Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau


Anvelopele ECSTA HS52 au demonstrat proprietăți de rulare remarcabile.

16.04.2024

Anvelopele ECSTA HS52 au demonstrat proprietăți de rulare remarcabile.

Modelul sud-coreean de anvelope de vară Kumho ECSTA HS52 a intrat în top trei în urma recentului test de performanță al anvelopelor realizat de Clubul Automobilistic German (ADAC). Anvelopa de vară ECSTA HS52, concepută pentru drumurile și condițiile climatice europene, a ocupat locul trei în teste, după anvelopele Continental și Michelin. În test au fost comparate caracteristicile anvelopelor de vară (dimensiunea 215/55R17) de la 16 producători diferiți. Pe un automobil Volkswagen T-Roc, accentul principal în timpul testelor a fost pus pe siguranța conducătorului auto, care a inclus comportamentul pe drumuri umede și uscate, precum și echilibrul ecologic, care a acoperit distanța parcursă, rezistența la uzură, eficiența, nivelul de zgomot și ecologicitatea. Desenul protector al ECSTA HS52 are un model de blocuri, permițând anvelopei să mențină un nivel constant de aderență, iar blocurile rigide ale umărului au fost concepute pentru a îmbunătăți direcționarea și pentru a crește siguranța la conducere. Modelul ECSTA HS52 este deja disponibil pe rafturile centrelor de anvelope Master LUX - dealerul

REVOLuția Lassa: prezentăm modelul super-tehnologic Lassa Revola!

08.04.2024

REVOLuția Lassa: prezentăm modelul super-tehnologic Lassa Revola!

La începutul anului 2024, compania Lassa a prezentat inovația lor revoluționară - anvelopele de vară din segmentul confortului Lassa Revola. Etichetarea "Nextgen" ("Următoarea Generație") indică faptul că anvelopele utilizează numeroase tehnologii moderne, care în ansamblu au creat un produs de un nivel calitativ nou. Revola este primul model Lassa creat special pentru vehiculele electrice. Într-adevăr, Revola completează perfect vehiculele electrice și hibride, asigurând performanța și eficiența optimă pe fiecare kilometru de drum. Marcajul special de pe peretele lateral al anvelopelor EV-ready confirmă adaptarea Lassa Revola pentru vehiculele de acest tip. Cu toate acestea, ele se potrivesc și vehiculelor cu motoare cu ardere internă. Deoarece anvelopele Lassa Revola au demonstrat îmbunătățiri în aproape toți parametrii cheie. Revola oferă o aderență excelentă pe drumurile umede, confirmată de marcajul european "A". De asemenea, se remarcă prin distanța de frânare îmbunătățită pe suprafețe umede și uscate și confortul ridicat în timpul condusului. Dese

Master LUX a devenit dealer de baterii AKUMA în Moldova

04.04.2024

Master LUX a devenit dealer de baterii AKUMA în Moldova

Bateriile AKUMA sunt fabricate de FIAMM Energy Technology, de o companie multinațională angajată în producția și distribuția de baterii și acumulatori. FIAMM Energy Technology are numeroase birouri de vânzări și tehnice în Italia, Germania, Marea Britanie, Slovacia, Franța, Spania, Singapore, China etc. Bateriile AKUMA sunt un produs care oferă cel mai înalt nivel de fiabilitate, siguranță și confort. AKUMA oferă o pornire excelentă, o rezervă de energie suficientă pentru vehiculele moderne și o recuperare rapidă a energiei. Bateriile VORTEK și KOMFORT fără întreținere sunt fabricate folosind tehnologia clasică plumb-calciu, care reduce autodescărcarea atât în timpul depozitării, cât și în timpul inactivității pe termen lung a vehiculului. Seria VORTEK este cea mai modernă și avansată linie de baterii din punct de vedere tehnologic Bateriile VORTEK sunt certificate SPC (Safety Power). Sistemul de centralizare a gazelor a fost îmbunătățit pentru a finaliza condensarea particulelor de acid. Garnitura de etanșare din interiorul capacului protejează împotriva riscurilor. Ges

Lassa prezintă o nouă anvelopă  all season SUV – Lassa Competus A/T3

14.03.2024

Lassa prezintă o nouă anvelopă all season SUV – Lassa Competus A/T3

Lassa Competus A/T3 – anvelope universale pentru crossovere și SUV-uri. Noul model Lassa Competus A/T3 se remarcă prin combinația sa rară de versatilitate. Este pregătit atât pentru teste serioase pe teren deschis, cât și pentru conducere confortabilă și manevrabilă pe drumuri plane. Anvelopele sunt marcate AT (All Terrain), ceea ce înseamnă că pot fi folosite pe toate tipurile de suprafețe.   Modelul are o benză de rulare masivă cu pereți laterali întăriți. Pereții laterali Lassa Competus sunt întăriți evident atât vizual, cât și structural. Sunt proiectate pentru a face față impacturilor secundare severe în cele mai extreme condiții. Compusul de cauciuc a fost, de asemenea, îmbunătățit, făcând modelul și mai rezistent la uzură și la impact.   De asemenea, Competus A/T3 s-a dovedit a fi o anvelopă care se descurcă eficient pe suprafețele umede, datorită nivelurilor ridicate de aderență și drenajului eficient. Banda de rulare masivă, pereții laterali puternici, construcția interioară stabilă și un compus de cauciuc de înaltă calitate fac din

