Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane

Autoslalom - dansul feeric al drumurilor urbane 14.06.2018

Prima etapă a anului 2018

La data de 26 mai, ora 11:00 în orașul Chișinău a demarat prima etapă a Autoslalomului Lassa Tyres Super Cup. Anume "a demarat", pentru că sărbătoarea propriu-zisă a început mult mai devreme. Atrași de sunetele muzicii și de vuietul motoarelor puternice, spectatorii au început să se adune pe podul Telecentrului cu câteva ore înainte de începerea Autoslalomului și la scurt timp, podul propriu-zis cât și parapete înalte ale autostrăzii Hâncești s-au transformat în adevărate tribune ale stadionului.

Autoslalom – este manevrarea rapidă a autovehiculului într-un spațiu limitat, bazată pe abilitatea de a conduce un vehicul cu efectuarea unor elemente complicate într-o succesiune de viraje. Participanții la curse concurează pe rând, principalul lor adversar fiind timpul, în care aceștia vor reuși să parcurgă pista. În cadrul acestor competiții nu veți urmări depășiri periculoase, ciocniri violente sau accidente de lanț. Cu toate acestea, la capitolul divertisment, acest gen de sport nu cedează nici autocrosului și nici raliului. Să reușești să te depășești pe tine însuți nu este deloc mai ușor decât să învingi un adversar ...

Și mai e ceva la mijloc. Acest gen de sport, cu siguranță a fost inventat de romanticii, a căror pasiune pentru autovehicule este fără margini. De altfel, cum poate fi explicat faptul că, de exemplu, exercițiul "garaj", (despre care mulți dintre cei care au susținut examenul pentru obținerea permisului de conducere, își amintesc încă mult timp cu frică și cutremur), s-a transformat pe neașteptate, într-unul dintre cele mai frumoase elemente ale auto-slalomului? Iar denumirile "Labirint", "Manevra de întoarcere a poliției", "Manevra de întoarcere a contrabandistului"?  Un adevărat thriller - șoc, fiori și așteptare palpitantă…

Era destul de înfricoșător să privești de jos la orășenii, care, încercând să ajungă cât mai aproape posibil de scenă s-au așezat pe gardurile înalte de beton ale autostrăzii, lăsând picioarele să atârne în aer. Cu toate acestea, polițiștii le cereau oamenilor, într-un mod delicat să părăsească locurile în care un astfel de comportament ar putea pune într-adevăr viața în pericol. Jos, numărul suporterilor, și a celor curioși era la fel de impresionant,  în așa-numita "zonă a fanilor", ocolită de la traseul de slalom cu rânduri de bariere, iar de la traficul urban – cu mai multe echipaje de poliție rutieră.

Partenerii și organizatorii

Competițiile Federației de Automobilism din Republica Moldova în ultimul timp se desfășoară la un nivel decent, iar de la provincialismul trecut nu a mai rămas nici urmă. S-a ținut cont de toate: Arșiță - apa minerală și umbra vă sunt garantate. Vi s-a făcut foame ? Poftim – plăcinte, hot-doguri, produse de patiserie, cafea, ceai, și chiar frigărui. Și pentru a nu alerga în tufișurile din împrejurime – Bio-toalete (un factor nu mai puțin important).

Securitatea – un subiect aparte. Posibilitatea producerii unor accidente a fost minimizată în cadrul desfășurării unor evenimente de acest gen, în măsura în care a fost posibil.  Din punct de vedere teoretic, o persoană străină nu putea ajunge pe traseu. Toate încercările de depășire a barierelor au fost stopate de marșării severi, care nu doreau să asculte nici o explicație (cazurile rar, în care cartea de identitate a unui jurnalist nu l-a ajutat). Pe pistă erau prezenți doar reprezentanții consiliului de arbitri, ale căror atribuții includeau nu doar controlul timpului și desfășurarea cursei cu ajutorul steagurilor, ci și acordarea primului ajutor în caz de necesitate. Și cel mai important - de la primul până la ultimul minut al slalomului auto, în imediata vecinătate a terenului temporar se afla "ambulanța" cu brigada de medici și mașina de pompieri cu echipa de profesioniști.

