DRAG RACING LASSA SUPER CUP!!!

DRAG RACING LASSA SUPER CUP!!! 11.10.2018

AEROPORTUL «BĂLȚI-LEADOVENI», UN SFERT DE MILĂ – ZBOR NORMAL!

În ultima duminică a lunii septembrie, aeroportul «Bălți - Leadoveni», uitat de avioane și oameni, a primit o a doua suflare. Fiind pătruns de vuietul motoarelor, acesta strălucea în culori sclipitoare, răsunând cu vocile a mii de oameni. Motivul acestei renașteri temporare a fost finalul 2018 de Drag-Racing, care a adunat piloți experimentați din mai multe țări și un număr mare de suporteri.

Stop! Se pare, că primul paragraf provoacă mai multe semne de întrebare decât oferă răspunsuri? Ei bine, acestă problemă poate fi soluționată. Așa deci, «Unde?», «Ce?», «Pentru ce?» și, cel mai important, «Cum a avut loc aceasta?». Vă vom răspunde pe rând la toate întrebările.

«Unde?»
AEROPORT

În Moldova există un asemenea loc, unde se pot filma, probabil, filme despre civilizația umană dispărută …

Aeroportul «Bălți-Leadoveni» - reprezenta, odinioară, porțile aeriene prospere ale capitalei de nord a MSSR. Pista de decolare-aterizare (PAM) a acestui centru de transport a fost proiectată pentru așa avioane moderne, în acei ani, cum ar fi, Tu-154 și Il-76. Lungimea de 2,15 kilometri, lățimea de 42 metri și, plăci de beton puternice montate între ele, oare toate astea par a fi o glumă? Până la destrămarea Uniunii Sovietice, zeci de curse de pasageri se efectuau zilnic din acest port aerian către așa destinații, cum ar fi Moscova, Soci, Simferopol, Kiev. În plus, mai multe An-2 mici comunicau fără întrerupere cu Chișinăul, jucând rolul de "microbuze aeriene" petrecând, practic, tot atât timp ca însăși zborul, pentru decolare și aterizare.

Astăzi …

O clădire mică a terminalului este închisă cu lacăt. Pe teritoriul aeroportului nu se vede nici o aeronavă. Turnul de control privește, cu greu lumea, prin jaluzelele voalate aproape de pervazul geamurilor. Marcajele pe căile de rulare a avioanelor și pe direcțiile destinate trecerii autovehiculelor speciale sunt încă de culoare diferită, dar deja de mult timp cu vopseaua decojită și crăpată. Tufișurile dense de măslin și măceș sălbatic înțepând cu spinii, înconjoară perimetrul gardului din toate părțile și deja au ascuns bazele catargelor de lumina reflectoarelor si chiar cabinele de pilotaj ale serviciilor meteorologice.

Cu toate acestea …

Kilometri întregi de peluze, care protejează pista din ambele părți, sunt îngrijite și arată aidoma ultimei linii de apărare umană de forțele naturii, care se îndreaptă spre umanitate. Și pista în sine este, fără îndoială, păstrată și încă menține o suprafață perfect plată, factorul, care a și determinat alegerea locului pentru organizarea concursului de Drag Racing.

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

«Ce?»
DRAG RACING

Drag-racing, care se traduce din limba engleză ca «curse» - este unul din tipurile curselor de mașini la viteză. Istoricul Drag Racing-ului are aproape o sută de ani. Începând cu anii '20 ai secolului trecut, în Statele Unite, amatorii de motociclete puternice și "Hot Rod" se întreceau între ei pe un traseu cu o lungime de ¼ mile care a fost așternut de-a lungul fundului lacului uscat Mojave, din California. Puțin mai târziu, când autoritățile federale au transferat fostul lac la Ministerul Apărării transformându-l într-o zonă închisă a bazelor Forțelor Aeriene ale SUA, Drag Racer-ii au fost forțați să caute sau să echipeze alte piste pentru automobilele lor.

