Uneori apare în companie un prieten sau un coleg care vorbeÈ™te despre transformarea miraculoasă a proprietăților anvelopelor după ce au fost injectate cu azot în loc de aer. Umplerea anvelopelor cu azot este un serviciu care a devenit destul de răspândit. Unele recenzii promit că azotul creÈ™te fiabilitatea È™i siguranÈ›a traficului, îmbunătățeÈ™te proprietățile de rulare ale anvelopelor. Mai precis, azotul este creditat cu faptul că este mai stabil la menÈ›inerea presiunii È™i se promite o scădere de presiune atunci când este utilizat azotul - de trei până la cinci ori mai lent decât când este utilizat aerul. Acest lucru se explică prin faptul că temperatura are un efect mai mic asupra expansiunii È™i contracÈ›iei azotului de multe ori mai puÈ›in decât asupra oxigenului. Se mai menÈ›ionează că molecula de azot este mai mare decât molecula de oxigen, aÈ™a că iese mai lent prin microfisuri. La fel, se spune că, chiar È™i pe o anvelopă perforată, plină cu azot, poÈ›i conduce mai departe.
Astfel de proprietăți ale azotului duc la faptul că anvelopele nu se extind atunci când sunt încălzite, ceea ce creÈ™te nivelul de siguranță la sarcini dinamice mari. Anvelopele vor rămâne în starea lor standard chiar È™i cu o scădere bruscă a temperaturii. Adică, practic, nu trebuie să fie pompate în primele zile reci.
În plus, se argumentează că, deoarece azotul este mai uÈ™or, anvelopele sunt mai uÈ™oare. Aceasta înseamnă că consumul de combustibil este redus.

Un alt beneficiu al azotului este un impact mai mic asupra cauciucurilor, metalelor, etanÈ™anÈ›ilor È™i lubrifianÈ›ilor, deoarece azotul este un gaz mai inert. În consecință, există mai puÈ›ină coroziune È™i oxidare atunci când anvelopele sunt umflate cu azot.
În plus, se menÈ›ionează că la umplerea anvelopelor cu azot, gazul este furnizat dintr-o sursă etanșă, ceea ce înseamnă că conÈ›ine mai puÈ›in praf, apă È™i alte impurități, ceea ce are un efect benefic asupra duratei de viață a anvelopelor.
Pot adăuga, de asemenea, că azotul este permis pentru utilizare în cursele auto.

Toate aceste afirmaÈ›ii sunt adevărate, dar oarecum înfrumuseÈ›ate. Si de aceea. În primul rând, È™i cel mai important, în amestecul de azot care este injectat în anvelopă, există o proporÈ›ie semnificativă de oxigen - mai mult sau mai puÈ›in. Prin urmare, efectul aÈ™teptat în totalitate nu ar trebui să fie aÈ™teptat în principiu. În al doilea rând, există într-adevăr o diferență în dimensiunea moleculelor de azot È™i oxigen, dar nu este atât de mare. Molecula de azot este cu 6% mai mare. În consecință, diferenÈ›ele în ratele de scurgere nu pot fi radicale. Și nici nu trebuie să vă aÈ™teptaÈ›i la o stabilitate uimitoare a presiunii. Chiar È™i un efect negativ poate fi observat: un È™ofer care crede în proprietățile magice ale azotului poate înceta complet să acorde atenÈ›ie presiunii în anvelope, ceea ce nu ar trebui să fie permis.
Stabilitatea presiunii depinde mult mai mult de etanÈ™eitatea roÈ›ii în sine - starea cauciucului, supapelor, discurilor decât de gazul utilizat. Anvelopele bune pot menÈ›ine aceeaÈ™i presiune pe tot parcursul sezonului.