Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau


Master Lux prezintă în Moldova anvelopele de iarnă Kumho WP51

02.11.2018

Master Lux prezintă în Moldova anvelopele de iarnă Kumho WP51

Kumho WP51 este o anvelopă de fricțiune, montată la autoturisme pentru perioada iernii, care are o serie de caracteristici excelente de rulare. Această anvelopă a trecut cu succes zeci de teste, efectuate de cele mai cunoscute publicații de automobile și a dobândit aprecierea automobiliştilor. Astfel, conform testelor revistei Auto Zeitung (Germania), anvelopele Kumho WP51 au înregistrat rezultate admirabile în comparație cu 13 anvelope din segmentele premium și mediu. La frânare pe asfalt umed, distanța de frânare a WP51 de la 100 la 0 km pe oră a fost de 70 de metri. În ceea ce privește manevrabilitatea autoturismelor pe asfalt umed, Kumho WP51 se numără printre primele cinci pneuri din clasa sa. Perioada timpului de rulare este cu numai 1,7 secunde mai lungă decât la cea mai bună anvelopă la acest indicator. La capitolul slalomul pe o suprafață uscată, WP51 se clasează printre lideri: viteza medie de slalom pe asfalt uscat este de 60 de kilometri pe oră (locul 3 în testele Auto Zeitung). Iar în ceea ce priveşte nivelul zgomotului , anvelopele coreene, de asemenea, au demonstrat rezultate destul de a

Cupa Federaţiei la autocros 2018. Cum a fost?

01.11.2018

Cupa Federaţiei la autocros 2018. Cum a fost?

La 28 octombrie, de ziua profesională a automobilistului a avut loc finala Campionatului Național la Autocros.  51 de piloți din Moldova, România, Ucraina, Ungaria și Israel au participat la cursa finală a Cupei Federației. În acest an, spectacolul sportiv a fost vizionat de un număr record de telespectatori. Autocros-ul este cel mai spectaculos gen de sport auto din ţara noastră. În cadrul lui sunt utilizate numai mașini special pregătite pentru realizarea de către  piloți a celor mai riscante trucuri. În timpul unei lupte intense pe o pistă cu colțuri ascuțite și derapaje, în nori de praf, mașinile de curse de multe ori, în plină viteză,  „zboară” de pe pistă, se răstoarnă și se deteriorează. Evacuatorul nu o dată a trebuit să intervină pentru a elibera traseul de automobilele accidentate. Traseul pentru etapa finală la autocros este tradițional, pista este situată la doi kilometri nord de Chișinău. Piloții din străinătate susţin că pista n-a fost deloc ușoară. Vălătucii de praf negru, care le împiedică sportivilor să ţină controlul  situației de pe pistă, adesea îi să ia decizii intuiti

Master Lux prezintă anvelope noi Michelin și Lassa 2018-2019

30.10.2018

Master Lux prezintă anvelope noi Michelin și Lassa 2018-2019

Michelin Sub banner-ul mărcii sale principale, inginerii francezi, alături de noul model al anului 2017 pentru modelele de autoturisme Michelin Pilot Alpin 5, produc şi un model actualizat Pilot Alpin pentru vehicule off-road Michelin Pilot Alpin 5 SUV. Din acest sezon, încep vânzările de anvelope de iarnă pentru autoturisme de modele europene - Michelin Alpin 6. La producerea acestor anvelope, este folosită pentru prima dată cea mai nouă tehnologie EverGrip. Aceasta a mărit radical fiabilitatea caracteristicilor de cuplare ale benzii de rulare a anvelopei. Producătorul francez promite că proprietățile de cuplare ale anvelopei sale vor dura un timp foarte lung, chiar până la ultimul kilometru al cursei. Lassa Compania turcă Lassa lansează vânzările unei noi generații de Lassa Iceways 2 este un model pentru condițiile de iarnă cu un desen al benzii de rulare, care seamănă cz anvelopele Bridgestone Ice Cruiser 7000. Nimic neobișnuit în asta. La urma urmei, campania Brisa, care produce anvelope sub brandul Lassa în Turcia, este acționar al întreprinderii mixte cu Bridgestone. Caracteristica principală a mod

DRAG RACING LASSA SUPER CUP!!!

11.10.2018

DRAG RACING LASSA SUPER CUP!!!

AEROPORTUL «BĂLȚI-LEADOVENI», UN SFERT DE MILĂ – ZBOR NORMAL! În ultima duminică a lunii septembrie, aeroportul «Bălți - Leadoveni», uitat de avioane și oameni, a primit o a doua suflare. Fiind pătruns de vuietul motoarelor, acesta strălucea în culori sclipitoare, răsunând cu vocile a mii de oameni. Motivul acestei renașteri temporare a fost finalul 2018 de Drag-Racing, care a adunat piloți experimentați din mai multe țări și un număr mare de suporteri. Stop! Se pare, că primul paragraf provoacă mai multe semne de întrebare decât oferă răspunsuri? Ei bine, acestă problemă poate fi soluționată. Așa deci, «Unde?», «Ce?», «Pentru ce?» și, cel mai important, «Cum a avut loc aceasta?». Vă vom răspunde pe rând la toate întrebările. «Unde?» AEROPORT În Moldova există un asemenea loc, unde se pot filma, probabil, filme despre civilizația umană dispărută … Aeroportul «Bălți-Leadoveni» - reprezenta, odinioară, porțile aeriene prospere ale capitalei de nord a MSSR. Pista de decola

