Diagnosticarea la timp a maÈ™inii funcÈ›ionează conform aceleiaÈ™i reguli ca la medicul dentist: cu cât mergeÈ›i mai devreme, cu atât mai puÈ›ine dureri È™i daune sănătății È™i portofelului. Adică, în etapele anterioare, este detectată această problemă, cu atât sunt mai multe È™anse de a trece cu puÈ›in sânge: problema va fi rezolvată local È™i nu va provoca o defecÈ›iune a altor sisteme È™i componente ale maÈ™inii dvs. de-a lungul lanÈ›ului. Dacă tabloul dvs. de bord străluceÈ™te ca un pom de Crăciun È™i nu faceÈ›i nimic, atunci este logic să vă aÈ™teptaÈ›i în viitorul nu prea îndepărtat problemele se vor acoperi ca un bulgăre de zăpadă.
Diagnosticul computerizat înseamnă citirea È™i interpretarea informaÈ›iilor - numeroÈ™i parametri ai stării anumitor componente ale vehiculului folosind cititoare, scanere, testere motor, standuri multifuncÈ›ionale È™i software adecvat.

Diagnosticul computerizat poate fi complet sau specializat: o verificare separată a È™asiului, a sistemului de frânare, a motorului, a cutiei de viteze, a electricității È™i aÈ™a mai departe. De exemplu, verificarea motorului È™i a subsistemelor sale se efectuează dacă È™oferul a observat că maÈ™ina a început să se încălzească mult timp, viteza a început să plutească, contactul a eÈ™uat È™i puterea a fost pierdută. Cutia de viteze este verificată dacă unul dintre trepte de viteză nu porneÈ™te, apar scuturi, viteză crescută, curge ulei. Starea suspensiei este diagnosticată cu orice zgomot È™i ciocănire, dacă cauciucul este È™ters inegal, se simte deriva în colÈ›uri È™i aÈ™a mai departe.
Dacă mai devreme aÈ›i putea descoperi chiar o defecÈ›iune a maÈ™inii pe cont propriu, acum o maÈ™ină modernă este un sistem complex umplut cu electronice pentru a îndeplini diverse funcÈ›ii în domeniul siguranÈ›ei, confortului È™i controlabilității: parcare auto, sisteme inteligente de frânare, comenzi de croazieră complexe , diferenÈ›ierea sistemelor climatice, ajustarea injecÈ›iei în diferite moduri de conducere È™i aÈ™a mai departe È™i aÈ™a mai departe. Să înÈ›elegeÈ›i singur de ce maÈ™ina nu porneÈ™te, de ce a scăzut puterea, ce înseamnă această eroare pe ordinea curentă, în ce stare lanÈ›ul de distribuÈ›ie È™i aÈ™a mai departe - devine o sarcină copleÈ™itoare. Toate acestea fac din ce în ce mai prioritară identificarea problemelor cu ajutorul diagnosticării computerizate, consultărilor È™i recomandărilor specialiÈ™tilor. Prin urmare, diagnosticarea computerizată bună, pe echipamente moderne de la un maistru experimentat, dovedit, devine din ce în ce mai obligatorie.

Da, astăzi este posibil să descărcaÈ›i È™i să instalaÈ›i chiar È™i un program gratuit pe un smartphone, în care puteÈ›i încărca informaÈ›ii din sistemele de auto-scanare ale vehiculului. Dar trebuie avut în vedere faptul că aceste programe nu pretind în niciun caz că sunt detaliate È™i sută la sută de detectare a erorilor. Mai mult, erorile trebuie încă să poată „citi” - pentru a înÈ›elege cum mai multe erori pot fi cauzate de aceeaÈ™i problemă sau invers, pot indica mai multe probleme în acelaÈ™i timp.
Până de curând, o călătorie la diagnosticarea computerului fără avarii era obligatorie într-un caz - atunci când cumpăraÈ›i o maÈ™ină uzată din mâini - pentru a înÈ›elege starea tehnică a maÈ™inii care vă interesează È™i este frumoasă din exterior, indiferent dacă kilometrajul său este răsucit. Dar la fel ca după o anumită vârstă, medicii sfătuiesc să fie supuÈ™i unor examinări medicale, indiferent dacă ceva doare sau nu. La fel È™i È™oferii.

Din ce în ce mai mulÈ›i dintre noi ajung la concluzia că diagnosticarea computerizată ar trebui făcută din când în când È™i nu aÈ™tepta defecÈ›iuni. Deoarece un număr mare de probleme emergente nu se dezvăluie în niciun fel - vizual È™i după ureche. Diagnosticarea în timp util vă va ajuta la timp, fără să aÈ™teptaÈ›i ca maÈ™ina să se oprească complet în timpul unei călătorii minunate în munÈ›i sau într-o excursie de pescuit, unde remorca nu va ajunge (Doamne fereÈ™te).
În ceea ce priveÈ™te diagnosticarea înainte de călătorii mari, este practic acelaÈ™i „must” ca verificarea presiunii anvelopelor È™i a nivelului de ulei din sistem. Astfel de diagnostice „terapeutice” vă vor scuti de cel puÈ›in 90% din potenÈ›ialele probleme. Dar rezolvarea unei probleme departe de casă, în zone greu accesibile, sau pur È™i simplu într-un mediu lingvistic diferit, este uneori mult mai dificilă.

Apropo, mulÈ›i oameni uită de acest lucru, dar verificările de diagnostic programate sunt recomandate de producători. Aceste informaÈ›ii sunt conÈ›inute în cărÈ›ile de zbor.
Să rezumăm:

Serviciile auto moderne oferă sfaturi bazate pe diagnosticarea computerelor efectuate pe echipamente moderne. Pentru diagnosticarea computerizată, au fost dezvoltate standuri speciale, cu un computer È™i o buclă conectată care citeÈ™te erorile È™i oferă detalii despre o anumită unitate auto. Aceste sisteme „contactează” elementele autodiagnosticului maÈ™inii - diferiÈ›i senzori de presiune, senzori de temperatură pentru răcire, analizoare de gaze, sisteme de monitorizare a catalizatorului È™i aÈ™a mai departe.
Diagnosticul este adesea specializat în anumite mărci auto. Aceasta este o opÈ›iune bună, deoarece puteÈ›i fi sigur că meÈ™terul care efectuează testarea cunoaÈ™te profund această maÈ™ină specială, având o vastă experiență în diagnosticarea atât a acestei mărci, cât È™i a acestui model.
Multe servicii auto oferă acum diagnosticare gratuită, cu o înregistrare preliminară online, deoarece este foarte probabil ca proprietarul maÈ™inii, dacă găseÈ™te o problemă, să o rezolve chiar aici.

- La cumpărarea unei mașini second-hand - este necesară diagnosticarea computerului;
- la prima manifestare a problemelor pe care mașina ți le semnalează cu pictograme pe tabloul de bord - mergi la diagnostic;
- când apar lovituri suspecte, lansări nereuÈ™ite, comportament ciudat al anumitor sisteme - mergeÈ›i la expert pentru diagnosticare;
- înainte de călătorii lungi - pentru o „inspecÈ›ie” obligatorie;
- fără probleme, fără excursii - la fel - o dată pe an - pentru diagnosticarea computerizată!