Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau


Lassa sporeşte producția de anvelope de iarnă Snoways 4

22.09.2020

Lassa sporeşte producția de anvelope de iarnă Snoways 4

Potrivit experților, „în condiții de zăpadă și asfalt umed, Lassa Snoways 4 prin caracteristicile sale depășește predecesorul, modelul Lassa Snoways 3, precum și 99% din concurenții din segmentul său de preț”. În sezonul de iarnă 2020/2021, Lassa Snoways 4 este disponibil în Moldova în 11 dimensiuni standard, pentru roți de la 14 la 18 inci (R14-R18)   Concepute pentru temperaturi joase și zăpadă mai adâncă, cauciucurile de iarnă Lassa Snoways 4 trebuie încălţate  din momentul când observaţi că scoateţi „aburi” pe gură. Şi, corespunzător, ar trebui să scoateți anvelopele de iarnă atunci când dimineaţa, aerul expirat nu mai abureşte.   Modelul Lassa Snoways 4 este conceput pentru conducătorii auto care doresc ca roţile maşinilor lor să înregistreze o aderență maximă pe zăpadă și gheață, fără inconvenientul utilizării anvelopelor de iarnă cu crampoane.   Aceste anvelope au un compus din cauciuc inovator, un design direcțional al benzii de rulare, care îmbunătățește semnificativ manevrabilitatea în condi

Master LUX prezinta Michelin Pilot Sport 4

13.08.2020

Master LUX prezinta Michelin Pilot Sport 4

Rețeaua centrelor de anvelope Master LUX prezintă Michelin Pilot Sport 4 - o anvelopă de vară, clasa ultrapremium de mare viteză. Anvelopa are un desen de rulare asimetric și este concepută pentru mașini performante și mașini sport. Anvelopa Pilot Sport 4 oferă mașinii o manevrabilitate extrem de bună și o aderență excelentă.    Modelul este dotat cu o construcție hibridă din nylon și fibre de aramidă, pentru a asigura o reacţie extra-precisă la modificările poziţiei volanului. Anvelopele Michelin Pilot Sport 4 se adaptează rapid la toate condițiile. În același timp, plasturele de contact al anvelopei cu drumul rămâne stabil, chiar dacă sarcinile sunt de lungă. Compusul unic de cauciuc și canelurile adânci garantează o aderenţă excepțională a anvelopei la suprafața drumului și o scurgere instantanee a apei pentru a preveni acvaplanarea în condiții de ploaie, inclusiv viraje. Michelin Pilot Sport 4 deține în mod constant poziția de lider în toate ratingurile, obţinând în mod constant calificativul „Recomandat în mod special”. Cumpărătorii de anvel

Michelin lansează producția industrială a anvelopelor cu senzori termici Connect

24.07.2020

Michelin lansează producția industrială a anvelopelor cu senzori termici Connect

Cu doi ani în urmă, la expoziția de la Köln, inginerii Michelin au demonstrat cea mai recentă tehnologie Connect, pentru care au obţinut premiul „Inovația Anului”. Anvelopele cu această funcție transmit șoferului informații despre starea anvelopelor în timp real. Acum această tehnologie a intrat în faza de producție industrială. Prima mașină sport care va fi echipată cu pneuri Michelin Pilot Sport Cup 2 CONNECT va fi mașina de curse BMW M2 produsă în serie. Anvelopa sport Pilot Sport Cup 2 CONNECT are acum un conector pentru senzorul special Track Connect, care monitorizează temperatura cauciucului - cel mai important indicator al anvelopei la viteze mari. Anvelopele CONNECT Michelin Pilot Sport Cup 2 CONNECT sunt potrivite pentru toate tipurile de mașini de înaltă performanță și mașini sport, care dezvoltă o putere de la 200 la 750 CP și pot fi utilizate atât pe o pistă de curse dedicată, cât și pe piste publice în proporție de 80/20. Michelin Pilot Sport Cup 2 poate fi considerată, pe bună dreptate, anvelopa inteligentă nr. 1, pe care producătorul auto (în speţă, BMW)

Master LUX prezintă o gamă largă de baterii de acumulatoare Forse de la 55 până 225 amperi oră

03.07.2020

Master LUX prezintă o gamă largă de baterii de acumulatoare Forse de la 55 până 225 amperi oră

Bateria de acumulatoare Forse este produsă de concernul ucrainean ISTA. Forse este o linie premium din seria de modele ISTA. Pentru producerea bateriilor de acumulatoare  Forse se folosesc doar materiale de înaltă rezistență și cele mai noi tehnologii ale uzinei. După cum afirmă însuşi producătorul, Forse este concepută special pentru amatorii de baterii puternice și de încredere. Această baterie este cea mai potrivită pentru autoturisme și camioane cu o mulțime de echipamente electrice. Scaune încălzite, navigator, muzică,  faruri, iluminare suplimentară - Forse rezistă cu ușurință la orice sarcini. Rețeaua Master LUX oferă o gamă largă de baterii de acumulatoare Forse - de la 55 la 225 amperi oră. Orice versiune Forse, spre deosebire de concurenți, are un curent de intrare crescut. Care sunt avantajele bateriilor de acumulatoare Forse faţă de concurenți? Curentul de intrare este mai mare Carcasa bateriei e mai durabilă Bateria poate rezista la temperaturi cuprinse între minus 50 și plus 100 de grade Autodescărcarea bateriei Forse este minimă Consumă mai puţină apă

