Cum să identifici perforarea a unei roți și ce să faci în acest caz?

Cum să identifici perforarea a unei roți și ce să faci în acest caz?

Cu o asemenea dificultate, cum ar fi o roată spartă, automobiliștii se confruntă sistematic. Situația neplăcută poate interveni chiar înainte de plecare sau în timpul unei călătorii și este foarte important să stabilim exact locul scurgerii de aer pentru a întrerupe procesul și a duce mașina la serviciul reparaţia anvelopelor. Uneori, daunele sunt atât de grave încât nu vă puteți deplasa cu vehiculul, iar singura opțiune este să chemaţi un camion de remorcare. Vă vom spune cum să identificați roata perforată și locul concret unde iese aerul, precum și ce fel de reparații puteți face cu propriile forţe.

Motivul dezumflării anvelopei pot fi nu doar obiectele improprii sau gropile de pe drum, ci și calitatea inițial redusă a cauciucului, lipsa de îngrijire adecvată și reparații neprofesionale. De asemenea, trebuie să ţinem cont de termenele de exploatare a anvelopelor pentru camioane și autoturisme, deoarece chiar și anvelopele de cea mai înaltă calitate nu sunt veșnice și trebuie schimbate periodic.

Atunci când apar perforații din cauza găurilor adânci, responsabilitatea revine serviciului rutier responsabil pentru starea acestei secțiuni a traseului. Șoferul poate compensa costul reparațiilor chemând polițiștii rutieri la fața locului și depunând o cerere în instanţa de judecată.

Cum se manifestă perforaţiile

În ciuda faptului că anvelopele vechi cu cameră au fost înlocuite cu anvelopele tub (fără cameră), iar banda de rulare este făcută cât mai durabilă, deetanșarea rămâne una dintre cele mai frecvente probleme în funcționarea roților. Puteți înțelege că anvelopa este deteriorată pe baza următoarelor semne:

  • în timpul mersului mașina vă duce într-o parte;
  • apar sunete străine ce se aseamănă cu pleoscăitul;
  • alți șoferi claxonează, semnalizând apariţia problemelor cu anvelopele;
  • s-a înrăutăţit brusc controlabilitatea și manevrabilitatea mașinii;
  • se observă o creştere a rigidităţii mersului.

Cu cât presiunea este mai mare în interior, cu atât mai repede are loc scurgerea aerului, de aceea un automobilist observă depresurizarea într-o etapă ulterioară, atunci când doar înlocuirea anvelopei poate fi unica soluţie. În orice caz, nu trebuie de ignorat „simptomele” enumerate, deoarece cu fiecare minut crește riscul de accident, în plus, crește sarcina asupra altor componente. Dacă nu solicitaţi la timp ajutorul specialistului sau nu rezolvaţi individual problema, va trebui să reparați nu numai anvelopa, ci și discul de suspensie, care se supraîncălzesc și se deformează.

Pe de altă parte, scurgerea aerului din roată va dura mai mult de două-trei minute, mai ales, dacă cauciucul nu este prea uzat, așa că șoferul are timp să întreprindă măsuri pentru a remedia problema. Dar, mai întâi, trebuie să înțelegeți la care anvelopă și în ce punct iese aerul.

Diagnosticul roții perforate

Se va proceda, mai întâi, la o inspecție vizuală a anvelopelor, deoarece de multe ori deteriorarea este legată de un obiect blocat în interior sau de o tăietură. În paralel cu diagnosticul extern, trebuie să aplecaţi atent urechea pentru identifica locul unde se scurge aer. În acest sens, ar  fi rezonabil să faceţi acest lucru într-un loc tihnit.

Dacă este posibil, este recomandabil să aplicați un strat de soluție de săpun pe cauciuc. Acesta este modul universal și cel mai simplu de a detecta o perforaţie - vor apărea bule pe locul scurgerii aerului. Observarea se face timp de 5-10 minute, aplicând soluţie de săpun nu numai pe anvelopă, ci și pe linia de conexiune a acesteia cu discul și niplul. Ţineţi cont de faptul că, uneori, există mai multe perforări și toate trebuie identificate pentru ca eforturile de recuperare să nu fie în zadar.

