Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau


Debica Frigo SUV 2 - o noutate pe piața din Moldova

19.10.2022

Debica Frigo SUV 2 - o noutate pe piața din Moldova

Master LUX prezintă Debica Frigo SUV 2, o anvelopă de iarnă versatilă 2018/2019, concepută special pentru vehiculele cu un centru de greutate ridicat. Modelul are caracteristici echilibrate și este eficient în diferite condiții meteorologice - atât pe suprafețe uscate, cât și umede, înzăpezite sau înghețate. În comparație cu anvelopele de prima generație, modelul în formă de V al SUV-ului Debica Frigo 2 a fost optimizat pentru a-și îmbunătăți tracțiunea. Fantele din benzile de rulare sunt multidirecționale, ceea ce crește stabilitatea automobilului la diferite tipuri de sarcini. Zona de contact a modelului a devenit mai uniformă, ceea ce a sporit aderența pe suprafața drumului. Frigo SUV 2 a devenit mai ușoară, ceea ce i-a îmbunătățit eficiența consumului de combustibil. La rândul său, noul compus de cauciuc a îmbunătățit performanța anvelopei la temperaturi scăzute, inclusiv pe piste înzăpezită și pe gheață.

Master LUX vă prezintă bateriile ESAN

09.09.2022

Master LUX vă prezintă bateriile ESAN

Compania turcă ESAN dezvoltă baterii de înaltă calitate de peste patruzeci de ani. La un moment dat, Esan a devenit un pionier în dezvoltarea bateriilor fără întreținere. În 2016, compania a deschis o nouă unitate de producție cu o linie robotizată cu o capacitate de 2,5 milioane de baterii pe an și își furnizează produsele în peste cincizeci de țări din întreaga lume. Astăzi, Esan produce baterii în configurații europene și asiatice pentru mașini, camioane, inclusiv cele mai recente baterii EFB și AGM (inclusiv cele pentru mașini cu sistem Start-Stop), care durează de trei ori mai mult decât bateriile clasice, chiar și la sarcini grele. Bateriile ESAN sunt rezistente la coroziune, au tipuri moderne de acoperire cu plăci, care le măresc durata de viață și fiabilitatea. Demonstrează performanță ridicată, rezistență la vibrații, pierderi scăzute de lichid și nivel ridicat de încărcare. Pentru a preveni distrugerea celui mai important element al bateriei - plăcile, se folosește o peliculă specială din microfibră, care este aplicată pe suprafața acestora. Această abord

Marii vânzători de anvelope din Moldova au vizitat fabrica Lassa din Aksaray

05.09.2022

Marii vânzători de anvelope din Moldova au vizitat fabrica Lassa din Aksaray

În perioada 22-27 august, echipa Master LUX și Brisa au organizat un tur introductiv pentru sub-dealerii Lassa din Moldova la cea mai nouă fabrică Lassa din Aksaray (Turcia), lansată în 2018. Aceasta este una dintre cele mai moderne unități de producție de anvelope din lume, care funcționează pe principiile industriei 4.0 - cea mai automatizată producție cu zero defecte și ecologică. Există doar câteva astfel de fabrici ultramoderne în lume. Marii producători de anvelope din Moldova au putut să vadă procesul de producție cu propriii ochi. Mai mult, delegația Republicii Moldova este a doua din tot timpul la uzină. Proprietarii companiei țin secrete cu atenție toate inovațiile introduse în fabrică, așa că nu numai că este interzisă orice fixare video și foto, dar chiar și posibilitatea de a vedea liniile de producție cu ochii tăi este un mare succes. Producția de anvelope Lassa în Aksaray are loc cu implicarea minimă a factorului uman, astfel încât compania garantează cel mai înalt nivel de calitate a produsului. Acesta este și motivul pentru care Lassa este una dintre mărcile de anvelope cu

Producătorul de anvelope Lassa dublează vânzările

19.08.2022

Producătorul de anvelope Lassa dublează vânzările

Compania Brisa a anunțat rezultatele activității pentru prima jumătate a anului 2022. Vânzările și profiturile s-au dublat. Acestea s-au majorat atât pe piețele interne din Turcia, cât și pe cele internaționale. Principalele cauze de creștere sunt managementul eficient al producției, dezvoltarea gamei de produse, utilizarea ratională a fondurilor, managementul rapid și eficient al lanțurilor de aprovizionare. Cu aceste realizări, Brisa a fost înalt apreciată de Asociația Exportatorilor de Automobile din Turcia (OIB). Compania nu numai și-a crescut producția și vânzările de anvelope Lassa, dar și-a crescut și eficiența energetică. Noua fabrică Lassa din Aksaray a fost echipată cu 10.400 de panouri solare, reducând emisiile și satisfacând 20% din necesarul de energie din resurse regenerabile de mediu.

