Echilibrarea roților la Master LUX

Echilibrarea roților la Master LUX

Unul dintre punctele prioritare legate direct de siguranÈ›a rutieră È™i utilizarea eficientă a anvelopelor este echilibrarea roÈ›ilor. Echilibrarea este realizarea unei greutăți egale a diferitelor sectoare ale roÈ›ii (anvelopa pe jantă). Dacă echilibrul este dezechilibrat, atunci la o viteză de 60 km/h È™i mai mult, È™oferul va simÈ›i bătăile volanului (care pot dispărea la o viteză mai mare). VibraÈ›ia este transmisă nu numai volanului, ci È™i întregii caroserii a maÈ™inii. Aceste vibraÈ›ii nu sunt doar incomode, ci provoacă È™i vătămări evidente. Acestea afectează negativ astfel de componente ale vehiculului, cum ar fi direcÈ›ia, rulmenÈ›ii roÈ›ilor, È™asiul (amortizoare, braÈ›e de suspensie È™i alte elemente). A doua consecință a echilibrării slabe a roÈ›ilor este direcÈ›ia redusă È™i distanÈ›a de frânare crescută, ceea ce afectează direct È™i negativ siguranÈ›a rutieră.

Din aceste motive, merită să acordaÈ›i o atenÈ›ie deosebită echilibrării È™i să mergeÈ›i întotdeauna doar pe roÈ›i bine echilibrate.

Echilibrarea profesională are două etape. În prima etapă, roata este echilibrată pe un stand special, în a doua etapă, reglarea finală se efectuează direct în maÈ™ină după echilibrarea la stand (aÈ™a-numita „echilibrare finală”).

Pentru a facilita procesul de echilibrare, mulÈ›i producători vor stoarce semne speciale pe cel mai uÈ™or punct de pe anvelopă. La echilibrare, meÈ™terii combină acest loc de pe anvelopă cu locul de pe disc unde se află niplul - de regulă, cel mai dificil loc de pe disc (dacă discul în sine nu a fost deformat). Apoi trebuie să utilizaÈ›i mai puÈ›ină sarcină de echilibrare.

Echilibrarea roților la Master LUX

Echilibrare la stand

Deci, mai întâi, meÈ™terul fixează roata pe standul de echilibrat. Standul învârte roata È™i testează echilibrul. Indicatorii sunt afiÈ™aÈ›i automat pe ecranul monitorului, iar expertul înÈ›elege în ce parte a discului este necesar să ataÈ™aÈ›i aÈ™a-numitele greutăți de echilibrare È™i în ce cantitate să restabiliÈ›i echilibrul.

În ceea ce priveÈ™te sarcinile de echilibrare, acestea pot avea un suport care le permite să fie ataÈ™ate de marginea discului, sau sunt montate pe suprafaÈ›a interioară a discului - datorită bazei adezive a greutății.

MeÈ™terii cu experiență nu vor face erori de echilibrare care pot fi întâlnite la serviciile auto de nivel scăzut:

  • Echilibrarea unei roÅ£i murdare
  • Echilibrarea unei roÈ›i cu greutăți de echilibrare instalate anterior È™i nedemontate
  • Greutățile de echilibrare nu sunt instalate într-un singur loc, ci distribuite, la o distanță una de cealaltă
  • Echilibrarea unei anvelope care nu se potriveÈ™te bine pe jantă

Echilibrarea roților la Master LUX

Ultima greÈ™eală este cea mai frecventă. Se întâmplă atunci când meÈ™terul, la fixarea roÈ›ii la stand, a lubrifiat prost părÈ›ile laterale a anvelopei, iar sub presiunea aerului anvelopa nu a putut să se „aÈ™eze” la locul său pe jantă. Atunci meÈ™terul poate afirma că „roata nu se echilibrează”.

Unele roÈ›i sunt cu adevărat greu de echilibrat sau nu pot fi echilibrate deloc. De regulă, vorbim despre anvelopele segmentului bugetar, când anvelopele din procesul de producÈ›ie sunt realizate pe un transportor de calitate scăzută È™i, ca urmare, ies cu o distribuÈ›ie foarte puternică a greutății pe sectoare. De fapt, este vorba despre defect.

Un meÈ™ter experimentat poate reduce semnificativ dezechilibrul folosind un număr mare de greutăți de echilibrare. Dacă trebuie să fixaÈ›i o cantitate foarte mare de sarcini (pentru o maÈ™ină - mai mult de 70 de grame), atunci meÈ™terul poate încerca să schimbe poziÈ›ia anvelopei pe disc, ceea ce poate reduce disproporÈ›ia È™i, prin urmare, poate reduce cantitatea necesară a încărcăturii.

Dar uneori sensul discrepanÈ›ei este atât de scandalos încât niciun meÈ™ter nu va putea ajuta. În astfel de cazuri, trebuie să contactaÈ›i vânzătorul È™i să solicitaÈ›i o înlocuire a anvelopelor după garanÈ›ie. Și acesta este un alt argument în favoarea alegerii unor vânzători buni - care lucrează de multă vreme, cu o bună reputaÈ›ie È™i care sunt dealerii oficiali ai producătorilor de anvelope. De regulă, doar astfel de companii pot oferi înlocuire pe baza garanÈ›ie.

După cum am menÈ›ionat mai sus, după prima etapă de echilibrare, greutățile ar trebui să se potrivească perfect una pe cealaltă, într-un singur loc pe disc. Dacă nu se reuÈ™eÈ™te, atunci întregul scop al instalării lor se pierde. De asemenea, merită să verificaÈ›i ca greutățile de echilibrare să nu vină în contact cu elementele de frână.

Echilibrarea roților la Master LUX

Echilibrare finală

Echilibrarea finală se face după ce roÈ›ile sunt împrejmuite. Adică, meÈ™terul atinge netezimea maximă a călătoriei nu numai datorită unei roÈ›i bine echilibrate, ci È™i datorită stabilirii echilibrului exact al È™asiului (butuc, discuri de frână, SHRUZS, arbori de osie). Pentru a face acest lucru, maÈ™ina este ridicată pe un cric, sub roată este instalat un suport pentru echilibrarea finală. Roata se învârte cu până la 90 km/h. Senzorii suportului de echilibrare finală înregistrează cele mai mici dezechilibrări de greutate între roată È™i maÈ™ină. Greutățile sunt adăugate dacă este necesar. Roata este testată din nou È™i după această procedură treaba este gata.

Echilibrarea roților la Master LUX

Echilibrare automată cu pulberi

Există încă un tip de echilibrare, alternativă la procesul descris mai sus. În anvelopă este turnat pulberi special, sau granule (aÈ™a-numitele „microbeads”), care stabilesc însăși un echilibru datorită acÈ›iunii forÈ›elor centrifuge care accelerează pulberea din interiorul roÈ›ii în timpul conducerii. Sub influenÈ›a unor forÈ›e naturale binecunoscute, pulberea ajunge exact în acele locuri unde este nevoie (cele mai uÈ™oare locuri ale roÈ›ii), aÈ™a cum apa umple toate cavitățile, creând un singur nivel al suprafeÈ›ei.

Echilibrarea automată cu pulberi este folosită mult mai des pentru roțile de camioane, deoarece consecința negativă a utilizării sale este o creștere a greutății roților, care este vizibilă pentru vehiculele ușoare și nu este vizibilă pentru un autobuz sau un camion.

La ChiÈ™inău, echilibrarea roÈ›ilor profesională atât pentru maÈ™ini, cât È™i pentru camioane se poate face la Master LUX.

0 Comentarii

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46