DRAG RACING LASSA SUPER CUP!!!

DRAG RACING LASSA SUPER CUP!!! 11.10.2018

AEROPORTUL «BĂLȚI-LEADOVENI», UN SFERT DE MILĂ – ZBOR NORMAL!

În ultima duminică a lunii septembrie, aeroportul «Bălți - Leadoveni», uitat de avioane și oameni, a primit o a doua suflare. Fiind pătruns de vuietul motoarelor, acesta strălucea în culori sclipitoare, răsunând cu vocile a mii de oameni. Motivul acestei renașteri temporare a fost finalul 2018 de Drag-Racing, care a adunat piloți experimentați din mai multe țări și un număr mare de suporteri.

Stop! Se pare, că primul paragraf provoacă mai multe semne de întrebare decât oferă răspunsuri? Ei bine, acestă problemă poate fi soluționată. Așa deci, «Unde?», «Ce?», «Pentru ce?» și, cel mai important, «Cum a avut loc aceasta?». Vă vom răspunde pe rând la toate întrebările.

«Unde?»
AEROPORT

În Moldova există un asemenea loc, unde se pot filma, probabil, filme despre civilizația umană dispărută …

Aeroportul «Bălți-Leadoveni» - reprezenta, odinioară, porțile aeriene prospere ale capitalei de nord a MSSR. Pista de decolare-aterizare (PAM) a acestui centru de transport a fost proiectată pentru așa avioane moderne, în acei ani, cum ar fi, Tu-154 și Il-76. Lungimea de 2,15 kilometri, lățimea de 42 metri și, plăci de beton puternice montate între ele, oare toate astea par a fi o glumă? Până la destrămarea Uniunii Sovietice, zeci de curse de pasageri se efectuau zilnic din acest port aerian către așa destinații, cum ar fi Moscova, Soci, Simferopol, Kiev. În plus, mai multe An-2 mici comunicau fără întrerupere cu Chișinăul, jucând rolul de "microbuze aeriene" petrecând, practic, tot atât timp ca însăși zborul, pentru decolare și aterizare.

Astăzi …

O clădire mică a terminalului este închisă cu lacăt. Pe teritoriul aeroportului nu se vede nici o aeronavă. Turnul de control privește, cu greu lumea, prin jaluzelele voalate aproape de pervazul geamurilor. Marcajele pe căile de rulare a avioanelor și pe direcțiile destinate trecerii autovehiculelor speciale sunt încă de culoare diferită, dar deja de mult timp cu vopseaua decojită și crăpată. Tufișurile dense de măslin și măceș sălbatic înțepând cu spinii, înconjoară perimetrul gardului din toate părțile și deja au ascuns bazele catargelor de lumina reflectoarelor si chiar cabinele de pilotaj ale serviciilor meteorologice.

Cu toate acestea …

Kilometri întregi de peluze, care protejează pista din ambele părți, sunt îngrijite și arată aidoma ultimei linii de apărare umană de forțele naturii, care se îndreaptă spre umanitate. Și pista în sine este, fără îndoială, păstrată și încă menține o suprafață perfect plată, factorul, care a și determinat alegerea locului pentru organizarea concursului de Drag Racing.

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

«Ce?»
DRAG RACING

Drag-racing, care se traduce din limba engleză ca «curse» - este unul din tipurile curselor de mașini la viteză. Istoricul Drag Racing-ului are aproape o sută de ani. Începând cu anii '20 ai secolului trecut, în Statele Unite, amatorii de motociclete puternice și "Hot Rod" se întreceau între ei pe un traseu cu o lungime de ¼ mile care a fost așternut de-a lungul fundului lacului uscat Mojave, din California. Puțin mai târziu, când autoritățile federale au transferat fostul lac la Ministerul Apărării transformându-l într-o zonă închisă a bazelor Forțelor Aeriene ale SUA, Drag Racer-ii au fost forțați să caute sau să echipeze alte piste pentru automobilele lor.

După cel de-al Doilea Război Mondial în America și Europa a rămas un număr mare de aerodromuri militare nerevendicate, pistele cărora au fost ocupate de proprietarii de Hot Rod și Drag Racing, primind recunoașterea internațională și statutul de sport oficial.

