O umflare corectă a anvelopelor stabilizează mai mulţi factori, care determină siguranța mașinii dvs.
Este Important să reţinem că, deoarece anvelopele se dezumflă lent, e posibil să nu observați imediat schimbarea. De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că sistemele moderne de automobile, cum ar fi: ABS, ESP și EDC funcționează corect doar la o presiune corectă a aerului în anvelope!
Când anvelopele sunt umflate corespunzător:
- Anvelopa atinge suprafața drumului cu întreaga bandă de rulare.
- Desenul benzii de rulare se uzează uniform.
- Se formează o suprafață maximă de aderenţă, care asigură distanțe minime de frânare și stabilitate în viraje.
Presiune excesivă în anvelope:
- Anvelopa atinge suprafața drumului doar cu mijlocul benzii de rulare.
- Durată scurtă de exploatare a roții.
- Mai puțin confort pentru șofer și pasageri.
- Se formează o suprafață de prindere mai mică cu suprafața drumului, care afectează negativ siguranța.
Presiunea în anvelope este prea mică:
- Mijlocul benzii de rulare nu atinge suprafața drumului, doar părțile laterale ating drumul.
- Are loc uzura crescută a anvelopelor.
- Se agravează semnificativ controlabilitatea.
- Distanță de frânare mai mare datorată suprafeței mici de aderenţă la drum.
Master LUX recomandă:
- Verificați sistematic presiunea în pneuri.
- Verificați suplimentar presiunea în anvelope în cazul schimbărilor bruște ale temperaturii ambientale.
- Este mai bine să verificați presiunea numai la anvelopele reci.
- Presiunea în anvelope trebuie să corespundă sarcinii mașinii.
Nu uitați că atunci când presiunea în anvelope este cu 20% mai mică sau mai mare, se observă o reducere de 30% a duratei de exploatare a pneurilor!