Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau


Vă invităm la finala competiţiei de curse Drag Rasing Lassa Super, Cupa 2018!

20.09.2018

Vă invităm la finala competiţiei de curse Drag Rasing Lassa Super, Cupa 2018!

Toți fanii de curse pentru accelerare, șoferii profesioniști, automobiliştii amatori sunt invitați la finala 2018 de drag rasing! Cursa va avea loc pe data de 30 septembrie, în apropierea municipiului Bălți, pe teritoriul Aeroportului Leadoveni (9 km de la bariera orașului, lângă satul Corlăteni). Începutul este la ora 10:00. Intrarea - 50 lei. Piloţii noștri de drag rasing sunt succesorii demni ai marilor hot rod-uri din trecut, care organizau curse de accelerare pe fundul secat al lacului Mojave din California, depășind limita de viteză de 10, 9 și apoi 8 secunde pe o fantastică ¼ mile. Drag Racing Lassa Super Cup - este o cursa pentru ¼ mile (402 metri) pe pista aeroportului "Bălţi - Leadoveni". În cursă s-au încadrat 40 de participanți din Moldova, România și Ucraina, calificaţi la clasele Street și Pro, cu hot-rod-uri, ce au o capacitate a motorului de la doi la cinci litri. În fiecare cursă, implicate în mod tradițional sunt două mașini, care dau start cu accelerare maximă și se îndreaptă spre finiş în vălătuce de fum, făcând scrum anvelopele noi și

Lassa Multiways - anvelopă multisezon pentru autoturisme de ultimă generație

26.07.2018

Lassa Multiways - anvelopă multisezon pentru autoturisme de ultimă generație

Cea mai recentă elaborare a corporației Lassa a fost prezentată la expoziția de profil din Köln - 2018. Lassa Multiways sunt anvelope multisezon, cu caracteristici pretabile, mai degrabă, perioadei de iarnă. Desenul benzii de rulare este împrumutat de la anvelopele de iarnă Lassa Snoways Era. Noutatea constă în structura și compoziția nouă a amestecului de cauciuc, care i-au atribuit cauciucului proprietăți multisezon.  Anvelopele Lassa Multiways corespund ideal pentru iernile moldovenești. Producătorul le-a creat, în principal, pentru ierni relativ moi și umede, cu temperaturi medii de 5-10 grade. În astfel de condiții, Multiways își demonstrează cele mai bune calități - nu își pierd caracteristicile de siguranță în comparație cu anvelopele sută la sută de iarnă, funcționează perfect pe zăpada umedă și chiar depășesc conform caracteristicilor lor de frânare atât pe suprafeţe uscate, cât și umede un şir  de modele de iarnă Lassa. În comparație cu Snoways Era, banda de rulare Multiways conţine mai multe blocuri, care permit prelucrarea unei cantităţi mai

Site-ul Master LUX a primit aprobarea oficială de la Michelin Corporation

29.06.2018

Site-ul Master LUX a primit aprobarea oficială de la Michelin Corporation

Aprobarea Michelin este un semn de calitate nu numai pentru cele mai bune restaurante din lume, ci și pentru site-urile de internet, care oferă clienților anvelope. Ca și în cazul starurilor Michelin, aprobarea este acordată unui număr limitat de companii. Masterlux.md este prima și unica platformă Internet din Moldova, care a trecut cu succes auditul independent Michelin, unic pentru site-urile din întreaga lume. Logo-ul "site aprobat de Michelin", afișat acum pe pagina principală a site-ului masterlux.md, confirmă că acest site de comerț electronic îndeplinește cele mai înalte criterii de calitate, acceptate de Michelin în ceea ce privește oferirea de produse, servicii și vânzări de anvelope pentru autoturisme, este comod, modern și oferă informații verificate și demne de încredere. Vă amintim că la începutul anului 2018, certificarea Michelin au susţinut-o centrele service Master LUX Petricani, Botanica și Bălți. Sperăm că eforturile noastre de a dezvolta compania, confirmate de Michelin, vor fi apreciate de mii de clienți ai companiei pentru care, de fapt, sunt puse în aplicar

