O baterie de înaltă calitate, selectată È™i exploatată corect, va servi fără dureri de cap timp de cinci până la È™apte ani È™i chiar mai mult. Dar pentru aceasta, toÈ›i parametrii bateriei trebuie să corespundă exact cerinÈ›elor expuse de la fabrica maÈ™inii dvs.: dimensiuni, putere, dispunerea terminalului È™i aÈ™a mai departe. În acest articol, vom parcurge întreaga listă.
Înainte de a face cunoÈ™tință cu fiecare dintre parametri, permiteÈ›i-ne să enumerăm ce tipuri de baterii sunt în dezvoltare la etapa actuală în industria auto.
Tipuri de baterii
Deci, toate bateriile plumb-acid au o structură È™i un principiu de funcÈ›ionare similar. Corpul în interior este devizat în mai multe părÈ›i. Fiecare dintre aceste secÈ›iuni interne conÈ›ine plăci care interacÈ›ionează cu acidul È™i generează astfel curentul. Bateriile acoperite cu calciu aparÈ›in segmentului superior. Sunt mai stabile, mai fiabile, mai durabile È™i mai scumpe. Aceste baterii sunt etichetate Ca / Ca. În plus, pentru a îmbunătăți calitatea acoperirei, pot fi adăugate È™i alte elemente ca: seleniu, argint etc.
Bateriile diferă nu numai prin acoperirea plăcilor, ci È™i prin tipul de electrolit, care poate fi lichid sau asemănător gelului. Iar bateriile AGM sunt fabricate folosind tehnologia fibrei de sticlă absorbite È™i nu conÈ›in nici un electrolit. Bateriile cu gel È™i AGM au o performanță mai bună. În special, se descurcă bine cu sarcinile ciclice.
Una dintre noile evoluÈ›ii - este tehnologia start-stop - motorul maÈ™inii se opreÈ™te de fiecare dată la semafor, economisind astfel combustibil È™i producând mai puÈ›ine emisii în atmosferă. Bateriile clasice nu vor putea funcÈ›iona într-un astfel de ciclu de pornire constantă a motorului. Pentru maÈ™inile cu sisteme de start-stop, au fost dezvoltate baterii speciale EFB. Însă, cele mai bune dintre toate - AGM È™i sunt în mod corespunzător mai scumpe.
Baterii cu întreÈ›inere È™i fără întreÈ›inere
Acest criteriu este unul de bază. Bateriile care pot fi întreÈ›inute sunt aÈ™a numite deoarece fac posibilă pătrunderea în interiorul structurii È™i verificarea stării lichidului, a plăcilor, a nivelului de sulfatare etc. Printre aceste lucrări:
- adăugarea de apă distilată la electrolit;
- curățarea organismului de placă;
- reîncărcarea cu încărcator.
Bateriile care nu necesită întreÈ›inere nu au dopuri deÈ™urubate È™i este imposibil să vezi ce se întâmplă în interiorul lor. Această baterie este sigilată. Dispozitivul cu baterie care nu necesită întreÈ›inere nu necesită repornire după ce problema a fost corectată.
Bateriile care nu necesită întreÈ›inere vin cu electrolit lichid (este posibil să se adauge apă distilată la ele), gel, AGM È™i EFB (mai multe despre această clasificare mai jos).
MulÈ›i oameni preferă bateriile care nu necesită întreÈ›inere. Acesta este un tip mai modern, iar incapacitatea de a remedia problemele este compensată de faptul că acestea durează mai mult È™i se rup mai rar. Datorită etanÈ™eității, electrolitul practic nu se evaporă; tehnologiile moderne utilizate în ele fac posibilă obÈ›inerea unui curent mai mare È™i mai stabil. Și auto-descărcarea lor este, de asemenea, mai scăzută, ceea ce este esenÈ›ial important iarna, când bateriile convenÈ›ionale întreÈ›inute adesea nu pot porni maÈ™ina după o noapte rece. În plus, sunt mult mai convenabile pentru acei È™oferi care nu înÈ›eleg reparaÈ›iile È™i întreÈ›inerea auto. Bateriile care nu necesită întreÈ›inere sunt mai scumpe.
Cu toate acestea, producÈ›ia de baterii cu întreÈ›inere continuă. Sunt mai ieftine È™i mai pretenÈ›ioase la electricitate - scurtcircuitarea sau supraîncărcarea nu este permisă, dispozitivul trebuie încărcat la o tensiune constantă, uniformă.
Trebuie să alegeÈ›i unul sau altul în funcÈ›ie de tipul de maÈ™ină È™i de natura funcÈ›ionării acesteia.
