Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

Acum o sută de ani, cei mai importanți producători doar începeau să experimenteze cu construcția anvelopelor pentru autoturisme. Evoluția a condus la faptul că, din toată mulțimea de tipuri anvelope pentru autoturisme, absolut dominante astăzi sunt anvelopele tip fără cameră. Mai exact, aproape toate anvelopele moderne sunt pneumatice, fără cameră și radiale. În cadrul acestui tip pot fi evidențiate o serie de caracteristici importante ale anvelopelor, prin care acestea se deosebesc una de alta.

În primul rând, după sezonul de utilizare anvelopele se împart în anvelope tipuri de vară, de iarnă și pentru toate anotimpurile. Anvelopele de vara sunt "adaptate" la un indice viteză mare și o bună rezistență la uzură, dar numai la temperaturi mai mari de zero grade. La frig aceste anvelope se întăresc, nu sunt în stare să "se agațe" de zăpadă și de gheață, pierd brusc aderența cu traseul.

Anvelopele de iarnă , datorită compoziției lor, sunt elastice chiar și la temperaturi scăzute. Banda de rulare de iarnă la fel diferă mult de banda anvelopelor de vară. În primul rând, prin prezența lamelelor - crestăturilor dese și adânci, pentru aderență cu zăpada și gheața. Anvelopele de iarnă cu crampoane sunt utilizate tot mai puțin deoarece deteriorează suprafața drumului. Acestea ar trebui folosite numai în condiții foarte dificile, cum ar fi drumurile de iarnă în munți.

Pe anvelopele de iarnă vă puteți deplasa și vara (dar nu este o soluție practică, deoarece vara anvelopele de iarnă se uzează foarte repede și crește consumul de combustibil), iar utilizarea anvelopelor de vară prin zăpadă este practic imposibilă și, desigur, foarte periculoasă. Pentru amatorii compromisurilor există anvelope pentru toate anotimpurile. Ele pot fi utile în zonele cu ierni blânde. Calitățile lor "de iarnă" și "de vară" sunt , de regulă, mai slabe decât ale anvelopelor specializate, dar uneori procurarea a astfel de anvelope are sens, mai ales dacă sunt fabricate de producători cu renume.

În al doilea rând, în ceea ce privește desenul benzii de rulare, există trei subtipuri de bază: direcționate, nedirecționate și asimetrice. Desenul direcționat al benzii de rulare elimină rapid apa din pata de contact și reduce semnificativ riscul de acvaplanare. Pe aceste anvelope este înserat marcajul în formă de săgeată cu inscripția Rotation. Astfel de anvelope trebuie să fie instalate în conformitate indicația săgeții. Dacă anvelopa se instalează greșit, automobilul va "pluti" pe apă chiar și la viteză mică. Desenul nedirecționat al benzii de rulare este universal, se instalează arbitrar, în orice ordine. Anvelopele asimetrice sunt formate din două părți: o partea a benzii de rulare e " de ploaie", iar cealaltă - "de uscat". Părțile interioară și exterioară au rigiditate diferită. Pe anvelopele asimetrice este înserat marcajul Outside și Inside. După instalarea corectă ar trebui să fie vizibilă numai inscripția Outside.

Anvelopele cu profil jos sunt cauciucuri în care raportul dintre înălțimea profilului și lățime este mai mic de 55%. Acestea sunt anvelope pentru șofatul dinamic, agresiv, mai rigide și predispuse la acvaplanare, pentru suprafețe bune de drum.

Runflat - "anvelope neperforabile" de nouă generație, care va permite automobilului să continie deplasarea, chiar și după perforarea cauciucului. Inovația a fost realizată printr-o fortificare esențială a peretelui lateral, care nu se deformează încă ceva timp, chiar și după pierderea completă a presiunii.

Anvelopele off-road - pentru șofat pe off-road, drumuri de pământ, teren accidentat. Acest tip de anvelope are un profil înalt, benda de rulare adâncă și rarefiată. Pe traseu aceste anvelope sunt zgomotoase, incomode, și se uzează rapid.


Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

15.12.2020

Cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor s-a mărit cu 50 de lei

Guvernul a revizuit mărimea unităţii convenționale utilizate pentru calcularea amenzilor. Este o unitate universală pentru calcularea sancţiunilor pentru orice încălcări, ce presupun penalități financiare. În viața de zi cu zi, desigur, ni se impune această unitate convențională, în primul rând, atunci când încălcăm regulile de circulație. De ce este important să știm cât constituie? Sancțiunile sunt întotdeauna indicate sub formă de unități convenționale și nu în moneda națională. Prin urmare, chiar dacă în textul Regulamentului mărimea penalității (exprimată în u.c.) a rămas aceeaşi, modificarea mărimii unității convenționale a implicat o modificare a cuantumului real al amenzii. De data aceasta, mărimea unității convenţionale a crescut instantaneu de aproape trei ori - de la 18 la 50 de lei. Aceasta înseamnă că încălcările ne vor „costa” proporțional mai mult. În Moldova printr-o hotărâre a Ministerului Finanţelor a fost mărit cuantumul unităţii convenţionale pentru calculul amenzilor cu peste două ori - de la 20 până

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

09.12.2020

10 zgomote în automobil care pot deranja conducătorul

Rotind cheia de contact a automobilului sau apăsând butonul „start/stop”, trebuie să ştiţi să ascultaţi automobilul, pentru a depista la timp zgomotele improprii, ce pot semnaliza eventuale deranjamente ale maşinii. Desigur, reparația auto a devenit o activitate în exclusivitate pentru profesionişti. Au trecut vremurile când un automobilist amator cu experiență putea rezolva singur cele mai multe probleme. Mașinile au devenit extrem de sofisticate, or, identificarea defecțiunilor și, cu atât mai mult, reparația sunt în măsură să le execute specialiștii, adesea cu o specializare îngustă. Mecanicii auto experimentați vor determina sursa sunetului și natura defalcării în funcție de sunet. Cu cât maistrul este mai experimentat, cu atât este mai mare procentul de depistare a defecţiunilor. Cu toate acestea, va fi util ca orice proprietar de mașină să poată „citi” sunetele apărute brusc. Într-adevăr, în unele cazuri, poţi continua calea, iar în altele – trebuie să te opreşti urgent și să chemi un camion de remorcare. În unele cazuri, sunetul car

Cum să aveți grijă de baterie în ajunul perioadei reci?

01.12.2020

Cum să aveți grijă de baterie în ajunul perioadei reci?

E pentru că o defecțiune completă a bateriei în timpul iernii va fi mult mai neplăcută și pentru că iarna riscurile de a se defecta sunt mai multe. Iarna, bateria este mai „exploatată” prin pornirea repetată a demarorului din cauza dificultății de pornire a unui motor rece, deplasări de scurtă durată nu permit încărcarea bateriei și o creștere a consumului de energie pentru încălzirea habitaclului. Deci, este clar că n-ar fi rău să ștergeți întreaga carcasă a bateriei cu alcool și să îndepărtați toată murdăria veche. În plus, merită să tratați clemele cu soluţie de îndepărtare a ruginii "WD-40" și să le curățați suplimentar cu șmirghel cu granulație fină. Și iată un mic hack de viață pentru dvs.: înainte de a porni motorul, trebuie să activați farurile pentru o vreme, astfel încât bateria să se încălzească. Este posibil ca datorită acestor acțiuni, veţi porni maşina în momentul când ceilalţi abia vor pleca după brichetă. Ei bine, principalul lucru: poate că este timpul să înlocuiți bateria veche cu una nouă. &Icir

Experții Michelin: Anvelopele care nu sunt folosite nu se deteriorează!

03.11.2020

Experții Michelin: Anvelopele care nu sunt folosite nu se deteriorează!

Astfel, Michelin respinge mitul răspândit conform căruia numai anvelopele fabricate în acest an pot fi de bună calitate. În Germania, Coreea de Sud și Arabia Saudită au fost efectuate teste ample, care au dovedit că anvelopele neutilizate pe parcursul a trei ani sunt la fel de bune ca cele noi. Ar fi mai corect să spunem că şi într-un caz, şi în altul anvelopele ar trebui numite noi. Potrivit declaraţiilor celor de la Michelin, testele au dovedit că anvelopele pe care s-a călătorit un an sunt identice cu cele care au stat la depozit de 10 (!!!) ani. Mai mult, dacă depozitați o anvelopă nouă la o temperatură critică de 40 de grade timp de 20 de ani, atunci va fi totuși posibil să faceţi un parcurs de cel puțin 40 de mii de kilometri pe ea. În cadrul testelor din Germania au fost verificate anvelopele noi și cele aflate un timp la depozit din punct de vedere al rezistenței la rulare. Și aici rezultatul este același, fără diferențe de performanță la anvelopă nouă și la cea cu termenul de păstrare de trei ani. Graţie desfăşurării promoției ANVELOPELE NU SUNT BANANE, Michelin ne amintește că, spre deoseb

