Uzura anvelopei indică la pierderea treptată a adâncimii benzii de rulare a anvelopei pe măsură ce este utilizată în timp. Deși uzura anvelopelor este un proces normal și de așteptat, uzura excesivă sau neuniformă a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme care trebuie rezolvată. În acest articol, analizăm diferiții factori care pot cauza uzura anvelopelor, diferitele tipuri de uzură a anvelopelor și cum să o minimizăm.
Presiune joasă sau înaltă
Primul factor care poate cauza uzura anvelopelor este sub presiunea sau suprapresiune. Când o anvelopă este sub umflată, ea pune mai multă presiune pe pereții laterali și creează mai multă frecare între anvelopă și drum. Această frecare generează căldură și are ca rezultat o uzură mai rapidă a anvelopelor.
Uzura peretelui lateral poate fi cauzată și de o presiune mai mare decât cea recomandată. În acest caz, partea centrală a benzii de rulare este supusă unei uzuri crescute, iar anvelopa va deveni mai vulnerabilă la perforații și rupturi.
Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu umflarea insuficientă, este important să verificați regulat presiunea în anvelope și să vă asigurați că este la nivelul recomandat.
Supraîncărcare
Un alt motiv care duce la uzura anvelopelor este suprasarcina. Atunci când greutatea vehiculului este mai mare decât sarcina pe care este proiectată să o suporte anvelopa, acesta se poate uza mai repede. Acest lucru se datorează faptului că greutatea suplimentară pune mai mult stres asupra anvelopelor și le face să se flexeze mai mult, creând mai multă căldură și frecare. Pentru a preveni uzura anvelopelor asociată cu supraîncărcarea, este important să vă asigurați că greutatea vehiculului dumneavoastră nu depășește sarcina proiectată. Supraîncărcarea poate duce și la defectarea anvelopelor, ceea ce este și mai periculos.
Alinierea roților incorectă
Uzura prematură determină, de asemenea, de alinierea roților incorectă pe axă. În acest caz, anvelopa dezvoltă uzură în formă de cupă sau un model zimțat pe o parte. Pentru a preveni uzura anvelopelor din cauza nealinierii, este important să aliniați în mod regulat roțile vehiculului dvs. (de efectuat geometria roților).
Șasiu „obosit”
Al patrulea factor care poate cauza uzura anvelopelor este un sistem de suspensie uzat. Suspensia este responsabilă pentru absorbția șocurilor și vibrațiilor care apar atunci când mașina se deplasează pe drum. Un sistem de suspensie uzat poate face ca anvelopele să sară mai mult și să genereze mai multă căldură și frecare, determinând uzura mai rapidă a anvelopelor. Adesea, cu o astfel de problemă, apare umflarea anvelopei: blocurile de rulare de pe anvelopă par să fie strânse.
Pentru a preveni uzura anvelopelor legate de suspensie, este important să verificați regulat sistemul de suspensie al vehiculului dumneavoastră.
Reamintim că uzura maximă admisă a benzii de rulare pentru anvelopele pentru pasageri este de 1,6 mm adâncime reziduală, iar pentru anvelopele de iarnă - 4 mm. Puteți determina că cauciucul este chel utilizând indicatorul de uzură de pe banda de rulare, o monedă și un indicator special de adâncime a profilului.