Lassa prezintă inovația: anvelopele comerciale Lassa Transway 3

01.02.2024

Lassa prezintă inovația: anvelopele comerciale Lassa Transway 3

Pe 24 ianuarie, corporația Brisa a prezentat noutatea pe piață - anvelopele de vară pentru vehicule ușoare sub denumirea de Lassa Transway 3. Modelul de a treia generație din seria Transway a suferit mai multe modificări importante, care au îmbunătățit calitățile sale de rulare în comparație cu versiunea anterioară. Principalele inovații vizează îmbunătățirea caracteristicilor și calităților de rulare în condiții dificile de drum.  Noul design al profilului a fost dezvoltat având în vedere necesitatea asigurării unui nivel înalt de siguranță în condiții de ploaie, viraje bruște și pe drumuri proaste. Lassa Transway 3 au acum o structură internă consolidată, ceea ce le face mai rezistente la impacturile puternice și la perforații. Extinderea profilului a încetinit uzura și a îmbunătățit manevrabilitatea.  Compoziția amestecului a fost de asemenea îmbunătățită. Noul amestec de cauciuc reduce distanța de frânare pe suprafețe uscate și asigură o aderență precisa pe suprafețe umede, sporind nivelul de siguranță. În același timp, aceste anvelo

Reducere de 5% la cumpărăturile online!

17.01.2024

Reducere de 5% la cumpărăturile online!

Stimați clienți, acum puteți beneficia de un avantaj suplimentar. Acum, la achizitionarea online, se aplică o reducere specială de 5%. Prin cumpărături online se înțeleg toate comenzile plasate de clienți în mod independent prin coșul de cumpărături, indiferent de metoda de plată aleasă. Campania este deschisă tuturor clienților, inclusiv persoanelor fizice și juridice. Promoția se aplică la anvelope, piese de schimb și componente, instrumente, baterii și uleiuri, cu excepția produselor din aceste categorii care participă la alte promoții. Această reducere nu se cumulează cu alte oferte promoționale.   

Anvelopele Michelin Pilot Alpin 5 au demonstrat cele mai bune rezultate în testul realizat de Tyre Reviews

06.12.2023

Anvelopele Michelin Pilot Alpin 5 au demonstrat cele mai bune rezultate în testul realizat de Tyre Reviews

Experții de la popularul canal american Tyre Reviews au efectuat o serie de teste la începutul sezonului de iarnă pe drumuri acoperite cu zăpadă, umede și uscate. Aceștia au comparat diferite tipuri de anvelope de iarnă pentru mașini, desfășurând mai multe teste pentru a determina cel mai bun model. În total, au fost evaluate 11 seturi de anvelope: • Bridgestone Blizzak LM005;  • Leao Winter Defender UHP;  • Continental WinterContact TS870P;  • Falken EUROWINTER HS02 PRO;  • Giti GitiWinterW2;  • Goodyear Ultragrip Performance 3;  • Hankook Winter I*Cept Evo 3;  • Kumho Wintercraft WP52;  • Michelin Pilot Alpin 5;  • Pirelli Cinturato Winter 2;  • Vredestein Wintrac Pro.  Ca mașină de test, a fost aleasă o limuzină BMW Seria 3, cu o manevrabilitate excelentă, dar care necesită o aderență maximă în sezonul de iarnă.  Prima probă a constat într-o călătorie pe zăpadă, în timpul căreia experții au evaluat manevrabilitatea mașinii cu fiecare set de anvelope, timpul de accelerare și de

Master LUX a devenit dealer oficial al Cooper Tires în Moldova

09.10.2023

Master LUX a devenit dealer oficial al Cooper Tires în Moldova

Portofoliul de mărci de anvelope al rețelei de centre de anvelope Master LUX a fost completat cu o marcă semnificativă și specială. Cooper este o companie cu o istorie îndelungată, care până în 2021 a fost printre TOP 20 producători de anvelope din lume, iar din 2021 a devenit parte a familiei Goodyear. Marca Cooper Tires oferă o gamă recunoscută de modele cu caracter american. Anvelopele sale pentru vehicule de teren sunt deosebit de renumite, inclusiv anvelopele de noroi specializate. Anvelopele Cooper sunt semnificativ mai accesibile decât anvelopele premium, fără a sacrifica calitatea, așa cum au confirmat numeroase teste autorizate. Sortimentul Master LUX pentru sezonul de iarnă 2023 include modele de iarnă și toate anotimpurile precum Cooper Weathermaster SA2+ Weathermaster WSC Discoverer Winter Discoverer AT3 Sport 2 Discoverer All season Această gamă de modele este prezentată într-un număr mare de dimensiuni standard. Detalii la consultanți.

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46