Cum desenul benzii de rulare afectează performanțele anvelopelor?

Cum desenul benzii de rulare afectează performanțele anvelopelor?

În căutarea maximă de a îmbunătăți proprietățile cauciucurilor, producătorii de anvelope au dezvoltat o gamă variată de modele de rulare. Printre È™oferi există chiar o anumită modă pentru anumite tipuri a benzii de rulare. Dar este important să înÈ›elegem modul în care unele elemente formează comportomentul anvelopelor pe È™osea. Deci, să încercăm să depistăm principalele tipuri de benzi de rulare a anvelopelor pentru autoturisme, elementele lor de bază, funcÈ›iile È™i diferenÈ›ele.

Protectoare pentru iarnă și vară

În primul rând, trebuie să faceÈ›i diferență dintre protectorul de iarnă È™i de vară È™i să le luaÈ›i în considerare separat. Acestea anvelope au funcÈ›ionalități fundamental diferite, prin urmare, modelul benzii de rulare este deosebit unul de celălat. În forma sa cea mai generală, modelele benzii de rulare de iarnă se caracterizează printr-un număr mare È™i densitate diferită de tipuri de caneluri. Protectorul anvelopelor de iarnă se caracterizează printr-un număr fundamental mare de diverse crestături, caneluri, fante, colÈ›uri. Un tip special de fisuri de iarnă sunt - lameli. Toate fisurile sunt într-un fel sau altul concepute pentru funcÈ›ionarea eficientă a maÈ™inii în timpul iernii, pentru a menÈ›ine controlul asupra automobilului pe zăpadă, gheață, nămol de zăpadă în condiÈ›ii de temperatură scăzută. Modelul anvelopelor de vară este mai neted. Are mai puÈ›ine elemente, este mai puÈ›in încastrat, deoarece problema manivrării pe drum în sezonul cald este rezolvată datorită zonei mărite de contact È™i a proprietăților speciale ale compusului. În acelaÈ™i timp, desigur, pe lângă plastărul de contact mai mare cu È™oseaua, anvelopa de vară are propriile elemente ale modelului benzii de rulare.

Anvelope de vară: contradicÈ›ii între proprietăți

Principalele caracteristici ale anvelopelor de vară care sunt importante pentru automobiliÈ™ti: a) controlul drumului, proprietățile de rulare ale anvelopelor, aderenÈ›a la suprafaÈ›a drumului, accelerare È™i frânare, viraje, viteza de răspuns la volan, capacitatea de a manevra eficient o cale umedă, confortul la zgomot etc., b) durabilitate È™i siguranță: abraziune lentă, capacitatea de a rezista la impacturi, c) eficiență È™i d) respectarea mediului. Desigur, în ansamblu, toate aceste proprietăți sunt influenÈ›ate de toate elementele anvelopei, inclusiv modelul benzii de rulare. Dar performanÈ›a de conducere È™i eficienÈ›a depind direct de desen. Unele performanÈ›e la volan sunt invers proporÈ›ionale. De exemplu, dacă o maÈ™ină este destinată conducerii în afara oraÈ™ului, pe drumuri noroioase, atunci cerinÈ›ele pentru banda de rulare a acesteia vor fi complet diferite față de banda de rulare a anvelopelor instalate pe o maÈ™ină sport care taie cercuri pe o pistă È™i este operată pe drumuri urbane bune. Este ca È™i în sport: un biciclist È™i un jucător de baschet au nevoie de caracteristici fizice complet diferite È™i nu pot exista proporÈ›ii corporale ideale la fel de potrivite pentru sărituri înalte È™i menÈ›inerea vitezei mari într-o cursă de două sute de kilometri. La fel e È™i cu anvelopele. Anvelopele off-road au dame de proiecÈ›ie mai proeminente, o zonă mai mare a umerilor pentru o aderență bună la drum. Astfel de design ale benzii de rulare în oraÈ™ va fi prea zgomotos, se va uza rapid È™i va consuma mai mult combustibil. Anvelopele de ploaie vor avea caneluri longitudinale mai dezvoltate în banda de rulare pentru a scurge rapid È™i eficient apa din plasturele de contact È™i pentru a evita acvaplanarea. Un număr mare de caneluri va reduce eficienÈ›a maÈ™inii pe pista de curse: anvelopele sport sunt cât mai „chele” È™i cât mai largi posibile: un plasture de contact mare este extrem de important pentru ele, un număr minim de caneluri favorizează creÈ™terea rezistenÈ›ii la rulare, iar o aderență excelentă se formează datorită compusului din cauciuc foarte complex din punct de vedere tehnologic al anvelopei care este capabil să reziste la cele mai mari sarcini È™i viteze de căldură.

Tipuri de protectoare

Acum să ne clarificăm cu tipurile diferite ale benzelor de rulare. Deosebiri:

  • Simetric nedirecÈ›ional. Acesta este cel mai simplu tip, universal È™i răspândit. Este o alegere excelentă pentru cei care apreciază raportul calitate È™i preÈ›. Este potrivit pentru maÈ™inile care funcÈ›ionează la viteze normale ale oraÈ™ului, mai des în localități urbane sau pe autostrăzi, în condiÈ›ii de off-road - rareori. Într-un cuvânt, pentru cel mai frecvent tip de conducere fără o specializare pronunÈ›ată.
  • Simetric direcÈ›ional. Acestea sunt anvelope mai „avansate” care au zone de rulare deosebite cu proprietăți diferite. De exemplu, pe o suprafață umedă, partea interioară a benzii de rulare va funcÈ›iona cu un drenaj ridicat al apei È™i o calitate a aderenÈ›ei ridicată, iar pe o suprafață uscată, partea exterioară a anvelopei va funcÈ›iona, cu rezistență crescută la uzură, reducere a zgomotului È™i manevrabilitate. În plus, anvelopele cu un astfel de model al benzii de rulare se pot lăuda cu un confort sonor bun. Aceste anvelope sunt apreciate în special de proprietarii ale vehiculelor cu tracÈ›iune spate.
  • Asimetric nedirecÈ›ional. Acesta este un tip de bandă de rulare inovator care se foloseÈ™te mai des pentru automobile scumpe. Astfel de anvelope au performanÈ›e ridicate în ceea ce priveÈ™te elimenarea zăpezii sau a apei din zona de contact, în timp ce alÈ›i parametri de rulare nu sunt reduÈ™i.
  • DirecÈ›ional asimetric. Un model destul de rar al benzii de rulare care necesită o îngrijire specială în timpul instalării. În acest model, inginerii încearcă să combine avantajele celor două tipuri anterioare de design al benzii de rulare.
0 Comentarii

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46