Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în oraÈ™ul ChiÈ™inău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. AtraÈ™i de sunetele muzicii È™i de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului È™i la scurt timp, podul propriu-zis cât È™i parapete înalte ale autostrăzii HânceÈ™ti s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spaÈ›iu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. ParticipanÈ›ii la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceÈ™tia vor reuÈ™i să parcurgă pista. În cadrul acestor competiÈ›ii nu veÈ›i urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanÈ›. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului È™i nici raliului. Să reuÈ™eÈ™ti să te depășeÈ™ti pe tine însuÈ›i nu este deloc mai uÈ™or decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exerciÈ›iul "garaj", (despre care mulÈ›i dintre cei care au susÈ›inut examenul pentru obÈ›inerea permisului de conducere, îÈ™i amintesc încă mult timp cu frică È™i cutremur), s-a transformat pe neaÈ™teptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliÈ›iei", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - È™oc, fiori È™i aÈ™teptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să priveÈ™ti de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au aÈ™ezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, poliÈ›iÈ™tii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viaÈ›a în pericol. Jos, numărul suporterilor, È™i a celor curioÈ™i era la fel de impresionant,  în aÈ™a-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliÈ›ie rutieră.

Partenerii și organizatorii

CompetiÈ›iile FederaÈ›iei de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a È›inut cont de toate: ArÈ™iță - apa minerală È™i umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, È™i chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufiÈ™urile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puÈ›in important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicaÈ›ie (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenÈ›i doar reprezentanÈ›ii consiliului de arbitri, ale căror atribuÈ›ii includeau nu doar controlul timpului È™i desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci È™i acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanÈ›a" cu brigada de medici È™i maÈ™ina de pompieri cu echipa de profesioniÈ™ti.

Organizarea automo-slalomului la nivel este È™i rezultatul parteneriatului FederaÈ›iei de Automobilism cu clubul BMW È™i sponsorul general - reÈ›eaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor È™i centrele de anvelope Master LUX, care È™i-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren È™i uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone È™i a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme È™i de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze È™i a preÈ›ului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloÈ›i. Anume piloÈ›i, ci nu conducători auto, sunt numiÈ›i aceÈ™ti profesioniÈ™ti adevăraÈ›i (chiar dacă acÈ›ionează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoÈ™i, È™i, ce e de mirare, o domniÈ™oară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenÈ›i din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracÈ›iune spate), deÈ™i, poate, aceasta a fost principala ei greÈ™eală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susÈ›ineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câÈ™tigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbaÈ›ii să devină adevăraÈ›i cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toÈ›i cei prezenÈ›i la concurs s-au convins de acest lucru. De-aÈ›i fi văzut cum arată bărbaÈ›ii în salopete È™i căști sau căști de protecÈ›ie cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domniÈ™oara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obiÈ™nuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare maÈ™ină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc È™i îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi È™i Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiÈ›ie nu a maÈ™inilor, ci, în primul rând, a piloÈ›ilor, care trebuie să-È™i demonstreze toată priceperea, calmul È™i voinÈ›a de a câÈ™tiga. Ceea ce au È™i făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse È™i câÈ™tigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe È™osea se aflau până la È™ase maÈ™ini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau È™i efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea È™icana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micÈ™ora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toÈ›i piloÈ›ii È™i-au încălzit suficient maÈ™inile È™i au studiat traseul - au început competiÈ›iile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracÈ›iune față, 3. Autovehicule cu tracÈ›iune spate. Două maÈ™ini aflate pe pistă în acelaÈ™i timp È™i îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârÈ›âitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din È›evile de eÈ™apament, strigătele publicului, la  nota extremă, È™i, brusc, o tăcere, în timpul căreia simÈ›i în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoÈ™tință pentru o varietate atât de largă de emoÈ›ii încercate de spectatori, aceÈ™tia, la rândul lor, au aplaudat È™i au salutat premierea câÈ™tigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (â„–6)
  2. Nicolai Popescu (â„–4)
  3. Serghei Pridu (â„–14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (â„–46)
  2. Petru Bolea (â„–7)
  3. Vadim Cvasiuc (â„–17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (â„–7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (â„–9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupaÈ›ie ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferenÈ›a de percepÈ›ie a autoslalomului cu ochii proprii È™i cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeaÈ™i ca între cabrioletă È™i trapa automobilului. Chiar È™i tehnologiile de ultimă generaÈ›ie nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenÈ›ei, deoarece acestea nu pot transmite senzaÈ›iile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor maÈ™ini, vuietul motoarelor È™i strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizaÈ›i simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflaÈ›i aici? Aici vorbim È™i despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor È™i fumul ambreiajului cu suprasarcină È™i plăcuÈ›ele de frână, È™i îndrăgită de orice È™ofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcÈ›ionează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veÈ›i avea È™ansa unică să urmăriÈ›i toate acestea în timp real! Suntem în aÈ™teptarea următoarelor etape È™i a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunÈ›at ulterior. Nu rataÈ›i! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau


Michelin Pilot Sport EV Acoustic este cel mai recent model pentru mașini hibride și electrice

13.03.2023

Michelin Pilot Sport EV Acoustic este cel mai recent model pentru mașini hibride și electrice

Michelin, celebrul producător de anvelope, a anunÈ›at lansarea celui mai recent model de anvelope, Michelin Pilot Sport EV Acoustic. Conceput pentru vehicule electrice È™i hibride de înaltă performanță, acest model de anvelope este conceput pentru a îmbunătăți dramatic experienÈ›a de conducere pentru È™oferii conÈ™tienÈ›i de mediu. Michelin Pilot Sport EV Acoustic se mândreÈ™te cu o serie de caracteristici avansate care îl deosebesc de alte modele de anvelope de pe piață. Este conceput pentru a reduce zgomotul de pe drum pentru o călătorie mai silenÈ›ioasă È™i mai confortabilă. Acest lucru este posibil prin tehnologia inovatoare a spumei acustice care absoarbe vibraÈ›iile È™i reduce zgomotul de pe drum. O altă caracteristică a anvelopei este banda de rulare din doi compuÈ™i. Zona umerilor este realizată dintr-un compus de cauciuc care se încălzeÈ™te puÈ›in chiar È™i atunci cînd conduceÈ›i la viteza mare timp indelungat, ceea ce reduce rezistenÈ›a la rulare È™i economiseÈ™te energia bateriei. Iar partea centrală a benzii de rulare realizată dintr-un compus dur permite implementarea mai eficientă a forÈ›ei de tracÈ›iun

Master LUX prezintă marca de anvelope Pace în Moldova

24.02.2023

Master LUX prezintă marca de anvelope Pace în Moldova

Din ce în ce mai mulÈ›i È™oferi din È›ara noastră aleg anvelopele fabricate în China. Acest lucru se datorează faptului că multe preocupări chineze privind anvelopele trec la cele mai noi tehnologii È™i standarde de producÈ›ie înalte, în timp ce politica lor de preÈ›uri este mai interesantă decât cea a concurenÈ›ilor de la producătorii din UE È™i din alte regiuni foarte dezvoltate. PACE este o nouă marcă de anvelope care combină tradiÈ›ia europeană cu capabilitățile È™i tehnologia chinezească. A fost fondată în Marea Britanie în 2005. PACE are un istoric lung în producerea de anvelope de înaltă calitate, ceea ce ia adus o bază de clienÈ›i fideli È™i o cotă de piață, inclusiv furnizarea de anvelope pentru flota regală britanică. Marca a fost achiziÈ›ionată de un proprietar chinez care a modernizat producÈ›ia de anvelope la Industry 4.0, un sistem de producÈ›ie inovator, extrem de automatizat, fără deÈ™euri, care a rezultat într-un progres în management, adoptarea de noi tehnologii È™i îmbunătățirea calității produselor. PACE foloseÈ™te exclusiv modele de benzi de rulare

