Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

Tipuri de anvelope pentru automobile: ce este util să cunoaștem despre acesta?

Acum o sută de ani, cei mai importanți producători doar începeau să experimenteze cu construcția anvelopelor pentru autoturisme. Evoluția a condus la faptul că, din toată mulțimea de tipuri anvelope pentru autoturisme, absolut dominante astăzi sunt anvelopele tip fără cameră. Mai exact, aproape toate anvelopele moderne sunt pneumatice, fără cameră și radiale. În cadrul acestui tip pot fi evidențiate o serie de caracteristici importante ale anvelopelor, prin care acestea se deosebesc una de alta.

În primul rând, după sezonul de utilizare anvelopele se împart în anvelope tipuri de vară, de iarnă și pentru toate anotimpurile. Anvelopele de vara sunt "adaptate" la un indice viteză mare și o bună rezistență la uzură, dar numai la temperaturi mai mari de zero grade. La frig aceste anvelope se întăresc, nu sunt în stare să "se agațe" de zăpadă și de gheață, pierd brusc aderența cu traseul.

Anvelopele de iarnă , datorită compoziției lor, sunt elastice chiar și la temperaturi scăzute. Banda de rulare de iarnă la fel diferă mult de banda anvelopelor de vară. În primul rând, prin prezența lamelelor - crestăturilor dese și adânci, pentru aderență cu zăpada și gheața. Anvelopele de iarnă cu crampoane sunt utilizate tot mai puțin deoarece deteriorează suprafața drumului. Acestea ar trebui folosite numai în condiții foarte dificile, cum ar fi drumurile de iarnă în munți.

Pe anvelopele de iarnă vă puteți deplasa și vara (dar nu este o soluție practică, deoarece vara anvelopele de iarnă se uzează foarte repede și crește consumul de combustibil), iar utilizarea anvelopelor de vară prin zăpadă este practic imposibilă și, desigur, foarte periculoasă. Pentru amatorii compromisurilor există anvelope pentru toate anotimpurile. Ele pot fi utile în zonele cu ierni blânde. Calitățile lor "de iarnă" și "de vară" sunt , de regulă, mai slabe decât ale anvelopelor specializate, dar uneori procurarea a astfel de anvelope are sens, mai ales dacă sunt fabricate de producători cu renume.

În al doilea rând, în ceea ce privește desenul benzii de rulare, există trei subtipuri de bază: direcționate, nedirecționate și asimetrice. Desenul direcționat al benzii de rulare elimină rapid apa din pata de contact și reduce semnificativ riscul de acvaplanare. Pe aceste anvelope este înserat marcajul în formă de săgeată cu inscripția Rotation. Astfel de anvelope trebuie să fie instalate în conformitate indicația săgeții. Dacă anvelopa se instalează greșit, automobilul va "pluti" pe apă chiar și la viteză mică. Desenul nedirecționat al benzii de rulare este universal, se instalează arbitrar, în orice ordine. Anvelopele asimetrice sunt formate din două părți: o partea a benzii de rulare e " de ploaie", iar cealaltă - "de uscat". Părțile interioară și exterioară au rigiditate diferită. Pe anvelopele asimetrice este înserat marcajul Outside și Inside. După instalarea corectă ar trebui să fie vizibilă numai inscripția Outside.

Anvelopele cu profil jos sunt cauciucuri în care raportul dintre înălțimea profilului și lățime este mai mic de 55%. Acestea sunt anvelope pentru șofatul dinamic, agresiv, mai rigide și predispuse la acvaplanare, pentru suprafețe bune de drum.

Runflat - "anvelope neperforabile" de nouă generație, care va permite automobilului să continie deplasarea, chiar și după perforarea cauciucului. Inovația a fost realizată printr-o fortificare esențială a peretelui lateral, care nu se deformează încă ceva timp, chiar și după pierderea completă a presiunii.

Anvelopele off-road - pentru șofat pe off-road, drumuri de pământ, teren accidentat. Acest tip de anvelope are un profil înalt, benda de rulare adâncă și rarefiată. Pe traseu aceste anvelope sunt zgomotoase, incomode, și se uzează rapid.


Cum să ne protejăm, circulând cu maşina, în perioada răspândirii virusului?

08.04.2020

Cum să ne protejăm, circulând cu maşina, în perioada răspândirii virusului?

