De ce este nevoie de a umfla anvelopele cu azot și care sunt dezavantajele acestuia?

De ce este nevoie de a umfla anvelopele cu azot și care sunt dezavantajele acestuia?

În lista de prețuri a multor centre de deservire auto a apărut recent un nou serviciu - umflarea anvelopelor cu azot. Ce reprezintă acest serviciu? Aceasta înseamnă că în loc de aerul obișnuit, care are în componența sa circa 80% gaze inerte și aproximativ 18-20% oxigen, se utilizează ocompoziție mai concentrată - o combinație de 95% azot și 5% oxigen.

Inițial, ideea a apărut printre șoferii profesioniști de mașini de curse care au injectat o astfel de compoziție în roțile bolizilor pentru a îmbunătăți performanțele de manevrabilitate și a reduce uzura pieselor. Acum, o astfel de opțiune este disponibilă la cerere în țările europene și în Statele Unite, dar mulți automobilisti ruși nu au înțeles încă pe deplin oportunitatea acesteia. Pentru a face acest lucru, trebuie să înțelegeți în clar pentru ce ar trebui să umflați anvelopele cu azot, care sunt avantajele și dezavantajele procedurii, precum și eficiența acesteia special pentru automobilul dvs.

Efectul pozitiv al umflării anvelopelor cu gaz inert

Caracteristica azotului este gradul maxim de puritate, datorită căruia este posibil de a face șofatul sigur, deoarece presiunea din interiorul camerelor este uniform distribuită.

Alte avantaje ale umflării anvelopelor cu azot, declarate de centrele de deservire auto:

  • prevenirea putrezirii cauciucului și creșterea duratei de viață a anvelopelor;
  • minimizarea riscului de rupere a anvelopei în caz de supraîncălzire a suprafeței exterioare în timpul frânării de urgență;
  • menținerea unui volum stabil în combinație cu reducerea sarcinii pe suspensie și, ca urmare, optimizarea performanțelor de conducere;
  • reducerea zgomotului și a vibrațiilor, care influențează pozitiv confortul pasagerilor și atenția șoferului;
  • sensibilitate îmbunătățită a mecanismului de direcție, posibilitatea de trece curbele periculoase fără riscuri suplimentare, fără a cheltui cantități excesive de combustibil;

Este de remarcat faptul că, în loc de aer, amestecul de azot este utilizat în special la deservirea vehiculelor comerciale. Acest lucru se datorează sarcinilor sporite, importanței păstrării încărcăturii și asigurării securității pasagerilor. Umflarea anvelopelor de camion cu azot este mai eficientă, datorită caracteristicilor acestor anvelope.

Tehnologia de pompare a gazului

Ca și în cazul aerului, pentru a umfla roțile cu azot, angajații atelierului utilizează un generator cu o presiune internă de până la 8 kg / cm². Amestecul este curățat de câteva ori înainte de pompare, astfel încât murdăria, praful, diferitele impurități și umezeala să nu intre în anvelope. După aceasta, masele de aer separă oxigenul și alte gaze, apoi are loc pomparea în camere. Puritatea azotului pompat ar trebui să fie de 95% dacă doriți să obțineți un rezultat pozitiv pronunțat comparativ cu umflarea cu aer.

Merită să pompați azot în anvelope?

Știind ce oferă umflarea anvelopelor cu azot, fiecare automobilist trebuie să decidă singur dacă are sens să cheltuie bani pentru un astfel de serviciu. La adoptarea deciziei este bine să se țină cont de regularitatea utilizării automobilului, condițiile climatice ale regiunii (pentru nord, azotul în loc de aer va fi o alternativă bună) și disponibilitatea surselor bănești libere. Desigur, dacă decideți să utilizați un astfel de serviciu, ar trebui să alegeți un atelier de încredere cu specialiști competenți și să precizați în prealabil procentul de azot din amestecul pompat.

0 Comentarii

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749