O baterie de înaltă calitate, selectată și exploatată corect, va servi fără dureri de cap timp de cinci până la șapte ani și chiar mai mult. Dar pentru aceasta, toți parametrii bateriei trebuie să corespundă exact cerințelor expuse de la fabrica mașinii dvs.: dimensiuni, putere, dispunerea terminalului și așa mai departe. În acest articol, vom parcurge întreaga listă.
Înainte de a face cunoștință cu fiecare dintre parametri, permiteți-ne să enumerăm ce tipuri de baterii sunt în dezvoltare la etapa actuală în industria auto.
Tipuri de baterii
Deci, toate bateriile plumb-acid au o structură și un principiu de funcționare similar. Corpul în interior este devizat în mai multe părți. Fiecare dintre aceste secțiuni interne conține plăci care interacționează cu acidul și generează astfel curentul. Bateriile acoperite cu calciu aparțin segmentului superior. Sunt mai stabile, mai fiabile, mai durabile și mai scumpe. Aceste baterii sunt etichetate Ca / Ca. În plus, pentru a îmbunătăți calitatea acoperirei, pot fi adăugate și alte elemente ca: seleniu, argint etc.
Bateriile diferă nu numai prin acoperirea plăcilor, ci și prin tipul de electrolit, care poate fi lichid sau asemănător gelului. Iar bateriile AGM sunt fabricate folosind tehnologia fibrei de sticlă absorbite și nu conțin nici un electrolit. Bateriile cu gel și AGM au o performanță mai bună. În special, se descurcă bine cu sarcinile ciclice.
Una dintre noile evoluții - este tehnologia start-stop - motorul mașinii se oprește de fiecare dată la semafor, economisind astfel combustibil și producând mai puține emisii în atmosferă. Bateriile clasice nu vor putea funcționa într-un astfel de ciclu de pornire constantă a motorului. Pentru mașinile cu sisteme de start-stop, au fost dezvoltate baterii speciale EFB. Însă, cele mai bune dintre toate - AGM și sunt în mod corespunzător mai scumpe.
Baterii cu întreținere și fără întreținere
Acest criteriu este unul de bază. Bateriile care pot fi întreținute sunt așa numite deoarece fac posibilă pătrunderea în interiorul structurii și verificarea stării lichidului, a plăcilor, a nivelului de sulfatare etc. Printre aceste lucrări:
- adăugarea de apă distilată la electrolit;
- curățarea organismului de placă;
- reîncărcarea cu încărcator.
Bateriile care nu necesită întreținere nu au dopuri deșurubate și este imposibil să vezi ce se întâmplă în interiorul lor. Această baterie este sigilată. Dispozitivul cu baterie care nu necesită întreținere nu necesită repornire după ce problema a fost corectată.
Bateriile care nu necesită întreținere vin cu electrolit lichid (este posibil să se adauge apă distilată la ele), gel, AGM și EFB (mai multe despre această clasificare mai jos).
Mulți oameni preferă bateriile care nu necesită întreținere. Acesta este un tip mai modern, iar incapacitatea de a remedia problemele este compensată de faptul că acestea durează mai mult și se rup mai rar. Datorită etanșeității, electrolitul practic nu se evaporă; tehnologiile moderne utilizate în ele fac posibilă obținerea unui curent mai mare și mai stabil. Și auto-descărcarea lor este, de asemenea, mai scăzută, ceea ce este esențial important iarna, când bateriile convenționale întreținute adesea nu pot porni mașina după o noapte rece. În plus, sunt mult mai convenabile pentru acei șoferi care nu înțeleg reparațiile și întreținerea auto. Bateriile care nu necesită întreținere sunt mai scumpe.
Cu toate acestea, producția de baterii cu întreținere continuă. Sunt mai ieftine și mai pretențioase la electricitate - scurtcircuitarea sau supraîncărcarea nu este permisă, dispozitivul trebuie încărcat la o tensiune constantă, uniformă.
Trebuie să alegeți unul sau altul în funcție de tipul de mașină și de natura funcționării acesteia.
