Cum se determină presiunea corectă a anvelopelor?

Cum se determină presiunea corectă a anvelopelor?

Toți producătorii de mașini, eliberează una sau alta mașină, indică dimensiunea recomandată a anvelopei pentru fiecare model și indică presiunea nominală a anvelopei. Nu trebuie să vă amintiți acest parametru - este întotdeauna indicat în carnetul de service al fiecărei mașini și direct pe tejghea (de obicei lângă scaunul șoferului, la picioare) sau pe clapeta de umplere a combustibilului (în mod natural, pe interior), și adesea în ambele locuri. Dacă vorbim despre măsurători optime ale presiunii în anvelope, atunci merită de menționat faptul că rezultatele „sar” în diferite condiții fizice ale anvelopelor. Temperatura are un impact uriaș asupra preciziei, atât în anvelope, cât și în mediu. Prin urmare, nu uitați că dispozitivele vor prezenta o presiune mai precisă „la rece” - atunci când anvelopele au fost în repaus timp de cel puțin cinci ore. Există multe nuanțe în această întrebare aparent simplă. Pentru început, pe lângă dimensiunea standard recomandată, pot fi instalate dimensiuni standard alternative pe unul sau alt model al mașinii - pentru a îmbunătăți anumite proprietăți de conducere. Aceste anvelope „reglate” pot avea propriul nivel de presiune setat. În plus, un număr de vehicule necesită anvelope de dimensiuni diferite pentru a fi instalate pe diferite osii, iar aceste perechi pot avea, de asemenea, niveluri de presiune diferite recomandate.

Cum se determină presiunea corectă a anvelopelor

Tabelele de presiune a anvelopelor

Trebuie să puteți citi presiunea recomandată a anvelopelor, deoarece este exprimată în indici, are litere de corespondență. Presiunea în sine, în funcție de producător, este indicată în bari și psi. De exemplu, 2.2 și 2.4 sunt unele dintre cele mai frecvente presiuni recomandate. După cum sa menționat deja, presiunea din anvelopele din spate și din față poate diferi (deși acest lucru este destul de rar). Tabelele de pe clapeta de umplere a combustibilului și stâlpul ușii arată valorile recomandate pentru ambele axe și, de regulă, sunt aceleași. Există o limită de presiune pe taloanele anvelopei - nu pompați niciodată anvelopa până la acest punct. Acest lucru poate fi periculos pentru sănătate și viață: datorită presiunii puternice, anvelopa va exploda în timp ce conduce, neputând face față sarcinii.

Cum se determină presiunea corectă a anvelopelor

Când trebuie să vă abateți de la valoarea recomandată?

Un alt aspect este legat de schimbarea proprietăților anvelopelor la diferite presiuni. Fermierii știu foarte bine acest lucru, aplicând această sau alta presiune pentru diferite tipuri de muncă. Cu o presiune redusă, patch-ul de contact crește, iar proprietățile de tracțiune ale anvelopelor cresc. Anvelopele umflate au și ele avantajele lor - de exemplu, consumul de combustibil este redus. Doar proprietarii de mașini cu experiență pot beneficia de plecarea deliberată. De exemplu, în cazurile în care mașina este încărcată „pe globii oculari”, șoferii experimentați cresc temporar presiunea anvelopei cu 0,3 bari și, după descărcarea mașinii, o reduc la valoarea standard. Procedura inversă - scăderea presiunii pneurilor - este de asemenea recursă în anumite situații. De exemplu, înghețurile v-au luat prin surprindere și încă nu ați trecut de la anvelopele de vară la cele de iarnă. Apoi, merită să coborâți anvelopele la 1,6 bari și, prin urmare, să măriți plasturele de contact, nivelul de aderență și să mergeți foarte atent către service-ul auto pentru anvelopele de iarnă.

Cum se determină presiunea corectă a anvelopelor

Ce se întâmplă dacă pompezi sau sub pompezi fără motive întemeiate?

Pentru presiunea greșită vă veți răsplăti atât cu banii, cât și cu securitate. Deci, dacă presiunea din anvelopă este mai mică decât cea specificată de producător, atunci anvelopa începe să sufere deformări grave, se încălzește mai repede și mai puternic și primește o presiune inegală pe banda de rulare. De obicei, zonele laterale ale benzii de rulare încep să se prăbușească de la presiunea redusă. Treptat, acest lucru duce la o creștere a consumului de combustibil datorită creșterii rezistenței la rulare, deformării cadrului, încălcării integrității anvelopei și, în consecință, necesității înlocuirii acestuia. În cazul unor influențe fizice puternice - de exemplu, căderea într-o gaură - o anvelopă plată rezistă la impact mult mai rău și o transferă pe disc și șasiu, ducând la deteriorarea suplimentară a mașinii. În caz contrar, consecințele nu sunt mai puțin neplăcute. Anvelopele supra umflate se uzează mai repede în partea centrală a benzii de rulare - datorită faptului că, sub presiune ridicată, anvelopele devin mai rotunde în secțiune, iar plasturele de contact scade. Mai mult, de la supratensiune constantă, începe să se dezvolte deformarea cablului. Anvelopa își pierde moliciunea - pasagerii și șoferul simt cea mai mică denivelare pe drum. Cu impact fizic (lovirea unei borduri, căderea într-o gaură), riscul de rupere a anvelopei crește. Cea mai periculoasă dezvoltare a evenimentelor este presiunea inegală - atunci când anvelopele diferite au presiuni diferite. Mașina începe să alunece, de parcă ar fi intrat. Și mai periculos, o mașină cu o presiune atât de inegală începe să se comporte pe rând.

Cum se determină presiunea corectă a anvelopelor

Când se măsoară presiunea anvelopelor?

Multe mașini moderne au senzori de presiune a anvelopelor sau senzori care detectează când o anumită anvelopă este plată datorită diferenței de comportament a roții (sistem ABS). Acești senzori transmit automat și de fiecare dată informații despre presiunea anvelopei. Dacă mașina nu este echipată cu astfel de dispozitive, experții auto sfătuiesc întotdeauna să verifice presiunea în anvelopele mașinii în fiecare lună și, mai important, înainte de o călătorie lungă. Întotdeauna merită ajustat pentru sezon: pentru fiecare zece grade Celsius, presiunea scade cu 0,1 bari. Deci, atunci când verificați presiunea anvelopelor la începutul primăverii, rețineți că presiunea va crește treptat din cauza încălzirii. Ar trebui să fii deosebit de atent în toamnă, la primele zile reci. Presiunea din anvelope în acest moment poate scădea brusc și fără a încălca integritatea anvelopei. Atunci merită să fii foarte atent la scăderea temperaturilor în timpul iernii. Iernile în Moldova nu sunt atât de severe, dar temperaturile noastre scad uneori sub douăzeci. În astfel de cazuri, ar trebui să verificați cu siguranță din nou presiunea.

Cum se determină presiunea corectă a anvelopelor

Unde se măsoară presiunea anvelopelor?

Puteți afla întotdeauna dacă totul este bine cu presiunea în orice service auto, la multe stații de benzinerie, la stațiile de vulcanizare de pe șosea sau chiar cumpărați un dispozitiv special de măsurare a presiunii - un manometru al mașinii și măsurați singuri presiunea.

0 Comentarii

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46