Acum o sută de ani, cei mai importanți producători doar începeau să experimenteze cu construcția anvelopelor pentru autoturisme. Evoluția a condus la faptul că, din toată mulțimea de tipuri anvelope pentru autoturisme, absolut dominante astăzi sunt anvelopele tip fără cameră. Mai exact, aproape toate anvelopele moderne sunt pneumatice, fără cameră și radiale. În cadrul acestui tip pot fi evidențiate o serie de caracteristici importante ale anvelopelor, prin care acestea se deosebesc una de alta.
În primul rând, după sezonul de utilizare anvelopele se împart în anvelope tipuri de vară, de iarnă și pentru toate anotimpurile. Anvelopele de vara sunt "adaptate" la un indice viteză mare și o bună rezistență la uzură, dar numai la temperaturi mai mari de zero grade. La frig aceste anvelope se întăresc, nu sunt în stare să "se agațe" de zăpadă și de gheață, pierd brusc aderența cu traseul.
Anvelopele de iarnă , datorită compoziției lor, sunt elastice chiar și la temperaturi scăzute. Banda de rulare de iarnă la fel diferă mult de banda anvelopelor de vară. În primul rând, prin prezența lamelelor - crestăturilor dese și adânci, pentru aderență cu zăpada și gheața. Anvelopele de iarnă cu crampoane sunt utilizate tot mai puțin deoarece deteriorează suprafața drumului. Acestea ar trebui folosite numai în condiții foarte dificile, cum ar fi drumurile de iarnă în munți.
Pe anvelopele de iarnă vă puteți deplasa și vara (dar nu este o soluție practică, deoarece vara anvelopele de iarnă se uzează foarte repede și crește consumul de combustibil), iar utilizarea anvelopelor de vară prin zăpadă este practic imposibilă și, desigur, foarte periculoasă. Pentru amatorii compromisurilor există anvelope pentru toate anotimpurile. Ele pot fi utile în zonele cu ierni blânde. Calitățile lor "de iarnă" și "de vară" sunt , de regulă, mai slabe decât ale anvelopelor specializate, dar uneori procurarea a astfel de anvelope are sens, mai ales dacă sunt fabricate de producători cu renume.
În al doilea rând, în ceea ce privește desenul benzii de rulare, există trei subtipuri de bază: direcționate, nedirecționate și asimetrice. Desenul direcționat al benzii de rulare elimină rapid apa din pata de contact și reduce semnificativ riscul de acvaplanare. Pe aceste anvelope este înserat marcajul în formă de săgeată cu inscripția Rotation. Astfel de anvelope trebuie să fie instalate în conformitate indicația săgeții. Dacă anvelopa se instalează greșit, automobilul va "pluti" pe apă chiar și la viteză mică. Desenul nedirecționat al benzii de rulare este universal, se instalează arbitrar, în orice ordine. Anvelopele asimetrice sunt formate din două părți: o partea a benzii de rulare e " de ploaie", iar cealaltă - "de uscat". Părțile interioară și exterioară au rigiditate diferită. Pe anvelopele asimetrice este înserat marcajul Outside și Inside. După instalarea corectă ar trebui să fie vizibilă numai inscripția Outside.
Anvelopele cu profil jos sunt cauciucuri în care raportul dintre înălțimea profilului și lățime este mai mic de 55%. Acestea sunt anvelope pentru șofatul dinamic, agresiv, mai rigide și predispuse la acvaplanare, pentru suprafețe bune de drum.
Runflat - "anvelope neperforabile" de nouă generație, care va permite automobilului să continie deplasarea, chiar și după perforarea cauciucului. Inovația a fost realizată printr-o fortificare esențială a peretelui lateral, care nu se deformează încă ceva timp, chiar și după pierderea completă a presiunii.
Anvelopele off-road - pentru șofat pe off-road, drumuri de pământ, teren accidentat. Acest tip de anvelope are un profil înalt, benda de rulare adâncă și rarefiată. Pe traseu aceste anvelope sunt zgomotoase, incomode, și se uzează rapid.