Repararea motoarelor auto: concepte și proces

Repararea motoarelor auto: concepte și proces

Reparația unității principale de alimentare este una dintre cele mai ambițioase în ceea ce privește eforturile și mijloacele de operare, ceea ce necesită mult profesionalism din partea unui mecanic auto. Marea majoritate a reparațiilor motoarelor diesel și pe benzină sunt asociate cu restaurarea sau înlocuirea diferitelor componente ale motorului cu ardere internă - pistoane, volante, cilindri, inele și așa mai departe.

Din punct de vedere al complexității, reparațiile pot fi atât simple, cât și foarte complexe (revizuire motor). Se pot distinge unele tipuri de motoare, designul în sine face reparația mai mult sau mai puțin laborioasă, consumatoare de timp și costisitoare.

De ce se defecteaza motorul?

Dacă vorbim despre motivele care duc la defecțiuni ale motorului, atunci cel mai adesea vorbim despre întreținerea necorespunzătoare și încălcarea regulilor de funcționare. Unii șoferi ignoră mesajele de pe tabloul de bord, nu schimbă uleiul la timp, „înviolează” motorul cu suprasarcini constante, nu încălzesc motorul în sezonul rece, nu monitorizează nivelul de antigel și așa mai departe. Unele defecțiuni apar din cauza utilizării sistematice a combustibilului de proastă calitate. În plus, unele tipuri de motoare au caracteristici generice de reținut. De exemplu, unele motoare „mânîncă” activ uleiul, altora nu le plac turațiile mari și așa mai departe. Uneori, proprietarii de mașini sunt atât de neglijenți cu privire la întreținere, încât motorul este pur și simplu imposibil de restaurat.

Repararea motoarelor auto: concepte și proces

Tipuri de reparații motoare

Există reparații la motoare cu ardere internă care pot fi numite obișnuite. Vorbim despre înlocuirea componentelor motorului cu ardere internă, care de obicei eșuează înainte ca resursele totale ale motorului să expire. Despre reparații ne planificate (neprogramate) vorbim doar atunci când s-a stricat brusc automobilul. Astfel de defecțiuni sunt de obicei cauzate de funcționarea și întreținerea necorespunzătoare, piese de schimb de proastă calitate.

Momentul unei revizii majore vine atunci când resursa totală a motorului cu ardere internă este aproape de utilizare completă, iar kilometrajul total al mașinii a atins deja cifre impresionante - sute de mii de kilometri.

Necesitatea reparației motorului este diagnosticată folosind proceduri mecanice și electronice. Diagnosticarea computerului arată că există o problemă și cu ce poate fi legată. Observarea vizuală, măsurătorile cu ajutorul unor dispozitive speciale vor face posibilă efectuarea unui diagnostic precis și prescrierea unui „tratament”.

Calitatea diagnosticului este asociată cu experiența maestrului, în specializarea sa. Prin urmare, dacă vorbim în special de repararea motoarelor, merită să contactați un specialist care are o bună reputație atât în rândul clienților, cât și al altor meșteri.

Repararea motoarelor auto: concepte și proces

Faza I: dezmembrare

Dacă meșterul a stabilit că motorul trebuie reparat, atunci următorul pas este demontarea și dezasamblarea. Diferite tipuri de motoare cu ardere internă sunt demontate în moduri diferite, în funcție de tipul de motor, de aspectul acestuia, de sistemele de montare și de relația cu alte componente ale vehiculului. Unele motoare sunt foarte greu de demontat, altele sunt mai ușor. Motorul este o unitate foarte grea. În serviciile auto se folosesc trolii și lanțuri speciale pentru a-l îndepărta. Dificultatea de demontare este asociată nu numai cu greutatea, ci și cu un număr mare de conexiuni, cablaje, atașamente în compartimentul motor. În cazul demontării și instalării incorecte, diferite furtunuri și țevi își pierd foarte des etanșeitatea, ceea ce duce la scurgeri constante, ceea ce necesită din nou revenirea la service-ul auto.