Master LUX prezintă anvelopele agricole moderne Kabat

29.04.2022

Master LUX prezintă anvelopele agricole moderne Kabat

Kabat este o marcă poloneză de anvelope agricole și pentru stivuitoare. Compania există de la bun început ca o afacere de familie, istoria sa se întinde pe patru decenii de dezvoltare și inovare. Kabat sunt anvelope fiabile și de înaltă calitate, care sunt exportate pe piețele din 80 de țări de pe diferite continente. Compania își dezvoltă propriul centru de cercetare și își creează propriile dezvoltări inginerești, care sunt implementate în modele moderne de anvelope. Astăzi este o producție modernă în domeniul managementului calității produselor, al protecției mediului și așa mai departe. Master LUX este dealer oficial al Kabat în Moldova.

Master LUX este cel mai bun dealer Goodyear și Dunlop din Moldova

14.04.2022

Master LUX este cel mai bun dealer Goodyear și Dunlop din Moldova

Conform rezultatelor vânzărilor, rețeaua de centre de anvelope Master LUX (marca comercială a Agropiese TGR) a fost recunoscută de Goodyear - companie de anvelope, care face parte din cele trei mari companii din lume, ca cel mai bun distribuitor din Moldova în 2021. Master LUX este dealer de zeci de mărci de anvelope în țara noastră. Datorită performanței înalte a vânzărilor și standardelor de servicii, compania este recunoscută periodic de către partenerii comerciali drept cel mai bun dealer.

Anvelopele pentru camioane KELLY KTR de a doua generație - mai puternice, mai înaintate, mai economice

04.03.2022

Anvelopele pentru camioane KELLY KTR de a doua generație - mai puternice, mai înaintate, mai economice

Master LUX prezintă Kelly KTR2 - un model de anvelope de a doua generație pentru remorci. În comparație cu prima generație KTR, KTR2 are un nou compus al benzii de rulare pentru o manevrabilitate îmbunătățită. Anvelopele au devenit mai rezistente la deteriorare și au îmbunătățit calitatea frânării pe drumuri umede. Inginerii care stau la baza dezvoltării KTR2 au reușit să reducă rezistența la rulare, făcând anvelopa mai economică și mai ecologică. Structura carcasei a fost, de asemenea, schimbată: sub banda de rulare a fost introdus un strat suplimentar de cauciuc, care a sporit rezistența la deteriorare și durabilitatea. Lamelele dens distanțate sunt tăiate adânc - două treimi din adâncimea benzii de rulare. Performanța de frânare se menține la un nivel ridicat indiferent de gradul de uzură. Anvelopele au trecut bine testele de comportament rutier de iarnă și au primit marcajul 3PMSF. Modelul Kelly KTR2 este o anvelopă cu un indice de sarcină crescut de 164, care permite o sarcină de 10 tone pe axă. Kelly este o marcă de anvelope care face parte din familia Goodyear. Master LUX este d

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 - pentru cei care iubesc exclusivitatea în orice

01.02.2022

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 - pentru cei care iubesc exclusivitatea în orice

Una dintre cele mai recente evoluții ale Goodyear este a șasea generație de anvelope premium Goodyear Eagle F1 Asymmetric. Aceste anvelope cu marcajul UHP (Ultra High Performance) se ridică la nivelul numelui nobil și se află în clasa cea mai de elită din multe puncte de vedere. Primul. Eagle F1 Asymmetric 6 oferă cel mai înalt nivel de siguranță pe suprafețe de drum uscate și umede, cu un caracter deosebit de sportiv. În comparație cu predecesorul său, generația a cincea F1 Asymmetric, acest nou model 2022 a înregistrat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește performanța pe orice vreme și la viteză mare în cadrul testelor independente. Al doilea. Ceea ce este cu adevărat uimitor este că al șaselea Eagles are capacitatea de a se adapta la suprafață schimbând dimensiunea zonei de contact la viteze diferite! Al treilea. Polimeri noi din lumea anvelopelor de curse, sunt aplicate ca o lucrare de inginerie, dau benzii de rulare o ajustare perfect precisă la orice denivelare. Din același motiv, acest model este mai confortabil datorită fineței călătoriei. Ceea ce îl face unul „ari

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749