Sfaturi de la Master LUX: cum să eviţi blocarea maşinii în prima dimineață rece

23.09.2020

Sfaturi de la Master LUX: cum să eviţi blocarea maşinii în prima dimineață rece

De îndată ce temperatura de afară coboară la nivelul zero sau sub zero noaptea, dimineața riscați să nu porniți mașina dacă bateria de acumulatori necesită înlocuire. Frigul este o zonă de risc pentru baterie. Se știe că iarna sarcina asupra bateriei este mult mai mare decât în ​​alte anotimpuri. O măresc încălzitorul, care funcționează aproape constant, și pornirea dificilă a motorului.   În cazul când călătoriile dvs. sunt  de scurtă durată, până  la magazin și înapoi, e posibil ca bateriei să nu-i ajungă timp pentru a se reîncărca complet. De asemenea, se poate descărca din cauza alarmei mașinii care funcționează incorect.   Densitatea redusă a electrolitului din baterie are o importanță critică în timpul iernii. Chiar și un mic „minus” este suficient pentru ca gheața de pe suprafața bateriei să distrugă celulele. Din păcate, nu puteți face nimic, chiar dacă dispuneţi de un încărcător.   Nu trebuie să vă lăsați mașina iarna mult timp fără mișcare, ar trebui să o porniți periodic. Dacă nu sunt planificate

Michelin, Bridgestone и Goodyear rămân lideri mondiali pe piaţa de anvelope

09.09.2020

Michelin, Bridgestone и Goodyear rămân lideri mondiali pe piaţa de anvelope

Revista Tire Business a clasat corporațiile cu cel mai mare succes financiar pentru 2019. În acest rating, aproape toți producătorii de anvelope au avut o dinamică negativă la vânzările de produse. Piața totală a anvelopelor în 2019 a depășit cota de 166 miliarde de dolari, în scădere cu 1,3% față de 2018. În același timp, 24 de companii de anvelope, cotate la bursa mondială au arătat o creștere a profitabilității operaționale - 10,6% (9,9% în 2018) după câțiva ani de declin. Brandurile primilor zece lideri ai industriei de anvelope reprezintă peste 60% din vânzările globale. Cu cele mai bune rezultate a încheiat anul 2019 Compania Michelin. Cifra ei de afaceri a crescut cu până la 10%. Acest lucru i-a permis Michelin să reocupe în lista celor mai buni primul loc, revendicat de mai mulți ani în competiţia dintre Michelin și Bridgestone. Francezii au reușit să intre din nou pe podium după 11 ani de continuă dominare japoneză. Cum a obținut Michelin un succes atât de impresionant? Posibil, rolul principal l-a avut faptul că managementul companiei a achiziţionat activ b

Produsele chimice auto Rheinol la Master LUX

21.08.2020

Produsele chimice auto Rheinol la Master LUX

Astăzi vă vom povesti cum să eliminaţi uşor şi simplu, micile  neplăceri, care apar în procesul exploatării automobilului. Cele mai răspândite cauze în măsură să provoace o nervozitate persistentă la volan sunt tot felul de scârţâituri de plastic și diversele pete care apar ca din senin. Marea majoritate a acestor probleme pot fi eliminate prin aplicarea substanțelor chimice moderne pentru mașini, iar dacă sunt de la producătorul german SWD Rheinol, situat în Duisburg, e o alegere ideală sută la sută! Deci, produsul numărul 1. spray de silicon Rheinol Sprayul de silicon Rheinol va elimina scârțâielile de la frecarea suprafețelor din plastic și cauciuc. El formează un strat continuu de polimeri cu molecule de silicon, conferind suprafeței proprietăți hidrofuge sută la sută. Lubrifiantul din silicon este ideal pentru protecția pe termen lung împotriva umidității și coroziunii. Elimină scârțâitul, păstrează elasticitatea materialelor plastice și a cauciucului. Pătrunde adânc și protejează împotriva influențelor externe agresive. Prelungește cu mu

Presiunea în anvelope: De ce este importantă?

22.07.2020

Presiunea în anvelope: De ce este importantă?

O umflare corectă a anvelopelor stabilizează mai mulţi factori, care determină siguranța mașinii dvs. Este Important să reţinem că, deoarece anvelopele se dezumflă lent, e posibil să nu observați imediat schimbarea. De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că sistemele moderne de automobile, cum ar fi: ABS, ESP și EDC funcționează corect doar la o presiune corectă a aerului în anvelope!    Când anvelopele sunt umflate corespunzător: Anvelopa atinge suprafața drumului cu întreaga bandă de rulare. Desenul benzii de rulare se uzează uniform. Se formează o suprafață maximă de aderenţă, care asigură distanțe minime de frânare și stabilitate în viraje. Presiune excesivă în anvelope: Anvelopa atinge suprafața drumului doar cu mijlocul benzii de rulare. Durată scurtă de exploatare a roții. Mai puțin confort pentru șofer și pasageri. Se formează o suprafață de prindere mai mică cu suprafața drumului, care afectează negativ siguranța. Presiunea în anvelope este prea mică: Mijlocul benzii de rulare nu atinge suprafața drumului, doar părț

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749