Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Ce înseamnă degajarea discurilor de frână? argumente pro şi contra

Discurile de frână fac parte din șasiu, care este un articol consumabil. Sfârșitul periodic al vieții următorului set este o chestie de timp. Prin urmare, înlocuirea mai mult sau mai puțin frecventă a discurilor de frână din cauza subțierii lor (în funcție de kilometraj, stil de condus, caracteristici de mediu și calitatea discurilor în sine) este un lucru firesc. Cu toate acestea, înainte de a le înlocui, există un alt proces care poate prelungi durata de viață: degajarea discurilor. În acest articol, vom lua în considerare ce fel de procedură este aceasta, în ce cazuri poate avea loc și când este complet lipsită de sens și inutilă.

degajarea discurilor de frână

Când apare întrebarea degajării discurilor de frână?

Faptul că trebuie făcut ceva cu discurile de frână este fie raportat de către meșter după o inspecție vizuală a șasiului, fie de mașina în sine, cu semne caracteristice:

  • bataie a volanului;
  • scârțâituri și alte zgomote la apăsarea pedalei de frână;
  • creșterea distanței de frânare.

Dacă întâmpinați unul sau mai multe dintre semnele din această listă, atunci există șansa ca discurile de frână să fie deformate sau să fi apărut zgârieturi și caneluri adânci (gripări) pe suprafața lor. Degajarea discurilor de frână este concepută pentru a rezolva această problemă: pentru a returna discului uniformitatea și strălucirea. Dar numai dacă gradul de uzură o permite.

degajarea discurilor de frână

Restricții pentru degajarea discurilor

Canelura în sine este îndepărtarea unui strat de metal de pe disc. Prin urmare, dacă grosimea reziduală este mică, atunci canelura nu va restabili discurile de frână, ci va „termina” în cele din urmă resursele acestora. Prin urmare, strunjirea este posibilă numai pe discuri cu o grosime reziduală suficientă.

Există și alte restricții pentru implementarea procedurii de degajare. De exemplu, din cauza supraîncălzirii, structura discului se poate modifica astfel încât pot apărea zonele de creștere dense. Din această cauză, discul în stare rece și caldă se va comporta diferit. În astfel de cazuri, este recomandat să cumpărați discuri noi.

degajarea discurilor de frână

Cum se face degajarea discurilor de frînă?

Încercarea de a lustrui singur suprafața discului cu diverse abrazive sau de a șlefui singur discurile nu este o idee bună.

Deformarea ușoară și eliminarea „defectelor” pot fi încercate să fie eliminate printr-o serie de frânări bruște. Plăcuța de frână în sine va „netezi” suprafața discului sub o influență puternică. Dacă nu ajută, discurile sunt date pentru degajare unui service auto.

Discurile de frână sunt întotdeauna prelucrate în perechi. Degajarea discurilor este efectuată de un maestru calificat pe un strung. Asigurați-vă că verificați starea (nivelul de bătaie) a butucului. Suprafața de lucru este îndepărtată de rugină cu o perie metalică specială. Turnerul fixează discul strict perpendicular și șlefuiește discul. După ce discurile pot fi folosite în continuare.

degajarea discurilor de frână

Restricție după tăierea discului

Un disc de frână prelucrat are o problemă: cu o grosime mică reziduală a metalului, discul se încălzește mai repede. Calitatea frânării scade. Marja de siguranță și rigiditate scade și ea. Sub sarcini grele, discul prelucrat este mai predispus la deformare și rupere. Acești factori nu trebuie uitați niciodată, inclusiv ajustarea stilului de conducere dacă discurile au trecut prin procedura de întoarcere. Prin urmare, dacă șanțul dă discului un al doilea vânt, nu uitați că resursa lui se apropie de sfârșit, iar în viitorul previzibil va trebui să cumpărați în continuare discuri de frână noi.


Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

05.04.2024

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

Achiziționarea unei mașini în Moldova este un pas care necesită o abordare atentă. Este deosebit de important să fii precaut atunci când este vorba de mașinile (second-hand). Vânzătorul va lăuda întotdeauna marfa sa. Nu vă puteți baza doar pe aspectul exterior al mașinii. Verificarea mașinii înainte de cumpărare vă poate economisi multe probleme și bani în viitor. În acest articol, vom examina pașii și aspectele de bază ale testării unui automobil, care vă vor ajuta să faceți o alegere corectă Istoria și documentația Înainte de a începe chiar și inspecția mașinii, asigurați-vă că aveți acces la toată documentația relevantă. Aceasta include certificat de înmatriculare a mașinii, cartea de service, istoricul de service și rapoartele de accidente (dacă există). Verificați ca numărul VIN (numărul șasiului) de pe documente să coincidă cu cel de pe mașină. Verificarea istoricului și a numărului VIN Nu uitați să consultați istoricul mașinii folosind serviciile specializate. Acest lucru vă va ajuta să identificați orice probleme grave, precum și să aflați dacă

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

28.02.2024

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată este o procedură importantă în întreținerea oricărui autovehicul. Acest proces nu doar prelungește durata de viață a mașinii, ci și asigură funcționarea sa fără probleme și schimbarea lină a treptelor de viteză. Procedura poate varia în funcție de modelul și marca mașinii, de aceea este important să urmați recomandările din manualul de utilizare sau să consultați specialiști cu experiență în lucrul cu tipul specific a cutiei de viteze. Procedura include mai multe etape cheie. Golirea uleiului uzat În primul rând, este necesar să ridicați mașina pe un elevator sau să folosiți dispozitive de susținere pentru a crea acces la unitatea de transmisie. Apoi, se face golirea uleiului vechi, care este contaminat cu particule metalice, oxidare și alte impurități care afectează negativ funcționarea cutiei de viteze. Schimbarea filtrului de ulei După golire, urmează să schimbați filtrul de ulei, dacă există unul. Acest lucru este important pentru menținerea curățeniei uleiului nou și prevenirea re-contaminării cutiei de vite

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

21.02.2024

Întreținerea planificată a vehiculului: tipuri și periodicitate

Întreținerea tehnică planificată (ÎT) este o parte integrantă a îngrijirii automobilului dvs., ajutând la menținerea acestuia într-o stare de funcționare optimă și prelungind durata sa de viață. O îndeplinire eficientă a ÎT-ului ajută la evitarea defecțiunilor neprevăzute și reduce probabilitatea apariției problemelor grave în viitor. În acest articol, vom examina diferitele tipuri de întreținere planificată a vehiculului și periodicitatea recomandată pentru efectuarea acestora. ÎT-ul planificat conform regulamentului producătorului Producătorii de automobile furnizează regulamente privind întreținerea tehnică, în care se indică frecvența efectuării ÎT-ului în funcție de kilometrajul vehiculului sau de timpul de exploatare. De obicei, acestea sunt împărțite în ÎT-1, ÎT-2, ÎT-3 și așa mai departe. De exemplu, ÎT-1 poate fi planificat la o distanță parcursă de 10.000 de kilometri sau după 6 luni de exploatare, ÎT-2 la 20.000 de kilometri sau după 12 luni, și așa mai departe. În cadrul acestor ÎT-u

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

16.01.2024

Ajustarea farurilor: semnificație și caracteristici ale procedurii

O parte importantă a siguranței generale în trafic este reprezentată de farurile corect reglate ale automobilului. O iluminare corectă nu doar contribuie la o conducere confortabilă în timpul nopții și la crepuscul, dar și previne lumina puternică neplăcută în ochii șoferilor care vin din sens opus, ceea ce îmbunătățește vizibilitatea și reduce riscul de accidente rutiere. Să analizăm de ce este atât de importantă reglarea corectă a farurilor, cum să o efectuăm și cu ce periodicitate. De ce sunt importante farurile corect reglate? Reglarea este necesară pentru ca direcția luminii să nu deranjeze ceilalți participanți la trafic și să permită șoferului să vadă drumul și împrejurimile. Scopul principal al reglării corecte este siguranța pe drum. Șoferii orbiti de luminile setate prea sus pot pierde controlul asupra vehiculului lor, ceea ce poate duce la consecințe grave. În cazul opus, cu faruri calibrate prea jos, vizibilitatea este redusă, ceea ce reprezintă, de asemenea, un pericol pentru toți participanții la trafic. În final, reglarea incorectă pe înălțime, inclusiv a lu

