Care ulei de motor este cel mai bun? Cum faci alegerea?

Care ulei de motor este cel mai bun? Cum faci alegerea?

Noțiuni de bază

Mulți proprietari de mașini se confruntă cu problema alegerii uleiului pentru mașina nou achiziționată. Uleiul cărui producător de turnat? Se va potrivi cu motorul meu? Nu va trebui apoi să adaug mai mult și să regret alegerea făcută?

Deşi sunt multe tipuri de ulei de motor, dar, în realitate, totul este destul de simplu. Fiecare vehicul este însoțit de un „Manual de utilizare”. În secțiunea „Caracteristici tehnice” puteți găsi specificațiile uleiurilor de motor recomandate de producător pentru o anumită mașină. Se pot specifica numai aprobările producătorului (VW 505.00, MB 229.5, BMW Longlife-04). Dar, în plus, pot fi prescrise vascozitatea uleiului recomandată conform SAE (0w-20, 5w-30, 5w-40) și recomandarea pentru API (SN / CF) sau ACEA (A3 / B4). Dacă vascozitatea nu este indicată, atunci trebuie să faceți singuri o alegere. Există uleiuri de vară (SAE 40) și uleiuri de iarnă (SAE 5W), dar este puțin probabil să le găsiți, deoarece majoritatea dealerilor aleg să importe uleiuri de toate sezoanele (5w-40). Dacă aveți o mașină nouă sau cu un kilometraj redus (până la 100 mii km), atunci trebuie doar să turnaţi (!) uleiuri auto sintetice cu vascozitate redusă. Dacă mașina este uzată și a crescut consumul de ulei, atunci pentru a economisi bani, merită să treceți la ulei auto mai ieftin și mai dens, de exemplu, cel semisintetic cu o vascozitate de 10w-40 sau la un ulei mineral foarte ieftin și dens (15w-40). Acum pe piață sunt disponibile uleiuri, în principal, universale, potrivite atât pentru motoarele diesel, cât și pe benzină. Puteți verifica acest lucru, pur și simplu, examinând contraeticheta de pe recipientul de ulei. Recomandarea pentru API (SN / CF) sau ACEA (A3 / B4), în care este prezentă fracția, indică doar proprietățile universale ale uleiurilor. Și chiar și produsele prezentate în linia producătorului ca uleiuri în exclusivitate pentru motoare diesel au o clasificare API pe eticheta din spate a canistrelor, conform căreia ne putem asigura au o destinaţie universală.

Cum se alege ulei motor

Lista producătorilor de ulei este imensă. Dacă cumpărați ulei în centrele comerciale, vă veţi zăpăci încercând să vă descurcați în abundența mărcilor. În acest e mai bine să apelaţi la ajutorul vânzătorului, care poate să vă atragă atenția asupra nuanțelor pe care nu le-ați cunoscut sau le-ați ignorat atunci când aşi citit recomandările pe Internet. De exemplu, pe canistră e posibil să nu fie specificat este admisibil pentru mașina dvs., dar în catalog sau pe site-ul producătorului de ulei puteţi găsi această menţiune, deoarece nu este posibil să se afișeze informații complete despre produs pe eticheta recipientului. Rețineți că încercarea de a economisi pe ulei va reduce în mod semnificativ protecția motorului și va scurta durata de viață a unui vehicul, care se află în stare optimă la achiziționare. Prin urmare, nu ascultați pe nimeni și cumpărați uleiuri auto sintetice. Producătorul nu este atât de important. Dar nu încercați să vă daţi în vânt după cel mai scump brand, mai ales, dacă aveți o mașină non-luxoasă și nu o mașină sport. Cumpărați uleiuri de gamă medie. Atunci când alegeți un brand, ascultați sfaturile prietenilor sau faceți singuri o alegere, dar nu acordați prea multă importanță acestui lucru. Orice producător european, sub rezerva disponibilității toleranțelor, este destul de potrivit pentru dvs. Dacă este un brand bine-cunoscut, are o istorie, atunci puteți avea încredere în el.