Regulile concursului sunt destul de simple: la semnalul semaforului două automobile încep și se deplasează în paralel, tind să meargă la o distanță de ¼ milă (402 metri) cu accelerație maximă în cel mai scurt timp posibil.

Apropo, distanța de un sfert de milă este considerată a fi ideală pentru acest tip de curse, deoarece poate fi privită în întregime, iar spectatorul, care se află la start, vede perfect întreaga pistă și chiar linia de sosire.

În plus, există o percepție că, după sfertul de milă menționat, cursa se transformă din competițiile auto în competiția piloților. Deși acest lucru nu este adevărat. Dibăcia pilotului este unul dintre cei mai importanți factori, care devine determinant de la primii metri ai traseului și din primele secunde.

«La ce bun?»
SENTIMENTUL DE VICTORIE

Probabil, întrebarea «La ce bun?» în situația dată – nu este una, cu totul corectă. Mai corect ar fi să punem întrebarea «În numele cui?».

Depășirea rezistenței unor astfel de elemente precum pământul, apa și aerul - nu este suficient pentru om. El, din ce în ce mai des, încearcă să învingă curgerea ireversibilă a timpului, demonstrându-și atât lui, cât și celor din jur, că nici timpul nu are putere asupra lui, că el poate manevra mai rapid, reuși mai multe, finisa mai devreme.

Prin urmare, Drag-Racer-ii își reutilează automobilele sale, amplificând eficiența motoarelor, motoarele și chiar achiziționează dregster-uri, făcute la comandă individuală, dotate cu motoare de peste 8.000 de cai putere.

Pentru aceasta, ei cheltuie o cantitate enormă de bani și timp, depun tot efortul pentru a depăși barul la 9, 8, 7 secunde și viteza de 200, 300, 400 km/h.

Anume, pentru a încerca un sentiment minunat de victorie asupra timpului, la data de 30 septembrie, pe teritoriul aeroportului "Bălți-Leadoveni" au venit mai mult de 40 de piloți din Moldova, Ucraina și România.

«Cum a fost?»
SUPER FINALA CAMPIONATULUI

Este destul de complicat să găsim răspunsul la ultima, sau, cum o numesc Drag Racer-ii întrebarea extremă. (Notă: cuvântul «ultima» nu se rostește de toți cei, implicați în curse. De exemplu, expresia "începem ultima cursă" nu este doar o formă proastă, ci o expresie care poate cauza neplăceri).

Deci, de ce este dificil să răspundem la această întrebare? Este pur și simplu, aproape imposibil să descrii în cuvinte ceea ce trebuie să vezi cu ochii proprii.

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Spectatorii

Aparent, de aceleași considerente au fost ghidați și suporterii campionatului, care au venit nu doar din Bălți, ci și din raioanele vecine. Ne-a bucurat faptul, că la locurile de parcare, situate în apropierea traseului, erau parcate numeroase mașini cu numere de înmatriculare din orașul Chișinău. Locuitorii capitalei au demonstrat, că călătoria dus-întors de 300 de kilometri merită a fi parcursă pentru prezența la această competiție de neuitat. În total s-au adunat peste 3 mii (!) de oameni. Aplauzele furtunoase și țipetele de încurajare ale suporterilor, uneori aproape înghițeau vuietul motoarelor. Mulți oameni au venit la această competiție cu copiii. Zâmbetele copiilor, strigătele de uimire și ochii strălucind de fericire au devenit o adevărată înfrumusețare a evenimentului sportiv. Surprinzător a fost și faptul, că, timp de mai multe ore de cursă, numărul spectatorilor la barierele de protecție nu s-a redus, ci, dimpotrivă, a crescut.

Automobile

Varietatea de branduri și modele de dragster te orbea. Aici au fost prezente automobile, ce pot fi întâlnite deseori pe traseele țării, cum ar fi Volkswagen, Audi, Skoda, Subaru, cât și modele mai rare, precum Porsche și Lotus, și, desigur, un număr mare de automobile de model Honda si BMW, ale căror motoare, de parcă sunt destinate pentru amplificarea eficienței motorului și o varietate de ajustări.