Organizarea automo-slalomului la nivel este și rezultatul parteneriatului Federației de Automobilism cu clubul BMW și sponsorul general - rețeaua centrelor de îngrijire a autovehiculelor și centrele de anvelope Master LUX, care și-a prezentat brandurile "de top" - anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol. De fapt, autoslalomul,  deja pentru al doilea an consecutiv poartă denumirea brand-ului de anvelope Lassa, descendent comun a Bridgestone și a grupului turc Sabanci, care bate toate recordurile de vânzări de autoturisme și de anvelope comerciale în Moldova, datorită tehnologiilor japoneze și a prețului excelent.

Autoslalom 2018 Chisinau

Participanții și autovehiculele

În prima etapă a auto-slalomului au participat 17 piloți. Anume piloți, ci nu conducători auto, sunt numiți acești profesioniști adevărați (chiar dacă acționează în categoria de "amatori"). Deci, 16 tineri curajoși, și, ce e de mirare, o domnișoară destul de fragilă, dar determinată - Aliona Artiomova. Încrezută la maxim în automobilul său, ea nu s-a temut să se lupte cu sportivii iminenți din clasa RWD (în care se întreceau vehiculele cu tracțiune spate), deși, poate, aceasta a fost principala ei greșeală. Probabil, în clasa "amatori", Aliona ar fi ocupat unul din primele locuri, însă ...

Dar, cu toate acestea, două treimi dintre spectatori din toată inima o susțineau, întristându-se atunci când ea nu a intrat în top trei a câștigătorilor.

Și dacă e să vorbim sincer, autoslalomul  face ca bărbații să devină adevărați cavaleri, iar femeile - adevărate regine - toți cei prezenți la concurs s-au convins de acest lucru. De-ați fi văzut cum arată bărbații în salopete și căști sau căști de protecție cu vizor - fie gladiatori în Colosseum, fie luptători OMON.  Iar domnișoara, la volanul vehiculului său de mare viteză, este, în orice caz, o imagine de neuitat.

La capitolul autovehicule, aici este un subiect aparte. În autoslalom participă automobile de serie obișnuite, cu modificări minore care nu pot vi văzute cu ochiul liber, însă ce manevre demonstrează ele pe pistă!

Eu, spre exemplu, am rămas total impresionat de Opel-ul Cadet cu volumul motorului 1,3 litri, 60 cai putere, care demonstrează pe traseu unele elemente acrobatice, pe care, în opinia mea, nu fiecare mașină sportivă este capabilă să le îndeplinească. Chiar ieri consideram acest automobil un analog german al ucraineanului "Tavria".  Marturisesc/recunosc și îmi cer scuze!

Autovehiculele de marca BMW, Audi și Nissan la fel ne-au surprins plăcut... Dar, mai repet o dată , autoslalomul este o competiție nu a mașinilor, ci, în primul rând, a piloților, care trebuie să-și demonstreze toată priceperea, calmul și voința de a câștiga. Ceea ce au și făcut, demonstrând acest lucru la cel mai înalt nivel. RESPECT!

Autoslalom 2018 Chisinau

Curse și câștigători

Cursele de test care au startat au făcut inimile tuturor suporterilor să tresară. Pe șosea se aflau până la șase mașini simultan, cu o viteză nebună ce depășeau curbele, accelerau, încetineau și efectuau manevre de întoarcere (manevrare înapoi). Uneori, ciocnirile păreau inevitabile, dar totul a trecut fără incidente. Însăși traseul a fost marcat astfel încât, în timp ce un participant depășea șicana (obstacol de forme diferite, în scopul de a micșora viteza în mod deliberat), al doilea pleca mai departe pe pista de mare viteză a slalomului auto. Și numai când toți piloții și-au încălzit suficient mașinile și au studiat traseul - au început competițiile.

Trei categorii: 1. Amatori, 2. Autovehicule cu tracțiune față, 3. Autovehicule cu tracțiune spate. Două mașini aflate pe pistă în același timp și îndreptându-se cu viteză maximă  unul către celălalt, scârțâitul de cauciucuri la viraje, focul care iese din țevile de eșapament, strigătele publicului, la  nota extremă, și, brusc, o tăcere, în timpul căreia simți în interiorul tău ecoul vuietului de intrare în viraj a automobilului – iată, ce înseamnă autoslalom!

De aceea, nu este nimic surprinzător în faptul că, în semn de recunoștință pentru o varietate atât de largă de emoții încercate de spectatori, aceștia, la rândul lor, au aplaudat și au salutat premierea câștigătorilor.