În situația epidemiologică dificilă din Moldova, generată de COVID-19, fiecare dintre noi este responsabil pentru respectarea normelor de sănătate publică. Propriul vehicul reprezintă o zonă de responsabilitate a conducătorului auto și fiecare ar trebui să cunoască regulile de bază pe care trebuie să le urmeze pentru a opri răspândirea masivă a virusului. Deşi nu există restricții la circularea cu mașina, încercați, pe cât e posibil, să limitaţi maximal în această perioadă călătoriile dvs.; Fii gata să acordaţi ajutor medicilor și altor reprezentanți ai autorităților, dacă este necesar; Ştergeţi zilnic cu mijloace de igienă pe bază de alcool etilic mânerele ușilor din interior și exterior, volanul, maneta de viteze, butoanele de comandă; Aerisiţi sistematic salonul automobilului, mai ales, imediat după călătoria cu alți pasageri. În mod ideal, ambele geamuri ale uşilor din față ar trebui să fie în permanenţă întredeschise în timp ce vă aflați în mașină; Păstrați în salonul automobilului un flacon aparte de gel sau lichid antibacterian, și, de as

Când înlocuirea uleiului în ajun de primăvară devine o procedură obligatorie?

30.01.2020

Când înlocuirea uleiului în ajun de primăvară devine o procedură obligatorie?

Creșterea temperaturii mediului implică creșterea sarcinii pe motor. Prin urmare, întrebarea ce a fost turnat în motor ar trebui să ne preocupe la modul serios. Așadar, dacă în timpul iernii aţi folosit ulei de motor pentru toate sezoanele, atunci când îl înlocuiţi ar trebui să urmaţi regula dintotdeauna - kilometrajul. Dar dacă motorul a consumat ulei special pentru iarnă în sezonul rece, atunci înlocuirea acestuia în primăvară este o procedură obligatorie, spun specialiștii. Cel mai adesea, la schimbarea uleiului, șoferii se orientează exclusiv la indicatorii de kilometraj. Dar nu este suficient. Căci durata de viaţă a uleiului de motor depinde de foarte mulți factori. De exemplu, dacă circulaţi frecvent cu o remorcă sau o altă sarcină grea, va trebui să schimbați uleiul mai des. Afectează frecvența schimbărilor de petrol și calitatea benzinei sau a motorinei. Dacă utilizați combustibil de calitate scăzută, atunci trebuie să schimbați uleiul mai des decât de obicei. În orice caz, apropierea iernii este o ocazie de a apela la un centru de servicii auto și de a verifica c

7 lucruri de care a re nevoie automobil pe timp de iarnă

28.11.2019

7 lucruri de care a re nevoie automobil pe timp de iarnă

La ce ar trebui să acordăm atenţie în ajunul sezonului de iarnă și ce are trebui să avem în maşină ca să facem faţă oricând situaţiilor dificile? Experții de Master LUX vă sugerează lista: Rezervă de antigel Cel mai rezonabil ar fi să avem o rezervă de antigel nu numai în rezervorul de spălare a parbrizului, dar şi, suplimentar, în portbagaj. Înainte de a cumpăra lichidul de răcire, vă recomandăm să citiţi compoziţia ca să evitaţi procurarea unui produs de calitate proastă. El poate fi recunoscut uşor după conţinutul de metanol – un compus chimic nociv pentru sănătatea noastră. Preparate pentru decongelarea încuietorilor Punctul nevralgic al mașinii în timpul iernii sunt etanşările de cauciuc ale uşilor. Pentru a nu rupe garniturile de cauciuc şi a nu pierde în zadar timpul, forţele şi banii, e mai bine să avem la îndemână un container cu lichid special. Rețineți, de asemenea, că nu se recomandă să turnaţi apă fierbinte peste uşă, deoarece sub stratul de vopsea şi lac pot să apară bule de aer. Racletă Pentru a îndepărta zăpada

Grăbiți-vă să schimbați anvelopele pentru a nu sta la coadă!

29.10.2019

Grăbiți-vă să schimbați anvelopele pentru a nu sta la coadă!

Există mai multe motive importante de a schimba „încălţările” maşinii cât mai curând. În primul rând, o gamă largă de modele sunt acum expuse pentru vânzare în diferite dimensiuni – şi pentru orice categorie de clienţi. În toiul sezonului de înlocuire a anvelopelor, mulți șoferi, în deosebi, posesorii cauciucurilor cu dimensiuni rare, se pot confrunta cu şanse foarte limitate în alegere. În al doilea rând, în caz de scădere bruscă a temperaturii, la centrele service auto se vor forma cozi interminabile. Mii de oameni vor pierde inevitabil mult timp și nervi. Acum, cu siguranţă, puteţi evita acest lucru, urmând procedura de înlocuire a anvelopelor maximal operativ și la oră care vă convine. În al treilea rând şi acesta e principalul argument, înlocuind anvelopele în timp util, vă veţi asigura securitatea personală şi a celor dragi. E pentru că îndată ce temperatura medie zilnică va scădea la 8 grade, anvelopele de vară vor începe imediat să-şi piardă mobilitatea și caracteristicile de rulare,

Cum să prelungiți viața automobilului?

14.08.2019

Cum să prelungiți viața automobilului?

