Cum să identifici perforarea a unei roți și ce să faci în acest caz?

Cum să identifici perforarea a unei roți și ce să faci în acest caz?

Cu o asemenea dificultate, cum ar fi o roată spartă, automobiliÈ™tii se confruntă sistematic. SituaÈ›ia neplăcută poate interveni chiar înainte de plecare sau în timpul unei călătorii È™i este foarte important să stabilim exact locul scurgerii de aer pentru a întrerupe procesul È™i a duce maÈ™ina la serviciul reparaÅ£ia anvelopelor. Uneori, daunele sunt atât de grave încât nu vă puteÈ›i deplasa cu vehiculul, iar singura opÈ›iune este să chemaÅ£i un camion de remorcare. Vă vom spune cum să identificaÈ›i roata perforată È™i locul concret unde iese aerul, precum È™i ce fel de reparaÈ›ii puteÈ›i face cu propriile forÅ£e.

Motivul dezumflării anvelopei pot fi nu doar obiectele improprii sau gropile de pe drum, ci È™i calitatea iniÈ›ial redusă a cauciucului, lipsa de îngrijire adecvată È™i reparaÈ›ii neprofesionale. De asemenea, trebuie să Å£inem cont de termenele de exploatare a anvelopelor pentru camioane È™i autoturisme, deoarece chiar È™i anvelopele de cea mai înaltă calitate nu sunt veÈ™nice È™i trebuie schimbate periodic.

Atunci când apar perforaÈ›ii din cauza găurilor adânci, responsabilitatea revine serviciului rutier responsabil pentru starea acestei secÈ›iuni a traseului. Șoferul poate compensa costul reparaÈ›iilor chemând poliÈ›iÈ™tii rutieri la faÈ›a locului È™i depunând o cerere în instanÅ£a de judecată.

Cum se manifestă perforaţiile

În ciuda faptului că anvelopele vechi cu cameră au fost înlocuite cu anvelopele tub (fără cameră), iar banda de rulare este făcută cât mai durabilă, deetanÈ™area rămâne una dintre cele mai frecvente probleme în funcÈ›ionarea roÈ›ilor. PuteÈ›i înÈ›elege că anvelopa este deteriorată pe baza următoarelor semne:

  • în timpul mersului maÈ™ina vă duce într-o parte;
  • apar sunete străine ce se aseamănă cu pleoscăitul;
  • alÈ›i È™oferi claxonează, semnalizând apariÅ£ia problemelor cu anvelopele;
  • s-a înrăutăţit brusc controlabilitatea È™i manevrabilitatea maÈ™inii;
  • se observă o creÅŸtere a rigidităţii mersului.

Cu cât presiunea este mai mare în interior, cu atât mai repede are loc scurgerea aerului, de aceea un automobilist observă depresurizarea într-o etapă ulterioară, atunci când doar înlocuirea anvelopei poate fi unica soluÅ£ie. În orice caz, nu trebuie de ignorat „simptomele” enumerate, deoarece cu fiecare minut creÈ™te riscul de accident, în plus, creÈ™te sarcina asupra altor componente. Dacă nu solicitaÅ£i la timp ajutorul specialistului sau nu rezolvaÅ£i individual problema, va trebui să reparaÈ›i nu numai anvelopa, ci È™i discul de suspensie, care se supraîncălzesc È™i se deformează.

Pe de altă parte, scurgerea aerului din roată va dura mai mult de două-trei minute, mai ales, dacă cauciucul nu este prea uzat, aÈ™a că È™oferul are timp să întreprindă măsuri pentru a remedia problema. Dar, mai întâi, trebuie să înÈ›elegeÈ›i la care anvelopă È™i în ce punct iese aerul.

Diagnosticul roții perforate

Se va proceda, mai întâi, la o inspecÈ›ie vizuală a anvelopelor, deoarece de multe ori deteriorarea este legată de un obiect blocat în interior sau de o tăietură. În paralel cu diagnosticul extern, trebuie să aplecaÅ£i atent urechea pentru identifica locul unde se scurge aer. În acest sens, ar  fi rezonabil să faceÅ£i acest lucru într-un loc tihnit.

Dacă este posibil, este recomandabil să aplicaÈ›i un strat de soluÈ›ie de săpun pe cauciuc. Acesta este modul universal È™i cel mai simplu de a detecta o perforaÅ£ie - vor apărea bule pe locul scurgerii aerului. Observarea se face timp de 5-10 minute, aplicând soluÅ£ie de săpun nu numai pe anvelopă, ci È™i pe linia de conexiune a acesteia cu discul È™i niplul. Å¢ineÅ£i cont de faptul că, uneori, există mai multe perforări È™i toate trebuie identificate pentru ca eforturile de recuperare să nu fie în zadar.