Procesul de dezmembrare poate dura, în funcție de complexitatea unui anumit vehicul, de la zece până la patruzeci de ore de lucru. Demontarea motorului în sine va dura mai mult timp - de la trei până la zece ore.

Repararea motoarelor auto: concepte și proces

Etapa II: depanare

După ce motorul este scos din mașină și dezasamblat, este timpul pentru depanare. În această etapă tehnologică, comandantul determină starea specifică a fiecăreia dintre componentele sistemului motor cu ardere internă, găsește locurile de defecțiune. De obicei, depanarea include:

  • Măsurarea parametrilor arborelui cotit: centrare, duritate, deformare, dimensiune;
  • Verificarea stării curente a blocului cilindrilor (plan, corp);
  • Starea și carcasa chiulasei;
  • Gradul de uzură al elementelor grupului de pistoane;

Depanarea se încheie cu determinarea fezabilității și a tipului de reparație a motorului. Motorul cu ardere internă, care a fost programat pentru reparație, este spălat. Unitatea este spălată cu kerosen fierbinte sub presiune. În timpul spălării, așchiile metalice, depunerile de carbon, murdăria și alte substanțe străine și în exces acumulate atât din cauza defecțiunilor, cât și în mod natural în timpul funcționării sunt îndepărtate calitativ.

Repararea motoarelor auto: concepte și proces

Etapa III - reparație și înlocuire

După depanare și spălare, comandantul selectează piesele de schimb. De regulă, meșterul întreabă clientul ce clasă de piese de schimb trebuie utilizată pentru reparații: original, aftermarket și, dacă da, ce producător anume. Printre astfel de piese de schimb:

  • Set de garnituri
  • Lagăre principale și biele
  • Grup de piston
  • Supape de admisie si evacuare
  • Știfturi de manivelă
  • Ghidajele și scaunele supapelor
  • Inele raclete de ulei
  • Bucsele bielei
  • Filtru de ulei și pompă
  • Pompa sau trusa de reparații a acesteia

În plus, poate fi necesară șlefuirea blocului motor principal și a arborelui cotit, a planurilor blocului și a capului. Se realizează pe o mașină de șlefuit și frezat de suprafață. Îndepărtat de la 0,05 până la 1 mm din suprafața zonei tratate. După această procedură, suprafața blocurilor prelucrate devine literalmente oglindă.

Arborele cotit poate fi, de asemenea, șlefuit. Cu cât trebuie să scoateți mai puțin, cu atât este mai bine pentru arborele cotit.

Repararea capului blocului este o parte destul de simplă a unei revizii a motorului. Această procedură presupune înlocuirea arborelui cu came, supapele, bucșele, schimbarea etanșărilor tijei supapei. Uneori, în caz de pierdere a etanșeității, este necesară sudarea cu argon.

În plus, poate fi necesară testarea presiunii și alinierea. Prima procedură este verificarea etanșeității, a doua este echilibrarea arborelui cotit, ceea ce îl va scuti de uzură și frecare.

Repararea motoarelor auto: concepte și proces

Etapa IV: asamblare și rodare

După efectuarea tuturor etapelor de reparație și verificarea rezultatului, motorul este reinstalat pe elementele de fixare din compartimentul motor. Această operațiune finală se realizează folosind un suport special, care este capabil să rotească motorul suspendat în orice plan.

Procedura de asamblare a motorului cu ardere internă reparat se efectuează în următoarea ordine:

  • sunt instalate inserții, arborele cotit se potrivește
  • le iau locul bielele si elementele grupului de pistoane
  • jugurile sunt instalate și strânse
  • se monteaza garniturile si capacul motorului
  • pompa si pompa de ulei sunt atasate
  • se monteaza scripetele arborelui cotit
  • sunt montate chiulasele
  • paletul este atașat
  • echipamentele de combustibil și alte conexiuni sunt conectate

Etapa finală este verificarea și rularea. Motoarele cu ardere internă sunt testate în diferite condiții pe un stand special de rodare, caracteristicile sunt măsurate. După rodaj, proprietarul își poate ridica mașina.

0 Comentarii

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749