Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglajul geometrie roților (alte ortografii uzuale: „camber și convergență”, „aliniere-roți”) este o operațiune care vă permite să setați poziția corectă a roților în spațiu: unul în raport cu celălalt, cu automobilul și, bineînțeles, cu drumul ). Alinierea roților se face de către meșteri în service auto, folosind utilaje specializate.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Tipuri incorecte de aleniere a roților

Dacă vorbim despre convergență, atunci vorbim despre unghiurile de rotație ale roților între ele sau cu axa longitudinală a mașinii. Reglajul geometrie roților este măsurat în grade sau milimetri. Dacă roțile nu sunt în același plan, dar sunt direcționate, parcă, una spre cealaltă, atunci această poziție se numește „convergență pozitivă”. Este tipic pentru vehiculele cu tracțiune spate. Convergența negativă (sau divergența) este atunci când roțile sunt în axe diferite față de axa longitudinală a mașinii. Este mai probabil ca meșterii să întâmpine această situație la automobile cu tracțiune față.

În toate cazurile, îndreptarea incorectă duce la uzura neuniformă a benzii de rulare, crește consumul de combustibil, reduce eficiența direcției, duce la pierderea capacității mașinii de a merge drept fără viraj (mașina va trage în lateral tot timpul, se va „demonta” de pe pistă). ) și distorsionează distanța de frânare. Intensitatea acestor efecte negative depinde de cât de departe s-au abătut anvelopele de la poziția lor optimă unele față de altele și de axa longitudinală a vehiculului.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Reglaj geometrie roți

Camberul este unghiul care măsoară poziția roții în planul de rotație față de axa verticală. Dacă roțile par să „cadă” cu partea superioară, atunci această poziție se numește camber pozitiv. Camberul negativ sau blocarea este o poziție în care partea superioară a roții este înclinată spre interiorul vehiculului.

Dacă unghiurile de camber sunt incorecte, atunci forța de tracțiune cu suprafața drumului scade, deoarece zona de contact este distorsionată și banda de rulare a anvelopei primește o sarcină neuniformă. Se formează uzura neuniformă a benzii de rulare, controlabilitatea mașinii poate cădea.

Nu întotdeauna astfel de abateri sunt dăunătoare și pot fi corectate. Aceste valori sunt indicate în hărțile tehnologice ale acelor modele de mașini pentru care sunt realizate în mod regulat, pentru implementarea unui anumit camber în centrele de service. Un număr de mașini sport au o blocare deliberată, ceea ce crește stabilitatea mașinii pe pistă în viraje. Există și alte cazuri în care este utilizat un unghi de camber specific. Puteți găsi adesea stand ca element de reglare a mașinii - pentru drifting, conducere extremă.

Înainte de a decide asupra unghiurilor de camber pentru evenimente sportive și drifting controlat, ar trebui să discutați cu experți care vă vor spune ce valori sunt acceptabile pentru o anumită mașină - și chiar tipul de piste pe care va fi condusă mașina.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

De ce gradele roții treptat se dereglează?

După cum a devenit deja clar din cele de mai sus, alinierea corectă este cel mai important element al siguranței mașinii. În procesul de conducere, apare treptat o încălcare naturală a unghiurilor roților. Acest lucru se datorează faptului că piesele implicate în ținerea roții se uzează. Acestea sunt silent block, garnituri de cauciuc. Din această cauză, golurile și unghiurile se schimbă.

Dacă mașina este folosită pe drumuri proaste sau este condusă agresiv, atunci uzura și schimbarea colțurilor vor avea loc mult mai rapid. Înțelegând aceste circumstanțe, șoferii experimentați scurtează intervalele (timp și kilometraj) dintre verificarea camber și convergență.

Poziția roților se deteriorează, de asemenea, treptat din cauza supraponderală constantă. Acest lucru este valabil mai ales pentru vehiculele comerciale. În consecință, vehiculele din flotele comerciale ar trebui verificate mai des pentru acești parametri.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Cum să înțelegi că este timpul de făcut o aliniere a roților?

Un semn sigur de aliniere greșită a roților va fi mișcarea mașinii, care nu corespunde pe deplin cu poziția volanului. Unul dintre semnele importante va fi uzura neuniformă a benzilor de rulare a anvelopelor (cu toate acestea, uzura neuniformă poate fi cauzată de alte motive). Dar cel mai bine este să nu așteptați încălcări tangibile și să verificați poziția roților de fiecare dată când schimbați anvelopele.

Reglajul geometrie roților: ce este această procedură și cum se face corect?

Tipuri de aliniere a roților

Alinierea roților, desigur, se face cel mai bine în serviciile auto moderne, cu o bună reputație, echipamente și meșteri experimentați.

Astăzi, serviciile auto bune oferă tipuri precum alinierea roților 3D, alinierea roților computerizată și alinierea roților cu laser (optic). Alinierea roților computerezată - acesta este un stand care include o platformă și un computer care calculează și afișează date despre unghiurile de înclinare. Dacă standurile tradiționale (optice) au dat abateri de 1-3 mm de normă, atunci standurile computerezate exclud practic abaterile. Acest lucru se datorează faptului că un astfel de stand are opt senzori infraroșii care trimit simultan un semnal. Calculatoarele de aliniere sunt dotate cu o bază de date care include reglementări pentru toate modelele de mașini, ceea ce elimină posibilitatea unei erori din cauza factorului uman.