După cel de-al Doilea Război Mondial în America și Europa a rămas un număr mare de aerodromuri militare nerevendicate, pistele cărora au fost ocupate de proprietarii de Hot Rod și Drag Racing, primind recunoașterea internațională și statutul de sport oficial.

Regulile concursului sunt destul de simple: la semnalul semaforului două automobile încep și se deplasează în paralel, tind să meargă la o distanță de ¼ milă (402 metri) cu accelerație maximă în cel mai scurt timp posibil.

Apropo, distanța de un sfert de milă este considerată a fi ideală pentru acest tip de curse, deoarece poate fi privită în întregime, iar spectatorul, care se află la start, vede perfect întreaga pistă și chiar linia de sosire.

În plus, există o percepție că, după sfertul de milă menționat, cursa se transformă din competițiile auto în competiția piloților. Deși acest lucru nu este adevărat. Dibăcia pilotului este unul dintre cei mai importanți factori, care devine determinant de la primii metri ai traseului și din primele secunde.

«La ce bun?»
SENTIMENTUL DE VICTORIE

Probabil, întrebarea «La ce bun?» în situația dată – nu este una, cu totul corectă. Mai corect ar fi să punem întrebarea «În numele cui?».

Depășirea rezistenței unor astfel de elemente precum pământul, apa și aerul - nu este suficient pentru om. El, din ce în ce mai des, încearcă să învingă curgerea ireversibilă a timpului, demonstrându-și atât lui, cât și celor din jur, că nici timpul nu are putere asupra lui, că el poate manevra mai rapid, reuși mai multe, finisa mai devreme.

Prin urmare, Drag-Racer-ii își reutilează automobilele sale, amplificând eficiența motoarelor, motoarele și chiar achiziționează dregster-uri, făcute la comandă individuală, dotate cu motoare de peste 8.000 de cai putere.

Pentru aceasta, ei cheltuie o cantitate enormă de bani și timp, depun tot efortul pentru a depăși barul la 9, 8, 7 secunde și viteza de 200, 300, 400 km/h.

Anume, pentru a încerca un sentiment minunat de victorie asupra timpului, la data de 30 septembrie, pe teritoriul aeroportului "Bălți-Leadoveni" au venit mai mult de 40 de piloți din Moldova, Ucraina și România.

«Cum a fost?»
SUPER FINALA CAMPIONATULUI

Este destul de complicat să găsim răspunsul la ultima, sau, cum o numesc Drag Racer-ii întrebarea extremă. (Notă: cuvântul «ultima» nu se rostește de toți cei, implicați în curse. De exemplu, expresia "începem ultima cursă" nu este doar o formă proastă, ci o expresie care poate cauza neplăceri).

Deci, de ce este dificil să răspundem la această întrebare? Este pur și simplu, aproape imposibil să descrii în cuvinte ceea ce trebuie să vezi cu ochii proprii.

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Spectatorii

Aparent, de aceleași considerente au fost ghidați și suporterii campionatului, care au venit nu doar din Bălți, ci și din raioanele vecine. Ne-a bucurat faptul, că la locurile de parcare, situate în apropierea traseului, erau parcate numeroase mașini cu numere de înmatriculare din orașul Chișinău. Locuitorii capitalei au demonstrat, că călătoria dus-întors de 300 de kilometri merită a fi parcursă pentru prezența la această competiție de neuitat. În total s-au adunat peste 3 mii (!) de oameni. Aplauzele furtunoase și țipetele de încurajare ale suporterilor, uneori aproape înghițeau vuietul motoarelor. Mulți oameni au venit la această competiție cu copiii. Zâmbetele copiilor, strigătele de uimire și ochii strălucind de fericire au devenit o adevărată înfrumusețare a evenimentului sportiv. Surprinzător a fost și faptul, că, timp de mai multe ore de cursă, numărul spectatorilor la barierele de protecție nu s-a redus, ci, dimpotrivă, a crescut.