I. Dimensiuni
Fiecare maÈ™ină are o secÈ›iune strict definită pentru amplasarea bateriei, care are propria adâncime, lățime È™i înălÈ›ime. Pentru a preveni deteriorarea mecanică pe viitor, este necesar ca bateria să fie „fixată” strâns la locul său È™i să fie „amplasată” strict în loc pentru elementele de fixare. Atunci nu va bate, freca È™i vibra singură.
Pe lîngă potrivirea exactă ca mărime, în acest punct vom acorda atenÈ›ie forÈ›ei cu care este fixată. ForÈ›a excesivă poate duce la fisuri È™i deformări ale carcasei. Dacă dimensiunea bateriei corespunde arborelui alocat pentru aceasta, atunci forÈ›a medie de fixare este suficientă pentru ca bateria să se stabilizeze cu siguranță chiar È™i în timpul condusului agresiv È™i dinamic.
Există două moduri de fixare a bateriei: cel de jos și de sus. Fixarea inferioară se realizează cu ajutorul așa-numitei "fuste", partea superioară - cu ajutorul unei bare.
„Fusta” este o placă care se agață de proeminenÈ›ele speciale de pe carcasa bateriei. Bara superioară fixează bateria cu ajutorul a doi pini. Deci, orice baterie poate fi fixată în ambele moduri.
II. Amplasarea terminalilor
Există mai multe metode de plasare a terminalului - tampoane de contact pentru conducerea curentului. Cea mai întrebată amplasare a terminalului este cea superioară. Mai rar, terminalele sunt laterale.
Pentru o identificare mai uÈ™oară, terminalul «plus» este întotdeauna mai mare. E foarte important să nu vă confundaÈ›i - dacă conexiunea este incorectă, vă puteÈ›i arde uÈ™or maÈ™ina.
Bateriile reîncărcabile pot avea două tipuri de polaritate: directă (+/-) È™i revers (- / +). Reversul este mai răspândit, mai rar (adesea la maÈ™inile produse în CSI) se întâlneÈ™te polaritatea directă. În consecință, dacă aÈ›i luat o baterie cu aspectul diferit al terminalului, de cel necesar, este posibil ca lungimea firelor să nu fie suficientă pentru conectare.
III. „Europeni”, „asiatici” È™i „americani”
MaÈ™inile produse în regiuni diferite au unele deosebiri în ceea ce priveÈ™te caracteristicile de design, inclusiv a bateriei. La automobile europene predomină fixarea superioară a bateriei, iar terminalele sunt adîncite în carcasa bateriei. De obicei, automobilele asiatice necesită baterii mai înalte È™i mai înguste, cu suporturi superioare È™i terminale proeminente. Automobilele americane necesită adesea baterii cu terminal lateral /, uneori cu o pereche suplimentară.
IV. Putere / capacitate
Ceea ce se numeÈ™te de obicei puterea bateriei de încărcare, corect ar fi numit- capacitate. De capacitate depinde, cât timp fără reîncărcare maÈ™ina va fi alimentată cu energie electrică pentru a porni motorul, iluminarea, muzica etc.
Capacitatea bateriei este măsurată în amperi-ore, iar această cifră este de obicei indicată pe carcasă.
MaÈ™inile mai puternice, ambalate cu electronică, necesită baterii de mare capacitate. Amperajul necesar este indicat în cerinÈ›ele de la fabrică, iar consultantul poate selecta puterea corectă pentru marca automobilului dvs. Dar dacă bateria dvs. va fi puÈ›in mai puternică - până la 20% de cea recomandată de producător, atunci nu se va întâmpla nimic rău. Iar instalarea unei baterii prea mari este dăunătoare. Generatorul pur È™i simplu nu va avea timp să-l încarce, ceea ce în cele din urmă îi va afecta negativ starea.
V. Puterea de pornire
Acest parametru se mai numeÈ™te curent de pornire la rece. Puterea de pornire este intensitatea maximă pe care o oferă bateria în toate condiÈ›iile meteorologice la pornirea motorului.
Curentul de pornire este măsurat în amperi (A). Există diferenÈ›e în metodologiile regionale pentru măsurarea acestuia. Prin urmare, pe carcasele bateriilor produse în locuri diferite, amperajul poate fi acelaÈ™i, însă au semnificaÈ›ii diferite la standarde diferite. În Moldova se aplică standardul Uniunii Europene - EN. Există, de asemenea, standardul DIN german È™i SAE american.
Puterea curentului de pornire este deosebit de importantă iarna, în timpul îngheÈ›urilor severe.
VI. Adăugarea apei în electrolit
Practic, întreÈ›inerea bateriei se limitează după necesitate la adăugarea apei în electrolit. În acest sens, bateriile sunt împărÈ›ite în două categorii- cele care necesită adaugarea apei (întreÈ›inute) È™i cele care nu prevăd aÈ™a funcÈ›ie. Al doilea tip- este mai scump, dar vă economiseÈ™te timp È™i energie mentală.