Alinierea roților 3D este cel mai recent cuvânt în acest domeniu. Tehnologia este următoarea: marcatoarele sunt atașate de roți, cărora le este transmis un semnal de calculator. Pe baza datelor de la acești markeri, computerul generează un model 3D al locației roților. Această procedură este cea mai precisă din punct de vedere al calibrării și, de asemenea, nu necesită ca vehiculul să fie pe o ridicare joasă, așa cum este cazul celorlalte două tipuri de service. Un avantaj suplimentar al tehnologiei 3-D este eficiența. Economisește mult timp.

***

Cele mai recente standuri de aliniere a roților 3-D ale mărcii italiene Ravaglioli sunt instalate în serviciile auto Master LUX. Meșterii cu vastă experiență efectuează această procedură pentru absolut toate tipurile de mașini și camioane ușoare. Și înainte de a începe procedura de aliniere a roților, meșterii inspectează fără greșeală șasiul, verifică presiunea din anvelope și evaluează starea acestora.


Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

22.05.2024

Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

Așa-numita hernie la roată este o umflătură pe suprafața laterală, care apare din cauza deteriorării structurii interne a acesteia. Ea poate apărea în urma unui impact, suprasarcini, defecte de fabricație sau utilizare necorespunzătoare. Această umflătură reprezintă o problemă serioasă pentru siguranța rutieră și necesită atenție imediată. În acest articol vom examina ce să faci dacă apare o astfel de umflătură pe roată. Cauzele apariției Lovirea bordurilor (în special la viteză), a unei gropi adânci sau a unui alt obiect ascuțit poate deteriora carcasa sau partea laterală a anvelopei, ducând la apariția unei umflături. Transportul încărcăturilor grele, care depășesc sarcina admisă pentru anvelopă, crește riscul apariției herniei. Presiunea insuficientă sau excesivă poate deteriora structura anvelopei. Uneori, herniile pot apărea din cauza unui defect de fabricație. În timp, cauciucul își pierde proprietățile, făcând anvelopele mai vulnerabile la deteriorări. Tipuri de hernii Umflătura laterală. Aceasta este o umflătură pe suprafața laterală. Principalele ca

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

05.04.2024

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

Achiziționarea unei mașini în Moldova este un pas care necesită o abordare atentă. Este deosebit de important să fii precaut atunci când este vorba de mașinile (second-hand). Vânzătorul va lăuda întotdeauna marfa sa. Nu vă puteți baza doar pe aspectul exterior al mașinii. Verificarea mașinii înainte de cumpărare vă poate economisi multe probleme și bani în viitor. În acest articol, vom examina pașii și aspectele de bază ale testării unui automobil, care vă vor ajuta să faceți o alegere corectă Istoria și documentația Înainte de a începe chiar și inspecția mașinii, asigurați-vă că aveți acces la toată documentația relevantă. Aceasta include certificat de înmatriculare a mașinii, cartea de service, istoricul de service și rapoartele de accidente (dacă există). Verificați ca numărul VIN (numărul șasiului) de pe documente să coincidă cu cel de pe mașină. Verificarea istoricului și a numărului VIN Nu uitați să consultați istoricul mașinii folosind serviciile specializate. Acest lucru vă va ajuta să identificați orice probleme grave, precum și să aflați dacă

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

28.02.2024

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată este o procedură importantă în întreținerea oricărui autovehicul. Acest proces nu doar prelungește durata de viață a mașinii, ci și asigură funcționarea sa fără probleme și schimbarea lină a treptelor de viteză. Procedura poate varia în funcție de modelul și marca mașinii, de aceea este important să urmați recomandările din manualul de utilizare sau să consultați specialiști cu experiență în lucrul cu tipul specific a cutiei de viteze. Procedura include mai multe etape cheie. Golirea uleiului uzat În primul rând, este necesar să ridicați mașina pe un elevator sau să folosiți dispozitive de susținere pentru a crea acces la unitatea de transmisie. Apoi, se face golirea uleiului vechi, care este contaminat cu particule metalice, oxidare și alte impurități care afectează negativ funcționarea cutiei de viteze. Schimbarea filtrului de ulei După golire, urmează să schimbați filtrul de ulei, dacă există unul. Acest lucru este important pentru menținerea curățeniei uleiului nou și prevenirea re-contaminării cutiei de vite

