Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

Respectaţi termenul de utilizare a anvelopelor

Unul dintre cele mai importante și, în același timp, cele mai sensibile la uzura elemente ale mașinii, propulsorul acesteia, care asigură mișcarea progresivă pe autostradă, manevrarea și cuplarea pe șosea, sunt anvelopele. Anvelopa pneumatică clasică sau pneul, așa cum i se spune uneori, asigură o călătorie fără probleme și confort pentru pasageri. Anvelopele moderne de automobile pot fi utilizate aproximativ 5 ani - cel puțin, majoritatea producătorilor spun acest lucru. Totuși, aceasta este o cifră medie, influențată de mulți factori. Nu este de dorit să se depășească durata de viață a anvelopelor - de fiabilitatea acestora poate depinde siguranța - a ta și a altor participanţi la trafic.

Cum să determinăm că durata de viață a cauciucului se apropie de sfârșit

Termenul standard de funcționare este stabilit inițial în anvelope, dar mai des automobiliştii se orientează la semnele externe că termenul de utilizare a anvelopelor auto se apropie de final. Acestea includ:

  1. uzura si abraziunea desenului benzii de rulare;
  2. apariția microfisurilor în pereții laterali;
  3. umflarea laturilor datorită decalajelor din cordon.

Dacă desenul pe anvelopă este atât de uzat încât structurile dintre elementele sale fac contact direct cu drumul, atunci este timpul să schimbați un astfel de cauciuc. Gradul de uzură poate fi determinat prin măsurarea adâncimii benzii de rulare. Pentru setul de vară este de 1,6 mm, iar iarna poate ajunge până la 4 mm datorită benzii de rulare mai profunde și cauciucului moale. Pentru cauciucul cu crampoane, durata de exploatare a anvelopelor se încheie atunci când vârfurile au fost uzate cu mai mult de jumătate - aceasta este uzura maximă, utilizarea mașinii pe astfel de anvelope nu mai este sigură pe drumurile umede, înzăpezite sau înghețate.

Apariția unei rețele de microfisuri pe peretele lateral este un semn de „îmbătrânire” a cauciucului, proces care se accelerează sub influența luminii soarelui și înghețului. E un semn că într-un timp scurt va fi necesar să schimbați anvelopele. Același lucru se referă şi la „hernii”, umflături pe partea laterală a anvelopei. Apropo, acestea pot apărea pe interior, deci să devină o obişnuinţă inspectarea roților înainte de a porni mașina, cel puțin, de 1-2 ori pe săptămână.

Determinarea uzurii anvelopelor în alte moduri

Una dintre cele mai sigure modalități de a determina, fără o inspecție directă, că durata de viață a unui cauciuc se apropie de sfârșit este distanţa parcursă . Prin urmare, este recomandabil să notați permanent la ce kilometraj aţi montat un ansamblu concret de anvelope. Determinarea după kilometraj depinde în mare măsură de tipul de vehicul:

  1. pentru autoturisme este de 45.000 de kilometri pe un set;
  2. pentru camioane cu o capacitate de transport de până la 4 tone - 60 mii kilometri;
  3. pentru vehiculele de mare tonaj - până la 70 mii km           

Ce factori influențează gradul de uzură

Unul dintre cei mai importanți factori este producătorul - desigur, anvelopele de înaltă calitate și scumpe vor servi mai mult decât no name-ul. În plus, stilul de conducere este important - este evident că un stil agresiv măreşte gradul de uzură, chiar dacă ceilalţi parametri  sunt la fel. De asemenea, importă suprafața pe care se deplasează mașina și condițiile climatice - două seturi de anvelope de iarnă identice se vor comporta diferit în Moldova și în nordul Rusiei.

Perioada de valabilitate a anvelopelor poate fi mărită, dacă vor fi depozitate în mod corespunzător și vor fi schimbate odată cu schimbarea sezonului, vor fi efectuate inspecții periodice și va fi menținută presiunea în cameră, în mod normal. N-ar strica să se facă la fiecare 15 mii de kilometri parcurşi geometria roţilor. Când instalați, este important să respectați direcția corectă a desenului.


Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

28.02.2024

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată este o procedură importantă în întreținerea oricărui autovehicul. Acest proces nu doar prelungește durata de viață a mașinii, ci și asigură funcționarea sa fără probleme și schimbarea lină a treptelor de viteză. Procedura poate varia în funcție de modelul și marca mașinii, de aceea este important să urmați recomandările din manualul de utilizare sau să consultați specialiști cu experiență în lucrul cu tipul specific a cutiei de viteze. Procedura include mai multe etape cheie. Golirea uleiului uzat În primul rând, este necesar să ridicați mașina pe un elevator sau să folosiți dispozitive de susținere pentru a crea acces la unitatea de transmisie. Apoi, se face golirea uleiului vechi, care este contaminat cu particule metalice, oxidare și alte impurități care afectează negativ funcționarea cutiei de viteze. Schimbarea filtrului de ulei După golire, urmează să schimbați filtrul de ulei, dacă există unul. Acest lucru este important pentru menținerea curățeniei uleiului nou și prevenirea re-contaminării cutiei de vite

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

21.02.2024

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

Întreținerea tehnică planificată (ÎT) este o parte integrantă a îngrijirii automobilului dvs., ajutând la menținerea acestuia într-o stare de funcționare optimă și prelungind durata sa de viață. O îndeplinire eficientă a ÎT-ului ajută la evitarea defecțiunilor neprevăzute și reduce probabilitatea apariției problemelor grave în viitor. În acest articol, vom examina diferitele tipuri de întreținere planificată a vehiculului și periodicitatea recomandată pentru efectuarea acestora. ÎT-ul planificat conform regulamentului producătorului Producătorii de automobile furnizează regulamente privind întreținerea tehnică, în care se indică frecvența efectuării ÎT-ului în funcție de kilometrajul vehiculului sau de timpul de exploatare. De obicei, acestea sunt împărțite în ÎT-1, ÎT-2, ÎT-3 și așa mai departe. De exemplu, ÎT-1 poate fi planificat la o distanță parcursă de 10.000 de kilometri sau după 6 luni de exploatare, ÎT-2 la 20.000 de kilometri sau după 12 luni, și așa mai departe. În cadrul acestor ÎT-u

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

16.01.2024

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

O parte importantă a siguranței generale în trafic este reprezentată de farurile corect reglate ale automobilului. O iluminare corectă nu doar contribuie la o conducere confortabilă în timpul nopții și la crepuscul, dar și previne lumina puternică neplăcută în ochii șoferilor care vin din sens opus, ceea ce îmbunătățește vizibilitatea și reduce riscul de accidente rutiere. Să analizăm de ce este atât de importantă reglarea corectă a farurilor, cum să o efectuăm și cu ce periodicitate. De ce sunt importante farurile corect reglate? Reglarea este necesară pentru ca direcția luminii să nu deranjeze ceilalți participanți la trafic și să permită șoferului să vadă drumul și împrejurimile. Scopul principal al reglării corecte este siguranța pe drum. Șoferii orbiti de luminile setate prea sus pot pierde controlul asupra vehiculului lor, ceea ce poate duce la consecințe grave. În cazul opus, cu faruri calibrate prea jos, vizibilitatea este redusă, ceea ce reprezintă, de asemenea, un pericol pentru toți participanții la trafic. În final, reglarea incorectă pe înălțime, inclusiv a lu

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

14.12.2023

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

Mașina este nu doar un mijloc de transport, ci și o investiție care necesită îngrijire regulată. Întreținerea zilnică (în special în timpul iernii) este o parte indispensabilă a grijei pentru vehiculul dvs. În acest articol vom explora de ce este atât de important să acordați atenție întreținerii zilnice a mașinii și ce măsuri specifice ar trebui luate. Uleiul și filtrele: inima motorului Unul dintre aspectele cheie ale întreținerii zilnice este verificarea regulată a nivelului de ulei și înlocuirea filtrului de ulei. Uleiul este "sângele" motorului, asigurându-i lubrifierea și răcirea. Schimbările regulate de ulei și filtre mențin funcționarea eficientă a motorului, extind durata sa de viață și reduc riscul de defecțiuni. Sistemul de frânare: siguranța pe primul loc Frânele sunt unul dintre cele mai importante sisteme dintr-o mașină. Verificarea periodică a placuțelor de frână, a discelor și a lichidului de frână asigură siguranța șoferului și a pasagerilor. Acest proces ajută, de asemenea, la prevenirea uzurii și la îmbu

