S-ar părea că problema preîncălzirii motorului în timpul iernii - este una simplă, tehnică, care are un răspuns neechivoc È™i, cu toate acestea, apar multe întrebări în privinÈ›a încălzirii motorului iarna înainte de a conduce. Deci, încercăm să ne clarificăm - în ce condiÈ›ii È™i cui se recomandă încălzirea motorului maÈ™inii înainte de a începe o călătorie în sezonul rece?
Carburatoare și injecție electronică
Opinia despre preîncălzirea motorului a apărut într-un moment în care automobilele erau echipate cu un sistem de alimentare cu carburator. Într-adevăr, cu un astfel de sistem fără preîncălzire, sarcina pe motor È™i pe cutia de viteze a fost prea mare, iar nevoia de a porni maÈ™ina È™i de a aÈ™tepta zece minute pentru ca sistemul să se încălzească la o temperatură acceptabilă a fost un moment important. Dar astăzi, motoarele au injecÈ›ie electronică, ceea ce face ca viteza constantă È™i stabilă să fie atinsă mult mai rapid, fără intervenÈ›ia umană. Acesta este motivul pentru care majoritatea producătorilor de automobile nu mai RECOMANDÄ‚ preîncălzirea, ceea ce creÈ™te doar emisiile È™i consumul de combustibil. Mai mult ca atât- ralanti la un motor neîncălzit formează depozite suplimentare de carbon pe injectoare È™i favorizează fricÈ›iunea uscată a cilindrilor, ceea ce măreÈ™te brusc uzura È™i, prin urmare, apropie reparaÈ›iile costisitoare.
În concluzie, dintre avantajele încălzirii motorului la ralanti, vom menÈ›iona încălzirea salonului rece È™i dezgheÈ›area geamurilor, dacă acestea au reuÈ™it să îngheÈ›e peste noapte. Dezavantaje sunt mai multe: uzura crescută a metalului cilindrilor, formarea de depozite de carbon pe injectoare È™i supapele de admisie, o creÈ™tere a consumului de benzină È™i a emisiilor nocive È™i oxidarea accelerată a uleiului de motor, care îi scurtează durata de viață.
Încălzirea motoarelor diesel nu are sens în principiu
Toate cele de mai sus s-au spus despre sistemele pe benzină. MaÈ™inile echipate cu motoare diesel au specificul lor. Faptul este că, la ralanti, motoarele diesel nu se încălzesc în general. Temperatura în sistemele diesel creÈ™te numai sub sarcini reale. Deci, încălzirea motorului diesel nu este necesară cu atât mai mult.
Verdictul este clar. Cu excepÈ›ia cazului în care aveÈ›i un retro-automobil, nu este recomandat să încălziÈ›i foarte mult motorul la ralanti iarna.
Sarcina inițială este importantă!
La ce merită să atragi atenÈ›ia cu adevărat este nivelul de încărcătură care îi oferiÈ›i automobilului imediat după ce aÈ›i început mersul. În primele cincisprezece minute, încercaÈ›i să nu „setaÈ›i căldura”, lăsaÈ›i ca sistemul cu adevărat să se încălzească, din mers È™i sub o sarcină uÈ™oară.
Această întrebare devine extrem de relevantă într-o situaÈ›ie în care maÈ™ina a fost acoperită de zăpadă în timpul nopÈ›ii È™i este nevoie de un efort puternic ca să iasă din zăpadă. Pentru automobilul rece, o astfel de situaÈ›ie este extrem de periculoasă - canelurile pistonului se pot prăbuÈ™i într-o clipă sub astfel de sarcini!
Acordând atenÈ›ie încărcăturilor potenÈ›ial ridicate È™i cu adevărat periculoase după începerea miÈ™cării, mulÈ›i experÈ›i auto oferă un compromis: totuÈ™i automobilul să se încălzească, dar nu mult, în timp ce măturaÈ›i zăpada de pe parbriz.
În plus, aditivii speciali care îndepărtează funinginea È™i reduc depunerile de carbon, gudronul È™i alte depuneri vor ajuta mai bine să rezistaÈ›i frigul de iarnă.