Automobile

Varietatea de branduri și modele de dragster te orbea. Aici au fost prezente automobile, ce pot fi întâlnite deseori pe traseele țării, cum ar fi Volkswagen, Audi, Skoda, Subaru, cât și modele mai rare, precum Porsche și Lotus, și, desigur, un număr mare de automobile de model Honda si BMW, ale căror motoare, de parcă sunt destinate pentru amplificarea eficienței motorului și o varietate de ajustări.

Apropo, motoarele în general, sunt, un subiect aparte. Atmosferice și turbo, cu volumul de la 2 până la 5 litri, cu o capacitate de câteva sute la o mie de cai putere. Au fost, printre altele, și câteva automobile cu motor diesel, de la care, un simplu trecător nu se așteaptă la indicatori de viteză speciali, considerându-i ca fiind asemenea unui tractor - unul puternic, dar mai lent. Însă când aceste automobile zburau de-a lungul gardurilor, cu turbinele vuietoare, spectatorii ridicat involuntar ochii spre cer, așteptând să vadă un avion care face o aterizare de urgență, pe acest aeroport uitat.

Organizarea evenimentului

Organizatorii evenimentului au prevăzut și au gândit totul până la cele mai mici detalii. Pe teritoriul destinat spectatorilor, erau amenajate cafenele de vară cu corturi și băuturi, la fel erau grătare, pe care se preparau frigărui și mititei. S-a ținut cont și de alte facilități necesare. O astfel de infrastructură ramificată, desigur, nu era la aeroport, chiar și în timpurile de prosperitate scurtă a acestuia.

Dar cel mai important factor este securitatea. Echipajele de poliție și angajații serviciului de securitate al curselor – mareșalii, urmăreau vigilent ca nimeni să nu traverseze liniile care separă traseul de restul lumii. Mareșalii verificau, înainte de start, dacă piloții nu au uitat să-și pună centurile de siguranță și căștile. În imediata vecinătate a ¼ de milă, erau prezente mașinile de asistență tehnică, un echipaj de pompieri și o ambulanță. Partea tehnică asigurată în cadrul Drag Racing-ului impresiona prin excepționalitatea sa. La distanță au fost instalate cinci linii de senzori, cu ajutorul cărora a fost determinată viteza și timpul cu o precizie de miime(!)de secundă. Și asta, în afară de camerele video convenționale, imaginea de final și așa mai departe.

În general, totul a fost făcut la cel mai înalt nivel. Nu e de mirare că un partener general de curse a devenit rețeaua de centre de service auto și centrele de anvelope MASTER LUX, reprezentând astfel de mărci de renume mondial precum anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol.

Apropo, unii dregsteri au fost echipați cu anvelope Lassa. Și piloții au vorbit despre acest brand cu admirație, folosind termeni precum "aderență", "stabilitate", etc. Se pare, că acest brand a meritat să fie inclus în denumirea Super Finalei: DRAG RACING LASSA SUPER CUP.

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Curse de pregătire și calificare

Încă înainte de începerea curselor la etapa de antrenament, piloții și-au demonstrat aptitudinile, iar mașinile și-au arătat puterea. Cirede întregi de cai, ascunse sub capotele dragster-ilor, făceau plăcile de beton ale pistei să se cutremure, iar fumul de la arderea de la viteză a anvelopelor acoperea traseul, focurile de la țevile de eșapament îmbinându-se într-o canonadă. Viteza de 200 km/h a fost înregistrată încă de la primele minute ale antrenamentelor. Bariera de 10 secunde de trecere a sfertului de milă a fost depășită în rundele de calificare.

Dar cel mai important lucru care i-a impresionat pe toți cei prezenți a fost abilitatea piloților, care, pilotau automobilele lor, păreau să dobândească abilități supraomenești. De exemplu, indicii de reacție la semafor ajungeau la 0,040-0,030 (!) secunde. Pentru această fracțiune dintr-o clipă, o persoană normală nu are nici măcar destul timp să clipească, iar pilotul a pornit deja și zboară pe pistă!

