Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau


Economisim timpul clientului:  am identificat cei mai rapizi montatori de anvelope de la Master LUX!

06.09.2019

Economisim timpul clientului: am identificat cei mai rapizi montatori de anvelope de la Master LUX!

Deviza centrelor de deservire auto Master LUX: prestăm servicii de calitate rapid și eficient. La data de 30 august am decis să testăm în practică cât operativitatea activitatii noastre și am organizat o competiție în ceea ce privește viteza de înlocuire a anvelopelor și de echilibrare a roților. Montatorii noștri au intrat în rolul actorilor echipei Formula 1, înlocuind, la pit-stopuri anvelopele bolizilor de curse în fracțiuni de secundă. Condițiile testării au fost următoarele: ridicarea automobilul pe elevator, demontarea roților, scoaterea anvelopelor de pe jante, echilibrarea anvelopelor, montarea acestora și coborârea automobilul de pe elevator. Echipa, care va reuși să efectueze această operațiune standard în cel mai scurt timp posibil, va obține titlul de Campion în cadrul acestei competiții, rezultatele fiind înregistrate de un arbitru cu cronometru. La competiție au participat șase echipe a câte 2 persoane fiecare, de la patru centre Master LUX, din Chișinău, Bălți și Comrat. Pentru a asigura condiții egale, toate echipele auefectuat lucrările de montare/demonta

Off road la Mereni - un asalt spectaculos al noilor înălțimi!!

28.08.2019

Off road la Mereni - un asalt spectaculos al noilor înălțimi!!

Se pare că a patra etapă a Campionatului Național de off-road, desfăşurată în perioada 17 - 18 august la Mereni, a stabilit un nou record, fiind una din cele mai spectaculoase şi cu cele mai tari emoţii. La competiție au participat cincizeci de echipaje din diverse cluburi sportive ale Moldovei, României și Ucrainei. Cursele au avut loc în cinci categorii: coadrociclete (ATV-uri), mașini standard (Tourist), jeep-uri pregătite pentru cursă (Standard), SUV-uri întărite (Open) și autoturisme complet refăcute special pentru curse (Extreme). În prima zi a cursei, sportivii au concurat în orientarea cu GPS. Aici echipele, formate dintr-un șofer și un navigator, au trebuit să găsească 25 de puncte împrăștiate în raza raionului Anenii Noi și să facă poze lângă fiecare dintre ele. Cel care a îndeplinit sarcina în cel mai scurt timp a și devenit câștigătorul. Unele puncte au fost extrem de dificile, iar echipajele au trebuit să se ajute reciproc. Și deși off-roadurile se desfăşoară întotdeauna într-o atmosferă prietenoasă, de data aceasta, probabil, "frăția de c

Lassa Multiways-C - viitorul bestseller pentru vehiculele comerciale din Moldova

20.07.2019

Lassa Multiways-C - viitorul bestseller pentru vehiculele comerciale din Moldova

Noua elaborare a corporaţiei Lassa în 2019 Lassa Corporation Multiways-C – anvelopele multisezon pentru microbuze și autoturisme au apărut deja pe piața Moldovei. Datorită rezistenței excelente la uzură, prețului foarte atractiv și reputaţiei ireproşabile a brandului Lassa pe piața automobilelor de capacitate mică, Multiways-C promite să fie un bestseller pe piața moldovenească pentru anvelopele de toate sezoanele. Cu ce se mândresc producătorii acestui model? În primul rând, el are o sarcină de încărcare excelentă. Chiar și în condiții de supraîncărcare exagerat de mare, anvelopa va rezista, deși, bineînțeles, experții nu recomandă asumarea acestui risc. În al doilea rând, această anvelopă este foarte atractivă din punct de vedere comercial, deoarece rezistența crescută la uzură asigură un kilometraj mai mare. Aceste două calități îl fac atractiv pe piața vehiculelor comerciale în condiţiile drumurilor din Moldova, deloc ideale. Un avantaj în plus la cele principale, este compoziţia cauciucului, care permite anvelopelor Multiways să se comporte bine pe

Echipa Master Lux pe off-road pentru prima dată pe podium!

11.07.2019

Echipa Master Lux pe off-road pentru prima dată pe podium!

Fiecare proprietar de SUV în suflet are o dorinţă să experimenteze tracțiunea integrală și garda la sol a mașinii sale în condițiile de teren accidentat. Dar, de fapt, în fiecare zi el trebuie să conducă pe drumurile publice și doar să viseze la încercările dure pentru Suv-ul său, 4x4. Există, însă, la clubul moldovean Garage 4x4 băieți, care în fiecare weekend manevrează cu vehiculele lor de teren cu atâta dexteritate prin gropi adânci, demonstrând minuni ale măiestriei conducerii, încât pentru a urmări competiţia între ei sosesc admiratori din toată Moldova. În week-end-ul trecut trecut, la 6 și 7 iulie 2019, în preajma oraşului Nisporeni, a avut loc etapa a treia a Campionatului Național de Off-Road 2019. Pentru prima oară, echipa Master Lux pe o mașină Suzuki Vitara cu tracţiune integrală (pilot - Ruslan Harisov, navigator Evghenii Vinieri, ambii angajați ai centrului de anvelope Master Lux, Muncești) a urcat pe podium, câștigând locul 3 la categoria "Turism". Îi felicităm pe colegii noștri pentru acest rezultat și le dorim vict

Experții Master LUX recomandă: Top cinci anvelope de vară în 2019 pentru microbuze

