci uzura și schimbarea colțurilor vor avea loc mult mai rapid. Înțelegând aceste circumstanțe, șoferii experimentați scurtează intervalele (timp și kilometraj) dintre verificarea camber și convergență.

Poziția roților se deteriorează, de asemenea, treptat din cauza supraponderală constantă. Acest lucru este valabil mai ales pentru vehiculele comerciale. În consecință, vehiculele din flotele comerciale ar trebui verificate mai des pentru acești parametri.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Cum să înțelegi că este timpul de făcut o aliniere a roților?

Un semn sigur de aliniere greșită a roților va fi mișcarea mașinii, care nu corespunde pe deplin cu poziția volanului. Unul dintre semnele importante va fi uzura neuniformă a benzilor de rulare a anvelopelor (cu toate acestea, uzura neuniformă poate fi cauzată de alte motive). Dar cel mai bine este să nu așteptați încălcări tangibile și să verificați poziția roților de fiecare dată când schimbați anvelopele.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Tipuri de aliniere a roților

Alinierea roților, desigur, se face cel mai bine în serviciile auto moderne, cu o bună reputație, echipamente și meșteri experimentați.

Astăzi, serviciile auto bune oferă tipuri precum alinierea roților 3D, alinierea roților computerizată și alinierea roților cu laser (optic). Alinierea roților computerezată - acesta este un stand care include o platformă și un computer care calculează și afișează date despre unghiurile de înclinare. Dacă standurile tradiționale (optice) au dat abateri de 1-3 mm de normă, atunci standurile computerezate exclud practic abaterile. Acest lucru se datorează faptului că un astfel de stand are opt senzori infraroșii care trimit simultan un semnal. Calculatoarele de aliniere sunt dotate cu o bază de date care include reglementări pentru toate modelele de mașini, ceea ce elimină posibilitatea unei erori din cauza factorului uman.

Alinierea roților 3D este cel mai recent cuvânt în acest domeniu. Tehnologia este următoarea: marcatoarele sunt atașate de roți, cărora le este transmis un semnal de calculator. Pe baza datelor de la acești markeri, computerul generează un model 3D al locației roților. Această procedură este cea mai precisă din punct de vedere al calibrării și, de asemenea, nu necesită ca vehiculul să fie pe o ridicare joasă, așa cum este cazul celorlalte două tipuri de service. Un avantaj suplimentar al tehnologiei 3-D este eficiența. Economisește mult timp.

***

Cele mai recente standuri de aliniere a roților 3-D ale mărcii italiene Ravaglioli sunt instalate în serviciile auto Master LUX. Meșterii cu vastă experiență efectuează această procedură pentru absolut toate tipurile de mașini și camioane ușoare. Și înainte de a începe procedura de aliniere a roților, meșterii inspectează fără greșeală șasiul, verifică presiunea din anvelope și evaluează starea acestora.


Echilibrarea anvelopelor -  în ce constă operațiunea dată?

21.09.2022

Echilibrarea anvelopelor - în ce constă operațiunea dată?

Toți proprietarii de mașini trec printr-o procedură de echilibrare a roților. Care este cauza și de ce nu ar trebui să fie neglijată procedura? În sine, acestă procedură în service auto presupune acțiuni care duc la stabilirea unui echilibru în șasiul mașinii - între roți, suspensie, discuri și butuc. Echilibrul în acest caz înseamnă setarea corectă a sarcinii din anvelopă și a întregii roți în ansamblu de-a lungul axei verticale, în raport cu centrul acesteia. Pentru a echilibra, trebuie să contactați un service auto, deoarece această procedură necesită echipament profesional specializat. O roată echilibrată vibrează mai puțin, călătoria devine mai confortabilă, manevrabilitatea mașinii crește, anvelopele durează mai mult, iar uzura inevitabilă se produce uniform pe întreaga zonă de contact. O roată echilibrată cu anvelope mediocre va avea performanțe mai bune decât o roată dezechilibrată cu o anvelopă premium. În pofida unor sfaturi ale meșterelor, unii proprietari de mașini, economisind bani, refuză să echilibreze roțile atunci când îi &bdq

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

28.04.2022

Cât de des trebuie înlocuite filtrele într-un automobil?

Fiecare mașină are patru tipuri de filtre pentru scopuri diferite. Le unește într-o singură sarcină globală: protecția împotriva impurității. În caz contrar, nu este nici o conexiune între ele, deoarece se luptă cu tipuri diferite de blocaje și sunt amplasate în diferite hub-uri a automobilului. Să analizăm fiecăre tip de filtru aparte. În total, există patru filtre pentru mașinile cu motor cu combustie internă pe benzină: combustibil, ulei, aer, salon (motoarele diesel asigură un al cincilea filtru de particule). Deja după nume puteți înțelege intuitiv scopul fiecăruia. O anumită dificultate în distingere „pentru neștiutori” este ultima pereche. În acest articol, vom pune toate la punct. Filtru de combustibil Sănătatea multor subsisteme depinde de calitatea și gradul de purificare a combustibilului. Combustibil de calitate scăzută duce la o deteriorare a alimentării sale și la o scădere a performanței pompei. Filtrele de combustibil sunt concepute pentru a preveni aceste scenarii negative - pentru a reține murdăria, apa și alte fracțiuni care nu au ce căuta în si

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

06.01.2022

Ce să faceți dacă mașina dvs nu se pornește pe vreme rece?