Apropo, motoarele în general, sunt, un subiect aparte. Atmosferice și turbo, cu volumul de la 2 până la 5 litri, cu o capacitate de câteva sute la o mie de cai putere. Au fost, printre altele, și câteva automobile cu motor diesel, de la care, un simplu trecător nu se așteaptă la indicatori de viteză speciali, considerându-i ca fiind asemenea unui tractor - unul puternic, dar mai lent. Însă când aceste automobile zburau de-a lungul gardurilor, cu turbinele vuietoare, spectatorii ridicat involuntar ochii spre cer, așteptând să vadă un avion care face o aterizare de urgență, pe acest aeroport uitat.

Organizarea evenimentului

Organizatorii evenimentului au prevăzut și au gândit totul până la cele mai mici detalii. Pe teritoriul destinat spectatorilor, erau amenajate cafenele de vară cu corturi și băuturi, la fel erau grătare, pe care se preparau frigărui și mititei. S-a ținut cont și de alte facilități necesare. O astfel de infrastructură ramificată, desigur, nu era la aeroport, chiar și în timpurile de prosperitate scurtă a acestuia.

Dar cel mai important factor este securitatea. Echipajele de poliție și angajații serviciului de securitate al curselor – mareșalii, urmăreau vigilent ca nimeni să nu traverseze liniile care separă traseul de restul lumii. Mareșalii verificau, înainte de start, dacă piloții nu au uitat să-și pună centurile de siguranță și căștile. În imediata vecinătate a ¼ de milă, erau prezente mașinile de asistență tehnică, un echipaj de pompieri și o ambulanță. Partea tehnică asigurată în cadrul Drag Racing-ului impresiona prin excepționalitatea sa. La distanță au fost instalate cinci linii de senzori, cu ajutorul cărora a fost determinată viteza și timpul cu o precizie de miime(!)de secundă. Și asta, în afară de camerele video convenționale, imaginea de final și așa mai departe.

În general, totul a fost făcut la cel mai înalt nivel. Nu e de mirare că un partener general de curse a devenit rețeaua de centre de service auto și centrele de anvelope MASTER LUX, reprezentând astfel de mărci de renume mondial precum anvelopele Lassa, bateriile Baren și uleiurile de motor Rheinol.

Apropo, unii dregsteri au fost echipați cu anvelope Lassa. Și piloții au vorbit despre acest brand cu admirație, folosind termeni precum "aderență", "stabilitate", etc. Se pare, că acest brand a meritat să fie inclus în denumirea Super Finalei: DRAG RACING LASSA SUPER CUP.

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Curse de pregătire și calificare

Încă înainte de începerea curselor la etapa de antrenament, piloții și-au demonstrat aptitudinile, iar mașinile și-au arătat puterea. Cirede întregi de cai, ascunse sub capotele dragster-ilor, făceau plăcile de beton ale pistei să se cutremure, iar fumul de la arderea de la viteză a anvelopelor acoperea traseul, focurile de la țevile de eșapament îmbinându-se într-o canonadă. Viteza de 200 km/h a fost înregistrată încă de la primele minute ale antrenamentelor. Bariera de 10 secunde de trecere a sfertului de milă a fost depășită în rundele de calificare.

Dar cel mai important lucru care i-a impresionat pe toți cei prezenți a fost abilitatea piloților, care, pilotau automobilele lor, păreau să dobândească abilități supraomenești. De exemplu, indicii de reacție la semafor ajungeau la 0,040-0,030 (!) secunde. Pentru această fracțiune dintr-o clipă, o persoană normală nu are nici măcar destul timp să clipească, iar pilotul a pornit deja și zboară pe pistă!

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Super finala și premierea participanților la cursă

În timpul curselor, atmosfera tensionantă și-a atins apogeul. Publicul saluta cu aplauze fiecare "hot-rod " care părăsea zona de încălzire. Creierul refuza să creadă cele auzite: viteza de ieșire – 250-260 km/h, timpul de reacție la semafor – 0,030-0,020 secunde, depășite barierele de viteză în– 9,7; 9,6; 9,5 secunde…

Adevărat este, că au avut loc și începuturi false – cauzate de emoții, iar telemetria inexorabilă nu a iertat greșelile nici a unei miimi de secundă.