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Super finala și premierea participanților la cursă

În timpul curselor, atmosfera tensionantă și-a atins apogeul. Publicul saluta cu aplauze fiecare "hot-rod " care părăsea zona de încălzire. Creierul refuza să creadă cele auzite: viteza de ieșire – 250-260 km/h, timpul de reacție la semafor – 0,030-0,020 secunde, depășite barierele de viteză în– 9,7; 9,6; 9,5 secunde…

Adevărat este, că au avut loc și începuturi false – cauzate de emoții, iar telemetria inexorabilă nu a iertat greșelile nici a unei miimi de secundă.

Au avut loc și probleme tehnice (defecțiuni ale automobilelor). Tehnica ceda în fața sarcinii: săreau centurile motorului, cutiile de viteze ieșeau din funcțiune, coșurile de ambreiaj se defectau. Dar oamenii au învins stresul enorm, adesea la zece – douăzeci de minute după defecțiune, automobilul se întoarcea pe pistă, restaurat de mâinile calificate ale tehnicienilor și piloților, mulți dintre care au ocupat locuri pe piedestalul de onoare.

Iată și numele câștigătorilor:

Categoria STREET

STREET 1

  1. LOC - № 20 Baranov Eugen
  2. LOC – № 22 Macovei Ilie
  3. LOC – № 13 Orlov Vladimir

STREET 2

  1. LOC – № 10 Moșneaga Maxim
  2. LOC – № 29 Belischii Alexandr
  3. LOC – № 16 Besedin Maxim

STREET 3

  1. LOC – № 33 Netedu Denis
  2. LOC – № 9 Coposov Vadim
  3. LOC – № 3 Caireac Alexandr

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Categoria PRO

Clasa RWD

  1. LOC – № 28 Zincenco Serghei
  2. LOC – № 46 Garbuz Maxim
  3. LOC – № 44 Macovei Maxim

Clasa АWD

  1. LOC – № 900 Dron Evghenii
  2. LOC – № 3 Caireac Alexandr
  3. LOC – № 11 Boaghe Alexandr

Clasa N/A

  1. LOC – № 16 Besedin Maxim
  2. LOC – № 44 Macovei Maxim
  3. LOC – № 5 Climișin Petru

Clasa UNLIMITED

  1. LOC – № 900 Dron Evghenii
  2. LOC – № 28 Zincenco Serghei
  3. LOC – № 33 Netedu Denis

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Toți câștigătorii au primit premii de la partenerii de curse și sponsori. Câteva trofee au plecat în Ucraina și România, dar majoritatea trofeelor au rămas în Republica Moldova, piloții noștri fiind cei mai buni. Un trofeu, câștigat de pilotul local, spre marea bucurie a spectatorilor, a rămas în orașul Bălți. Dar adevăratul premiu pentru toți participanții, desigur, le-a constituit aplauzele furtunoase și publicul încântat.

Și organizatorii super-finalei cursei de asemenea au fost decernați cu premii. Oaspeții din țările vecine au vorbit călduros despre țara noastră, despre oamenii noștri și însăși campionatul, cu promisiunea de a reveni în Moldova anul următor. Deci, vom avea încă ocazia să ne întâlnim la acele 402 metri de viteză extraordinară. Și această oportunitate nu trebuie neglijată. Mai repetăm o dată: este aproape imposibil să descriem ceea, ce merită de văzut pe viu.

Succese! Și ne vedem la sfertul de milă!