I. Dimensiuni
Fiecare mașină are o secțiune strict definită pentru amplasarea bateriei, care are propria adâncime, lățime și înălțime. Pentru a preveni deteriorarea mecanică pe viitor, este necesar ca bateria să fie „fixată” strâns la locul său și să fie „amplasată” strict în loc pentru elementele de fixare. Atunci nu va bate, freca și vibra singură.
Pe lîngă potrivirea exactă ca mărime, în acest punct vom acorda atenție forței cu care este fixată. Forța excesivă poate duce la fisuri și deformări ale carcasei. Dacă dimensiunea bateriei corespunde arborelui alocat pentru aceasta, atunci forța medie de fixare este suficientă pentru ca bateria să se stabilizeze cu siguranță chiar și în timpul condusului agresiv și dinamic.
Există două moduri de fixare a bateriei: cel de jos și de sus. Fixarea inferioară se realizează cu ajutorul așa-numitei "fuste", partea superioară - cu ajutorul unei bare.
„Fusta” este o placă care se agață de proeminențele speciale de pe carcasa bateriei. Bara superioară fixează bateria cu ajutorul a doi pini. Deci, orice baterie poate fi fixată în ambele moduri.
II. Amplasarea terminalilor
Există mai multe metode de plasare a terminalului - tampoane de contact pentru conducerea curentului. Cea mai întrebată amplasare a terminalului este cea superioară. Mai rar, terminalele sunt laterale.
Pentru o identificare mai ușoară, terminalul «plus» este întotdeauna mai mare. E foarte important să nu vă confundați - dacă conexiunea este incorectă, vă puteți arde ușor mașina.
Bateriile reîncărcabile pot avea două tipuri de polaritate: directă (+/-) și revers (- / +). Reversul este mai răspândit, mai rar (adesea la mașinile produse în CSI) se întâlnește polaritatea directă. În consecință, dacă ați luat o baterie cu aspectul diferit al terminalului, de cel necesar, este posibil ca lungimea firelor să nu fie suficientă pentru conectare.
III. „Europeni”, „asiatici” și „americani”
Mașinile produse în regiuni diferite au unele deosebiri în ceea ce privește caracteristicile de design, inclusiv a bateriei. La automobile europene predomină fixarea superioară a bateriei, iar terminalele sunt adîncite în carcasa bateriei. De obicei, automobilele asiatice necesită baterii mai înalte și mai înguste, cu suporturi superioare și terminale proeminente. Automobilele americane necesită adesea baterii cu terminal lateral /, uneori cu o pereche suplimentară.
IV. Putere / capacitate
Ceea ce se numește de obicei puterea bateriei de încărcare, corect ar fi numit- capacitate. De capacitate depinde, cât timp fără reîncărcare mașina va fi alimentată cu energie electrică pentru a porni motorul, iluminarea, muzica etc.
Capacitatea bateriei este măsurată în amperi-ore, iar această cifră este de obicei indicată pe carcasă.
Mașinile mai puternice, ambalate cu electronică, necesită baterii de mare capacitate. Amperajul necesar este indicat în cerințele de la fabrică, iar consultantul poate selecta puterea corectă pentru marca automobilului dvs. Dar dacă bateria dvs. va fi puțin mai puternică - până la 20% de cea recomandată de producător, atunci nu se va întâmpla nimic rău. Iar instalarea unei baterii prea mari este dăunătoare. Generatorul pur și simplu nu va avea timp să-l încarce, ceea ce în cele din urmă îi va afecta negativ starea.
V. Puterea de pornire
Acest parametru se mai numește curent de pornire la rece. Puterea de pornire este intensitatea maximă pe care o oferă bateria în toate condițiile meteorologice la pornirea motorului.
Curentul de pornire este măsurat în amperi (A). Există diferențe în metodologiile regionale pentru măsurarea acestuia. Prin urmare, pe carcasele bateriilor produse în locuri diferite, amperajul poate fi același, însă au semnificații diferite la standarde diferite. În Moldova se aplică standardul Uniunii Europene - EN. Există, de asemenea, standardul DIN german și SAE american.
Puterea curentului de pornire este deosebit de importantă iarna, în timpul înghețurilor severe.