SATOYA GRAND – o nouă linie de anvelope Premium pentru camioane și autobuze

21.06.2018

SATOYA GRAND – o nouă linie de anvelope Premium pentru camioane și autobuze

În 2018, Satoya a extins asortimentul de anvelope radiale pentru camioane și autobuze și a introdus o nouă linie de anvelope TBR de clasă Premium - SATOYA GRAND. SATOYA GRAND demonstrează un kilometraj sporit și o rezistență excelentă la uzură. Inginerii companiei au elaborat o nouă geometrie a desenului benzii de rulare și au schimbat formula compozitului de cauciuc. Anvelopele au fost deja certificate de DOT, ECE, S-mark, INMETRO, GCC, corespund cerințelor REACH și sunt însoţite de etichete UE actualizate. Linia Satoya include anvelope pentru camioane, utilaje agricole și industriale. Toate procesele de fabricaţie sunt realizate la cele mai mari întreprinderi de anvelope din China, dotate cu echipamente moderne și care utilizează cele mai noi tehnologii și materiale de înaltă calitate în proiectarea și producerea anvelopelor. Master LUX este distribuitorul exclusiv al companiei Satoya în Moldova.

Master LUX a organizat o excursie pentru subdistribuitori la uzina Lassa

13.06.2018

Master LUX a organizat o excursie pentru subdistribuitori la uzina Lassa

Brandul numărul unu din Moldova în segmentul de preț mediu, anvelopele Lassa continuă să câștige popularitate în rândul proprietarilor de autoturisme și vehicule comerciale datorită raportului unic preț-calitate. La începutul lunii iunie, cei mai mari parteneri en-gros ai Master LUX au avut ocazia să vadă cu ochii lor cum producătorii Lassa realizează componenta a doua - cea mai înaltă calitate a anvelopelor. Master LUX împreună cu partenerii turci au organizat un tur special de iniţiere direct la uzina din Lassa din Izmit. Un grup de douăzeci de subdistribuitori au fost invitați în Turcia în cadrul unui program special, care include o vizită la întreprinderea și muzeul companiei, o prezentare a produselor noi și câteva zile pentru comunicarea informală între ei și cu partenerii turci de pe coasta mediteraneană. Întreprinderea Lassa din Izmit constituie o producere ecologică și de înaltă calitate, în continuă renovare, bazată pe tehnologiile japoneze ale gigantului Bridgestone: anvelopele acestui producător sunt lansate pe acelaşi conveier cu anvelopele Lass

Lassa - lider în dinamica creșterii interesului utilizatorilor europeni

03.04.2018

Lassa - lider în dinamica creșterii interesului utilizatorilor europeni

Lassa Corporation continuă să se prezinte drept unul dintre cei mai activi și cei mai dinamici jucători de pe continentul european. Conform rezultatelor din 2017, una dintre cele mai autentice analize de profil pe piața de anvelope - Tyre review a raportat că anvelopele Lassa au intrat în primele cinci categorii de anvelope cu cea mai bună dinamică de creștere a cererii în Europa. În plus, anvelopele Lassa sunt incluse în TOP-20 ale celor mai renumite branduri de anvelope din Europa. Lassa este o companie japonezo-turcă care oferă anvelope pentru autoturisme, anvelope pentru camioane de capacitate mică și mare, realizate prin aplicarea celor mai avansate tehnologii la întreprinderi moderne și cu o logistica convenabilă pentru Europa, care permite formarea unor prețuri atractive. Aceste avantaje au fost pe deplin apreciate în Moldova: conform rezultatelor anului precedent, anvelopele Lassa au ocupat primul loc la capitolul vânzări pe segmental respectiv. Master LUX este dealerul oficial Lassa din Moldova.

Master LUX a devenit dealer exclusiv al Satoya în Moldova

05.03.2018

Master LUX a devenit dealer exclusiv al Satoya în Moldova

Satoya este o anvelopă chineză, care se bucură de încrederea sutelor de mii de consumatori din mai multe țări din Europa și CSI. Cooperarea Master LUX cu brand-ul Satoya, producător de anvelope pentru camioane și autobuze, a început în anul 2016. În mai puțin de doi ani, clienţii Master LUX s-au convins de avantajele anvelopei Satoya, care demonstrează o durabilitate ridicată, având, totodată, un preț competitiv. Performanţele admirabile de rulare ale anvelopelor, vânzările de succes și perspectivele de pe piața Moldovei au determinat compania Master LUX să încheie un contract de dealer exclusiv Satoya în Moldova. Acum, compania poate garanta clienților în mod constant o gamă mai largă de produse și cele mai bune prețuri la anvelopele Satoya din Moldova.

FAQ
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749