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

14.12.2023

Întreținerea zilnică a mașinii - cheia longevității

Mașina este nu doar un mijloc de transport, ci și o investiție care necesită îngrijire regulată. Întreținerea zilnică (în special în timpul iernii) este o parte indispensabilă a grijei pentru vehiculul dvs. În acest articol vom explora de ce este atât de important să acordați atenție întreținerii zilnice a mașinii și ce măsuri specifice ar trebui luate. Uleiul și filtrele: inima motorului Unul dintre aspectele cheie ale întreținerii zilnice este verificarea regulată a nivelului de ulei și înlocuirea filtrului de ulei. Uleiul este "sângele" motorului, asigurându-i lubrifierea și răcirea. Schimbările regulate de ulei și filtre mențin funcționarea eficientă a motorului, extind durata sa de viață și reduc riscul de defecțiuni. Schimbare filtre si ulei Sistemul de frânare: siguranța pe primul loc Frânele sunt unul dintre cele mai importante sisteme dintr-o mașină. Verificarea periodică a placuțelor de frână, a discelor și a lichidului de frână asigură siguranța șoferului și a pasagerilor. Acest proces ajută, de asemenea, la pre

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

14.11.2023

Cum să pregătiți un motor diesel pentru iarnă

În debutul sezonului rece, atenția acordată pregătirii mașinii pentru condițiile de iarnă este esențială. Proprietarii de mașini diesel trebuie să acorde o atenție specială acestui proces, deoarece motoarele diesel sunt mai sensibile la temperaturile scăzute și necesită o pregătire adecvată. Asigurarea unei pregătiri corecte a unui motor diesel pentru temperaturile de îngheț garantează funcționarea fără probleme a mașinii în orice condiții meteorologice și, de asemenea, poate prelungi durata de viață a tuturor sistemelor vehiculului. Haideți să vedem câțiva pași esențiali pentru pregătirea motorului diesel pentru vremea rece. Schimbarea uleiului de motor și a filtrului de ulei Unul dintre primii pași în pregătirea motorului diesel pentru iarnă este schimbarea uleiului și a filtrului de ulei. Uleiul de motor destinat motoarelor diesel este formulat cu caracteristici speciale care țin cont de cerințele specifice de funcționare ale acestui tip de motor. Acesta conține adesea aditivi specializați pentru a îmbunătăți rezistența la temperaturi ridicate și pentru a combate oxidarea, aspecte deosebit

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

13.10.2023

Cum să alegi uleiul de motor și filtrele potrivite pentru automobilul dvs.?

Alegerea incorectă a uleiurilor și filtrelor de motor pentru automobil poate duce la probleme grave cu motorul și alte sisteme ale vehiculului. Să vedem cum să alegem uleiul și filtrele potrivite.   1. Verificați manualul de utilizare: Începeți prin a citi manualul de utilizare al vehiculului. Acesta oferă recomandările producătorului pentru tipul și vâscozitatea uleiului, precum și tipul și dimensiunea filtrelor care sunt cele mai potrivite pentru mașina dvs.   2. Aflați cerințele de ulei: este important să luați în considerare cerințele de ulei ale producătorului vehiculului. Aceasta poate include parametri precum vâscozitatea, clasificările API (Institutul American de Petrol) și ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) și aprobarea producătorului de vehicule, dacă există.   3. Selectați vâscozitatea corectă: Vâscozitatea uleiului depinde de condițiile climatice și de funcționare. În climatele reci se recomandă un ulei mai subțire, iar în climatele calde se recomandă un ulei mai gros. Manualul proprietarului vă oferă de obicei recoma

Metode moderne de diagnosticare auto

29.09.2023

Metode moderne de diagnosticare auto

Cu dezvoltarea tehnologiei, mașinile devin din ce în ce mai complexe și mai performante. Odată cu aceasta, se dezvoltă și metodele de diagnosticare, altfel nu va fi posibil să se identifice defecțiunile și să se prevină posibilele avarii ale autovehiculului. Diagnosticarea computerizata a automobilului Diagnosticarea computerizată a autovehiculului este una dintre principalele metode moderne. Aceasta permite rezolvarea multor probleme, asigurând o evaluare precisă și operativă a stării tuturor componentelor și sistemelor cheie. De exemplu, specialiștii de la Master LUX pot verifica starea motorului, grupului pistoane, sistemului de distribuție a gazelor, sistemului de injecție, sistemului de evacuare a gazelor arse, catalizatorului, sistemului de răcire și alte componente și sub-sisteme. Fac diagnoza masina. Acest lucru se realizează cu ajutorul complexelor specializate "TEXA IDC 4" și "Magneti Marelli" produse în Italia. Astfel, diagnosticarea computerizata a automobilului joacă un rol critic, permițând reacții rapide la orice defecte și prevenirea potențialelor avarii. Cu toate acestea, dezvoltar

FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46