Subdealerii Lassa s-au familiarizat cu noile produse ale concernului de anvelope în Turcia

03.10.2023

Subdealerii Lassa s-au familiarizat cu noile produse ale concernului de anvelope în Turcia

În perioada 15 – 18 septembrie, Master LUX și compania Brisa au organizat un tur de informare în Antalya pentru cei mai mari vânzători de anvelope Lassa din Moldova. În timpul călătoriei, sub-dealerilor Lassa au fost prezentate noi modele și dimensiuni de anvelope Lassa.  Pe parcursul mai multor zile, o duzină de parteneri de vânzări Lassa din Moldova s-au cufundat în lumea anvelopelor, înțelegând complexitatea specializării lor și cel mai bun mod de a le folosi în diferite condiții meteorologice. Ei au aflat, de asemenea, despre cele mai recente inovații și progrese tehnologice ale lui Lassa, care fac ca aceste anvelope să fie de calitate, fiabile, ecologice și eficiente din punct de vedere energetic. La rândul lor, reprezentanții companiei Brisa au ascultat cu atenție feedback-urile sub-dealerilor Lassa despre proprietățile de consum ale anvelopelor Lassa pe piața moldovenească și au colectat sugestii privind dimensiunile standard și modernizarea viitoarelor  anvelope. Aceste întâlniri au devenit deja o bună tradiție, atrăgând atât parteneri tradi

Master Lux - dealer oficial al anvelopelor Sunny în Moldova

24.07.2023

Master Lux - dealer oficial al anvelopelor Sunny în Moldova

Master LUX continuă să-și extindă gama de produse și introduce anvelopele Sunny. Acesta este un brand al unui cunoscut grup de anvelope din China. Anvelopele Sunny oferă multe beneficii. O gamă largă de anvelope pentru diferite tipuri de vehicule este produsă în fabrici moderne cu tehnologii avansate și în același timp la un preț excelent. Acum clienții Master Lux vor putea ridica și cumpăra anvelope Sunny prin intermediul rețelei companiei. În acest moment, modelele de anvelope de iarnă Sunny sunt disponibile în Moldova. Gama va fi completată.

Lassa la Arena Auto Fest 2023!

29.06.2023

Lassa la Arena Auto Fest 2023!

Arena Auto Fest - cel mai mare eveniment auto, care a avut loc în perioada 24-25 iunie pe teritoriul Arenei Chișinău din Moldova. Anvelopele Lassa au fost prezentate printre peste 150 de mostre de echipamente auto, motociclete și chiar agricole. Vuietul motoarelor, strălucirea cromului, buna dispoziție și bucuria vizitatorilor, ce mai este nevoie pentru principalul eveniment auto din Moldova!

De acum înainte, cu achiziționarea de anvelope - montarea și echilibrarea anvelopelor este gratuită!

15.05.2023

De acum înainte, cu achiziționarea de anvelope - montarea și echilibrarea anvelopelor este gratuită!

Dragi clienți, suntem încântați să vă anunțăm noua oportunitate de a economisi la întreținerea mașinii atunci când cumpărați anvelope la Master LUX. Din 12 mai 2023, în rețeaua de service auto Master LUX, la cumpărarea anvelopelor auto pentru toți clienții noștri - atât persoane fizice, cât și persoane juridice - montarea și echilibrarea anvelopelor se efectuează gratuit*. Iar pentru cumpărătorii de anvelope pentru camioane, montarea anvelopelor va fi gratuită*. Această ofertă se aplică serviciilor noastre auto Master LUX Muncești și Petricani. Nu ratați șansa de a beneficia de servicii gratuite. Alegeți atât calitate, cât și economie! *La cumpărarea anvelopelor la preț cu amănuntul.

Michelin Pilot Sport EV Acoustic este cel mai recent model pentru mașini hibride și electrice

13.03.2023

Michelin Pilot Sport EV Acoustic este cel mai recent model pentru mașini hibride și electrice

Michelin, celebrul producător de anvelope, a anunțat lansarea celui mai recent model de anvelope, Michelin Pilot Sport EV Acoustic. Conceput pentru vehicule electrice și hibride de înaltă performanță, acest model de anvelope este conceput pentru a îmbunătăți dramatic experiența de conducere pentru șoferii conștienți de mediu. Michelin Pilot Sport EV Acoustic se mândrește cu o serie de caracteristici avansate care îl deosebesc de alte modele de anvelope de pe piață. Este conceput pentru a reduce zgomotul de pe drum pentru o călătorie mai silențioasă și mai confortabilă. Acest lucru este posibil prin tehnologia inovatoare a spumei acustice care absoarbe vibrațiile și reduce zgomotul de pe drum. O altă caracteristică a anvelopei este banda de rulare din doi compuși. Zona umerilor este realizată dintr-un compus de cauciuc care se încălzește puțin chiar și atunci cînd conduceți la viteza mare timp indelungat, ceea ce reduce rezistența la rulare și economisește energia bateriei. Iar partea centrală a benzii de rulare realizată dintr-un compus dur permite implementarea mai eficientă a forței de tracțiun