Temperaturile sub zero reprezintă o verificare serioasă a stării multor sisteme dintr-o mașină legate de pornirea motorului. Problemele legate de pornirea unei mașini într-o dimineață geroasă de iarnă pot da: Rezervoare de gaz pe jumătate goale Ulei îngroșat Baterie slabă Probleme cu demarorul Plăcuţe de frână îngheţate Benzină de calitate scăzută Bujii folosite și așa mai departe. În acest articol, vom lua în considerare ce ar trebui să faceți pentru a reduce riscul de a rămâne dimineața cu o mașină care nu se pornește într-o zi cu zăpadă. „Trezește” bateria ușor Pe vreme rece, la prima pornire, nu trebuie să da-ți sarcina maximă. După ce ați rotit cheia în contact, lăsați vehiculul să fie descărcat pentru câteva secunde. Lăsați pompa de combustibil să funcționeze în liniște, iar electronica de bord să efectueze autodiagnosticarea. Apoi porniți radioul sau faza scurtă. Și numai după aceea vă puteți porni. Șoferii diesel trebuie să fie deosebit de atenți. Nu puteți începe până când pictograma buj

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

01.11.2021

Cum să schimbați manual uleiul de motor? Șapte pași

Schimb de ulei și schimbarea filtrului de ulei însoțitor este o procedură obișnuită care este imperativă pentru a menține mașina în stare maximă. Funcția uleiului de motor este de a răci motorul și de a oferi protecție maximă împotriva efectelor dăunătoare fizice și chimice. Uleiul de motor nu numai că lubrifiază piesele motorului, ci și, cu ajutorul aditivilor pe care îi conține, se asigură că este curățat de micro-praf, produse de ardere, microparticule de la zgârieturi - tot ce este spălat de uleiul de pe pereți a motorului și rămâne în el, făcând uleiul mai închis în timp și mai vâscos. Dacă uleiul de motor este selectat corect, înlocuit la timp, atunci inima mașinii dumneavoastră va dura mult mai mult și mai fiabil. Cum să înțelegi că este timpul să schimbi uleiul? Intervalele de înlocuire sunt măsurate prin kilometrajul vehiculului. De obicei, este de 10-15 mii de kilometri, sau înlocuire cel puțin o dată pe an. Intervalul dintre schimbări este indicat în cartea de service și într-o oarecare măsură depinde de uleiul în sine

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

22.10.2021

Cum să faceți față unei baterii auto descărcate?

În Moldova, vremea foarte rece nu a venit încă, dar timpul trece repede și, deși nu se poate spune nimic cu certitudine despre vreme, temperaturile foarte scăzute pot fi în prag relativ curând. Deci, temperaturi precum minus douăzeci de grade Celsius pot duce la probleme chiar și pentru acei șoferi care au instalat baterii noi. Într-adevăr, pe o vreme atât de rece, chiar și o baterie nouă, în stare bună, își poate pierde întreaga încărcare și chiar jumătate din electroliți peste noapte! Faptul este că electrolitul, în cursul reacțiilor chimice, se poate îngroșa, iar bateria nu va putea produce nivelul de tensiune necesar pentru pornirea motorului. Însă, astfel de proces al evenimentelor este destul de puțin probabil (deși este posibil), atunci pentru absolut toate bateriile la temperaturi scăzute, acestea au o sarcină mult crescută - datorită climatului care funcționează constant, scaunelor încălzite, iluminării suplimentare funcționale, umidității ridicate și așa mai departe. O astfel de greșeală iertabilă în vară, ca dimensiunile ne stinse, nu trec făr

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

18.03.2021

Cumpărarea cauciucului uzat: un life-hack excelent sau o loterie periculoasă?

Pe platformele online, pe piață, mulți dintre noi am întâlnit în mod repetat publicitate în privința vânzării unui set „aproape nou” de anvelope premium, la jumătate sau chiar la o treime din prețul magazinului. Plus, există întotdeauna un prieten care a cumpărat anvelope uzate de brand bun din Europa, și a fost foarte mulțumit. Acum, când criza generală ne obligă să ne gândim mai mult la raționalitatea costurilor, ideea de a cumpăra anvelope uzate vine pe gând a unui număr tot mai mare de populație. Să ne gândim la consecințele unei astfel de decizii. Cu ce ne ademenesc? Argumentul principal care se evendițiază în favoarea cumpărării anvelopelor uzate – este prețul destul de jos în comparație cu un set nou, iar banda de rulare reziduală - dacă cauți bine - trebuie să mai țină câteva sezoane. Pentru bani foarte modești, puteți găsi anvelope din segmentul premium de la cei mai mari producători mondiali - deseori modelele care nu sunt în vânzare în Moldova. Mai ales așa modele ca Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear și alte

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

26.01.2021

Cum să faceți față geamurilor aburite într-o mașină în timpul iernii?

Mulți dintre noi se confruntă cu o problemă care nu este pe deplin clară: aparatul de aer condiționat funcționează în modul „sobă”, ștergătoarele funcționează corect, iar parbrizul de dimineață totuși nu are aspectul transparent dorit. Care sunt cauzele aburirii și, prin urmare, cum să le neutralizăm?  Din punct de vedere al fizicii, sticla „aburită” este rezultatul unei diferențe de temperatură între exteriorul și interiorul mașinii, care provoacă condens. Sticla aburită este foarte bine cunoscută de purtătorii de ochelari. Dar dacă ochelarii au nevoie de mai puțin de un minut pentru ca aburii să dispară într-o încăperi caldă, parbrizul și oglinzile retrovizoare nu sunt atât de simple. Principalele surse de umezeală în salonul automobilului - sunt covoarele umede, respirația oamenilor (mai ales dacă există mai multe persoane în salon), scaunele umede - motivele pentru care aburirea nu trece ușor chiar și cu un aparat de aer condiționat care funcționează normal. Un alt motiv este filtru învechit din salon. Faptul este că un filtru uzat murdar acumulează exces d

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749