VI. Adăugarea apei în electrolit
Practic, întreținerea bateriei se limitează după necesitate la adăugarea apei în electrolit. În acest sens, bateriile sunt împărțite în două categorii- cele care necesită adaugarea apei (întreținute) și cele care nu prevăd așa funcție. Al doilea tip- este mai scump, dar vă economisește timp și energie mentală.
Experții auto vor adăuga cu siguranță că merită suplimentar să monitorizați curățenia terminalelor și să efectuați o inspecție-tehnică o dată pe an.
Top baterii auto de la Master LUX
O baterie bună asigură aprinderea și funcționarea fiabilă și de lungă durată a multor sisteme din vehicul. Acesta îl va proteja pe proprietarul mașinii de surprize neplăcute, dintre care cea mai frecventă este incapacitatea de a porni mașina într-o dimineață de iarnă. Dacă această poveste vi s-a întâmplat în timpul sezonului de zăpadă, atunci, cel mai probabil, o ve-ți aminti mult timp. Prin urmare, nu ar trebui să economisiți pe baterie, este mai bine să cumpărați o baterie de încărcare de la un producător cunoscut. Unele baterii de calitate au oferit zece ani de service fără probleme!
Un lucru este să vă decideți să cumpărați o baterie de înaltă calitate, dar există și o a doua condiție la fel de importantă pentru funcționarea sa lungă și fără probleme: bateria trebuie să fie complet potrivită pentru mașina dvs. Trebuie să corespundă atât prin capacitatea și dimensiunea, cât și prin modul de fixare. Capacitatea excesivă a bateriei nu va permite să fie reîncărcată în timp ce mașina funcționează, ceea ce va duce la descărcarea sa, capacitatea insuficientă va duce la același efect. O baterie slab fixată se poate deteriora treptat din cauza vibrațiilor. Dacă ați cumpărat o baterie antimoniu, atunci nu trebuie să uitați de adăugarea de apă și de necesitatea întreținerii. Acestea sunt doar cele mai generale considerente. Există multe alte reguli care vă vor îmbunătăți durata de viață a bateriei.
Atunci când alegeți o baterie, ar trebui să aveți încredere în profesioniști. Experții Master LUX vă vor selecta o baterie în deplină conformitate cu caracteristicile tehnice ale mașinii dvs. și în conformitate cu bugetul dvs. Indiferent de bateria pe care o cumpărați, managerii companiei vor explica în detaliu și în mod clar cum să funcționeze corect un anumit model de baterie care se încarcă.
Master LUX oferă clienților săi o gamă largă de baterii pentru orice tip de utilizare, baterii de încărcare tehnologice clasice și moderne. Proprietarul oricărei autoturisme, precum și un camion, tractor, orice echipament special și chiar bărci cu motor își vor găsi bateria aici. În rețeaua centrelor de autobuz Master LUX există baterii clasice plumb-acid, precum și geluri mai avansate, și EFB și cele mai avansate baterii AGM pentru mașini cu sistemul „Start-Stop”.
Bateriile a trei producători sunt prezentate în Master LUX - baterii reîncărcabile premium ale mărcii Baren (Italia), Forse și ISTA. Ultimele două sunt de origine ucraineană și sunt bateriile segmentelor de preț mediu- econom. Bateriile Baren sunt baterii de calciu, cu adaos de seleniu și argint, ceea ce le face extrem de rezistente la coroziune și fără pierderi de electroliți. Drept urmare, aceste baterii asigură o încărcare stabilă și fiabilă timp de mulți ani.
Forse este o versiune avansată a bateriilor ISTA, în care producătorul ucrainean a aplicat multe tehnologii moderne și materiale de înaltă calitate. Avantajul bateriilor acestui brand este într-un raport foarte bun dintre calitate și preț.
Bateriile ISTA sunt produsele unuia dintre uriașii industriei, cu o vastă experiență în producția de baterii de încărcare atât pentru mașini, cât și pentru echipamente speciale, chiar și în industria minereului. Avantajul al acestei serii este experiența sa extinsă de producție și cel mai atractiv preț.
Pentru clienții companiei Master LUX, serviciul de livrare este disponibil pe teritoriul mun. Chișinău în cazul achiziționării produselor online. Livrarea funcționează atât pe teritotiul mun. Chișinău, cât și în toată Moldova. De asemenea, este posibil să cumpărați o baterie în credit.