Problema ecologiei

Motoarele moderne nu sunt proiectate pentru kilometraje mare. Fără nici un fel de „milionari” ca până acum! Principalul lucru astăzi este respectarea cerințelor ecologiștilor. Uleiurile sunt acum concepute pentru a proteja filtrele și catalizatorii de particule DPF, care au apărut în mașini exclusiv în conformitate cu cerințele ecologiștilor planetei. În plus, uleiurile trebuie fabricate cu conţinut redus de cenușă (acest lucru este bun pentru filtrele de particule și catalizatori), dar în același timp, astfel de uleiuri reduc semnificativ protecția împotriva uzurii motorului. De mult timp, producătorul nu este interesat de utilizarea mașinii cât mai mult timp posibil. Ar trebui să fie mult mai ecologic și, în consecință, mașina trebuie schimbată mai des cu alta, cu una nouă.

Clasamentul

Nu trebuie să aveți încredere și să fiţi entuziasmați de evaluările de pe diferite site-uri. Nu este un secret că toate sunt făcute la comandă. Un număr mare de agenți de marketing și companii de publicitate lucrează pentru a vă atrage atenția asupra unui anumit brand. Sloganele și marcajele publicitare sunt prezente de mult timp pe canistre indicând proprietățile de spălare „speciale” ale acestor uleiuri, diverse „formule” care conving în mod demonstrativ utilizarea tehnologiilor unice. Toate acestea se fac cu un singur scop - să vă impună să cheltuiți cât mai mulți bani posibil și să vă convingeți de nevoia de a cumpăra ulei de la un anumit producător

Aditivi. Cine îi produce

Într-adevăr, a existat o perioadă când aditivii au fost produși de multe companii. Și trucurile publicitare ale fiecăreia dintre ele i-au încurcat chiar și pe cei mai avansați din punct de vedere tehnic. Acum vremurile sunt cu totul diferite. Astăzi, aditivii pentru ulei sunt produși de doar 4 companii: LUBRIZOL, INFINEUM, AFTON și CHEVRON. În consecință, nu se poate spune că MOBIL are proprii aditivi, în timp ce SHELL are aditivii săi. Ei ar putea, cel mult, să cumpere aditivi în același an de la același producător. Actualmente nimeni nu încearcă să reinventeze roata. Toată lumea, pur şi simplu, folosește realizările științei.

Uleiuri originale (TOYOTA, MERCEDES, MAZDA, BMW)

Mulți proprietari de mașini preferă uleiurile originale. Este logic să turnați ulei într-o mașină BMW sub marca BMW. Astfel de oameni se mândresc și se laudă cunoscuților, adesea neștiind că producătorii de mașini nu sunt NICIODATĂ producători de ulei pentru ei. De exemplu, pentru TOYOTA uleiul de motor este fabricat de MOBIL, pentru MAZDA - TOTAL. Iar uleiul original GM (General Motors) este produs de ZIC în Coreea, MOBIL în Europa și LUKOIL în Rusia. Se pare că, cumpărând ulei în pachete originale, presupuse de la un producător de automobile, pur și simplu plătiți în exces pentru brandul care este afișat pe pachet. Cumpărați uleiuri de la principalii producători și acest lucru va fi suficient pentru a nu vă mai face griji cu privire la calitate. Prin urmare, cumpărați uleiuri la magazin de încredere. Unul dintre așa furnizori de uleiuri originale este Master Lux. Avem un lanț mare de magazine. Cumpărați în Chișinău și în toată Moldova uleiuri originale, cu livrare sau puteți sa ne vizitați.

Uleiuri contrafăcute

Uleiurile sunt adesea contrafăcute. Și cu cât brandul este mai faimos, cu atât mai des se întâmplă acest lucru. Pentru a evita acest lucru, trebuie să achiziționați produsul direct de la dealerul acestei mărci. Cei care preferă să cumpere ulei din gama medie de preț pot economisi bani și pot evita riscul de a cumpăra un fals. Nu este un secret faptul că doar mărcile cunoscute, destul de scumpe, sunt contrafăcute, altfel există riscul de a nu vinde sau de a nu câștiga nimic pe ele.