Deci, locurile s-au repartizat după cum urmează:

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa Amatori:

  1. Radu Procop (№6)
  2. Nicolai Popescu (№4)
  3. Serghei Pridu (№14)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa FWD (tracțiune față)

  1. Eugen Baranov (№46)
  2. Petru Bolea (№7)
  3. Vadim Cvasiuc (№17)

Autoslalom 2018 Chisinau

Clasa RWD (tracțiunea spate)

  1. Artur Grosu (№7)
  2. Sergiu Paniușchin (№12)
  3. Igor Tobocari (№9)

Autoslalom 2018 Chisinau

Deși, de fapt, toți participanții la auto-slalom au meritat recunoștința suporterilor și, desigur, premii. FELICITĂRI!

Autoslalom 2018 Chisinau

Etape noi și Finalul

Sincer vorbind, descrierea auto-slalomului este o ocupație ingrată. Acest tablou, pictat în culori vii pe pânza asfaltului urban merită văzut, nu urmărit pe ecranul televizorului sau pe monitorul computerului, ci anume văzut – în realitate, în timp real. Pentru că diferența de percepție a autoslalomului cu ochii proprii și cu obiectivul camerei de luat vederi este aproximativ aceeași ca între cabrioletă și trapa automobilului. Chiar și tehnologiile de ultimă generație nu sunt apte de a transmite efectul complet al prezenței, deoarece acestea nu pot transmite senzațiile de tipul alunecării simultane în modul de derapaj controlat al mai multor mașini, vuietul motoarelor și strigătele suporterilor. Și cum e posibil să sesizați simfonia mirosurilor autoslalomului fără ca să vă aflați aici? Aici vorbim și despre încălzirea, aproape până la punctul de topire a anvelopelor și fumul ambreiajului cu suprasarcină și plăcuțele de frână, și îndrăgită de orice șofer - aroma benzinei, care nu are timp să se aprindă în camerele de combustie, pentru că acestea funcționează la limita motorului.

Însă vin cu o noutate super-tare, veți avea șansa unică să urmăriți toate acestea în timp real! Suntem în așteptarea următoarelor etape și a finalei Auto-slalomului Lassa Tyres Super Cup 2018. Timpul desfășurării acestora va fi anunțat ulterior. Nu ratați! ȘI, LA REVEDERE!

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau

Autoslalom 2018 Chisinau


Lassa Wintus 2 - o anvelopă pregătită pentru orice sarcină!

10.11.2020

Lassa Wintus 2 - o anvelopă pregătită pentru orice sarcină!

Lassa Wintus 2 este o anvelopă de iarnă pentru microbuze și camioane de capacitate mică. În cataloagele Lassa ea e reprezentată ca un partener de afaceri de încredere. Conform datelor vânzărilor, această anvelopă, într-adevăr, corespunde acestei poziţii. Cumpărătorii acestui model de anvelope au apreciat, în primul rând, durabilitatea și capacitatea de a lucra stabil la suprasarcină. Mai mult, acest lucru se referă chiar și la acele cazuri când șoferul unei furgon sau al unui microbuz de capacitate mică călătorește încărcat „la limită”. Nu orice anvelopă comercială face faţă unei astfel de sarcini! Wintus 2 garantează o tracțiune excelentă pe drumurile înghețate și înzăpezite, precum și pe asfaltul umed. Flancurile consolidate ale anvelopelor de iarnă Lassa contribuie la o bună rezistență la deteriorarea mecanică și la o durată de exploatare lungă. Această constatare este valabilă chiar și în condiții dificile de funcționare! Compoziția și proprietățile compusului de cauciuc Wintus 2, cu includerea de siliciu, garantează performanța maximă a modelulu

Master LUX prezintă Lassa Iceways 2

30.10.2020

Master LUX prezintă Lassa Iceways 2

Rețeaua centrelor de anvelope Master LUX prezintă anvelopa de iarnă pentru autoturisme Lassa Iceways 2. Acest model este conceput pentru utilizare în condiții de iarnă aspre,  inclusiv polei, zăpadă afânată și bătătorită. Designul benzii de rulare tip „Lassa" a anvelopei crește capacitatea de trecere pe zăpadă adâncă, îmbunătățește aderența anvelopei și capacitatea de a frâna rapid pe gheață. Zona de contact a Iceways 2, mai mare comparativ cu modelul anterior, asigură o distribuție mai uniformă a sarcinii. Drept urmare, această anvelopă are un kilometraj crescut și o reacţie stabilă la uzură.                                                 Numărul majorat de crestături de margine a crescut stabilitatea acestei anvelope pe suprafețe înghețate și alunecoase. Compusul modern din cauciuc Lassa Iceways 2 oferă anvelopei aderență maximă. Așadar, anvel