Trăim într-o societate al consumului global. Intuind această motivaţie a societăţii, producătorii de autovehicule încearcă în orice mod să vă determine să schimbaţi cât mai curând mașina veche pe una nouă. În Europa de Vest, se consideră normal să-ţi cumperi o mașină nouă la trei ani după achiziționarea celei vechi. Din acest punct de vedere, producătorul nu va avea în continuare profituri, dacă vinde autovehicule trainice "peste măsură", oricât de cinice n-ar fi aceste considerente. De aceea, materialul nostru este dedicat modului în care putem combate acest fenomen. Expertul auto Master Lux vă oferă sfaturi simple pentru a vă ajuta să prelungiți viața mașinii. 1. Nu conduceți la viteză mare pe drumurile cu gropi Unii automobiliști cu experiență susțin că dacă treceţi gropile sau hopurile la viteză mare, suspensia nu are timp să reacţioneze prompt la denivelări. Aceasta este una dintre cele mai nocive și periculoase greșeli comise la drum. Da, se pare că, dacă mașina a sărit peste prima denivelare, atunci suspensia nu are timp să "să se adapteze" la

Cum ar trebui să utilizăm corect anvelopele?

03.06.2019

Cum ar trebui să utilizăm corect anvelopele?

Numărul automobilelor în Moldova creşte pe an ce trece. Din această cauză devine tot mai actuală întrebarea: unde stocăm anvelopele folosite? Dacă automobilului i se schimbă încălţările la un centru service, atunci, de obicei, anvelopele uzate rămân acolo şi administraţia centrelor auto hotărăşte ea însăşi ce va face cu ele. Din păcate, decizia nu e întotdeauna cea mai potrivită. Cum, dar, fiecare din noi să procedeze cu anvelopele ieşite din uz astfel încât mediul să sufere mai puţin şi să nu riscăm a plăti vreo amendă? Astăzi utilizarea anvelopelor de automobile a ajuns să fie o problemă, care ne-a adus în pragul unei catastrofe ecologice. Pe marginea traseelor, multor străzi din Chişinău, mai ales, de la marginea oraşului pot fi văzute mormane spontane de anvelope vechi. Unii agenţi economici, fără să le pasă, pur şi simplu, aruncă,anvelopele folosite în râul Bâc. Cauza e că autorităţile oraşului nu oferă o alternativă constructivă. Mărimea amenzii pentru utilizarea improprie a anvelopelor auto ieşite din uz constituie 9000 de lei. La începutu

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

13.05.2019

Îndreptarea jantelor din aliaj uşor la Master LUX

Siguranța rutieră depinde în mare măsură de starea roților autovehiculului. Este suficient să nimeriţi cu roata într-o groapă sau într-un hop mare, mai ales, la viteză mare, ca starea tehnică a șasiului să fie afectată, implicând riscul unui accident. Să soluţioneze această problemă de sine stătător e cam dificil pentru conducătorul auto. Prin urmare, vă recomandăm în acest caz să apelaţi la serviciile rețelei de centre de anvelope Master LUX. Aici, pentru îndreptarea jantelor din aliaj, sunt utilizate mașini speciale de îndreptare a discurilor, care sunt echipate cu un mecanism hidraulic pentru a le îndrepta. Procesul decurge în felul următor. Tehnicianul aşează discul turnat pe axul maşinii de îndreptat discuri. O riglă de măsurare specială măsoară gradul de curbură a discului. Pe baza acestor date, jantele din aliaj sunt reparate cu o camă hidraulică. Este interesant faptul că dispozitivul de îndreptare a discurilor permite ca discul să fie îndreptat fără a fi îndoit. Unii experți de trei parale susțin discurile curbate pot fi îndreptate şi f

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

15.04.2019

E timpul să readuceţi la normal aparatul de condiționare a aerului al mașinii dvs.!

Deși mai ieri porneam aparat de condiţionare a aerului pentru a încălzi cabina, în curând ne vom dorim mult prospețime și răcoare. După perioada de iarnă, sistemele de răcire ale multor mașini pot să nu funcţioneze corect. Deci, e timpul să verificăm dacă este necesar să eliminăm mirosurile neplăcute sau să înlocuim freonul. Rețeaua centrelor service auto Master LUX oferă un serviciu de înlocuire a freonului în aparatul de condiţionare a aerului și de diagnosticare a întregului sistem responsabil de funcționarea aparatului de condiţionare. Pentru umplerea aparatului noi folosim doar freon de înaltă calitate, produs în Italia (marcaj - А134). O condiție prealabilă pentru pregătirea aparatului de condiţionare a aerului din automobil este înlocuirea uleiului din instalaţie. Odată cu diagnosticarea sistemului de condiționare a aerului, specialiștii Master LUX mai testează şi starea tehnică a filtrului salonului. Serviciul de la Master Lux include dezinfectarea completă a sistemului de răcire al mașinii, lucru, care permite să fie evitată în viitor apariția mirosurilor

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749