Recomandări

Când cumpărați o mașină cu vârsta mai mică de 5-7 ani și cu un kilometraj redus, cel mai probabil o veți vinde înainte ca aceasta să fie grav deteriorată. Și puteți deteriora motorul numai dacă nu respectați intervalele de schimb de ulei sau dacă turnaţi inițial ceva care nu este prescris și care nu se potrivește cu mașina dvs. Dacă ai o mașină veche, atunci nici cel mai scump ulei nu va putea îmbunătăți starea motorului. Achiziționați uleiuri ieftine, în context este mai bine să acordați atenție schimbărilor de ulei în timp util pentru a crește durata de viață a motorului.

Principalul lucru este înlocuirea la timp!

Poți vorbi mult timp despre modele și tipuri de uleiuri, mărci și toleranțe, în final, alege un ulei de calitate care se potrivește cel mai bine mașinii tale. Dar toată atenția acordată acestei probleme va fi pierdută dacă nu respectați cerința principală - schimbarea uleiului la timp. Între timp, aceasta este o greșeală foarte frecventă în rândul șoferilor.

Când să schimbați uleiul? Depinde de tipul și condițiile de funcționare, tipul vehiculului și tipul de ulei. Dacă în regiunea dvs., sunt înghețuri mari în sezonul de iarnă, atunci în fiecare sezon, indiferent de kilometraj, se recomandă completarea cu ulei de iarnă. Reține mai bine fluiditatea la temperaturi sub zero, ceea ce facilitează pornirea deja dificilă a mașinii în sezonul de iarnă. Un astfel de ulei va fi prea lichid vara, sub influența temperaturilor ridicate. Prin urmare, primăvara este necesar să se efectueze operația inversă - scurgeți uleiul de tip iarnă și completați cu cel de vară.

O alternativă la schimbarea uleiului de două ori pe an în timpul sezonului poate fi utilizarea unui ulei de tip universal. Acesta este un ulei modern, mai avansat din punct de vedere tehnologic, care este aproape la fel de eficient la orice temperatură. În plus, nu necesită înlocuire în timpul rulării, deoarece proprietățile sale fizico-chimice scad foarte lent în timpul funcționării. Dezavantajul uleiului universal este prețul său ridicat.

Dacă în zona dvs. nu există o diferență prea mare de temperatură între anotimpuri, atunci kilometrajul va fi principalul criteriu pentru schimbarea uleiului. Fiecare producător indică standardele în cartea de service. De obicei, este de 10 - 15 mii de kilometri. Dar dacă terenul este dificil în regiunea dvs. sau sunteți adeptul condusului agresiv, merită să reduceți timpul de schimbare: sub sarcină mare, uleiul de motor este mai rapid saturat cu produse de degradare care trebuie îndepărtate din motorul cu ardere internă.

Uleiul nu trebuie doar schimbat, ci și completat dacă este necesar. Deosebit de atenți la această problemă ar trebui să fie proprietarii așa-numitelor „arzătoare de ulei” - motoare care, datorită caracteristicilor lor de design, „mănâncă” ulei, iar nivelul acestuia în sistem scade treptat. O lipsă semnificativă de ulei duce foarte rapid la frecare și supraîncălzire, care poate fi urmată de defecțiunea motorului cu ardere internă în orice moment și de revizia ulterioară a motorului. Da, tabloul de bord va raporta o scădere a nivelului uleiului. Dar cel mai adesea semnul corespunzător începe să clipească atunci când valorile sunt deja critice. Dacă în acest moment te afli pe drum, la sute de kilometri până la cea mai apropiată benzinărie, și nu există canistre cu ulei în portbagaj, te vei afla într-o situație dificilă. Prin urmare, proprietarii unor astfel de mașini ar trebui să verifice periodic (și destul de des) nivelul uleiului cu o joja și să se asigure că au cu ei un recipient de ulei pentru completare.

0 Comentarii

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46