Brandul de anvelope Viatti își sărbătorește prima aniversare  

16.10.2020

Brandul de anvelope Viatti își sărbătorește prima aniversare  

                În septembrie 2020, brandul Viatti a sărbătorit a 10-a aniversare. Anume atunci, la început de toamnă, prima anvelopă cu această marcă a părăsit linia de asamblare a uzinei din Nijhnekamsk (Rusia).   În primii ani de producție, gama de anvelope Viatti a inclus doar trei modele: V-130 de vară (Viatti Strada Asimmetrico), o anvelopă off-road de vară V-237 (Viatti Bosco) și singura anvelopă de iarnă la acea vreme V-521 (Viatti Brina)    În prezent, sub brandul Viatti, sunt produse simultan 9 modele de anvelope: modele de iarnă și de vară, anvelope cramponate și fără crampoane, cu diametrul de la 13 până la 19 inci.   Anul trecut, anvelopa de vară Viatti V-130 s-a clasat pe locul al treilea printre cele mai populare anvelope de vară (potrivit unui sondaj realizat de utilizatorii Yandex.Market).   Statisticile magazinului online Kama Tyres arată că brandul Viatti a devenit liderul vânzărilor la categoria anvelope. Pentru Viatti au optat 62% dintre utilizatorii Kama Tyres.   Anvelopele Viatti sunt binecunoscute în peste

Lassa îi urează lui Andrei Vrabii recuperare și victorii viitoare!

08.10.2020

Lassa îi urează lui Andrei Vrabii recuperare și victorii viitoare!

La 3 octombrie, sportivul nostru Andrei Vrabii şi-a apărat titlul de campion al României la triatlon la Mamaia H3RO. Sportivii au intrat pe distanțele tradiționale de triatlon din categoria „elitelor”: alergare 21 km, 90 km ciclism și 1,9 km înot. Andrei fusese deja învingător la această categorie și, potrivit multor observatori sportivi, era unul dintre favoriții cursei.   Andrei conştientiza că sportivii români erau dornici să-i smulgă victoria în țara lor și, prin urmare, a decis la modul serios, să nu cedeze întâietatea. Și, în același timp, spera să-și îmbunătățească propriul rezultat. Din păcate, pe pistă a trebuit să lupte nu cu rivalii, ci cu durerea. S-au intensificat brusc durerile unei traume mai vechi. Durerea era atât de puternică încât s-a pus problema părăsirii cursei. Andrei a decis să lupte până la capăt. Din păcate, rezultatul e aşa cum este.      Oricum ar fi, în continuare urmează dezvoltarea unei strategii de antrenament și cucerirea de noi înălțimi. Lassa, care l-a susținut pe Andr

Lassa sporeşte producția de anvelope de iarnă Snoways 4

22.09.2020

Lassa sporeşte producția de anvelope de iarnă Snoways 4

Potrivit experților, „în condiții de zăpadă și asfalt umed, Lassa Snoways 4 prin caracteristicile sale depășește predecesorul, modelul Lassa Snoways 3, precum și 99% din concurenții din segmentul său de preț”. În sezonul de iarnă 2020/2021, Lassa Snoways 4 este disponibil în Moldova în 11 dimensiuni standard, pentru roți de la 14 la 18 inci (R14-R18).   Concepute pentru temperaturi joase și zăpadă mai adâncă, cauciucurile de iarnă Lassa Snoways 4 trebuie încălţate  din momentul când observaţi că scoateţi „aburi” pe gură. Şi, corespunzător, ar trebui să scoateți anvelopele de iarnă atunci când dimineaţa, aerul expirat nu mai abureşte.   Modelul Lassa Snoways 4 este conceput pentru conducătorii auto care doresc ca roţile maşinilor lor să înregistreze o aderență maximă pe zăpadă și gheață, fără inconvenientul utilizării anvelopelor de iarnă cu crampoane.   Aceste anvelope au un compus din cauciuc inovator, un design direcțional al benzii de rulare, care îmbunătățește semnificativ manevrabilitatea în condiții de drum

