Discurile de frână fac parte din șasiu, care este un articol consumabil. Sfârșitul periodic al vieții următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puțin frecventă a discurilor de frână din cauza subțierii lor (în funcție de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu și calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc și când este complet lipsită de sens și inutilă.
Când apare întrebarea degajării discurilor de frână?
Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meșter după o inspecție vizuală a șasiului, fie de mașina în sine, cu semne caracteristice:
- bataie a volanului;
- scârțâituri și alte zgomote la apăsarea pedalei de frână;
- creșterea distanței de frânare.
Dacă întâmpinați unul sau mai multe dintre semnele din această listă, atunci există șansa ca discurile de frână să fie deformate sau să fi apărut zgârieturi și caneluri adânci (gripări) pe suprafața lor. Degajarea discurilor de frână este concepută pentru a rezolva această problemă: pentru a returna discului uniformitatea și strălucirea. Dar numai dacă gradul de uzură o permite.
Restricții pentru degajarea discurilor
Canelura în sine este îndepărtarea unui strat de metal de pe disc. Prin urmare, dacă grosimea reziduală este mică, atunci canelura nu va restabili discurile de frână, ci va „termina” în cele din urmă resursele acestora. Prin urmare, strunjirea este posibilă numai pe discuri cu o grosime reziduală suficientă.
Există și alte restricții pentru implementarea procedurii de degajare. De exemplu, din cauza supraîncălzirii, structura discului se poate modifica astfel încât pot apărea zonele de creștere dense. Din această cauză, discul în stare rece și caldă se va comporta diferit. În astfel de cazuri, este recomandat să cumpărați discuri noi.
Cum se face degajarea discurilor de frînă?
Încercarea de a lustrui singur suprafața discului cu diverse abrazive sau de a șlefui singur discurile nu este o idee bună.
Deformarea ușoară și eliminarea „defectelor” pot fi încercate să fie eliminate printr-o serie de frânări bruște. Plăcuța de frână în sine va „netezi” suprafața discului sub o influență puternică. Dacă nu ajută, discurile sunt date pentru degajare unui service auto.
Discurile de frână sunt întotdeauna prelucrate în perechi. Degajarea discurilor este efectuată de un maestru calificat pe un strung. Asigurați-vă că verificați starea (nivelul de bătaie) a butucului. Suprafața de lucru este îndepărtată de rugină cu o perie metalică specială. Turnerul fixează discul strict perpendicular și șlefuiește discul. După ce discurile pot fi folosite în continuare.
Restricție după tăierea discului
Un disc de frână prelucrat are o problemă: cu o grosime mică reziduală a metalului, discul se încălzește mai repede. Calitatea frânării scade. Marja de siguranță și rigiditate scade și ea. Sub sarcini grele, discul prelucrat este mai predispus la deformare și rupere. Acești factori nu trebuie uitați niciodată, inclusiv ajustarea stilului de conducere dacă discurile au trecut prin procedura de întoarcere. Prin urmare, dacă șanțul dă discului un al doilea vânt, nu uitați că resursa lui se apropie de sfârșit, iar în viitorul previzibil va trebui să cumpărați în continuare discuri de frână noi.