Producătorul de anvelope Lassa - unul dintre liderii mondiali în producția de mediu

19.06.2020

Producătorul de anvelope Lassa - unul dintre liderii mondiali în producția de mediu

În acest an, Brisa, producător de anvelope cu brandul Lassa, a fost declarată singura companie turcească care a fost printre liderii mondiali cu ratingul „A” în domeniul producției eficiente din punct de vedere ecologic, rating alcătuit de British Carbon Disclosure Project. Brisa realizează pas cu pas programul de combatere a schimbărilor climatice, concentrându-se, în principal, pe mediu. Pașii făcuți de Brisa au o mare însemnătate socială și de mediu în abordarea problemei încălzirii globale. Fabricile de anvelope Brisa implementează soluții, care reduc emisiile și dezvoltă noi ecosisteme pentru utilizarea productivă a energiei și a apei. În ultimii 10-15 ani, Brisa a redus emisiile de carbon cu 31%, consumul de apă - cu 53% și consumul de energie - cu 40%.

Master Lux prezintă un nou produs - anvelopele Dunlop SP 247 pentru remorci de camioane

12.06.2020

Master Lux prezintă un nou produs - anvelopele Dunlop SP 247 pentru remorci de camioane

Pentru prima dată în Moldova, a apărut anvelopa All Season pentru camioane Dunlop SP 247. Este o noutate absolută, care a substituit modelul SP 246 din gama de modele Dunlop. Dunlop SP 247 este o anvelopă pentru camioane all season, din clasa premium, proiectată pentru axe de rulare liberă (remorci și semiremorci). Producătorul și-a propus să mărească kilometrajul, să îmbunătățească funcționarea în orice condiții și să facă fiecare kilometru mai ieftin. Spre deosebire de modelul anterior - SP 246, noul model Dunlop SP 247 este o anvelopă 100% all-weather (pentru orice condiții meteorologice) și este marcată 3PMSF, ceea ce permite utilizarea acestui cauciuc în condiții de iarnă blândă. Acest model este la fel de bun pe autostrăzi și în medii urbane. Rezistența la rulare a acestui model este redusă, astfel încât demonstrează o eficiență energetică mai mare. Amestecul modern de cauciuc se răcește mai repede, ceea ce duce la reducerea abraziunii și la creșterea kilometrajului. Cadrul ranforsat protejează bine anvelopa de denivelări pe secțiuni accidentate ale drumurilor. Adâncimea lamel

Lassa Multiways-C: anvelope „robuste și modeste”, care prin capacitatea lor depășesc, cu siguranță, „concurentele” brandurilor arhicunoscute

26.05.2020

Lassa Multiways-C: anvelope „robuste și modeste”, care prin capacitatea lor depășesc, cu siguranță, „concurentele” brandurilor arhicunoscute

După cum știți, în segmentul anvelopelor comerciale este dificil să arunci praf în ochi prin lansarea unei publicități frumoase sau a unei benzi de rulare la modă. Rezistența la uzură, durabilitatea, capacitatea de transport reală și kilometrajul sunt parametrii care trebuie dovediți. Cererea din ce în ce mai mare de anvelope comerciale Lassa este cea mai bună dovadă că această anvelopă susţine examenul „cu brio”. Nu puneţi la îndoiala marca Lassa chiar dacă sună modest alături de branduri Premium, precum Michelin, Continental, Goodyear. Lassa Multiways-C este o anvelopă de toate anotimpurile pentru vehicule comerciale proiectată la Centrul Tehnologic Brisa Bridgestone, coproprietar al Lassa. Iar asta înseamnă că Multiways-C, noutatea anului 2019, include cele mai bune tehnologii japoneze. Anvelopele de toate anotimpurile Lassa Multiways-C sunt, pe drept cuvânt, în măsură să concureze pentru titlul de cele mai bune. Sunt formidabile prin capacitățile de aderență atât pe suprafețe uscate, cât și pe cele umede. Aceste anvelope sunt capabile să ofere siguranță controlată la depla

Anvelope de vară Driveways - modelul pilot de la Lassa

19.05.2020

Anvelope de vară Driveways - modelul pilot de la Lassa

Master LUX prezintă anvelope Lassa Driveways pentru autoturisme. Aceasta, s-ar putea spune, este anvelopa-lider pentru deplasarea zi de zi de la Brisa Corporation, filiala turcă a concernului japonez Bridgestone. Ce o face atât de bună? Pentru început, vom menţiona că Lassa Driveways este o anvelopă asimetrică de vară. Banda de rulare asimetrică este întotdeauna un avantaj. Ea denotă un nivel mai avansat al tehnologiei. Fiecare zonă a benzii acţionează în mod specializat. Partea exterioară este responsabilă de manevrabilitatea pe o suprafață de drum uscată, partea interioară pentru cea umedă. Prin urmare, anvelopa Lassa Driveways vă oferă un control excelent pe drum în orice vreme. Ce altceva putem spune despre modelul Lassa Driveways? În primul rând, este remarcabilă prin compoziția tehnologică a materialului. Acesta este un compus din cauciuc de generație nouă. În al doilea rând, aceste anvelope funcţionează în regim fără zgomot. Anvelopele asimetrice sunt, în principiu, întotdeauna confortabile acustic. În al treilea rând, modelul Driveways are o rezistență r

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749