Au avut loc și probleme tehnice (defecțiuni ale automobilelor). Tehnica ceda în fața sarcinii: săreau centurile motorului, cutiile de viteze ieșeau din funcțiune, coșurile de ambreiaj se defectau. Dar oamenii au învins stresul enorm, adesea la zece – douăzeci de minute după defecțiune, automobilul se întoarcea pe pistă, restaurat de mâinile calificate ale tehnicienilor și piloților, mulți dintre care au ocupat locuri pe piedestalul de onoare.

Iată și numele câștigătorilor:

Categoria STREET

STREET 1

  1. LOC - № 20 Baranov Eugen
  2. LOC – № 22 Macovei Ilie
  3. LOC – № 13 Orlov Vladimir

STREET 2

  1. LOC – № 10 Moșneaga Maxim
  2. LOC – № 29 Belischii Alexandr
  3. LOC – № 16 Besedin Maxim

STREET 3

  1. LOC – № 33 Netedu Denis
  2. LOC – № 9 Coposov Vadim
  3. LOC – № 3 Caireac Alexandr

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Categoria PRO

Clasa RWD

  1. LOC – № 28 Zincenco Serghei
  2. LOC – № 46 Garbuz Maxim
  3. LOC – № 44 Macovei Maxim

Clasa АWD

  1. LOC – № 900 Dron Evghenii
  2. LOC – № 3 Caireac Alexandr
  3. LOC – № 11 Boaghe Alexandr

Clasa N/A

  1. LOC – № 16 Besedin Maxim
  2. LOC – № 44 Macovei Maxim
  3. LOC – № 5 Climișin Petru

Clasa UNLIMITED

  1. LOC – № 900 Dron Evghenii
  2. LOC – № 28 Zincenco Serghei
  3. LOC – № 33 Netedu Denis

DRAG RACING LASSA SUPER CUP

Toți câștigătorii au primit premii de la partenerii de curse și sponsori. Câteva trofee au plecat în Ucraina și România, dar majoritatea trofeelor au rămas în Republica Moldova, piloții noștri fiind cei mai buni. Un trofeu, câștigat de pilotul local, spre marea bucurie a spectatorilor, a rămas în orașul Bălți. Dar adevăratul premiu pentru toți participanții, desigur, le-a constituit aplauzele furtunoase și publicul încântat.

Și organizatorii super-finalei cursei de asemenea au fost decernați cu premii. Oaspeții din țările vecine au vorbit călduros despre țara noastră, despre oamenii noștri și însăși campionatul, cu promisiunea de a reveni în Moldova anul următor. Deci, vom avea încă ocazia să ne întâlnim la acele 402 metri de viteză extraordinară. Și această oportunitate nu trebuie neglijată. Mai repetăm o dată: este aproape imposibil să descriem ceea, ce merită de văzut pe viu.

Succese! Și ne vedem la sfertul de milă!


Calitatea modelelor Lassa este confirmată de testele TÜV SÜD

29.11.2022

Calitatea modelelor Lassa este confirmată de testele TÜV SÜD

TÜV SÜD este una dintre cele mai respectate organizații de experți din lume care efectuează teste independente pentru anvelope. TÜV SÜD a testat o gamă de produse Lassa, cu următoarele rezultate: Lassa Snowways 4 Frânare pe umed – cu 9% în medie mai bună decât la concurenți Aderența laterală pe suprafețe umede - 7% mai bună Rezistență la hidroplanare în linie dreaptă - nu mai slabă de 3% Frânare la uscat - mai bună de 1% *ora de testare - martie 2018 Lassa Competus Winter 2 Frânare pe umed – cu 13% în medie mai bună decât la concurenți Aderența laterală pe suprafete umede - 5% mai bună Frânare la uscat - în medie cu 2% mai bună *durata de testare - martie - aprilie 2021 Lassa Multiways 2 Frânare la uscat – în medie cu 14% mai bună decât la concurenți Frânare pe suprafețe umede - în medie cu 6% mai bună Aderența laterală pe suprafețe umede - 3% mai bună Rezistenţă - cu 10% mai mare *ora de testare - decembrie 2020 Lassa Driveways Sport Plus Fr&icir