Tipuri de perforări si sfaturi despre cum sa procedați

schimbare anvelope

A înÈ›elege dacă este posibil de restabilit funcÅ£ionalitatea anvelopei folosind o pompă sau trebuie de utilizat cricul È™i de schimbat roata, sau trebuie de apelat la serviciul  de deservire auto, vă va ajuta localizarea perforaÅ£iei È™i determinarea gravității avariei. Există mai multe opÈ›iuni:

  • anvelopa este tăiată sau perforată pe partea laterală - dacă tăietura este mare, atunci roata va trebui schimbată, dacă este neînsemnată, puteÈ›i încerca să instalaÈ›i un plasture intern pe anvelopă;
  • banda de rulare este deteriorată – în cazul dimensiunii mici a È›intei sau a unui obiect similar, este posibil să faceÈ›i față cu ajutorul unui set special de reparaÅ£ie;
  • s-a produs deermetizarea locului de conexiune a jantei discului È™i marginii anvelopei – problema poate fi rezolvată prin laminarea îndoiturilor pe discuri, deÈ™i această reparaÅ£ie ar costa aceiaÈ™i bani ca È™i cumpărarea unei piese noi. O măsură temporară poate fi o lovitură cu un ciocan pentru a arcui îndoitura;
  • distribuitorul lasă să se scurgă aerul - încercaÈ›i să faceÈ›i clic pe el de mai multe ori, iar dacă acest lucru nu vă ajută, înlocuiÈ›i-l cu o piesă de schimb de rezervă;
  • anvelopa e dezumflată din cauza lipsei de pompare È™i exploatării îndelungate - eliminarea scurgerii va fi posibilă folosind un compresor electric sau o pompă convenÈ›ională;
  • aerul iese pe acolo unde este fixat discul È™i mamelonul niplului - în cazul unei astfel de deteriorări, va trebui să contactaÈ›i specialiÅŸtii care vor înlocui mamelonul.

Dacă nu știți ce să faceți, atunci este mai bine să apelați imediat la ajutorul specialiștilor și să evacuați mașina la un centru de anvelope.

Profilaxia perforărilor anvelopelor

Nu există modalități, ce ar garanta că deteriorarea anvelopelor poate fi evitată, dar există recomandări, care vă pot ajuta să reduceți la minim riscul apariţiei unei astfel de probleme:

  1. La fiecare cinci ani, efectuaÈ›i o reinstalare completă a anvelopelor. AchiziÈ›ionând È™i instalând un nou set de anvelope la timp, veÈ›i evita delăsările asociate cu o scădere a elasticității materialului.
  2. VerificaÈ›i cel puÈ›in o dată la 2 săptămâni presiunea în anvelope - dacă aceasta este insuficientă, atunci trebuie să le pompaÈ›i È™i, dacă este excesivă, atunci lăsaÈ›i puÈ›in să iasă aerul.
  3. FaceÅ£i diagnosticul înainte de călătorii pe distanÈ›e lungi, deoarece umflarea unei anvelope dezumflate este o măsură temporară È™i pot fi necesare reparaÈ›ii mai mari. N-ar fi de prisos să puneÈ›i o anvelopă de rezervă în portbagaj, mai ales, dacă intenÈ›ionaÈ›i să conduceÈ›i pe teren accidentat È™i prin zone puÈ›in populate, unde este foarte dificil să găsiÈ›i un magazin auto sau un centru de anvelope.
  4. AveÈ›i grijă de depozitarea corectă a roÈ›ilor în afara sezonului. Dacă nu există o încăpere potrivită pentru conservarea cauciucurilor, puteÈ›i utiliza astfel de opÈ›iune, cum ar fi hotelul de anvelope.
    Holetul de anvelope
  5. Conduceți cu mare atenție de-a lungul pistei acoperite cu apă, chiar dacă cunoașteți bine această sau altă zonă, deoarece acolo poate fi ascuns un obiect ascuțit sau o nouă groapă.

ConduceÈ›i maÈ™ina cu atenÈ›ie, în special, porniÈ›i din timp manevra din faÈ›a zonei cu probleme. Dacă încercaÈ›i să faceÈ›i totul în ultimul moment, există riscul de a deforma anvelopele.

0 Comentarii

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46