Echilibrarea roților la Master LUX

Echilibrarea roților la Master LUX

Unul dintre punctele prioritare legate direct de siguranța rutieră și utilizarea eficientă a anvelopelor este echilibrarea roților. Echilibrarea este realizarea unei greutăți egale a diferitelor sectoare ale roții (anvelopa pe jantă). Dacă echilibrul este dezechilibrat, atunci la o viteză de 60 km/h și mai mult, șoferul va simți bătăile volanului (care pot dispărea la o viteză mai mare). Vibrația este transmisă nu numai volanului, ci și întregii caroserii a mașinii. Aceste vibrații nu sunt doar incomode, ci provoacă și vătămări evidente. Acestea afectează negativ astfel de componente ale vehiculului, cum ar fi direcția, rulmenții roților, șasiul (amortizoare, brațe de suspensie și alte elemente). A doua consecință a echilibrării slabe a roților este direcția redusă și distanța de frânare crescută, ceea ce afectează direct și negativ siguranța rutieră.

Din aceste motive, merită să acordați o atenție deosebită echilibrării și să mergeți întotdeauna doar pe roți bine echilibrate.

Echilibrarea profesională are două etape. În prima etapă, roata este echilibrată pe un stand special, în a doua etapă, reglarea finală se efectuează direct în mașină după echilibrarea la stand (așa-numita „echilibrare finală”).

Pentru a facilita procesul de echilibrare, mulți producători vor stoarce semne speciale pe cel mai ușor punct de pe anvelopă. La echilibrare, meșterii combină acest loc de pe anvelopă cu locul de pe disc unde se află niplul - de regulă, cel mai dificil loc de pe disc (dacă discul în sine nu a fost deformat). Apoi trebuie să utilizați mai puțină sarcină de echilibrare.

Echilibrarea roților la Master LUX

Echilibrare la stand

Deci, mai întâi, meșterul fixează roata pe standul de echilibrat. Standul învârte roata și testează echilibrul. Indicatorii sunt afișați automat pe ecranul monitorului, iar expertul înțelege în ce parte a discului este necesar să atașați așa-numitele greutăți de echilibrare și în ce cantitate să restabiliți echilibrul.

În ceea ce privește sarcinile de echilibrare, acestea pot avea un suport care le permite să fie atașate de marginea discului, sau sunt montate pe suprafața interioară a discului - datorită bazei adezive a greutății.

Meșterii cu experiență nu vor face erori de echilibrare care pot fi întâlnite la serviciile auto de nivel scăzut:

  • Echilibrarea unei roţi murdare
  • Echilibrarea unei roți cu greutăți de echilibrare instalate anterior și nedemontate
  • Greutățile de echilibrare nu sunt instalate într-un singur loc, ci distribuite, la o distanță una de cealaltă
  • Echilibrarea unei anvelope care nu se potrivește bine pe jantă

Echilibrarea roților la Master LUX

Ultima greșeală este cea mai frecventă. Se întâmplă atunci când meșterul, la fixarea roții la stand, a lubrifiat prost părțile laterale a anvelopei, iar sub presiunea aerului anvelopa nu a putut să se „așeze” la locul său pe jantă. Atunci meșterul poate afirma că „roata nu se echilibrează”.

Unele roți sunt cu adevărat greu de echilibrat sau nu pot fi echilibrate deloc. De regulă, vorbim despre anvelopele segmentului bugetar, când anvelopele din procesul de producție sunt realizate pe un transportor de calitate scăzută și, ca urmare, ies cu o distribuție foarte puternică a greutății pe sectoare. De fapt, este vorba despre defect.

Un meșter experimentat poate reduce semnificativ dezechilibrul folosind un număr mare de greutăți de echilibrare. Dacă trebuie să fixați o cantitate foarte mare de sarcini (pentru o mașină - mai mult de 70 de grame), atunci meșterul poate încerca să schimbe poziția anvelopei pe disc, ceea ce poate reduce disproporția și, prin urmare, poate reduce cantitatea necesară a încărcăturii.

Dar uneori sensul discrepanței este atât de scandalos încât niciun meșter nu va putea ajuta. În astfel de cazuri, trebuie să contactați vânzătorul și să solicitați o înlocuire a anvelopelor după garanție. Și acesta este un alt argument în favoarea alegerii unor vânzători buni - care lucrează de multă vreme, cu o bună reputație și care sunt dealerii oficiali ai producătorilor de anvelope. De regulă, doar astfel de companii pot oferi înlocuire pe baza garanție.

După cum am menționat mai sus, după prima etapă de echilibrare, greutățile ar trebui să se potrivească perfect una pe cealaltă, într-un singur loc pe disc. Dacă nu se reușește, atunci întregul scop al instalării lor se pierde. De asemenea, merită să verificați ca greutățile de echilibrare să nu vină în contact cu elementele de frână.

Echilibrarea roților la Master LUX

Echilibrare finală

Echilibrarea finală se face după ce roțile sunt împrejmuite. Adică, meșterul atinge netezimea maximă a călătoriei nu numai datorită unei roți bine echilibrate, ci și datorită stabilirii echilibrului exact al șasiului (butuc, discuri de frână, SHRUZS, arbori de osie). Pentru a face acest lucru, mașina este ridicată pe un cric, sub roată este instalat un suport pentru echilibrarea finală. Roata se învârte cu până la 90 km/h. Senzorii suportului de echilibrare finală înregistrează cele mai mici dezechilibrări de greutate între roată și mașină. Greutățile sunt adăugate dacă este necesar. Roata este testată din nou și după această procedură treaba este gata.

Echilibrarea roților la Master LUX

Echilibrare automată cu pulberi

Există încă un tip de echilibrare, alternativă la procesul descris mai sus. În anvelopă este turnat pulberi special, sau granule (așa-numitele „microbeads”), care stabilesc însăși un echilibru datorită acțiunii forțelor centrifuge care accelerează pulberea din interiorul roții în timpul conducerii. Sub influența unor forțe naturale binecunoscute, pulberea ajunge exact în acele locuri unde este nevoie (cele mai ușoare locuri ale roții), așa cum apa umple toate cavitățile, creând un singur nivel al suprafeței.

Echilibrarea automată cu pulberi este folosită mult mai des pentru roțile de camioane, deoarece consecința negativă a utilizării sale este o creștere a greutății roților, care este vizibilă pentru vehiculele ușoare și nu este vizibilă pentru un autobuz sau un camion.

La Chișinău, echilibrarea roților profesională atât pentru mașini, cât și pentru camioane se poate face la Master LUX.

0 Comentarii

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749