Anvelopele agricole indiene ATF a venit în Moldova

01.02.2023

Anvelopele agricole indiene ATF a venit în Moldova

Reducerea ofertei de anvelope agricole din CSI a sporit atenÈ›ia fermierilor către producătorii din alte regiuni. În special, atenÈ›ia a fost atrasă privind anvelopele indiene. Printre acestea se numara È™i cele specializate în anvelope pentru agricultura È™i anvelope industriale. Asian Tire Factory (ATF) este o mare companie indiană modernizată care produce anvelope în aceste segmente. Compania a reuÈ™it să pătrundă pe pieÈ›ele internaÈ›ionale datorită îmbunătățirilor constante È™i continue în controlul calității, extinderii gamei de produse È™i dezvoltării capacităților. Astăzi, anvelopele ATF sunt reprezentate pe pieÈ›ele din Asia îndepărtată, Europa, Orientul Mijlociu, SUA, Canada È™i Australia. ATF produce anvelope agricole de toate tipurile. Calitatea anvelopelor ATF este confirmată de certificatul internaÈ›ional ISO 9001:2000 È™i de numeroase premii de la Export Council of India CAPEXIL. Începând din 2023, aceste anvelope sunt disponibile È™i în Moldova.

Master LUX vă prezintă uleiurile de motor GemaOil

20.12.2022

Master LUX vă prezintă uleiurile de motor GemaOil

Motto-ul GemaOil este: „Tehnologie avansată, calitate înaltă”. Acest producător oferă o gamă largă de uleiuri È™i lubrifianÈ›i pentru autoturisme, vehicule comerciale È™i maÈ™ini agricole: uleiuri de motor pentru motoare diesel È™i pe benzină, uleiuri de transmisie, uleiuri pentru compresoare È™i industriale pentru diverse tipuri de industrii, antigel È™i lubrifianÈ›i. Datorită calității uleiurilor È™i politicii de preÈ› atractive, compania, care s-a dezvoltat ca un brand local turcesc, a început rapid să treacă la nivel global È™i a apărut pe pieÈ›ele din Europa, Asia È™i Africa. Gema OILaplică standardele TS ISO EN 9001, TS ISO EN 14001 È™i TS 18001, acordă o mare atenÈ›ie mediului È™i siguranÈ›ei producÈ›iei È™i se concentrează pe dezvoltarea tehnologică continuă. Master LUX este dealer oficial al GemaOIL în Moldova.

Calitatea modelelor Lassa este confirmată de testele TÜV SÜD

29.11.2022

Calitatea modelelor Lassa este confirmată de testele TÜV SÜD

TÜV SÜD este una dintre cele mai respectate organizaÈ›ii de experÈ›i din lume care efectuează teste independente pentru anvelope. TÜV SÜD a testat o gamă de produse Lassa, cu următoarele rezultate: Lassa Snoways 4 Frânare pe umed – cu 9% în medie mai bună decât la concurenÈ›i AderenÈ›a laterală pe suprafeÈ›e umede - 7% mai bună Rezistență la hidroplanare în linie dreaptă - nu mai slabă de 3% Frânare la uscat - mai bună de 1% *ora de testare - martie 2018 Lassa Competus Winter 2 Frânare pe umed – cu 13% în medie mai bună decât la concurenÈ›i AderenÈ›a laterală pe suprafete umede - 5% mai bună Frânare la uscat - în medie cu 2% mai bună *durata de testare - martie - aprilie 2021 Lassa Multiways 2 Frânare la uscat – în medie cu 14% mai bună decât la concurenÈ›i Frânare pe suprafeÈ›e umede - în medie cu 6% mai bună AderenÈ›a laterală pe suprafeÈ›e umede - 3% mai bună Rezistenţă - cu 10% mai mare *ora de testare - decembrie 2020 Lassa Driveways Sport Plus Frî

