Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau


Managerii Master Lux s-au familiarizat cu avantajele celei mai noi tehnologii Goodyear

19.02.2019

Managerii Master Lux s-au familiarizat cu avantajele celei mai noi tehnologii Goodyear

La 14 februarie 2019, reprezentanții Goodyear au organizat un seminar la Chișinău pentru comercianții cu amănuntul şi reprezentanții regionali ai Master LUX și Agropiese despre avantajele globale ale anvelopelor Goodyear. Instructorii Goodyear au vorbit despre cele mai recente tehnologii folosite de cel mai mare producător de anvelope din lume. Sarcina principală a trainingului este de a instrui managerii să selecteze anvelopele, pe baza nevoilor clientului și a caracteristicilor funcționale ale anvelopei, astfel încât cele mai recente tehnologii Goodyear să-și dezvăluie toate avantajele la maxim. În 2019, Goodyear oferă următoarele modele noi pentru autoturisme: Eagle F1 Asymmetric 5 Eagle F1 Super Sport Eagle F1 Super Sport R Eagle F1 Super Sport RS Rețeaua centrelor de anvelope Master LUX este distribuitorul oficial al brandurilor de anvelope Goodyear și Dunlop în Moldova. Reprezentanții regionali Goodyear au menţionat rezultatele excelente ale Master LUX. La reuniunea anuală internațională a dealerilor Goodyear, care a avut loc în perioada 18-19 ianuarie la București, Master LUX a fost desemnat cel m

Anvelopele multisezon de la Master Lux - o soluție atractivă  pentru iernile moldovenești

07.02.2019

Anvelopele multisezon de la Master Lux - o soluție atractivă pentru iernile moldovenești

Iernile moldoveneşti se caracterizează printr-o climă blândă, cu variaţii mici de temperatură. O bună parte a iernii și, mai ales, în februarie, drumurile noastre nu sunt acoperite de zăpadă, ci mai degrabă seamănă cu revărsările de primăvară. De aceea anvelopele multisezon sunt, probabil, cea mai bună soluție pentru clima noastră în această perioadă a anului. Ele asigură aderenţa cu suprafața drumului în timpul unei eventuale ninsori și, în același timp, pot face faţă oricăror schimbări bruște de temperatură și sosirii neașteptate a primăverii. Rețeaua de centre de anvelope Master Lux oferă o gamă largă de anvelope multisezon de la cei mai buni producători mondiali. Cel mai bun brand de anvelope din lume, Michelin, oferă în Moldova modelul multisezon CrossClimate, iar corporația Lassa oferă cea mai recentă elaborare, anvelopele pentru toate anotimpurile Multiways. Michelin CrossClimate este o anvelopă multisezon pentru autoturisme potrivite în egală măsură pentru carosabilul din timpul iernii şi din timpul verii. Modelul este special conceput pentru ierni blânde, cum ar fi cele

 Master LUX – cel mai bun dealer al produselor Goodyear și Dunlop în Moldova al anului 2018

23.01.2019

Master LUX – cel mai bun dealer al produselor Goodyear și Dunlop în Moldova al anului 2018

În perioada 18-19 ianuarie a avut loc o întrunirea internaţională anuală a dealerilor oficiali Goodyear și Dunlop, care reprezintă produsele companiei în țările lor. Goodyear este unul dintre cei mai vechi și cei mai mari producători de anvelope din lume. Mai mult de o sută de reprezentanți Goodyear din diferite țări au luat parte la reuniunea dealerilor. La adunarea distribuitorilor a fost făcut bilanţul activităţii pe parcursul anului ce s-a scurs, de asemenea au fost determinate planurile și pronosticurile pentru anul 2019. La întâlnire au participat reprezentanți ai companiei Master Lux, distribuitorul oficial al brandurilor de anvelope Goodyear și Dunlop în Moldova. Reprezentanţii corporaţiei Goodyear au remarcat rezultate excelente ale Master Lux. Compania noastră a fost declarată drept cel mai bun distribuitor de anvelope de autoturisme Goodyear și Dunlop în Moldova. Master LUX este distribuitorul oficial a zeci de branduri vestite de cauciucuri în Republica Moldova. Datorită standardelor de comerţ și service introduse, companiei i s-a conferit în mod repetat titlul de cel mai bun dealer

Soluţie antigel pentru curăţarea parbrizului Eurol Screenwash Lemon: inofensivă pentru oameni şi automobil

11.01.2019

Soluţie antigel pentru curăţarea parbrizului Eurol Screenwash Lemon: inofensivă pentru oameni şi automobil

În reţeaua Master Lux este disponibilă o gamă largă de soluţii antigel pentru curăţarea parbrizului la un preţ accesibil. Printre cele mai bune produse de acest gen se remarcă Eurol Screenwash Lemon. Este o soluţie calitativă pentru spălarea parbrizului, rezistentă la frig (până la – 22oC), care asigură alunecarea ușoară, fără vibraţii, a ștergătoarelor pe sticlă, nu deteriorează cauciucul, vopselele și policarbonații. Soluţia Eurol Screenwash Lemon este fabricată pe bază de etanol. Ea nu conţine componente şi adaosuri de metanol, este inofensivă pentru sănătatea conducătorului auto şi pentru pasageri, fapt confirmat prin certificatul DEKRA (obţinut după certificare de mediu în Germania). Soluţia emană o aromă de lămâie, plăcută şi neobsedantă. Produsul Eurol Screenwash Lemon este disponibil în recipiente de 2 şi 5 litri. Master LUX este dealerul exclusiv al companiei Eurol în Moldova.