Master LUX prezinta Michelin Pilot Sport 4

13.08.2020

Master LUX prezinta Michelin Pilot Sport 4

Rețeaua centrelor de anvelope Master LUX prezintă Michelin Pilot Sport 4 - o anvelopă de vară, clasa ultrapremium de mare viteză. Anvelopa are un desen de rulare asimetric și este concepută pentru mașini performante și mașini sport. Anvelopa Pilot Sport 4 oferă mașinii o manevrabilitate extrem de bună și o aderență excelentă.    Modelul este dotat cu o construcție hibridă din nylon și fibre de aramidă, pentru a asigura o reacţie extra-precisă la modificările poziţiei volanului. Anvelopele Michelin Pilot Sport 4 se adaptează rapid la toate condițiile. În același timp, plasturele de contact al anvelopei cu drumul rămâne stabil, chiar dacă sarcinile sunt de lungă. Compusul unic de cauciuc și canelurile adânci garantează o aderenţă excepțională a anvelopei la suprafața drumului și o scurgere instantanee a apei pentru a preveni acvaplanarea în condiții de ploaie, inclusiv viraje. Michelin Pilot Sport 4 deține în mod constant poziția de lider în toate ratingurile, obţinând în mod constant calificativul „Recomandat în mod special”. Cumpărătorii de anvel

Michelin lansează producția industrială a anvelopelor cu senzori termici Connect

24.07.2020

Michelin lansează producția industrială a anvelopelor cu senzori termici Connect

Cu doi ani în urmă, la expoziția de la Köln, inginerii Michelin au demonstrat cea mai recentă tehnologie Connect, pentru care au obţinut premiul „Inovația Anului”. Anvelopele cu această funcție transmit șoferului informații despre starea anvelopelor în timp real. Acum această tehnologie a intrat în faza de producție industrială. Prima mașină sport care va fi echipată cu pneuri Michelin Pilot Sport Cup 2 CONNECT va fi mașina de curse BMW M2 produsă în serie. Anvelopa sport Pilot Sport Cup 2 CONNECT are acum un conector pentru senzorul special Track Connect, care monitorizează temperatura cauciucului - cel mai important indicator al anvelopei la viteze mari. Anvelopele CONNECT Michelin Pilot Sport Cup 2 CONNECT sunt potrivite pentru toate tipurile de mașini de înaltă performanță și mașini sport, care dezvoltă o putere de la 200 la 750 CP și pot fi utilizate atât pe o pistă de curse dedicată, cât și pe piste publice în proporție de 80/20. Michelin Pilot Sport Cup 2 poate fi considerată, pe bună dreptate, anvelopa inteligentă nr. 1, pe care producătorul auto (în speţă, BMW)

Master LUX prezintă o gamă largă de baterii de acumulatoare Forse de la 55 până 225 amperi oră

03.07.2020

Master LUX prezintă o gamă largă de baterii de acumulatoare Forse de la 55 până 225 amperi oră

Bateria de acumulatoare Forse este produsă de concernul ucrainean ISTA. Forse este o linie premium din seria de modele ISTA. Pentru producerea bateriilor de acumulatoare  Forse se folosesc doar materiale de înaltă rezistență și cele mai noi tehnologii ale uzinei. După cum afirmă însuşi producătorul, Forse este concepută special pentru amatorii de baterii puternice și de încredere. Această baterie este cea mai potrivită pentru autoturisme și camioane cu o mulțime de echipamente electrice. Scaune încălzite, navigator, muzică,  faruri, iluminare suplimentară - Forse rezistă cu ușurință la orice sarcini. Rețeaua Master LUX oferă o gamă largă de baterii de acumulatoare Forse - de la 55 la 225 amperi oră. Orice versiune Forse, spre deosebire de concurenți, are un curent de intrare crescut. Care sunt avantajele bateriilor de acumulatoare Forse faţă de concurenți? Curentul de intrare este mai mare Carcasa bateriei e mai durabilă Bateria poate rezista la temperaturi cuprinse între minus 50 și plus 100 de grade Autodescărcarea bateriei Forse este minimă Consumă mai puţină apă

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749