Debica Frigo SUV 2 - o noutate pe piața din Moldova

19.10.2022

Debica Frigo SUV 2 - o noutate pe piața din Moldova

Master LUX prezintă Debica Frigo SUV 2, o anvelopă de iarnă versatilă 2018/2019, concepută special pentru vehiculele cu un centru de greutate ridicat. Modelul are caracteristici echilibrate È™i este eficient în diferite condiÈ›ii meteorologice - atât pe suprafeÈ›e uscate, cât È™i umede, înzăpezite sau îngheÈ›ate. În comparaÈ›ie cu anvelopele de prima generaÈ›ie, modelul în formă de V al SUV-ului Debica Frigo 2 a fost optimizat pentru a-È™i îmbunătăți tracÈ›iunea. Fantele din benzile de rulare sunt multidirecÈ›ionale, ceea ce creÈ™te stabilitatea automobilului la diferite tipuri de sarcini. Zona de contact a modelului a devenit mai uniformă, ceea ce a sporit aderenÈ›a pe suprafaÈ›a drumului. Frigo SUV 2 a devenit mai uÈ™oară, ceea ce i-a îmbunătățit eficienÈ›a consumului de combustibil. La rândul său, noul compus de cauciuc a îmbunătățit performanÈ›a anvelopei la temperaturi scăzute, inclusiv pe piste înzăpezită È™i pe gheață.

Master LUX vă prezintă bateriile ESAN

09.09.2022

Master LUX vă prezintă bateriile ESAN

Compania turcă ESAN dezvoltă baterii de înaltă calitate de peste patruzeci de ani. La un moment dat, Esan a devenit un pionier în dezvoltarea bateriilor fără întreÈ›inere. În 2016, compania a deschis o nouă unitate de producÈ›ie cu o linie robotizată cu o capacitate de 2,5 milioane de baterii pe an È™i îÈ™i furnizează produsele în peste cincizeci de țări din întreaga lume. Astăzi, Esan produce baterii în configuraÈ›ii europene È™i asiatice pentru maÈ™ini, camioane, inclusiv cele mai recente baterii EFB È™i AGM (inclusiv cele pentru maÈ™ini cu sistem Start-Stop), care durează de trei ori mai mult decât bateriile clasice, chiar È™i la sarcini grele. Bateriile ESAN sunt rezistente la coroziune, au tipuri moderne de acoperire cu plăci, care le măresc durata de viață È™i fiabilitatea. Demonstrează performanță ridicată, rezistență la vibraÈ›ii, pierderi scăzute de lichid È™i nivel ridicat de încărcare. Pentru a preveni distrugerea celui mai important element al bateriei - plăcile, se foloseÈ™te o peliculă specială din microfibră, care este aplicată pe suprafaÈ›a acestora. Această abord

Marii vânzători de anvelope din Moldova au vizitat fabrica Lassa din Aksaray

05.09.2022

Marii vânzători de anvelope din Moldova au vizitat fabrica Lassa din Aksaray

În perioada 22-27 august, echipa Master LUX È™i Brisa au organizat un tur introductiv pentru sub-dealerii Lassa din Moldova la cea mai nouă fabrică Lassa din Aksaray (Turcia), lansată în 2018. Aceasta este una dintre cele mai moderne unități de producÈ›ie de anvelope din lume, care funcÈ›ionează pe principiile industriei 4.0 - cea mai automatizată producÈ›ie cu zero defecte È™i ecologică. Există doar câteva astfel de fabrici ultramoderne în lume. Marii producători de anvelope din Moldova au putut să vadă procesul de producÈ›ie cu propriii ochi. Mai mult, delegaÈ›ia Republicii Moldova este a doua din tot timpul la uzină. Proprietarii companiei È›in secrete cu atenÈ›ie toate inovaÈ›iile introduse în fabrică, aÈ™a că nu numai că este interzisă orice fixare video È™i foto, dar chiar È™i posibilitatea de a vedea liniile de producÈ›ie cu ochii tăi este un mare succes. ProducÈ›ia de anvelope Lassa în Aksaray are loc cu implicarea minimă a factorului uman, astfel încât compania garantează cel mai înalt nivel de calitate a produsului. Acesta este È™i motivul pentru care Lassa este una dintre mărcile de anvelope cu

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46