Lassa și Bridgestone au lansat o uzină „inteligentă” de anvelope în Aksaray, folosind realitatea virtuală

19.12.2018

Lassa și Bridgestone au lansat o uzină „inteligentă” de anvelope în Aksaray, folosind realitatea virtuală

În decembrie 2018, producătorul de anvelope Lassa, Brisa Corporation, a dat în exploatare a doua întreprindere în Aksaray. La crearea acesteia, inginerii pentru prima dată în Turcia au aplicat o serie de cele mai noi tehnologii mondiale: linii de producție și de transport robotizate, realitate augmentată, cele mai severe standarde de mediu și un concept de rebut zero. Platforma cyber ultramodernă permite supravegherea procesului de producere practic de la distanță. Datorită procesării unui volum imens de date, sistemul permite crearea condițiilor optime pentru producerea, transportul și depozitarea anvelopelor. Eficiența energetică a întreprinderii din Aksaray este cu 30% mai mare decât cea a întreprinderilor tradiționale de anvelope. La întreprindere vor activa 700 de ingineri, tehnologi și muncitori. Uzina Brisa din Aksaray este capabilă să producă anual peste patru milioane de anvelope pentru autoturisme și camioane de capacitate mică cu brandurile Lassa și Bridgestone. Acum, producția totală Brisa va atinge cota de 15 milioane anvelope pe an. Brisa este o întreprindere mixtă a concern

Master Lux prezintă în Moldova anvelopele de iarnă Kumho WP51

02.11.2018

Master Lux prezintă în Moldova anvelopele de iarnă Kumho WP51

Kumho WP51 este o anvelopă de fricțiune, montată la autoturisme pentru perioada iernii, care are o serie de caracteristici excelente de rulare. Această anvelopă a trecut cu succes zeci de teste, efectuate de cele mai cunoscute publicații de automobile și a dobândit aprecierea automobiliştilor. Astfel, conform testelor revistei Auto Zeitung (Germania), anvelopele Kumho WP51 au înregistrat rezultate admirabile în comparație cu 13 anvelope din segmentele premium și mediu. La frânare pe asfalt umed, distanța de frânare a WP51 de la 100 la 0 km pe oră a fost de 70 de metri. În ceea ce privește manevrabilitatea autoturismelor pe asfalt umed, Kumho WP51 se numără printre primele cinci pneuri din clasa sa. Perioada timpului de rulare este cu numai 1,7 secunde mai lungă decât la cea mai bună anvelopă la acest indicator. La capitolul slalomul pe o suprafață uscată, WP51 se clasează printre lideri: viteza medie de slalom pe asfalt uscat este de 60 de kilometri pe oră (locul 3 în testele Auto Zeitung). Iar în ceea ce priveşte nivelul zgomotului , anvelopele coreene, de asemenea, au demonstrat rezultate destul de a

Cupa Federaţiei la autocros 2018. Cum a fost?

01.11.2018

Cupa Federaţiei la autocros 2018. Cum a fost?

La 28 octombrie, de ziua profesională a automobilistului a avut loc finala Campionatului Național la Autocros.  51 de piloți din Moldova, România, Ucraina, Ungaria și Israel au participat la cursa finală a Cupei Federației. În acest an, spectacolul sportiv a fost vizionat de un număr record de telespectatori. Autocros-ul este cel mai spectaculos gen de sport auto din ţara noastră. În cadrul lui sunt utilizate numai mașini special pregătite pentru realizarea de către  piloți a celor mai riscante trucuri. În timpul unei lupte intense pe o pistă cu colțuri ascuțite și derapaje, în nori de praf, mașinile de curse de multe ori, în plină viteză,  „zboară” de pe pistă, se răstoarnă și se deteriorează. Evacuatorul nu o dată a trebuit să intervină pentru a elibera traseul de automobilele accidentate. Traseul pentru etapa finală la autocros este tradițional, pista este situată la doi kilometri nord de Chișinău. Piloții din străinătate susţin că pista n-a fost deloc ușoară. Vălătucii de praf negru, care le împiedică sportivilor să ţină controlul  situației de pe pistă, adesea îi să ia decizii intuiti

Master Lux prezintă anvelope noi Michelin și Lassa 2018-2019

30.10.2018

Master Lux prezintă anvelope noi Michelin și Lassa 2018-2019

Michelin Sub banner-ul mărcii sale principale, inginerii francezi, alături de noul model al anului 2017 pentru modelele de autoturisme Michelin Pilot Alpin 5, produc şi un model actualizat Pilot Alpin pentru vehicule off-road Michelin Pilot Alpin 5 SUV. Din acest sezon, încep vânzările de anvelope de iarnă pentru autoturisme de modele europene - Michelin Alpin 6. La producerea acestor anvelope, este folosită pentru prima dată cea mai nouă tehnologie EverGrip. Aceasta a mărit radical fiabilitatea caracteristicilor de cuplare ale benzii de rulare a anvelopei. Producătorul francez promite că proprietățile de cuplare ale anvelopei sale vor dura un timp foarte lung, chiar până la ultimul kilometru al cursei. Lassa Compania turcă Lassa lansează vânzările unei noi generații de Lassa Iceways 2 este un model pentru condițiile de iarnă cu un desen al benzii de rulare, care seamănă cz anvelopele Bridgestone Ice Cruiser 7000. Nimic neobișnuit în asta. La urma urmei, campania Brisa, care produce anvelope sub brandul Lassa în Turcia, este acționar al întreprinderii mixte cu Bridgestone. Caracteristica principală a mod

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749