Experții auto vor adăuga cu siguranță că merită suplimentar să monitorizați curățenia terminalelor și să efectuați o inspecție-tehnică o dată pe an.
Top baterii auto de la Master LUX
O baterie bună asigură aprinderea È™i funcÈ›ionarea fiabilă È™i de lungă durată a multor sisteme din vehicul. Acesta îl va proteja pe proprietarul maÈ™inii de surprize neplăcute, dintre care cea mai frecventă este incapacitatea de a porni maÈ™ina într-o dimineață de iarnă. Dacă această poveste vi s-a întâmplat în timpul sezonului de zăpadă, atunci, cel mai probabil, o ve-È›i aminti mult timp. Prin urmare, nu ar trebui să economisiÈ›i pe baterie, este mai bine să cumpăraÈ›i o baterie de încărcare de la un producător cunoscut. Unele baterii de calitate au oferit zece ani de service fără probleme!
Un lucru este să vă decideÈ›i să cumpăraÈ›i o baterie de înaltă calitate, dar există È™i o a doua condiÈ›ie la fel de importantă pentru funcÈ›ionarea sa lungă È™i fără probleme: bateria trebuie să fie complet potrivită pentru maÈ™ina dvs. Trebuie să corespundă atât prin capacitatea È™i dimensiunea, cât È™i prin modul de fixare. Capacitatea excesivă a bateriei nu va permite să fie reîncărcată în timp ce maÈ™ina funcÈ›ionează, ceea ce va duce la descărcarea sa, capacitatea insuficientă va duce la acelaÈ™i efect. O baterie slab fixată se poate deteriora treptat din cauza vibraÈ›iilor. Dacă aÈ›i cumpărat o baterie antimoniu, atunci nu trebuie să uitaÈ›i de adăugarea de apă È™i de necesitatea întreÈ›inerii. Acestea sunt doar cele mai generale considerente. Există multe alte reguli care vă vor îmbunătăți durata de viață a bateriei.
Atunci când alegeÈ›i o baterie, ar trebui să aveÈ›i încredere în profesioniÈ™ti. ExperÈ›ii Master LUX vă vor selecta o baterie în deplină conformitate cu caracteristicile tehnice ale maÈ™inii dvs. È™i în conformitate cu bugetul dvs. Indiferent de bateria pe care o cumpăraÈ›i, managerii companiei vor explica în detaliu È™i în mod clar cum să funcÈ›ioneze corect un anumit model de baterie care se încarcă.
Master LUX oferă clienÈ›ilor săi o gamă largă de baterii pentru orice tip de utilizare, baterii de încărcare tehnologice clasice È™i moderne. Proprietarul oricărei autoturisme, precum È™i un camion, tractor, orice echipament special È™i chiar bărci cu motor îÈ™i vor găsi bateria aici. În reÈ›eaua centrelor de autobuz Master LUX există baterii clasice plumb-acid, precum È™i geluri mai avansate, È™i EFB È™i cele mai avansate baterii AGM pentru maÈ™ini cu sistemul „Start-Stop”.
Bateriile a trei producători sunt prezentate în Master LUX - baterii reîncărcabile premium ale mărcii Baren (Italia), Forse È™i ISTA. Ultimele două sunt de origine ucraineană È™i sunt bateriile segmentelor de preÈ› mediu- econom. Bateriile Baren sunt baterii de calciu, cu adaos de seleniu È™i argint, ceea ce le face extrem de rezistente la coroziune È™i fără pierderi de electroliÈ›i. Drept urmare, aceste baterii asigură o încărcare stabilă È™i fiabilă timp de mulÈ›i ani.
Forse este o versiune avansată a bateriilor ISTA, în care producătorul ucrainean a aplicat multe tehnologii moderne È™i materiale de înaltă calitate. Avantajul bateriilor acestui brand este într-un raport foarte bun dintre calitate È™i preÈ›.
Bateriile ISTA sunt produsele unuia dintre uriaÈ™ii industriei, cu o vastă experiență în producÈ›ia de baterii de încărcare atât pentru maÈ™ini, cât È™i pentru echipamente speciale, chiar È™i în industria minereului. Avantajul al acestei serii este experienÈ›a sa extinsă de producÈ›ie È™i cel mai atractiv preÈ›.
Pentru clienÈ›ii companiei Master LUX, serviciul de livrare este disponibil pe teritoriul mun. ChiÈ™inău în cazul achiziÈ›ionării produselor online. Livrarea funcÈ›ionează atât pe teritotiul mun. ChiÈ™inău, cât È™i în toată Moldova. De asemenea, este posibil să cumpăraÈ›i o baterie în credit.