Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau


A fost dat start pentru Campionatul Național de Off-Road! Cum a fost prima etapă?

08.07.2021

A fost dat start pentru Campionatul Național de Off-Road! Cum a fost prima etapă?

În perioada 3 - 4 iulie, la Magdachesti a avut loc mult așteptata I etapă a campionatului național de off-road. În acest eveniment, care nu s-a desfășurat mult timp din cauza restricțiilor epidemiologice, zeci de echipe au luat parte la cinci categorii, inclusiv echipele din România. Un număr record de spectatori au venit la raliul de la Magdachesti pentru a se bucura: oamenii au dus dor de evenimente frumoase și atmosferă de sărbătoare care domnește întotdeauna la campionatele noastre. Ca de obicei, prima zi a competiției este orientarea pe GPS, a doua este o probă (trecerea pistei la viteză). Traseele foarte bine alese, episoadele memorabile și spectaculoase au făcut de mai multe ori să sară nivelul de adrenalină atât la piloți, cât și la spectatori până la cer! Master LUX este unul dintre partenerii permanenți ai Campionatelor Naționale Off-Road. De data aceasta, echipa Master LUX a fost reprezentată de echipajul Ruslan Kharisov și Eugen Venier. Băieții au ocupat locul trei în competiția din prima zi, în a doua zi, din păcate, au ieșit de pe pistă din motive tehnice. În această zi, mu

Noutate: Master LUX alimentează  aparatele de aer condiționat auto cu agent frigorific ecologic R1234 YF!

15.06.2021

Noutate: Master LUX alimentează aparatele de aer condiționat auto cu agent frigorific ecologic R1234 YF!

Servicii auto Master LUX din Chișinău au efectuat o reechipare a echipamentului. În special, au fost instalate sisteme moderne de curățare și realimentare a aparatelor de aer condiționat auto Air-Nex 9450, care garantează calitatea maximă a funcționării, măresc semnificativ resursa aparatului de aer condiționat și reduc timpul de realimentare la jumătate. Și cel mai important: aceste stații de service alimentează aparatele de aer condiționat cu agentul frigorific ecologic R1234 YF (ceea ce se numește în mod obișnuit „freon”). Acest agent frigorific de nouă generație este utilizat pentru alimentarea tuturor tipurilor de mașini moderne, inclusiv a celor hibride. R1234 YF este mai „ecologic” și respectă toate cele mai stricte standarde de mediu ale UE, descompunându-se în substanțe inofensive pe măsură ce se consumă.

Master LUX - cel mai bun dealer de Goodyear și Dunlop din Moldova deja al treilea an consecutiv

16.05.2021

Master LUX - cel mai bun dealer de Goodyear și Dunlop din Moldova deja al treilea an consecutiv

Din 2018, compania noastră a fost recunoscută ca fiind cel mai bun partener Goodyear si Dunlop printre anvelope de turism din țara noastră. Această realizare este rezultatul muncii minuțioase la dezvoltarea acestor două mărci pe piața țării noastre. Master LUX, în calitate de dealer oficial al Goodyear și Dunlop, oferă întotdeauna o gamă largă de modele și prețuri competitive pentru anvelopele acestor mărci. În plus față de prețurile atractive, ne concentrăm pe simplitatea și comoditatea efectuării unei achiziții, dezvoltarea instrumentelor moderne de vânzare și a tipurilor de plată, eficiența și calitatea instalării, balansarii și a altor servicii conexe ale serviciilor noastre auto. Clientul este întotdeauna în fruntea strategiei noastre: nevoile și interesele sale și satisfacția de serviciile noastră. Dezvoltarea dinamică a vânzărilor de anvelope Goodyear și Dunlop în rețeaua noastră este un rezultat pozitiv al acestei strategii comune axate pe client.

O nouă eră în industria anvelopelor: anvelopele Lassa nu dau greș niciodată!

12.04.2021

O nouă eră în industria anvelopelor: anvelopele Lassa nu dau greș niciodată!

Din ce în ce mai des, proprietarii de autoturisme aud despre marca de anvelope Lassa. Acest brand devine tot mai popular și solicitat datorită calității sale. Anvelopele Lassa sunt atât de bune încât până în prezent în Moldova nu a fost înregistrată nicio (!) plângere cu privire la defecte de la fabrică. Și așa - peste tot. De ce? Faptul este că în 2018 producătorul Lassa, a companiei Brisa, a deschis o nouă fabrică în Aksaray - una dintre primele fabrici de anvelope din lume bazată pe industria 4.0 - o tehnologie de nouă generație bazată pe robotizare și digitalizare completă. Fabrica în sine este una dintre cele mai ecologice din lume, pentru care a primit Marele Premiu la o expoziție de anvelope din Germania. Folosește cu 30% mai puțină energie, costă mai puțin și poluează mai puțin aerul. Iar, anvelopele sunt produse cu zero defecte. Potențialele defecțiuni ale echipamentului pot fi anticipate folosind un sistem de profilaxie preventivă. Anvelopele produse la uzina Aksaray aproape niciodată nu ating pământul cu un sistem complet automat de schimbare a anvelopelor. Co