11.07.2019

Experții Master LUX recomandă: Top cinci anvelope de vară în 2019 pentru microbuze

Vara este în plină desfășurare, iar experții MasterLux au selectat cele mai interesante oferte și produse noi ale anului pe piața anvelopelor de vară și de toate anotimpurile pentru microbuze. Trei modele de anvelope de vară și două modele de anvelope pentru toate sezoanele participă la evaluare. Lassa Transway - model de anvelope de vară pentru microbuze și alte vehicule de capacitate mică cu design simetric nedirecționat. Modelul a apărut anul trecut în sortimentul mărcii turcești Lassa. Caracteristica principală a modelului este siguranța funcționării pe suprafețele rutiere uscate și umede. Anvelopele Lassa Transway ajută la optimizarea consumului de combustibil și au un efect pozitiv asupra traficului vehiculului. Lassa Transway 2 – Acestea sunt unele dintre cele mai bune anvelope de vară pentru un microbuz sau o autocamionetă de tip comercial. Modelul Transway 2 este special conceput pentru transportul confortabil și sigur de pasageri și mărfuri. Caracteristicile sale principale sunt manevrabilitatea ușoară pe o suprafață uscată, un nivel ridicat de rezistență la acvaplanare și o frânare rapidă și eficientă.

Cinci cele mai bune anvelope de vară din anul 2019 pentru vehicule de teren de la experții Master LUX

29.05.2019

Cinci cele mai bune anvelope de vară din anul 2019 pentru vehicule de teren de la experții Master LUX

Experții Master LUX au selectat cele mai interesante oferte din noutățile anului 2019 de pe piața anvelopelor pentru mașini de teren. Modelul Lassa Competus H / P pentru vehicule de teren are un caracter "urban" clasic: cele mai bune performanțe de aderență la drum și un șofat liniștit și confortabil pe asfalt. În plus, acestea au un design sportiv al benzii de rulare și asigură o mai bună aderență pe suprafațe rutiere umede și uscate. Lassa Competus H / L - anvelope de vară pentru autoturisme și vehicule de teren cu caracteristici echilibrate, pentru șofat dinamic atât în condiții urbane, cât și în condiții off-road. Desenul benzii de rulare a anvelopei, care constă din blocuri mari, garantează o bună manevrabilitate off-road a mașinii. Colțurile ascuțite ale lamelelor asigură o mai bună aderență pe suprafața drumului, iar canalele longitudinale asigură stabilitate în timpul deplasării. Lassa Competus A / T - anvelopă pentru utilizare în orice sezon în condiții dificile de drum, pentru camioane ușoare și vehicule de teren. Abrevierea "A / T" înseamnă "orice suprafață". Anvelopele Lassa Competus

Topul celor cinci anvelope de vară ale anului 2019 pentru urbe  de la experții Master LUX

08.05.2019

Topul celor cinci anvelope de vară ale anului 2019 pentru urbe de la experții Master LUX

Experții Master LUX au făcut o selecţie de top a cinci modele noi de anvelope după raportul excelent preț / performanță. Trei dintre modele intră în segmentul de preţ mediu, două - în premium. Modelul Lassa Greenways  a fost lansat în 2018. El este o alegere excelentă pentru cei care apreciază confortul, şofatul domol şi liniștit.  În plus, Lassa Greenways garantează siguranță, performanță maximă și economie.  Dezvoltatorii au creat anvelope ecologice, conforme tuturor exigenţelor stabilite directivele UE. Modelul Lassa Driveways este destinat amatorilor de senzaţii tari.  Aceste cauciucuri sunt perfect echilibrate, ceea ce oferă un avantaj la intrarea în curbă. Anvelopele oferă o aderență excelentă, rezistență la uzură prematură și rezistență redusă la rulare. Amestecul inovator din cauciuc al anvelopei Lassa Driveways a permis să fie redusă greutatea pneului. În plus, Lassa Driveways a înregistrat performanţe la capitolul scăderea nivelului de vibrații și sporirea nivelului de confort. Tigar UItra   High Performance – o noutate a mărcii subsidiare

Master Lux prezintă noul model de anvelope Lassa Competus H/P2 pentru SUV

05.04.2019

Master Lux prezintă noul model de anvelope Lassa Competus H/P2 pentru SUV

Lassa a lansat un nou model de anvelope de vară pentru vehicule cu practicabilitate sporită (SUV). Modelul Lassa Competus H/P2 a fost prezentat pentru prima dată la expoziții anul trecut, în același timp cu anvelopele Multiways и Snoways 4. Noua anvelopă poartă denumirea Lassa Competus H/P2 și a înlocuit modelul anterior - anvelopele de vară Lassa Competus H/P. În noul model, inginerii Brisa Bridgestone Sabanci au îmbunătățit cu 75% manevrabilitatea automobilului pe suprafețe alunecoase și au mărit cu 50 la sută performanţele anvelopei la frânare. Toate acestea au fost realizate fără a afecta calităţile de aderare a anvelopelor de vară Lassa Competus H/P 2 la un drum uscat. În plus, inginerii companiei au realizat o creștere semnificativă a eficienței consumului de combustibil al autovehiculului la utilizarea acestor anvelope. TÜV SÜD, o companie de experți, a efectuat o testare comparativă a anvelopelor Lassa Competus H/P2 cu pneuri de vară americane, italiene și sud-coreene de aceeași dimensiune. Rezultatele testului confirmă faptul că Lassa este semnificativ superioară tuturor concurenților s

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749