Tipuri de perforări si sfaturi despre cum sa procedați

schimbare anvelope

A înțelege dacă este posibil de restabilit funcţionalitatea anvelopei folosind o pompă sau trebuie de utilizat cricul și de schimbat roata, sau trebuie de apelat la serviciul  de deservire auto, vă va ajuta localizarea perforaţiei și determinarea gravității avariei. Există mai multe opțiuni:

  • anvelopa este tăiată sau perforată pe partea laterală - dacă tăietura este mare, atunci roata va trebui schimbată, dacă este neînsemnată, puteți încerca să instalați un plasture intern pe anvelopă;
  • banda de rulare este deteriorată – în cazul dimensiunii mici a țintei sau a unui obiect similar, este posibil să faceți față cu ajutorul unui set special de reparaţie;
  • s-a produs deermetizarea locului de conexiune a jantei discului și marginii anvelopei – problema poate fi rezolvată prin laminarea îndoiturilor pe discuri, deși această reparaţie ar costa aceiași bani ca și cumpărarea unei piese noi. O măsură temporară poate fi o lovitură cu un ciocan pentru a arcui îndoitura;
  • distribuitorul lasă să se scurgă aerul - încercați să faceți clic pe el de mai multe ori, iar dacă acest lucru nu vă ajută, înlocuiți-l cu o piesă de schimb de rezervă;
  • anvelopa e dezumflată din cauza lipsei de pompare și exploatării îndelungate - eliminarea scurgerii va fi posibilă folosind un compresor electric sau o pompă convențională;
  • aerul iese pe acolo unde este fixat discul și mamelonul niplului - în cazul unei astfel de deteriorări, va trebui să contactați specialiştii care vor înlocui mamelonul.

Dacă nu știți ce să faceți, atunci este mai bine să apelați imediat la ajutorul specialiștilor și să evacuați mașina la un centru de anvelope.

Profilaxia perforărilor anvelopelor

Nu există modalități, ce ar garanta că deteriorarea anvelopelor poate fi evitată, dar există recomandări, care vă pot ajuta să reduceți la minim riscul apariţiei unei astfel de probleme:

  1. La fiecare cinci ani, efectuați o reinstalare completă a anvelopelor. Achiziționând și instalând un nou set de anvelope la timp, veți evita delăsările asociate cu o scădere a elasticității materialului.
  2. Verificați cel puțin o dată la 2 săptămâni presiunea în anvelope - dacă aceasta este insuficientă, atunci trebuie să le pompați și, dacă este excesivă, atunci lăsați puțin să iasă aerul.
  3. Faceţi diagnosticul înainte de călătorii pe distanțe lungi, deoarece umflarea unei anvelope dezumflate este o măsură temporară și pot fi necesare reparații mai mari. N-ar fi de prisos să puneți o anvelopă de rezervă în portbagaj, mai ales, dacă intenționați să conduceți pe teren accidentat și prin zone puțin populate, unde este foarte dificil să găsiți un magazin auto sau un centru de anvelope.
  4. Aveți grijă de depozitarea corectă a roților în afara sezonului. Dacă nu există o încăpere potrivită pentru conservarea cauciucurilor, puteți utiliza astfel de opțiune, cum ar fi hotelul de anvelope.
    Holetul de anvelope
  5. Conduceți cu mare atenție de-a lungul pistei acoperite cu apă, chiar dacă cunoașteți bine această sau altă zonă, deoarece acolo poate fi ascuns un obiect ascuțit sau o nouă groapă.

Conduceți mașina cu atenție, în special, porniți din timp manevra din fața zonei cu probleme. Dacă încercați să faceți totul în ultimul moment, există riscul de a deforma anvelopele.

0 Comentarii

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46