Acum o sută de ani, cei mai importanÈ›i producători doar începeau să experimenteze cu construcÈ›ia anvelopelor pentru autoturisme. EvoluÈ›ia a condus la faptul că, din toată mulÈ›imea de tipuri anvelope pentru autoturisme, absolut dominante astăzi sunt anvelopele tip fără cameră. Mai exact, aproape toate anvelopele moderne sunt pneumatice, fără cameră È™i radiale. În cadrul acestui tip pot fi evidenÈ›iate o serie de caracteristici importante ale anvelopelor, prin care acestea se deosebesc una de alta.
În primul rând, după sezonul de utilizare anvelopele se împart în anvelope tipuri de vară, de iarnă È™i pentru toate anotimpurile. Anvelopele de vara sunt "adaptate" la un indice viteză mare È™i o bună rezistență la uzură, dar numai la temperaturi mai mari de zero grade. La frig aceste anvelope se întăresc, nu sunt în stare să "se agaÈ›e" de zăpadă È™i de gheață, pierd brusc aderenÈ›a cu traseul.
Anvelopele de iarnă , datorită compoziÈ›iei lor, sunt elastice chiar È™i la temperaturi scăzute. Banda de rulare de iarnă la fel diferă mult de banda anvelopelor de vară. În primul rând, prin prezenÈ›a lamelelor - crestăturilor dese È™i adânci, pentru aderență cu zăpada È™i gheaÈ›a. Anvelopele de iarnă cu crampoane sunt utilizate tot mai puÈ›in deoarece deteriorează suprafaÈ›a drumului. Acestea ar trebui folosite numai în condiÈ›ii foarte dificile, cum ar fi drumurile de iarnă în munÈ›i.
Pe anvelopele de iarnă vă puteÈ›i deplasa È™i vara (dar nu este o soluÈ›ie practică, deoarece vara anvelopele de iarnă se uzează foarte repede È™i creÈ™te consumul de combustibil), iar utilizarea anvelopelor de vară prin zăpadă este practic imposibilă È™i, desigur, foarte periculoasă. Pentru amatorii compromisurilor există anvelope pentru toate anotimpurile. Ele pot fi utile în zonele cu ierni blânde. Calitățile lor "de iarnă" È™i "de vară" sunt , de regulă, mai slabe decât ale anvelopelor specializate, dar uneori procurarea a astfel de anvelope are sens, mai ales dacă sunt fabricate de producători cu renume.
În al doilea rând, în ceea ce priveÈ™te desenul benzii de rulare, există trei subtipuri de bază: direcÈ›ionate, nedirecÈ›ionate È™i asimetrice. Desenul direcÈ›ionat al benzii de rulare elimină rapid apa din pata de contact È™i reduce semnificativ riscul de acvaplanare. Pe aceste anvelope este înserat marcajul în formă de săgeată cu inscripÈ›ia Rotation. Astfel de anvelope trebuie să fie instalate în conformitate indicaÈ›ia săgeÈ›ii. Dacă anvelopa se instalează greÈ™it, automobilul va "pluti" pe apă chiar È™i la viteză mică. Desenul nedirecÈ›ionat al benzii de rulare este universal, se instalează arbitrar, în orice ordine. Anvelopele asimetrice sunt formate din două părÈ›i: o partea a benzii de rulare e " de ploaie", iar cealaltă - "de uscat". PărÈ›ile interioară È™i exterioară au rigiditate diferită. Pe anvelopele asimetrice este înserat marcajul Outside È™i Inside. După instalarea corectă ar trebui să fie vizibilă numai inscripÈ›ia Outside.
Anvelopele cu profil jos sunt cauciucuri în care raportul dintre înălÈ›imea profilului È™i lățime este mai mic de 55%. Acestea sunt anvelope pentru È™ofatul dinamic, agresiv, mai rigide È™i predispuse la acvaplanare, pentru suprafeÈ›e bune de drum.
Runflat - "anvelope neperforabile" de nouă generaÈ›ie, care va permite automobilului să continie deplasarea, chiar È™i după perforarea cauciucului. InovaÈ›ia a fost realizată printr-o fortificare esenÈ›ială a peretelui lateral, care nu se deformează încă ceva timp, chiar È™i după pierderea completă a presiunii.
Anvelopele off-road - pentru È™ofat pe off-road, drumuri de pământ, teren accidentat. Acest tip de anvelope are un profil înalt, benda de rulare adâncă È™i rarefiată. Pe traseu aceste anvelope sunt zgomotoase, incomode, È™i se uzează rapid.