Debica Frigo SUV 2 - o noutate pe piața din Moldova

19.10.2022

Debica Frigo SUV 2 - o noutate pe piața din Moldova

Master LUX prezintă Debica Frigo SUV 2, o anvelopă de iarnă versatilă 2018/2019, concepută special pentru vehiculele cu un centru de greutate ridicat. Modelul are caracteristici echilibrate și este eficient în diferite condiții meteorologice - atât pe suprafețe uscate, cât și umede, înzăpezite sau înghețate. În comparație cu anvelopele de prima generație, modelul în formă de V al SUV-ului Debica Frigo 2 a fost optimizat pentru a-și îmbunătăți tracțiunea. Fantele din benzile de rulare sunt multidirecționale, ceea ce crește stabilitatea automobilului la diferite tipuri de sarcini. Zona de contact a modelului a devenit mai uniformă, ceea ce a sporit aderența pe suprafața drumului. Frigo SUV 2 a devenit mai ușoară, ceea ce i-a îmbunătățit eficiența consumului de combustibil. La rândul său, noul compus de cauciuc a îmbunătățit performanța anvelopei la temperaturi scăzute, inclusiv pe piste înzăpezită și pe gheață.

Master LUX vă prezintă bateriile ESAN

09.09.2022

Master LUX vă prezintă bateriile ESAN

Compania turcă ESAN dezvoltă baterii de înaltă calitate de peste patruzeci de ani. La un moment dat, Esan a devenit un pionier în dezvoltarea bateriilor fără întreținere. În 2016, compania a deschis o nouă unitate de producție cu o linie robotizată cu o capacitate de 2,5 milioane de baterii pe an și își furnizează produsele în peste cincizeci de țări din întreaga lume. Astăzi, Esan produce baterii în configurații europene și asiatice pentru mașini, camioane, inclusiv cele mai recente baterii EFB și AGM (inclusiv cele pentru mașini cu sistem Start-Stop), care durează de trei ori mai mult decât bateriile clasice, chiar și la sarcini grele. Bateriile ESAN sunt rezistente la coroziune, au tipuri moderne de acoperire cu plăci, care le măresc durata de viață și fiabilitatea. Demonstrează performanță ridicată, rezistență la vibrații, pierderi scăzute de lichid și nivel ridicat de încărcare. Pentru a preveni distrugerea celui mai important element al bateriei - plăcile, se folosește o peliculă specială din microfibră, care este aplicată pe suprafața acestora. Această abord

Marii vânzători de anvelope din Moldova au vizitat fabrica Lassa din Aksaray

05.09.2022

Marii vânzători de anvelope din Moldova au vizitat fabrica Lassa din Aksaray

În perioada 22-27 august, echipa Master LUX și Brisa au organizat un tur introductiv pentru sub-dealerii Lassa din Moldova la cea mai nouă fabrică Lassa din Aksaray (Turcia), lansată în 2018. Aceasta este una dintre cele mai moderne unități de producție de anvelope din lume, care funcționează pe principiile industriei 4.0 - cea mai automatizată producție cu zero defecte și ecologică. Există doar câteva astfel de fabrici ultramoderne în lume. Marii producători de anvelope din Moldova au putut să vadă procesul de producție cu propriii ochi. Mai mult, delegația Republicii Moldova este a doua din tot timpul la uzină. Proprietarii companiei țin secrete cu atenție toate inovațiile introduse în fabrică, așa că nu numai că este interzisă orice fixare video și foto, dar chiar și posibilitatea de a vedea liniile de producție cu ochii tăi este un mare succes. Producția de anvelope Lassa în Aksaray are loc cu implicarea minimă a factorului uman, astfel încât compania garantează cel mai înalt nivel de calitate a produsului. Acesta este și motivul pentru care Lassa este una dintre mărcile de anvelope cu