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

14.11.2023

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

În debutul sezonului rece, atenția acordată pregătirii mașinii pentru condițiile de iarnă este esențială. Proprietarii de mașini diesel trebuie să acorde o atenție specială acestui proces, deoarece motoarele diesel sunt mai sensibile la temperaturile scăzute și necesită o pregătire adecvată. Asigurarea unei pregătiri corecte a unui motor diesel pentru temperaturile de îngheț garantează funcționarea fără probleme a mașinii în orice condiții meteorologice și, de asemenea, poate prelungi durata de viață a tuturor sistemelor vehiculului. Haideți să vedem câțiva pași esențiali pentru pregătirea motorului diesel pentru vremea rece. Schimbarea uleiului de motor și a filtrului de ulei Unul dintre primii pași în pregătirea motorului diesel pentru iarnă este schimbarea uleiului și a filtrului de ulei. Uleiul de motor destinat motoarelor diesel este formulat cu caracteristici speciale care țin cont de cerințele specifice de funcționare ale acestui tip de motor. Acesta conține adesea aditivi specializați pentru a îmbunătăți rezistența la temperaturi ridicate și pentru a combate oxidarea, aspecte deosebit

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

13.10.2023

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

Alegerea incorectă a uleiurilor și filtrelor de motor pentru automobil poate duce la probleme grave cu motorul și alte sisteme ale vehiculului. Să vedem cum să alegem uleiul și filtrele potrivite.   1. Verificați manualul de utilizare: Începeți prin a citi manualul de utilizare al vehiculului. Acesta oferă recomandările producătorului pentru tipul și vâscozitatea uleiului, precum și tipul și dimensiunea filtrelor care sunt cele mai potrivite pentru mașina dvs.   2. Aflați cerințele de ulei: este important să luați în considerare cerințele de ulei ale producătorului vehiculului. Aceasta poate include parametri precum vâscozitatea, clasificările API (Institutul American de Petrol) și ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) și aprobarea producătorului de vehicule, dacă există.   3. Selectați vâscozitatea corectă: Vâscozitatea uleiului depinde de condițiile climatice și de funcționare. În climatele reci se recomandă un ulei mai subțire, iar în climatele calde se recomandă un ulei mai gros. Manualul proprietarului vă oferă de obicei recoma

Metode moderne de diagnosticare auto

29.09.2023

Metode moderne de diagnosticare auto

Cu dezvoltarea tehnologiei, mașinile devin din ce în ce mai complexe și mai performante. Odată cu aceasta, se dezvoltă și metodele de diagnosticare, altfel nu va fi posibil să se identifice defecțiunile și să se prevină posibilele avarii ale autovehiculului. Diagnosticarea computerizata a automobilului Diagnosticarea computerizată a autovehiculului este una dintre principalele metode moderne. Aceasta permite rezolvarea multor probleme, asigurând o evaluare precisă și operativă a stării tuturor componentelor și sistemelor cheie. De exemplu, specialiștii de la Master LUX pot verifica starea motorului, grupului pistoane, sistemului de distribuție a gazelor, sistemului de injecție, sistemului de evacuare a gazelor arse, catalizatorului, sistemului de răcire și alte componente și sub-sisteme. Fac diagnoza masina. Acest lucru se realizează cu ajutorul complexelor specializate "TEXA IDC 4" și "Magneti Marelli" produse în Italia. Astfel, diagnosticarea computerizata a automobilului joacă un rol critic, permițând reacții rapide la orice defecte și prevenirea potențialelor avarii. Cu toate acestea, dezvoltar

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

23.08.2023

Schimbarea uleiului: bune practici și mituri comune

Schimbarea regulată a uleiului de motor este una dintre cele mai importante proceduri pentru a vă menține vehiculul sănătos și de lungă durată. Cu toate acestea, există multe mituri și neînțelegeri în jurul acestei operațiuni simple și necesare. Să dezvăluim cele mai comune concepții greșite și să aflăm despre cele mai bune practici pentru schimbarea uleiului. Se efectueaza si schimbare ulei cutie automat.   Mitul №1: Uleiul trebuie schimbat la fiecare 5000 km Acest mit era relevant cu mulți ani în urmă, când mașinile și uleiurile erau mai puțin avansate. Uleiurile de motor moderne și tehnologia motorului permit intervale semnificativ extinse de schimbare a uleiului. Producătorii de mașini recomandă în general o schimbare a uleiului la fiecare 8.000 până la 16.000 km, în funcție de condițiile de funcționare. Unele tipuri de uleiuri moderne, de înaltă tehnologie, sunt gata să funcționeze mult mai mult.   Mitul №2: Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi este o practică normală Adăugarea de ulei nou la uleiul vechi nu rezolvă problema uzurii și contaminării uleiulu

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46