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

21.02.2024

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

Întreținerea tehnică planificată (ÎT) este o parte integrantă a îngrijirii automobilului dvs., ajutând la menținerea acestuia într-o stare de funcționare optimă și prelungind durata sa de viață. O îndeplinire eficientă a ÎT-ului ajută la evitarea defecțiunilor neprevăzute și reduce probabilitatea apariției problemelor grave în viitor. În acest articol, vom examina diferitele tipuri de întreținere planificată a vehiculului și periodicitatea recomandată pentru efectuarea acestora. ÎT-ul planificat conform regulamentului producătorului Producătorii de automobile furnizează regulamente privind întreținerea tehnică, în care se indică frecvența efectuării ÎT-ului în funcție de kilometrajul vehiculului sau de timpul de exploatare. De obicei, acestea sunt împărțite în ÎT-1, ÎT-2, ÎT-3 și așa mai departe. De exemplu, ÎT-1 poate fi planificat la o distanță parcursă de 10.000 de kilometri sau după 6 luni de exploatare, ÎT-2 la 20.000 de kilometri sau după 12 luni, și așa mai departe. În cadrul acestor ÎT-u

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

16.01.2024

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

O parte importantă a siguranței generale în trafic este reprezentată de farurile corect reglate ale automobilului. O iluminare corectă nu doar contribuie la o conducere confortabilă în timpul nopții și la crepuscul, dar și previne lumina puternică neplăcută în ochii șoferilor care vin din sens opus, ceea ce îmbunătățește vizibilitatea și reduce riscul de accidente rutiere. Să analizăm de ce este atât de importantă reglarea corectă a farurilor, cum să o efectuăm și cu ce periodicitate. De ce sunt importante farurile corect reglate? Reglarea este necesară pentru ca direcția luminii să nu deranjeze ceilalți participanți la trafic și să permită șoferului să vadă drumul și împrejurimile. Scopul principal al reglării corecte este siguranța pe drum. Șoferii orbiti de luminile setate prea sus pot pierde controlul asupra vehiculului lor, ceea ce poate duce la consecințe grave. În cazul opus, cu faruri calibrate prea jos, vizibilitatea este redusă, ceea ce reprezintă, de asemenea, un pericol pentru toți participanții la trafic. În final, reglarea incorectă pe înălțime, inclusiv a lu

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

14.12.2023

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

Mașina este nu doar un mijloc de transport, ci și o investiție care necesită îngrijire regulată. Întreținerea zilnică (în special în timpul iernii) este o parte indispensabilă a grijei pentru vehiculul dvs. În acest articol vom explora de ce este atât de important să acordați atenție întreținerii zilnice a mașinii și ce măsuri specifice ar trebui luate. Uleiul și filtrele: inima motorului Unul dintre aspectele cheie ale întreținerii zilnice este verificarea regulată a nivelului de ulei și înlocuirea filtrului de ulei. Uleiul este "sângele" motorului, asigurându-i lubrifierea și răcirea. Schimbările regulate de ulei și filtre mențin funcționarea eficientă a motorului, extind durata sa de viață și reduc riscul de defecțiuni. Schimbare filtre si ulei Sistemul de frânare: siguranța pe primul loc Frânele sunt unul dintre cele mai importante sisteme dintr-o mașină. Verificarea periodică a placuțelor de frână, a discelor și a lichidului de frână asigură siguranța șoferului și a pasagerilor. Acest proces ajută, de asemenea, la pre

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

14.11.2023

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

În debutul sezonului rece, atenția acordată pregătirii mașinii pentru condițiile de iarnă este esențială. Proprietarii de mașini diesel trebuie să acorde o atenție specială acestui proces, deoarece motoarele diesel sunt mai sensibile la temperaturile scăzute și necesită o pregătire adecvată. Asigurarea unei pregătiri corecte a unui motor diesel pentru temperaturile de îngheț garantează funcționarea fără probleme a mașinii în orice condiții meteorologice și, de asemenea, poate prelungi durata de viață a tuturor sistemelor vehiculului. Haideți să vedem câțiva pași esențiali pentru pregătirea motorului diesel pentru vremea rece. Schimbarea uleiului de motor și a filtrului de ulei Unul dintre primii pași în pregătirea motorului diesel pentru iarnă este schimbarea uleiului și a filtrului de ulei. Uleiul de motor destinat motoarelor diesel este formulat cu caracteristici speciale care țin cont de cerințele specifice de funcționare ale acestui tip de motor. Acesta conține adesea aditivi specializați pentru a îmbunătăți rezistența la temperaturi ridicate și pentru a combate oxidarea, aspecte deosebit

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

13.10.2023

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

Alegerea incorectă a uleiurilor și filtrelor de motor pentru automobil poate duce la probleme grave cu motorul și alte sisteme ale vehiculului. Să vedem cum să alegem uleiul și filtrele potrivite.   1. Verificați manualul de utilizare: Începeți prin a citi manualul de utilizare al vehiculului. Acesta oferă recomandările producătorului pentru tipul și vâscozitatea uleiului, precum și tipul și dimensiunea filtrelor care sunt cele mai potrivite pentru mașina dvs.   2. Aflați cerințele de ulei: este important să luați în considerare cerințele de ulei ale producătorului vehiculului. Aceasta poate include parametri precum vâscozitatea, clasificările API (Institutul American de Petrol) și ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) și aprobarea producătorului de vehicule, dacă există.   3. Selectați vâscozitatea corectă: Vâscozitatea uleiului depinde de condițiile climatice și de funcționare. În climatele reci se recomandă un ulei mai subțire, iar în climatele calde se recomandă un ulei mai gros. Manualul proprietarului vă oferă de obicei recoma

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46