Producătorul de anvelope Lassa dublează vânzările

19.08.2022

Producătorul de anvelope Lassa dublează vânzările

Compania Brisa a anunțat rezultatele activității pentru prima jumătate a anului 2022. Vânzările și profiturile s-au dublat. Acestea s-au majorat atât pe piețele interne din Turcia, cât și pe cele internaționale. Principalele cauze de creștere sunt managementul eficient al producției, dezvoltarea gamei de produse, utilizarea ratională a fondurilor, managementul rapid și eficient al lanțurilor de aprovizionare. Cu aceste realizări, Brisa a fost înalt apreciată de Asociația Exportatorilor de Automobile din Turcia (OIB). Compania nu numai și-a crescut producția și vânzările de anvelope Lassa, dar și-a crescut și eficiența energetică. Noua fabrică Lassa din Aksaray a fost echipată cu 10.400 de panouri solare, reducând emisiile și satisfacând 20% din necesarul de energie din resurse regenerabile de mediu.

Master LUX prezintă anvelopele agricole moderne Kabat

29.04.2022

Master LUX prezintă anvelopele agricole moderne Kabat

Kabat este o marcă poloneză de anvelope agricole și pentru stivuitoare. Compania există de la bun început ca o afacere de familie, istoria sa se întinde pe patru decenii de dezvoltare și inovare. Kabat sunt anvelope fiabile și de înaltă calitate, care sunt exportate pe piețele din 80 de țări de pe diferite continente. Compania își dezvoltă propriul centru de cercetare și își creează propriile dezvoltări inginerești, care sunt implementate în modele moderne de anvelope. Astăzi este o producție modernă în domeniul managementului calității produselor, al protecției mediului și așa mai departe. Master LUX este dealer oficial al Kabat în Moldova.

Master LUX este cel mai bun dealer Goodyear și Dunlop din Moldova

14.04.2022

Master LUX este cel mai bun dealer Goodyear și Dunlop din Moldova

Conform rezultatelor vânzărilor, rețeaua de centre de anvelope Master LUX (marca comercială a Agropiese TGR) a fost recunoscută de Goodyear - companie de anvelope, care face parte din cele trei mari companii din lume, ca cel mai bun distribuitor din Moldova în 2021. Master LUX este dealer de zeci de mărci de anvelope în țara noastră. Datorită performanței înalte a vânzărilor și standardelor de servicii, compania este recunoscută periodic de către partenerii comerciali drept cel mai bun dealer.

Anvelopele pentru camioane KELLY KTR de a doua generație - mai puternice, mai înaintate, mai economice

04.03.2022

Anvelopele pentru camioane KELLY KTR de a doua generație - mai puternice, mai înaintate, mai economice

Master LUX prezintă Kelly KTR2 - un model de anvelope de a doua generație pentru remorci. În comparație cu prima generație KTR, KTR2 are un nou compus al benzii de rulare pentru o manevrabilitate îmbunătățită. Anvelopele au devenit mai rezistente la deteriorare și au îmbunătățit calitatea frânării pe drumuri umede. Inginerii care stau la baza dezvoltării KTR2 au reușit să reducă rezistența la rulare, făcând anvelopa mai economică și mai ecologică. Structura carcasei a fost, de asemenea, schimbată: sub banda de rulare a fost introdus un strat suplimentar de cauciuc, care a sporit rezistența la deteriorare și durabilitatea. Lamelele dens distanțate sunt tăiate adânc - două treimi din adâncimea benzii de rulare. Performanța de frânare se menține la un nivel ridicat indiferent de gradul de uzură. Anvelopele au trecut bine testele de comportament rutier de iarnă și au primit marcajul 3PMSF. Modelul Kelly KTR2 este o anvelopă cu un indice de sarcină crescut de 164, care permite o sarcină de 10 tone pe axă. Kelly este o marcă de anvelope care face parte din familia Goodyear. Master LUX este d

FAQ
Achită cu Visa Achită cu Visa Electron Achită cu MasterCard Achită cu Maestro Site securizat pentru achitări online
0 Sună
Petricani - (022) 81 92 46 Botanica - (022) 81 92 47 online comandă - (022) 81 92 43 068-333-749