Master LUX prezintă marca de anvelope Pace în Moldova

24.02.2023

Master LUX prezintă marca de anvelope Pace în Moldova

Din ce în ce mai mulți șoferi din țara noastră aleg anvelopele fabricate în China. Acest lucru se datorează faptului că multe preocupări chineze privind anvelopele trec la cele mai noi tehnologii și standarde de producție înalte, în timp ce politica lor de prețuri este mai interesantă decât cea a concurenților de la producătorii din UE și din alte regiuni foarte dezvoltate. PACE este o nouă marcă de anvelope care combină tradiția europeană cu capabilitățile și tehnologia chinezească. A fost fondată în Marea Britanie în 2005. PACE are un istoric lung în producerea de anvelope de înaltă calitate, ceea ce ia adus o bază de clienți fideli și o cotă de piață, inclusiv furnizarea de anvelope pentru flota regală britanică. Marca a fost achiziționată de un proprietar chinez care a modernizat producția de anvelope la Industry 4.0, un sistem de producție inovator, extrem de automatizat, fără deșeuri, care a rezultat într-un progres în management, adoptarea de noi tehnologii și îmbunătățirea calității produselor. PACE folosește exclusiv modele de benzi de rulare

Anvelopele agricole indiene ATF a venit în Moldova

01.02.2023

Anvelopele agricole indiene ATF a venit în Moldova

Reducerea ofertei de anvelope agricole din CSI a sporit atenția fermierilor către producătorii din alte regiuni. În special, atenția a fost atrasă privind anvelopele indiene. Printre acestea se numara și cele specializate în anvelope pentru agricultura și anvelope industriale. Asian Tire Factory (ATF) este o mare companie indiană modernizată care produce anvelope în aceste segmente. Compania a reușit să pătrundă pe piețele internaționale datorită îmbunătățirilor constante și continue în controlul calității, extinderii gamei de produse și dezvoltării capacităților. Astăzi, anvelopele ATF sunt reprezentate pe piețele din Asia îndepărtată, Europa, Orientul Mijlociu, SUA, Canada și Australia. ATF produce anvelope agricole de toate tipurile. Calitatea anvelopelor ATF este confirmată de certificatul internațional ISO 9001:2000 și de numeroase premii de la Export Council of India CAPEXIL. Începând din 2023, aceste anvelope sunt disponibile și în Moldova.

Master LUX vă prezintă uleiurile de motor GemaOil

20.12.2022

Master LUX vă prezintă uleiurile de motor GemaOil

Motto-ul GemaOil este: „Tehnologie avansată, calitate înaltă”. Acest producător oferă o gamă largă de uleiuri și lubrifianți pentru autoturisme, vehicule comerciale și mașini agricole: uleiuri de motor pentru motoare diesel și pe benzină, uleiuri de transmisie, uleiuri pentru compresoare și industriale pentru diverse tipuri de industrii, antigel și lubrifianți. Datorită calității uleiurilor și politicii de preț atractive, compania, care s-a dezvoltat ca un brand local turcesc, a început rapid să treacă la nivel global și a apărut pe piețele din Europa, Asia și Africa. Gema OILaplică standardele TS ISO EN 9001, TS ISO EN 14001 și TS 18001, acordă o mare atenție mediului și siguranței producției și se concentrează pe dezvoltarea tehnologică continuă. Master LUX este dealer oficial al GemaOIL în Moldova.

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46