Lassa a lansat modelul Competus de a doua generație

24.03.2021

Lassa a lansat modelul Competus de a doua generație

Inginerii Lassa au dezvoltat un model pentru crossover-uri și SUV-uri Lassa Competus H / P de a doua generație - o anvelopă pentru condus dinamic în condiții urbane. Experții de la renumitul centru german de cercetare a anvelopelor TUV SUD au atestat caracteristicile superioare de manevrabilitate ale H/P 2 comparativ cu concurenții din aceeași clasă de anvelope, remarcând frânarea excelentă pe suprafață umedă și uscată, rezistența redusă la rulare și virarea încrezătoare pe drumurile umede. Compusul modern din cauciuc a favorizat la creșterea durabilității modelului, menținând în același timp moliciunea anvelopei. Lassa Competus H / P2 se mândrește cu un plasture de contact mărit, o carcasă complet nouă, care oferă anvelopei o rezistență mai mare la sarcină laterală. Banda de rulare actualizată are patru caneluri longitudinale care drenează efectiv apa și astfel protejează fiabil împotriva acvaplanării. Sloturile laterale sunt prelungite pentru un control sporit al drumului la viraje. Lassa Competus H/P2 este acum în vânzare și e disponibilă într-o gamă largă de dimensiuni

Guvernul a introdus noi reguli pentru vânzarea bateriilor

03.03.2021

Guvernul a introdus noi reguli pentru vânzarea bateriilor

Începând cu 1 martie, în Moldova au fost puse în funcție noi reguli pentru vânzarea bateriilor. Pentru a crește nivelul de reciclare a bateriilor și acumulatoarelor destul de dăunătoare pentru mediu, guvernul Republicii Moldova a întrodus un depozit - în valoare de 10% din costul bateriei, pe care cumpărătorul îl plătește la momentul respectiv a achiziției. Sumele colectate în acest mod vor fi utilizate pentru eliminarea eficientă a bateriilor uzate.  Cumpărătorul poate rambursa depozitul la returnarea bateriei uzate. De asemenea, este posibil să cumpărați o baterie fără depozit - în cazul în care cumpărătorul predă la momentul achiziționării o baterie deja utilizată similară celei achiziționate. 

Goodyear UltraGrip Ice 2 este unul dintre cei trei lideri în clasamentul „La volan”

21.01.2021

Goodyear UltraGrip Ice 2 este unul dintre cei trei lideri în clasamentul „La volan”

Experții celebrei reviste rusești „За Рулем” au organizat teste pentru 13 mărci de anvelope de iarnă în dimensiunea standard 205/55 R16 în condițiile iernilor nordice. Concurenții selectați reprezintă atât clasa premium, cât și clasa mediu și econom. Testele au fost organizate la Laponia, pe un teren de antrenament înzăpezit și înghețat. În testele de gheață, Goodyear UltraGrip Ice 2 a ocupat locul doi atât la accelerare, cât și la frânare și stabilitate, a cedat doar în fața anvelopei Continental Viking Contact 7. În categoria „accelerație pe zăpadă”, UltraGrip Ice 2 a ocupat de asemenea locul doi, în categoria “frânarea pe asfalt umed” a ocupat locul trei. Performanțele acestui model au plasat anvelopa Goodyear pe locul trei, cu caracteristica „Excelent”, plus „rezultate foarte bune pe toate tipurile de suprafață ". Goodyear UltraGrip Ice 2 este disponibil la magazinele de anvelope Master LUX. Pentru a afla disponibilitatea dimensiunilor accesați: Ultra Grip Ice 2.

Patru întrebări naive despre anvelope - ce este mit și ce este realitate?

10.12.2020

Patru întrebări naive despre anvelope - ce este mit și ce este realitate?

Anvelopele sunt întotdeauna însoțite de tot felul de zvonuri și mituri, adesea auzite de la oameni competenți, și, totuși, în ciuda plauzibilității lor, întărite prin autoritate, nu corespund adevărului. Experții Michelin Ecaterina Faizulina și Nichita Dovnar au ajutat la separarea faptelor de speculații. Nr.1: Prima zăpadă este un semnal pentru schimbarea anvelopelor? Temperaturile sub zero ne avertizează că anvelopele trebuiau schimbate mult mai devreme. Or, un semn evident că este timpul să mergeți la centrul de instalare a anvelopelor cu un set de anvelope de iarnă nu la temperatura sub gradaţia zero, ci la temperatura medie zilnică de 7 grade. La temperatura sub zero grade anvelopa de vară devine o sursă de pericol. Devine rigidă, proprietățile sale de aderență scad și șoferul riscă să nimerească într-un șanț în orice moment sau se poate întâmpla chiar ceva mai grav. Excepție de la această regulă fac anvelopele pentru toate anotimpurile. De exemplu, Michelin CrossClimate este un model cu bandă de rulare de vară și este aprobat oficial pentru utilizare în timpul iernii. Cu toate a

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749