Managerii de la Master LUX au studiat avantajele globale ale brandului Michelin

09.10.2018

Managerii de la Master LUX au studiat avantajele globale ale brandului Michelin

La data de 4 octombrie trainerii internaționali Michelin au familiarizat directorii filialelor și managerii companiei Master LUX cu inovaţiile corporaţiei Michelin, ce au ca scop sporirea atractivităţii anvelopelor oferite clienţilor. Astfel, pe linia brandului Riken (din segmentul mediu de prețuri al familiei Michelin) a fost extinsă seria de tipodimensiuni ale anvelopelor pentru camioane. Inginerii companiei au îmbunătățit proprietățile de rulare ale diferitor modele Riken, iar unul dintre "butoaie" a fost proiectat de la zero. Brandul Riken este relativ nou pe piaţa Moldovei. Din acest motiv, managerii Michelin au organizat o reuniune pentru clienţii mari, pentru a discuta cu aceştia, în special, programul de garanţie. Anvelope Michelin pentru camioane sunt recunoscute ca fiind cele mai bune în lume. Prin urmare, fiecare dolar investit în Michelin, este justificat în totalitate. Anvelopele Michelin funcționează la fel de eficient pe tot parcursul vieții sale. Calculând kilometrii parcurși și eficiența energetică, vom constata că anvelopele Michelin sunt mai profitabile în comparaţie cu ale concu

Premiorri ViaMaggiore Z Plus - anvelope de iarnă pentru autoturisme, concepute pentru ierni aspre

03.10.2018

Premiorri ViaMaggiore Z Plus - anvelope de iarnă pentru autoturisme, concepute pentru ierni aspre

Master LUX prezintă modelul de ultimă oră pentru iarnă al uzinei Rosava-Premiorri ViaMaggiore Z Plus. Brandul Premiorri aparţine celui mai mare producător de anvelope din Ucraina, apreciat pentru linia de anvelope moderne și de înaltă calitate la standarde europene, la fabricarea cărora sunt folosite soluţii tehnologice și materiale moderne. Familia de anvelope Premiorri este orientată spre pieţele europene şi face concurenţă altora din contul prețurilor atractive la un nivel ridicat de calitate. Modelul Z Plus întruchipează realizarea obiectivului pe care şi l-a propus compania în materie de calitate, siguranță și fiabilitate. Acest model este conceput pentru iernile de tip scandinav, capabil să facă față oricăror intemperii cu căderi de zăpadă și troiene. La proiectarea anvelopelor Z s-a mizat pe caracteristicile excepţionale de tracțiune şi aderenţă la temperaturi scăzute. Inginerii i-au adus această prioritate prin consolidarea cadrului, aplicarea compuşilor moderni de siliciu în compoziția de cauciuc și dezvoltarea unei benzii de rulare asimetrice. Elementele construcţiei anvelopei Premiorri ViaMaggiore Z

Vă invităm la finala competiţiei de curse Drag Racing Lassa Super Cupa 2018!

20.09.2018

Vă invităm la finala competiţiei de curse Drag Racing Lassa Super Cupa 2018!

Toți fanii de curse pentru accelerare, șoferii profesioniști, automobiliştii amatori sunt invitați la finala 2018 de drag rasing! Cursa va avea loc pe data de 30 septembrie, în apropierea municipiului Bălți, pe teritoriul Aeroportului Leadoveni (9 km de la bariera orașului, lângă satul Corlăteni). Începutul este la ora 10:00. Intrarea - 50 lei. Piloţii noștri de drag rasing sunt succesorii demni ai marilor hot rod-uri din trecut, care organizau curse de accelerare pe fundul secat al lacului Mojave din California, depășind limita de viteză de 10, 9 și apoi 8 secunde pe o fantastică ¼ mile. Drag Racing Lassa Super Cup - este o cursa pentru ¼ mile (402 metri) pe pista aeroportului "Bălţi - Leadoveni". În cursă s-au încadrat 40 de participanți din Moldova, România și Ucraina, calificaţi la clasele Street și Pro, cu hot-rod-uri, ce au o capacitate a motorului de la doi la cinci litri. În fiecare cursă, implicate în mod tradițional sunt două mașini, care dau start cu accelerare maximă și se îndreaptă spre finiş în vălătuce de fum, făcând scrum anvelopele noi și

Lassa Multiways - anvelopă multisezon pentru autoturisme de ultimă generație

26.07.2018

Lassa Multiways - anvelopă multisezon pentru autoturisme de ultimă generație

Cea mai recentă elaborare a corporației Lassa a fost prezentată la expoziția de profil din Köln - 2018. Lassa Multiways sunt anvelope multisezon, cu caracteristici pretabile, mai degrabă, perioadei de iarnă. Desenul benzii de rulare este împrumutat de la anvelopele de iarnă Lassa Snoways Era. Noutatea constă în structura și compoziția nouă a amestecului de cauciuc, care i-au atribuit cauciucului proprietăți multisezon.  Anvelopele Lassa Multiways corespund ideal pentru iernile moldovenești. Producătorul le-a creat, în principal, pentru ierni relativ moi și umede, cu temperaturi medii de 5-10 grade. În astfel de condiții, Multiways își demonstrează cele mai bune calități - nu își pierd caracteristicile de siguranță în comparație cu anvelopele sută la sută de iarnă, funcționează perfect pe zăpada umedă și chiar depășesc conform caracteristicilor lor de frânare atât pe suprafeţe uscate, cât și umede un şir  de modele de iarnă Lassa. În comparație cu Snoways Era, banda de rulare Multiways conţine mai multe blocuri, care permit prelucrarea unei cantităţi mai

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749