S-ar părea că problema preîncălzirii motorului în timpul iernii - este una simplă, tehnică, care are un răspuns neechivoc și, cu toate acestea, apar multe întrebări în privința încălzirii motorului iarna înainte de a conduce. Deci, încercăm să ne clarificăm - în ce condiții și cui se recomandă încălzirea motorului mașinii înainte de a începe o călătorie în sezonul rece?
Carburatoare și injecție electronică
Opinia despre preîncălzirea motorului a apărut într-un moment în care automobilele erau echipate cu un sistem de alimentare cu carburator. Într-adevăr, cu un astfel de sistem fără preîncălzire, sarcina pe motor și pe cutia de viteze a fost prea mare, iar nevoia de a porni mașina și de a aștepta zece minute pentru ca sistemul să se încălzească la o temperatură acceptabilă a fost un moment important. Dar astăzi, motoarele au injecție electronică, ceea ce face ca viteza constantă și stabilă să fie atinsă mult mai rapid, fără intervenția umană. Acesta este motivul pentru care majoritatea producătorilor de automobile nu mai RECOMANDĂ preîncălzirea, ceea ce crește doar emisiile și consumul de combustibil. Mai mult ca atât- ralanti la un motor neîncălzit formează depozite suplimentare de carbon pe injectoare și favorizează fricțiunea uscată a cilindrilor, ceea ce mărește brusc uzura și, prin urmare, apropie reparațiile costisitoare.
În concluzie, dintre avantajele încălzirii motorului la ralanti, vom menționa încălzirea salonului rece și dezghețarea geamurilor, dacă acestea au reușit să înghețe peste noapte. Dezavantaje sunt mai multe: uzura crescută a metalului cilindrilor, formarea de depozite de carbon pe injectoare și supapele de admisie, o creștere a consumului de benzină și a emisiilor nocive și oxidarea accelerată a uleiului de motor, care îi scurtează durata de viață.
Încălzirea motoarelor diesel nu are sens în principiu
Toate cele de mai sus s-au spus despre sistemele pe benzină. Mașinile echipate cu motoare diesel au specificul lor. Faptul este că, la ralanti, motoarele diesel nu se încălzesc în general. Temperatura în sistemele diesel crește numai sub sarcini reale. Deci, încălzirea motorului diesel nu este necesară cu atât mai mult.
Verdictul este clar. Cu excepția cazului în care aveți un retro-automobil, nu este recomandat să încălziți foarte mult motorul la ralanti iarna.
Sarcina inițială este importantă!
La ce merită să atragi atenția cu adevărat este nivelul de încărcătură care îi oferiți automobilului imediat după ce ați început mersul. În primele cincisprezece minute, încercați să nu „setați căldura”, lăsați ca sistemul cu adevărat să se încălzească, din mers și sub o sarcină ușoară.
Această întrebare devine extrem de relevantă într-o situație în care mașina a fost acoperită de zăpadă în timpul nopții și este nevoie de un efort puternic ca să iasă din zăpadă. Pentru automobilul rece, o astfel de situație este extrem de periculoasă - canelurile pistonului se pot prăbuși într-o clipă sub astfel de sarcini!
Acordând atenție încărcăturilor potențial ridicate și cu adevărat periculoase după începerea mișcării, mulți experți auto oferă un compromis: totuși automobilul să se încălzească, dar nu mult, în timp ce măturați zăpada de pe parbriz.
În plus, aditivii speciali care îndepărtează funinginea și reduc depunerile de carbon, gudronul și alte depuneri vor ajuta mai bine să rezistați frigul de iarnă.